Maaliskuun IVF/ICSI/PAS



pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF punktio ja siirto vko 11 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Aliisa08: PAS siirto vko ? pp--

[/align]

[/align]

[/align]
 
Moikka vaan kaikille!

Meillä tilanne kohdunulkoisen kanssa on nyt ohi, eli viikko sitten kävin vikassa verikokeessa ja hcg oli alle 1. Eilen kävin Väestöliitossa omalla lääkärillä, ja suunniteltiin nyt sitä PASia. Metotreksaatin takia joudutaan odottelemaan vielä pari kk varmuuden vuoksi, eli luultavasti meillä siirto menee huhtikuulle. Siinä on vielä pääsiäinen sotkemassa hoitokuvioita, mutta katsellaan rauhassa mihin väliin saataisiin tuo PAS tehtyä. Oli mukavaa käydä taas omalla lääkärillä päivystyksessa ravaamisen jälkeen. Meillä on ollut toi sama lääkäri melkein alusta asti, joten sinne on aina mukava mennä, vaikka asia ei nyt niin mukava olekaan.

Palataan taas! Äkkiä tää aika menee, kohta ollaan taas tositoimissa :) Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Hei teille kaikille!
Mahtuisinko mukaan joukkoonne...?
Meillä olisi suunnitteilla 6. (!!!!) IVF-hoito maaliskuussa. Punktioviikko luultavasti viikolla 14.
Vähän taustaa...
Hoidot aloitimme 2001. Takana nyt 10 inseminaatiota (2001-2004) Näistä ei yhden yhtä plussaa... Ensimmäisestä IVF:n tuoresiirrosta meille syntyi lokakuussa 2005 ihana tyttö, joka todella on elämämme ilo! Vuodesta 2006 olemme toivoneet hänelle sisarusta, ja IVF-hoitoja on tehty nyt 4 vuosina 2006-2008. Näistä sekä kolmesta PAS-siirrosta ei taaskaan yhtään plussaa ole tullut... Nyt päätimme kuitenkin vielä kerran yrittää, vaikka kukkaro ei antaisi enää periksi. Mutta kun sydän sanoo etten halua enkä voi luovuttaa... Vauvan kaipuu on niin valtava.
Näin meillä. Kovasti siis odotan tätä kuudetta (ja luultavasti viimeistä) hoitoamme!
 
takana 3 inssiä, kaikki negoja. Marraskuussa-08 yritettiin pitkän kaavan ivf- keskeytettiin kun mega annoksillakaan ei saatu kuin yksi kasvamaan ja sekin liian hitaasti...

Minulla pco ja miehellä heikot siittiöt.

Nyt kävin tohtorilla ja hän sanoi että seuraavaan kiertoon kokeillaan uudelleen lyhyellä kaavalla.

Eli nyt menossa kp 17 ja terolutteja oon syönyt 2 kpl kiertopäivästä 15 lähtien ja terojen syöntiä pitäisi jatkaa kp 32 asti ,jolloin menkkojen pitäisi tulla niin että hiihtolomaviikko on lopuillaan(9vko) ja eka ultra ois kp3 eli 3.3. Sit ultraan ja pistelemään.

Nyt ei voi kun vain toivoa että tälläkerralla pääsis jo edes hoitoon asti....

 
Heippa kaikille!
Minäkin liityn mukaan maaliskuun ryhmään. Meillä on menossa nyt 2.ivf ja toimenpide olis viikolla 10. Eka ultra ja piikittelyt alkaa ens tiistaina.
Meillä on yks poika, joka syntyi ekasta ivf-hoidosta vuosi sitten. Nyt yritettiin pakkasukolla saada kaveria, mutta se ei tuottanut tulosta. Valitettavasti meillä oli vain yks alkio pakkasessa ja niinpä jouduttiin nyt aloittamaan hoidot taas alusta.
Voimia kaikille!
 


Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

t0iv0: 1. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Aliisa08: PAS siirto vko ? pp--

[/align]

[/align]

[/align]
 
:wave: Tervetuloa Pumpuli, Toivo ja Mandy! Lisäsin teidät listaan, korjailkaa jos meni metsään.

Pumpuli ja Mandy, ihanaa että teillä on jo pienet murut elämässänne! Kovasti onnea matkaan, että saisitte heille pikkusiskon/veljen!

Toivo, vähän sama tilanne siulla, että hoito meni mönkään huonon kypsymisen takia. Jännäillään yhdessä, että tuottaisiko tämä kerta paremman tuloksen! d =) b

Sini en vielä poistanu siuta tuolta listalta. Voiko sitä Metotreksaatin poistumista mitata verikokeesta tms.?
 
Saapiko liittyä joukkoon? Meillä yritystä takana 7/2006 saakka. Lapsettomuuteen ei ole löytynyt muuta syytä kuin myoomat jotka ovat kohtulihaksessa... Myoomien ei pitäsi usean lääkärin arvion perusteella vaikuttaa alkion kiinnittymiseen mutta ei vain olla onnistuttu.
6 inseminaatiota tehty sekä luonnolliseen kiertoon että clomien avulla.
Nyt edessä IVF-hoidot pitkällä kaavalla. Sunnuntaina aloitan Synarela-sumutukset ja alustavan aikataulun mukaan punktio viikolla 13.
Tsemppiä kaikille meille!! :hug:
 
Hei

Kirjoittelinkin jo vähän esittelyä tuolle edelliselle sivulle. Tänään varmistui, että IVF pitkällä kaavalla alkaa tässä kierrossa.

Olin tänään lääkärissä, maanantaina alan sumuttelun ja punktio ja siirto on suunnitteilla viikolle 12. Sattumalta se onkin lomaviikkoni, joten ei tarvitse jäädä edes sairaslomalle :) . Muutenkin saamani lääkäriajat ovat tällä kertaa mukavasti aamuaikoja, joten pystyn helposti järjestämään ne ennen töihin menoa. Nuo lääkäriajat kun tuppaavat tuottamaan paljon ylimääräistä stressiä, kun töistä on vaikea lähteä kesken päivän.

Alkaa taas jo helpottaa, kun rumba lähtee uudelleen käyntiin. Odottelupäivät ennen hoidon alkamista ovat ahdistavia.

Meillä oli toiveissa, että IVF olisi tehty jo edellisessä kierrossa ja päästy siirtoon ensi viikolla, mutta kilpirauhasarvoni olivat tammikuun alussa 4,89 (pitäisi olla alle 2,5)! Kolmen viikon lääkityksen (pienen pieni annos) jälkeen TSH-arvo oli laskenut 1,57:een joten nyt päästään aloittamaan. Kilpirauhaslääkitystä nostettiin hieman, sillä T4V oli edelleen hiukan liian matala (alle 10).

Pitkän kaavan mukaan tehtävä IVF on minulle uusi juttu, sillä viimeksi mentiin lyhyellä kaavalla. Itse asiassa en ole varma, tehdäänkö IVF vai ICSI- viimeksi saatiin vain yksi hyvälaatuinen alkio (ja kaksi huonoa), joten mitään ei jäänyt pakkaseen.

Tsemppiä kaikille kovasti!!!! Samassa veneessä ollaan :) .
 
Pitkän kaavan IVF muuten meilläkin. Oon nyt sumutellu synarelaa 9 päivää ja odotellu menkkojen alkua. Olis ihan kiva ku alkais ku on se ultrakin ens tiistaina.. jotenkin tuntuu inhottavalle mennä jos vielä menkat kovasti päällä. En yhtään muista miten meni viimeks niitten kans, ku siitä tuntuu olevan tosi pitkä aika ku viimeks oli tää vaihe. Onks jollain tuoreemmas muistissa miten on alkanu menkat ja koska ollu eka ultra?

Muuten menee ihan mukavasti. En oo ainakaan huomannu, että olis mitään sivuoireita ollu. Ei kyl ollu viimekskään.

Tsemppiä kaikille odotteluun! Meillä vihdoin tosiaan alko tää vaihe. Ite odoteltiin kans tuolta ennen joulua... yritin vaan pysyä täältä mahdollisimman kauan pois, ettei koko ajan pyöris mielessä. Mut pyörihän se silti. Ja ärsytti ihan sikana ku klinikka oli kii joulun jälkeen niin pitkään, olis päässy alottaa aikasemmin.
 
No niin, ekat sumut otettu. Hyi, aine valui nieluun, meinas tulla oksennus kun maistui niin pahalle... Mitenkäs teillä muilla sumuttelijoilla; onko tullut pahoja vaihdevuosioireta tms? Pelottaa millainen hurjimus musta tulee tässä tulevassa hormonimyrskyssä..
 


Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

t0iv0: 1. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

[/align]

[/align]

[/align]
 
Hei

Montako suihketta kerrallaan te otatte? Minulla lukee reseptissä ja lääkkeessä että 1 suihke kumpaankin sieraimeen 12 tunnin välein- mutta olen ihan siinä ajatuksessa, että lääkäri puhui kahdesta suihkauksesta kumpaankin sieraimeen näin aluksi... Kääk. Pitänee soittaa klinikalle huomenna. Aloitan suihkauttelut huomisaamuna. Mihin aikaan te olette ottaneet suihkautukset?
 
kuumetta Miulla on resepitissä vaan selostus, että annostus puolitetaan pistoskuurin alkaessa, mutta erillisessä klinikalta saadussa Synarela-ohjeessa on, että aluksi "suihke molempiin sieraimiin aamulla ja illalla. Hormonipistosten alkaessa suihke yhteen sieraimeen aamulla ja illalla." Eli miulla ainakin 1 suike/sierain, ei kahta. Mutta sekin on varmaan yksilöllistä. Varmaan ei haittaa, jos otat ekan suihkauksen reseptin mukaan ja soitat sit klinikalle? Onkohan suihkautusajankohdan kanssa miten tarkkaa? Jos ottaa aamulla ennen töihin lähtöä ja illalla klo 16 - 18, ni luuletteko et on ok?
 
Mä oon ottanu kans kaks suihketta aamuin illoin, eli yks per sierain. Ja oon pyrkiny ottaa aina yhdeksän maissa. Kyllä sitä välillä unohtaa ja sit tulee otettua vaan heti ku muistaa. Nyt on takana 11 päivää eikä omasta mielestä ainakaan oo vaikuttanu mitenkään. Siis että olis ollu mitään sivuoireita..
 
hei, miekin tulisin mukaan maaliskuisiin! porukassa näyttääkin muutama tuttu olevan jostain aikaisemmista pinoista. Meillä alkaa 3. IVF. juuri takana epäonnistunut PAS, (menkat alko tänään, tulos oli kyl jo viime viikol tiedossa :/ )

Nyt tähän väliin syön noin kk yasmin-pillereitä (heh, aika hassua tässä tilassa kun ei muutenkaan raskaudu) ja sitten vko 12 0-ultra ja piikittelyt alkaa ja punktio ja siirto vko 14. Kenkuttaa noi pillerit, kun kerran niitä käytin ja ne ei sovi mulle ollenkaan.... tuun ihan hermoheikoks.... femoston hormonikorvauslääke sopii paremmin, mutta lääkäri nyt kuitenkin halus tän näin.... no, kai sitä kuukauden syö mitä vaan.... :kieh:

Mukavaa viikon jatkoa, toivotaan tästä oikeen plussaista pinoa!

soja
 
No voihan räkä.. joudutte poistamaan minut tältä palstalta..:( Meillä kävi nyt niin, että juttelin tänään lääkärin kanssa.. ja hän oli sitä mieltä että koska minulla on ollut 2 keskenmenoa ja 1 biokemiallinen raskaus, niin minulle pitää tässä välissä tehdä tutkimuksia, jos löytyisi jokin syy noille keskenmenoille.. Jokaisessa siirrossa kun kuitenkin on tapahtunut jotain. Nyt kk ilman hormonihoitoa ja sitten kokeisiin ja siitä 1-2 kk:tta kun aikaisintaan päästään seur. yritykseen.. Mutta hurjasti onnea jo kaikille plussanneille ja vielä kovemmin tsemppiä kaikille hoitoja aloitteleville ja hoidoissa oleville! Täällä toivon jokaiselle plussaa niin kovasti!
 
Kuumetta, aika isolta kuullostaa annos kaksi suihkausta molempiin sierailmiin kahdesti... Mullakin on sitronellan tapaan sumuttelut ohjeella yksi suihkaus molempiin sieraimiin aamuin illoin. Nollaultran jälkeen ja pistosten aloittamispäivänä annos puolitetaan elikkäs sitten suihkautetaan yksi suihkaus yhteen sieraimeen aamuin illoin. Ja sieraimia pitää sit vuorotella.
Mä oon ottanu suihkaukset noin yhdeksän aikaan aamulla ja illalla.
Tänäänki oon yökkiny kun se aine valuu kurkkuun, onko muilla samoja fiiliksiä?
 
Päivitin tuota eilistä listaa, kun jotenki tää pino töksähtelee ainaki meiän koneella. Johtuukohan useista kuvista tällä kakkossivulla?

Soja teretulemast joukkoon mukaan! Totisesti, tästä sais nyt tulla kunnon plussapino!

Aliisa Niin ikävää, et hoidot siirtyy, mut toivotaan, et tutkimukset auttaa ratkaisemaan km asian. Kovasti tsemppiä jatkoon!
 

Yhteistyössä