Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Olen kaynyt palstaa pikaisesti lukemassa aina silloin talloin, joten mielessani olette olleet ja olen nettikummityttoni vaiheita seurannut tarkasti. B) Mulla on valtava kiire toissa, koska mun taytyy lahtea jo klo 17 (yleensa Belgiassa ollaan vahintaan klo 18 asti), jotta ehdin hakea Gustavin tarhasta - eli elama on talla hetkella melkoista hulinaa. Gustav on jo 15 kuukautta ja aikamoisen villi taapero. Ihan suomalaisen nakoinen pojan vintio.

Ihana kuulla, etta teilla menee kaikki hyvin Vekara, ja Sofia on tempperamenttinen vauva! Pistatko yv:na kuvan hanesta, jotta naen milta peikkotytto nayttaa.

Vanhoille tutuille Aliisalle todella paljon onnea, ma on niin tyytyvainen teidan puolesta - tama on nyt sitten menoa eika meininkia, haleja. Hilleville valtavan iso onnenpotku pyllyyn, ma elan taysilla hengessa mukana.

Me olemme suunnitelleet menevamme syksylla Riikaan yrittamaan toista vauvaa. Lahetin Lenalle meilin ja pyysin hanta tarkistamaan voisimmeko saada saman luovuttajan.

Halela kaikille urheille palstalaisille :flower:

Watrossi
 
Aliisalle, Onni-Unelmalle ja Watrossille kiitokset :) ja tsemppiä myös teille kaikille.

Omat kuulumiset tai siis lähinnä oireet tälle päivälle. Aamu alkoi alaristiselän kivulla siis sellaisella menkkakivulla, mut nyt taasen hellittänyt. Mitään muita oireita ei ole.
Aikaisemmin sanoin,että odottelen siihen veritestipäivään asti, mut nyt on käyny mielessä, et jos kuitenkin tikkuun pissaisi. Toiveet on siis korkealla ja joka toinen hetki olen varma raskaudesta, mut sit joka toinen hetki taas en tosiaankaan niin varma ja olo on edelleen kuitenkin enemmän se nega. Jos huomenna siis pp10 tekis aamusta testin, niin pääsisi tästä piinasta. En tiedä, ehdotuksia? =)

Rakennetaan terassille valokatetta joten tukipuiden maalausurakka pitäisi aloittaa ja sit vielä pojan tv-tasoa varten lähteä ostamaan liimapuulevyä niin pääsee nikkaroimaan. Onneksi on tätä tekemistä ihan kiitettävästi tälle päivälle.

Mukavaa, aurinkoista ja lämmintä päivänjatkoa kaikille B)
 
Onni-Unelmakin päässyt aloittelemaan, hienoa! Ja kiitos Aliisa ja Watrossi kuulumisista ja terkuista. Watrossikin on Riikan kävijöitä, enpä muistanutkaan kun ollaan niin eri ajoissa oltu.

Sela, mä luulen et toi testailu on vähä luonnekysymys. Tälläset hoppuilijat kuten minä ei kyllä malta virallisia päiviä odottaa. Vaikea on ketään neuvoa, mutta kannattaa yrittää pitää mielessä että jos ei vielä näy mitään ni se ei tarkoita negaa, mulla on kyllä aina haamuviiva näkynyt jo pp9 tai pp10, mutta on sitten tosi yksilöllistä. Ite en nyt enää oo testaillu ku ei oo testejä joten en tiiä onko viiva vahvistunut. Mutta sen tiiän et jos testejä kaapissa olis niin satavarmasti en malttais olla testaamatta. Huomenna mulla toinen verikoe ni sithän näkee ja saan samalla myös progesterontestin tuloksen niin näkee senkin.
Plussapuhallus sulle huomiseen Sela jos päätät testailla!
 
Mulla Teekuppi oli välillä pissatestillä otettuna voimakkaampi ja taas haaleampi ilmeisesti vähän testistä riippuen. Oikeastaan ei ehkä koko aikana ihan testiviivan vahvuinen.

Aliisa minullakin on vielä paino -0,5 kg lähtöpainosta. Varmaan tuo hormonihoidon aiheuttama turvotus on vähentynyt ja siksi paino alussa laskenut. Kyllä se sieltä nousee, valitettavasti.

Otettiinko sinulla INR-arvo, ennen kuin lopetettiin Klexane-lääkitys ? Minulta ei ole otettu ollenkaan ja lääkitys aiotaan lopettaa vasta kuukautta ennen laskettua aikaa. Hankala on jo pistää, irtonahkaa ei navan ympärillä juuri ole. Minulla oli sf-mitta todella iso viikkoihin nähden eli 21,5 cm. Saas nähdä, mikä jättiläinen sieltä on tulossa.

Disvovery

 
Minäpä se menen päivä edellä joten en huomenna ainakaan testiä vielä tee. Huomenna siis vasta se pp9, hyppäsin yhden päivän yli ihan kevyesti :)

teekuppi itse olen aina sanonut itseäni malttamattoman maltilliseksi hätähousuksi joten tässä asiassa osaan ilmeisesti olle se maltillinen ja odottaa vaikka hirmu kutina onkin, et testaisin. Minulla on meinaa testi tai testejä kaapissa, on ollut jo viime yrityksestä lähtien. Kyllä se siellä polttelee. Taidan vaan niin hirmuisesti pelätä sitä tulosta ( negaa ), että siksi maltan siihen veritestiin odottaa. Heh, näin tämä mieli muuttuu :LOL:
 
amv
Heissan!

Olen parin viime kk aikana kirjoittanut tänne pariin otteeseen lähinnä kysyäkseni Tarton hoidoista. Luen kyllä nykyisin lähes päivittäin, miten täällä menee ja iloitsen, jännitän, toivon ja suren teidän tuntemattomien puolesta.

Nyt mulla olisi siis taas kysymys Tarton Elitestä:

Klinikan nettisivuilla sanottiin, että munasolulahjoittajalta saadaan normaalisti alkioita yhteen tuore- ja yhteen pakastealkionsiirtoon. Onko teillä ollut niin? Lasketaanko siihen, että kerralla siirretään aina 2 alkiota? Kuulostaa aika vähältä, jos vain 2 siirtoa keskimäärin per hoitokierros.

Joku kyseli täällä munasolujen jakamisesta, mutta ilmeisesti kukaan ei ollut käynyt sitä läpi? Sekin vaihtoehto kiinnostaa.

Alun perinhän me mietittiin käyttää pakastelahja-alkioita (2 kpl 1650 e), mikä on "edullinen" hinta mielestäni, mutta onnistumisprosentti on klinikan nettisivujen mukaan noin 25 %, ja muistelen, että joku just kirjoitti täällä, ettei lääkäri tuijottaisi paljonkaan luovuttajien ja vastaanottajien ulkoisia piirteitä valitessaan alkioita.

Voi, kun joku nyt voisi päättää mun tai mun ja mun miehen puolesta, millä systeemillä jatkaa... Onko ehdotuksia? ;)


Tämä on vähän klisee, mutta siitä huolimatta haluan toivottaa kaikille onnea omaan vaiheeseen ja voimaa sekä uskoa ja toivoa erityisesti niille, jotka niitä kipeimmin tarvitsee!

amv
 
Hei taas,

Aliisa, hienoa että siellä masu kasvaa ja olet jo päässyt lääkkeistä eroon. Kyllä paino varmaan alkaa nousta, kun vauva kasvaa. Ihmeesti luonto ohjaa valitsemaan terveitä rakennusaineita vauvaa varten. Minulla ei ole koskaan ollut Klexanea (vai oliko se tuon niminen?) hoidoissa. Kortisoni oli kahdessa viime hoidossa, mutta nyt en ajatellut sitäkään vongata. Kilpirauhasarvoni aikanaan sotkeutui todennäköisesti Pietarin hoidon monipuolisesta lääkecoctailista, sillä viime aikoina arvot ovat olleet hyvät. Miniasperiinia aion ottaa kyllä omasta määräyksestäni ja villasukat pitää jalassa ekat viikot.

Kiva kuulla Watrossistakin ja lapsiperhehulinastasi. Kiitos onnenpotkusta, sitä kyllä tarvitaan.

Teekupilta pitää pyytää anteeksi, törpösti kirjoitin. Sillä olihan se hcg-lukemasi jo ihan hyvä, kun se oli pp12, eikä pp14, kuten useimmiten. Ja toivottavasti uusi lukema on hyvä myöskin! :heart: Kerro, kun saa päivittää sinut listallamme plussanneisiin.

amv, olen harkinut tuota lahjasolujen jakohoitoa Tartossa. Kertoivat, että odotteluaika on noin puoli vuotta ja ensimmäinen maksuerä täytyy maksaa ennen kuin alkavat etsiä sopivaa luovuttajaa ja toista vastaanottajaa. Luovuin asiasta siksi, että puolessa vuodessa klinikat vetävät Suomessakin aika kivasti.

Ultakäynti tänään oli oikein mukava. Limakalvo oli 8,5 mm paksu ja vielä on viikko kasvatteluaikaa, Zumenon-annos 4 mg päivässä on ollut riittävä eikä ole niin kovasti huimannut kuin 6 mg annoksella. Muutenkin limakalvo sai kehuja ja lääkäri oli ihanan kannustava.

Nyt kauniista illasta ulos nauttimaan, siskonpoikaa Eläintarhan juoksukisoihin kannustamaan!
Hillevi
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Hillevi!
Eikä mitään anteeksipyydettävää, huominen sitten näyttää mihin suuntaan on lähtenyt. Jos ok huomenna ni voi laittaa plussanneisiin. Vaikka kahen km.n jälkeen sitä tietää et ei sykekään vielä varmista. Muttei nyt jaksa aatella mitään ikävää....
 
Huomenta kaikille!

No nyt voin puhua vähän asiasta. Minun siirron aikana limakalvo oli 9,5mm. Niin Lääkäri puhui että tosi hyvää.... lääkkeitä käytetiin pelkästään 1* 2mg zumenonia, joka toinen päivää 150 estradottia ja 3*200 lugesteronia. Eli ei ole tehty mitään muutosta taas lääkityksen kannalta!? vaikka piti aloittaa klexanea, lääkäri oli sitä mieltä, että minun limaklvo oli hyvää, ja ei klexanesta ole apua! ja tuli yksi tutkimus, joka totesi, että se ei auttaa ollenkaan hedelmöitykseen!?? vaikka kaikilla Teillä on se käytössä!!!
Meille tuli 4 alkiota, ja kuulema luovuttaja oli lapseton!!! (olen tosi kiitollinen hänelle kuitenkin)
Mutta näistä neljästä, tuli vain 2 alkiota ja ne molemmat siirrettiin! Ja tulos kuin tiedätte oli negatiivinen..... eli nyt uudelleen jonotukseen!!! hirveää! Sanottiin, että nyt se siirtyy syksyyn tai talveen! voi että... odotellaan jo viides luovuttaja...

Ajattelen vain, jos luovuttajalla olisi omia lapsia, sillä olisi ehkä enemmän munasoluja?! vai sillä ei ole merkitystä? ja kuulema hän oli nuorikin.
Pitääkö etsiä omaa luovuttaja? tai sitten ei...

ja onko siitä histeroskopiasta mitään apua!?... vai miksikään sitä sanotaan?

Eli tuuri ei ollut kovin hyvää...
Kerran meille tuli 7 alkiota, joista kolme vain selvisi.... ja tämä oli ekä tuoresiirto.

Kauhea kuin harmittaa tosi paljon! mutta elämää jatkuu!!!

Toivotan kaikille tsemppiä ja onnea omaan hoitoon!!! :flower:
 
Aurinko se paistaa tänäaamunakin jo ihan mukavasti B)

Hillevi Hyvin kerkee kasvamaan limis vielä ja nytkin jo hyvä. En muista onko sulla aikaisemmin limis miten kasvanut?

Lyyra Tervetuloa takisin kotoSuomeen ja nyt älyttömästi onnea ja tarroja pienokaiselle :)
Me kysyttiin sitä onnistuvuusprosenttia, et onko heillä tilastoja niin tämä Kristina vastasi,että tilastoja ei varsinaisesti ole tai ei sellaista tilastoa mikä Suomessa on käytössä eli mikä perustuu ihan suoraan onnistuvuuteen. Siellä prosentit on vain lääkärin arvio.
Parempi kait laittaaa alakanttiin,ettei tule snomista :)
 
Lyyra periaatteessa eikö niin ole, että meilläkin nyt pitäisi sitten onnistua ainakin kun molemmilla kerroilla on kaksi alkiota siirretty.
Toiveikkain mielin edelleen täällä pienin alaselkä vihlaisujen kanssa piinaillaaan. Tänään taas ollu helpompi päivä. Miehelle just kuitenkin sanoin,että josko sen testin tekisin aikisemmin ku maanantaina virallista päivää niin vastus oli et katsotaan ja et onhan hänellä vielä pari päivää tässä harkinta-aikaa ennen kuin testiä kannattaa tehdä. Hän on sitä mieltä että ei ainakaan ennen sunnuntaiaamua.
Edellisessä raskaudessa alussa ( en muista oliko ennen plussaa )muistan hämärästi olleen nenä tukkoisuutta ja palelua. Nyt ei ole tukkoisuutta ole ollut kuin iltaisin ja tänään on tullu sellaisia kananlihalle meno pyrähdyksiä, mut ei siis palele.
Olen kuumeisesti odottanut tuota kiinnittymisvuoto koska edellisessä sen bongasin, mut ei tässäkään sellaista ole tullut. tiedä tuota tarkoittaako suoraan jotakin vaiko ei.
Eli siis ihan hyvin täällä menee, lyhyemmin sanottuna :LOL:
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (46), haaveissa eka, siirto toukokuun lopulla
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS kesäkuussa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Minni 73 (36) esikoisesta haaveileva
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka,

Piinistelijät
sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), siirto 11.5. testi 24.5.
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, 1 alkion siirto 19.5.


Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) haaveissa toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS, siirto 6.5., pp14 hcg 264

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Meniköhän päivitykset oikein...?

Marisabel on teilläkin tosiaan ollut ihan tarpeeksi pettymyksiä.
Onhan luovuttajan helposti alkaneet raskaudet todiste hedelmällisyydestä, mutta aikaisemman luovutuksen tulos kertoo myös paljon. Toivottavasti pääsette pian uuteen hoitoon ja sitten onnistuisi paremmin! :hug:
Klexane on oikeastaan veritukosten estolääke. Jos hyytymistekijöissä on jotain häiriötä, silloin sitä käytetään. Jotkut lääkärit määräävät myös varmuuden vuoksi. Miniasperiini ohentaa myös verta ja sitä voi käyttää samaan tarkoitukseen: helpottamaan verenkiertoa kohdussa. Kuinka paljon ennen siirtoa olette muuten sen aloittaneet? Minä ajattelin aloittaa ihan lähipäivinä, siirto on ensi viikon puolivälissä.

Lyyralle nostetaan peukut pystyyn kahdeksi seuraavaksi viikoksi. Kiva kuulla, että käsityksesi klinikastakin parani siellä käydessä. Rauhallista mieltä piinaviikoille ja muista pitää jalat lämpiminä, että verenkierto pysyy vilkkaana.

Onnistumisprosentteja joskus oikein mietin, ja niinhän se on, että jokaisessa siirrossa on se 50% mahdolllisuus onnistua, vaihtoehtoisia lopputuloksia kun on vain kaksi. Jotta jotain tilastollisesti merkittäviä prosentteja voidaan antaa, täytyy tutkia vähän isompaa joukkoa. Ja siltikin prosentit ovat vain todennäköisyyksiä, jokainen siirto on oma kysymyksensä: onnistuu tai ei. samoin klinikoiden laskutavat eroavat. Jossain lasketaan onnsitumiseksi positiivinen testitulos, jossain vasta syntynyt lapsi.

Sela, minulla on limakalvo kasvanut kohtalaisen kivasti aina, mutta nyt oli vähän paksumpi kuin ennen edellistä tuoresiirtoa. Ollut noita pyhiä ja punaviiniä tullut juotua ruuan kanssa... Mutta vain lasi päivässä, kahdesta jo nukahdan sohvalle. Huomenna kuulen taas luovuttajan tuoreen tilanteen.

Ihan viilipyttynä täällä vielä :wave:
Hillevi
 
Heippa!
Kyllä voi minutkin plussanneisiin laittaa, tänään oli hienosti noussu ja nyt pp14 264 elikkä kolminkertaistunut!!! Ilmankos ollukin eilen ja tänään niin äklö olo!
Lyyralle tosiaan rauhallista mieltä ( sanoo tää superrauhallinen!) ja paljon plussatuulia. Ja Sela, sulla alkaa loppusuora , käsitin ettet pissatestiä tee ja sit sulla tulokset kestää vielä pari päivää, eikös nii? Onko nyt pp10 sulla? Millä olet mielellä, mikä olo?
Ja Marisabel, Riikassakin pääsee jonottamatta, ainaki vielä viime syksynä oli näin. Ja maksuja voi sopia jaksoihin.

Hillevi, meillä klexane aloitettu aina siirtopäivänä. Kovasti tsemppiä sulle alun odottelussa!
 
:hug: Marisabel!

Piinistelijöille onnea matkaan ja teekupille onnea plussasta! Hilleville myös hirmuisesti onnea siirtoon, toivotaan, että tällä kerralla menee kaikki niinkun pitääkin :)

Aliisakin on jo noin pitkällä, ihanaa! Mulla oli sama ajatus, että rakenneultran jälkeen alan nauttimaan raskaudesta, mutta kyllä silti on aika jännityksessä mennyt koko aika. Toki se helpottaa, kun liikkeet alkaa tuntemaan säännöllisesti. Hyviä vointeja!

Nyt ajateltuna aika on mennyt aivan liian nopeesti ja vaikka mitä pitäs vielä tehdä. Muutaman viikon ainakin voisi vauva vielä pysyä masussa ja kasvaa, menee kyllä ihan keskikäyrällä.

Aurinkoa kaikille :wave:

Matilda 35+2
 
teekuppi Hyvät on lukemat sulla ja tosi hyvin noussu :) Toivottavasti me muut piinailijat otamme sinusta mallia.
Tänään mulla on siis pp9, menin siis laskuissa sekisin aijemmin :) Pissatestiä tässä vielä funtsitaan teenkö vaiko en, mut en miehen mieliksi ennen su sitä tee. Nii, maanantaina veritesti ja keskiviikkona saan tuloksen, täällä se menee niin kauaksi.
Hmm..aikaslailla olen taas sillä nega fiiliksellä ku nyt on sit voimistunut nuo tuntemukset ja kivut selässä tai enemmänkin tuossa pakaran sivussa/lonkassa. Vielä kyllä yritän pitää toivoa yllä koska tää piinailu on ollut niin erilainen ku ensimmäinen.
Hiton helposti kyllä hermostun tuolle ukolle jos sekoittaa mun ajatuksia kysymyksillä Ajatukset kun on melkein koko ajan näissä tuntemiuksissa. Sit mä yritän hyvitellä jotenkin tai sit olen tippasilmässä jossain hetken rauhottumassa.
Muuten kaikki ok ja tuolla pihalla on tullu möyrittyä ja maalailtu pattinkipuita.

Ja mä en osaa mitään sanoa lyhyesti näköjään =)
 
Onko kukaan Teistä ollut julkisessa hoidossa?

Ja siitä Riikasta, millä kielellä siellä puhutaan? Englantia? minä en kovin hyvin sitä osaa...

Ja millä sinne pääse? ja mitä matkat maksaa ja itse hoito? :attn:

Kiitoksia tytöt kaikille!!! :flower: :heart:
 
Kiitoksia onnitteluista, on kyllä itselläkin nyt huojentunut olo. Kohta varmaan taas huolestuu jostain.
Marisabel, hinnat kannattaa tarkistaa Avan sivuilta niin saat ajantasaiset. Lennot ei Riikaan paljo maksa vaikka Ryanairilla, uyhen kerran mentiin kyllä autollakin, tuli kalliimmaksi. Englantia puhuvat, mutta Suomen Avalta saa yhdyshenkilön itselleen, meillä ollut Tampereelta, ja tosi aktiivinen, hoitaa kyllä nopeasti kaiken. Ultrat ym hoituu Suomessa vaikka omalla lääkärillä, samoin kaikki kokeet. Mutta jos on kiinnostunut kannattaa laittaa mailia vaikka Päivi Virralle Tampereen Avalle ja kysellä lisää sieltä Jaksuja sulle kurjan kokemuksen jälkeen!
Lyyra kiva , että noi positiivisella mielellä, aletaan jännäileen sulle plussaa heti kun Selan plussa jännäilty, ja sitten Hilleville!
 
Vihdoin mekin saamme tilaisuuden =) !
Nyt pitkän ajan jälkeen alkoi sitten tapahtua, ja meillekin siirtoa kaavaillaan nyt jopa jo kesäkuun aikana.
Minä olen aina tiennyt, että tämä on ainoa mahdollisuus (adoption lisäksi siis) saada lapsi. Olen tyytyväinen siitä, että vanahana mummona ei sitten tarvitse kiikkutuolissa katkerana istua ja harmitella ettei tullut yritettyä.
Iloisia hellepäiviä kaikki B) !
 
Onnitteluja Teekupille hienosta labra-arvosta !

Selalle ja Lyyralle peukkuja !

P.S. Muuten Lyyra, oletko saanut vauvan v. 2006. Kirjoittelin silloin eri nikillä. Sinun nimimerkkisi tuntuu niin tutulta.

Ja kuumaa on etenkin töissä... Yöllä ei kyllä saa kotonakaan oikein unta. Jalkoja särkee niin inhottavasti.

Ihanaa, kun maanantaina pääsee rakenneultraan.

Viikonloppuja kaikille eri vaiheissa oleville !

Discovery 19+5

 
Plääh.... eipä tainnut tästäkään poikia sen enempiä kui edellisestäkään, niiin alkoi tänä aamuna kovat mahakivut,et voi per....
Pikkuhiljaa sit ajatuksia kokoamaan ja katsetta tuleviin hoitoihin on varmaan alettava tekemään.
 

Yhteistyössä