Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

prima vera
Hei pitkästä aikaa,

Aikaisemmin kirjoittelin eri nikillä, mutta nyt vaihdoin sen Primaveraksi. Paljon onnea kaikille plussanneille ja vauvan saaneille sekä pian siirtoihin meneville tsemppiä tulevaan. Tällä palstalla tapahtuu niin paljon... Vekaralle erikoisonnittelut Sofi-tyttärestä. Alkuvaikeuksien jälkeen raskaus meni hyvin loppuun saakka. Itse olen nyt vain taustaillut viime kuukaudet.

Alkion adoptio oli 21.04. Reprofitissa (Brno/Tsekki), 2 hatching blastoa luokka 1, hinta 1000 euroa. Viime maanantaina varhaisultra Felicitas/Kurki (6+3), sydämensyke löytyi, koko oikea. Vuosin koko viime viikonlopun aika lailla, joten yllätys oli suuri, että pikkuinen pysyi menossa mukana. Eilen iltapäivällä alkoi vuotaan todella paljon, tuli isoja hyytymiäkin. Illalla Jorvin naistenpoliklinikan päivystyksessä ja sydämensyke löytyi. Kaikki hyvin. Mutta syytä näille vuodoille ei löytynyt, ehkä katkennut verisuoni. Tänään sitten vasta uskalsin varata ajan neuvolaan ja sinne pääsen kesäkuun alussa. Yritän nyt vain ajatella positiivisesti, että kyllä tämä tästä. On monet muutkin selvinneet massiivisista vuodoista.

Marisabel, mulle tehtiin kohduntähystys, kun siirrot eivät tuottaneet tulosta. Löydös oli kaksiosainen kohtu eli iso väliseinä ylhäältä alas.

Kaikille teille mukavia hellepäiviä ja paljon plussia.

Primavera (7+0)


 
Tiedän, tiedän ja olen lukenut paljon piina-ajan mankkakivuista, mutta kun se tunne tulee niin sille ei kertakaikiaan voi mitään. Ei tietysti tarvitsisi olla joka kolotusta täällä huutelemassa ja valittamassa, mut jotenkin se antaa mulle voimaa vaan jaksaa.

prima vera hurjasti onnea. Olet muuten valinnut kyllä hyvän lääkärin. Slloin reilu vuosi sitten ku poika kuoli niinoli ainoa lääkäri joka uskalsi sanoa että kyseessä on ihan selvä hoitovirhe. Mun ihan suosikkejani :)

Lyyra Kiitoksia taasen tsemppaamisesta. Huomanna ajattelimme kuitenkin, että jos testin tekisi :)

Onhan mulla sen verran vielä toivoa jäljellä, et samalla kun käytiin pojan hausalla niin kierrettiin koko hautausmaa läpi ja katseltiin nimiä ja valittiin sieltä kauneimpia mitkä kolahti meihin. Oli yllättävän mukava siellä kävellä ku oli niin kuuma ja kaikenlaiset kukat ja puut tuoksui vallan ihanalta. Sai olla ihan rauhassa ja miettiä samalla tätä maailman menoa.
 
Kyllä tämä , Sela, on ainakin minusta juuri sellainen paikka mihin saa ja pitääkin tulla huutelemaan. Kellekäs me sitten näitä purkaisimme ellemme toisillemme, samoja asioita kun täällä läpikäydään. Tsemppiä sulle oikein kovasti huomiseen testailuun, ei se epätietoisuuskaan aina niin hauskaa ole.
 
Perjantai-iltaa!

Sela, älä vielä luovuta! Anteeksi, tuo on niin helppo sanoa, mutta todella vaikeaa sille, kuka piinailee ja ei tunnu ollenkaan että onnistuisi. Jos toivomisen määrä sen plussan tekisi, saisit tämän pinon toivomisen voimasta tosi ison plussan. Ja tämä pino on kyllä kaikenlaisten tuntemusten purkamista varten! Onneksi sinulla on toivoakin jäljellä.

Primavera , saanhan laittaa sinut listallemme uudella nimimerkillä?
Aivan kamalia tuollaiset vuodot. Tosin minun on vaikea kuvitella kuinka kamalaa, kun itsellä on ollut tähän saakka aina niinpäin, että lapsen alut on vain kuolleet ja mitään vuotoa ei ole ollut ennen lääkkellisiä tyhjennyksiä. Leikattiinko sinulta se kohdun väliseinä ennen hoitoa? Mutta kylläpä on sitkeä lapsen alku lujasti kiinni, kun noin kovat vuodot ei ole vieneet mennessään. Tai voisiko verisuoni olla katkennut ulompaa, kohdun kaulasta tms?

Discovery, ihanan pitkällä on jo raskautesi. Turvallisesti melkein puolivälissä! :heart: Milloin on LA?

Meidän lääkäri soitti tänään. Luovuttajalla on 15-20 munasolua tulossa ja voidaan tehdä jopa pitkä viljely. Tosi hyvältä näyttää ja täytyy tarkkaan harkita, siirretäänkö yksi vai kaksi jos ovat top-alkioita. Kaksosraskaudessa kuitenkin on riskejä ja kahden vauvan hoitaminen ei olisi ihan kevyt homma - varsinkaan tällaiselle huonosti nukkuvalle.

Iloisin mielin viikonloppuun,
Hillevi
 
prima vera
Hillevi, minut voi laittaa uudella nimellä listalle. Yritin sitä jo itsekin, mutta en saanut sitä sydäntä oikealle kohdalle, se tuli aina vain listan alimmaiseksi. Sitten poistin koko listan. Lääkäri sitä ajatteli, että jos on verisuoni katkennut jostain kohdun suulta, niin voi aiheuttaa tuollaiset vuodot. Mutta, kun ei yhtään tiedä, loppuivatko vuodot tähän vai tulevatko vielä jatkumaan.

Kohdun väliseinä poistettiin ja nyt pitäisi sitten olla vauvalla ainakin riittävästi tilaa kasvaa ja kehittyä.

Ihanaa, että sait hyviä uutisia klinikalta. On tulossa kohtalaisen paljon munasoluja.

Selalle nyt todella paljon tsemppiä huomiseen testaukseen. Felicitas ja Kurki oli todella ihana lääkäri. Antoi lähetteen Naistenklinikan sisätautilääkärille, on sukurasitteita mm. diabetes II isällä ja hänen veljillään. Ihan hyvä, jos pääsisin heti alusta asti juttelemaan näistä asioista.

Tänään on taas ollut niin ihana hellepäivä, huomiseksikin riittää vielä aurinkoa.
=)

Primavera
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka,

Hoito lähestyy
Hillevi (46), haaveissa eka, siirto ensi viikolla
Tinulinen (32) eka haaveissa, pitkään jonossa, siirto kesäkuun alussa
Hathor (34), toka haaveissa, siirto kesäkuun alussa
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS kesäkuussa
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, siirto kesäkuun alussa

Piinistelijät
sela (40), 2. yhteinen toiveissa (1. kuollut hoitovirheeseen), siirto 11.5. testi 24.5.
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, 1 alkion siirto 19.5.

Plussanneet =) (sydämet ultrassa nähtyjä)
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) haaaveissa 6. 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
Primavera (40+), eka, alkioadoptio 21.4. LA 6.1.2011. :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS, siirto 6.5., pp14 hcg 264

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
prima vera
Hilleville :flower: kiitos listan päivittämisestä. Unohdin mainita lääkärille, että käytän baby-aspirinia. Sekin olisi voinut vähän selittää asiaa.

Kyseessä eka lapsi ja laskettu aika on 6.1.2011.

Primavera (7+0)
 
Niin, minullahan on tuo "hieno" laskettu aika eli 10.10.2010.

Minun äidilläni oli kaksiosainen kohtu, jossa vahva lihasseinämä. Raskautui normaalisti neljä kertaa, mutta pienemmällä puolella olleet kaksi vauvaa syntyivät keskosina ja menehtyivät jo muutaman päivän ikäisinä. Edes sikiön paino ei murtanut väliseinämää. Eikä sitä silloin leikattu.

Uni ei vaan oikein tule silmään. Tyttö (siis 100 %:n varmuudella) liikkuu nyt kovasti. Välillä on rauhallista ja silloin tietenkin on ihan hermona.
 
Niin ja hienoa Hillevi, että noin paljon muniksia. Meillähän neiti lähti pitkällä viljelyllä. Toinenkin ilmeisesti yritti kiinnittyä. Onhan tuo kaksosraskaus aika haastava. Luin epikriiseistä Taysin lääkärin kommentin 22+5, että olo alkaa jo olla aika tukalaa. Kivoja velikultia nyt kyllä ovat.
 
amv
KIITOS teille, jotka jaksoitte kommentoida alkioiden määrästä Tartossa! Mistä tulikin mieleeni, että vautsi HILLEVi, mikä määrä luovuttajalta on tulossa teille. Aivan mahtavaa!

Aivan mahtavaa myös, että TEEKUPILLA onnistui: ONNEA! Toivottavasti SELAKIN saisi positiivisen tuloksen epäilyistään huolimatta...


Täällä taisi joku mainita ihan vähän aikaa sitten siitä, että kun Virossa luovuttajat on anonyymeja, niin polkeeko se jotenkin syntyvän lapsen oikeuksia tietää ganeettinen alkuperä tms.. Itse olen tuskaillut niin paljon, kun olen miettinyt sitä, kuinka tärkeää (ehkä) mahdolliselle lapselle olisi tietää luovuttajan (meidän tapauksessa luovuttajien) henkilöys. Jos rahaa olisi yllin kyllin, kävisin hoidot varmaankin Suomessa juuri ko. asian takia. Mutta kun ei ole, niin ei voi kuin potea huonoa omaatuntoa (sitten jos joskus lapsen edes saa) ja toivoa, ettei lapselle tule mitään järkyttää identiteettikriisiä asian takia tai pidä valintaa anteeksi antamattomana.

Olisi kiva lukea, miten muut on asiaa ajatellut. Vain onko asiaa kenties jo pohdittu ketjussa aiemmin?


T. taustalta häiriköivä amv :ashamed:
 
Hei,

kurkistan varovasti tänne puolelle, olen 34 v yhden lahjasolulapsen äiti. Nyt on toinen haaveissa ja siirto toivon mukaan kesäkuun alussa jos kaikki menee hyvin. Jonossa olimme noin vuoden verran, ja kun soitto tuli toissapäivänä niin olikin jo vähän kiire :)

Kirjoittelin aikoinaan aika paljon muilla palstoilla, mutta nyt olen ollut jonkun aikaa hiljaa. Kirjoittelin samalla nimimerkillä, en tiedä onko täällä ketään "tosi kauan" mukana olleita (jaa, itse asiassa taitaa tulla 10 vuotta täyteen kohta siitä kun ekan kerran kirjoittelin tästä aiheesta... :eek: ) Lapseni lähtee syksyllä kouluun, niin iso ja reipas jo.

Bongasin täältä yhtäkkiä ainakin Tinulinen, jonka hoito on näköjään yhtä aikaa mun kanssa. Missäs olette hoidossa, kauan olette näköjään jonottaneet?

Terkkuja,
Hathor
 
Voi kiva Hathor, että löytyy samaan aikaan jännäileviä ;) !
Vielä en oikein uskokaan, että tämä vihdoin olisi totta, ihan semmoinen olo on koko ajan, että jotain mutkia tässä vielä tulee matkaan...
Laitellaan enemmän viestiä vaikka tuolla yksäripuolella.
Erityisesti Lyyralle ja Hilleville tsemppiä jännäilyyn, toki kaikki muutkin olette ajatuksissani :) !
 
Tervetuloa Primavera ja Hathor!
Ja Amv kiitos onnitteluista, mulla kun tullu joka hoidosta plussa ja sit kuitenkin menny kesken, ni itse ei osaa vielä itseään onnitella! Mutta onhan plussa alku, niinkuin joku sanoikin ja tietysti hyvä että kiinnittyy ainakin.
Voi Sela, tule nyt kertomaan miten testaus menny, jännittää nii sun puolesta!
Ja Hillevi, hieno saalis, tuhannesti onnea, mikä se tarkka siirtopäivä olikaan? Äh, kun menee sekasin kaikista päivistä!

Amv: lle voimia pohdintoihin. Ja Hathor, meillä hoidot Avan Riikan klinikalla, sen valitsimme koska ei ollut jonoa sinne.

Teekuppi 4+1
 
Hathor ja Tinulinen tässä olis kolmas siirtoon pääsevä kesäkuun alussa. Näillä näkymin keräily olis 1.6. Lopullinen aikataulu selviää maanantaina, kun luovuttaja käy ultrassa. Olis tosiaan kiva tuntemuksia vaihdella samassa vaiheessa olevien kanssa. Tietenkin muidenkin, älkää ymmärtäkö väärin =)

Aikamoista tunnemyllerrystä tuntuu nuo lääkkeet aiheuttavan. Seksihalut aivan nollassa, käy ihan miestä sääliksi. Ja hänellä on vielä vähän taipumusta syyllistää ja "oletko saanut muualta" on aika yleinen kommentti. Väittää ymmärtävänsä, että johtuu lääkityksestä, mutta kyllähän se pahalta tuntuu silti. Eihän mies tietysti voi ihan täysin ymmärtää mitä nämä hoidot naiselle tekevät, kun en itsekään tahdo mukana kestää.

Sela kyllä se plussa tulee, pakko tulla :flower:

Haleja kaille lähettelee Minsku
 
Päivä on menny miettiessä ja pohtiessa ja testaillessa. Mä en oikee tiedä mitä mä teille testituloksesta sanoisin kun en oikein tiedä itsekkään.
Aamulla sain sellaisen haamuista haamuisemman vaalenapunaisen viivan liuskatestillä ja en sitä sit tiennyt et mikähän se mahtaa olla ja meninkin sit apteekkiin ja ostin uuden, nyt sit puikkotestin. Odotin sitten jonkin aikaa ennen kuin tämän uuden testi pystyin tekemään ja siihen sitten tuli hieman hennompi viiva vielä kuin aamuiseen.En tiedä kumpiko on herkempi. Eli en tosiaankaann tiedä onko nuo plussia vaiko ei. Huomenna testaan uudestaan aamulla.
Oli tulos nyt mikä tahansa niin positiivista on kuitenkin se, et olen saanut raskaustestiin jotain muutosta edes :) Tällaisen aamuisen testin tein silloin viime kuussa ku olin saanut sen verikoetuloksen ja silloin siihen ei tullu yhtikäs mitää eli pakko kai olla jotain tapahtunut. Maanantain verikoe sit paljastaa tarkemmin missä mennään.
Tällaista tällä kertaa.
 
Olenpa ollut tökerö ja ajatellut vain tosiaankin omaa napaani.
Ensinnäkin, KIITOS kaikille tsemppauksesta. Tsempityksellä on uskomaton voima =)

Hillevi mahtava määrä on muniksia tulossa :)
Discovery Täyden kympi muksu tuloillaan. Ihana tuo la :)
amv Tuo pohdintasi on mutkikas juttu. Toivotaan,että niille jokin hyvä tai oikea ratkaisu ajamittaan löytyy ja viimeistään silloin kun sitä tarvitaan.
Hathor 76 ja Minni 73 Onnea molemmille tulevaan hoitoon. Kyllä noilla lääkityksillä näyttäis olevan aina jotain sivuvaikutusta, joskus niistä kärsii itse joskus taas mies :)
teekuppi Kuis vointi? Onko tullu mitään uusia tuntemuksia? Miten sulla aikaisemmissa on ollut?

Nyt kutsuu saunanlauteet ja kuumana sihisevä kiuas löylyttelijää

:wave:
 
Hei kaikille. Ensiks onnittelut teekuppi plussasta! Sela himmukka viiva hieno merkki! Mullakin oli olematon viiva 13. päivänä ja seuraavana veritestissä huimat lukemat. Olen ollut kotona ulkomailla pari viikkoa ja piinaavaa on ollut. Mullahan on ollut pientä vuotoa ja tuhruttelua aina 5+2 lähtien. Nyt kotona ollessa tuli helatorstaina sitten ihan kirkasta verta pyttyyn asti, joka tosin loppui saman tien. Olin murheen murtama ja paniikissa...seuraavana päivänä taas tuhrua. Yritin saada aikaa ultraan mutta en onnistunut, joten oli vaan piinisteltävä ultraan asti täällä Suomessa. Ultra oli keskiviikkona 8+3, ja suuri helpotuksen huokaus...masussa oli pirteä asukki :) . Sydän löi hienosti ja kädet ja jalat viuhtoivat! Tuhruttelu vaan jatkuu hyvin päivästä riippuen: jonakin päivinä ei juuri mitään, toisina enemmän. Lääkäri ei ultrassa löytänyt mitään syytä tuhrutteluun, eli totesi että ei syytä huoleen. Laskettu aika 26.12. :heart:

Muuten, mullakin on pikkanen väliseinä kohdussa...kylläkin niin olematon että sitä ei tavallisessa tutkimuksissa huomaa eikä sille ole tehty mitään. Se huomattiin vaan keskeytyneessä keskenmenossa 2007 kun kohtu oli vain hiukan laajentunut. Kukaan muu ei sitä koskaan ole edes huomannut. Nykyinen lääkäri ei sitä ole juuri kommentoinut. Toivottavasti ei ole haitaksi raskaudessa. Mulla on kyllä yks tuttu jolla on sama vaiva ja kolme onnistunutta raskautta takana. Ainoa varjopuoli hänellä on ollut että kaikki ovat olleet perätilassa kun eivät kuulemma muuten ole mahtuneet.

Tsemppiä hoidoissa oleville ja hoitoa odottaville
:)
lokakuu 8+6
 
Moi,

kiva, meitä on sitten kolme jotka ainakin osittain piinailemme samaan aikaan! :) Kunhan nyt päästään ensin kaikkien haasteiden ohi, eli soluja tulee, ne hedelmöittyvät, ne jakaantuvat ja limakalvo on kasvanut riittävästi...

Hei Lyyra, kiva tavata täälläkin ;)

Hiukan pihalla olen vielä täällä, mutta Selalle ainakin peukkuja että viiva vaihvistuu!

Hathor
 
Huomenta tytöt :)

Kiva kun muistutitte teekuppi ja lokakuu omista testeistänne ja niiden vahvuuksista ja oliko vielä jollain mullakin hailakka viiva, en muista ja en pääse nyt katsomaan ken se oli. Antaa taas toivoa lisää. Tein sitten uuden testin vielä tänä aamuna ja minusta se näytti lähes samalta kui eilinenkin mut mies oli sitä mieltä että on himpun verran vahvempi/selvempi.
Oletteko testaileet millaisilla testeillä? Onkohan niissä kuinkakin paljon eroja luotettavuusessa?
 
Minä testasin viidellä testillä: Predictor Early Detection (2 päivää etuajassa), Apteekin Raskaustesti, First Signal, RFSU ja joku muu kaupan halppistesti. Välillä viiva tosiaan "haaleni" ja oli muistaakseni koko ajan vähän hailakampi kuin testiviiva.

Kyllä se sietä vahvistuu. Peukkuja pidellään kovasti.

Jippii ! Puolivälissä ollaan. Ja niin onnellinen olen tästä omastakin raskaudesta että...
 

Yhteistyössä