Maaliskuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja Dohelo
  • Ensimmäinen viesti
Ultrassa löytyi rv 6+5 vastaava sykkeellinen alkio. Oli myös toinen tyhjä raskausontelo, eli ne alun vahvat viivat viittasi kaksosraskauteen. Saattaa kuulemma alkaa jossain vaiheessa vuotamaan pois, tai sitten ei.
Ihanaa toistaiseksi siis kaikki hyvin!
Oi ihanaa! Kiva kuulla <3

Meillä olisi jokunen päivä vielä odoteltavana ultraa, mutta torstaina se vihdoin on ja onneksi ihan aamusta silloin. Jännittävää!

Tervetuloa ja onnea uusille plussanneille! :)
 
Ihana kuulla @mimmi92 :love:

Mun pitää jännätä vielä yli viikko ultraa, joka 4.8. en yhtään malttais oottaa.:X3: Pakko vaan ajatella että eiköhän siellä kaikki hyvin, vaikka välillä tuntuu että oireet vähäisiä. Sit tosin saattaa taas seuraavana päivänä voimistua. Mutta ei nää mitään supervoimakkaita oo missään vaiheessa olleet. Nyt tosin melko oireettoman päivän jälkeen iski taas kuvotus päälle, semmonen tunne kun ois matkapahoinvointia, ilman et matkustaa mihinkään. Täytyy nyt vaan yrittää nauttia siitä että saa kantaa sisällään pientä ihmettä, toivottavasti loppuun asti :love:
 
Täällä yksi eilen plussannut ja tänään koko ketjun ahminut hieman shokissa oleva odottaja. Kuulun myös ketjun vanhimpaan päähän, mukava huomata että en olekaan ainoa ”hullu nelikymppinen” joka ryhtyy tähän.
Kaksi aiempaa lasta edellisestä liitosta ja tämä on toinen yhteinen raskaus, edellinen valitettavasti päättyi 11. viikolla keskeytyneeseen keskenmenoon viime vuoden lopulla.
Meillä myös tilanne että välimatkaa on huimasti miehen töiden takia, ja kiitos koronan, viime ovis oli eka ovis kkm jälkeen kun oltiin samassa maassa edes. Nytkään ei olla ja odotan tilaisuutta päästä edes kertomaan asia niin että kumpikin on yksin puhelimen päässä.
Neuvola-aikaa varailen vähän myöhemmin, edellisestä raskaudesta tiedän etteivät täällä tarjoa mitään ylimääräisiä tutkimuksia tai ultria, vaikka mikä olisi, joten ei sinänsä kiire.
Fb-ryhmään en edellisen kokemuksen pohjalta uskalla vielä liittyä, vaikka ihana olisikin ajatuksia yksityisemmin vaihtaa.
 
Eilen plussasin ja laskujen mukaan olisi menossa rv 5+4.
Aiemmat lapset ovat jo 10 ja 9 vuotiaita joten aivan kuin odottaisi esikoista. Aika kullannut muistot, enkä kyllä oikeasti juuri muista aiemmista raskauksista mitään.
oikeastaan oireina on turvotus, etova olo, heikotusta ja silmät pimenee noustessa ja edellis aamu lähes pyörryin. Menkkamaisia tuntemuksia ollut jo 2,5viikkoa. Poltetta alaselässä. Tiedä sitten onko nämä kaikkiraskauden syytä ‍
 
Joku kyseli, että selvitetäänkö sukupuolta..? Ajateltiin kyllä selvittää sitten myöhemmin, mutta taaskaan ei kerrota muille mitään ennen syntymää. Taino. Kyllähän sen jo tietää mikä sieltä tulee.
Ja ekalla neuvolakäynnillä hyvin todennököisesti ei kuulu sykettä, mutta toiveet korkeella silti perjantaita kohti, silloin oletettavasti 7+1. Esikoisesta kuului ekalla käynnillä 8+ hienosti sykkeet. Neuvolatäti ei uskonut, kun nyt kyselin et kuunnellaanko, vaikka on siis itse sen silloin löytänyt.
Etovaa oloa joistakin ruuista. Makea ei juurikaan maistu, keitetty kananmuna hyvin epäilyttävän makuista, puurot ja makaronilaatikko tökkii heti ekasta haukkasusta lähtien. Suolaset ruuat ja varsinkin kunnon liha on pala taivasta.

Onko muilla jo tiettyjä ruokia, mitkä ei vaan mee alas?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92 ja Esba
Eilen plussasin ja laskujen mukaan olisi menossa rv 5+4.
Aiemmat lapset ovat jo 10 ja 9 vuotiaita joten aivan kuin odottaisi esikoista. Aika kullannut muistot, enkä kyllä oikeasti juuri muista aiemmista raskauksista mitään.
oikeastaan oireina on turvotus, etova olo, heikotusta ja silmät pimenee noustessa ja edellis aamu lähes pyörryin. Menkkamaisia tuntemuksia ollut jo 2,5viikkoa. Poltetta alaselässä. Tiedä sitten onko nämä kaikkiraskauden syytä ‍

Mulla myös 5+4 ilmeisesti ja tänään öllöttänyt oikeen huolella.
Tiistaina neuvola ja huomaan että päässä pyörii tyhmiä ajatuksia että mitä jos siellä sanotaankin, että en mä mitään raskaana ole. Hehe. Ihan hassua.
 
@Puolu mä kans panikoin viime raskaudessa varhaisultraan mennessä et jos en ookka raskaana xD

Kävin aamujuoksulla ekaa kertaa raskauden aikana. Kaikkea muuta kuin hyvä olo jäi.. Syke oli yli puolen matkaa liki maksimissa ja halusin vain lopettaa. Jälkikäteen oksettaa ja aamupala ei uppoa.:sick: Luulen, etten juoksentele enää hetkeen. Mutta ens viikolla uimaan kaverin kanssa, kun täällä aukeaa eka halli jo elokuun alusta! Hiukan kevyempää liikuntaa tälle kropalle tästä eteenpäin. :giggle:
 
@Puolu mä kans panikoin viime raskaudessa varhaisultraan mennessä et jos en ookka raskaana xD

Kävin aamujuoksulla ekaa kertaa raskauden aikana. Kaikkea muuta kuin hyvä olo jäi.. Syke oli yli puolen matkaa liki maksimissa ja halusin vain lopettaa. Jälkikäteen oksettaa ja aamupala ei uppoa. Luulen, etten juoksentele enää hetkeen. Mutta ens viikolla uimaan kaverin kanssa, kun täällä aukeaa eka halli jo elokuun alusta! Hiukan kevyempää liikuntaa tälle kropalle tästä eteenpäin.
mietin myös urheilun jatkamista, kun yksi kerros rappusia saa sykkeet pilviin ja hassun olon että uskaltaako sitä mennä kuntosalille enään ollenkaan vai pyörrynkö heti ekassa laitteessa. Uiminen voisi olla hyvä vaihtoehto sitä olen harrastanut aiemmissakin raskauksissa.
en ole vielä varannut neuvola aikaa, jäänittää niin kovasti tämä kaikki. tänään pitää soittaa Sinne kunhan saan olla hetken yksin.
 
Korona toi kuntosaleiluun tauon, mutta sen ajattelin nyt aloitella takaisin, kun nautin siitä niin kovin ja luulen et sovellettuna sitä voisi tehdä pidempäänkin. Kahvakuulaan taidan ilmoittautua myös. Juoksu vaihtui väkisin nyt kävelyyn, koska mitkään urheilurintsikat ei oikein mahdu päälle ja sit toisaalta hölskyvä liike sattuu ihan hitokseen, koska nää turvonneet tissit huh :D

Painotettu hulavanne (2,1kg) mulla oli toimistotyöläisen selkävaivoja auttamaan, mutta hmm en ole uskaltanut nyt sillä tehdä plussan jälkeen. Ajattelin kysyä ihan neuvolasta siitä tai sit jätän vaan hamaan tulevaisuuteen sen. Mitäs te tuumaatte, onko jollain tietoa/kokemusta?

Oireista:
Tissikipuilun ja turvotuksen lisäksi ummetus jatkuu. Samoin jatkuva jano ja pissalla ravaaminen. Tänään alkoi kahvi yhtäkkiä maistua pahalta!
Ja olen kahviaddikti, joten toisaalta hyväkin niin helpompi pysyä rajoituksissa tai saa nähdä, jääkö jopa pois :D
Millaisia oireita teillä nyt, onko tullut uusia?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92 ja Rozaa
Minnisss
Täällä on jäänyt liikunnat oikeastaan kokonaan pois, mikä harmittaa ja tuntuu olossa, mutta kaikki salit ja muut liikuntapaikat on koronan takia kiinni. Toisaalta on myös mun onni että töistäkin ollaan etänä, kun paha olo ja väsymys vaivaa. Täytyisi alkaa kotijumppailla varovasti jos olo sallii, suositelkaa appeja tai ohjelmia jos on hyviä! Tuun huomenna kertomaan sitten varhaisultran tuloksia, kääk, se jännittää kovasti!
 
Mulla on ripeät lenkit hidastuneet kun vatsa alkaa heti kiristää, kiva jos tää oikeesti alkaa nyt jo. Edellisissä raskauksissa saanu hikilenkkeillä puoleevälii asti ilman vihlontaa ja kiristystä.

Mammajoogaan haluisin talvella, olin esikoisesta sellaisessa ja se teki kyllä niin hyvää selälle. Jotain kotijumppaa tarvii varmaan myös alkaa harrastamaan, kun ei nyt oo salilla käyny ainaka vuoteen. Tokaa lasta odottaessa kävin salilla viikolle 34 asti ilman mitään ongelmaa. Toki ohjelmaa kevensin sitä mukaa kun raskaus eteni.

Voi että mä mietin et miten ihana onkaan olla jouluna pallomahana jos sinne asti suinkin päästään <3. Joku ihana joulumekko päälle. Toki juustojen ja graavilohen syömättömyys on ikävämpi homma, mutta kumminkin heheh. Ja joulun jälkeen se loppu odotus menee varmaan yhdessä hujauksessa!

Puolu 5+5
 
Mulla on ripeät lenkit hidastuneet kun vatsa alkaa heti kiristää, kiva jos tää oikeesti alkaa nyt jo. Edellisissä raskauksissa saanu hikilenkkeillä puoleevälii asti ilman vihlontaa ja kiristystä.

Mammajoogaan haluisin talvella, olin esikoisesta sellaisessa ja se teki kyllä niin hyvää selälle. Jotain kotijumppaa tarvii varmaan myös alkaa harrastamaan, kun ei nyt oo salilla käyny ainaka vuoteen. Tokaa lasta odottaessa kävin salilla viikolle 34 asti ilman mitään ongelmaa. Toki ohjelmaa kevensin sitä mukaa kun raskaus eteni.

Voi että mä mietin et miten ihana onkaan olla jouluna pallomahana jos sinne asti suinkin päästään <3. Joku ihana joulumekko päälle. Toki juustojen ja graavilohen syömättömyys on ikävämpi homma, mutta kumminkin heheh. Ja joulun jälkeen se loppu odotus menee varmaan yhdessä hujauksessa!

Puolu 5+5
Mäkin mietin tänään miten ihanaa oiskaan viettää joulua maha pystyssä ❤ Ihana ihme masussa ❤ Toivottavasti me kaikki saadaan se kokea :love:

Mä oon miettiny et pitäs kyllä jotain liikuntaa enemmän harrastaa, oli tarkotus jatkaa juoksuu mut tällä hetkellä tuntuu liian rankalta. Joku jooga vois olla hyvä, mut paras just ois jos löytäs jonkun hyvän kotitreenin jota vois tehä. Mäkin jään kyttään @Minnisss kanssa jos jollain ois suositella jotain hyviä appeja ☺
 
vierailija
Mäkin mietin tänään miten ihanaa oiskaan viettää joulua maha pystyssä Ihana ihme masussa Toivottavasti me kaikki saadaan se kokea

Mä oon miettiny et pitäs kyllä jotain liikuntaa enemmän harrastaa, oli tarkotus jatkaa juoksuu mut tällä hetkellä tuntuu liian rankalta. Joku jooga vois olla hyvä, mut paras just ois jos löytäs jonkun hyvän kotitreenin jota vois tehä. Mäkin jään kyttään @Minnisss kanssa jos jollain ois suositella jotain hyviä appeja
Moi!
Vau odotus sekä Preglife on molemmat loistavia appeja, tykkään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Tervetuloa uusille! <3
Ja terveisiä täältä maailmalta! Kiva olla reissussa, kun on niin paljon nähtävää ja koettavaa ettei ehdi liikaa tutkailla 6+5 olojaan saati tuskailla neuvolaa, joka on vasta 9+1..

Täällä on alun väsymys helpottanut, ja kaipailen jo kovasti omien treenien pariin jotka myös jäivät tauolle hormonien vallatessa kehon ja mielen.

Vahva suositus joogalle ja pilatekselle! Ihan YouTubesta löytyy tosi hyviä videoita odottajille jos ei kurssille heti pääse. :)
 
@Puolu mä kans odotan että koska herään todellisuuteen että en olekaan raskaana. Varsinkin kun ei ole mitään oireita.

Kaikkialla sanotaan että jokainen raskaus on erilainen. Esikoisesta tuli aika nopeasti kaikki mahdolliset oireet ja nyt ei ole mitään. Ei edes tissikipua tai pahaa oloa. Jotenkin vaan miettii että onko kaikki ok? Tyytyväinen tähän pitää olla mutta on tää outoa, toki voiha ne tulla vähän myöhemmin....
 
@Puolu mä kans odotan että koska herään todellisuuteen että en olekaan raskaana. Varsinkin kun ei ole mitään oireita.

Kaikkialla sanotaan että jokainen raskaus on erilainen. Esikoisesta tuli aika nopeasti kaikki mahdolliset oireet ja nyt ei ole mitään. Ei edes tissikipua tai pahaa oloa. Jotenkin vaan miettii että onko kaikki ok? Tyytyväinen tähän pitää olla mutta on tää outoa, toki voiha ne tulla vähän myöhemmin....

Mulla kanssa paha olo ja vessassa ravaaminen on tällä hetkellä ainoot ja olotki menee tosi aalloissa. Tänään neuvola ja hitsi kun jännittää. Tiedän et kun on toi neljän tunnin pidätys, ni siinähän iskee pissahätä just tasan ekan vartin jälkeen. Argh.

Mäkin otin ton Preglife:n käyttöön kun joku sitä täällä aiemmin jo suositteli ja oon ollu tyytyväinen. Tosi selkee, monipuolinen ja kiva äppi.
 
Minnisss
NANNAB voimia sinne, niin kurja juttu! :( Harmittaa ja surettaa aina kun kuulee että noin käy. Täällä on nyt käyty varhaisultrassa, se meni hyvin ja syke löytyi. Tosi helpottunut fiilis, mutta toki tässä saa olla varpaillaan vielä. Muutamat kaverit tietää jo, mutta mietin uskaltaisiko jo kertoa vanhemmille... kenelle te olette kertoneet?
 
vierailija
Hyvin varovaisesti tuun tänne kurkkiin... Miehen kanssa ei olla käytetty ehkäsyy reilu viiteen vuoteen, ja luultiin jo et ei me varmaan saada lapsia kun ei oo vielä semmoista näkynyt tulevan. Itse täytin just 30. Ei kylläkään olla yrittämällä yritetty lasta tehdä. No viime torstaina sit tein testin kun olin melki viikon myöhässä, aattelin et varmaan johtuu vaan stressistä ja haalee plussahan sieltä tuli Tänään tein vielä digin niin näytti raskaana 2-3 viikkoa, et kai sitä sit ollaan raskaana Mä suunnilleen hypin seinille kun plussa tuli Nyt oon ladannu monta raskausappia, ja niiden mukaan olis rv 5+2 nyt. Ja laskettu aika olis suunnilleen 28.3. Hiukan kyllä jänskättää keskenmenon mahdollisuus, kun en oo aiemmin tiettävästi ollu raskaana, muutaman kerran kunnolla myöhässä ilman raskautta kylläkin. Eka neuvola olisi meillä 13.8. jos pieni pysyy matkassa sinne asti
 

Yhteistyössä