Maaliskuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Olisiko joku halukas jo ryhmää pikkuhiljaa perustamaan? Ja ymmärrän, että moni haluaa odottaa nt-ultraan, mutta voisihan jo nyt halukkaat liittyä ja loput myöhemmin sitä mukaa kun ultra on ohi. Meillä on nt-ultra tasan viikon päästä :O

Samaan aikaan tuntuu että aika matelee ja samaan aikaan, että apua kohta alkaa jo toinen kolmannes! Mulle se toinen kolmannes tulee varmasti olemaan henkisesti kaikkein vaikein.
Mä voisin ainakin liittyä nyt jo. Liityin myös yleisen FB ryhmän kautta oman alueen whatsapp ryhmään. Mutta siis kyllä sitä useammassa ryhmäsä jaksaa kirjoitella, kun näköjään täälläkin roikun 😅.
 
Laskettu aika

• Mansikka_maanantai / 1.3. / 2. / HUS
• Ilopi / 4.3. / 1. / OYS
• Mimosa 80/ 5.3. /5. /SatKs
• Nomppis / 12.3. / 2. / TAYS
• Sofi_ / 14.3. / 2. /
• kkehto / 15.3. / 1. / HUS
• Maaaam / 16.3. / 1. / OYS
• Salkoruusu / 16.3. / 1. / Ei Suomessa
• Oliivi3 / 18.3. / 4. / KYS
• Pisara_ / 21.3. / 1. / VSHP
• eden89 / 22.3. / 3. / Soite
• Vehka / 23.3. / 3. / KYS
• Hopeanopea / 26.3.? / 1. / HUS
• Maicy / 30.3.? / 4. / OYS
 
Laskettu aika

• Mansikka_maanantai / 1.3. / 2. / HUS
• Ilopi / 4.3. / 1. / OYS
• Mimosa 80/ 5.3. /5. /SatKs
• Nomppis / 12.3. / 2. / TAYS
• Sofi_ / 14.3. / 2. /
• kkehto / 15.3. / 1. / HUS
• Maaaam / 16.3. / 1. / OYS
• Salkoruusu / 16.3. / 1. / Ei Suomessa
• Oliivi3 / 18.3. / 4. / KYS
• Pisara_ / 21.3. / 1. / VSHP
• eden89 / 22.3. / 3. / Soite
• Hopeanopea / 22.3. / 1. / HUS
• Vehka / 23.3. / 3. / KYS
• Maicy / 30.3.? / 4. / OYS
 
Hei miten pääsitte varhaisultraan? Yksityiselläkö? Luulin että tarvitsen siihen neuvolasta lähetteen.
Neuvolasta ollaan saatu joka raskaudessa. 2018 ei oltaisi saatu ja varattiin yksityinen mutta ei ehditty käydä ennen kun meni kesken. Saatiin sillon tietoihin merkintä et seuraava raskaus todetaan varhaisultrassa, mutta se olikin sitten hoitoalkuinen. Tähän saatiin lähete, kun ei ollut mitään hajua mitkä viikot menossa. Helposti on kyllä saatu jokaiseen ja kahden vikan kohdalla kolme kontrolliakin.😅
 
  • Tykkää
Reactions: Pisara_
Minä myös pienen fb ryhmän kannalla mutta vasta nt-ultran jälkeen. Olen senverran skeptinen tuon oletetun osittainen keskenmenon jälkeen että mitä jos ei jatku toisenkaan osalta hyvin.

Muutoin vointi vaihtelee ihan hirveästi, välillä aivan poikki aamusta asti ja välillä energiaa riittää. Pahin väsymys alkaa olla selätetty onneksi.
 
Mä voisin jo liittyä fb-ryhmään. Syteen tai saveen. Tänään varhaisultran mukaisesti 10+0, menkoista ois sit enempi.. Vähän on yhä sellain fiilis, että mahtaako kaikki olla hyvin, mutta.. Oon suunnilleen joka toinen päivä kuunnellut dopplerilla niitä sydänääniä. Että joku siellä toistaiseksi ainakin on elossa. Np-ultra on 23. päivä ja huomenna pitäis käydä labroissa..

Joku puhui väsymyksestä? Niin täällä kans käsi pystyssä. Nyt kaks viikkoa oon ollut aivan superväsynyt ja pahoinvoiva, vuorotellen ja samaan aikaan. Pahoinvointia on ollut viel pidempään. En tiie mitä tästä elämästä tulee. Lapsilla alkoi jo tässä arki ja mulla alkaa uusi työ maanantaina🫣
 
Mä voisin jo liittyä fb-ryhmään. Syteen tai saveen. Tänään varhaisultran mukaisesti 10+0, menkoista ois sit enempi.. Vähän on yhä sellain fiilis, että mahtaako kaikki olla hyvin, mutta.. Oon suunnilleen joka toinen päivä kuunnellut dopplerilla niitä sydänääniä. Että joku siellä toistaiseksi ainakin on elossa. Np-ultra on 23. päivä ja huomenna pitäis käydä labroissa..

Joku puhui väsymyksestä? Niin täällä kans käsi pystyssä. Nyt kaks viikkoa oon ollut aivan superväsynyt ja pahoinvoiva, vuorotellen ja samaan aikaan. Pahoinvointia on ollut viel pidempään. En tiie mitä tästä elämästä tulee. Lapsilla alkoi jo tässä arki ja mulla alkaa uusi työ maanantaina🫣

Mulla loppui väsymys rv 10+1, toivotaan että sulla / muillakin 😃 Vaikka voihan se toki olla että palaa vielä. Outoa kyllä kun on ollut niin energinen viikko pitkästä aikaa.

Mä kans tos jo vakavasti harkitsin kotiin doppleria mut sit luin niistä että välttämättä ei saa mitään kuuluviin vielä tässä vaiheessa ja sen verran tunnen itteeni että ahdistuisin kyllä jos niin kävis.
 
Heips! Eilen aloin vuotamaan taas hirveesti ja kivut oli kovat. Kävin sit synnytysosastolla tarkastamassa tilanteen.
Vuodolle ei vain löydy syytä. Sikiön sydän sykki ja vastasi viikkoja 6+1. Eli meille tuleekin huhtikuinen jos nyt kaikki sujuu hyvin. Eli mä varmasti lähden tästä ryhmästä ja siirryn huhtikuisiin 🤭
Tsemppiä teille kaikille, toivon kaikille pelkkää hyvää ❤ kiitos kun sain olla mukana ja vertaistuki oli ihan loistava tässä ryhmässä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy ja Pisara_
Heips! Eilen aloin vuotamaan taas hirveesti ja kivut oli kovat. Kävin sit synnytysosastolla tarkastamassa tilanteen.
Vuodolle ei vain löydy syytä. Sikiön sydän sykki ja vastasi viikkoja 6+1. Eli meille tuleekin huhtikuinen jos nyt kaikki sujuu hyvin. Eli mä varmasti lähden tästä ryhmästä ja siirryn huhtikuisiin 🤭
Tsemppiä teille kaikille, toivon kaikille pelkkää hyvää ❤ kiitos kun sain olla mukana ja vertaistuki oli ihan loistava tässä ryhmässä ❤
Tsemppiä raskauteen! Voit myös tulla laittelemaan tänne välillä kuulumisia ☺ Meillä meni viime raskaus enemmän ja vähemmän vuotaessa aina viikoille 18 asti. Se on rankkaa, mutta kuten todettu voi olla normaalia. Muista vaatia aina herkästi tarkastusta jos vuoto runsaantuu yhtäkkiä tai loppuu ja alkaa uudestaan.
Jos on mitään stressiä/murheita/huolia, niin laita viestiä ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Ronjaa1996
@Ronjaa1996 ihan super kurjaa tuo ylimääräinen huoli, vaan onneksi pienellä kaikki hyvin!! ❤ seurailen kans aktiivisesti huhtikuisia, kun oletan meillekkin huhtikuisen tulevan vaikka la maaliskuussa. :)

Alotin toissapäivänä omeprazolin ja pyydän kyllä reseptiä siihen pian. Pyysin jo edellisen aikaan vaan th vähätteli oloa, olisinpa ollut sillon vaan
jämäkämpi. Sillon närästys oli niin kovaa että lamaannutti, ois varmaan auttanut aika paljon oloon. Nyt siis tosi paljon siitä ollut hyötyä!

Tietysti se kääntöpuoli että kun närästys on poissa, joten heti tulee mieleen loppuko oireet ja onko kaikki hyvin.. 🤣 voi raskausaivot.
 
vierailija
Hei! En uskalla vielä liittyä ihan nikillä seuraan, mutta kaipaisin kommenttia muilta suunnilleen samoilla viikoilla olevilta: otatteko nyt riskiryhmille eli myös raskaanaoleville avautuneen neljännen koronarokotteen? Itsellä tammikuussa otettu kolmas ja kamalasti mietin uskallanko nyt ottaa. Pelkään jos vaikka kuitenkin aiheuttaisi keskenmenon sen rokotteen aiheuttama ”vastustuskykybuusti” ja toisaalta sitten raskaana ei ole hyvä saada vakavaa koronatautia.
 
Hei! En uskalla vielä liittyä ihan nikillä seuraan, mutta kaipaisin kommenttia muilta suunnilleen samoilla viikoilla olevilta: otatteko nyt riskiryhmille eli myös raskaanaoleville avautuneen neljännen koronarokotteen? Itsellä tammikuussa otettu kolmas ja kamalasti mietin uskallanko nyt ottaa. Pelkään jos vaikka kuitenkin aiheuttaisi keskenmenon sen rokotteen aiheuttama ”vastustuskykybuusti” ja toisaalta sitten raskaana ei ole hyvä saada vakavaa koronatautia.
Mä oon miettinyt samaa, mulla tosin olis kyseessä kolmas, kun tammikuussa sairastin koronan, enkä sen takia ole ottanut. Ajattelin kysyä neuvolasta heidän mielipidettä.
 
Nojoo, sanoinki jo et siirryn huhtikuisiin, mutta tulin nyt kuitenkin infoamaan. Tänään oli neuvola eikä sikiön sydän enää sykkinyt 😭❤ nyt odotellaan, että tuleeko sikiö itekseen pihalle vai meenkö viikon päästä lääkäriin.
On tämä kamalaa, toinen keskenmeno mulle. Mutta elämä ottaa ja elämä antaa, tästä on suunta eteenpäin ja toivottavasti meki saataisiin vielä yksi pieni meidän perheeseen mahdollisimman pian ❤ kiitos kaikille ja tsemppiä vielä! 🙏❤
 
Nojoo, sanoinki jo et siirryn huhtikuisiin, mutta tulin nyt kuitenkin infoamaan. Tänään oli neuvola eikä sikiön sydän enää sykkinyt 😭❤ nyt odotellaan, että tuleeko sikiö itekseen pihalle vai meenkö viikon päästä lääkäriin.
On tämä kamalaa, toinen keskenmeno mulle. Mutta elämä ottaa ja elämä antaa, tästä on suunta eteenpäin ja toivottavasti meki saataisiin vielä yksi pieni meidän perheeseen mahdollisimman pian ❤ kiitos kaikille ja tsemppiä vielä! 🙏❤
Oon niin pahoillani ☹💔 tsemppiä tuleviin päiviin ja viikkoihin. ❤
 
Nojoo, sanoinki jo et siirryn huhtikuisiin, mutta tulin nyt kuitenkin infoamaan. Tänään oli neuvola eikä sikiön sydän enää sykkinyt nyt odotellaan, että tuleeko sikiö itekseen pihalle vai meenkö viikon päästä lääkäriin.
On tämä kamalaa, toinen keskenmeno mulle. Mutta elämä ottaa ja elämä antaa, tästä on suunta eteenpäin ja toivottavasti meki saataisiin vielä yksi pieni meidän perheeseen mahdollisimman pian kiitos kaikille ja tsemppiä vielä!
Voi ei, paljon halauksia ja tsemppiä sinne! ❤
 
Nojoo, sanoinki jo et siirryn huhtikuisiin, mutta tulin nyt kuitenkin infoamaan. Tänään oli neuvola eikä sikiön sydän enää sykkinyt 😭❤ nyt odotellaan, että tuleeko sikiö itekseen pihalle vai meenkö viikon päästä lääkäriin.
On tämä kamalaa, toinen keskenmeno mulle. Mutta elämä ottaa ja elämä antaa, tästä on suunta eteenpäin ja toivottavasti meki saataisiin vielä yksi pieni meidän perheeseen mahdollisimman pian ❤ kiitos kaikille ja tsemppiä vielä! 🙏❤
Voi ei 😔 Jaksamista ja tsemppiä tosi paljon 😔❤
 

Yhteistyössä