Maaliskuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja Dohelo
  • Ensimmäinen viesti
Tää taisikin olla vain kemiallinen Oon ihmetellyt niiden vähäistenkin oireiden hiipumista, ja tein tänään aamupäivällä varmistukseksi rfsu:n liuskatestin ja siihen tuli vain hailura viiva. Viikko sitten oli paljon vahvempi. Teen vielä huomenna aamuvirtsasta digin, mutta eiköhän tämä ollut tässä
Voi eih, teitkö missään vaiheessa digitestiä? Tai tuliko jossain kohti tasavahvat viivat? Itteäkin välillä ahdistaa, kun oireet on melko vähäisiä. Repäisykipuja ja vihlontaa lähinnä. Jonkun verran ruokahaluttomuutta. Tee ihmeessä vielä uusi testi, kun ei noihin aina ole luottaminen. Mitkä viikot sulla pitäis nyt olla?
 
Voi eih, teitkö missään vaiheessa digitestiä? Tai tuliko jossain kohti tasavahvat viivat? Itteäkin välillä ahdistaa, kun oireet on melko vähäisiä. Repäisykipuja ja vihlontaa lähinnä. Jonkun verran ruokahaluttomuutta. Tee ihmeessä vielä uusi testi, kun ei noihin aina ole luottaminen. Mitkä viikot sulla pitäis nyt olla?
Joo, tein viime pe (rv3+6) clearbluen digitestin, joka sanoi että "raskaana 1-2" eli vastasi ihan viikkoja mitä pitäisi olla. Ja edellisinä rfsu:n liuskoista ihan selkeät viivat, mutta ei tasavahvat kuitenkaan. Luulen että mun ruokahaluttomuus ja leposykkeen nousu on ollut stressin aiheuttamaa, ei varsinaisesti raskausoire, koska samanlaista tulee kun töissä on jotain jännittävää menossa. Maanantaista lähtien eiliseen asti on ollut välillä repäisykipuja tai sellaista vihlovaa juilimista kohdussa, mutta tänään en oo huomannut, ainakaan niin kovana.
Meinasin huomenna tehdä aamusta digitestin, sen pitäisi kai näyttää 2-3, jos kaikki on hyvin, huomenna olisi 4+6. Oon googletellut noita rfsu:n testejä ja niiden huonoutta, eli voi olla että virtsa oli liian haaleaa kun tein testin...
 
Joo, tein viime pe (rv3+6) clearbluen digitestin, joka sanoi että "raskaana 1-2" eli vastasi ihan viikkoja mitä pitäisi olla. Ja edellisinä rfsu:n liuskoista ihan selkeät viivat, mutta ei tasavahvat kuitenkaan. Luulen että mun ruokahaluttomuus ja leposykkeen nousu on ollut stressin aiheuttamaa, ei varsinaisesti raskausoire, koska samanlaista tulee kun töissä on jotain jännittävää menossa. Maanantaista lähtien eiliseen asti on ollut välillä repäisykipuja tai sellaista vihlovaa juilimista kohdussa, mutta tänään en oo huomannut, ainakaan niin kovana.
Meinasin huomenna tehdä aamusta digitestin, sen pitäisi kai näyttää 2-3, jos kaikki on hyvin, huomenna olisi 4+6. Oon googletellut noita rfsu:n testejä ja niiden huonoutta, eli voi olla että virtsa oli liian haaleaa kun tein testin...
Ikävä tilanne varmasti olla epävarmuudessa :(
Voisiko kuitenkin olla et oli liian laimeeta pissa, oletko juonut paljon tai teitkö ihan aamun ekasta testin pidätyksen jälkeen? Voikos hcg määrä vaihdella alkuraskauden aikana, en tiedä tai muista mutta hmm. Mulle itselleni eri testit ei ole niin tuttuja, mutta jotenkin hiukan mietityttää niiden todenmukaisuus, että voiko tai ehkä et kannattaako niistä "seurata" raskauden etenemistä. Mites pääsisitkö neuvolan kautta verikokeisiin? Tai oletko varannut varhaisultraa et saisiko sieltä sitten selvyyttä? Tsemppiä <3

Muistelen itse esikoisesta, että aika vähillä oireilla tai ei ollenkaan mentiin välillä pidempiäkin pätkiä. Samoin nyt on kyllä oireissa vaihtelua eri päivien välillä. Elimistökin tottuu lisääntyviin hormoneihin, niin voisiko ihan luonnostaan vaihdella oireiden voimakkuus sen mukaan ja näin alussa vielä? En tiedä kyllä, mutulla ja maalaisjärjellä tätä näin ajattelen.

Itselleni tuli puolestaan eilen illasta aikamoinen kipu ja juilinta alavatsaan, ehkä kohtuun. Olin erehtynyt lueskelemaan juuri keskenmenoriskistä, niin säikäytti jotenkin huolella. Sen verran kova kipu oli et piti ihan panadol ottaa. Mies kuitenkin oli hyvin tukena ja sai minut rauhoitettua. Aamusta oli kipu poissa tai ainakin lievempi ja päivän mittaan kadonnut. Vuodon alkamista pelkäsin. Vastaavia kipuja en esikoisesta muista kokeneeni. Aamupäivällä sitten googlettelin asiaa ja _päätin_ uskoa ennemmin ne löytämäni jutut, että alkuraskauden aikana on normaalia erilaiset juilinnat ja kivut. Päivä kerrallaan siis ja yritän palautella aiemman levollisen mieleni, muuta ei voi! :) Eli varhaisultraa odotellessa, viikko vielä!

Pikkutikkui ja toukka 6+2
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Rozaa ja Shibali
No jos nyt oiskin kuitenkin vaan liian laimee pissa NANNAB, pidetään peukkuja. Huh on tää kyllä piinaavaa tää alku. Itelläki vasta 5+1 ja tuntuu että nää päivät matelee.

PIKKUTIKKUI ihana kun mies on osannut olla tukena. Niitä hetkiä kyllä tulee varmasti kaikille, että huoli on suuri. Liikkeetkin alka atuntu vasta siel rv 18 hujakoilla. Sillon kyllä sitten helpottaa. KUnnes taas loppua kohden liikkeet vähenee. Huh huh. Yhtä piinaa! Mutta yhteiszempillä eteenpäin!
 
@NannaB toivottavasti pieni on vielä mukana matkassa ja huomenna on digissä viikot noussut ❤anteeksi olin tuohon sun aiempaan viestiin saanut jotenkin laitettua rakkaus reaktion vaikka surullinen piti tietysti laittaa, muokkasin kyllä nyt kun huomasin :eek: :eek:

@Kettu88 jee, mulla kanssa on huomenna. :giggle:Onko sielläpäin tapana yrittää vielä kuunnella sydänääniä ekalla käynnillä? Mä en tiedä miten täällä kun muista lapsista on asuttu eri kaupungissa. Mulla huomenna oman ovistuntemuksen mukaan 8+0 ja varhaisultran mukaan 7+3 mut niin vähän ei kyllä viikkoja voi olla.. ei varmasti siis mitään kuuluis vaikka yrittäisikin kuunnella.
 
Ihana kuulla @Hannaah

Muoks. @Minnisss mä oon miettinyt tuota NIPTiä kyllä, on vaan niin kallis että en tiedä raaskiiko. Todennäkösesti pitää luottaa NT-ultraan ja verikokeisiin.
Kannattaa kysellä neuvolassa saako nipptin kunnalliselta..itse olen 41 ja saan sen maksutta iän vuoksi, 40 on täällä vissiin raja. Mutta saan siihen nt-ultran jälkeen lähetteen ja vko 14 sanoi täti et hyvä käydä. Keski-Suomessa siis näin. Tuolta helmikuisista tulin tähän kommentoimaan..
 
@NannaB toivottavasti pieni on vielä mukana matkassa ja huomenna on digissä viikot noussut anteeksi olin tuohon sun aiempaan viestiin saanut jotenkin laitettua rakkaus reaktion vaikka surullinen piti tietysti laittaa, muokkasin kyllä nyt kun huomasin

@Kettu88 jee, mulla kanssa on huomenna. Onko sielläpäin tapana yrittää vielä kuunnella sydänääniä ekalla käynnillä? Mä en tiedä miten täällä kun muista lapsista on asuttu eri kaupungissa. Mulla huomenna oman ovistuntemuksen mukaan 8+0 ja varhaisultran mukaan 7+3 mut niin vähän ei kyllä viikkoja voi olla.. ei varmasti siis mitään kuuluis vaikka yrittäisikin kuunnella.
En tiedä mikä meidän nykyisessä kunnassa on tapana, edellisessä muistaakseni kuunneltiin/yritettiin kuunnella kyllä ekalla käynnillä, en kyllä todellakaan oo varma. Toivon kuitenkin että kokeiltaisiin nyt :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rozaa ja Hannaah
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Clearbluen digistä aamulla "raskaana 2-3" eli just niinkuin pitäiskin. Ääk! :love:

Rfsu:n liuska antoi kans ihan selkeen viivan, ei tasavahvaa, mutta suunnilleen saman kuin reilu viikko sitten. En kyllä osta noita testejä enää ikinä...

Pakko ladata joku meditointisovellus tai muu tapa pitää aivot jossain muualla kuin keskenmenojen googlettelussa, menee muuten järki. o_O
 
Clearbluen digistä aamulla "raskaana 2-3" eli just niinkuin pitäiskin. Ääk!

Rfsu:n liuska antoi kans ihan selkeen viivan, ei tasavahvaa, mutta suunnilleen saman kuin reilu viikko sitten. En kyllä osta noita testejä enää ikinä...

Pakko ladata joku meditointisovellus tai muu tapa pitää aivot jossain muualla kuin keskenmenojen googlettelussa, menee muuten järki.
Oi miten ihana kuulla!! ❤ Ja tsemppiä odottamiseen, muakin aina välillä ahdistaa ja pelottaa hirveesti saako tän lapsen syliin asti. Ei auta kun toivoa kovasti että kaikki menee nyt hyvin, kaikilla meillä ❤❤
 
  • Rakkaus
Reactions: pikkutikkui
NANNAB hei ihan parhaita uutisia! Mainiota! Nyt vaan rauhallisin mielin taas eteenpäin.

HANNAAH mulla ei oo kummastakaan kuunneltu ekalla kerralla, kun se on niin todennäköistä ettei sitä siinä kohtaa vielä kuule, niin tulee turhaa huolta.

Toi oiskin ihan loogista että toi NIPT on yli 40-vuotiaille kunnallisella puolella ilmanen, kun riskiluku on automaattisesti sen verran suurempi. Ennenhän yli 40-vuotiaille on suositeltu ainakin täällä lapsivesipunktiota, jossa keskenmenoriski on kumminkin prosentin vai parin luokkaa, niin olisi loogista, että se olisi korvattu nyt riskittömällä niptillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rozaa ja Shibali
Clearbluen digistä aamulla "raskaana 2-3" eli just niinkuin pitäiskin. Ääk!

Rfsu:n liuska antoi kans ihan selkeen viivan, ei tasavahvaa, mutta suunnilleen saman kuin reilu viikko sitten. En kyllä osta noita testejä enää ikinä...

Pakko ladata joku meditointisovellus tai muu tapa pitää aivot jossain muualla kuin keskenmenojen googlettelussa, menee muuten järki.
Oi ihania uutisia! Nyt päivä kerrallaan ja testit sivuun :)

Esikoista odottaessani muistan yhden vanhemman työkaverin todenneen, että "ennen lapsia en oikeasti pelännyt mitään". Ja esikoisen erilaisen alkutaipaleen jälkeen olen samaa mieltä ja tuo on ehdottoman totta!

Vaikka olen yllättänyt itseni suht levollisin mielin odottamasta, niin kyllä pelot uhkaa nousta silti välillä. Sitten joko juttelen miehelle, joka on rauhallisen järkevä. Tai skarppaan ja kiinnitän ajatukseni siihen, että kaikki ON hyvin kunnes toisin todistetaan :) Ja nimenomaan juuri tuo, että estän itseäni hakemasta tietoa eli lukemasta kaikenlaisia juttuja... tiedonhaku on luontainen keino yrittää jotenkin kontrolloida tilannetta, mutta ei se lopulta voi kertoa totuutta juuri minun tilanteestani ja vie ainakin minut vain sinne pelonraiteille pahemmin.

Asiasta kukkaruukkuun; mun oli pakko käydä ostamassa isommat ja pehmeät liivit jo, kun nää tissit on ihan mahdottomat! Paino on noussut kilon ja oon vakuuttunut et se on tullut tisseihin turvotuksesta :D
Eilen kirpparilta sattui matkaan mukaan myös kahdet äitiyshousut... liian aikaista ehkä ja vähän hirvitti ostaa, mutta sattui sopiva koko niin ajattelin et olkoot valmiina ja sormet ristissä maksoin :)
 
Onnea kaikille uusille!

Mua "harmittaa" kun en esikoisen aikaan laittanut mitään ylös että koska alkoi pahoinvoinnit tai koska tuntui liikkeet. Muistan vaan sen että oksensin ja muun ajan toivoin että en oksenna + tissit oli ihan sairaan kipeet. Nyt ei ole yhtään mitään oireita ja toki toivon että pysyykin näin mutta samalla sitä miettii että onko kaikki hyvin :)

Mitenkä meinaatteko selvittää sukupuolta?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Kävin tänään neuvolassa. Viikkojen varmistamiseksi ("menkoista" nyt 8+2) mun terkka konsultoi vanhempaa terkkaa, joka sit ultras vatsanpäältä.. nyt en tiedä onko meillä vauvaa vai ei, "jotain" näkyi, mutta sain uuden ajan ens vkolle. Pyysin sit mun terkkaa laittamaan lähetteen äpkl:lle, jos ne tarkistaisi siellä alakautta. Yritän kyllä rauhotella itteeni, et ar-ultra vatsanpäältä ei oo luotettava näillä vkoilla just näiden tämmösten takia, eikä oo kipuja tai vuotoja ja oireet on ennallaan, mutta ahdistaa ja pelottaa ihan hirveesti.
 
ESBA ollaan sukupuoli selvitetty aiemmistakin niin eiköhän tästäkin <3

KETTU88 no onpa ihan super outoa, että ees alkaa ultraamaan mahan päältä näin varhain! Toivottavasti saat pian uuden ultrauksen alakautta.

Haha muistan niin elävästi sen ekan ultrauksen, kun kukaan ei ollut sattunut kertomaan että se tosiaan tehdään alakautta haha. Sitä järkytyksen määrää mulla ja miehellä.

SATULIINI78 wau tervetuloa jengiin :)!!

MIMMI92 oi oi tuu kertomaan sitten :)!
 
  • Haha
Reactions: Rozaa

Yhteistyössä