Luovutettu munasoluhoito

Hei kaikille,

Toivottavasti päivitykset eivät menneet ihan metsään. Pp-päivää en Aliisalle tiennyt /ehtinyt etsiä.

Ikävä, että Vekara et sitä plusssaa saanut vieläkään. Jospa ensi kerralla, toivon sitä kovasti.
Kaikille muillekin onnea vaiheisiinne!

Täällä myös vatsamakkara kasvatti paksuuttaan kevään hoitojen aikana. Nyt on kesän työmatkapyöräily(20 km/päivä ) tehnyt tehtävänsä (-2kg) ja alkaa makkara olla normaalipaksuinen :whistle:
Oikeastaan lääkkeistä johtuvan turvotuksen häviäminen on kyllä ollut mukavampaa. Minulla turvotus taisi kestää useamman viikon lääkkeiden lopettamisen jälkeen.

Voikaa hyvin palstasiskot!

Toivoo Hillevi
(ensi viikolla hoidon suunnitteluun)

Kävin tänään verikokeessa ja negatiivistahan sieltä tuli. Arvo oli laskenut kahteentoista, että sinänsähän se ei ole nega.. vaan vielä positiivinen.. Mutta lääkkeet saan lopettaa ja kk:sia odotellaan. Ennen uutta yritystä pitää vielä käydä hcg kontrollillissa ensi viikolla.

Ite hyväksyin tän negan jo silloin kun saatiin tuo ensimmäisen kerran tuo verikokeen tulos. Mies taas jaksoi uskoa että arvo lähtisi nousuun.. ja purskahti tänään itkuun kun tikkuun ei tullutkaan enää viivaa.. Mä tosiaan itse olin jo tän ehtinyt hyväksymään.. että ei ota kovin raskaasti tää negatulos mulle.. mies surettaa enemmänkin..

Ja kyllä jo toisaalta hieman alkaa pelottamaan, ku enää kaksi yritystä pakkasessa jäljellä:( Ja molemmat aika heikkoja.. 2 luokkaa.. nämä kaks yrittänyttä olivat kuitenkin 4 luokkaa.. Eniten kauhistuttaa se, että joudutaan sitten taas odottaa se 1,5-2 vuotta.. mikä on ihan pirun pitkä aika.. :(

Kävin viikko sitten luovuttamassa munasolujani.. Ja menen todellakin uudestaan! Kokemus oli tosi positiivinen! Hoito klinikalla oli todella ystävällistä ja yksilöllistä! Punktiota jännitin eniten, mutta minua ei ainakaan sattunut yhtään! Etäisen epämiellyttävää se oli, mutta kävisin siellä tuhat kertaa mieluummin kuin hammaslääkärissä! :p Harmi vaan, että munasoluja ei tullut kovin paljon :( , rukoilen nyt kovin että nekin vähät ovat sitäkin hedelmällisempiä! :heart: Onnea ja voimia teille kaikille urheille naisille ja puolisoillenne tällä vaikealla tiellä!

Kiitos HILLEVI ja onnea paljon myös teille matkaan. Taidetaan lähteä uusiin yrityksiin melko samalla aikataululla. Tänään lähdemme viikonloppulomalle vähän rentoutumaan ja palattuamme kerron tulevasta enempi :p

BKM, kaunis kiitos sinulle :heart:

ALIISALLE ja miehelle jaksamista. Nyt nenä pystyyn ja toivekkaana eteenpäin :hug:

Mukavaa viikonloppua toivotteleepi, VEKARA :wave:

Perjantaita,

Aliisalle jaksuja, myös miehen vakuuttamiseen, kyllä te vielä onnistutte!

BKM, kiitos sinulle :flower: Teit kyllä Naisen työn! Mukava kuulla että ei ollut edes niin paha kokemus kuin hammaslääkäri. Eikä se solujen määrä vaan laatu!

Vekaralle rentouttavaa viikonloppureissua, uteliaana odottelemme jatkosuunnitelmianne...

Kaikille aurinkoista ja hyvää viikonloppua!
Pidetäänpä liput korkealla, kyllä meillekin vielä kääröt saadaan...

t. Hillevi :wave:

Terve!

Täällä sitä vaan venaillaan...

BKM:lle iso kiitos ja ihanaa, että haluat lähteä projektiin vielä uudestaankin!! Eikä se määrä vaan laatu!

Harmi Alisa tuo nega!! :hug:

Mä mietin tässä jo PAS:sia...ihan siltä varalta, jos nyt ei tärppäis - sais kyllä tärpätä... No, mutta miten tuolla Riiassa ne tuota PASia tekee? Heti seuraavaan kiertoon joo, mutta tikutellaanko ovulaatiota vai miten, entä millaisella lääkityksellä?

Unohdin eilen ostaa raskaustestin. Puolisolle sanoin äsken puhelimessa, että ei viitsis tuoda...no meinas, ettei nyt vielä tartte, kun viikon päästähän sitä sitten vasta sais testailla. Eikä hän varmaan löytäis just sellaista testiä, jonka haluaisin. No, odotellaan sitten vielä. Appivanhemmat tuleekin nyt pitkäksi viikonlopuksi kylään, joten sen puoleenkin ehkä parempi, etten ala testailemaan yhtään mitään. :LOL:

Mukavaa viikonloppua!
Piri pp7

Aliisalle Pahoittelut ja onnea seuraavaan yritykseen. Meillä pakkasessa enään yksi yritys jäljellä. Ja jos ei onnista niin, se on odotettava kunnes taas luovuttaja löytyy.

Mulla tehdään pas seuraavaan kiertoon, ja päätettiin että tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Eli aloitan luget ja zumenonin (kirjoitettiinkohan se noin) Mikä lääke toi muuten on ja tuleeko siitä jotain vaikutuksia? Toivottavasti toi ei nyt hirmusesti tota mun mahamakkaraa enään kasvata, kun nyt yritän sen pienemmäksi saada, mutta kyllä se on rankkaa. Kun olen veilä semmonen "herkkuperse", että kaikki makea maistuu...liiankin hyvin. Just meinasin käydä ostamassa kahvipullaa, kun ei tota pelkkää kahvia viitsi litkiä :whistle:

BKM Iso kiitos sinulle! :heart:

Nyt toivottelen kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja jaksamista hoitoihin.

-Cornelius-

Aliisa: :hug: Voi harmitus, että teillekin kävi noin. Meillä myös toiv. ainakin kahteen yritykseen alkioita jos kestävät sulatuksen ja ehkä kolmanteenkin ja jos ei niillä onnaa, lopetetaan hoidot kokonaan. Jaksuja sinne!!

Cornelius: Zumenonit aloitetaan aina kp 1 ja se on estrogeenia, mikä kasvattaa sun limiksen sitten hienoksi. Mulla ei zumenoneista tullut oikein kauheesti mitään oireita. Ehkä hiukka turvotusta. Ja liukkautta lisäsi tuonne alakertaan. Koko ajan sai kulkee suoja pöksyissä.... Luget on taas sitä keltarauhashormonia mikä alotetaan vasta muutama päivä ennen siirtoo. Se taas valmsitaa kohdun limakalvoa raskauteen. Ja siitä kyllä on tullut mulle turvotusta, huonoa oloa, kammottavaa väsymystä ja koko ajan valuu sitä mömmöä alapäästä...kun ne sinne törkitään.

Pikkutiputtelua on pitänyt tän päivän, mutta ei ole vielä kunnon vuoto alaknut. Maha on kyllä ollut kipeä ja turvonnut kuin potkupallo eli veikkailisin menkkoja viim. huomiseksi.
Bartsu

Moi!

Cornelius: mulla ei Zumenonit aiheuta mitään, en ainakaan ole itse huomannut. Lugesteronien vuoksi sitten pitää olla pikkuhoususuoja, kun se mömmö muuten valuisi pitkin reisiä. :D

Täällä pp9. Eilen koko päivän kovat menkkamaiset kivut, tänään ei mitään.

Hoh, vielä viikko odotusta??? Vai testaisko sitä jo aikaisemmin...
Piri

Heips!
Onpas täällä hiljaista vielä viikonlopun jäljiltä.

Tänne ei mitään uutta. Lauantaina oli menkkamaisia kipuja, sen jälkeen ei mitään tuntemuksia.

Osaisisko joku kertoa, miten Riiassa hoidetaan tuo PAS? Monesko päivä suurinpiirtein on siirto ja mitä muuta tulis tietää.

Totta kai sitä toivoo plussaa jo tästä, mutta haluan kans jo vähän valmistautua siihen, mitä sit kannattaa tehdä, jos tuleekin nega.

Piri pp10

ja mukavaa alkanutta viikkoa =) -

PIRI, minulla lääkitys määrätty aina suomesta. Eli zumenon kierron ekasta päivästä, myöhemmin lugestron ja pas siirto joskus kierron 21 päivä.

SUZYANNE, miten ultrassa meni???

Palaan illalla, terkuin, VEKARA :wave:

Kiitos Bartsulle ja Pirille tiedoita koskien tuota tosta Zumenonia. Luget tuttuja, ja taas kohtahan niitä ssa tonne hanuriin taas olla tunkemassa...ei siinä muuta mutta se valuminen ei oo kivaa. No pientähän tuo vaiva on jos sen toivotun tuloksen saa.

Mulla alkaa nyt olla semmonen epätoivoinen olo, tuntuu ettei tääkään hoito onnistu. Masentaa ja tuntuu vaan ettei mikään onnistu. Nyt tietysti pitäisi ajatella positiivisesti, mutta nyt ei vaan pysty...ehkä huomenna.

Täällä myös odoteellaan SUZYANNEN uutisia?

Ja PIRILLE puhalletaan täältä plussatuulia.

Terkuin

syysmasentunut Cornelius

Ja nyt CORNELIUS, sovitaanko, että nyt heti unohdetaan kaikki syysmasennukset ja toivekkaana mennään kohti passia, eikö vain??!! =)

Kiitos WATROSSI viestistä, vastaan pian. Toivon, että sinulla kaikki hyvin odotuksessa :hug: .

SUZYANNE, missä oikein luuraat, odotamme malttamattomina!!!

PIRI, oikeastaan voisit testata jo pp 14. Huomaatko, että olen melkein malttamattomampi kuin sinä :D .

HILLEVI, joko olet suunnittelukäynnillä käynnyt?? Kovin odotan kuulumisia!!

Sitten...omaan tilanteeseen. Päätimme tehdä täysikäännöksen, eli emme lähde enää luovutushoitoon avaan, missä tehty jo lähes kymmenen hoitoa sis. passit. Kaikki lyhyellä kaavalla, eikä yhtään tulosta.

Viikonloppu lomalla tartossa vierailimme clinic elitessä tutustumassa ja samantien laitoimme hoidot käyntiin. Vierailu teki vaikutuksen, valitsimme luovuttajan ja meistä tehtiin läjä testejä. Aloitettiin kuukautisia siirtämällä (yasminelle), 29.9 jarru ja kortisoni alkaa. 8.9 ultra ja hormonitestit. Estrogeeni alkaa 10.10. Toinen ultra 22.10 ja progestroni alkaa piikityksin ennen siirtoa, joka on 29-30.10. Kyseessä on pitkä kaava, johon olemme tyytyväisiä, koska siinä jotain vaihtelua menneeseen. Ehkäpä kroppa reagoi toisin, toivotaan. Kaikki tahdomme yrittää. Onko tuttu kaava SUZYANNE?? Meillä lääkärinä Söritsa.

Nyt väsy painaa, taidampa painua saunaan ja nukkumaan.

Kauniita unia, toivottaapi, VEKARA ;)

Suzyanne
Ohos, onpas täällä kaivattu! =) Hyviä uutisia ultrasta, siellä näkyi 7 mm kokoinen, täysin viikkoja vastaava katkaravun näköinen olento, jonka sydän löi oikein terhakkaasti. Ja siis 1 kpl oli kavereita. Siellä se liikkui, se tunne oli sanoinkuvaamaton, onnen itku pääsi, voi kun toivoisin että te kaikki saisitte vielä kokea sen tunteen!! :heart: :heart: :heart: Nyt vaan täytyy toivoa, että kaveri pysyy matkassa, ja kaikki sujuu niinkuin pitääkin. Pitää yrittää olla hermoilematta liikaa. :whistle:

VEKARA, tutulta kuulostaa, ja Söritsa oli meidänkin lääkärimme. Niistä piikityksistä, että jos vaan mahdollista, kannattaa hommata Suomesta ohuempia neuloja, joilla pistää, ja käyttää niitä älyttömän paksuja, klinikalta saatuja neuloja vain lääkkeen imemiseen pullosta. Olen sairaalassa töissä, (en hoitaja tai lääkäri tosin) niin sain neuloja töistä. Ainakin minä sain mukaan ihan kamalan paksuja neuloja, ja yhden kerran mitä pistin sellaisella, niin kyllä ohuempi oli paljon parempi.

Lääkkeistä vielä, että koska Virosta saadut lääkkeet loppuivat tänään, enkä jaksanut lähteä Tartosta asti hakemaan uusia, niin hainkin niitä täältä Suomesta, kävin Fertinovassa Simbergin vastaanotolla. (oli muuten mahtava lääkäri!) Estrofem pysyi samana, mutta tuon piikitettävän progesteronin tilalle tuli Lugesteron. Ihan kiva, kun ei tarvitse enää pistää itseään, mutta ei sekään ole kivaa, kun luget valuu koko ajan tuolta "alakerrasta", olen oikea pikkuhousunsuojien suurkuluttaja. :LOL: Lääkkeitä vähentelen pikkuhiljaa, viikoittain, kunnes rv 12 loppuu lääkitys kokonaan. Jännittää jo valmiiksi, miten tällainen ennenaikaisesta mummotaudista kärsivä pärjää "luomuna", huh, on se vaan ihmeellistä.

VEKARA, toivotaan että tuo minulle hyvän hoitotuloksen tuottanut hoitopaikka tuottaisi sinullekin saman tuloksen!!!! :flower: :flower:

ALIISA, pahoittelut ja voimahalit negasta! :hug:

PIRI, alkaa jo jännittää puolestasi, kun testipäivä lähestyy, täältäpäin lähtee sinne oikea plussatuulten puhuri!! =)

CORNELIUKSELLE lähtee täältä auringonpaistetta ja positiivista mieltä syysmasennuksen karkoitukseen!

Suzyanne ja pipana rv 6+6

IHANAA SUZYANNE!!!!!!!!!!! :heart: :flower: :heart: :flower: =) :hug: :hug: :hug:

ONNEKSI OLKOON!!! Nyt vain paljon tarrasukkia pikkuiselle mukaan, jotta pysyy seuraavat 9 kk messissä!!

Täällä piinistellään edelleen. Testaamaankaan en ole vielä päässyt, kun en ole päässyt ostamaan testejä: viikonloppuna oli vieraita ja maanantaista lähtien olen ollut flunssassa. Jos vaikka huomenna...

Piri pp 12

Hei kaikille!

Suzyannelle halaus, ihanalta kuulostaa :heart: :heart:
Paljon onnea teille toivon, että katkaravusta kasvaa terve vauva. Kylläpä tuntuu hyvälle, että joku meidän pinosta "taas" plussasi.

Toivottavasti Vekaralle käy yhtä hyvin Tarton klinikalla. :heart:
Mihin kortisonia tarvitaan?

Cornelius, älä anna syysmasennukselle valtaa. :hug: Kyllä teidänkin vuoronne tulee, usko vain. Minäkin uskon, vaikka olen sinua yli 10 vuotta vanhempi.

(.) Suunnittelukäynti tehty, hoito ajoittunee lokakuun loppuun, mutta tarkemmat tiedot tulee myöhemmin. Enkä ole raskaanakaan :saint: vaikka ovulaation aika kotioloissa hyödynnettiinkin...
Klinikalla saatu hyviä tuloksia, joinain kuukausina kaikenlaisia hoitoja saaneiden r-testeistä 60% ollut positiivisia, osa tietenkin ollut "vääriä hälytyksiä", mutta keskimärin 35-40% hoidoista on tuonut tuloksen. Heillähän on yhteiskäytössä Taysin puhdasilmalaboratorio ja pitkä kokemus labralaisilla.
Lääkärin vastaanotto oli kiireetöön, ehkä vähän jaaritteleva. Olen aiemmin tottunut vähän sähäkämpään toimintaan ja se itselleni sopii hyvin. Mutta uskon lääkärin osaavan asiansa.

Pirille levollisia piinapäivien jatkoja - älä hermoile testausta, vaikka Vekara ei malttaisikaan odottaa tulostasi ;)
Määräpäivänä tulos on sitten varmempi.

Kaikille hyviä syyspäiviä ja tunnelmallisia kynttiläiltoja!
Hillevi

todistit että alhaisillakin/hitaasti nousevilla hcg arvoilla voi plussata. UPEAA! :flower: Nauti raskaudesta! Minä olen ollut tosi skeptinen pienien hcg arvojen kanssa :ashamed: johtuen tietty omista huonoista kokemuksistani.

Pirille piinatsempit ja tietty plussatuulia.

kaikille muillekin palstalaisille jaksamista kunkin tilanteessa.

Minuakin tuo kortisoni (prednisolon) kiinnostaa kovasti? Kaikkea voisi mullakin jo kokeilla, tuskin haittaisi mitään, sen verran on jo hoitoja takana. Tosiaan ykkösenä olemme jonossa, mutta minkäs teet kun ei luovuttajia kertakaikkiaan ole.

Typyliini

Suzyannelle hirmuisesti onnea ultranäkymien johdosta. Varmaan mahtava tunne :heart:

Vekara: Onko sulla ollut kortisonia aiemmin käytössä?

Typyliini ja Hillevi miettivät kortisoniasiaa ja mulle sanottiin viimeksi sairaalassa, että se on aika uusi lääke näissä lapsettomuushoidoissa, mutta sillä on saatu jo toivottomiltakin näyttäneitä naisimmeisiä raskautumaan.

Matkakuumetta pukkaa jo täällä....menkatkin on jo melkein ohi.

Bartsu

Kiitos VEKARA, kyllä täällä nyt taas ollaan taistelutahto päällä. Ja aina kun sun kirjotuksia lukee, niin tulee olo, että eihän tässä nyt aleta vielä kirvestä kaivoon heittämään. :hug: VEKARALLE!

En tiedä mikä eilen oli, oisko noi menkat tulossa vähän etuajassa. Mahaa nippailee ja mulla iskee valtava suklaan himo aina ennen menkkoja, joten tässä on muutamat patukat tullu syötyä :whistle: Onneks mulla on toi koira mikä pitää mut liikkeellä ja sen kaa on pakko käydä juoksemassa, meinaan jos mulla ei tota olisi niin en varmaan oveta sopisi ulos. Oon meinaan sellanen herkuttelija.

SUZYANNELLE onnittelut. Täällä nyt yritetään tulla perässä!

BARTSULLE oikein hyvää matkaa, milloin ootte lähdössä?

Ja kaikille palstalaisille terkkuja!

-Cornelius-

Taas käyn PIRI kurkkaamassa :D ;)

Kiitos CORNELIUS, joko sinulla lääkkeet valmiina alkavaan kiertoon??

HILLEVI, tehdäänkö teillä hoito millaisella kaavalla. Alkaako lääkitys milloin ja siirtoko olisi lokakuun lopussa??

BARTSU, kokeilemme kortisonia ekan kerran. Sitä määrättiin pyytämättä. Tarkoituksena auttaa kiinnittymistä, että kroppa ei hylkisi vierasta kudosta.

ALIISA, miten siellä jaksellaan??

Nyt suihkuun ja töihin. Mukavaa päivää kaikille.

VEKARA :wave:

Tihkusateista torstaita :)

Kiva kuulla tuosta kortisonin tehosta, mä taidan vaatia sen myös!
Laitoinkin jo eilen Vekaralle yksärillä tarkemmin Ovumian suunnittelukäynnistä.

Meidän hoito tehdään lääkkeelliseen kiertoon, mutta ilmeisesti (lääkäri ei selvästi sanonut) suunnilleen minun ovulaationi aikaan osutetaan siirto. En saanut mitään rytmityslääkkeitä, mutta Zumenonreseptin kyllä. Kun mun kiertoni on 28-30, niin luulisin ovulaation osuvan ihan lokakuun loppupäiviin, seuraavaan ovulaatioon ei enää ehdi. Ehkä siirto olisi sitten lokakuun lopussa ja vauva tulisi heinäkuun lopussa :p

Pirille lähtee nyt valtavat plussapuhurit täältä :whistle:

Reipasta mieltä kaikille tähän meille niin tuttuun vuoristorataan!
Hillevi

Moi!

Täällä ei olla vieläkään testattu, kun ei ole, millä testais :LOL: Kärsivällisyyttä naiset!! No, pitää tänään lähetä kauppaan ja apteekkiin. Kummilla testeillä te olette muuten saaneet luotettavampia tuloksia, kaupan vai apteekin?

Tuosta kortisonista, mulle sanottiin ennen Riian reissua, että ne voi antaa mulle siellä kortisonia, kun on heillä kuulemma siellä käytäntönä. Eivät kuitenkaan laittaneet. Ei vissiin ole Vekara sullekaan siellä sitten koskaan laitettu?? No, jos ei nyt tärppää, niin pitää vissiin sit seuraavaksi pyytää. Toivottavasti ei tartte.

Olo on mitään sanomaton. Aina ennen mulla on jo tässä vaiheessa ollu kovat menkkakivut, oli lopputulos sitten plussa tai nega. Nyt ei ole mitään. Edes rinnat ei ole turvoksissa, vaikka ne on aikaisemmin ollu jo pelkkien lääkkeiden vaikutuksesta. Eli en osaa mitään mennä arvailemaan, mitä se testi (viimeistään siis sunnuntaina) näyttää.

Pitäkää peukkuja!!!!!!!!!! Ois se niiiiiiinnnn ihanaaaaa!!!!!!!!!! :)
Piri pp13

Yhteistyössä