Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

pohtijatar :'( :hug: Voin sanoa, että tiedän tunteen. Lähdettekö nyt uuteen IVF:n? Meillä syön nyt viikon primoluttia ja odotan menkat ja lähden suorilta pistelemään. Eli lyhyellä kaavalla mennään. Meillä se onkin sitten viimeinen hoitokerta julkisella ja yksityiseen ei oo ainakaan vielä varaa, joten tulevaisuuudesta ei vielä tiedä... Missä te olette pohtijatar hoidossa?

Kiitos kaikille myötatunnosta :hug:
 
hei taas.
Maricelle: meillä tämä oli eka ivf ja ollaan kuopion yliopistollisella hoidoissa. En tiedä jatkosta vielä mitään, mutta oletettavasti jonot on AINAKIN sen puoli vuotta joten ei päästä heti jatkamaan. Ja tällä hetkellä tuntuu paljon helpommalta luovuttaa kuin jatkaa semmoista mikä ei näytä tuottavan yhtään mitään tulosta ja onnistumismahdollisuudet ovat tämmöiset. Mitä Hel..in järkeä tässä on. Ja elämässä tämän asian ympärillä ylipäätään.
 
Voi Maricce ja pohtijatar. Olen pahoillani kun alkionne eivät selvinneet :(
Miimillekin pahoittelut kun et päässyt siirtoon.
Sitronella, kyselit tunnelmistani. Täällä huominen nollaultra hirvittää. Toisessa munasarjassa on ollut juilintaa, niinkuin follikkelin kasvaessa... pelkään että Synarelasta huolimatta siellä on jotain toimintaa eikä hoitoihin päästäkään... Mut tilanne selviää huomenna klo 10. Tyyni rauhallisuus on mennyttä ja tilalle tullut jäytävä pelko, että kaikki epäonnistuu..
:|
 
Maricce, Miimi76 ja pohtijatar. Kaikille teille iso :hug: ja jaksamista !

Onko tosiaan pohtijatar niin, että joudut uudestaan jonottamaan vaikka yksi IVF jo takana vai ymmärsinkö nyt väärin ? Me ollaan myös julkisella puolella hoidoissa, eikä meidän ole tarvinnut hoitojen välillä jonotella uudestaan, paitsi silloin kun itse päätimme pitää taukoa, joka venyikin sitten parin vuoden mittaiseksi, mutta joka tapauksessa, nytkin meillä takana 2 ivf:ää ja yksi pas ja kaikki tehty ilman jonotteluja. Mutta, ymmärrän täysin tän hetkiset fiiliksesi! Kerran jos toisenkin olen kironnut koko elämän, hoidot, lääkärit, lääkkeet, kroppani yms. yms. ja silti...tässä sitä taas ollaan =)
Nyt täytyy mennä pistämään "hevosannos" (300 IU) puregonia ja suihkaus synarelaa päälle, että silleen. Pirpana74 , tsemppiä huomiselle, älä murehdi etukäteen liikoja! :hug: kaikille muillekin !
 
Tilhiäinen, itse asiassa en tiedä tuosta jonotuksesta. Näin olin kuvitellu että samat jonot olisi kuin ensimmäisellä kerralla, mutta taidanpa varmistaa huomenna asian. Se olis kyllä aika positiivinen yllätys tässä konkurssissa! toivotaan niin.
 


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 5

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 4

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

kolmisin 1. ICSI 2. PAS siirto 10-11 pv. pp --

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 12 pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp--

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78
 
pohtijatar :eek: Suuren suuri lohtuhalaus! :hug: En nyt kyllä ymmärrä, kuinka tuo voi olla edes mahdollista. Alkaa tuntua, että ne puheet hyvistä sulatuksen onnistumisprosenteista on ihan pelkkää potaskaa. :headwall: En yhtään ihmettele tuntemuksia.... |O

soja Itse olen ainakin ajatellut, että jos yhtään alkaa masentaa ja se masennus venyy, syvenee ja pitkittyy, menen jonnekin puhumaan. Tämä koko hoitorumba on jatkuvaa aaltoilua toiveikkuuden ja masentumisen välillä. Kun eka ivf epäonnistui, tipuin jo silloin yllätyksekseni niin pohjalle, että luulin etten ylös pääse. En pystynyt kuin peiton alla pillittämään sen päivän! Niin paljon siihen kaikkeen oli ladattu odotuksia. Oli ihan hirvittävää kuulla puhelimessa verikokeen tulos, negatiivinen. Olisi pitänyt lähteä sen jälkeen työpaikan juhliin, mutta enhän minä pystynyt, peruin kaiken. MUTTA kai tästä kaikesta on ihan mahdollisuus selvitä järjissäkin. Olen yrittänyt helliä ja hemmotella itseäni. Vyöhyketerapiaa pidetään uskomushoitona, mutta ainakin mulle siitä oli apua rentoutumisessa pahimman stressin keskellä. En tosin tiedä, kuinka sitä voi yhdistää hoitokuukausiin. Hoitoihin ei ymmärtääkseni pitäisi mennä ovisaikoina, eikä niiden jälkeen ainakaan.... Tämmösiä mietteitä tänään. Koetahan jaksella, ja mene juttelemaan masennuksesta ammattilaiselle. Ei se voi olla pahasta. Kyllä sitä kautta varmaan oma ajatusmaailma avartuu ja kirkastuu! :heart:

pirpana Voimahalaus huomista varten! :hug:
 
Maricce ja pohtijatar olen niin syvästi pahoillani teidän puolesta. Voin kuvitella pettymyksen tuntemukset.. Meillä edellinen IVF (jonka piti olla toinen) päättyi kun seinään, kun ei ollut mitään punkteerattavaa. Kovan työn takana aina nostaa toivoa uudestaan. Luja halaus molemmille. :hug:

Miimi :hug: myös sinulle ja voimia odotteluun!

Tilhinen lisäsin siut listaan! :wave:

Pirpana sama täällä. Huominen jännittää nyt ihan tosissaan. Kp 2 menossa ja menkat on maailman niukimmat. Ei miulla ikinä ole tälläistä ollut. Tai siis eihän miulla normaalisti ole edes menkkoja :LOL: Mutta siis nämä hormoniavusteiset... Edellisetkin oli vähäiset, mut nää on ihan ylivedot jos ei huomenna tule tulvaa. Voin jo kuvitella miten todetaan, että voi voi, pitää tulla kunnon tyhjennysvuoto ennen kuin lähdetään piikittämään. (Huomenna pitäs suunnitelman mukaan alkaa gonalit.) Ihan sairaan raastavaa, kun tää koko touhu on yhtä arpapeliä...

Tiinuli ymmärsinkö oikein, menetkö siis Pirpanan ja miun kans samassa aikataulussa vaikka punktio vasta vkolla 14?

Tsemppiä joka iikalle!

t. Hermoraunio Sitris
 
Hei, en ole paljon täällä pyörinyt, ja syynä se, että meillä ei ole tapahtunut juuri mitään. Eilen oli kp 15 ultra, ja limis oli 5,5mm mutta selvää johto follia ei ollut joten joudutaan ottaa uusi ultra torstaille eli kp 18, ja toivotaan, että tilanne olisi sellainen, että tässä kierossa päästäisiin alkiota siirtelemään. Jos ei ole, niin sitten saan reseptit lääkkeisiin ja menkoista alkaa lääkkeellinen PAS. Toivon kuitenkin, että tässä nyt vielä siirtoon päästäisiin. Ovistestit on tietenkin näyttäneet negaa.
 
Olen pahoillani teidän kaikkien puolesta jotka on taas kokenut takapakkia. :hug:
Mietin tossa että ihmetyttää todella että hoito menee mönkään vaan sen takia että klinikka on kiinni... Luulis että se olis huomattu aikasemmin ja asialle olis voitu tehdä jotain. Maallikko pohtii...

Itsellä vuoto alkoi eli kp1 tänään ja huomenna alkaa piikittelyt. Kysymys teille konkarit, mihin aikaan päivästä olette pistäneet? Onko merkitystä? Oletteko itse ajankohdan päättäneet vai antoiko lääkäri ohjeen. Itsellä ohjeistus menny ihan ohi korvien jos olen sellasta saanutkaan... Eikä tuossa ohjekirjassa sanottu muuta kun että sama aika joka päivä.



 
Maanantaina oli ultra, limis ok ja 14 mm folli oikealla. Tänään piti aloittaa testaaminen ja aamulla clearbluen digitaalinen näytti heti täyttä sarvea.... Perjantaina siirto jos joku kolmesta alkiostamme selviää.... huomenna puol 3 tietää onko yksikään selvinnyt....

Joku kyseli, että miten olen jaksanut näin monta hoitoa. Jaksaminen on välillä niin ja näin. 3 julkisen hoidon jälkeen ajateltiin ettei enää yhtään... sitten väestöliittoon ja aina lääkärit on suositellu, että kannattaa vielä yrittää.... kolme raskautta on aikaan saatu, kaksi tuulimunaa ja yksi norm. keskenmeno kaikki todettu eka ultrassa. Siihen päälle puolen vuoden vakava masennus ja työkyvyttömyys

Nyt meillä on vajaa 3v. sijaispoika jonka kanssa touhutessa oma kyvyttömyys on unohtunut ja lapsettomuus ei tunnu enää niin pahalta vaikka kirpaiseekin aika kovaa....

Tsemppiä kaikille !

Tyyne
 
Voimia teille joiden alkiot eivät selvinneet sulatuksesta :hug: se on niin kurjaa kun hoito pitää jättää kesken. Mullakin silloin joulukuussa keskeytettiin IVF liian suuren hyperin riskin takia. Oli inhottavaa kun oli jo pistänyt 17 päivää ja odotti että pääsis punktioon. Olokin oli niin tukala kun folleja oli tosi paljon. Sit vaan sanottiin että kiitos ja hei, katsellaan tammikuussa uusiksi :(

Hilma78 Mä oon pistellyt navan alle, vuoron perään vasemmalle puolelle ja sit seuraavana päivänä oikealle puolelle. Ei kai sillä suurtakaan merkitystä ole paitsi että muistaa joka päivä pistää samaan aikaan

Sitronella Kyllä, tänään aloitan illalla pistokset, mulla toi munisten kasvattelu on aika hidasta, siksi lääkäri laittoin suunnitelmiin punktion ja siirron viikolle 14. Niin ja mulla menossa kp5 tällä hetkellä

pohtijatar Ei meidän julkisessa hoitopaikassa laiteta jonon hännille vaan uutta hoitoo heti kehiin


(.) tänään menossa kp5 ja aloitan pistään Puregonia IUI125.......tiistaina eka ultra....jännittää kun meillä on nää Puregon annokset aivan arpapeliä, joka folleja ei kehity tai sit niitä on liikaa...jne...
 
Hilma Piti oikein kaivaa esille ohjeet jotka itselleni kirjoitin silloin kun ekan kerran aloin piikitteleen. Alkaa bai de vei oleen aikas paksu toi mun mappi mihin oon vuoden päivät kerännyt kaikki paperit jotka kuuluu näihin hoitoihin :kieh:
Minulle on klinikalla sanottu että nimenomaan ILLALLA, seitsemän ja kymmenen välillä pitää piikittää... ja siis samaan aikaan joka ilta. Mä oon aina piikittäny kello 21.
 
Pahoittelut kaikille, joiden hoidot ovat menneet metsään :( Paljon voimia teille!

Tämä mummotautinen karauttaa tiistaina ekaan ultraan, eikä niitä tyhjennyksiä ole vielä näkynyt. Mikään ei mene suunnitellusti se on varmaa.

Tiinuli81 meillä taitaa olla sama hoitopaikka. Epäilen, että sama lääkärikin... Hyperin pelossa täälläkin elellään, koska nuo annokset tämä kai arpoo (vai miten se meni)... voin muistaa väärinkin kyllä.
 
niin että se siitä. missasin ovulaation... en tajunnu et se olikin niin aikasin....joten huhtikuussa uudelleen.... aloitin testaamisen to. 9pv menkoista ja se kyl näytti et seuraavana päivänä olisi saman värinen mutta se olikin vaaleempi aattelin et kai se on tulossa vasta. tuli viikonloppu ja oottelin kunnes tajusin et viiva loppu kokonaan. eli oli jo liian myöhästä....kai se johtu siirrosta et ovulaatio tulikin aikasemmin....onneksi ei pääsiäinen enää sotke suunnitelmia.... :D
 


jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp 6

Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp 5

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Hansku78 2. ICSI, punktio ja siirto vko 11 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

Tyyne73: 7. ICSI 1. PAS siirto vko 12 pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko 12 pp--

Tilhinen: 4. IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

viiva: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align]


Alkio(t) ei selvinneet sulatuksesta:


Maricce :'(
pohtijatar :'(

Myöhemmin onnistuvat:

Miimi78 [/quote]
kolmisin
[/b]
 
pohtijatar :hug: oon niin pahoillani teidän puolesta. Täälläkin kyllä sama juttu julkisella, että ei minnekään jonon hännille joudu, vaan uutta hoitoa tosiaan kehiin heti kun mahdollista, kun on kerta asiakkaaksi päässy.

Kolmisin jaksamista.... onneks vaan kuukaudella siirtyy, vaikka tiedän, että ei nyt paljon lohduta. On pitkäpitkä kuukausi taas odottaa...

kentia kiitos tuesta

oma. aika väsynyt olen, tänään kuitenkin paistoi ulkona aurinko ja viime yön nukuin paremmin lääkkeitten voimin, olokin ollu vähän parempi. ja ens viikol onneks se pariterapeutilla käynti tuolla sairaalassa... kyllä tästä selvitään. Itsekin mietin vyöhyketerapiaa rentoutukseen, mutta taitaa nyt olla niin kurja olo, että ei saa aikaseksi ja menee rahaakin ja just alkaa toi hoitokin. Vuoden vaihteen aikoihin kävin 3 kertaa akupunktiossa uniongelmien/stressin takia, ei siitä ollu haitttaakaan.... mut nyt ongelmat palanneet.... tosin pari kk meni ilman unilääkkeitä =)

nyt herkuttelemaan, tein mokkapaloja ja paistoin piirakoita ja jopa munavoin tein :p (miehellä tänään synttärit)

edit: terkut muillekin, täällä olikin paljon tekstiä sen jälkeen kun viimeks luin, sorry, en kaikkeen kerinny kommentoida
 
Tilhinen, Kentia ja Sitris, kiitos kannustuksestanne. =)
Vissiin auttoi, koskapa nollaultrassa oli kaikki mainiosti. Limis oli 3,7mm, sopivan ohut ja molemmissa munasarjoissa oli 5-8 pikkufollia... sopiva määrä. Mun 4x4cm kokoinen kohtulihanksessa oleva myoomakin oli pienentynyt 3.2x2.8 kokoiseksi ilmeisesti Synarelan ansiosta =) jeeee!
Huomenna aloitan Gonal F pistokset 225ky:lla. Illalla pistän ennen nukkumaan menoa. Ensi tiistain ultraa sitten jännäämään... Mites Sitronellan nollaultra meni??
Voimia ja jaksamista kaikille!!
 
pirpana74, Ihana kuulla että sulla kaikki hyvin, JEE :heart: Mua alkaa jännittää perjantain ultra, IIK :| Noh, kuten eilen sanoin sulle, niin kai sitä samaa pitää yrittää valaa itsellekin eli ei (pitäisi) murehtia etukäteen... Helppoa ?!?! No ei todellakaan !!!

Hyvää yötä ja iiiiiiiiiso tsemppi :hug: kaikille !
 
Tänään lääkärissä limakalvo oli 7mm mikä oli kuulemma hyvä, ja muutenkin limis näytti ilmeisesti hyvältä. Oikealla puolella oli 14mm folli, joten nyt näyttäis siltä, että päästään siirtoon ensi viikolla. Nyt vaan sitten odottelen, että siihen ovistestiin saataisiin maanantaihin mennessä plussa. Olo on onnellinen, vihdoinkin jotain tapahtuu taas. Silti realismi iskee voimakkaasti vastaan, enää en odota ihmeitä, katsotaan mitä tapahtuu, ainakin meillä on taas yritystä.

Tässä pinossa tapahtuu niin paljon, että en meinaa pysyä perässä. Aika monella on jo jännät päivät käsillä... Toivottavasti tähän pinoon saataisiin ennätysplussasaalis :heart: Niin ja joku kyseli piikittelyn ajankohdasta, se on kylä hassua, miten asiat voi unohtua niin nopeasti, itsellä ensimmäinen icsi oli syyskuussa ja nyt jo meinaa unohtua - mutta meillä Helsingin väestöliitossa sanottiin, että illalla pistellään. itse taisin ottaa synarelan kanssa samaan aikaan piikin, niin oli helppo muistaa.
 
Joo-o, Tilhinen, ei oo helppoa, ei.. meillä kenelläkään hoitojen kanssa painivilla, vaikka erilaisissa tilanteissa ollaankin. Fiilikset heittelee laidasta laitaan. Vaikka yrittää pitää positiivista virettä yllä niin välillä sitä silti syöksyy epätoivon syövereihin. Ja vaikka yrittää kuinka tsempata itseään olematta murehtimatta asioita etukäteen, niin jostain tuolta sisältä se pelkopeikko välillä koputtelee ja ilkkuu: "kuiteski se epäonnistuu" ja "eihän se voi MITENKÄÄN ainakaan SUN kohdalla onnistua!"
Unimaailmakin on ollut viimeaikoina ihmeellistä.. Useana yönä oon nähnyt unta että multa on vasratettu jotain, niinku polkupyörä, matkalaukku ja luottokortti... itkin kuin pieni lapsi varastettujen tavaroiden perään.. mitä lie nuo unet tarkoittavatkaat :ashamed:
Haltialle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä ovisplussan metsästykseen!
Voimia kaikille muillekin!
Mää alan kohta kaivamaan Gonal-kynää esille ja antamaan itselleeni ekaa piikkiä, IIIK!
 

Yhteistyössä