Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Lotta kirvestä ei todellakaan kannata vielä heittää kaivoon! Meilläkin lahjasoluhoitoa edelsi kuusi IVF:ää omilla soluilla. Noissa kaikissa päästiin kyllä siirtoon, mutta mitään ei pakkaseen saatu kun kato oli hurja alkioiden jakautumisvaiheessa. Lahjasoluhoidon tuoresiirrosta tuli nega, vaikka siirrettiin top-luokkainen alkio. Plussa tuli 1. PAS:sta, jossa siirrettiin kaksi ei huippuluokkaista alkiota, molemmat tartui kiinni. Toivoa siis todellakin on vaikkei omilla soluilla ja tuoresiirrossa olisikaan tärpännyt.

Vekara mulla on nyt viikkoja 11+2. Pahoinvointiahan mulla ei juuri ole ollut, joskus jos ruokailujen välit venyy, alkaa huono olo hiipiä, mutta menee ohi esim. rusinoita mutustaessa, jossei muuta ole saatavilla. Viime päivinä on vähän alkanut ylävatsa oireilla, tuntuu lähinnä hengenahdistukselta, mutta luulisin kuitenkin olevan vatsaperäistä.. mä oon tosi huono tulkitsemaan kroppaani.

Rudylle ultratsempitykset! Toivottavasti kaikki hyvin!

ON: Pitäis ruokiksen jälkeen lähteä kohti nt-ultraa, jännitys taitaa nipistella mahassa. Olen luvannut itselleni, että saan hetkeksi huokaista helpotuksesta, jos kaikki on hyvin, ja käydä shoppaamassa mammahousut, kun nää normit jo ahdistaa.

Aurinkoa,
Marru
 
Hei,

Marrulle onnenpotku ultraan mukaan!

Karatin, minä kävin Rosen-terapiassa kolme kertaa, jossa puhutaan, mutta hoitaja hoitaa myös kehoa. Minulle se oli todella keventävää ja auttoi ahdistukseen ja alavireisyyteen. Ei ollut mitään lähetettä ja maksoi 55e kerta.

Voi teitä pahoinvoinnista kärsiviä. Vekara, jos lääkettä on pahoinvointiin, niin mikesi sitä tosiaan käyttäisi, jos todettu vaarattomaksi sikiölle. Alkuvaiheessa pahoinvoinnin lisääntyminen on toisaalta ärsyttävää ja väsyttävää, mutta kertoo samalla siitä että hcg nousee! :heart:

Lomailijoille hyviä säitä ja rentiouttavaa oleilua!
Hilde
 
Hei!

Karatin ja Aliisa, voimia teille :hug: . Suosittelen lämpimästi menemään ammattiauttajan puheille, mikäli vähänkin siltä tuntuu. Yksityiseltä puolelta voisi varmaan löytyä helpommin apua. Ehkä klinikalta voitaisiin neuvoa kehen kannattaisi olla yhteydessä? Uskon, että mikäli te jäätte miehen kanssa kahden, niin se tulee sitten olemaan teidän oma päätös, sillä lapsen saamiseen on niin monia tapoja, kuten Pikkuenkelikin taas perheineen todisti. Onnea heille pienestä pojasta ja onnittelut myös pienelle pojalle uudesta rakastavasta perheestä!!! :heart:

Hienoa, että Papillonin Ateenan reissu sujui toivotun mukaisesti. Rutkasti onnea sinulle ja muille uutta hoitoa odottaville!

Vekaralle ja Nennuliinille voimia pahoinvointiin. Se voi todellakin olla rankkaa... :x Itselläsi ongelma oli tosiaankin viime viikkoon asti 24/7, mutta onneksi olen aina ollut todella huono oksentamaan, niin ruoka pysyi kuitenkin pääosin sisällä. Nyt on onneksi lääkkeet lopetettu ja odotan innolla olon kohentumista parin päivän sisällä .=)

Rudylle tsemppiä ultraan! Minulla rv9 ultran euforia alkaa taas jo olla ohi ja nyt sitten jo taas pelkään seuraavaa ultraa. Lyhyitä ovat nämä onnenhetket näissä hoitoraskauksissa... :ashamed:

Meillä myös taarvikkeiden hankkiminen oli esikoisen kanssa melko jälkijättöistä. Vaunut ja turvakaukalo hankittiin viikkoa ennen syntymää (meillä oli suunniteltu sektio). Mies kävi vasta edellisenä iltana ennen sairaalaan menoa ostamassa lipaston lapsen vaatteita varten ja vauvansängyn annoin hänen käydä ostamassa vasta, kun lapsi oli syntynyt ja olimme vielä laitoksella . Meillä tarpeellinen rintapumppukin hankittiin paniikissa huutonetistä samana päivänä, kun lapsi tuli kotiin. Oli nimittäin sunnuntai ja kaupat olivat kiinni. :D Äitiyspakkauksella pärjää kuitenkin melko hyvin alussa, mikäli ei uskalla paljoa muuta hommata. Pelko voi tosiaan olla sitkeästi mukana loppuun asti. Minulla se helpotti vasta sillä sekunnilla, kun kuulin sen ensimmäisen pienen äkäisen parkaisun. :heart:

Simmis

*muoks* Marrulle myös tsemppiä ultraan!!!
 
Kiitos ihanaiset.

Minähän kävin ammattiauttajan juttusilla jo tätä edeltävässä keskenmenossa. Uskon että nyt olen selvinnyt tästä ihan omin avuin. Toki kysymyksiä pörrää päässä, mutta niin ne tulee aina pörräämään. Km:jen kanssa on vaan opiittava elämään.. niin se vaan on. EIlen pitkästä aikaa kuulin Ruotsissa asuvasta tuttavasta. Hänellä oli ollut 2 alkuraskauden km:a ja yksi lapsen syntymä kuolleena. Kyllä sanoi, että hänellä koville ottaa..:( Ei se lapsen saaminen ole helppoa, ei todellakaan..

Marrun ultra uutisia kaipaillaan! :heart:

Mukavaa päivää kaikille. Alan tässä viimeisiä tavaroita pakkaamaan, niin jospa huomenna tai to:na saisi ainakin osan tavaroista jo uuteen asuntoon:)

 
Kiitokset onnenpotkuista!
Siellähän ne molemmat huitoivat pikku kätösillään, ja turvotusta oli alle 1 mm eli ihan normirajoissa. Kyllä nyt taas hetkeksi helpotti. Mun laskujen mukaan nyt olis 11+2, mutta kätilön mielestä LA:n perusteella jo 11+4. Seuraava aika äitiyspolille on vasta syyskuussa, sitä ennen neuvola kolmen viikon päästä.

Toivottavasti Rudylla yhtä mukavia ultrakuulumisia.

Marru
 
Hei,

Enpä tiedä minäkään Postafenin ja muiden lääkkeiden yhteiskäytöstä, kilauta apteekkiin tai sinne Lääketietokeskukseen, jossa osaavat myös vastata. Jollekin oli määrätty Postafenia yksi aamulla ja illalla, netistä löysin. Voimia yökkäileville!

Marru ihanat ultrakuulumiset, onnea! :heart:

Ja Rudylle myös onnenpotku huomiselle! *muks*
 
Karatin: Olen käynyt yksityisellä lapsettomuuteen erikoistuneella psykologilla (otin yhteystiedot Lapsettomien Simpukka-yhdistyksen lehden takakannesta). Kävin siellä kolme kertaa ja tuntui, että jo tässä ajassa omat ajatukset lähtivät selkiytymään. Tuntui siltä, että vaikka itse tietysti ajatustyön tekee niin psykologi osasi tehdä oikeita kysymyksiä ja johdattaa ajatuksia eteenpäin. Julkiselta puolelta avun hakeminen tapahtuu niin, että menee terveyskeskuslääkärille ja selittää tilanteen. Kunnasta riippuen voi saada lähetteen psykiatrian poliklinikalle tai terveyskeskuspsykologille/ -hoitajalle. Jaksamista avun hakemiseen!

Vekara: Jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Toivottavasti vähitellen hyvät hetket alkavat lisääntyä ja pahoinvointi väistyy.

Rudy: Tsempit huomiseen ultraan. Hienoa, että RV12 on nyt ohitettu :flower:

Marru: Onnea huikeista ultrakuulumisista :flower:

Rudy ja Marru: Kiitokset tsempityksistä! Kyllä tämä vain oikeasti tuo uskoa, että näistä hoidoista voi plussata ja nimenomaan PASista lukuisten omilla soluilla tehtyjen hoitojen jälkeenkin.
 
Kiitos kaikille ultratsempeistä =) Oma napa on niiiiiin onnellinen :heart: :heart: Vauvoilla oli kaikki kunnossa. Tärkeät elimet löytyi. Molemmat omissa pusseissa,omat sikiö- ja vesikalvot sekä molemmilla omat istukat. Siellä ne heitteli kuperkeikkaa ja vilkuttelivat. Kätilö oli aivan ihana. 45 minuuttia sain heitä tuijotella, sekä mukaan 15 kuvaa :heart: :heart: Kasvaneetkin olivat hienosti 12+4 mittojen mukaan, vaikka tänään 12+2, la pysyi kuitenkin samana.

Onnellinen Rudy ja rupsukat
 
Onnea Marrulle ja Rudylle hyvistä ultrakuulumisista!

Ja tsemppiä Papillonille laihdutukseen. Tulethan sitten kertomaan meille miten allit auttoi? :)

Vekara, itse en ehkä uskaltaisi pahoinvointilääkettä ottaa ilman lääkärin konsultointia, mutta saattaa se olla ihan turhaa varovaisuuttakin vain.

Simmis
 
Ihania ultrakuulumisia Rudylla :heart: :heart: Hienoa, että raskautesi etenee niin kuin pitääkin. Nyt se kolmen kuukauden maaginen rajakin on ohitettu, joten uskoisi, että voit huokaista jo ja nauttia täysin rinnoin:)

Hirveä homma tuossa muutossa. Eilen vietiin jo vähän tavaroita. Se määrä oli suuri, mutta vielä suurempi on se jäljellä oleva määrä :LOL: Kyllä on hyvä, että saa tämän muuton pois ennen kesälomia. Saa lomilla sitten hetken olla vaan ja nauttia:)

Tosin lomien aikaan luult. alkaa tapahtua hoitojenkin suhteen.. tod näköisesti lääkitys alkaa elokuun loppupuolella jo, jos siellä se sopiva luovuttaja sattuu olemaan. Oon tässä mietiskellytkin että onko mitään hyviä keinoja, millä voisi vaikuttaa miehen sperman laatuun? Muistelin, että joku täällä oli pistänyt miehensä jonkin näköiselle kuurille? Tosin aikaahan tässä ei ole kuin pari kk:tta.. että se ei kovin pitkä aika ole..

Onko jollain kokemusta km:n jälkeisestä ruskeasta vuodosta? Verinen vuotohan loppui jokin aika sitten ja välillä vuoto kokonaan, mutta nyt on alkanut tulemaan taas kunnolla ruskeaa vuotoa.. kertoisikohan tuo sitä, että kaikki ei vielä ole kokonaan tullutkaan pois.. Pitää nyt ensi viikolle koittaa se tarkastusaika saada.

Täällä kamala vesisade. Pitäisi jatkaa pakkaamista ja suunnata jossain välissä uudelle kämpälle tyhjäämään eilisiä laatikoita.. Tänään vapaapv.. huomenna sitten taas töihin..

Mukavaa päivää sateesta huolimatta!
 
Aliisa, meillähän sitä miehen simppoja treenattiin kovin. :wave: :D Omasta puolesta voin kyllä suositella sitä, sillä miehen spermanlaatu parani todella huomattavasti ja hedelmöittymisprossa oli täysi 100%, eli reippasti puolet parempi mitä aikaisemmissa. Mielestäni teidän kannattaisi vieläkin aloittaa, sillä tarkasti sanottuna sperman kestää kehittyä 72 päivää ja onhan jokainen päivä siitä tärkeä laadun osalta. Meillä mies söi päivittäin (jos muisti) monivitamiinia, sinkkiä, seleeniä, L-karnosiinia, L-arginia, e-vitamiinia ja kalanmaksaöljykapseleita. Lisäksi muuten elintavat olivat terveelliset, eli alkoholia kohtuullisesti ja ei tupakoinut. Ennen hedelmöittymistä meillä oli vain 36 h pidättäytyminen, sillä australialaisen tutkimuksen mukaan jo kahden päivän pidättäytyminen heikentää spreman dna:ta. Muutenkin päivittäiset siemensyöksyt pitävät kuulemma sperman terveempänä. Ainoa "huono" puoli kuurissa oli, että jo pari viikkoa sen aloittamisesta miehen viriliteetti nousi entisestään, ollen lopulta jo lähes teini-ikäisen tasolla. :p |O :LOL:

Simmis
 
Hei taas,

Aliisa, sama treenikuvio oli meilläkin, lisänä oli foolihappo - tai sisältyiköhän se tuohon monivitamiiniin? Kyllä kannattaa aloittaa vielä, vaikkei ehkä sitä 3 kuukautta ehtisi kuurilla olla. Ja tosiaan uutta tutkimusta on siitä, että usein uusiutuva sperma on parempaa kuin pitkään säilötty. Ja oikein kova saunominen ei myöskään tee hyvää, jos simppoja on vähänlaisesti. Minunkaan mieheni ei ehtinyt olla kuurilla täyttä aikaa, mutta sperma oli silti paljon parempaa kuin aiemmissa hoidoissa. Ei esim. tarvittu icsiä, mikä aiemmin aina tehty ja siinähän jää luonnon oma parhaiden simppojen valinta tekemättä. Uskon, että labrahoitajat eivät ole aivan yhtä hyviä valitsemaan parhaita simppoja kuin luonto itse. Voimia muuttoon ja onnea uuteen kotiin! Ehkä tällainen muutos vaikuttaa positiivisesti toiveeseennekin :heart:

Minulla ei ollut tyhjennyksen jälkeen ruskeaa vuotoa, voisiko jo olla seuraavat kuukautiset tulossa? Minulla kuukautiset alkavat joskus ruskealla tuhrulla pari päivää ennen varsinaista vuotoa. Ehkä kannattaa käydä hcg:n tarkistusmittauksessa.

Miten Nennuliini ja Vekara jakselee pahoinvoinnin kanssa? Voimia teille! :heart:

Kaikille iloista loppuviikkoa!
Hilde :wave:
 
Kävin tänään mehiläisessä gynellä kun kuvotus tahtoo viedä voimat täysin pois. Kaksi päivää olen viettänyt lähes sängyssä. Sain primperan nimistä lääkettä. Voi kuulemma hyvin kokeilla auttaako. Käyttävät sitä myös sairaalassa.

Terkuin VEKARA
 
Rudylle valtavasti Onnea mukavien ultranäkymien johdosta! Meilläkin oli tosi mukava kätilö, mm. zoomaili pitkään yhteispotretteja, kun totesi etteivät seuraavalla kerralla enään mahdu samaan kuvaan. Muutenkin kertoi rauhallisesti koko ajan mitä kuvassa näkyi. Todettiin miehen kanssa molemmat pois lähdettyämme, että toivottavasti sama kätilö osuu kohdalle jatkossakin.
Mammahousut jäi vielä hankkimatta, kun en jaksanut lähteä mihinkään erikoisliikkeeseen, eikä muualla osunut silmiin. Kauppareissulla ostin parit ihan normit trikoocaprit, jotka jää sopivasti masun alapuolelle ja kumpparin saa tarvittaessa vaihdettua väljempään.

Aliisalle tsemppiä muuttoon ja tuleviin hoitoihin!

Vekara toivottavasti lääkitys auttaa kuvotukseen!

Papillonille puhtia laihdtukseen!

Mulla pahoinvointi on hiipinyt nyt vasta esiin, ei sentäs yökkäillä ole tarvinnut, mutta syödessä on tullut huono olo parina päivänä. Mietin josko vatsalaukku alkaa olla jo sen verran ahtaalla, että totutut annokset alkaa olla liikaa. En tiiä voisko johtua myös purkkihormonien vähentämisestä. Tänään olen yrittänyt pienemmillä ruoka-annoksilla ja olo on kyllä parempi.
Muuten oon kyllä aivan rapakunnossa, kävin tänään aamulla pitkästä aikaa uimassa ja jo satasen jälkeen oli ihan hapoilla ja joutu puuskuttamaan tovin altaan päädyssä. Pakko olis alkaa liikkua ja treenata vatsa- ja selkälihaksia, tässä kunnossa en kahta kyllä jaksa kantaa. Luulis motivaatiota olevan kerrakseen, mutta ei, niin laiska kun on että sohva voittaa kuntopiirin ja lenkille lähdön.

Mukavaa viikonloppua,
Marru
 
Rudy: Onnea, varmasti ultran jälkeen kaikki tuntui taas vähän todemmalta :flower:

Vekara: Ihan hyvä, kun kävit lääkärissä. Toivottavasti on tehokas lääke.

Marru: Voisikohan se johtua raskaudestakin, että väsyy helpommin liikkuessa. Liikkumisen intoa kumminkin toivottelen oman jaksamisen mukaan =)

Minulla alkoi viimeksi tuoresiirron jälkeen tuhruvuoto jo pp 5. Tulkitsin, että tuo voisi johtua vain herkistä limakalvoista, koska ilmeni juuri Progesteronin laittamisen jälkeen. Nyt vain mietin, että jos vuoto sittenkin tuli kohdusta ja haittaa jotenkin kiinnittymistä. Jos tuolle voisi lääkityksellä jotain tehdä tai jos lääkitystä kannattaa vaihtaa, niin nyt kesätauon aikana ei tietysti saa lääkärin mielipidettä asiaan. Aloitan Progynovan heinä-elokuun vaihteessa ja siitä parin viikon päästä on sitten lääkäri. Toivottavasti tässä PASissa nyt kaikki asiat otettaisiin huomioon ja tehtäisiin kaikki niin hyvin kuin voidaan.

Mukavaa viikonloppua!
Lotta
 
Marru; mulla on sama juttu ton syömisen kanssa. Ei pysty syömään kuin pieniä annoksia kerrallaan ja nekin meinaa helposti tulla takasin päin. Kohtu/vauvat ei voi ymmärtääkseni vielä painaa vatsalaukkua (mielenkiinnolla odottelen miltä se sitten tuntuu, kun yhdenkin kanssa se oli erittäin epämukavaa :| ), mutta jostain lukasin,että raskausaikana ruuansulatus hidastuu, joten voisikohan se jotenkin aiheuttaa tällaisen reaktion ?! Esikoisen kanssa maistui myös vain pienet annokset kerrallaan. Nyt nälkä yllättää usein ja siitä seuraa megapahaolo ihan muutamassa minuutissa, jos ei ole heti suuhunlaitettavaa. Pahoinvointi on muutenkin hiipinyt takaisin. Muutama viikko oli jo helpompaa :$ Lääkkeet lopetin silloin viikolla 10, ihan seinään, niinkuin lääkäri oli määrännyt. Pelottikin mennä ultraan, että onkohan istukat jaksaneet ottaa homman hoidettavakseen, mutta hienosti olivat =)

Vekaralle jaksuja sängynpohjalle :hug: Hyvä, että sait lääkettä. Käyhän välillä kertomassa kuinka toimii.

Täällä on ollutkin hiljaisempaa, ihmiset on vissiin lomalla B) Ja useammalla oli hoidot elokuulla alkamassa, hienoa =)

Tämä napa lähtee myös vähäksi aikaa lomalle, joten palailen, kunhan olen taas koneen ääressä. Vatsassa olen tuntenut pieniä muljahduksia, selällään maatessa. Kysyin kätilöltä,että onko mahdollista tuntea sikiöiden muljuntaa vielä näin aikaisin. Hän sanoi, että kyllä, pienet ovat ihan tuossa pinnassa,eikä rasvakerrosta ole ja kun kyseessä on toinen raskaus. Ultrankin aikana tunsin pari pyörähdystä. Jään odottelemaan niiden voimistumista :heart: :heart:
Mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille !!!

Rudy ja rupsukat 12+4
 
Ja Marrulle piti vielä sanoa, että minä myös hengästyn todella helposti. Ja pulssi nousee pienestäkin liikkumisesta. Olen yrittänyt liikkua joka päivä. Niska ja selkä olisi myös tavoitteena pitää tälläkertaa kunnossa.
 
Heippa ladyt, täältä kesälaitumilta vilkuttelen! :wave:

Marrulle ja Rudylle onnittelut ihanista ultranäkymistä! Ja Vekaralle jaksuja!

Aliisa, mulla oli vuoden takaisessa KM:ssä kirkkaan vuodon jälkeen vielä aika pitkäänkin ruskeaa vuotoa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Kolme viikkoa kesti se show, kaavinnan jälkeen siis. Mutta kuitenkin jälkitarkastuksessa kaikki hyvin.

Oma kohtu: Oliskohan ollut ovis toissapäivänä? Merkit viittaisivat siihen. Km-vuodosta on nyt tasan 4 viikkoa. Jos menkat tulevat parin viikon päästä, pas päästäisiin tekemään ehkä jo ennen elokuun puoliväliä. Aika samoissa siis mennään, Lotta!
 
ja kaunis kiitos kaikille tsempistä :heart: !!

Täytyy sanoa, että lääke auttaa. Katkaisee pahoinvoinnilta ns. terän. Kolme saisin ottaa vuorokaudessa. Kahtena päivänä olen ottanut 2. Ja eilen sain itsestäni sen verran irti, että nousin sängystä ja ajelin vanhempieni luokse 60km/suunta. Kävimme ulkona syömässä ja kerroin heille uutisen.

Tänä aamuna päätin olla ottamatta lääkettä. Taustalla häilyy pahoinvointi, mutta siitäkin huolimatta nautin täysillä, kun saa hetkenkin olla ns. normaalitilassa.

Unen tarve on valtava. Ensin nukun monen tunnin päikkärit ja sitten yöunet vähintään kellon ympäri. Ehkäpä nytkin hyvin nukuttu yö antaa minulle tämän paremman olon.

NENNULIINI, mitä sinulle kuuluu??

TUPLAMAMMOILLE jaksamista myös pahoinvoinnin kanssa :hug: !!

LOTTA, uskon myös vuodon johtuvan limakalvoista.

MATSALULLE mukavaa lomailua...pian se hoito sielläkin lähestyy.

Terkuin, - VEKARA -
 
Hiljaista on tosiaan. No kirjotellaan me Vekaran kanssa sitten, kunnes muutkin liittyvät lomalta seuraan B) Hyvä,että lääke auttaa. Täälläkin nukuttaa aina vaan. Ihan uskomattomia tuntimääriä tulee vedeltyä unta, mutta se lievittää mulla myös pahoinvointia. Kun on väsy, on pahoinvointikin potenssiin 10. Ja päänsärkykin iskee aina väsymyksen myötä. Muuten olo ok, jos vaan osaa ennakoida em. asiat. Milläs viikolla sinä nyt olet ? Ja ultraankin varmaan pääset kohta ?

Matsalu; toivotaan,että kaikki menee niin, että pääsette siirtoon jo elokuun alussa. Sitten on kyllä jo teidän vuoro onnistua, aloitan peukutukset jo nyt =)

Mars,mars kaikki kirjoittamaan kuulumisia !!!!

(.) ei ihmeitä. Liikkeitä odotellessa ;)

Rudy ja rupsukat rv 13+0 (poks =) )
 

Yhteistyössä