Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei kaikille,

Täälläpä ei ole mitään raportoitavaa... niin ei tule kirjoiteltua. Hieno kuulla, että on olemassa lääke joka auttaa pahoinvointiin. Nukkukaa hyvällä omallatunnolla niin pitkään kuin nukuttaa, te onnelliset raskautuneet!

Minä olen yrittänyt nauttia kesästä vapaa-aikana. Mutta nopea täytyy olla, että ennen seuraavaa vesisadetta ehtii jotain kivaa tehdä.

Mukavaa viikkoa ja hyviä vointeja ja ultrakuulumisia!
Hilde :wave:
 
Hei taas

Uudessa asunnossa asustellaan.. vielä on muuttolaatikoita vähän siellä sun täällä, mutta pikkuhiljaa niitä sitten puretaan kun ehditään.. Rankka viikko takana. Joka yö nukkuminen mennyt johonkin 00-01 paikkeilla ja aamusin herätys ollut töihin jo klo 500.. No, pian helpottaa.

Olikos Vekaralla tänään ulrta? Vai onko minulta mennyt jtn ohi, kun en nyt ole kovinkaan aktiivisesti ehtunyt uutisia lukemaan. Toiv kaikki hyvin ja hienoa että saat apua tuosta lääkkeestä. Minulla käytettiin samanmoista lääkettä migreenikohtauksissa tulevaan pahoinvointiin.. Kertoile ultrauutisia, jos semmoinen on takana. Kun kävit vkl:na gynellä, niin ultrasiko samalla vai kuinka?

Eipä täälläkään mitään kummempia kuulu. Ruskea vuoto jatkuu. Tulee oikeen kunnolla limaista ja tumman ruskeaa vuotoa.. Kk:sten alkuun pitäisi olla vielä viikko.

Hengenahdistus ei ole kadonnut. Välillä ihan hirveä olo. Yhtäkkiä alkaa vaan pyörryttämään ja oksettamaan ja silmissä sumenee.. ja sitten on se jatkuva hengenahdistus. Täytyy tilata uusi aika lääkäriin.. en enää jaksa tätä.. Pelkään jopa kuolevani kun tämä hengenahdistus on niin voimakasta.. Välillä jo näytti, että se olisi loppumaan päin, mutta nyt se on tullut takaisin entistä voimakkaampana..

Kiitos Matsalulle ja Hilleville neuvoista. Täällä mies on nyt aloittanut nuo multivitatabletit.. toiv sperman laatu vähän paranisi:)

Rudylle ja Marrulle hyviä vointeja! Hienoa että raskautenne etenee normaalisti. Nauttikaa siitä kaikin sielun ja ruumiin voimin. :heart:

3 viikkoa vielä töitä.. sitten alkaa loma.

Mukavaa maanantai päivää kaikille:)
 
Ihana herätä tällaiseen aamuun B) !!

NENNULIINI, missä tosiaankin luuraat?? Onhan kaikki hyvin??

ALIISALLE onnea uuteen kotiin :flower: !! Ikävä kuitenkin tuo sinun olotila :/ . Kannattaisi tilata aika lääkäriin, että saat mielelle rauhan eikä tarvitse miettiä mistä kyse :hug: !!

Lääkärissä olin ja kaikki hyvin. Vuoto pois, mutta hiiva tilalla (koskaan ei ole ollut!!). Kolme puikkoa sain lääkkeeksi. Huomenna neuvola. Matkaa vielä pähkäilen...vatsatautia ei kyllä olisi hyvä saada, mutta täytyy katsoa millaisena olokin pysyy. Lääkkeitä en ole enää tarvinnut :D , pienen kuvotuksen kestän!!

Tänään meinaan yrittää pientä lenkkiä :p ...kirjoitelkaahan!!

- VEKARA -
 
Tiedän tunteen ku itel ei just menos muuta ku odotteluu, ni eipä tu pahemmin kirjoteltuakaan muuta ku luettua vaan. Mut Vekara...sun sinnikkyys palkittiin. :) Oot ollu tosi sinnikäs, ja alkuraskauden piinat ohi, toivon niin. Aliisalle jaksamista, nuo hormonit tekee noit inhottavia oireita. Menepä ihmees lääkäriin jos olo paha. Ja ny ku sul tulos uus luovuttaja ni voipi jo eka kerral tärpätä :) .
Itel tuol 40+ puolel omia tuntemuksia.
Kaikille mukavaa kesäpäivää!
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/uutta hoitoa/luovuttajaa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Maija(tar) (41), ekaa haikaileva, alkioadoptio elokuussa
Vilhelmiina (37) jonossa 2/09 alkaen, elokuussa hoito
Lotta(31) haaveissa 1. elokuu 1. lahjaivf:n 1. pas. Endo leikattu 06.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Jonsku-78 (31) Haaveena 1. Elokuun puoliväli. 10.8. ultra.
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Matsalu (45) eka, passia odotellen
Aliisa (25) ensimmäinen haaveissa, pakkanen tyhjä -> syksyllä uusiin hoitoihin.
Iituska (38), haaveissa eka, pas syksyllä?
NellaMaija (32) eka

Piinistelijät

Alma (34) haaveissa ensimmäinen, testi 31.5.


Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (34) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Täällä voidaan paksusti :) Olo on aika kiva, mutta ylävatsa on alkanut kipuilemaan noin viikko sitten. Ilmeisesti kohtu siirtelee kaiken "ylimäärisen" tieltään ja siitä sitten kipu. Saa nähdä kuin työnteon kanssa käy, kun tuntuu että joku pistelis monella neulalla ylämahaan....ens viikolla soitan taas neuolaan jos tarve vaatii. Mä kun olen niin lyhyt niin käy paikat ahtaaksi jo nyt.
Vauveli on aktiivinen. Muistaa monottaa mua päivittäin ja yleensä silloin, kun olen menossa nukkumaan on hyvinkin aktiivinen.

Jakselkaahan kaikki hyvin!

Bartsu ja M 24+1
 
Aurinkoista huomenta!

Pitkästä aikaa!! Ollaan lomailtu tässä 4 vkoa, käyty Kyproksella, savossa, Kainuun perämettissä, huvipuistot ja eläinpihat.... nyt kotosalla ja ma sitten taas töihin....

Juu olen koettanut olla ihan että oliskaan kun olen niin jotenkin varman että kaikki ei ole hyvin.... Kun lopetin lääkkeet vkolla 10 niin sen jälkeen hävisi kaikki raskausoireet. Ei ole enää pahoinvointia, ei tissit arat, ei pissata koko ajan, ei sitten yhtään mitään.... ensi viikolla on np-ultra ja ihan paniikissa sitä odottelen.... voi paska...
Masukaan ei ole kasvanut muuta kuin jatkuvasta jäätelön ja grilliherkkujen syönnistä... huoh... tää alkuraskaus on NIIIIIN raastavaa! :( jos siis mitään enää raskaana olen....

No mutta onneksi täällä on tullut hyviä uutsia np-ultrista! onnea onnea!

Bartsu: minullakin oli viime raskaudessa vkon 23 alk. kovia ylävatsakipuja joiden takia olin ihan yöllä päivystyksessä.. mitään vikaa ei löytynyt ja oletettavaa oli että kivut johtuivat suolten kiinnikkeiden venymisestä (minulla endo ja paljon leikkauksia..) ja se kipu oli jotain aivan käsittämättömän kamalaa.... oksensin vaan yöt kun sattui niin paljon. Sitten se loppui kun seinään muutaman viikon kuluttua....tsemppiä sinne kovasti! ja ihanaa että tunnet paljon vauvan liikkeitä. Se rauhoittaa kummasti.

nyt metsää koirien kanssa

assari 11+4
 
Bardolino; mukavaa, että raskaus etenee hyvin :) Inhottavia nuo kivut. Muistan, että itselläkin oli kaikenlaisia kipuiluja.

Assari; kiva kuulla sinusta =) Kuule, uskon, että kaikki on masussasi ihan hyvin. Mulla kävi samoin, että kun lopetin lääkkeet viikolla 10 pahoinvointi helpotti ja luulin jo päässeeni siitä kokonaan.....kunnes se tuli takaisin viikolla 12 :/ Ja sehän voi olla,että juuri lääkkeet ovat aiheuttaneet sinulle oloja, ilman niitä olisit saattanut kuulua onnellisiin oireettomiin odottajiin =) Jaksuja ultran odotteluun !!!

Rudy ja rupsukat rv 13+4
 
Hip hei perjantaita,

Bartsu, eikös ole kiva kun on masussa nyrkkeilijä - miltähän se mahtaa tuntutua, vaike akuvitella. Toivottavasti ylämahan kipuilut loppuu pian, ei ole kivoja!

Assarille voimia ultran odotteluun ja peukut pystyssä sinulle, että siellä näkyy tomera alkio! :heart:

Rudylle ja Vekaralle myös voimia ja kaikkea hyvää odotuksiinne, kuten Nennuliinillekin :wave: Kesälaitumillakohan hän ja Pomppaduu...

Täällä ei mitään raportoitavaa, kuukautiset sentään pyörii 28 pvän välein ja pari harmaata hiusta pongattu - vai olisko auringon haalistamaa (jos oikein optimistiksi heittäytyy).

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hillevi
 
Ihana, kun olette kaivanneet! :heart:
Todella pitkä tauko nyt ollut kirjoittamisessa, kun viime viikon olin vielä töissä ja kahdet eri yövieraatkin oli useamman päivän. Lisäksi yökköolo on ollut välillä aika pahaa. Ihme, että sain sen piiloteltua vierailta. ;) En tiedä, ihmettelivätkö yhtään, kun esim. yhtä voileipää en voinut syödä kokonaan vaan annoin miehelle loput. Paino on tippunut jotain 3 kg, kun ei voi syödä isoja määriä ruokaa kerralla ja koko ajan pitäisi ruokaa olla mussuttamassa, että paha olo pysyisi poissa. Onneksi vessanpöntön kanssa ei ole tarvinnut tehdä tuttavuutta, vielä ainakaan. Lisäksi on tuo väsymys, monet päikkärit olen nukkunut nyt lomaviikolla. Mutta sitten aamuyöstä ei tahdokaan saada nukuttua, vaikka haluaisi. Se on ihan uutta minulle, aamu-uniselle. :|

Tiistaina kävin ultrassa. Sieltä löytyi kuin löytyikin yksi syke ja raskaus ihan oikeassa paikassa. :heart: Kyllähän se kyyneleen toi silmäkulmaan ja helpotti huomattavasti oloa. Tänään tosin sitten taas säikähdin (maanantaina myös), kun siteeseen oli tullut ihan vähän vaaleanruskeaa tuhrua. Sitä ei paljon ollut, mutta säikäytti tietysti. Mutta sehän voi olla varmaan olla vaikka kynnen raapaisusta johtuva, kun on lugeja laittanut. Yritän olla siitä huolehtimatta liikaa, kun normaalien pikkukipujen lisäksi ei ihmeempiä kipuja ole eikä muutakaan vuotoa. Ja se rusehtavakin tuli kerralla siteeseen ja seuraavalla vessareissulla vähäsen. Eikös nämä kuulosta ihan normaalilta teistäkin?

Nyt en kaikkia muista kommentoida, kun ollut pitkä väli palstailussa. Yritän olla nyt aktiivisempi palstalainen, kun ei ole nyt vieraitakaan tiedossa kuin "päivävieraita" yhtenä päivänä.

Vekara, mukava, kun sait pahaan oloon lääkkeet. Minä olen vielä pärjännyt ilman ja jopa tottunut tähän oloon. :)

Aliisa, kiva varmaan laittaa uutta kotia! :wave: Toivotaan, että vitamiinikuuri parantaa miehen simppoja!

Bartsulla hienot viikot! Loppuaika hurahtaakin nopeesti.

Assarillakin kohta 12 vkoa täynnä ja Rudyllä mennyt jo yli. Hieno homma! Joko teillä miten isot masut?

Siisami, sinullakin ilmeisesti kaikki hyvin? Joko masu alkaa näkyä?

Hillevi, kyllä ne pari on ihan selvästi auringonhaalistamia hiuksia. Sen näkee tänne asti. :wave:

Toivottavasti kaikkien pahoinvoinnit helpottaa, kellä sitä on. Raskaudet jatkuu mallikkaasti ja uudet hoidot tuottavat hyviä tuloksia syksyllä. Sehän on jo kohta!

Nyt tekemään miehelle jotain ruokaa, kun tulee töistä, vaikka kaikki ennen niin hyvä ruoka haiseekin pahalle. :snotty:

Terkuin,
Nennuliini
 
Missäs kaikki luuraa??? Niin hiljaista on ollut??

Täällä on ekassa neuvolassa käyty ja kaksi viikkoa lomaa vielä jäljellä. Turkkiin olisi tarkoitus lähteä viikonloppuna, mutta vähän mietityttää tuo H1N1. Mitään riskejä en tosiaankaan tahdo ottaa, mutta toisaalta en lomaa tahtoisi turhan vuoksi perua. Mitäs tekisitte tilanteessani??

Terkuin, VEKARA
 
Vekara Hienoa että kaikki on hyvin:) Turkkiin lähtöä en sen kummemmin pelkäisi. Kyllä siellä maalaisjärjellä pärjää. Katsoo vaan mitä syö. EI mitään raakoja vihanneksia, siipikarjan syömistä voi välttää yms. Lentokoneeseen vaan tukisukat jalkaan. Uimista kannattaisi välttää lugejen takia. Lääkäri neuvoi meillä kyllä, että jos käy uimassa niin jakaa lugeannoksen vaikka kolmeen osaan. Illalla 2, päivällä 2 ja aamulla 2. Kyllähän tuon lintuifluenssan voi saada mistä vaan.. toki riski muualla kuin meidän turvallisissa pohjoismaissa on suurempi.. mutta en sitä pelkäisi siltikään. Turkissa on muuten pirun kuuma tähän aikaan. Muistan viime vuodesta sen kuumuuden.. se oli jotain aivan käsittämätöntä. Itse lähtisin sinun asemassasi.. et sinä matkustamisella voi itsellesi mitään pahaa tehdä. Mukavaa matkaa, jos matkaan päätätte lähteä:)

Hienoa Nennuliini että sinullakin löydetty :heart:

Kyllä on aikamoinen pino lapsia syntymässä täällä:) Hienoa kaikille teille :heart: Vielä meitä moni kyllä yrittää ja toivoo pääsevänsä samaan tilanteeseen kuin te kaikki ihanaiset:) Syksy on pian.. kuten Nennuliini totesi. Fertinova aukeaa viikon päästä. SIlloin mies kromosomitutkimuksiin ja syyskuun alussa toiv hoidot alkakooon..
 
Nennuliinille onnittelut mukavista ultranäkymistä!

Assari kaikki voi olla ihan hyvin oireittakin. Itsellä välillä täysin oireettomia päiviä. Mitään suurta pahoinvointia mulla ei ole ollut, alussa pitkät ruokavälit aiheutti kuvotusta, sitten katosi ällötys kokonaan ja palasi huonona olona, jos söi liian paljon kerralla.

Vekara me päädyttiin viikoksi Kreikkaan. Kuumuus välillä vei voimat, mutta kun joi paljon ja vältteli aurinkoa kuumimpana aikana, niin ihan hyvin reissu sujui. Syödä piti myös säännöllisesti, kellon mukaan kun söi ja varasi yöksi huoneeseen keksejä tms niin ei heikotus päässyt yllättämään. Lipsuin muutaman kerran mm fetasalaattiin, mistä hieman huono omatunto, mutta lämmintä ei aina tehnyt mieli. Toivottavasti pienet voi hyvin kuumuudesta ja äidin huonosta itsekurista huolimatta. Sikaflunssan takia meidän matkaa monet paheksui, mutta miehen töistä tuo tauti todennäköisemmin saadaan kuin mm suomalaisia täynnä olevasta lentokoneesta. Käsidesiä mukaan. Itsekkäästi ajateltiin, että lähdetään vielä reissuun, kun ei tiedä milloin sitä seuraavan kerran pääsee, kahden pienen kanssa kun ei taida tulla lähdettyä Muumimaailmaa kauemmaksi. Mukavaa ja turvallista matkaa!

Viikon päästä seuraava neuvola, toivottavasti yritetään kuunnella sydänääniä, vaikka onkin terkkarikäynti, siitä nt-ultrasta kun tuntuu olevan jo ikuisuus ja haluaisi vihiä pikkuisten olemisesta.

Marru 13+2 (jos oikein lasken)
 
Lomalta palailtu ja arkeen pitäisi orientoitua.

Loma tosin meni enemmän stressatessa, kuin rentoutuessa. Kohtutulehduksen ja valtavan hiivan jälkeen perjantaina rv 10+2 näkyi yksi eloisa sikiö. Toinen mennyt kesken rv 7+4. Eli emme päässeet nauttimaan kaksosten ihmeellisestä maailmasta vaikka siihen eka ultran jälkeen ehdimme orientoitua. Nyt sitten mietityttää, että kestääköhän tämä yksikään mukana.

Lääkkeet piti lopettaa 17.7. kerralla. Olen kuitenkin vielä muutaman lugen laittanut ja zumen ottanut, niitä kun tuolla kaapissa pyörii. Rv 12 astihan niiden käyttö on luvallista.

Onnea kaikille odottajille ja tsemppiä tuleviin hoitoihin matkaajille.

Pomppis
 
Hyvää Naistenviikkoa!

Pomppaduu, ihana kuulla että teillä viikkoja jo noin paljon ja eloisa vesseli mukana menossa! :heart: Nyt on sitten ainakin tusina bebeä tulossa joidenkin kuukausien päästä tähän pinoon. Kertokaas laskettuja aikoja, niin laitan listaan - en jaksa itse laskea...

Vekara, en usko että Turkki on possunuhan kannalta pahin paikka. Juuri siskoni kertoi, että heidän naapurinsa ja naapurin lapsi on sairastunut matkustamatta minnekään.

Meillä ei ole tietoa seuraavasta hoidosta, jonossa olemme Treelle ja Hkiin. Myös Tarto voisi olla yksi vaihtoehto. Välillä olen ajatellut lapsihaaveesta luopumistakin, mutta kipeältä se tuntuu...

Voikaahan paksusti raskaaksi tuleet ja muuten hyvin koko kööri!
Hilde :wave:
 
Hei kaikki pitkästä aikaa ja terkkuja kesä-Suomesta! Loma kuluu siivillä, mutta on sitä sentään vielä kolmisen viikkoa jäjellä.

Onnittelut mukavia utrakuulumisia saaneille! :flower:

Pomppaduu, rankkaa on tainnut olla... Kurjaa menettää yksi kaksonen. Toivottavasti nyt jatko sujuu paremmin.

Matkailusta: minä en kahden keskenmenon kokemuksella uskaltaisi lähteä ainakaan alkuraskaudesta yhtään mihinkään. Mutta tuskin se taas tautiriskien suhteen niin vaarallista on: onhan näitä kaikkia pöpöjä jo Suomessakin. Tuoreita vihanneksia kannattaa tosiaan välttää ihan mansikoista alkaen listeriavaaran takia.

Hilde, missä sinä Hesassa olet jonottamassa? Mulla oli se käsitys, että Helsingissä ei meidän ikäisiä hoideta missään. Paitsi siis Väestöliitossa oman luovuttajan soluilla.

Omaa napaa sen verran, että ekat km:n jälkeiset menkat alkaa olla lusittu. Tulivat omien kuukautisten aikaan, reilut neljä viikkoa km:stä. Täytyisi varmaan piakkoin ilmoittautua klinikalle: seuraavaan kiertoon voisi jo pas:n tehdä. Siellä ne meidän kaksoset pakkasessa uinailee...
 
Täällä tuli myös menkat ihan ajallaan ja ihan suht runsaina.. km hoitunut siis tällä kertaa itsestänsä hyvin.. hyvä niin. Nyt vaan odotellaan näiden loppumista ja käydään lääkärillä vielä tarkastuksessa..

Vielä 9pv töitä ja sitten lomalle.. ei enää jaksaisi töihin kun nyt oli pitkä vapaa.. No äkkiä se aika kuluu.

Hienoa, että Matsalu lähdössä taas siirtoon:)

Pomppaduulle :hug: Onneksi toinen kuitenkin kasvaa ja kehittyy normaalisti :heart: Yksi lapsikin on monelle suuri siunaus ja uskon, että näin on sinullekin.

Tunnin päästä soittelemaan Pelastakaa lapset Ry:lle tuosta adoptiosta.. Se jäi vähän kesken kun muutto tuli, mutta nyt on asiat varmistunut ja Pela tuon neuvonnan hoitaa ja kunta maksaa sen.. joten ei kun uudestaan vaan ilmoittautumaan..:)
 
Heippa kaikille :wave: Pitkästä aikaa!
Ihania ja paljon hyviä kuulumisia kaikilla! Pomppaduu, varmasti tuntuu pahalle, mutta kuten Aliisa sanoi, yksikin lapsi on taivaan lahja jota ilman monet jää. Vaikka tiedän tunteen, mietin aikanaan itekin, kun lääkäri epäili runsaan vuodon johtuneen toisen sikiön poistumisesta, että miks ja miks.. Mutta kyllä se sun pieni pysyy mukana, usko pois :)

Matkasta. Olen kyselly monelta taholta, lääkärituttavilta ja tutkijaystäviltä mielipiteitä. Lähinnä maallikot kauhistelee, että miks lähtee tietentahtoen hankkimaan tautia jne. Mutta ne jotka asiasta yhtään ymmärtää, tietää että perushygienia riittää. Taudin voi saada Suomestakin, esim. mies tai minä ollaan sellases töissä että riski on kokoajan olemassa. Ruoan kanssa riittää terve maalaisjärki. Ei sitä listeriaakaan kannata hysteerian kanssa pelätä. Me ainakin ajateltiin lähtee elokuussa Indonesiaan, ainoa mikä korkeintaan mietityttää on tää supisteluherkkyys ja kasvukivut.

Jees, mutta omaanapaa sen verran, että en olis uskonu liitos-ja venymiskipujen olevan näin pahoja. Samoin supisteluherkkyys on omaaluokkaansa. No, sisuksissa kaikki lienee edelleen hyvin :) Hassua miten toimintakyvyttömäksi tää vie, hyvästi lenkit, hyvästi salit jne. MUTTA, ainan se ja sama vaikka urheilu on jääny ja keho muuttuu, viis muusta, nää raskaushetket ovat kultaa kalliimmat. Mitään en vaihtaisi koskaan pois. Toivon niiiin lujaa että kaikki te pääsestte kokemaan näitä hetkiä!

Nauttikaahan heinäkuun loppumetreistä! Kesä menee LIIIIAN nopeaan.

KAuniskuu 24+4
 
Terveisiä loman keskeltä, tulee kyllä tarpeeseen :)
Tulin vain pikaisesti lukaisemaan kuulumiset, sitten jatkuu mökkeily.
Tänään on sitten jarrupiikki pistetty, joten siitä se alkaa..
Aurinkoisia lomapäiviä kaikille! Palaillaan, kun pääsen taas pois nettipimennosta.
 
Heissan!

Tää on niin onnellinen :D

NP-ultrassa käyty ja mä oikeesti olen raskaana vaikka MITÄÄN oireita ei enää ole. Kai se on uskottava ettei kaikilla edes rinnat reagoi mitenkään...mutta oli niin ihanaa nähdä vauveli. Siellä se vaan nukkua. Hieman oikaisi jakojaan mutta muuten makasi kyllä niin paikallaan, että oli oikein helppo mitata joka paikka. oih. niiiiin ihanaa. nyt vihdoin uskallan tilata äitiyshousut! alkaa hieman puristaa omat. ja töissä sanoin jo yhdelle immeiselle tästä ihmeestä....

Matkailusta: mehän olimme Kyproksella alkuraskaudessa ja sehän on pahimpia sikainfluenssa paikkoja... mutta vielä ainakin hengissä. luulen että hyvä käsihygienia auttaa samoin se ettemme todellakaan pilettäneet yötämyöten täpötäysissä ravintoloissa... koskapa todella monet sairastuneet ovat olleet nuoria aikuisia, olen vähän alkanut miettiä että ovatkohan kenties pusutelleet lomaihastustensa kanssa... no aina voi jossitella ja suomestakin voi tauteja saada... mutta matkusti tai ei niin kannatan hyvää käsihygieniaa jne....
itse kyllä lomailisin vieläkin, mutta nyt taidan pysyä kotosuomessa ja toivoa, että vauva pysyisi pidempää massussa kuin viimeksi...

assari 12+2 (IIIIIK!!)
 

Hei!Mikä tämän pinon on pelästyttänyt?? Hmmm...taitavat kaikki plussanneet elellä np-ultran jälkeistä leppoista aikaa...
Assari, onnea Sinulle hyvistä uutisista :) !
Aliisa, sulla alkaa sit elokuus tapahtua ja toivon et jotain suurta ja ihanaa!
Hillevi, ei Tartokaan huono vaihtoehto ole, tiedä vaikka saisit vielä ihanamman luonteen vauvalle...
Pomppaduu, Sinulle toivon positiivista mieltä. Saitko lääkettä tuohon k.tulehdukseen?.
Katselin juuri tuota listaa niin Teitähän on lauta naisia vauvaa hoitamassa helmi-maliskuussa! Upeata!
gerbera-18kg :whistle:
 
Taitaa kesälomat ja masun kasvatukset pitää naiset poissa langoilta...

Assari, nyt sulla on jo sellaiset r-viikot, että ehkä uskaltaa vähän huokaista. Ihana uutinen! :heart:

Kauniskuu
, voimia kipuiluihin, sinulla vasta hienot viikot ovatkin!

Gerpera, mä olen miettinyt Tartoa ja siellä sitä jaettua lahjamunasoluhoitoa. Miehen siemenet kun oli viimeksi hyvässä kunnossa. Meidän viimekerran luovuttajahan oli jo 35-v, vaikka hänellä terveitä ihan pieniä lapsiakin... niin ehkä solut eivät enää olleet ihan priimakunnossa. Nyt tuntuu, etten jaksa enää montaa kertaa yrittää. Jos ei mistään löydy "omaa" luovuttajaa Suomessa tehtävään hoitoon, niin sitten ehkä Tartoon.
Oletpa upeasti saanut pudotettua painoa *nostaa hattua* :flower:
Minä olen saanut koko kevään kestäneet vatsan turvotukset pois jättämällä vehnän ja sokerin ruokavaliossa vähälle. Ihanan litteä ja kevyt olo!

Tänään mökille kummitytön 6-v synttäreitä juhlimaan - onneksi on näitä lapsia lähipiirissä, joita saa välillä ihan lainaankin.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Hilde :wave:
 
Heippa!

Nennuliini; onnittelut hyvistä ultranäkymistä :heart: Nyt sitten vaan masua kasvattelemaan ! Onko tiputtelu jo loppunut? Toivottavasti. Kovin yleistähän tuo on ollut tälläkin palstalla.

Pomppaduu; onpa teilläkin ollut rankka alku :hug: Huomasitko itse kohtutulehduksen, vai miten se selvisi? Kaikkea hyvää odotukseesi ja enkelit vartioimaan pienen kasvamista :heart:

Matsalu; teilläkin pas senkun lähenee :) Hienoa,että olet fyysisesti toipunut km:sta.

Aliisalle onnea uuteen kotiin :flower:

Assari onnittelut ihanista ultranäkymistä :heart: Nyt sitten vaan täysin rinnoin nauttimaan raskaudesta, sikäli kun se meidän taustoilla on mahdollista ;)

Gerpera wau, mikä painonpudotus =) Hatunnosto täältäkin !!

Mitäs vekaralle kuuluu ? Entä simmikselle?

Oma napa voi hyvin =) Pahoinvointi on helpottanut, kop, kop :whistle: Muutamaan päivään ei ole oksettanyt YHTÄÄN ja on tuntunut ihan omituiselta :/ Väsymys painaa edelleen, mutta sekin tuntuu olevan helpottamaan päin. Tämä oli viime raskaudessakin se epätodellisin aika, kun pahoinvointi hävisi, mutta liikkeetkään eivät vielä ihan kunnolla tunnu. Iltaisin kyllä tunnen pientä kuplintaa, mutta eihän sitä voi varmuudella vannoa vauvojen liikkeiksi. No, kohta tuntuvat sitten kunnolla ja sitten kaipaa sitä aikaa, kun kukaan ei vielä venytellyt vatsanahkaa. Neuvola-aikaa pitäin vissiin varailla. Terkkari käski tulla viikolla 16 tai 18, en ihan tarkkaan muista. Syömisen kanssa on vähän ongelmia, kun mikään ei oikein maistu :| Ja annokset on todella pieniä, saakohan vauvat tarpeeksi ravintoa..... Kätilö sanoi, että sikiöt kyllä ottavat omansa, äiti siinä sitten kuihtuu. Siltikin vähän mietityttää. Hedelmät ja marjat maistuu, kaipa niistäkin jotain ravintoa saa. Tällaista tälläkertaa. Nautitaan helteistä!!!

Rudy ja rupsukat 14+4
 

Yhteistyössä