Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

Kauhistus miten kurjia uutisia lillimyyllä! Oon tosi pahoillani :hug: Eikö sulla keliakia oireillu mitenkään ennen tuota? Mutta tietysti hyvä jos nyt huomataan, ennen kun käy isompaa vahinkoa suolinukalle. Vaikka ei se varmasti juuri nyt lohduta....Koita jaksaa!
 
Kiitos Gilmore!
Ei mitään oireita, eli aivan puskan takaa tuli tämä tieto. Se arvo oli niin korkea, että ei jäänyt mitään epäselvää. Joku toinenkin arvo oli korkealla, mutta se voi korreloitua keliakia-arvolla. Tosin mulla on ollut alhainen hemoglobiini niin kauan kuin muistan. Mielestäni keliakia-arvo katsottiin vajaa vuosi sitten, eikä siinä ollut mainittavaa. Täytyisi selvittää työterveydestä, mutta tänään ei riittänyt energia.
 
lillimyy :hug: mutta tosiaan totta, että on jatkon kannalta hyvä että se keliakia löyty. En päässy ihan perille kun taaksepäin selailin ketjua, että miks sulla nyt katottiin ne arvot? oon itekkin tota joskus miettiny.... pyysitkö otettavan? entäs noi kilpparijutut?

MItes täällä muut, aika hiljaista ollu? itse vielä joudun pari viikkoa odottelee ennen kun pääsee ees piikittelee.... voi kun tuntuu että aika matelee... vaikka välillä tuntuu että menee liiankin nopeeta. tää kun tulee olemaan meidän viimenen yritys.. :/

mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :wave:
 
soja Täällä kans odotellaan että aika menis, samalla viikolla meillä näyttäis olevan suunniteltu punktio ja siirto. Millä annoksella alat pistelemään? Toivotaaan että tää tein viimeinen IVF onnistuisi!!!

lillimyy Voihan harmin paikka :hug: Toivotaan että jono menisi nopsasti ja voithan soittaa ja sanoa että olisit valmis tulemaan vaikka peruutuspaikallekkin. voimia sulle jatkoon

(.) Menkkoja odotellessa, pitäisi alkaa tasan viikon kuluttua, toivottavasti alkais suunnitellussa aikataulussa....

-Tiinuli81-
 
moi kaikille :)
Olen ollut taka-alalla muutaman kuukauden, kun ei ole päästy tässä hommassa eteenpäin yhtään. Meidän labra on ollut remontissa ja aikatauluja on sotkenut myös hiihtolomat. Mutta nyt siis maaliskuussa toivon mukaan päästäs ekaan pasiin.
Aloitin tällä viikolla zumenonit, aamulla 1 ja illalla 2 tablettia. Ootteko toiset oireilleet niistä millään lailla?Mulla menee yöt sängyssä pyöriessä, en oikein keksi muuta syytä unettomuuteen, ja päivällä sitten väsyttää...Muuten olo ok.
Ensi viikolla ultra, jossa katsotaan limiksen paksuus ja siirto sitten seuraavalla viikolla, JOS ja JOS alkiot selvii sulatuksesta ja JOS tuo limakalvo kasvaa toiveiden mukaan...epäilys taas kova..
Soja, moi sullekin, mehän oltiin ennen joulua samassa ketjussa :) saanko olla utelias, minkä takia teillä on viimeinen hoito käynnissä ja oletteko olleet hoidoissa mukana kauankin?Minä en ole vielä ajatellut ollenkaan sitä vaihtoehtoa, että nämä joskus loppuisi, se pohjimmainen usko siihen, että me se lapsi vielä saadaan, on niin kova....mutta tietenkin, jos monta vuotta tätä on vielä edessä päin, niin....
 
Heippa kaikille!
Täällä sumuteltu jo pari viikkoa eikä pahempia oireita ole onneksi tullut. Oltais päästy aloittamaan pistelyt jne viikkoa aikaisemmin, kun menkat tuli tällä vkolla. Pysyttiin kuiten sovitussa aikataulussa, koska kaikki loma ym hommat viikolle 13 oli jo sovittu.
Nollaultra on 11.3. ja seuraavana päivänä aloita pistokset jos kaikki on kunnossa. Aloitetaan Gonal f:llä annoksella 225 yksikköä, muutaman päivänä annos pienempi 15 yksikköä, eka ultrassa 17.3 titrataan annosta. 20.3. on toinen ultra joss päättään punktiopäivä.
Jotenkin on silleen rauhallinen olo, ei paineita ja stressiä. Tää on niin täysin lääketieteen varassa ja ulkoapäin ohjattua ettei tarvi ite sressata ovulaatiosta jne. Ollaa möllöttää vaan ja lääkäri ohjailee tapahtumia. Helpottavaa, eikö totta? Miten ootte muut kokeneet? Onko sressi vähentynyt kun insseistä on siirrytty ivf:iin?
Nyt vaan laitetaan peukut pystyyn ja toivotaan tähän pinoon suurempaa onnistumisprosenttia kuin tammi-helmikuun pinossa on ollut! Jospa tää tuleva kevät laittais vauhtia meidän kroppiin ja tulis paljon priima-alkioita ja onnistuneita kiinnittymisiä =)
Hurjasti tsemppiä kaikkille! Ihanaa, että täällä voi jutella samassa tilanteessa olevien kanssa!
 


Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp--

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Maricce: 2.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

kolmisin 1. ICSI 2. PAS siirto vk 11 pp --

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align][/quote]

[/quote]

 
Pohtijatar niin, meillä on alkamassa 3.IVF julkisella, eli todennäköisesti se viimeinen mikä julkisella saadaan. ja on aateltu, että me yksityiselle enää lähdetä, ei voimat riitä. takana puolitoista vuotta elämää vain ja ainoastaan näitten hoitojen kanssa, olemme päättäneet sitten siirtyä eteenpäin elämässä. Ei meistä tunnu ollenkaan maailmanlopulta, jos ei omia lapsia voida saada, vaikka se tuntuukin pahemmalta kun mikää muu tähän asti elämässä. :'( :'( :'( Mutta kyllä tämä odottelu ja toivominen syö vielä enemmän, itse ainakin uskon, että sitten kun päättää lopettaa, niin helpottaa. me on sitten aateltu adoptiojonoon hankkiutua, josko voitas niin sitten saada lapsi perheeseen. Mutta se on jotenkin sellasta rauhallisemman oloista odottamista.... tulee jos on tullakseen.

Pirpana74 kyselit tunteita tässä IVF hommassa. meillä oli yksi ovulaation induktio huonolla menestyksellä ja sen jälkeen sitten vauhdissa IVF:ään. Itse olen kokenut tämän ulkopäin ohjautuvuuden aika raskaana, tuntuu välillä että en hallitse itseäni, jotenkin välillä tunnen itseni äärimmäisen ulkopuoliseksi itsessäni :/ ja kun ei voi tehdä itse mitään, on todella avuton olo.... siirron jälkeiset piinapäivät on oikeestaan mulle ollu yllättäen kaikkein helpointa aikaa, kun silloin on kaikki tehtävissä ollut tehty.... mut se piikittely, punktiot, yms.... ahistaa. ei siis toimenpiteet sinällään vaan se, ettei aina tiedä kun pariksi päiväksi eteenpäin miten mennään, ja selittelyt/valehtelut töissä, läheisille.... se painaa.... ja meillä on myös seksielämä kärsinyt aikalailla nyt viimeisten hoitojen aikana ja se syö ainakin minua :headwall:

Mutta onneksi mulla on maailman ihanan, rakastavin ja tukevin aviomies :heart: vaikka välillä on tosi vaikeeta, niin hänen kanssaan saan jaettua kaiken paskan, en kenenkään muun kanssa voi sellaisista tunteista puhua kuin hänen kanssaan.

no, olipa vuodatusta, pitää lähteä valmistautumaan hiihtoja katsomaan, pidetäänhän naiset (ja meidän miehet kanssa) lippu korkeella, kyllä meillä vielä tärppää ;)

Soja :wave:
 
Punktio olis sitten ylihuomenna, tiistaina ja siirto perjantaina.. Vähän oli ollut hitaanlaista kasvua, mutta onneksi päästään ensi viikolla kuitenkin tekemään kaikki.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
:wave:
 
mandy07 hienoa että saadaan tässä pinossa nyt tositoimet käyntiin, Onnea punktioon, hyvin se varmasti menee, ja eiköhän sieltä ihan kelpo saalis löydy! Oliko minkäänlaista arviota ennakkoon munisten määristä?

jerpuska onkos sulla siirto minä päivänä ensi viikolla?
 
Kiitos halauksista Mandy07, soja ja Tiinuli81!

Mandy07 Sinulla on jännittävät ajat alkamassa - onnea tulevaan! :hug:

soja kyselit, miksi minulta otettiin ko. labroja. Kysyin itse, että onko minulta jo otettu kaikki tarvittavat labrakokeet. Esim. infektiokokeet pitää kai olla otettuna molemmilta ennen toimenpiteitä (luin jostain näiltä sivuilta, että joltain oli jäänyt hoitotoimenpide tekemättä, kun ko. labraa ei ollut testattuna). No, minultakin infektiolabrat oli testattu yksityisellä ja halusivat testata ne vielä julkisella. Samaan settiin tuli nämä muutkin. Enpä osannut arvata, että tällaista löytyy...
Kilpirauhasarvo oli minulla ollut syksyllä alle sen 2,5, mitä meille suositellaan - mutta oli jostain syystä noussut yli sen. Keliakialla on käsittääkseni yhteyttä eri "aineiden" esim. raudan ja lääkkeiden imeytymiseen elimistöön ja kai joku yhteys lapsettomuuteen. Sen tarkemmin en tiedä. Mietin myös, jospa pyytäisin uuden keliakialabran tai ainakin edellisen vastauksen itselleni.

Tiinuli81 kiitos vinkistä! Odotan kirjeet molempien jonotilanteesta ja soitan sen jälkeen peruutuspaikka-asiasta, jospa saisin siten nopeutettua jonotusta/hoitoa. Harkinnassa on myös gastroskopian teettäminen yksityisellä. Täytyy soittaa ja tiedustella hintaa ja tarviiko lähetteen.

Täältä tulee kaikille voimia ja plussa-tuulia! :heart:
Saatan joskus piipahtaa lukemassa teidän kuulumisia..
 
Hei!

Lillimyylle jaksamisia pettymyksen keskellä :hug: , monelta olen kuullut, että, kun keliakia saatu hoitoon, niin raskauskin lähtenyt matkaan, toivottavasti näin myös teidän kohdalla!

Mandy07, tsemppiä punktioon,siirtoon ja tietenkin kiinnittymiselle!

Soja: liityn myös noihin kommenteihisi hoidoista ja siitä, ettei itse hallitse itseään! Jatkuva työaikataulujen sovittelu ultriin, punktioon ja siirtoon on stressaavaa. Itse olen työpaikallani kertonut avoimesti lhoidoistamme, mutta silti tavallaan tuntee itsensä "tyhmäksi", kun joutuu olla töistä poissa asian vuoksi. Ja välillä tuntuu, että olisi helpompaa, kun ei olisi kertonut, minkä vuoksi on poissa töistä. Jerpuskalle siis myös vastausta tästä oheisesta. Mun mielestä sressi on lisääntynyt näiden "tehokkaampien" hoitojen myötä.

Päivitystä mun tilanteeseen: kuukautiset alkoi viime lauantaina, kerrankin ihan ajallaan. Viime aikoina kierto on nimittäin heitellyt normaalista 28:sta jopa 36-39. Gonal-F pistelyt 187,5 IU aloitinkin sitten ohjelman mukaan eilen illalla. Torstaina olisi sitte tiedossa ensimmäinen follikkeliuä. Työaikataulutkin sain sitten mukavasti järjestettyä uä:n mukaan. Vanhoja ohjelmia katsoessa tein arviota, että jos kaikki menee putkeen, punktio olis mahdollisesti ens viikon loppupuolella.


 
Soja, teillä on paljon pettymyksiä takana, kun jo kolmas IVF menossa... :ashamed:
Meillä vasta ensimmäinen menneillään ja kai siksi vielä rauhallisin mielin... kun ei tiedä mitä on tulossa ja kuinka kauan joudutaan tällä taipaleella vielä kulkemaan. Itseä on vaan jotenkin kummasti helpottanut se, että saa täysin heittäytyä toisten hoidettavaksi..
Meillä on ehkä auttanut myös se, että ollaan avoimesti puhuttu lapsettomuudestamme ja hoidoista ystäville, lähimmille sukulaisille sekä Hansku78:n tavoin myös työpaikalla tiedetään. Ultraaminenkin järjestyy helposti vaikka keskellä työpäivää. Onneksi kaikki työkaverit eivät tiedä, lähinnä pari läheisintä sekä esimies, on nämä kuitenkin niin intiimejä juttuja ettei kaikille viitsi jakaa tietoja siitä milloin tuonne haaroväliin kurkistellaan.
=)
Tässä on rankat ajat edessä vielä, te pidemmän matkan kulkeneet tiedätte varmaan?! Onneksi nuo sumut ei ole pahemmin mielialaa heilautelleet eivätkä tehneet muutenkaan pahoja oloja. Puolison mielestä olen ollut jopa tavallista hyväntuulisempi ja tasaisempi!
Mitenkä teillä muilla, heilautteleeko pistoksien aloittaminen mielialaa? Mitä muita fiiliksiä on meneillään?
Täällä odotellaan nollaultraa.. 11.3. siihen asti suihkautellaan Synarelaa aamuin illoin...
Lillimyylle pahoittelut hoitojen peruuntumisesta :hug:
 


Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp--

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Maricce: 2.IVF, 1.PAS siirto 10.3. pp--

kolmisin 1. ICSI 2. PAS siirto vk 11 pp --

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align][/quote]


 
Limis oli nyt kp 12, 13 mm =) Jippii, päästään siis siirtoon tällä kertaa limiksen puolesta. Nyt sitten vain jännätään, että selviääkö alkiot. 6 alkiota pakkasessa, 2 sulatetaan ja toivotaan, että selviävät hengissä. Siirto olisi sitten ensi viikon tiistaina eli 10.3. Mites muilla saman viikon siirtolaisilla?
 
Vau, Maricce, sullahan on hyvä limis, joten onnea jo ensi viikkoon. Minulla on kans huomenna limisultra, kp 11. Siirto suunnitteilla ensi viikkoon...toivotaan parasta..

Onko teillä ollut mitään tuntemuksia lääkkeellisissä paseissa näin siirtoon valmistautuessa?Minulla välillä jotain juilimisia munasarjojen suunnalla ja normaalia runsaampi valkovuoto, joka on kun ovulaatioaikoina konsanaan, siis kirkasta ja venyvää. Menkat oli normaalia niukemmat. Ja lääkkeinä siis zumenon. Itse olen ihan toiveikas tuon limakalvon suhteen tuon valkovuodon takia, kun tuntuu, että aina jos sitä on ollut, niin limakalvo on ollut hyvä. Oletteko muut havainneet saman, vai onko tämä vaan jotain kuviteltua?

Kirjotelkaahan muutkin siirtoon menevät tai sieltä jo tulevat fiiliksiä
:) Samassa veneessä ollaan!
 
Mulla limisultra on vasta kp 15 (ensi viikon maanantaina )... piti käydä kurkistamassa tuolta tammi-helmikuun PAS pinosta onko tää hirveen myöhään. Äkkiä kun katoin niin löysin että olivat käyneet kp 10-14 välisenä aikana, et eiköhän tuo ole ihan ok. Mun siirto menee varmaan viikolle 12.
Mulla kans ollu nyt enemmän valkovuotoa, varmaan johtuu zumeista.
 
Vieläkö tänne mahtuu mukaan? Täällä olisi yksi sekundäärilapseton. Meillä on yritystä takana parisen vuotta. Olen paljon käynyt lueskelemassa teidän juttuja aikaisemmin ja nyt olen hyppäämässä samaan veneeseen raskain mielin :( Lohduttavaa on kuitenkin se, että en ole yksin.
Eli ensimmäinen IVF alkamassa pitkällä kaavalla. Pitkä kaava, koska mulla on paljolti endometrioosia.
Tänään pitäisi tuikata tuo jarrupiikki vatsaan ja sekös on saanut mut jo pelosta sekaisin (toivottavasti ohimenevää rimakauhua). Näin jo unta tässä, että painoin sen maksaan saakka UPS! :LOL: Paineita siis...
Jos kaikki tässä menee hyvin, niin siirto ja punktio pitäisi osua viikolle 14.
Täällä on kai muitakin samassa aikataulussa...?
Onnea kaikille tämän rumban kanssa kärvisteleville!



 
tervetuloa joukkoon viiva, sekaan mahtuu ja olet tervetullut!
Miimi78, minäkin olen ymmärtänyt että ei ole niin tarkkaa milloin ultrataan lääkkeellisessä pasissa. Minulla oli tänään, eli kp 11 ja limis oli 8,5 mm. Lääkärin mielestä oikein hyvä, olisi huono jos alle 7. Joten tämä tieto riittää mulle.
Siirto varattiin tiistaille jos ne alkiot selviää siitä sulatuksesta.
 
nyt on sitten alkio siirretty. alkioita oli sulatettu 2 ja kummatkin oli selvinnyt sulatuksesta ja lähtenyt hyvin jakautuun ja se parempi yksilö sitten siirrettiin oli kuusi soluinen. limis oli 13,5mm ja lääkärin mielestä ihanteellinen. tässä nyt sitten odotellaan pari viikkoa. antoi lähetteen verikokeeseen sais mennä 17 päivä testiin. virtsatestin saa tehdä 19 päivä.
mandy07onnea huomiselle siirrolle =) =)
 

Yhteistyössä