Viinirypäle, minulla 2 ekaa tuoresiirtoa toi tosin plussan, mutta ne menivät sitten kesken. Kahdesta pas:ta on tullut negaa. Minulle tehtiin tukostaipumus- ja vasta-ainekokeet. Lisäksi kohtu tsekattiin sillä "suolavesi" -kuvauksella (en muista sen oikeaa nimeä). Myös miehen kromosomit tsekattiin. Kaikki oli ok. Ainoa poikkeus onnistuneeseen kertaan oli se, että luovuttaja oli "todistetusti" hedelmällistä sorttia ja että söin 100 mg minidisperiiniä Zumenonin aloittamisesta lukien. Saimme tosin vain kolme alkiota, mutta yhdestä niistä tuli meidän "topvauva".
Nyt neljännellä kerralla meillä oli tosiaankin sama huippuluovuttaja. :heart:. Syötin miehelle hulluna vitskuja ja hivenaineita (sinkkiä, seleeniä, e -vitamiinia, L-arginia, L-karnosinia, kalamaksaöljyä ja monivitamiinikapseleita). Kuurin ansioista saimme hyvän alkiosaaliin ja meille jäi pakkaseen vielä 11 kpl huuruneunuja. Sori tämä pitkä sepustus, mutta itse uskon minidisperiinin vaikuttaneen minulla ja uskon myös miehen hevoskuurin vaikuttaneen simppojen dna:han positiivisesti.
Pomppaduu, malttia ja vielä kerran malttia :hug:
Aliisa, olet oikeassa juhannusviikolla tässä pinossa on taas sekä testi- ,että ultrauutisia! Itse laskeskelin, että käyn "ottamassa uutiset vastaan" jo heti maanantaina, jolloin olisi sitten tarvittaessa kolme päivää aikaa käydä kaavinnassa kättärillä. Tämä kuulostaa varmaan ihan kamalalta, mutta todellakin lasken asioita näin... :$ Minulle lääkäri sano minidisperiinin syömisestä, että rv 16 pitäisi jo lopettaa. Olin kuitenkin psykologisesti niin addiktoitunut siihen, että uskalsin lopettaa sen vasta rv 20.
Matsalu, ensimmäisellä kerralla minulla oli vähäisesti vuotoa, kun olin lopettanut lääkkeet ja halusin käydä ultrassa uudestaan tarkistamassa tilanteen. Pikkukaveri oli silloin lopettanut kasvun melko pian varhaisultran jälkeen. Toisella kerralla varhaisultrassa näkyi kaksi kaveria, jolta toiselta oli voimat loppuneet muutamaaa päivää aikaisemmin ja toiselta vain paria päivää aikaisemmin. Lääkkeiden ottamisen ajan oli kaikki "normaalit" raskausoireet rankkoine pahoinvointeineen, etc. Kolmannella raskauskerralla juoksin sitten ultrassa rv 12 saakka parin viikon välein ja sen jälkeen kuukauden välein, vaikka mitään syytä ei olisi ollut. Puolenvälin jälkeen mies sanoi, että nyt tuo vauvan turha "sädettäminen" saa loppua, joten kävin enää vain parin kuukauden välein...
Voimia sinulle ultran odotteluun!!!
Miilija ja
Matsalu, saatatte olla ihan oikeassa tuon akupunktion suhteen, että kannattaa suhtautua siihen kriittisesti. Toisella raskauskerralla kävin niska-hartiajännityksen vuoksi akupunktiossa ja yllätyksekseni huomasin sen vähentäneen pahoinvointia olennaisesti. No se kerta meni sitten kesken, eli tiedä sitä sitten...? :/ Tosin
Hillevi on myös varmaan ihan oikeassa, että hoitoja antavan ammattitaito on ihan a ja o. Minua hoitanut vanhempi lääkäri tuppasi olemaan niin hajamielinen, että löysin pari kertaa hoitojen jälkeen illalla vielä neuloja päästäni.
Iituska, plussapuhuria sinnepäin! Hienon alkion olette kyytiin saaneet. =)
Marisabel, Hoitojen hinnat hipovat taivaita, mutta me olemme kokeneet ne kuitenkin sen arvoisiksi.
Rudy, Täällä laihtuminen tekisi terää. B) Ajoittaisesta pahoinvoinnistani huolimatta ruoka tuntuu kuitenkin hieman liian hyvin maittavan.
Pirille tsemppiä "viimeiseen" odotusvaiheeseen!
Nennuliini, Itse en ole koskaan edes tullut ajatelleeksi mahtaako Kela vielä korvata vai ei.
Jotenkin olen vain olettanut, että korvaavat. Meillä klinikka on hakenut korvaukset suoraan ja meille on sitten vain tullut loppumaksu maksettavaksi. No saa nähdä miten nyt käy.
Hillevi, tsemppiä ja vielä kerran vielä tsemppiä piinailuun! =)
Nellamaija, minulla ei vieläkään ole tarkkaa tietoa miten nuo rv:t lasketaan näiden hoitojen jälkeen, vaikka joka kerta olen ne mukamas opetellut. Toivotaan, että siellä varhaisultrassa lääkäri asian meille laskee, mikäli aihetta on.
No, ehkäpä olisi jo aika lopettaa tämän romaanin kirjoittaminen...
Simmis