Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Sinä se vasta taidatkin olla todellinen ÄITI Teekuppi ! Olet kyllä lapsesi ansainnut. Kosketti kovasti ja tuli ihan kyyneleet. Hienosti ajattelet asiasta.

Viime yönä minäkin katsoin nukkuvia pikkuisia ja ajattelin, kuinka minua on elämässä onnistanut, kun olen heidät saanut ja vielä tämän pienen, joka sisälläni jo voimakkaasti liikkuu. Kunpa osaisin heidät kasvattaa heidät kunnollisisksi ja vastuuntuntoisiksi aikuisiksi. Aina se ei ole niin helppoa...
 
Heippa!

Kiitoksia kovasti Discovery, mutta kyllä mä olen ihan sellanen tavallinen vaan. Mutta lasten alkuperä tai genetiikka ei minua pohdituta. Monet muut seikat kyllä jotka heidän kasvuunsa vaikuttaa tässä maailmassa. Ja varmasti osaat kasvattaa niinkuin kaikki maalaisjärjellä varustetut äidit vaistomaisesti osaavat. Varmaan on aivan ihana tunne kun tuntee jo vauvan liikkeet, asia muuttuu elävämmäksi.

Toisaalta uskomattoman elävä asia on tänään ollut mullakin, kello kuudesta asti päivä on ollu lähes yhtä oksentamista. Eipä ole tälläistä päivää vielä aiemmin ollutkaan.

Ihmeen hiljasta täällä tänään ollut, odottavatko kaikki jännittyneenä ensi viikkoa: Selan ultraa, Hillevin veritestiä ja OnniUnleman ja Minnin plussia?

Teekuppi 7+4
 
Onpas tosiaan jännitettävää ensi viikolla. Itselläni on vain terkkarineuvola, mutta kiva käydä siinäkin, kun aikaa on edellisestä jo 4 viikkoa. Tuo Fragmin-lääkitys askarruttaa. Eilen oli todella hankala pistää, kun vuosi niin verta joka kohdasta mihin yritin neulan tunkea. Tänään meni kyllä paremmin.

Positiivisia tuloksia kaikille ensi viikolla !

Discovery 23+0
 
Heippa!

Ai niin, onhan meilläkin tosiaan ens viikolla eka neuvola perjantaina. Outoa, tänään ei ole oksettanut ollenkaan, ainakaan vielä.

Discovery, tuosta Fragminista piti sulta kysyäkin, saitko jotkut ohjeet lopettamisesta ja laitettiin verikokeisiin ennen kuin pitäsi lopettaa? Entä muut piikittelijät. Katsokaas kun mulle tuli perjantaina Riikasta ohjeet miten lopetukset menee ja todella pitkän kaavan mukaan ja Klexanen kanssa vielä verikokeiden kautta. Laitan tähän listan, mitä olette mieltä? Esim. Suomen Avalla lopetus erilailla / nopeemmin.

2.7.10 saakka kuten tähänkin asti ja sen jälkeen seuraavasti.
Zumenonin vähentäminen:
3 päivää 2tabl +1 tabl
3 päivää 2x1 tabl
3 päivää 1x1tabl
Tämän jälkeen Zumenon lopetetaan ja Lugesteronia vähennetään:
3 päivää 400mg + 200mg + 200mg
3 päivää 3 x 200mg
3 päivää 2 x 200mg
3 päivää 1 x 200mg
Tämän jälkeen Lugesteron lopetetaan ja vähennetään Dexametasonia:
1 x 1 tabl joka toinen päivä viikon ajan.
Tämän jälkeen tutkimukset:
Protrombine complex, INR, D-Dimeri ja APTL (APTT)
Jos tulokset normaalit, voi Klexanen lopettaa.

Teekuppi 7+5
 
Täällähän on eletty varsinaisia piinapäiviä! Onneksi moni on saanut hienoja uutisia.

Ensimmäiseksi lämpimät onnittelut Hilleville. Toivotaan, että raskaus jatkuu onnellisesti vauvan syntymään asti. :heart:

Teekupille, selalle ja lokakuulle niin ikään onnittelut hienoista ultrakuulumisista. :flower:

Piinistelijöille eli Hathorille, Minni 73:lle ja OnniUnelmalle mielenrauhaa ja voimia piinapäiviin!

Lyyra, ihanaa, että hoito järjestyi vielä ennen kesätaukoa! Kiitos Lyyra ja Tyynetuulia, että jaoitte lahjasoluäitiyttä koskevia ajatuksianne. Olen äärettömän kiitollinen siitä, että uskalsitte tuoda esiin omia kokemuksianne ja sen, että lapsettomuus itsessään jättää jälkensä myös äitiyteen, olipa lapsen geneettinen alkuperä sitten mikä tahansa.

Olen ollut viime aikoina sen verran mieli maassa, että en ole jaksanut kirjoitella. Onnistuin hukkaamaan toivonkipinäni jonnekin, ja tilalle on tullut jonkinlainen pelko. Minullahan ei ole takana yhtään alkanutta raskautta tai edes yhtään alkionsiirtoa. Hoitojen määrä ei tietenkään ole mikään itseisarvo, mutta miten ihmeessä meillä voisi onnistua lahjasoluhoito pelkästään kahden keskeytyneen ivf:n jälkeen, kun täällä on monia, joilla on takana huomattavasti enemmän hoitoja! Tässä ajatuksessa ei taida olla kauheasti järkeä, mutta kaikenlaista sitä tulee matkan varrella pohdittua.

Välillä olen myös taantunut pohtimaan, pitäisikö omilla soluilla yrittää kuitenkin vielä. :headwall: Taustalla on vähän samansuuntaisia ajatuksia kuin sinullakin amv. En kuitenkaan osaa enkä edes uskalla ottaa kantaa amv sinun tilanteeseesi. Itse olen tullut (taas!) siihen tulokseen, että lahjamunasolut ovat meille oikea ratkaisu. Minulta on otettu kromosomikokeet, mutta saan tulokset vasta klinikan kesätauon jälkeen. Jos niistä ei löydy selitystä ennen aikojaan huvenneille munasolureserveille, mieleen hiipii varmasti taas ajatus, pitäisikö omilla kokeilla vielä kerran tai kaksi tai... Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että minulla nämä ajatukset liittyvät enemmänkin pelkoon kokonaan lapsettomaksi jäämisestä. Ikään kuin yksi lisähoito omilla soluilla lisäisi raskaaksitulon mahdollisuutta, vaikka en uskokaan, että omilla soluilla raskaus voisi alkaa.

Ja kyllä minäkin välillä huomaan ihmetteleväni ulkonäköasioita. Jostain syystä nimittäin kuvittelen, että jos meille joskus lahjasolulapsi syntyisi, olisi hän tyttö. Ehkä siksi, että tyttöä verrattaisiin luultavasti äitiinsä, jolla ei sitten olisikaan lainkaan samaa geeniperimää. Tämä ei missään nimessä tarkoita, ettenkö olisi äärettömän kiitollinen ja onnellinen jos joskus lapsen saisin. Kun lapsia ei vielä ole, nämä ajatukset taitavat olla osa vanhemmuuteen kasvamista. Vanhemmuuteen, joka ei perustu geeneihin, vaan johonkin ihan muuhun - mutta joka olisi silti aivan yhtä arvokasta.
 
Leppoisaa sunnuntai-iltaa tai alkavaa viikkoa!

Kiitos Cava ja kaikki onnitelleet ja tsempanneet. :heart: Kävin tänään uudelleen labrassa pisteltävänä, huomenna iltapäivällä saan tuloksen. Aamu alkoi pahoinvoiden... ainakin tunnin ajan kun odottelin makoillen, että progesteronsuppo imeytyy. Eilen kyllä tuli syötyä epätavallista ja aika myöhään, joskus sellainen vaikuttaa. Mutta voisihan toinenkin selitys olla. :saint:

Piiniskavereille voimia ja selkeitä plussia testaukseen!

Ja kaikille mukavaa viikon alkua!
Hillevi
 
Lidia: Selailen tätä pinoa aina silloin tällöin, kun omat hoidot ovat tauolla elokuuhun saakka. Minulla on hyvinkin samankuuloinen hoitohistoria omilla soluilla. Meilläkin tehtiin 6 hoitoa omilla soluilla ilman mitään mainittavampia tuloksia: kahdessa ei päästy siirtoon lainkaan, kahdessa siirrettiin hyvälaatuinen 4-soluinen sekä kahdessa hoidossa huonolaatuisemmat solut. Kyllähän se aikamoinen yritysrumba oli ja kestikin useamman vuoden. Tosiaan hyvä puoli on se, että tietää ihan tasan tarkkaan, että lahjasolut ovat nyt ainoa mahdollisuus. Ymmärrän hyvin, että jouduitte luopumaan koirasta, kun se nosti lapsettomuuden surun pintaan. Luulen, että minulla olisi käynyt samoin. Tsemppiä vaiheisiisi!

Hillevi: Pidän peukkuja täältä taustalta!
 
Tyyne meillä alkioadoptio meni niin , että toisena kiertopäivänä aloitettiin zumenon, kp 11-12 limisultra ja sitten kp 17-18 oli sitten siirto. Siellä ei ilmeisesti maanantaina mielellään siirtoa tehdä tai varmaan tehdään mutta sitten luulisin sen maksavan enemmän kun joutuvat sunnuntaina töihin. Tällai asian ymärsin.
 
Huhuu, kuka kertoisi kokemuksia alkioadoptiosta Tartossa? Miten homma menee, saako valita tai tietää mitään alkion biologisista juurista, mitä mahtaa maksaa jne.???

Melkoisen miettimistauon jälkeen otin lapsettomuusasian taas pöydälle, olen nyt henkisesti luopumassa ajatuksesta biologiseen lapseen...

Isot kiitokset jättihalin kanssa vastaajille,

kristiina (voit laittaa myös yksäriä:)
 
Pikapikaa kävin lukemassa palstaa ja huomasin, että Hillevi on plussannut ! Aivan mahtavaa. Oli pakko tulla sinua onnittelemaan :hug: Toivottavasti hcg arvosi on lähtenyt hyvin nousuun :) Täällä pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä sille. Kyllähän tuo arvo ihan ok on, pp14 se voisi olla jo lähes 100 ja sillä useat on onnistuneet..


Nyt kamala kiire.. Pitäisi tunnin päästä lähteä ultraan ja täällä vaan kökitään vielä yövaatteissa..

Tsemppiä kaikille!

Lokakuulle piti vielä pikaisesti myöskin toivottaa onnittelut hienoista ultrakuulumisista :heart:
 
Huomenta!

Alisiisalle hyviä ultrakuulumisia! Ja Hilleville; kyllä toi pahoinvointi oli HYVÄ merkki, uskon että on lähtenyt nousuun tuo arvosi!
Meillä alkoi nyt sitten oikea piinaviikko monella, mites jakselette viikon piinailijat? Tsemppiä valtavasti!!!!

Teekuppi 7+6
 
Teekuppi en ole oikeastaan saanut minkäänlaisia ohjeita Fragminin suhteen. Epämääräinen toteamus vain, että kannattaa jatkaa ainakin niin, että lopetus kuukausi ennen laskettua aikaa. Laboratoriokokeita ei ole otettu. Nyt ajattelin, kun olen sairaan lapsen takia kotona, niin soitan neuvolaan, että sais sen INR-lähetteen labraan huomiseksi. Riikasta ei tullu mitään vastausta, vaikka olin sinne sähköpostitse yhteydessä aikanan. Suomen Avan asennehan oli se, että laboratoriokokeet eivät ole niin välttämättömiä. En kuitenkaan uskalla nyt lopettaa, kun luin, että tuo veritulppa istukassa olisi yksi yleisiä kohtukuoleman syitä.

Minulla tuo lääkitys on lopetettu molemmissa keinoalkuisissa raskauksissa kuin seinään. Sisällä ovat pysyneet. Viimeksi alkoi kyllä vuoto viikolla 12 ja nyt oli muutama päivä lopettamisesta vähäistä vuotoa. En tiedä kuitenkaan, johtuiko lääkityksen lopettamisesta.
 
kristiina Me otimme alkuksi sähköpostitse yhteyttä Tarton Elite -klinikalle ja siellä Kristina Sõritsaan. Hän kertoo ja opastaa teitä sitten paremmin asioiden kulusta.
Lääkäri antaa tietoa vasta sitten kun maksu on maksettu eli 1650e ja sillä saa kaksi alkiota ( yksi maksaa saman ) Lääkäri laittaa ohjeet sitten sähköpostitse.

Paikanpäällä saa tietää sitten millainen luovuttaja on. Alkiot tulevat pariskunilta keneltä on jäänyt ns ylimääräiseksi. He ovat ne klinikalle lahjoittaneet eli eivät ole siitä mitään maksua saaneet. Tiedot naisesta oli , pituus, ikä, kansalaisuus, veriryhmä, paino, lapsi lukumäärä, hiusten väri, koulutus. Miehestä ei saanut tietoa.

Tässä nyt jotakin
 
Juu, Discovery, meilläkin kaks ekaa tehtiin Suomen Avan malliin ja nyt sitten Riikan malliin. Mutta hyvä jos pääset sinne INR-testiin.
Jotenkin olis niin helppoo ku olis vaan kaikilla samanlailla, eli yks oikea tapa lopettaa lääkkeet. Mutta täytyy kai vain mennä oman klinikan ohjeiden mukaan ja uskoa niitä.

Huomenna muuten alkaa rv 8 ja nyt taas ei mitään oieraita tunnu olevan. Outoa, toissapäivänä alotin oksentamaan aamulla klo. 6 ja lopetin illalla saunassa. Eilen oli hirvee väsymys ja tänään ei mitään....
 
pitkästä aikaa!!! Täällä Sofin kanssa seuraillaan teidän kaikkien vaiheita ja tsempataan ihan jokaista :heart: aivan eturiviltä, vaikka harvoin enää kirjoittelen.

Puhetta oli tuosta lapsen ulkonäköasiasta ja sitä hiukan kommentoisin. Ensinnäkin aivan ihanaa, että on tälläinen palsta, jossa voi turvallisin mielin purkaa kaikenlaisia mietteitä ilman että tuomitaan. Ajatukset ovat myös kypsymistä äitiyteen "lahja-alkioilla".

Meillähän tyttö sai alkunsa alkio-adoptiolla ja tuntuu niin omalta, että sanat ei riitä edes kertomaan. Omaa isot "läskiposket ja mahtavat makkarareidet", mutta siitäkin huolimatta näyttää meistä vanhemmista maailman kauneimmalta balleriinalta :D !!

KRISTIINA, toivomuksia saat esittää (max 3) koskien vain naista. Jos alkiot jääneet pariskunnilta, saat tietoja ainoastaa naisesta. Ja jos luovuttajat klinikan omia, niin saat runsaasti tietoa molemmista luovuttajista.

Meillä luovuttajat olivat klinikan omia, SELALLA muistaakseni pariskunta (??), joten hän osaa kertoa siitä lisää. Mielelläni myös itse kuulisin.

Ja sitten HILLEVI, oon so so HAPPY puolestanne, että siirrossa on jotain tapahtunut ja täällä ihan jännityksestä kankeena :D odotan labran tuloksia :hug: !!

Mukavaa, toivottavasti aurinkoista B) viikkoa kaikille ;) !!

- VEKARA -
 
Lotta:Kiitos kannustuksesta!On tässä tosiaan hoitoja tehty ja varmasti tiedät tuntemukseni!
Kovasti tsemppiä sinullekin - voiko kysyä,että onko teillä nyt lahjasoluhoito tulossa elokuussa vai vieläkö koitatte omilla?

Hillevin tulosta jännätään...!
 
Täälläkin jännätään. Saapa nähdä, ehtiikö tulos tulla vielä tänään. Viiteen mennessä olettavat, että tulisi, jos tänään on tulossa. Äsken ei vielä ollut, kun kysyin.

Kiitos teille kaikille armaat kanssasisaret tsempeistä! On tulos mikä tahansa, olette olleet korvaamaton tuki piinaillessa. :heart:

Hyvin oli tippunut, hcg oli 8.

t. Hillevi
 
Kiitos Primavera, Lyyra ja Cava :heart:
Pakastesiirto tehdään heti seuraavaan kiertoon, kortisonikin luvattiin. Taidanpa tänään avata punaviinipöntön ja alkaa "kasvattaa limakalvoa". Miksen mä voisi viimein saada kertoa kaikille, että hyvin menee, vauva potkii mahassa ja vaunut on ostettu. :'(
Kohta lähden kummitytön kanssa uimaan, täytyy yrittää nauttia hetkestä lainalapsen kanssa.
 
Kiitos Lyyra!
Sitäkin mietin, että mistä perkeleestä (anteeksi) tämä kamala tissiturvotuskin on peräisin, jos arvo oli noin alas jo laskenut. Ja mahatuntemukset, kun ei mitään vuoda...
Toivottavasti sun tulevalla siirrolla on reilusti pidempää positiivista vaikutusta! :heart:
 

Yhteistyössä