Maaliskuun IVF/ICSI/PAS

olisin myös uusi tänne palstalle. olen käynyt läpi 3 inseminaatiota vuonna 2006. yhden ivf hoidon vuonna 2007 ja toisesta ivf hoidosta tulin raskaaksi syyskuussa 2007 eli nyt minulla on yksi tyttö joka syntyi kesäkuussa 2008. nyt olen sitten menossa pakaste alkion siirtoon toden näköisesti viikolla 10. keskiviikkona menen lääkäriin ja katsotaan onko limakalvo tarpeeksi paksu, zumenon olen syönyt reilun viikon 3* päivässä. toivottavasti päästään siirtoon. olen julkisella mutta siirto on avalla kun viime ivf hoito tehtiin siellä julkisen kautta. pakkasessa on vielä 8 alkiota.
 


Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

lillimyy: 1. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko pp--

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Maricce: 2.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align][/quote]

 
jerpuska Tervetuloa mukaan :flower:

TILITYSTÄ:

Huomenna aloitan Primolutit jolla vuoto pitäisi alkaa....Oon jotenkin pessimisti tän hoidon suhteen. Tuntuu että lääkärit arpovat Puregon annostuksia ihan miten sattuu ja mun kroppatarvis just oikean annostuksen jolla kasvattais sopivan määrän follikkeleita. Tähän mennessä on hoidot keskeytetty kun folleja ei ole kasvanut tai sitten niitä on liikaa joten on keskytetty. Edellisistä hoidoista lääkäri ei ota yhtään opikseen mikä olisi oikea annos vaan arpoo ihan miten sattuu pistelyn aloituspäiviä ja annosmääriä. Sanoi jo valmiiksi että ei tie yhtään mikä on tulos tällä annostuksella ja lyhyellä kaavalla + että olen vaikea tapaus. Meillä vikana ei ole kun mun PCOS. Olisipa varaa siirtyä yksityiselle tai pääsispä edes yliopistolliseen mutta meillä hoidot tehdään aluesairaalassa..
 
Heippa vaan kaikille.
Minäkin voisin siirtyä tuolta tammi-helmikuu ivf puolelta tänne ku ekasta ivf tuoresiirrosta tuli puhdas nega :( ja nyt ois tarkoitus maaliskuussa varmaan viikolla 13 tehdä pas jos huurunenät kestää sulatuksen. Huuruneniä meillä vielä pakkasessa viisi kappaletta, jospa niistä joku selviäisi ja kiinnittysikin.
Nyt menossa väli kierto ( kp9 ) kun seuraavat menkat alkaa niin varaan ajan Uä:n. Harvoin näin paljon odottaa et alkois menkat nyt kyl odotan, et hoidot taas etenis. Mut ihan kiva kyl pitää välillä välikiertokin ja unohtaa nää asiat tyystin.

Taustaa vielä sen verran et. Väestöliitolla ollaan hoidossa, takana viime vuonna 2 inssiä.> nega selittämättömiä ollaan Kaikki muka pitäs olla ok. Mut ei vain raskaus ole ikinä lähtenyt kahden vuoden aikana mitä olemme yritelleet..Missä vika.

Onko muilla selittämättömyydetä johtuva lapsettomuus?

Listaan voi laittaa: saanuli-81 1. IVF 1. PAS vk 13-14
 
Hei kaikille!
Taidan minäkin siirtyä tuolta tammi-helmikuun pas pinosta tänne.
Taustaa: Selittämättömästi lapsettomia, 3 inssiä syksyllä 2006, kaikista nega. IVF keväällä 2007 josta tyttö syntyi 01/08. nyt yksi pas takana josta nega. Uusi pas olisi tarkoitus tehdä maaliskuussa, arvioisin viiikolla 13-14.
 
Hei Sannuli

Selittämättömiä ollaan mekin.

Meillä hoitohistoriana tutkimukset syksyllä 2007 (yritystä sitä ennen noin 9kk), v.2008 kolme inseminaatiota ja yksi IVF lyhyen kaavan mukaan, josta alkanut raskaus meni kesken melkein alkuunsa joulukuussa. Mitään ei olla saatu pakkaseen.

Tänä vuonna sain lääkityksen kilpirauhasarvojen parantamiseksi (aiemmin niihin ei olla kiinnitetty huomiota, koska ovat olleet normaalin rajoissa, siis alle 4- lapsettomuushoitoja ajatellen arvon vain pitäisi olla alle 2,5). Nyt kilppariarvot jo paremmat ja IVF tai ICSI pitkällä kaavalla menossa. Sumuttelut stressaavat vähän, kun pelottaa, että unohdan ottaa sumutuksen.

Tsemppiä kaikille!
 
Mandy07, laita viestiä tulemaan ultran jälkeen. Pidän sulle peukkuja, että olisi hyvät follit kasvamassa. bd

Tänään pistin 4.piikin puregonia. Tuntemuksia ns. nippailuja tms on munasarjojen seutuvilla, ehkä mahassakin jotain. Seurantaultra olisi keskiviikkona ja kyllä jo vähän jännittää mitä siellä tuleman pitää.. Aion myös pyytää arviota punktiopäivästä, että mies voisi järjestellä töitänsä sopivasti.

Mites muilla? Millaisia tuntemuksia on puregonin tai vastaavien pistosten jälkeen munasolujen kasvatuksessa? Mistä tietää/tuntee hyperin?

Tsemppiä kaikille!
 
Mulla oli tänään kontrolliultra.. Siellä oli kymmenkunta follia tulossa. Ja näytti ihan hyvältä. Pistosannosta vähän lisättiin, jotta toinen puoli saatais kans kasvamaan kunnolla. Perjantaina sitten taas..

Peukut pystyyn sulle myös lillimyy huomiselle. b :) d
 
Heippa sannuli-81, tuttuja ollaan :) Vaikka harmihan se on, että vieläkin joudutaan samassa pinossa pyörimään näissä merkeissä, toivottavasti reilun kuukauden päästä tuolla muualla ;)
Ja siis selittämättömiä mekin, vaikka jo toisella kierroksella olemmekin.

mandy07, onnittelu ultrakuulumisista!

Hurjalle tuntuu, että teillä monella hoidot ovat jo kovassa käynnissä, itse vielä joudun kolmisen viikkoa odotella piikityksen aloittamista. Jotenkin muutenkin vielä vaikea tajuta, että se olen tosiaan minä, joka tässä ivf:n aloittamista odottelee, tätä arpomista ja paikallaan polkemista on kestänyt jo niin kauan.

Muuten syöttekö jotakin vitamiineja tms.? Kun clomithan ainakin kuluttavat elimistöstä foolihappoa niin onko esim. puregonin kanssa samaten? En muistanut tätä lääkäriltä kysyä.

Ja sitten te, jotka tehtailette kakkosta, siirretäänkö teille yksi vai kaksi alkiota? Ja onko annettu onnistumisprosentteja?
Luin täältä jostakin, että tuplaplussan riski olisi 5% ja se kuulostaa kyllä tosi pieneltä. Haluaisin itse kovasti heti yrittää kahdella, mutta lääkäri puhui vaan yhdestä alkiosta. Ja käsittääkseni yhdellä aina aloitetaan.
Minulla on ollut edellinen raskaus kohdunulkopuolinen ja itsekseni mietin, että olisi niin hirveää, että jos sitä viimein tulisi raskaaksi ja se sitten samantien otettaisiinkin taas pois, niin kuin sen kestää? Sitä olisi paremmat mahdollisuudet onnistua jos alkioita siirrettäisiin kaksi.
Pää sekaisin, kirma :headwall:
 
Moikka vaan kaikkille :wave:

Täällä ollaan tunteiden vuoristoradalla... Sisko on juuri synnyttänyt ja mä en aina tiedä miten mä jaksan meidän lapsettomuutta. Olen mielettomän onnellinen siskon puolesta ja siitä että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin vaikka synnytystä tehtiinkin 3 vrk. Mutta kyllä on välillä ollut vaikeaa käydä siellä synnyttäneiden osastolla kun kaikkialla vaan vauvoja ja onnellisia äitejä :|
Kerrankin melkein purskahdin itkuun ja just ja just sain kätkettyä kyyneleeni. Sisko on tottunut siihen, että olen aina tukena ja en vain voi mietenkään "vetäytyä taka-alalle" vaikka välillä mieli tekisi.
En ole näyttänyt tai kertonut tunteistani, enkä aijokkaan, mutta välillä tuntuu että en jaksa enään tätä omaa surua ja tyhjää syliä ja muiden hössötystä tästä uudesta vauvasta. Patti tilanne :snotty: Anteeksi purkautuminen, mutta ei ole oikeastaan ketää kelle purkaa tätä pahaa oloa (paitsi mies, mutta ei se ymmärrä niin kuin naiset).

Menkat oli todella niukat, yhtäkään sidettä en taaskaan sotekenut ja kerrankin melkein kivuttomat =) JEEE! Nyt vain vaihdellaan laastareita ja odotellaan ensi viikon keskiviikkoa, jolloin on ultra ja päätetään siirtopäivä. Kaksi alkoita oteaan sulamaan ja molemmat siirretään jos vain selviävät sulatuksesta :heart:

Sorruin taas tänään, ostin alennuksesta 2 bodya. Aluksi piti vain ostaa siskon vauvalle muutama vaate, mutta sitten siitä tarttui itsellekkin mukaan :ashamed: Mulla on vaatekaapin alimmallaa hyllyllä syntikassi, missä on kasa matkaan tarttuneita vauvanvaatteita ja lakanoita. Taidan olla ihan pähkähullu... :ashamed:
 


Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

lillimyy: 1. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp--

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Maricce: 2.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align]
 
Jerpuska, Sannuli, wilsson :wave:

Mandy ihana saalis sinulla kasvamassa! :flower:

lillimyylle ja jerpuskalle onnea huomiselle!

lillimyy kyselit hyperistä. En tiiä onko muilla sen kokeneilla samanlaisia tuntemuksia, mut miulla tuntu niinku ois ollu kaks kiiwiä munasarjojen paikalla. Työpöydän ääressä istuminen oli tuskallista, liikkelle lähtiessä ne muljahteli miten sattuu ja piti lähteä etenemään hiipimällä, kaikki tärinä (myös kävely) oli kivuliasta, puhumattakaan autolla ajosta, jos vähänkin rympsytti.

kuumetta täällä toinen sumustressaaja.. Miulla on kännykässä hälytys aamuin illoin. Nyt sitten meinaan unohtaa ottaa Divinan joka ilta. Pitää kai pistää sekin kalenteriin muistuttamaan..

Maricce voimia sinulle! Voin vaan kuvitella kuinka rankkaa on tuon härdellin ja hössötyksen keskellä. Varsinkin kun liippaa noin läheltä. Kävin pari päivää sitten kattomassa ystäväni 5 pvän ikäistä vauvaa. Koville otti, vaikka olenkin onnellinen heidän puolestaan. Lähiaikoina muutenkin olen ollut lapsiperheiden ympäröimänä ja kyllä sydäntä vihlaisee, kun jatkuvasti tulee mieleen, että jos kukaan ei koskaan kutsu minua äidiksi. Jos en koskaan saa kokea vanhemmuutta. Mistä kaikesta jäänkään paitsi... :ashamed:

(.) Sumuttelut on lähteny käyntiin. Nenässä tuntuu vähän inhalle koko ajan ja kevyttä päänsärkyä on kulmakarvojen välissä. Mitenköhän äkkiä sumun jälkeen tarpeellinen määrä ainetta on imeytynyt? Tekisi mieli niistää tai ainakin kuivata nenää heti kohta suihkeen jäljiltä...

Oon nyt muutaman päivän nettipimennossa ja palajan ensi viikolla lueskelemaan kaikkien kuulumisia. Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin! :heart:
 


Mandy07: 2. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

lillimyy: 1. IVF, punktio ja siirto vko 10 pp--

jerpuska: 1 IVF, 1.PAS siirto vko 10 pp--

pohtijatar: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

SaanaS: 2. IVF, punktio ja siirto vko 11 pp--

Maricce: 2.IVF, 1.PAS siirto vko 11 pp--

kolmisin 1. ICSI 2. PAS siirto vk 11 pp --

Miimi78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko 11-12 pp--

kuumetta: 2.IVF, punktio ja siirto vko 12 pp--

pirpana74: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio ja siirto vko 13 pp--

Hilma78: 1. ICSI, punktio ja siirto vko 13 pp--

Gilmore: 1. IVF, punktio ja siirto vko 13-14 pp--

Sannuli-81: 1. IVF, 1. PAS siirto vko 13-14 pp--

wilsson: 1. IVF, 2. PAS, siirto vko 13-14 pp--

pumpuli-72: 6.IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

soja: 3. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

kirma: 1. IVF, punktio ja siirto vko 14 pp--

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ja siirto vko 14 pp

Sini78: 2.IVF/ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

nettaneiti: 1.ICSI, 1.PAS siirto vko ? pp--

Kentia: 1. IVF, 1. PAS siirto vko? pp--

haltia: 1. ICSI, 1. PAS siirto vko? pp--

[/align]

[/align]

[/align][/quote]

 
siirryin tänne listalle kun sain juuri negan testistä. eli takana oli ensimmäinen pakastesiirto josta kulunut nyt pp 15. nega tuli...menkkoja ei ole vielä kuulunut. onneksi toi hiihtoloma kerkee just mennä ohi kun on siirto... toivottavasti ultra kumminkin tehään silloin hiihtoloma viikolla. :p
 
kävin tänään ultrassa ja limakalvo oli 8,8mm, joten päästään alkion siirtoon 5.3 torstaina jos pikkuiset selviää sulatuksesta. minulle siirretään todennäköisesti 1 alkio. ei muuta kuin odotellaan ensi viikkoon ja aletaan jännittämään =) =)
 
Onnittelut jerpuska. Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Itse toivon kans että punktio menis hyvin ens viikolla. Ja ennen kaikkea, että ne hedelmöittyisivät.. Viimeks jäi vaan yks pakkaseen, vaikka silloinkin oli ihan kiva saalis. :/

Meille tosiaan yritetään kakkosta, ja luulen että siirretään vaan yksi alkio.

Maricce, toi on tosi kurjaa kun tuntuu että ympärillä on pelkkiä vauvoja. Ennen meidän ekaa, oltiin yritetty jo pari vuotta ja se oli tosi kurjaa ku tuntu että kaikkialla on vaan vauvoja. Meilläkin monta kaveria sai vauvoja ja kertoivat sitten miten helposti heti ekalla yrittämällä tärppäs. Se oli tosi kurjaa kuunnella ja onnitella, ku itellä ei vaan millään tärpänny. :(

Täytyy myöntää, että nyt tää on NIIN paljon helpompaa kun on toi poitsu tossa pyörimässä. Ei ehdi koko ajan miettiä näitä hoitoja.

Mitenkäs eilinen ultra lillimyy?
Täällä jännitän jo huomista ultraa? Toivottavasti olis punktio jo heti maanantaina..

Voimia kaikille! :hug:
 
firefox mä soitin tänään sinne ja sanoin et sain juuri negan siirrosta. kysyin milloin voin tulla eli rupeen nyt kattoon milloin tulee plussa ja sit soitan aikaa... ei tarvi mennä edes alku ultraan..(sain ruinattua.) oliko sulla kanssa pakastesiirto vai tuoresiirto?
 
kolmisin mulla oli helmikuun alussa pas, eli olen sua noin 'viikon' edellä. Seuraava pas ajoittuisi juuri huhtikuun alkuun,kun pitää yhdet menkat olla passin jälkeen. Mut sitten tulee munarikas pääsiäinen sotkemaan viikot. Ja sanoivat, että kannatta melkein siirtää vielä kk:lla, ettei mene lääkkeet hukkaan, jos pääsiäispyhien takia ei päästä pas:iin, kun viikollakin noita pyhiä. Kovasti laskeskelen päiviä, jos vaikka olisivatkin menkat sitten muutaman päivän myöhässä tai aikaisessa, jos sittenkin siirtoon jo huhtikuussa. Joten todennäköisesti mun pas ajoittuu tohon huhti-toukokuun vaihteeksi.

Toisaalta haluaisi aloittaa heti uudelleen samoilla kivuilla, säryillä, odotuksilla, pettymyksillä ja toivoa sitä parasta. Mutta ehkä kannattaa kuitenkin antaa kropan levätä vähän. Nämä kun tuppaavat olemaan niiin raskaita henkisesti kuin fyysisestikin.
Mutta sitä kun on niin malttamon saamaan sen oman käärön syliin.

Toivotaan että saadaan meidän OYS:n väen plussapinokin komeaksi =)
 
Hei vaan kaikille!
Uutena tulokkaana minäkin hyppäisin tähän ketjuun mukaan.
Meillä yksi luomuvauva v. 2004, sen jälkeen vuodesta 2006 pikkukakkosen yritystä. Hoitoihin hakeuduttiin Ava-klinikalle Treelle 1/08, jolloin aloitettiin clomeilla, kevään kynnyksellä siirryttiin ovulaation induktioon ja 6/08 IUI, joista kaikista negaa. 8/08 IVF, josta tuloksena kohdunulkoinen raskaus. Tämän vuoden tammikuussa tehtiin ICSI, josta nega. Pakkaseen ei olla ikinä saatu jäämään mitään ja nyt olis aikeilla seuraavasta kierrosta aloittaa seuraava ICSI-hoito eli mahdollisesti jo ensi viikolla. Lapsettomuuden syy meillä epäselvä?, joskin heikentäviä tekiöitä löytyy usealta saralta: eli mulla toinen munatorvi oli tukossa, poistettiin kohdunulkoisen raskauden yhteydessä ja munasarjat reagoi heikosti stimulaatioon ja saatujen munasolujen hedelmöityskyky heikko, vaikka simpat kunnossa.

 
Kiitos kysymästä! mutta uutiseni ovat todella surullisia ja mieliala sen mukainen..

Eilisessä ultrassa todettiin, että lääkevaste oli huono, joten aikomus oli lisätä annosta ja ultrata parin päivän päästä. Sain reseptinkin jo. Sitten vilkaistiin vielä labravastaukset ja siinähän se "pommi" putosi... :'(
Verikokeen mukaan keliakia arvo hiutelee sadoissa, kun normaali arvo on alle 7 (jos muistan oikein) ja niinpä hoito tyssäsi siihen. Samalla romahti kaikki haaveet ja toiveet. :'(
Niin ja kilpirauhasarvokin oli noussut, nyt yli 2,5 huoh!
No, lääkäri lohdutti, että tämä on hyvä loppuelämän kannalta.. Eipä paljon naurata. No, nyt olen sitten gastroskopia-jonossa kai sen puoli vuotta. Vasta sen tähystyksen jälkeen sitä voidaan hoitaa ja vasta sitten palata ivf-hoitoon -joskus hamassa tulevaisuudessa- siltä minusta ainakin tuntuu.
Samalta istumalta pyysin päästä laparoskopia-jonoon ja pääsinkin. Samallahan sitä molempia jonottaa, kun kerran jonottaa. Myös kilpirauhasarvot kontroloidaan kuukauden päästä ja jos arvo on yli 2,5, aloitan siihen lääkityksen saman tien - itse halusin, että olisi edes se kunnossa, kun joskus päästään takaisin hoitoihin.

Mitä tästä opin ja haluan teille muistuttaa: pyytäkää heti kaikki labrat otettavaksi !!! Itse pistin sitten turhaan kalliit lääkkeet. Ja mikä kurjaa, jos tämänkin labra olisi otettu jo syksyllä, olisin jo luultavasti käynyt tähystyksessä. :headwall: :headwall: :headwall:

Eli minut voi poistaa listalta. Harmi, ehdin jo tuntea kuuluvani porukkaan.
Kaikesta huolimatta toivon teille kaikille mahtavia plussa-tuulia! :flower:
 

Yhteistyössä