Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mitenkään käy kun mun limis oli 10 mm? onko se hyvää vai miten? mun oireet ovat hävinneet kokonaan, no on välillä maha vähän kipeä ja rinnat. Ehkä pissittää vähän useammin.... mutta musta tuntuu että se on luuloa ehkä enemmään... pelottaa!

Mulla pakasteessa ei ole enää yhtään mitään, ja keskussairaalan lääkäri sanoi, että tämä on viimeinen siirto (3).... sen jälkeen täytyy miettiä adoptiota.... mä en ole valmis vielä siihen, että adoptoisin lasta.... =((( olenko mä sitten pahaa ihminen=(
Voi että kuin pelottaa... :headwall: :x
 
Iituska, onnittelut siirrosta! Siitä se lähtee! Millainen alkio siirrettiin?

Marisabel, 10 mm limis on ihan hyvä. 8 milliä sen pitäisi vähintään olla, sanoi mun lääkäri. Mutta olen kyllä kuullut raskauksista paljon ohuemmillakin limakalvoilla! Onko sulla muuten mahdollisuutta lähteä yksityiselle hoitoon noiden julkisen puolen kolmen hoitokerran jälkeen? Jos perusteltua syytä on, useammastakin kuin kolmesta hoitokerrasta voi saa Kela-korvaukset. Yksityisesti tulee tietysti kalliimmaksi, vaikka Kelan rahat saisikin.

Oma maha: Hiukan ruskeaa tuhrua edelleen, jostain sitä vanhaa verta tulee. Luomuraskaudessa mulla alkoi pahoinvointi tänä nimenomaisena päivänä eli vk 5+4, mutta nyt ei kyllä tunnu mitään. Ultraan vielä viikko! :| :( :/
 
Matsalu, no on varmaan mahdollista mennä yksityisille, mutta yksityisellä lääkäri sanoi että se tulee maksamaan yli 4000eu.... kauhea. Aika kallista se kyllä on, mutta pää asia että saisi lasta! Miten ne korvaukset haetaan? ja miten paljon kela korvaa?

Toivottovasti se onnistui jo=)

mutta pitäisi saada kuitenkin vähän tietoa etukäteen=) :attn:
 
Pomppaduu; malta vielä hetki, toivon sydämestäni, että viivat vahvistuu :hug: Esikoisesta sain todella haalean viivan pp 14, eikä se vahvistunut pp 16 mennessä, jolloin lopetin testaamisen. Hcg oli tosi matalalla, mutta niin vain sinnitteli pieni siellä ja on nyt 2,9 v työntyllerö =) Pidän peukkuja !!!!

Matsalu; hus,hus tuhruille!!! Ne on inhottavia :| Jaksuja ultran odotteluun....mulla enää yksi yö ja ajatukset pyörii kovin sen ympärillä :ashamed:

Marisabel; Kallista touhua tämä tosiaankin on. Välillä itsekin ihmettelen mistä ne rahat ollaan revitty. Kela korvaa ihan minimaalisen osan. Meidän hoito oli n. 6500 euroa+ sitten pas-siirrot siihen päälle, siis jäi meille maksettavaa kaikkine siemennestetutkimuksineen. Mutta,mutta sitten kun se hoito onnistuu ja lapsen saa, unohtuu kaikki maksut ja palkkiot :heart: Ja se on "vain" rahaa, ystävämme kiertelevät maailmaa, ostavat uusia autoja, lounastavat hienoissa ravintoloissa, ostavat merkkivaatteita jne. Meillä säästetään sitten kaikessa tuossa. Toki se rahakaan ei kasva puussa ja sitäkin joutuu aina miettimään ja laskemaan, kun hoitoon lähtee. Ja me ollaan ihan keskituloinen perhe. Aarteen hoito rahoitettiin lainarahalla. Tsemppiä pohdintaan !! Ja tietysti toivotaan ensin, että teidän Aarre on jo masussasi kasvamassa :heart:

Iituskalle piinailupinnaa !!

Nellamaija; heh, varmaan herätät hieman ihmetystä kanssaihmisissä villasukillasi :LOL: Täällä palellaan myös, ihanaa kun on ollut tuo helle, niin olen saanut jättää villatakin narikkaan B) Mutta sitten kun vähän tekee jotakin,esim. imuroi, niin hiki virtaa. Aineenvaihdunta on vissiin vähän herkillä =) Ultranodotusta sinullekin !!!

Oma napa on laihtunut 4 kiloa tässä kakkospiinan aikana :eek: Ei vaan pysty syömään silloin kun pahoinvointi velloo kunnolla. Tai siis saan syötyä kaikkea tuoretta ja raikasta, tomaattia, jääkaappikylmää omppua (nams),suolakurkkua jne. Pahoinvointi ja oireet/olot yleensäkin vaihtelee mulla ihan päivittäin. Siinä missä joku päivä (kuten eilinen) on jatkuvaa pahaa oloa ja hajut saa yökkimään, saattaa toinen päivä (kuten nyt tuntuu) olla ihan oireeton. On tämä melkoista vuoristorataa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin =) Kuten Matsalu viisaasti vertasit "helposti" raskautuneiden ja meidän ultrakäyntejä, hyvä esimerkki. Mutta mukavaa päivää kaikille !!! Ultraa odotellessa :whistle:

Rudy rupsukat rv 6+6
 
Huomenia kylläpäs väsytti, taisi olla tuo stressinpoikanen kun sai miettiä ,että pääseekö siirtoon asti vai ei!!!! Mut nyt siis pp1 eli tästä se alkaa...
Matsalu: meille siirrettiin 7 soluinen ja kuulemma erittäin kaunis ja hyvännäköinen...lääkäri oli ehdottomasti yhden alkion siirron kannalla vaikka itse mietimme kahta...no toivotaan että tällä yhdellä tärppää..mikä oli se hyvä raskaustesti minkä mainitsit täällä aikaisemmin??? Mulla ei ole ollenkaan lähetettä veritestiin eli apteekintesteillä testaan...
 
Terve!

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena...

Siinä mielessä mielenkiintoista, kuinka raskauden erivaiheessa on eri asiat päälimmäisenä. Alkupiinassa sitä vaan koko ajan ajatteli, että pysyispä sisällä pysyispä sisällä. Nyt puolestaan vähän väliä toivoo, että tulis jo ulos, tulis jo ulos...

Ihana lukea, kun täällä on ihmiset saaneet plussia ja monilla on piinailut menossa. Teillekin toivon plussia!!

Joku mietti raskaustestin viivan vahvuutta. Tästä raskaudesta mä sain pp. 14 heikon viivan, joka onneksi pp 16 oli sitten jo ihan selkeä. Eli älkää vielä pp10 paikkeilla kovin ahdistuko, jos viiva on heikko!!

Jos ei ennen perjantaita ole tällä suunnalla tapahtunut mitään, niin sit mun pitää käydä näytillä sairaalassa. Mutta tosiaan lasketusta-ajasta on jo viikko...mutta voihan sitä olla vielä viikko edessäkin päin, ennen kuin mitään tapahtuu. Mutta on nämä aika pitkiä päiviä. Siivoukset, seksit, saunat, voimakkaan makuiset ruuat jne on jo testailtu, mutta mistään ei näytä olevan käynnistäjäksi ;)

Aurinkoisia päiviä!
Piri ja vauveli 41+0
 
Viinirypäleelle pahoittelut negasta. :hug:
Tällä tapahtuu todella paljon, joten en muista kaikkia henkilökohtaisesti mitenkään, vaan toivotan kaikille tsemppiä tasapuolisesti!

Eilen kävin limisultrassa ja oli hieman kasvanut, mutta nostettiin kuitenkin vähän Estradot-annosta, että kasvaisi hieman lisää. Perjantaina olisi siirto eli torstaina ottavat 2 sulamaan ja pe-aamuna pitää soittaa, miten ovat selvinneet ja iltapäivällä on siirto. Jollain muullakin taitaa olla siirto 5.6. Nyt vaan en muista, että kenelllä. Taitaa tulla meille juhannustesti... hui! |O

Nuo Kelan korvaukset näistä hoidoista on käsittämättömiä. Eilen oli hoitajan kanssa juuri puhe, että Kela antaa korvaukset ihan päättömästi. Minä sain eka hoidosta korvauksen, mutta olen lähettämässä tuosta toisesta hakemuksia ja epäilen vahvasti, että korvauksia en enää saa. Ei ole mitään kunnollisia perusteita, kenelle korvaukset antavat ja kenelle eivät. Erittäin epätasa-arvoista ja kuulemma riippuu siitäkin, millainen henkilö Kelalla on sitä päätöstä antamassa. Kyllä korvaukset kuuluisi meille kaikille mistään tekijöistä riippumatta!

Terkuin,
Nennuliini

ps. Kiva, kun tämä palsta on aktiivinen. :heart: Aina, kun tänne tulee lukemaan, on taattua, että uutta lukemista riittää. =)
 
Moikka kaikille!

Tosiaan täällä tapahtuu niin paljon, etten millään pysy perässä. Mutta tsemppiä kaikille piinailijoille ja ultria odottaville! :heart: Ja tosi kaunis kiitos kannustuksista.

Haluutko Simmis kertoa, teitkö jotain eritavalla onnistuneella 3. hoitokerralla? Kuulisin mielelläni myös muilta monia lahjamunasoluhoitoja läpikäyneiltä, että oliko mitään seikkaa mikä sitten lopulta toi sen toivotun tuloksen. Vai sattumastako se kiinni oli.

Miulla tosiaan limakalvo oli oikein hyvä ja tukostaipumus- ja vasta-ainekokeet ok, et lääkäri sano et se on vähän mysteeri miksi en raskaudu. Mut esim. mitään ravitsemuksellisia asioita ei oo tutkittu, mahtaiskohan miulla olla joku puutostila?

Kai sitä pitää taas jonoon kohta käyä, ei sitä oikein osaa olla niin, ettei ois hoitoa jota odottais. Miusta nää hoidot ei oo mitenkään raskaita, negoihinkin oon jo niin tottunut. Kaikkeen tottuu ku useasti sattuu.
 
Hei taas,

Tervetuloa piinailemaan Iituska, lisäsin sinut listaan, jonka ajattelin siirtää heti seuraavaksi alkavan sivun alkuun - kunhan vielä joku jotain kirjoittaa, varmaan siirrymme seuraavalle sivulle.

Pomppaduu, pp10 on tosiaan aika aikainen testaukselle - plussapuhureita sinneepäin!

Akupunktio on kyllä aivan turvallista kunnollisen kiinalaisen lääketieteen koulutuksen (vähintään 3 vuotta) saaneen hoitajan käsissä - mutta raskaudesta täytyy mainita. Ainoastaan pikakurssin käyneeltä lääkäritä tai muulta länsimaisen terveydenhoidon ammattilaiselta en sitä ottaisi ilman raskauttakaan. Hoitaja jolla käyn, on opiskellut Kiinassa usean vuoden opinnot ja tehnyt hoitoja 30 vuotta. Hän suositteli minulle akupunktiota mm. sikiötä vahvistamaan - jos raskaus alkaa. Akupunktiohoidossahan tavoite on saada epätaspainoon mennyt sielu ja ruumis takaisin tasapainoiseen tilaan. Mutta se siitä...

Pirille voimia, vauvelin on kyllä pakko aika pian alkaa tulla ulos ;)

Matsalu, koita olla välittämättä tuhruista. Rusehtavan kun ei pitäisi olla mitenkään vaarallista. Toivottavasti ensi viikolla ultrassa näkyy vahva pieni sydän :heart:

Nenuliini ja Vekara, teillä sitten siirto samana päivänä. Peukut pystyssä molemmille!

Viinirypäle, meillä plussa tuli hoidoissa siirrossa nro.4. Silloin ekaa kertaa kortisonit käytössä ja munasolut todistettavasti hedelmälliseltä naiselta. Myös mies oli pitänyt terveyskuuria ennen hoitoa ja simpat oli parempia kuin aikaisemmin.

ON pp6: Illalla nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä oli ihan pientä menkkamaista tuntemusta vatsassa. Suonta ei ole enää vetänyt, kun olen ottanut magnesiumia, mutta huimaa ja yöllä taas hikoilutti. Eipä muuta raportoitavaa.

Mukavaa päivää kaikille!
Hilde
 
Iituska, yksityiset apteekit myyvät sellaista Apteekin oma-testiä, johon en ole palstahistoriani aikana kenenkään kuullut saaneen mitään viivanpaikkoja. Yliopiston apteekeissa myydaan Biocard-testiä, joka ainakin näyttää ihan samalta. Molemmissa on herkkyys 25 IU/ml eli ei ihan herkimmästä päästä, mutta ei kaikkein hitaimmin reagoivakaan.

Piri, sulta mun piti kysyä, että millaisessa seurannassa olet ollut raskauden aikana? Ihanko tavallinen neuvola+terveyskeskuslääkäri vai jotain enemmän? Entäpä Rudy ensimmäisen raskauden aikana?

Juu, ei pitäisi välittää tuhruista. Mutta kyllä ne nyt ainakin minun mielenrauhani ovat vieneet ihan täysin. Odotan vain sitä hetkeä, jolloin epähuomiossa alan laskea housuja kinttuun jollain julkisella paikalla, kun tuntuu pikkupöksyissä kostealta... :p
 
Aliisa toivotaan todella, että saatais kaikki ihanat juhannuslahjat, pienen sydämen syke/sykkeet ja uusia hoitoja ei tarvitsis vähään aikaan miettiä.

Pomppis malta vielä mielesi testaamisessa, eiköhän tuo viiva siitä vahvene, ainakin kovasti toivomme niin :heart:

Matsalu tuo kirjoituksesi tuosta ultrasta oli niin osuva. Kuvastaa niin hyvin minuakin. Toivottavasti tuhrut nyt loppuisivat. Ymmärrän hyvin miten vuodot saa mielen hyppäämään volttia...itselle tulee myös aina kova kiire tarkistamaan, jos alhaalla tuntuu kostealta :D

Iituskalle onnea hienosta alkiosta :heart:. Nyt vaan rauhallisia piinispäiviä ja peukut pystyyn, että hyppäät mukaan plussanneiden junaan. Toivotaan, että juhannusviikko olisi yhtä juhlaa ultrien ja plussien suhteen :flower:

Pirille tsempit loppurutistukseen :hug:. Ihanaa taas yksi palstavauveli syntymässä!!!

Nennuliinille ja Vekaralle onnea perjantaille :heart:

Ja kaikille muille mukavaa tiistaita :wave:

Omassa mahassa pientä juilimista taas eilisiltana ja tänään aamulla. Ja se ensimmäinen oikein kunnon itkukohtauskin sitten koettu. Aihe oli niin naurettavan pieni ja merkityksetön, mutta tuntui sillä hetkellä niiiiin isolta. Mies siinä sitten katsoi ja lohdutti yleensä melko tasaista vaimoaan ja tuumaili, että kauankos näitä sitten kestikään :D

Miten nämä raskausviikot lasketaan Pas-siirron jälkeen? Jos siirto oli 12.5 niin meneekö se niin, että tänään olisi kasassa 5+0?


NellaMaija 5+0?
 
Viinirypäle, minulla 2 ekaa tuoresiirtoa toi tosin plussan, mutta ne menivät sitten kesken. Kahdesta pas:ta on tullut negaa. Minulle tehtiin tukostaipumus- ja vasta-ainekokeet. Lisäksi kohtu tsekattiin sillä "suolavesi" -kuvauksella (en muista sen oikeaa nimeä). Myös miehen kromosomit tsekattiin. Kaikki oli ok. Ainoa poikkeus onnistuneeseen kertaan oli se, että luovuttaja oli "todistetusti" hedelmällistä sorttia ja että söin 100 mg minidisperiiniä Zumenonin aloittamisesta lukien. Saimme tosin vain kolme alkiota, mutta yhdestä niistä tuli meidän "topvauva". :) Nyt neljännellä kerralla meillä oli tosiaankin sama huippuluovuttaja. :heart:. Syötin miehelle hulluna vitskuja ja hivenaineita (sinkkiä, seleeniä, e -vitamiinia, L-arginia, L-karnosinia, kalamaksaöljyä ja monivitamiinikapseleita). Kuurin ansioista saimme hyvän alkiosaaliin ja meille jäi pakkaseen vielä 11 kpl huuruneunuja. Sori tämä pitkä sepustus, mutta itse uskon minidisperiinin vaikuttaneen minulla ja uskon myös miehen hevoskuurin vaikuttaneen simppojen dna:han positiivisesti. :)

Pomppaduu, malttia ja vielä kerran malttia :hug:

Aliisa, olet oikeassa juhannusviikolla tässä pinossa on taas sekä testi- ,että ultrauutisia! Itse laskeskelin, että käyn "ottamassa uutiset vastaan" jo heti maanantaina, jolloin olisi sitten tarvittaessa kolme päivää aikaa käydä kaavinnassa kättärillä. Tämä kuulostaa varmaan ihan kamalalta, mutta todellakin lasken asioita näin... :$ Minulle lääkäri sano minidisperiinin syömisestä, että rv 16 pitäisi jo lopettaa. Olin kuitenkin psykologisesti niin addiktoitunut siihen, että uskalsin lopettaa sen vasta rv 20. :D

Matsalu, ensimmäisellä kerralla minulla oli vähäisesti vuotoa, kun olin lopettanut lääkkeet ja halusin käydä ultrassa uudestaan tarkistamassa tilanteen. Pikkukaveri oli silloin lopettanut kasvun melko pian varhaisultran jälkeen. Toisella kerralla varhaisultrassa näkyi kaksi kaveria, jolta toiselta oli voimat loppuneet muutamaaa päivää aikaisemmin ja toiselta vain paria päivää aikaisemmin. Lääkkeiden ottamisen ajan oli kaikki "normaalit" raskausoireet rankkoine pahoinvointeineen, etc. Kolmannella raskauskerralla juoksin sitten ultrassa rv 12 saakka parin viikon välein ja sen jälkeen kuukauden välein, vaikka mitään syytä ei olisi ollut. Puolenvälin jälkeen mies sanoi, että nyt tuo vauvan turha "sädettäminen" saa loppua, joten kävin enää vain parin kuukauden välein... :LOL: Voimia sinulle ultran odotteluun!!!

Miilija ja Matsalu, saatatte olla ihan oikeassa tuon akupunktion suhteen, että kannattaa suhtautua siihen kriittisesti. Toisella raskauskerralla kävin niska-hartiajännityksen vuoksi akupunktiossa ja yllätyksekseni huomasin sen vähentäneen pahoinvointia olennaisesti. No se kerta meni sitten kesken, eli tiedä sitä sitten...? :/ Tosin Hillevi on myös varmaan ihan oikeassa, että hoitoja antavan ammattitaito on ihan a ja o. Minua hoitanut vanhempi lääkäri tuppasi olemaan niin hajamielinen, että löysin pari kertaa hoitojen jälkeen illalla vielä neuloja päästäni. :whistle:

Iituska, plussapuhuria sinnepäin! Hienon alkion olette kyytiin saaneet. =)

Marisabel, Hoitojen hinnat hipovat taivaita, mutta me olemme kokeneet ne kuitenkin sen arvoisiksi. :)

Rudy, Täällä laihtuminen tekisi terää. B) Ajoittaisesta pahoinvoinnistani huolimatta ruoka tuntuu kuitenkin hieman liian hyvin maittavan. ;)

Pirille tsemppiä "viimeiseen" odotusvaiheeseen! :)

Nennuliini, Itse en ole koskaan edes tullut ajatelleeksi mahtaako Kela vielä korvata vai ei. :eek: Jotenkin olen vain olettanut, että korvaavat. Meillä klinikka on hakenut korvaukset suoraan ja meille on sitten vain tullut loppumaksu maksettavaksi. No saa nähdä miten nyt käy. :whistle:

Hillevi, tsemppiä ja vielä kerran vielä tsemppiä piinailuun! =)

Nellamaija, minulla ei vieläkään ole tarkkaa tietoa miten nuo rv:t lasketaan näiden hoitojen jälkeen, vaikka joka kerta olen ne mukamas opetellut. Toivotaan, että siellä varhaisultrassa lääkäri asian meille laskee, mikäli aihetta on. :)

No, ehkäpä olisi jo aika lopettaa tämän romaanin kirjoittaminen...
Simmis
 
Hillevi: Ootko yhtään verrannut oloa edelliseen piinisaikaan? Lueskelin juuri että minulla alkoi kiukku olo pp6 ja huomasin että sinullakin jossain vaihees. Se ainakin minulla ollut alkaneis raskauksis eka oire. Toivon että Sinulla ja muillakin piinistelijöillä raskaus alkaa :) .
gerbera
 
Gerbera, kyllä mä eilen luin pinoamme joulukuun alun kohdalta, ja huomasin ne kiukuttelut. Nyt ei ole ollut sellaista. Miehen yksi olut iltatöiden jälkeen -reissu venähti vähän eilen ja heräsin yöllä kamalaan paniikkiin, kun hän ei ollut tullutkaan. Oli pyörällä liikkeellä ja tietty pelkäsin, että oli kaatunut tms. Tuli hyväkuntoisena pian heräämiseni ja soittamiseni jälkeen kotiin. En sitten tuostakaan hermostunut. Mutta tänään on kyllä vähän kevyttä menkkajomotusta ollut, mutta ei rusehtavaakaan ja sen kai voisi tulkita hyväksi merkiksi.

Kaunis kiitos sinulle myötäelämisestä :heart:
Simmikselle myös ja kaikille tsemppareille :heart:

Akupunktiossa on tiettyjä pisteitä, jotka käynnistävät synnytyksen ja niihin ei neuloja saa laittaa tai edes hieroja kovasti hieroa, jos ei käynnistymistä toivo...
 
Mua välillä pallellee niin hirveästi ja suonta vetää jalasta! voi että kuin on kipeä....
Mullakin ollut kauheat hikoilu kohtaukset pp1:stä pp5:seen ja alavatsa + rinta kipu, tänään on pp7 välillä alavatsa on pikkusen kipeä (+rinta), mutta ei muuta.... no sitä suonta vetää myös.... toivotan että on kaikki hyvin! :heart:
 
:( täällä alkoi tänään verinen vuoto kesken pääsykokeiden.... sieltä sitten suoraan sairaalaan päivystykseen jossa siis makoilin 3 tuntia ja vuoto muuttui tuhruksi. kamalat selkäkivut. huomenna menen sitten polille. tänään ottivat hcg:n mutten saanut vastausta kun vasta huomenna.....

Matsalu: tiedän tasan tunteen.... :heart: sais nää vuodot nyt vaan loppua!

assari 5+1 (vieläkö?)
 
Assari, voi himpulan vimpulat sitä sun vuotamista! Toivotaan, että kaikki on silti hyvin ja huomenna tuleva tieto hcg:sta olisi mahdollisimman positiivinen. :hug: Mulla lorahti oikein kunnolla kirkasta verta viime kerralla rv:llä 6+0, mutta silti kaikki oli ihan kunnossa ja raskaus jatkui, elikkä toivoa edelleen on! :heart:

Simmis
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Piri, sulta mun piti kysyä, että millaisessa seurannassa olet ollut raskauden aikana? Ihanko tavallinen neuvola+terveyskeskuslääkäri vai jotain enemmän? Entäpä Rudy ensimmäisen raskauden aikana?
Joo, ihan tavallisessa neuvola+terveyskeskuslääkäri seurannassa. Tosin siis soitin ja varasin ekan ajan neuvolaan vasta sen rv 7+jotain ultran jälkeen. Tosin jos on ollut jotain kiperämpiä kysymyksiä, niin olen kyllä ollut yhteydessä klinikkaankin ja muutenkin pistänyt sinne joskus hoitajalle väliaika tietoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hillevi:
Akupunktiossa on tiettyjä pisteitä, jotka käynnistävät synnytyksen ja niihin ei neuloja saa laittaa tai edes hieroja kovasti hieroa, jos ei käynnistymistä toivo...
Alkuperäinen kirjoittaja Hillevi:
Kerro nyt ihmeessä, mitä paikkoja mun kannattaa alkaa hieromaan/hierotuttamaan!!!! :D

Assarille voimia!!!!! Toivotaan, että kaikki on hyvin!!!

Piri
 
Piri; sinulla menossa omanlaisensa piina =) Meidän Aarre syntyi rv 42+2, kahden vuorokauden käynnistämisen jälkeen. Kävin 2 kertaa yliaikakontrollissa. Sairaalaan mennessä kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja kaulaa 4 cm jäljellä, ei siis niin minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä. No 2 päivää siinä sitten menikin, kunnes lopulta suostui putkahtamaan ulos. Käynnistyksestä olin lukenut monenlaisia kauhutarinoita, kuinka on kivulias jne. Kipeetähän se toki teki, mutta kun ei ollut mitään mihin verrata, niin ei siitä minulle jäänyt kauhutarinaa kerrottavaksi. Jaksuja viimeisiin raskauspäiviin, muistan kuinka aika tuntui suorastaan seisovan. Suunnitelmia oli tehty tasan laskettuunpäivään asti ja sitten vaan olla möllöteltiin =) Kyllä se sieltä tulee, ei ole kukaan masuun jäänyt =) Ja voimia synnytykseen !!! Tulehan sitten heti kertomaan kuinka meni ja kuka sieltä tuli ;)

Matsalu, ihan kunnallisen neuvolan seurannassa minäkin kävin. Kaksi ultraa ylimääräistä ultraa kävin yksityisesti. Ihan tyytyväinen olin ja hyvää hoitoa sain. Meillä on ihana terveydenhoitaja :heart:
 
Voi Assari! Tuo on niin sydäntäraastavaa! Toivottavasti kaikki olisi nyt kumminkin hyvin. Tulehan kertomaan se Hcg. Panisin tähän tuon halaushymiön, mutta en tykkää siitä, kun surunaama muuttuu heti ilonaamaksi. Ei se niin vaan käy! Toivon, että saat nukuttua yön rauhassa ja huomenna parempaa tietoa.

Rudy ja Piri, siksi kyselin, kun itse tässä mietin, että pitäisikö mennä yksityiseen neuvolaan ja lääkärille. Minä tarvitsisin nyt ihan henkisessäkin mielessä hyvää hoitoa enkä jaksaisi millään kestää ketään kireää neuvolatätiä enkä kovakätistä terkkalääkäriä. Rahalla saisi ehkä ostettua myös myötätuntoa!

Toinen asia on sitten se, jatkuuko tämä raskaus. Oman sydärini sain päivällä, kun laitoin lugeja: sormiin tarttui ihan kirkasta verta. Siteessä näkyvä tuhru ei siis ole mitään perjantain jämiä, vaan jostain sinne emättimeen tihkuu jatkuvasti hiukan uutta verta. Tämä muistuttaa aivan elävästi luomuraskauteni tiputtelua. Onko mulla ehkä kohdussa tai limakalvossa joku vika, joka tämän aiheuttaa? Eikö istukka pääse kunnolla pureutumaan limakalvoon? Tuhat kysymystä eikä yhtään vastausta!
 

Yhteistyössä