Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:Alkuperäinen kirjoittaja ? :Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:Alkuperäinen kirjoittaja ? :Onpa hauskaa, ettekö oikeasti muista, millaista oli olla pieni tyttö? Ihan normaalia käytöstä tuo on ollut maailman sivu. Ja ihan normaalisti tuommoinen voidaan saada kuriinkin. On oikein että alle 2-vuotiasta menee puolustamaan, mutta jos olis tasaikäiset, niin neuvon muksulle että saa sanoa takaisinkin. Jos siitä huolimatta ei pärjää, niin toki puuttuisin, mutta olisipa hyvä että kasvaisi niin vahvaksi ettei anna kahden-tytön-klikkien hetkauttaa itseään.
Meinaan samanlaisiin se tulee törmäämään suunnilleen läpi elämänsä...
Eli että jos sua lyödään niin lyö takas vai? Ja että joku kun haistattelee niin haistattele takas? Tosi kypsää. Miksi pitää vajota niitten käytöstavattomien tasolle?
Ja edelleen, tyttöni on sen verran pieni ja kiltti, etten todella anna toisten polkea häntä alleen.
Jaa, löikö ne tytöt sun lastasi, haistettelivat? Jos näin oli niin luinpa huolimattomasti. Ja yhtä huolimattomasti luit itsekin. Kirjoitin, että ihan oikein että alle 2-vuotiasta puolustaa.
Huomaisitko sen nyt kun lihavoidaan.
Ei tarvitse vajota käytöstavattomien tasalle, mutta pitää oppia pärjäämään myös jos kohtaa käytöstavattoman. Ne kahden-tytön-klikit tulevassa elämässä ovat suurimmaksi osaksi sanallisia kettuiluja, niitä vastaan pitää oppia pitämään puolensa.
Kiltiksi opettaminen ei ole palvelus lapselle. On lupa olla jopa -herrajumala- töykeä tällaisiä kohtaan ja sanoa vaikkapa, että
eipä teidän seura kiinnostaisikaan.
Mieluummin olen vaikka yksin.
Te ette mua kiinnosta vähääkään.
Siis kyllä mä rinnastan lyömiseen sen pallolla päähän heittämisen, ja haistatteluna pidin sitä uhoamista kyllä.
Pitääkö sun mielestä alle 2 vuotiaan (kyllä huomasin ensimmäisenkin kerran, mutta en ymmärtänyt miksi kirjoitit sitten kuitenkin vanhemmista) joutua jo kuuntelemaan uhoamista ja kestämään pallolla päähän heittelyä? vaikka miten ois kahden tytön klikit.
Kyllä mun tytöllä ja hänen kaverillaan on tiiviit välit, mutta eivät nuo silti pahaa tee niille jotka leikkeihin mukaan tahtovat.
No jopas on. Eli sun mielestä lapselle jos opettaa olemaan kiltti, se on yhtä kuin lähettäisi lapsen kiusattavaksi. Jaa-a, ei se ihme että noita kiusaajia on nykyään noin paljon, jos vanhemmat opettavat kiusaamaan, ja antamaan samalla mitalla takaisin.
Ja sä siis todella kohdistat nämä ohjeet mulle, vaikka kerroin että mun lapseni on 1v7kk. Siis mun pitäs sun mielestä opettaa se antamaan samalla mitalla takas![]()
Ai että et ymmärrä miksi puhuin vanhemmista lapsista? Voi jessus. Siis jos asiasta puhuu eri kannoilta ja vähän laajemmin kuin yhden lapsen kannalta, niin "sinä et ymmärrä miksi niin tehdään." No sille en todellakaan mahda yhtään mitään, jos et kykene seuraamaan kirjoitettua tekstiä.
Enkä ole kohdistanut ohjeita sinulle. Kirjoitin miten toimisin vanhemman lapsen kohdalla, niin miten hemmetissä otat sen neuvona itsellesi, sinun lapsi kun oli alle kaksivuotias?!?! En edes ensimmäiseen vastaukseeni lainannut kirjoitustasi. Jotenkin nyt tuntuu mammatiikerin vaistot peittoavan normaalin järjenkäytön.
Keskustelupalstalla ja tässäkin ketjussa on kymmeniä eri kirjoittajia ja keskustelun aihepiiri yleensä laajenee muuhunkin kuin tasan yhteen yksittäiseen lapseen tai kirjoittajaan.
Selvä, ja anteeksi. Kuten sanoin, kun tilanne on päällä, ärsyttää kaikki tuollaisen käytöksen puolestapuhujat, ja asiaa hyssyttelevät. Ja saatoin ymmärtää jopa tahallani väärin. Pyydän sinultakin anteeksi.
:ashamed: