Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Nyt on sit lomat vietetty ja ehditty olla viikko töissä. Nyt vaan tässä kuumeisesti odotellaan PAS-hoidon aloittamista... Elokuun puolenvälin tienoilla pitäis tapahtua. Pitää vaan yrittää pitää jalat maassa ja yritää suunnata ajatuksen muuhun.

Tosi paljon on tapahtunu viimeaikoina tällä palstalla. Onnea vaan kaikille plussanneille ja raskaudessa jo edenneille. Pahoittelut niille, joilla on ollut murheita ja ongelmia.

Aurinkoista viikonlopopua! Terkuin: Jonsku
 
Moi kaikille!

Eksyin tänne palstalle ja aloin lukea pitkää viestiketjua. Ihan uutta asiaa minulle ja oli mukava katsoa että moni on onnistunut. Onko teistä kukaan käynyt lahjoitushoidossa Riiassa. Meillä ensimmäinen aika / käynti ensi viikolla.

Jos joku jaksaa kirjoitella kokemuksia tai muitakin kuin Riian kokemuksia olisin tosi iloinen

Aurinkoista lauantai-iltaa kaikille!
 
Nennuliini: Hurjan paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista ja sydänäänistä :flower:

Pomppaduu: Pahoittelut alkion menettämisestä. Onneksi toisen alkion kanssa olette jo hyvillä viikoilla.

Aliisa: Sinullahan loma jo häämöttää.

Vekara taitaa olla parhaillaan lomailemassa Turkissa =)

Assari: Onnea ultrakuulumisista. Kyllä nyt jos koskaan kannattaa ne äitiyshousut hankkia =)

Teekuppi: Tervetuloa kirjoittelemaan! Täällä on muutamiakin, jotka ovat käyneet hoidoissa Riiassa. Minulla on kokemusta vain Fertinovasta, kun vasta äskettäin ollaan hoidot aloitettu.

Jonsku, Matsalu ja Aliisa: Elokuun pas-mietteet kuulostavat tutuilta! Aloitan Progynovat viikon päästä. Toivottavasti limis alkaisi kasvaa mallikkaasti. Viimeksi limis kasvoi vähän hitaammanlaisesti, joten annostelu muutettiin vaginaaliseksi, jotta imeytyisi paremmin. No, mitäpä sitä ei olisi valmis yrittämään..
 
Hillevi, ymmärrän, hoidoille tulee joskus raja vastaan, ei voimavarat riitä jatkuvien suurien hormonimäärien popsimiseen, palkintona pettymys. Sinuna miettisin tosiaan ulkomaista hoitoa ennenku luovutat. Onko miehesi simpat tutkittu koskaan tarkemmin, vika voi löytyä myös sieltä eikä pelk. luovuttajan muniksista. Ei minusta 35v voi vielä olla munikset vanhoja, tai kuka tietää jos vaihtarit tulee tosi varhain tms. :/ Biologiaa... :x
Teekuppi, tervetuloa Sinulle! Juuri tuosta viestiketjusta saa jo tosi paljo tietoa, ite tavasin myös sitä aikoinaan useamman kerran.
Riika ihan kiva paikka, mukavat hoitajat, asiantuntevaa hoitoa, jäi hyvä kuva ja mieli klinikasta. Kävimme ain. ensikäynnillä, johon kuului keskustelu, miehen simppanäyte ja minun ultraus. Aloitimme kuitenkin hoidon Tartossa, koska matka lyhyempi. Kirjoittele, miten ensikäynti sujui. Hyvin se menee =) .

Kiitoksia vaan onskuista! Todellakin 15kg oli tavoite, mutta hyvä näin. Muotoja löytyy sopivasti ja mikä parasta...kaappi täynnä sopivia vaatteita! :) Ite kans olen vähähiilihyd. ja vähärasv. ruokavaliolla vielä, mutta ruileipää syön ja kerran viikos herkuttelen, välii viikollakin menee pulla tjms.
Kirjoitelkaahan naiset!
gerbera :heart:
 
Hei kaikille,

Tervetuloa Teekuppi mukavaan pinoomme, toivottavasti te saisitte odotetun tuloksen jo heti ekasta hoidosta!

Gerpera, minua ei niinkään itse hoidot rasita, vaan tämä lapsettomuuden yliote elämässä, päähänpinttymä. Olemmehan toivoneet lasta jo kuusi vuotta. Ja lahjasoluhoidothan aloitimme Pietarin AVAlla. Spermasta on tutkittu vain ihan tavallisimmat jutut, ei esim. dna-testiä. Miehen aiemmassa suhteessa raskaus oli alkanut helposti, mutta nainen päätyi aborttiin - tosin aika monta vuotta sitten. Mieheni on kaukana suomalaisen näköisestä, ja siksi luovutetut siittiöt eivät oikein sovi. Hänen oma lapsensa olisi selkeästi hänen näköisensä ja lahjasiittiöillä varmasti ei. En jaksaisi kysymyksiä, miksi lapsemme ei näyttäisi ollenkaan häneltä. Hänen alkuperäiskansa-ulkonäkönsä vuoksi olen varma, ettei samaa "rotua" olevia siitiöitä/munasoluja ole tarjolla näillä Telluksen nurkilla. Ajattelin, että lähetän valokuvamme Tartoon ja kuitenkin kysyn, mutta epäilen kovasti. Vaikka meillä on todella mukavaa kaksinkin, olen myös harkinnut sijaisvanhemmuutta. Tällainen lapsi olisi selkeästi ei-biologinen lapsemme, eikä tarvitsisi selitellä yhtään mitään.

Tällaisin aatoksin tiistaipäivänä...
Kaikille hyvää mieltä ja onnekkaille iloista masun kasvatusta! :heart:
Hillevi
 
Terve Gerbera ja Hillevi ja muut!

Niin meillä tosiaan ensikäynti, kauankohan menee , Gerbera, suunnilleen ennenkuin varsinainen hoito alkaa. Alkujaan menimme Ovumian jonoon, mutta siellä tuntu olevan pitkät jonot. Ja kertoivat , että heillä aika nopeesti tilanteet muuttuvat kun päivittelevät listaa ja monet päässeet esim. Riikaa. Niinpä mekin päätimme yrittää sitä kautta josko pääsis nopeemmin ja sit tietysti vapautuis paikka Ovumiasta jollekin toiselle. Sitä en tiennytkään että voi siirtyä Tarttoon ensikäynnin jälkeen?

Hitsi ku mua jännittää. Yritetään me luomustikin tietty koko ajan ja sitten ollaan harkittu tuota sijaisvanhemmuuttakin, tai ainaki niin että kävisi niiden kurssin ja miettisi sen jälkeen onko valmis siihen.

Terkkuja kaikille ja kertokaa mulle kaikki mahdollinen vaikka siitä Riikasta. Onneksi Gerbera kerroit positiivista, mutta mikä sinun oma tilanteesi nyt on, eikö hoito onnistunut?

 
Muist. Riikassa oisi ollut n. 2 kk:n jonotusaika. Tarkoit. tehdä siellä lahjamunasoluhoito, mutta mieheni perui, ei halunnut että ain. hän olisi lapsen geneettinen isä ja äiti joku vieras. Niinpä peruimme hoidon jatkamisen, hoidon voi perua koska tahansa ja vaihtaa klinikkaa, asiakas päättää. Mies suostui lahjasolualkiohoitoon, jossa kumpikin solu on vieraalta saatu. Tartossa tähän hoitoon pääsee nopsasti, ei jonottelua. Raskaus alkoi, mutta km vk 9+4. Tarto myös ihan asiallinen klinikka. Tämä oli ens. ja viimeinen lahjasoluilla tehty hoito, niin päätimme. Nyt vaan luomuillaan...
Mutta. Teille Oikein Mukavaa ja Antoisaa Riikan matkaa! Ajatelkaa sitä pienenä tai suurena kesäseikkailuna ;) . Ilmatkin siellä helteisemmät kuin täällä. Uskon, että Teille jää hyvä mieli käynnistä :wave: .
gerpera
 
Lomalta ollaan palailtu...ei tosin turkista, vaan muutaman vuorokauden tallinnan visiitiltä. Oli ihan mukavaa vaihtelua tähän lomailuun ja loppuviikoksi suunta sitten kohti mökkiä :D !!

Tosiaankin aloin miettiä sitä turkin matkaa ja lennot ja kuumuus siellä alkoivat vähän arveluttaa (ei niinkään sikalentsu). Ollut myöskin yhä pientä pahoinvointia ja väsymystä, niin katsoin, että parempi vaihtoehto oli kuitenkin perua matka.

GERPERALLE paljon onnea aivan mahtavasta saavutuksesta :flower: !!

TEEKUPILLE tervetuloa mukaan palstalle. Riikan avaa kyllä suosittelen, ystävällinen ja ammattitaitoinen klinikka. Millä olette riikaan matkaamassa??

Elokuu lähestyy ja monelle se tietää taas rumban käynnistymistä. Milloin MAIJA sinun hoitosi käynnistyy?? Oletko HILLEVI ottanut yhteyden jo tarton klinikkaan??

Kaikille toivottelen onnea alkaviin uusiin hoitoihin ja hyviä vointeja jo raskautuneille :hug: !!

Täällä voidaan jo selkeästi paremmin. Pahoinvointi helpottanut jo siinä määrin, että jaksaa touhuilla jo asioita. Väsymys kyllä kovaa, mutta siitä selviää nukkumalla :D !!

Terkuin, VEKARA ;)
 
Moi Vekara ja muut. Ens maanantaina olisi limisultra, ja silloin selviää jatkot. Mä olen tunteitteni kanssa ollut niin solmussa, etten ole osannut mitään tännekään kirjoitella. Kovasti mieli toivoo koko ajan siirtton pääsyä, mutta kun meidän historia on niin kovin epäonninen. Pelkään ihan kamalasti ettei se ainut alkio voi selvitä sulatuksestta, ja pettymys on suunnaton. Hormooneja menee aika hyvä satsi, mutta onko mikään annos riittävän suuri meikäläisen keholle jotta saataisiin se limis kasvamaaan. Se ultrakin siis hieman hirvittää, jos siellä ei vaikka ole tapahtunut mitään kehitystä. Jos siirtoon päästään, niin mitenkähän sen klexamen pistämine onnistuu. Käytetäänkö siihen pitkiä neuloja, vain onko se jonkinlainen kynäsysteemi.

Meilläkin olisi matkalle lähtö syyskuun alussa. Loppumaksu pitää maksaa ensi viikolla, joten mitähän sit tehdään jos onni sattuis potkaisee plussalla. Testin teen ilmeisesti noin kaksi viikkoa ennen matkan alkua. No, jossittelua tämäkin. Täytyy vain odottaa kja katsoa mitä tuleman pitää ja ratkaista pulmat vasta sitten.

Pahoittelut näin omanapaisesta kirjoituksesta, mutta kuten sanoin olen vähän solmussa.

Aurinkoista heinäkuun loppua kaikille masun kasvattajille ja iloista mieltä hoitoja odottaville

Terkuin Maija
 
Mukava oli MAIJA kuulla, että siellä hoito käynnistynyt. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaatkin pystyyn, että kaikki menisi hyvin.

Klexane pistetään vatsanahkaan. Neula on melko pieni eikä pistäminen tunnu juurikaan.

Täällä pahoinvointi ja väsymys jatkuu. Onneksi kuitenkin pärjää, kunhan saa tarpeeksi levätä.

Mukavaa viikonloppua kaikille sateista huolimatta.

VEKARA ;)
 
Vajaa viikko mökkeilty ja palailtu kotiin. Ihan nettipimennossa olin, joten yritin lukea kaikki, mutta paljon oli kommentteja tullut sillä aikaa. Kiva niin!:)

Kiitos Hillevi listan päivityksestä! :heart: Tekin varmaan löydätte sen sopivan hoitomuodon ja toivon niiin kovasti, että onnistuisitte! Niinkuin kaikki muutkin!

Vekara, ymmärsinkö oikein, että Turkin matkan jätit väliin? Miten muuten vointi?

Pomppaduulle pahoittelut, mutta onneksi toinen sikiö on jatkanut eloaan. Sekin on taivaan lahja! Tietysti sitä suree menetettyä sikiötä ja niin pitääkin, kun siltä tuntuu.

Matsalu, toivottavasti pakkasessa odottelevat alkiot on juuri niitä oikeita.

Aliisa, onnea adoptioon! Sekin on hyvä tie. Jatkatteko hoitoja enää?

Kauniskuulla viikkoja kasassa hurjat määrät! En minäkään ajatellut kasvukipujen olevan kovin kovat, mutta kun kerroit, niin nekin rupesi jo pelottamaan tämän pahoinvoinnin lisäksi. Onneksi sekin on jo vähentynyt ja välillä ei jopa ollenkaan.

Assarilla myös hienot viikot jo kasassa! Minäkin odotan, että pääsisi tuon maagisen 12+0:n yli.

Rudy, mukavaa varmaan, kun pahoinvointi loppunut. Odotan sitä myös innolla, mutta vieläkin se vaivaa. Ehkäpä se joskus loppuu.

Vilhelmiinalle, Jonskulle ja Lotalle tsemppiä hoitoon! Toivotaan tulevan nyt hyvän tuloksen!

Maijatar, pidän peukkuja, että ainokainen alkionne selviää sulatuksesta ja saat sen mukaasi. Uskon, että pelottaa sen selvityminen. Meilläkin on alkioiden määrä ollut aina niin vähäinen, että usko oli koetuksella välillä.

Gerperalle onnittelut tosi hienosta urakasta, -18 kg! Vautsi vau!

Teekuppi, tervetuloa joukkoon mukaan! Täältä saa tosi paljon tietoa ja varmasti joku aina vastaa, jos vain tietää vastauksia kysymyksiisi. Toivotaan hoidon tuovan myös sinulle toivotun lopputuloksen.

Kaikille tasapuolisesti onnea hoitoihin, raskautuneille jaksamista pahoinvoinnin kanssa ja tarpeeksi unta, niinkuin Vekara mainitsi, niin sitä jaksaa taas! Jaksamista myös hoitoa odottaville!

ON: tiputtelu loppui eli sitä oli vain 2 päivänä eikä edes peräkkäisinä. Ruoka on alkanut maistua paremmin. Tosin sitä ei tee yhtään mieli (öklötyksen vuoksi), mutta kun alkaa syömään, tulee parempi olo. Neuvolassa käytiin viime viikolla ja saatin vihkosia ym. Verenpaine oli ok. Kaikki lääkkeet loppui viime sunnuntaina, joten nyt mennään ihan omilla hormoneilla. Seuraava ultra 17.8., joten sinne asti varmaan on sinniteltävä.

Terkkuja kaikille,
Nennuliini

 
NENNULIINI, miten lopetit lääkkeet jo niin aikaisin?? Tänään meillä vasta 10+1 ja sanoit lopettaneesi lääkkeet jo viime sunnuntaina.

Minulle sanottiin, että SIIRROSTA yhdeksän viikkoa lääkkeet puolitetaan ja kymmenen viikkoa siirrosta lopetetaan.

MITEN LÄÄKKEIDEN LOPETUS ON OLLUT MUILLA????

- VEKARA -
 
2 viimestä viikkoa Estradot-laastari meni yksi laastari joka toinen päivä. Luget meni viimesellä viikolla 1 aamulla ja 1 illalla. Sitä edellinen viikkoa 2 aamulla ja 2 illalla. Sitä edellinen viikko oli molemmissa normaaliannokset, jotka melkein hoidon alusta asti eli Estradotit 2 laastaria joka toinen päivä ja Luget 2 aamulla, 2 päivällä ja 2 illalla. Eli lääkkeet lopetettiin vähitellen. Näissä on kuulemma klinikkakohtaisia eroja ja jotkut joutuvat lopettamaan lääkkeet kerralla ilman vähennyksiä. Mulla ei ainakaan mitään oireita tullut tai oireettomuutta. Öklötys jatkuu melkein samanlaisena, tosin ehkä hieman lievempänä, mutta koko ajan pitäisi olla jotain syömässä, että pysyisi pois.

Kertokaa ihmeessä muutkin, miten olette lopettaaneet lääkkeet.

Nennuliini 10+1
 
Viikonloppuja kaikille,

Hyvä kuulla, että masukkaat ovat edelleen siunatussa tilassa. Voikaa kaikki asukkeinenne oikein hyvin!

Vekara
, en ole vielä ollut yhteydessä Tartoon. Kotisivujensa mukaan heillä heinäkuu lomaa. No, nythän on jo elokuu ja voisi laittaa viestin. Täytyy myös kysyä Ovumiasta, mikä jonotusnumeromme on tällä hetkellä sinne.

Minulla alustavana ohjeena onnistuneessa hoidossa oli jatkaa lääkkeitä (Zumenon ja Lugesteron) rv. 12 saakka ja sitten vähitellen lopettaa. Ihan sinne astihan ei sitten kuitenkaan päästy.. Kortisonin vähittäinen lopetus oli rv 10 kohdalla.

Maijatar, onnea maanantain ultraan ja myös siirtoon. Toivottavasti teillä nyt tärppäisi.
Kuinkas pian muilla elokuussa hoitoon pääsevillä tapahtuu? Valtavasti peukutuksia jokaiselle! db

Kiitos Nennuliini :heart: ja kuulumisiin taas koko poppoo!
Hillevi lähtee unten maille :wave:
 
Heippa kaikille ja onnea siirtoa odotteleville ja masukkaille!!

Nennuliini: Jäin suosiolla saikulle, koska yöt meni nukkumattomiks ja töissä seisominen sattui. Nyt ollu ihan hyvä olla, kivut väheni puoleen kun saa levätä kun haluaa ja yöt sujuu pissattamista lukuunottamatta hyvin. Päätin, että kun kerran tämä raskaus saatiin alkuun vuosien jälkeen, otan saikkua aika "löyhin perustein".. En halua repiä itteeni loppuun saati riskeerata mitään. Älä suotta huoli, eihän sullekaa välttämättä kipuja tule. Tosi moni sanoo näillä palstoillakin ettei kipua ole. Ja lähes kaikki tutut on välttyny tältä.. kai se on rakennekysymys.. :hug:
Pikkunen potkii tosi aktiiviisesti. Välillä masu muuttaa muotoaan, heiluu ja muljuaa :heart: Hassua katsottavaa. Mies pian jo kyllästyy kun mä hehkutan sitä koko ajan :D

Ihanaista elokuun alkua siskot!! :heart:
KAuniskuu 26+1
 
Aurinkoista maanantai aamua pitkästä aikaa täältäkin:)

Loma alkoi virallisesti tänään vaikka jo pe:na olimme vapaalla. Viikonlopun olimme jammailemassa Miljoona rickissa:D Ilmaiset rannekkeet voitettiin, niin pakkohan se oli kokea.

Nennuliini hyvä, että olo ei koko ajaa ole huono. Hienoa myös, että raskautesi etenee niin kuin pitää:)

Kyllä, me aiomme siis edelleen jatkaa lapsettomuushoitoja. Asiat on nyt silä mallilla, että mieheni kävi juuri viime viikolla kromosomikokeessa Fertinovalla. Tämän tulokset tulee kolmen viikon kuluttua. JOs siinä ei mitään ihmeellistä, niin sen jälkeen meille aletaan suunnittelemaan hoitoja Fertinovalla. Sinnehän olisimme jo viime kesäkuussa päässeet, mutta silloin käytimme sen viimeisen pakkasalkion. Nyt koitetaan rentoutua nämä 3 kesälomaviikkoa ja sen jälkeen toiv pääsisimme ehkäpä jo 1-2 kk:n sisällä taas siirtoon. Hengenahdistuskin on loppunut. Vielä tosin sain lääkäriltä lähetteen sairaalaan.. otetaan kaulasta ultraääni ja vielä pari verikoetta. Nyt ei ole kuin pää riesana.. Tuntuu kuin korvissa olisi koko ajan painetta ja pää joka ikinen päivä kipeä.. Mitään ei kuitenkaan ole löytynyt. Ei edes tulehdusta, joten lääkäri epäili vaan että on jokin virus.. no seuraillaan tilannetta..

Tässä juuri ajellaan kotia kohti. Piti tulla käymään kotosalla, kun huomenna adoptioinfoa Helsingissä. Siiitä sitten lähtee neuvonta käyntiin..

En nyt sen kummemmin kommentoi yksitellen. Kaikille raskaana oleville toivotan kovasti hyviä vointeja ja nauttikaa olotilastanne. Hoitoon lähteville ja odottaville toivon hurjasti tsemppiä ja hyviä hermoja.. toivotaan että jokaisella hoito toisi nyt sen pienen ihmeen..

Mukavaa kesän jatkoa! Palailen varmaan vasta loman jälkeen, sillä nyt aion toden teolla rentoutua:)
 
Lomat on vietetty ja arki alkanut. Mieli on tehnyt työtä, että tästä tuulimunaraskaudesta selvitään ja jaksetaan taas lähteä hoitoihin. Uutta luovuttajaa jonotellaan. Lääkkeellinen tyhjennys ei ollut mukään miellyttävä kokemus, mutta kaikki meni niinkuin pitikin. Lääkkeiden otosta kolmen tunnin ja helvetinmoisten kipujen jälkeen syntyi sikiöpussi. Runsaampaa vuotelua kesti viikon verran ja tuhruttelua kolmisen viikkoa. Kuukauden jälkeen tyhjennyksestä hcg arvo oli alle kaksi eli kohtu oli hyvin tyhjentynyt. Onneksi niin.

Kovin olen miettinyt esimerkiksi Aliisaa mitä kaikkea oletkaan joutunut kokemaan lukuisten keskenmenojesi johdosta. Kun itsellä jo tämä yksikin tuntui niiiin pahalle. Eikä sitä tuskaa voi ennen ymmärtää kun sen on itse joutunut kokemaan. Hienoa, että jaksatte edelleen jatkaa eteenpäin hoidoissa ja uskon ja toivon sydämestäni, että se sinnikkyys jossain vaiheessa palkitaan. Me olemme myös alkaneet harkita adoptiota varteenotettavana vaihtoehtona ja olemmekin jo käyneet PeLa:ssa alkuinfossa. Papereiden lähetyksen jälkeen alkaa sitten varsinainen neuvonta.

Niiiiiiiin ihanaa Vekara, että viimeinkin onnisti!!!! Tuo periksiantamattomuutesi antaa kyllä uskoa onnistumiseen meille kaikille. Olen niin onnellinen puolestanne!!!!

Hienoa, että täällä on näin paljon masunkasvattelijoita. Hirmuisesti onnea teille kaikille ja hyviä vointeja. Kaikille hoitoja aloitteleville ja jonottajille ja kaikille muillekkin oikein iso rutistus ja tsemppiä vaiheisiinne.





NellaMaija

 
Nennuliini: kiitos tsempityksestä, sitä aina tarvitaan! :heart:

Maijatar:
ei se klexanen pistäminen hankalaa ole, mulla on se ollut tukilääkkeenä jo useassa hoidossa. Se tulee valmiissa lasimaisessa "kynässä", jotka on yksittäispakattuja, joten pistäminen on helppoa. Mun mielestä aine kirvelee kyllä jonkin verran muita enemmän, ja sen olen huomannut, että kun pitkään pistelee, niin alkaa vatsanahka herkistyä, joten olen alkanut välillä pistellä ihan kyljenkin vatsamakkaraan, enkä aina siihen navan ympärille, niin se on auttanut. Mullahan olisi tarkoitus jatkaa klexanea koko raskausajan, jos niin hyvin käy, niin siinä saa kyllä piikitellä... :hug:

Aliisa ja NellaMaija: hienoa, että katse on jo valmis uusiin hoitoihin, toivottavasti jonot etenevät nopeasti!

Gerperaa täytyy onnitella painonpudotuksesta, upea suoritus!! Itsellä on tullut muutama kesäkilo.. toivottavasti raskaudun seuraavasta hoidosta, niin voi laittaa ne raskauden piikkiin :LOL:

Teekuppi
: tervetuloa pinoon, tämä on kyllä oiva tiedonlähde, ja ihanan hyvähenkinen palsta!!

Pomppaduulle
pahoittelut toisen pienokaisen menetyksestä! Onnea raskauteen!

Hillevi: kiitos palstan päivityksestä ja kaikista informatiivisista vastauksistasi! Toivottavasti pääsette uuteen hoitoon pian! :heart:

Hurjat onnittelut kaikille plussanneille ja plussan pitäneille!! Teitä on ihanan paljon, ja ihanaa, että Vekarallakin on kaikki hyvin!

Ja tasapuoliset tsempitykset kaikille, ketä nyt en muistanut mainita!!!!!

Jonskun kanssa mennään ilmeisesti melko samoissa..

ON:
Aika paljon on täällä ollut viime päivinä jännitettävää, ja itkukin on ollut taas herkässä :ashamed:
Mullahan on melko säännöllinen mutta lyhyt kierto (23-24 päivää) ja JUURI NYT kierto heittää niin, että kuukautiset alkoivat vasta tänään, 5 päivää myöhässä!!! Mun olisi tänään jo pitänyt aloittaa primolutit, mutta ei niitä vielä aloitetakaan, ja huomenna menen ylimääräiseen ultraan varmuuden vuoksi lääkärin toivomuksesta.
Raskaustestinkin kerkesin jo eilen paniikissa tekemään, joka onneksi oli negatiivinen..
Mutta miten voi käydä näin.. juuri pahimpaan mahdolliseen aikaan. Toivottavasti hoitoa pystytään kuitenkin jatkamaan normaalisti.. siirtoviikkohan olisi meillä jo kahden viikon kuluttua!!!!
NO, ihanaa kuitenkin että vuoto tänään alkoi, kerranpa sitä voi siitäkin iloita oikein roppakaupalla :LOL:
Kauankos te muut olette popsineet primolutia ennen siirtoa??
 
Heippa kaikille ja kiitos monista tervetulotoivotuksista!!

Me tultiin nyt Riikasta ja oli kyllä tosi positiivinen kokemus, lääkäri paneutui oikein kunnolla meihin. Kaikkein parasta oli se, että lääkäri katsoi ultrasta että Clomifem on toiminut ihmeen hyvin ja että raskaaksi tulo ilman muita hoitojakin on hyvin todennäköistä. Tulin siitä tosi onnelliseksi!
Huolettaa vaan tuon miehen siittiöiden kunto joka ei ole mikään kehuttava. Niin nurinkurista että nyt itsellä kaikki olis valmiina vauvan saantiin, niin.....

Iloista syksyn alkua teille kaikille, on tosi ihana lukea teidän kertumuksia. paljon en osaa niihin kommentoida kun tää kaikki on niin uutta mulle, tuntuu että te muut varsinaisia asiantuntijoita kaikenlaisten hormonejen ja muitten kanssa.
 
Teekuppi, kiva että reissu meni hyvin =) . Minkälaista hoitoa ehdottivat siellä? Eikös icsi, meniköhän oikein..., olisi miehesi tapauksessa paras vaihtoehto? Kiva kuitenkin että sinulla kaikki toimii. Nyt mies vaan tehokuurille, vitamiinit kehiin niin simpat paranee =) . Kirjoittelehan vähän useammin.
Miksi muuten ajattelitte lahjasoluhoitoa? Onko sinua koskaan tutkittu täällä kotimaassa?
gerpera
 
Tahdotko nähdä, ihmeen kauniin kuvan,
äiti ja lapsi kun istuvat portailla tuvan.

Mitäpä lapsen äidille kuiskaavan luulet,
noin kun on kirkas katse, hymyssä huulet.

Oi, hän oppinut sanan yhden on vasta,
sitä ei lakkaa kyyhkynen kujertamasta.

Sanaan siihen liittyy, kaikki mi hyvää,
kaikki mi maassa on kaunista, rakkautta syvää.

Äiti, oi Äiti maailman kaunein sana,
se sointuu kuin sävel ihana, lapsen lausumana.


 

Yhteistyössä