maailma on pieni-gallup :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Exän kanssa asuttiin teineinä samassa pihassa, ikinä en muista että oltais pihalla nähty toisiamme, eikä tunnettukaan vasta kuin vuosien päästä.
Ex-työkaverin kanssa kerran juteltiin meidän muksuista ja existä, ja sit tuli pari tuttua nimeä esiin, ja tajuttiin, et meidän exät on hyviä kavereita keskenään ja tod.näk mekin oltiin joskus aiemmin nähty.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Suomenruotsalaisena oon oppinu ettei kenestäkään suomenruotsalaisesta kannata puhua rumasti, ellei ole valmis joutumaan kiusalliseen tilanteeseen. Ankkalampi on niin pieni et aika usein se henkilö jolle oot jotain sanomassa toiseta pahaa tuntee tän ihmisen jollain lailla.

Mut olihan mulla miehen kanssa kun tavattiin puhetta siitä että mun mummolla aina oli tapana sanoa mulle ja veljelle et lautanen pitää syödä tyhjäks, et ajatelkaa niitä Biafralaisia lapsia, kun ne elää nälänhädässä. Kun mä tätä kerroin miehelle meidän ekoilla treffeillä mulla ei ollu aavistustakaan mihin päin afrikka toi Biafran alue sijottuu. Mies kuunteli mun tarinaa ja ilmotti et hän on kotosin sieltä entisestä Biafran alueelta. Miehen vahnin veli on ollu vauva sillon Nigerian sisällisodan aikoihin, 60-luvun lopulla.

Tämä suomenruotsalainen on ainakin niin kaukana ankkalammesta, että musta voi kuka tahansa jauhaa paskaa eikä se todellakaan koskaan kantaudu mun korviin. Thank God!

eräänä iltana tuossa lähibaarissa oltiin yhdellä ja viereen tuli mies jolla oli tiskirättejä sun muita ja aloin niistä vääntään juttua sen kaa että onko muuttanu tms... joku aika löpistiin ja tuli puhetta että ollaan kumpiki pohjikselta ja tajuttiin että samalta paikkakunnalta. mies alko kyseleen mun nimee ja ku kerroin alko huutamaan sitä suureen ääneen :ashamed: mä olin että mitäh... kohta se alko esittämään kuka on ja kuinka on saanut multa mummolassaan ensimmäisen suukon vuonna 1985 kaappikellon takana :D :D

ja pelkästään täältä palstalta olen löytänyt lapsuuden hyvän ystävän :heart:

Ai nii, mitäs muuta? Olin kerran leffassa erään porvoolaisen nuoren miehen kanssa. Paria viikkoa myöhemmin se kirkko poltettiin siellä, tän deitin kaveri yks niistä polttajista. :/

Äidin sukulainen oli tehnyt suuren sukuselvityksen (ulottui jonnekin 1700-luvulle) ja lähetti sukupuun meillekin. Isä sitä tutkiessaan hoksasi, että jaaha, meillä onkin samat isoisovanhemmat.

Ollessani töissä, meille tuli uusi työntekijä, joka oli vasta muuttanut paikkakunnalle Eskilstunasta, Ruotsista. Aloimme sitten eräänä aamuna juttelemaan niitä näitä kun olen itsekin asunut Ruotsissa ja sisarpuoliani asuu siellä, kysyin häneltä että tunnetko siskoani hän kertoi että hänen lapsuudenystävänsä seurustelee sisarpuoleni kanssa parhaillaan...