Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

mandy07 vautsi, sullahan tosi hyvä saalis!

jerpuska mukavia piinapäiviä, nyt saa nauttia ainakin pari viikkoa siitä että ei oo ihan yksin =)

oma. ahdistusta ilmassa, ei oikein tiedä mistä sais voimat kasattua... tyyne73 kuinka olet jaksanut noin monta hoitoa?? me mennään miehen kanssa vielä tässä juttelemaan tonne polille kätilö/seksuaaliterapeutin kanssa, kun olemme olleet molemmat aika maissa... Tiedän kyllä, että kohta helpottaa, mutta kun ei jaksais oottaa sitä.... ilmottauduttiin tänään pelan adoptioinfoon, jos ei nyt tärppää, niin sinne sitten.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

soja
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmisin:


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 1

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 0

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Maricce: 2.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

kolmisin 1. ICSI 2. PAS siirto 10-11 pv. pp --

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align]
[/quote]

[/quote]

 


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 1

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 0

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Maricce: 2.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

kolmisin 1. ICSI 2. PAS siirto 10-11 pv. pp --

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align]
 


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 1

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 0

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Maricce: 2.IVF, 1.PAS siirto 10.3. pp--

kolmisin 1. ICSI 2. PAS siirto 10-11 pv. pp --

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align]

 
Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! :wave: Lisäilin listaan nimiä, päivitelkää jos meni metsään.

lillimyy kovasti voimia odottaa asioiden selviämistä ja etenemistä! :hug:

jerpuskalle onnea kyytiläisestä ja paljon tarrasukkia! ++++++ :whistle:

Mandy07 saaliisi oli huikean hyvä! Siirtokuulumisia oottelemma! :heart:

pirpana74 meillä samana päivänä nollaultra. Joko jännittää? Minnuu jo hytisytyttää ajatuskin ultrakuulumisista. Ekaa kertaa sumuttelen. Aiemmin on menty lyhyellä kaavalla ja alku e-pillereillä ja tulos on ollut varma. En nyt tiedä miksi lähdettiin pitkällä kaavalla sumujen kera.

Viikonloppuja kaikille!
 

Siirto meni hyvin. Nyt sitten vaan piinaillaan.

Saalis oli hyvä, mutta hedelmöittyneitä ei kuitenkaan sitten niin paljon. Pakkaseen jäi neljä.. muut eivät olleet kyllin vahvoja, jotta olisivat pakastuksesta selvinneet. Mutta onneksi edes sen verran, viimeiksi kun jäi vaan yksi. :|
 
Välillä ilmoittaudun taas :wave: pohtijatar Minulla zumenonit ei oireilleet viime kierrossa oikein mitenkään, minkä tulkitsin johtuvan siitä, ettei ne tehonneet muhun. Klinikallakin oltiin ihan äimänä, kun lääkkeet ei kasvattaneet limistä. Luonnollisessa kierrossakin limis on yleensä ollut paksumpi :|. Nostivat sitten annosta 4 nappiin päivässä, mutta lääkitys piti keskeyttää, kun aloin oireilla... :ashamed: Kauheaa huippausta, päässä humisi. |O Mutta minä olin varmastikin täysi poikkeustapaus. Ystävälläni zumet kasvattivat limistä tosi hyvin. Hänkin moitti väsymystä, joten kai ne lääkkeet sitä saattaa aiheuttaa!

Hansku78 ja soja Sama täällä, on ollut tosi stressaavaa sovitella hoitoja yhteen työssäkäynnin kanssa! Omalla paikkakunnalla voi sentään piipahtaa yksityisellä ultrassa, mutta hoitoklinikka on satojen kilometrien päässä, joten on ollut toooosi pulmallista miettiä, mitä sanon töissä odotettavissa olevista *yllättävistä poissaoloista*. Siirroista ei ilmeisesti saa sairaslomapäivääkään! Meillä on yt-neuvottelutkin työmaalla tulossa, tämä ei mitenkään helpota hommaa! |O En ole kehdannut työpaikalla kertoa esimiehelle tästä "projektista", en uskalla, koska meillä tuskin ymmärrystä heruisi :ashamed:

Omanapaa... limisultra oli eilen, kp. 9. Limis oli 8,3 mm. Gyne ihmetteli, miten se oli noinkin paksu, kierto on siis lääkkeetön. Eli jos 2 alkiota vaan selviää sulatuksesta, niin siirto on luultavasti ensi viikolla. Klinikalta käskivät nyt tikuttaa ovulaatiota, josta 2 pv:n jälkeen on mahdollinen siirto. En tajunnut miksi. Tietääkö joku, onko kokemusta? Olisi pitänyt kysyä tietysti heti, mutta ei tullut mieleen...Toope! :headwall:

jerpuska ja muut, joilla alkio siirretty: valtavasti onnea piinailuun! :hug:

Miimi78 Mullakin on se tieto, että lääkkellisessä kierrossa ei niin tuijoteta tuohon kp:hen. Tärkeämpää on saada kasvatettua limis otolliseksi! Mulla ultrat olivat vielä paljon myöhempäänkin!

Maricce Ihananpaksu limis sinulla :D Kyllä tässä ittensä hulluksi kyllä tuntee, kun tämmöisiä kirjoittelee :LOL:

Mandy07 Onnea piinailuun :hug:! Kyllähän sinne pakkaseen mukava saalis saatiin! Neljähän on oikein hyvä tulos :heart:

Kaikille vaan yhteisesti hyvää, rauhallista mieltä, voimia ja kestämistä tähän kaikkeen...! :hug:
 
Hei! Vieläkös mahtuisi mukaan yksi, jolla neljäs IVF menossa ja arvioitu punktio ja siirto vkolla 12 ?

Vaikka lapsettomuutta/hoitoja on takana jo useampia vuosia, olen aina vain tyytynyt "palstailemaan" taustalla. Nyt kuitenkin päätin, että oli tämän viimeisen hoidon tulos sitten mikä tahansa, niin voisin jakaa kokemuksiani esim. täällä, josko siitä sitten olisi vaikka edes jotain apua niille, jotka miettivät hoitoihin menemistä tai muita hoitoihin liittyviä asioita. Että tälläisiä mietteitä tällä tytöllä...
 
Tilhinen Tervetuloa mukaan :flower: Teillä on kans aika pitkä hoitohistoria takana, toivottavasti tämä neljän IVF tuottaa toivotun tuloksen :heart:

Mandy07 Onnea piinailuun =) Hyvinhän teille pakkaseenkin jäi alkioita :heart:

(.) Ens viikon keskiviikkona alkaa Puregonin pistely, annos on IUI 125 ja kp 5 alan pisteleen. Onko muita jotka alkaa pisteleen ens viikolla?

-Tiinuli-
 
Heippa vaan kaikille.
Täällä on hiljaiseloaeletty kuukausi kun se oli se välikierto ja nyt päästään sit asiaan ku menkat alkoi tänään. kierto oli kyllä kumman lyhyt 23pvä, yleensä mulla 26-30 no tässä kuussa kyl ovis oli tosi aiaksin et siihen sopii hyvin tää menkkojen alku. Oviksesta 13-14 vrk niin mulla alkaa aina menkat. Ja nyt samoin.
Huomenna pitää soittaa uä aikaa ja sit oiskin passin aika jos huurunenet selviää sulatuksesta.

tiinuli81, Sulla alkaa ens viikolla jännät ajat, jospa sä löydät täältäsamassa olevia typyköitä =) Mukava jännätä jonkun kaa kuka on samassa menossa.

tilhinen, teillä on pitkä tarina taustalla. Toivotaan että nyt onnistuisi ja saisitte oman käärön 9 kk päästä syliin ja me kaikki. miten sinä olet jaksanut nuin monta hoitoa? Varmasti raskasta olut.

kentia, Sulla taitaa olla lääkketön pas? Mullakin on tulossa. Paljonko limiksen pitää olla paksu ku siirretään, onkos tietoa? Sä nyt tikutteletovista ja sit pakkasukkokyytiin =) paljonko teillä on pakkasessa?
 
Tiinuli Minä täällä odottelen muutaman päivän sisällä menkkoja alkavaksi, kp2 alkaa Puregon 150 IU, punktio suunnitteilla viikolle 13.

Mitenkäs miehenne on muistanut teitä tyttöset näin naistenpäivänä?
Rakkaudentäyteistä iltaa!
 
Hyvää naistenpäivää kaikille!

Hilma78, Mun mies oli eilen ostanut mulle tulpanikimpun =) aivan ihan..Mä rakastan kukkia. Kukat kyllä piristää kivasti tuossa olohuoneenpöydällä mieltä.

Täällä masu vähän kipeä ku ne menkat alkoi tänään, mut hyvä et alkoi niin nyt taas edetään näissä vauvapuuhissa. Pelottaa kyllä et nämä passitkaan ei onnistu.. Mietityttää vain et missä vika...?
 
Tiinuli, Kiitokset ja tsemppiä sulle ens viikolla alkavaan pistelyyn. Mulla tänään 5. pvä pistelyä takana (200 IU puregonia). Huomenna aamulla verikoe ja sitten selviää loppuviikon annos. Perjantaina UÄ ja sitten tiedetään punktiopäivä vkolle 12.

Sannuli-81, Toivotaan tosiaan että meille kaikille se oma pieni käärö nyt suotaisiin :heart: Kyllä nämä 4 IVF:ää ja yksi PAS on olleet rankkoja, en kiellä, mutta niin hullu sitä on, että niin kauan kun pienikin toivon hiven on jäljellä, on sitä valmis yrittämään uudestaan ja aina uudestaan. Totta puhuen, meillä tämä "projekti" on kestänyt jo 11 vuotta tai siis tuo aika on siitä, kun lopetin pillerit ja meille nyyttiä päätettiin ruveta yrittämään. Tokihan vuosiin on mahtunut kaikenlaista. Vuonna 2000 mentiin tutkimuksiin ja ensin ei mitään vikaa kummastakaan löytynyt. Sitten jatkettiin "luomusti" yrittämistä ja kun ei nyyttiä vain alkanut kuulumaan, mentiin uusiin tutkimuksiin ja sitten havaittiinkin, että mun molemmat munatorvet oli tukossa. Ne poistettiin, mistä johtuen tuli taukoa. Sitten ollaan välillä oltu eroamassakin ja sen sellaista, siis kaikkea mahdollista, mitä elämä nyt vaan voi eteen tuoda. Jotenkin uskomattomalla tavalla vain ne vuodet on vierineet. Jälkeenpäin ajatellen oli onni, että oltiin niin nuoria, kun aloitettiin, sillä IKINÄ en voinut kuvitella, että tämä tie olisi näin pitkä ja kivikkoinen! On toisaalta helpottavaa kun on tehnyt itselleen selväksi, että tämä on nyt tosiaankin sitten se viimeinen kerta kun yritetään, kävi miten kävi. Kuulostaa varmasti hullulta, mutta kun on käynyt itsensä kanssa sen valtavan taistelun, että elämä nyt vain on sellainen, ettei kaikille sitä kaivattua lasta suoda, niin tietyllä tavalla sen vain on helpotus. Lainatakseni erään blogin kirjoittajaa, joka mielestäni osuvasti sanoi; "lapsettomuus ei lähde minusta milloinkaan". Uskon, ettei minustakaan...
OHO, tulipas tarinaa, sori :( Kaikesta huolimatta, tsemppiä kaikille hoitoihin ja toivotaan että kevätauringon loisteessa mahdollisimman moni pienokainen saisi alkunsa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 4

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 3

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

kolmisin 1. ICSI 2. PAS siirto 10-11 pv. pp --

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
 
Maricce, voiko tuo etes olla totta? Ilmeisesti siis voi, minullekin hoitajat on sanonu, että joskus voi käydä nuinkin, että yksikään ei selviä sulatuksesta. Jäi mietityttämään tuo, kun sullahan piti olla huomenna jo se siirto, niin tiedätkö tai tietääkö joku muu, että miten aikasin ne alottaa sen sulatuksen. Kun ovat Maricce sinunkin tapauksessa jo ehtineet sulattaa kaikki 6?
Minulla siirto on suunnitteilla myös huomiselle, mutta minun käskettiin soittamaan vasta aamulla, että onko selvinny sulatuksesta. Ajatuksia vaan herättää, että onko ne sielläkin sitten sulatellu jo mahdollisesti kaikki vai vaan yhden ja siirtyykö koko siirto jos se eka ei olekaan elävä...hmps, vetää mietteliääksi itse kunkin.
 
Noloa, kirjoittelen töistä ihan pikaiseen... Täältä ei oikeastaan ehtisi, mutta pakko... |O Mariccen tilanne muakin järkytti, koska olen siirtoon menossa ja jännittää, selviääkö alkiot. Tein pikakysymyksen näihin asioihin liittyen tälle palstalle, ajattelin että se ehkä erottuisi sieltä muillekin kuin tän pinon ihmisille, mutta ei ole tullut vastauksia. pohtijatar Sulle pitää pikaiseen vastata, että meillä ainakin sulatus alkaa siirtoa edeltävänä päivänä (en tiedä tarkkaa aikaa ), ja kuulemma jo illalla voi soittaa, ovatko selvinneet. Mutta silti pitää odottaa aamuun, että nähdään sekin, ovatko alkiot lähteneet jakautumaan. Että pitää olla kimuranttia hommaa! :headwall: Palailen vielä illalla töiden jälkeen, nyt pakko lopettaa. :wave:
 
Maricce lohtu :hug: ! Että tää on vaikeeta!!! :ashamed:

Mut saa kans poistaa listalta! Olin tänään limisultrassa ja kaikki näytti hyvältä... limis 10,3 mm, mut mulla oli kasvanu "follikkeli" vaikka syön zumeja ja se oli nyt 19 mm. Lääkäri laski näitten perusteella että mulle olisi pitänyt tehdä siirto lauantaina tai sunnuntaina ja sillon klinikka on kiinni, joten hoito keskeytettiin ja pitää odottaa ensi kiertoon! Voi että kun ottaa päähän että tällasen takia sit hoito menee mönkään!!!
 
Sannuli Mulla oli uä kp 15, ja lääkkeellinen pas.
Alotin Zumenonit kp 3. Klinikalla sanottiin että tuo mun follikkeli oli varmaan lähtenyt kasvamaan kun alotin Zumet vasta kp 3... mut hei, jos on mahdollista että follikkelit lähtee kasvamaan kun Zumet alottaa vasta kp 3 niin miksi sitten käskivät mun aloittaa sillon?! Luulis että ottasivat varman päälle ja käskisivät aloittaa kp 1, niinkun käskivät mun nyt sit tehdä ens kierros. Ei ymmärrä!
No, ei täs auta muuta kun odottaa. Käyn kyllä lukemassa miten teillä täällä menee. Toivon että tulee paaaaaljon plussia :D
 
maricce :hug: olen niin pahoillani puolestasi... uskomattoman huonoa onnea... jaksamista, kyllä se pettymys joskus helpottaa... itsellekin se kerta oli pahin kun ei ees päästy siirtoon.

miimi78 Outoa toimintaa! eikö muka ois voinu ees yrittää vähän väärään aikaan? pe tai ma? no, kai ne tietää, ja jos ois ollu turha siirtää väärään aikaan, kannattanee pakastettua alkio säästää oikeaan hetkeen? mutta varmasti ihan karmeen turhauttava tilanne

oma: ens viikkoa jo odottelen, tiistaina 0-ultra, pe otan viimesen pillerin, ja toivottavasti menkat alkaa ajallaan su. olo vieläkin edellisen pettymyksen jälkeen tyhjä.... aloitinkin toisen keskustelun masennuksesta, kun mietin että miks oon tämmönen outo, en yhtään iloinen ja pirteä itseni....
 
No niin, päivä sitte päättyi töissä ja tänne piti vielä palailla. pohtijatar Toivon kovasti, että siirtoon pääsisit! Kyllä tuo mariccen juttu kieltämättä pistää miettimään. Muutenkin mulla alkaa usko mennä näihin passeihin. Ennen siirtoa on niin monta "jossia". Pitäisi ovuloida, limakalvon pitäisi kasvaa, alkioiden pitäisi selvitä sulatuksesta. Tämähän on melkein vaikeampaa kuin ivf! Itse olen miettinyt pääni puhki, mistä sen tietää edes, onko ovuloinut. Testihän näyttää vain LH-piikin, ei sitä, ovuloiko. Mun ymmärtääkseni pitää ovuloida, jotta siirto onnistuisi (siis luonnollisessa kierrossa ). Mutta enivei, kamalasti onnea huomiselle vielä!!! :hug:

Tilhinen Kyllä tänne mahtuu :). Tervetuloa! :heart: Kauan olet jaksanut hoitoja. Kauemmin kuin minä varmaan koskaan jaksaisin. Miten...? :hug:

Sannuli81 Tuosta limakalvon paksuudesta liikkuu vissiin kauhean erilaisia näkemyksiä, milloin se on hyvä! Tästä aiheesta voisi kyllä virittää keskustelua, kokemuksia?! Jostain olen lukenut, ettei sen saisi liian paksukaan olla, mutta mikä on liian paksu? Jostain taas luin, että tuommoinen 10 mm. on toosi hyvä, mutta on kai siirtoja tehty 8-9 mm. limiksilläkin? Kokemuksia, ihmiset, kehiin! Sannuli, juu, lääkkettömällä mennään, pakkasessa on vaan 2 ukkoa. Kuinkas sulla?

Miimi Ei hemmetti soikoon :hug: Mulla kävi juuri tuo sama Zumejen kanssa. Follikkelit vaan paukkuivat Zumeista piittaamatta! Hoidot pistettiin jäihin huimauksen takia ja siksikin, ettei lääke paksuntanut limista. Mulla zumetus alkoi kp. 1. Ei auttanut sekään. Eli ei ole kaikilla vastetta. Joskus tuntuu, että tää kaikki on yhtä vietävän kokeilua! :hug:

Kaikille hyvää yötä nyt :wave:
 

Yhteistyössä