maailma on pieni-gallup :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
tuosta GM:n alotuksesta tuli mieleen et millasia maailma on pieni-juttuja teidän kohdalle on osunut? :)

mulla niitä montakin, mut paras on se, et monta vuotta mulla oli (on edelleen) kaks tosi läheistä ystävää. kumpikin eri kaupungeista. puhuin niille kummallekin toisistaan ja 2 vuotta siihen meni, et tajuttiin et ne on serkuksia ja vieläpä läheisiä :D

En oikeastaan ikinä kotikaupungissani käydessäni tapaa ketään tuttua edes sattumalta kadulla tai kaupassa, mutta heitä olen kyllä sitten ulkomailla nähnyt monessakin paikassa :D

Näitä on niin paljon tullut,mutta nyt ei tule muuta mieleen kuin:

Pikkusisko seurustelee äidin exän pojan kanssa ja tämä tuli siis ilmi n.puoli vuotta sitten. Sisko seukannut 9kk.

tapasin kirkkokerhossa äidin jonka mies on veljeni hyvä ystävä. Tutustuimme paremmin ja selvisi että hänen ja minun anoppinsa ovat ystäviä ja tämän uuden ystäväni mies on ollut lapsena hoidossa talossa jonka ostimme pari vuotta sitten... nauratti hieman

Tuntuu että ihan kenen tahansa kanssa kun alkaa puhumaan niin pian selviää että molemmilla on yhteisiä tuttuja tai vastaavaa.

Kun oltiin muutama vuosi sitten koulusta Irlannissa, niin siellä oli parille ihmiselle käynyt vähän hassu juttu. He olivat menneet viinakauppaan ja siellä oli paikallinen jätkä myymässä. No se jätkä oli tajunnut, että hei tehän olette Suomesta. Jätkä oli kysynyt, että tiedättekö sellaisen paikkakunnan kuin Kauhava. Kaverit siinä vain sitten, että me opiskellaan siellä... :whistle:

Kun olin alkuvuodesta Espanjassa niin siellä sitten pubissa juttelin suomalaisen miehen ja naisen kanssa. Noh kun sanoin, että olen Teuvalta, niin tämä mies heti siihen, että Horonkylä ja kertoi yhden nimen. Noh ei siinä mitään, mutta se mainittu henkilö on mun äitin serkun mies :D

Toinen juttu oli sen, kun olin varmaan toista päivää töissä työharjoittelupaikassa, kun sinne tuli nuori pari syömään. Siinä tuli mulle ja sille likalle ahaa-elämys, kun huomattiin että hitto tuohan on teuvalainen :whistle: :D

Joskus noin 14-15-vuotiaana satuin kävelemään muutaman kerran pienellä kotipaikkakunnallani erästä nuorta miestä vastaan. Hän ei ollut paikallinen. Muutaman kuukauden päästä kävelin häntä vastaan 150 kilometrin päässä länsirannikolla. Siitä lähtien olemme aina tervehtineet toisiamme, törmäsin häneen kerran Tampereella, joskus Helsingissä, joskus pohjanmaallakin.

En tiedä nimeä, tai mitään muutakaan, ainoastaan hei ollaan sanottu vaikka vuosien varrella ollaan tasaisesti oudoissa paikoissa tultu vastakkain :D

Joskus minulla oli kavereita mukana, kun satuin törmäämään tähän ihmiseen, olivat heti kärppänä kysymässä että kukas tuo ihana pitkätukka oli. Ihmettelivat, kun kerroin että en tiedä mutta aina me iloisesti tervehditään :laugh:

Viime kesänä olin yhdessä ulkomaankauppa- ja kehitysministeriön tilaisuudessa ja sitten siellä olikin mun ranskan opettajan (sveitsiläinen) miehen veli.

Toinen tapaus. Exäni oli menossa uusiin naimisiin. Tajuttuani, että morsian ulkomaalainen, mietin, että tunnen vain yhden naisen ko. maasta. Ja kyseessä oli sitten tämän naisen sisko.

Kyllä tää pallo on niin pieni, että ihan inhottaa välillä...

Seurustelin yhden pojan kanssa tuossa 5 vuotta sitten. Alkuaikoinen kerroin sitten äidilleni, että tämän pojan mummola on samalla paikkakunnalla mun lapsuudenkodin kanssa. Paljastui, että tämän pojan ukki oli ollut mun mummon kanssa naimisissa (siis toisissa). Maailma on pieni!

meille kävi niin juhannuksena että olimme isäni mökillä joka on pienen järven rannalla ihan keskellä metsää. viereisellä mökillä oli nuorisoa juhlimassa ja siellä miehet oli sitten lämmittänyt saunan ja meni alastonuinnille. meiän koira ku tajus että siellä vedessä ui ihmisiä niin hän karkasi uiden "pelastamaan" näitä miehiä. mitkää käskyt ei enää auttanut. Mieheni lähti sitten hakemaan koiraa viereiseltä mökiltä ja ihmettelin ku hänellä kesti niin kauan. oli tavannut vanhan ammattikoulukaverin siellä naapurimökillä. Ja tämän ammattikoulukaverin isä vielä sattumoisin omisti koko mökin. kyllä siinä sai ihmetellä että vaikka keskelle metsää menis niin ukko löytää vanhoja tuttuja

Lukion fysiikanopettajani sai hermoromahduksen, ja joutui kuukausien sairaslomalle.

Minä matkustin lukulomalle mummolaan, pienelle paikkakunnalle 160 kilometrin päähän. Yhtenä päivänä lähdin kävelylle, juuri kun astuin mummolan portista tielle, ohi ajoi auto jonka ratissa oli tämä hermolomalla oleva fysiikanopettajani. Ilme oli sellainen, että ei tiennyt näkeekö harhoja vai ei, säikähti selvästi.

Lisäsinköhän minä hänen sairaslomaansa muutamalla viikolla, raukka luuli olevansa turvassa oppilailtaan ja jossain pikkukylän pikkuportin vieressä tallusteleekin yhtäkkiä yksi oppilaista :ashamed: :snotty:

Hirveesti tapahtuu noita mailma on pieni -juttuja...mutta ekana tuli mieleen, kun mun isä istui muutama vuosi sitten Saksassa jossain pubissa. Kuuli sitten selkänsä takaa joidenkin ihmisten puhuvan suomea. Meni tietysti juttelemaan ja jossain vaiheessa sitten paljastui, että heillä isälläni ja tällä toisella miehellä, on molemmilla mökki samassa saaressa Asikkalassa.

Kävi niin, että tyttömme tarvitsi vaihtaa perhepvhoitajaa vakituisen loma-ajaksi. No kävimme tämän uuden hoitajan luona ja tuli puheeksi, että mistä minä olen kotoisin. Kävikin ilmi, että tämän naisen äiti on kotoisin samalta kylältä maaseudulta kuin minä JA että tällä uudella pphoitajan perheellä on mökkipaikka myös siellä samalla kylällä !! Melkein vanhempieni naapurissa ja heitä vastapäätä on mökki tädilläni ja sedälläni.. Heiltä ja meiltä on matkaa sinne yli 70 km, luulivat olevansa maaseudun rauhassa ! Ihmeellinen tapaus !

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
siis siitähän on kai tehty joku tutkimus et oliko niin että joka kuudes ihminen on jotenkin kytköksissä suhun tai sun kavereihin tai jtn..

juu, eli periaatteessa oot vaan kuuden ihmisen päässä esim. george w. bushista... karmivaa....

no, miulla on kahen ihmisen päässä eräs valtionpäämies. eikä ole siis suomen presidentti kyseessä.

Mulla oli nuoruudessani paras ystävä miespuolinen. Jossainvaiheessa ku elämäntilanteemme muuttui radikaalisti ja muutimee kauas toisitamme, niin mitään yhteyttä ei sen jälkeen olla pidetty, eikä nykyisestä paikkakunnastakaan ole mitään tietoa. Monta kertaa on ämä ystävä ollu mielessä, että missähän on ja mitä puuhaa.
Niin liityin tuonne yhteen kerhoon plussalla ja nimiä/miestemme nimiä paljastellessamme tajusin, että yks kerholaisita on tämän nuoruuden ystäväni vaimo :D yv:llä vaihettiin sitte kuulumisia, viakka en oo tätä vaimoa koskaan edes nähnyt B)

Niin ja samaisesta kerhosta löysin yhen pikkuserkun ja lapsuudenaikaisen kirjekaverin :D

Mun pomo on tavallaan mun sukulainen.

Tiesin siitä vasta kun isäni ja äitipuoleni kertoivat asiasta.

pomoni on siis äitipuoleni siskon pojan anoppi. Mä en edes tiennyt että pomolla on lapsia,ku ei se koskaan oo puhunut niistä, eikä koskaan ole ollut naimisissa. :o

onhan näitä.paras ehkä oli tokiossa aikanaan kun mutsi 30`c helteillä manasi kovaan ääneen :
"saatana ku on niin kuuma et pilluki hikoo!".takaa kuului täydellisellä suomella: "ootan osaa." :laugh:
niin sitä vaan toispuolen maailmaakin miljoonakaupungissa pitää tarkistaa selusta suomalaisilta ennen kun rupee häveliäitä selostaan... :xmas:

Kun tavttiin miehen kanssa..Oltiin samaan aikaan samassa pöydässä yökerhossa,siinä oli porukka ja mies tunsi minun kavereitani.Minua mies ei kuitenkaan tuntenut vaan ajatteli että olen näiden kaverieni joku kaveri ehkä jostain etelästä..Hän haki minua tanssimaan,kun ei saanut silmiään irti minusta:) Ja kas kummaa,minäpä muistin hänet kasvoilta tutuksi seurakunnan päiväkerhon kuvasta vuodelta 85,oltiin samassa ryhmässä ja asuttiin ihan lähekkäin,ala-astekin käytiin samassa koulussa(isohko koulu),eikä siis toisiamme koskaan "kohdattu"silloin lapsuudessa vaan vasta tuolloin v.2000.Meillä paljon yhteisiä tuttuja,kun samalla seudulla asuttiin ja isätkin olivat silloin samassa työpaikassa tehtaalla,ja ihan puhetuttujakin..Maailma todellakin on pieni ja ihmeellinen :heart:

Suomenruotsalaisena oon oppinu ettei kenestäkään suomenruotsalaisesta kannata puhua rumasti, ellei ole valmis joutumaan kiusalliseen tilanteeseen. Ankkalampi on niin pieni et aika usein se henkilö jolle oot jotain sanomassa toiseta pahaa tuntee tän ihmisen jollain lailla.

Mut olihan mulla miehen kanssa kun tavattiin puhetta siitä että mun mummolla aina oli tapana sanoa mulle ja veljelle et lautanen pitää syödä tyhjäks, et ajatelkaa niitä Biafralaisia lapsia, kun ne elää nälänhädässä. Kun mä tätä kerroin miehelle meidän ekoilla treffeillä mulla ei ollu aavistustakaan mihin päin afrikka toi Biafran alue sijottuu. Mies kuunteli mun tarinaa ja ilmotti et hän on kotosin sieltä entisestä Biafran alueelta. Miehen vahnin veli on ollu vauva sillon Nigerian sisällisodan aikoihin, 60-luvun lopulla.

meillä on miehen kanssa samat pikkuserkut.
Siis miehen isän serkkupoika on naimisissa minun äidin serkkutytön kanssa.

Ei tiedetty kumpikaan ennenkuin mies näki mun äidin serkun ja totes , että toi
on sen ja sen äiti ja ruvettiin pähkäileen, että samat pikkuserkut on juu..

miehen kotipaikan kylältä yx muija joka asu vielä vähän aikaa sitten vajaan 200km päässä muutti tänne ja sen mies joka on nykyään ex, niin on mun ex:n täys serkku

että pienet on suomessa piirit hemmetti... :laugh: