Kyllä mäkin vahvasti peesailen sitä että viedään tieto lapsen tekemisistä sinne vanhemmille, enkä näe sitä varsinaisena kanteluna.
Mutta ensisijasesti näkisin parhaimpana sen, että lapsilla ois yleensäkin olemassa peruskäytöstavat, jolloin nää tilanteet vähenis jo huomattavasti. Lasten kans kun toimitaan, niitä kuitenkin tulee joskus ihan pakostakin. Ne on lapsille oppimistilanteita, ja jos niissä tilanteissa ei vieraan aikuisen sanaan ja ohjaamiseen uskota, niin silloin se aikuisen kunnioitus on puutteellista.
Se että vieras menee ja "kantelee" äidille, on toki vuorovaikutusta sekin. Mutta jos aletaan miettiin että tämä tapahtuu kerta toisensa jälkeen, niin voidaan puhua tosiaankin kantelusta.
Mutta ensisijasesti näkisin parhaimpana sen, että lapsilla ois yleensäkin olemassa peruskäytöstavat, jolloin nää tilanteet vähenis jo huomattavasti. Lasten kans kun toimitaan, niitä kuitenkin tulee joskus ihan pakostakin. Ne on lapsille oppimistilanteita, ja jos niissä tilanteissa ei vieraan aikuisen sanaan ja ohjaamiseen uskota, niin silloin se aikuisen kunnioitus on puutteellista.
Se että vieras menee ja "kantelee" äidille, on toki vuorovaikutusta sekin. Mutta jos aletaan miettiin että tämä tapahtuu kerta toisensa jälkeen, niin voidaan puhua tosiaankin kantelusta.