Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Peukut pystyssä Maijalle! Ei sille varmaan kerta kaikkiaan mahda mitään, että sitten kun tietää jonkun siellä kohdussa olevan, pakko on jotain merkkejä kuulostella. Ja kyllä jokaikinen pikkualkio ansaitsee sen, että hänen selviytymiseensä uskotaan täysillä!

Vuorovesi, hieno homma! Toivottavasti rohkaistut luovuttamaan vielä toisenkin kerran.

Oma kohtu: missä täti luuraa? Mahanpohjaa on jo pari päivää juilinut lupaavasti, vaan eipä vuo aukene. Ärsyttää, turvottaa, syötättää ja masentaa. Tulis jo!
 
Limisultrassa tuli käytyä ja kuten odotinkin niin eipä ollut paljoa kasvanut. Paksuus oli vaivaiset 6 mm ja 14 päivää olen jo Estradot laastareita käyttänyt 100+50 mg vaihto 2 krt vko. Annosta nostettiin vielä tähän loppuajaksi 100+100 ja lauantaina aloitan luget ja tiistaina olisi siirto jos vain alkio selviää sulatuksesta. Tämä olisi sitten 10. alkio joka tarjottimella minulle ojennetaan. Toivotaan että kroppani olisi vastaanottavainen tällä kertaa ja lahja-alkio elämänhaluinen =)

Maija, muutama päivä ehditään sitten ehkä piinistellä yhdessä, pidän sulle peukkuja.

-Dream
 
Dreamilla aikataulut hyvin selvillä. Mietin vain, että miksiköhän joillekin määrätään noita laastareita ja toisille, esim. minulle, Zumenon-tabletit... Mulle jäi kyllä se käsitys, että varsinkin pakkassiirrossa limakalvoa voi kasvatella niin kauan että varmalla on tarpeeksi paksu. Mutta kyllähän sulla Dream nyt ehtii limis vielä kasvaakin vaikka kuinka.

Itseä on alkanut pelottamaan, että mitä jos ne meidän alkiot eivät tosiaan selviä sulatuksesta. Sitten olisi napsinut hormonilääkkeitä ainakin pari viikkoa ihan turhaan. Mutta ei kai sitä uskalla luomukiertoonkaan yrittää, jos vaikka omia estrogeenejä ei näin ikälopulla akalla erity enää paljon mitään. Onkos jollain tietoa tilastoista: kuinka iso prosentti pakastetuista alkioista selviää siirtoon?



 
Matsalu: Toivottavasti kierto pian vaihtuu, onneksi oireita siihen suuntaan jo on.

Vuorovesi: Hieno juttu :flower: Luin toisesta pinosta, että sinäkin piinistelet, joten peukkuja vain siihen!

Nennuliini: Jaksamista maanantain ultran odotteluun, onneksi saat miehen mukaan. Uskon ja toivon, että kaikki on nyt hyvin.

Dream73: Mehän mennään sitten melkolailla samoissa aikatauluissa. Minulla on huomenna limisultra. Minulla oli viimeksi ihan sama, että limis olisi kuulemma paremminkin saanut kasvaa. No, varsinaisessa siirrossa limis oli sitten kasvanut suht hyvin, kun annostusta vähän lisättiin. Jaksamista ensi viikkoon! Toivotaan nyt kovasti, että meillä molemmilla alkiot selviävät sulatuksesta.

Sitten niitä omia tunnelmia, mitkä eivät kovin juhlavia ole Minulla on huomenna limisultra ja tänään on kp 9. Ainoa ongelma vain on, ettei vuoto ole todellakaan vielä loppunut. Menkat alkoivat jo yhdessä vaiheessa niukentumaan, mutta sitten tuli pistävä kipu vasemman munasarjan kohdalle ja vuoto alkoi uudestaan. Olen melko varma, että joku endometriooma nyt puhkesi, ja siitä johtuu uusi vuoto (jota tulee hyytymineen kaikkineen). Jos tilanne on tämä, niin ei tietysti voida ajatellaan mitään alkionsiirtoa :'( Olen aika optimistinen luonne noin yleensä, mutta näissä hoitokuvioissa alkaa jo tuntua, että lottamainen epäonni alkaa saman tien, kun hoidon eteen tekee mitään konkreettista. No, huomenna kuulee lääkärin ajatuksia ja ehkä saa jotain selvyyttä tilanteeseen ultrassa.
 
Estradot-laastareista ja zumenonista on kokemusta molemmista. Lääkäri selitti mulle,että zumenon on tehokkaampi, mutta se aiheuttaa enemmän sivuvaikutuksia. Estradot puolestaan on paremmin siedetty, mutta ei niin tehokas. Itse olen aina aikaisemmin käyttänyt zumenonia, joka on kasvattanut limiksen hurjan nopeasti todella paksuksi, ehkä liiankin.. ja samalla se on nostanut verenpainettani. Nyt viime kerralla vaihdettiin estradotiin, joka taas piti kasvun maltillisena ja ei nostanut niin paljon paineita. Mulla kuitenkin limis kasvaa aina hyvin.

Dream eli eiköhän estradot ehdi sinullakin limiksen kasvattaa, varsinkin kun annostusta lisättiin. Tsemppiä kovasti siirtoon :)
 
Kiitos tiedosta, Rudy. Viimeksi mulla kyllä kasvoi limis nimenomaan Zumeilla ihan ideaaliksi; voipa siis olla, että laastareissa ei sitten olisi tehot riittäneet. Omilla soluilla tehdyissä hoidoissa oli kyllä niissäkin limis aina hyvä.

Mun ruumis on taas jotenkin ihan kummallinen. Kohtu on supistellut koko päivän, aika navakastikin välillä, mutta tuloksena on vain pari haalea minituhrua. Normaalisti mulla on kipuja ihan vähän jos ollenkaan ennen vuodon alkua. Kyllä tämänpäiväisellä väännöllä olisi pitänyt jo ilman muuta patojen aueta... Vaan kun ei. Taitaa olla niitä km-kaikuja vielä tämäkin.
 
Mä olen kerran käyttänyt Zumenonia ja yhden kerran Estrofem-nimistä lääkettä ja molemmista niistä mulla meni vatsa todella sekaisin eikä limis niilläkään kasvanut kuin 6-7 mm paksuksi vaikka kyse oli omasta IFV:stä ja tuoresiirrosta. Tähän hoitoon mulle tarjottiin taas Zumenonia mutta pyysin vaihtamaan sen joksikin muuksi kun epäilin että mahtaako lääkkeet imeytyä ollenkaan kun tulevat melkein samantien ulos.

Näistä laastareista ei todellakaan tule mitään sivuoireita, ainakaan minulle. Vatsakin toimii aivan normisti ja se on mukava. Tosin epäilen että onkohan annos liian pieni kun rinnatkaan ei ole yhtään turvonneet. Samat lötköt ovat kuin ennenkin. No, toivotaan että tuo annoksen nosto vähän vauhdittaa kasvua mutta lääkäri kyllä totesi että vaikka se ei tuosta 6 mm kasvaisikaan niin se ei ole este siirrolle kun limis oli kuitenkin kuulemma niin tasapaksu ja kaunis. Samoin minulla on todella pieni kohtu ja tämäkin voi kuulemma vaikuttaa siihen ettei limis tule kovin paksuksi. En siis ole huolissani.

Lotan ultrakuulumisia jään nyt odottelemaan...
 
Neuvolassa kävin ja siellä kaikki ok. Paino lakenut kilon. Kyllä heti huomaa painossa ja olossakin kun saa kaikki lääkkeet lopettaa. Minulla ainakin painoa tullut näiden kahden vuoden aikana kun hoitoja olemme tehneet noin viitisen kiloa melko pysyvästi. Nyt katson melko tarkkaa mitä syön ja yritän jaksaa myös liikkua.

DREAM, minulla ollut limis aina siirrossa n. 9mm ja nyt oli sellainen tunne, että limis oli kasvanut todella hyvin. Tämän vuoksi uskalsin ainoastaan yhden alkion siirtää. Jälkeenpäin sain kuulla, että lääkäri oli paksuudeksi mitannut ainoastaan 7.6 ja tästä tulin kuitenkin raskaaksi!!

Toivottavasti LOTALLA kaikki hyvin ultrassa. Mikä MAIJALLA olo?? Kuuluuko HILLEVI mitään uutta?? Kirjoitelkaahan kaikki kuulumisia!!

Terkuin, VEKARA :wave:
 
Mukavaa Vekara, että raskaus etenee siellä hyvin! Älä anna painon laskea liikaa. Minulla kin muutama kilo tullut hoitojen aikana, mutta tauoilla täytyy aina yrittää tsempata.
Ei ole Tartosta kuulunut mitään, odottelen vielä jonkun päivän ja kyselen sitten lisää.

Minulla on aina käytetty Zumenonia, paitsi hoitojen alkutaipaleella inseminaatioissa ei mitään. Näköjään ei kaikki ole edes limakalvosta kiinni. Niinhän se kuulemma on, että hyvä alkio tarttuu vaikka muullekin kuin kohdun limakalvolle...

Toivottavasti täti löytäisi jo Matsalun luo, rasittavaa tuollainen odotuttaminen.

Toivottavasti Lotan tilanne selviää parhain päin ultrassa! :hug:

Kaikille muillekin pinolaisille tsemppiä ja muuta hyvää!
Hillevi :wave:
 
Dream: minä käytin myös Estradot-laastareita ja annos oli aluksi 1 laastari joka toinen päivä. Sitten kohotettiin 2 ja 3 laastariin ja yhtenä päivänä taisin laittaa jopa 4 laastaria. Minullakin kesti limiksen kasvu ja arvelinkin, ettei siirto varmaan onnistu hyvin, kun limis oli muistaakseni 8 mm paksu. Sen kasvatus taisi kestää 2 viikkoa tai ylikin. Muistan, kun Hillevi :heart: rohkaisi, että ajan kanssa hyvä limis tulee. Ja niin tuli, kun siitä raskaus kuitenkin alkoi. Mullakaan ei laastareista oireita pahemmin ollut, rinnatkin ihan samanlaiset oli kuin normaalisti. Limis oli lekurin mielestä hyvän näköinen, joten kai sillä paksuudella ei sitten niin suurta merkitystä loppujen lopuksi ole. Pidän peukkuja, että alkiosi kiinnittyy!

Matsalulle tätiä yritän komentaa sinne päin! :wave:

Lotta, kiitos kannustuksesta! :heart: Niin se on uskottava, että ultran jälkeen on mukavaa kerrottavaa, vaikka epäusko meinaa ottaa ylivallan aina välillä. Toivottavasti sinä pääset siirtoon asti eikä tarvitsisi odottaa yhtä ylimääräistä kiertoa.

Hillevi, toivottavasti saisit Tartosta jo jotain tietoa. Inhottavaa se odottelu. Toivottavasti pääsette pian tositoimiin. :wave:

Vekara, laitoin sulle yksäriä. =)

Kaikille muillekin mukavaa torstaita ja viikonlopun odottelua!

Nennuliini
 
Heippa tytöt :heart: !

Simmis ja Vekara: hienoa, että teilläkin ultrakuulumiset olivat hyviä, täällä palstalla puhaltaa nyt hyvät tuulet !!

Maijattarelle onnittelut yllätysalkioista, kyllä kuulostaa siltä, että ne olivat aivan teille tarkoitetut!! Tsemppiä piinistelyyn!

Dream, hienoa, että tekin olette saamassa alkion, toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Onko tämä Intiimi siis ainoa paikka suomessa jossa alkioadoptiota tehdään?

Matsalu
: toivottavasti pääset pian mukaan tositoimiin, tädin odotteleminen on tympeää..ja odottavan aikahan on tunnetusti pitkä..

Vuorovesi: hatunnosto ja suurkiitos sinulle! Ihanaa, että kaltaisiasi ihmisiä löytyy!

Lotta: toivotaan, että kaikki on hyvin, ja pääsette siirtoon!!! Mites ultrakuulumiset??? :hug:

ON: tänään limisultra, ja ilmeisesti kaikki ok, kun ei lääkäri sen enempää kauhistellut, vaihtoi kuitenkin progynovien annostelun vaginaaliseksi (jee...), joten ilmeisesti limiksen kasvu saisi täälläkin olla reilumpaa..
Täällä on ollut puhetta noista hormoneista, onko zumenon tabletit ja estradot-laastarit siis vastaavia kun progynovat??
Noh, toimenpidepäivä vielä hieman avoin, mutta alkuviikosta kuitenkin...

Jänniä aikoja eletään..
 
Dream ja Vilhelmiina: Onnea vaiheisiinne, hienoa että olette saamassa pian alkion matkaan.

Vekara: Hienoa, että oli mukava neuvolakäynti ja kaikki hyvin!

Omat kuulumiset ovat huononlaisia. Ultrassa kaikki oli juuri niin huonosti kuin olin vähän aavistellutkin. Lääkäri totesi, ettei ole mitään jakoa tehdä alkionsiirtoa ensi viikolle, kun vuoto ei ole osoittanut merkkiäkään loppumisesta ja limiskin oli vain 4mm. Sain nyt ohjeeksi, että jos vuoto loppuu viikossa niin sovitaan uusi ultra-aika ja yritetään vielä alkionsiirtoa tähän kiertoon (Progynovat siis jatkuvat). Jos vuoto ei nyt ala, niin siirretään pas seuraavaan kiertoon. Aloitan sitten suosiolla pitkän kaavan mukaan eli ensin jarrut kehiin ja sitten Progynovat. Alkaa vaikuttaa siltä, että tämä tapa on minun kohdallani varmin, että saadaan kroppa pas-kuntoon.

En nyt niinkään ole pettynyt Passin siirtymisestä, koska itsekin haluan, että alkiot sulatetaan sitten, kun on ihan priimatilanne kaikin puolin. Eniten tässä nyt järkytti ultratilanne noin muuten. Ultrassa todettiin pari alle parin sentin endometrioomaa, kiinnikkeitä ja sacto (eli munatorvet tukossa ja sumpussa, joka voi aiheuttaa tulehduksen). Tilanne ei siis endon näkökulmasta ole paha, mutta lapsettomuuden näkökulmasta saattaa olla, kun jatkuva vuotelu vaikeuttaa hoitojen tekemistä ja luultavimmin myös alkioiden kiinnittymistä. Lääkäri mietti, että ennen seuraavan ivf:n aloittamista on hyvä konsultoida endon leikannutta lääkäriä ja ehdottaa, että uusi laparoskopia tehtäisiin. Tässäkään ei sinällään ole mitään kovin ihmeellistä ja voisin jopa iloiten mennä leikkaukseen, kun sillä voitaisiin parantaa onnistumismahdollisuuksia. Sen sijaan tuntui pahalta kuulla, kun lääkäri totesi, että toisaalta sitten joutuisin käyttämään hormonikorvaushoitoa lopun ikääni. Toisin sanoen siis niin radikaali leikkaus tehtäisiin, että vain kohtu jätettäisiin.

Ymmärrän selvästi sen, ettei voida hoitaa sekä endoa että lapsettomuutta. Minulla on endo pysynyt aika tasaisena, kun syön tauotta pillereitä. Jos lapsettomuutta ei hoidettaisi, endo pysyisi luultavasti kurissa ja saisin pitää sen munasarjani, mikä on vielä jäljellä. Jos taas lapsettomuutta hoidetaan, joudutaan tekemään tällainen leikkaus, että hormonikorvaushoito on edessä kolmekymppisenä. Täällä palstalla luultavasti on joku muukin tässä pisteessä ja en halua kauhistella tätä asiaa liikaa, mutta täytyy sanoa, että paljon kokeneena ja lapsettomuushoitojen konkarina silti aika järkyttynyt olo on. Pitkäaikaisen hormonikorvaushoidon (tässä tapauksessa kai n. 20 vuotta) riskejä ei varmaan edes tiedetä. Eihän sitä tiedä onko leikkaava lääkäri yhtään tällä kannalla ja lähtisikö edes tällaista leikkausta tekemään. Jotenkin vain koko raskaushaave tuntui siirtyvän taas paljon kauemmas, kun mietin, että voiko raskaaksi tuleminen sitten edes onnistua ilman leikkausta. Jos munasarjat poistettaisiin, niin joku osa minusta on tosi surullinen. Vaikka en oikeasti usko mihinkään luomuraskautumiseen, niin tuo toimenpide poistaisi vähäisetkin haaveiden rippeet.

Eipä tässä voi muuta kuin odottaa, miten tämän kierron kohdalla käy tai siirtyä sitten syyskuun passiin. Jos raskaus ei ala, niin sitten alkaa leikkauksen pohdinta. Asia kerrallaan kun osaisi taas mennä..
 
Lotta, lohtu :hug: !
Ymmärrän jotenkin tunteesi, kun pelkäsin samoja asioita joskus. Kaikki lapsettomuuden hoitoa pitkittäneet asiat tuntuivat pahoilta, mutta tiesi, että jos niikseen tulee, ne on vain tehtävä alta pois ennenkuin lapsettomuutta kannattaa hoitaa. Toisaalta olisi mieluusti mahdollisimman pian hoitanut lapsettomuutta, mutta jos ei tekisi toista, niin hoidot voisivat mennä hukkaan. Toivottavasti lääkärisi ottaa pian kantaa ja pääset asioissa eteenpäin, olipa ne mihin suuntaan hyvänsä. Tietysti toivon, että pääsette hoitoja jatkamaan, mutta niinkuin itsekin sanoit, että ne kannattaa vasta tehdä, kun tilanne on oikein optimaalinen sille. Kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista! Toivon, että asiat menevät parhain päin! :heart:

Nennuliini
 
No huh huh, Lotta, onpa kenkku tilanne! Mutta eikös toisaalta ole niinkin, että jos tulisit nyt raskaaksi, se vaikuttaisi positiivisesti endoonkin? Joka tapauksessa voimia!

Vilhelmiina, kiva kiva, pääset pian siirtoon.

Oma penteleen kohtu: Eipä alkaneet menkat tänäänkään. Mies tuli omilta lomiltaan kotiin ja sen kunniaksi kuksittiin ja vielä saunottiin päälle, mutta ei kun ei. Maha vain on tosi kipeä, välillä niin kovin, että oksettaa.

Viikon ovat jo kuukautiset myöhässä. Nyt onkin alkanut pelottaa, että mitä jos keskenmennosta on sittenkin jäänyt kohtuun jotain retaleita kiertoa häiritsemään. Km-vuodon jälkeen kyllä ultrattiin ja puhtaalta näytti. Pari viikkoa siitä tein kotona raskaustestin, jossa näkyi enää hyvin haalea haamu ja viikon päästä toisessa testissä ei enää sitäkään. Ja sitten alkoivatkin jo melko pian ekat kuukautiset. MUTTA MUTTA... En käynyt missään varsinaisessa jälkitarkastuksessa enkä verikokeessakaan, kun oli kesä eikä huvittanut lääkäreillä rampata. Ja kun kaikki tuntui menevän kuin oppikirjasta eikä mitään tulehdusoireitakaan ollut. Nyt harmittaa moinen huolettomuus!

En sinänsä ihmettele kuukautisten viipymistä; voihan se km vielä vaikuttaa. Mutta näitä kipuja minä en ymmärrä. Miten voi kohtu supistella monta päivää ilman että mitään tulee ulos?
 
No, voihan pentele, Lotta.. Onpas kurja tilanne, tylsää kun hoito siirtyy, mutta tottahan se on, ettei kannata kiirehtiä, vaan siirtää alkiot, kun tilanne on parempi. Kyllä se osaa tuo endokin olla aikamoinen riesa!!

Matsalu: luulisi, että jos vuodon jälkeen on ultrattu, ja virtsan raskaustestikin näyttänyt negatiivista, niin ei pitäisi olla aihetta huoleen?? Toivotaan, että pääset pian pälkähästä.

Mullakin oli melko voimakkaita kuukautiskipu-oireita nyt tässä kierrossa, eikä vuotoa vaan kuulunut, sitten se kuitenkin lopulta alkoi.. (itselläni varma keino saada kuukautisvuoto alkamaan, on tehdä raskaustesti, tepsi tälläkin kertaa :))

 
Kiitokset Vilhelmiina, Nennuliini ja Matsalu. Aika toivottomalta tilanteelta tämä vielä tänä aamunakin tuntuu. Mieli varmaan sopeutuu tähän ajan kanssa, ja aikaa varmaan nyt vaatiikin.

Matsalu: Niin juuri on, että raskaus tai sitten pillereillä oleminen pitäisi tämän endon rauhallisena. Ainoa mahdoton yhtälö on se, että nämä lapsettomuushoidot vaikeuttavat endon hoitoa, mikä taas puolestaan tekee raskaaksi tulemisesta vaikeaa. Minulla ultran perusteella ei ole leikkausta vaativa tilanne noin muuten.
 
Kyllä se aika rientää!! LOTALLE pahoittelut :hug: !! Ompa ikäviä vastoinkäymisiä :| . Onneksi jaksat ajatella asioita eteenpäin...uskon kyllä, että asiat vielä onnistuu.

MATSALU, kannattaisiko käydä tsekkaamassa kohdun tilanne?? Saisit itsellesi myös rauhallisemman mielen. Luulis, että kaikki on tullut ulos, mutta miksi supistelee??

WILHELMIINA, koska sinulla siirto??

Täällä voidaan jo ihan ok. Ihanaa kun jaksaa taas tehdä asioita... ajattelin käydä katsastamassa auton ja sain ajan myös kampaajalle :D !!

Mukavaa alkavaa viikonloppua :wave: - VEKARA -
 
Lotta, voimia sinulle! Toivotaan, että jotenkin umpisolmu aukeaa ja mieluimmin tietysti raskauden onnsitumisen kautta :hug:

Matsalu, oletko tehnyt raskaustestiä viimeisten kuukautisten jälkeen? Voisiko olla mahdollista?? Voimia sinullekin!

Mukavaa, että Vekara olet päässyt alkuvaiheen vaivoista!

Kaikille mukavaa viikonloppua, lähden taas retkeilemään.
Hillevi
 
Jep Hilde, kyllä mulla on tuo sama takuuvarma kosti saada menkat alkamaan kuin Vilhelmiinallakin. Aamulla testasin ja ihan selvää ja kirkasta negaa testi näytti. Sikäli lohdullista, että ei kohdussa pitäisi siis myöskään mitään vanhaa hcg:tä tuottavaa kudosta olla. Mutta kuten Vekara neuvoi, täytyy kai tässä jossain vaiheessa lääkärille vääntäytyä, jos ei mitään kuulu.

Viikonloppuja kaikille minunkin puolestani! Vetäydymme itse puutarhatöihin ja saunomaan maalle.
 
Hilleville hauskaa retkeilyä, ja muillekin oikein mukavaa viikonloppua!!!

Me olemme menossa mökkeilemään kaveripariskunnan kanssa, joten mukava saada muutakin ajateltavaa. Saa myös keskustella aiheestakin, sillä he ovat ainoat, jotka tästä hoidosta nyt tietävät. Olen tarkoituksella nyt pitänyt suun supussa muiden osalta, vanhemmillenikaan en ole mitään kertonut.. Äitini kyllä tietää, että lahjoitusjonossa ollaan, mutta jotenkin en nyt jaksa sitä ainaista tiedustelua tilanteesta..
Niin rakas ja ihana kun äitinikin on, niin jotenkin hänen kommentit on välillä sellaisia, että ei kuitenkaan ihan ymmärrä meidän tilannetta.. Onneksi on tämä yksi ystävätär, joka tuntuu ymmärtävän, häneltä ei koskaan tule mitään idioottimaisia kommentteja, siihen voi luottaa :)

Meillä näillä näkymin siirto TORSTAINA!!!!
Pitkään aikaan en ole ollut näin innostunut hoidosta, jotenkin tuntuu, että tämä voisi toimia.
Kuusi omaa ivf-icsi hoitoa kun on läpikäyty, niin ne rupesi jo menemään "rutiinilla", ja aina sama tilanne, että juuri ja juuri siirtoon päästiin. Jotenkin en viimeisimmässä neljässä hoidossa ole ollut ollenkaan toiveikas, mutta nyt olen!!
Voi kun olisikin se ongelma nyt todella niissä mun munasoluissa, niin sittenhän tilanne olisi hyvä.. mutta kun ei ne miehen siittiötkään mitään priimakamaa ole olleet..
Noh, pian ollaan viisaampia...
IIK!!!

Viikonloppuja!!
 
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille. Olen välillä lukenut tätä palstaa ja seuraillut mitä kaikkea teille tapahtuu... tässä nyt vain kertoa kommenttini Tarton Elite Klinikasta. Olin eilen Andrein luona ja siirrettiin 1 alkio joka oli hedelmöitetty mieheni solulla ja lahjoittajan. Koko juttu on loppujen lopuksi toiminut erittäin asiallisesti heidän kanssaan ja olin todella yllättynyt kuinka hieno klinikka oli. Odotin jotain vanhan neuvostoajan tapaista ruskeaa paikkaa. Raha näköjään liikkuu tässä busineksessa. Matkat olivat nopeat..ensin mies kävi siellä yksin ja eilen matkasimme sinne heti aamusta ja palasimme samana päivänä illalla. Olihan siinä istumista mutta jos on kiire niin... minulle ainakin jäi tosi hyvä fiilis koko jutusta. En tietenkään vielä tiedä tulosta mutta pakkaseen jäi 9 top-alkiota. Andrei oli myös ihan ok vaikka vähän jännitinkin. He haluavat aika paljon kaiken näköisiä kokeita ja testejä. Me emme kaikkia pyydettyjä kokeita tehneet ja mitään eivät loppujen lopuksi edes tarkastaneet. Kiertelin klinikalla ja labrat ym näyttivät kovin moderneilta. Eli voin kyllä suositella. Aika nopeasti myös pääsee hoitoon. Kysyisin yhtä asiaa.. lääkäri sanoi ettei saisi
harrastaa seksiä.. siis kuinka kauan??? Tietääkö kukaan? En älynnyt sitä kysyä paikan päällä. Tässä siis terveiset Tartosta. Mukavaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin.
 
Meille ei ARTSI sanonut mitään seksi kiellosta eikä yksikään suomalainen klinikka aiemmin. Ajateltiin itse vaan, että muutama päivä olisi hyvä seksiä välttää. Tervetuloa mukaan piinailemaan!!!

WILHELMIINALLA jännät paikat!!

- VEKARA -
 
Kaunista elokuista iltaa (yötä) kaikille!

Palstalla on tapahtunut niin paljon, etten ihan kaikkea tapahtunutta ehdi lukemaankaan... Kirjoittelin joskus muutaman viestin aiemmassa ketjussa ja nyt löysin tieni tänne uuteen ketjuun. Hirveästi en ole ehtinyt netissä pyörimään viime aikoina, koska pinnasängyssämme tuhisee lahjamunasolulla alkunsa saanut 5kk:n ikäinen neiti :heart:

Tahdonkin toivottaa kaikille erittäin paljon onnea hoitoihin ja kannattaa uskoa, että joskus mahdottomaksikin luultu toive voi muuttua mahdolliseksi! Lueskelen ketjua ja tsemppailen täällä taustalla. Meillä yksi alkio odottaa pakkasessa, mutta uusi hoito ei ole vielä ajankohtainen.

Pihla
 
dREAM,minulla on käytössä sikä laastarit etä zumet. Kaksi laastaria joka toinen päivä ja kaksi pilleriä, ja limis oli silti vain sen 6 mm. Lääkäri sanoi että viidelläkin on raskauksia alkanut, eikä siis limiksen takia jättänyt siirtoa tekemättä. Minulla ie ilmeisesti kasva millään konstilla tuo limis sen paksummaksi, kohtuni on myös melko pieni. Sulatetaanko teidän alkio maanantaina vai tiistaina. Me saimme itse valita kummin haluamme. Eli halusimmeko selvittää lähtevätkö alkiot jakaantumaan, vai riittääkö meille että ne selviävät sulatuksesta. Me halusimme varmistaa, että ne ovat jakaantumiskelposia, silläkin uhalla ettei siirtoon päästäisi.

Hormoonit taitavat jyllätä, kun kirjaa lukiessakin alan kyynelehtimään. Ei minulla ennen ole sellaista tapahtunut. Onkohna klexanen vaikutusta kun välillä repii oikealta puolelta vatsasta. Kerrankin olin jonkin aikaa kumarassa jalat ja kädet lattiassa jonkin aikaa, ja kun yritin suoristaa itseni niin kiskas tosi kipeesti. En saanut itseäni suoraksi kuin vähitellen. Mieskin kysyi et mitäs nyt, johtuuko toi siitä pistelystä.

Mä laskeskelen jo kauhulla montako päivää on enää testiin ja tuomioon. Voi kun mä osaisin olla sitä ajattelematta.

Tulkaahan sadepäivän iloksi kirjoittelemaan kuulumisianne

Maija
 

Yhteistyössä