Mä keksin ainakin mulle uuden mausteen jahelihakastikkeeseen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Frau Marhs:
Nimittäin Vanilijasokeri!!! :o
Siis on niin erinmakuista kun jos sitä ei ole! Kerman maku jotenkin vahvistuu kun tuota ½tl laittaa joukkoon :heart:
Myös mun "uusi rakkaus" kesäkurpitsa löysi tiensä mun kastikkeeseen ja ei voi muuta sanoa ku :p :p :p

Tutkin meinaan aikani kuluksi kaappeja että mitä uutta kokeilis ja tota heitin sit ku en muuta keksiny :D

No täh? Vau, täytyy kokeilla :D

Mä kanssa aikoinaan heitin makaroonilaatikkoon munamaidon sijasta muna-kookosmaitoa (maito oli loppu enkä jaksanut mennä kauppaan..). Nykyään meillä ei muunlaista makaroonilaatikkoa syödäkkään . :p

Eikö se oo niin, että aina jos mihin tahansa ruokaan nakkaa sokeria (siis ihan peruski käy) niin se jotenkin "vahvistaa" niitä muita makuja??? Jostain muistan lukeneeni, saatan olla kyllä väärässäki.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Eikö se oo niin, että aina jos mihin tahansa ruokaan nakkaa sokeria (siis ihan peruski käy) niin se jotenkin "vahvistaa" niitä muita makuja??? Jostain muistan lukeneeni, saatan olla kyllä väärässäki.

sokeria ja suolaa on hyvä olla aina hippunen mukana.
vanilliinisokeria en kyllä ihan heti pistäisi.

Ainakin miun ex-ukko (kokki ammatiltaan ) laitto sokeria aika monasti jokapaikkaan vaikkei kuulunukaan laittaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:

Ainakin miun ex-ukko (kokki ammatiltaan ) laitto sokeria aika monasti jokapaikkaan vaikkei kuulunukaan laittaa :)

Ja isä laittaa kanssa :D

Siirappia mäkin olen laittanut, ja se sopii hyvin, samoin muscovado-sokeri. Mutta toi vaniljasokeri kyllä hiukan arveluttaa... :o Siirapilla ja tummalla sokerilla saa ihanaa väriäkin ruokiin. :)

Yhteistyössä