Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mä söin niitä 27 päivää ennen siirtoa ja siitäkös mulle tuli sitten kauhee stressi, ja aloin
panikoimaan, että jos mun limakalvo onkin liian vanha ja siten huono alusta alkion kiinnittymiselle. Jostain nettisivulta löysin jutun, jossa mainittiin, että limakalvon kehityksen pitää olla juuri oikeassa vaiheessa, jotta siihen alkio voisi kiinnittyä. Voi itku kun aina täytyy jostain ressata!!
Hei! Ajattelinpa vastata Nellamaijalle ja kertoa omista kokemuksista. Olen ollut kaksi kertaa raskaana. Kummallakin kerralla luovuttajan kierto meni sekaisin ja jouduin itse lisäjarruille. Siis Procrenilla oli pysäytetty oma hormonitoiminta ja jouduin siis jossain kohtaa ottamaan jotain nenän kautta otettavaa suihketta vielä. En edes muista kuinka kauan söin Zumenonia. TODELLA kauan!!

Toisella kerralla kohdun limakalvoni oli 16.5 mm ja toisella 16.1 mm. Lääkäri totesi Riiassa: "excellent endometrium." Joten ei se vanhentuminen todellakaan ainakaan minulla mitään haitannut. Ensimmäisen lapsen menetin jo hyvin pitkällä olevasta raskaudesta, mutta toinen on tuossa lattialla varsin toimeliaana.

Luulen, että tuo oikea-aikaisuus tarkoittaa sitä, että jos siirretään PAS siirto omaan luonnolliseen kiertoon, täytyy olla tarkkana oman ovulaatioajan suhteen.

Olen jopa miettinyt, että jos vielä käytän pakasteessa olevia alkioita, pitäisikö pyytää tuollainen "lisäkasvatuskausi".

Nellamaijalle ja muille paljon hyvää energiaa onnistumiseen! :hug:
 
Typyliini koska sinulla oli tuo hoito joka kustansi 2500??

Ainakin väestöliiton nettisivuilla on yleinen hinnasto jossa samalla periaatteella (ICSI+luovutetu munasolut) hinnaksi tulee 4138? jos ottaa sen kalliimman omavastuun ICSI:stä. Lähellä Ovumian hintoja siis liikutaan. Ovumiasta sain hinnaksi 5500-6000? ilman kela korvausta. Ja tuskin tuo VL niitä hintoja laskee nyt keväisessä hintauudistuksessaan...

Tuosta julkisesta vielä niin oletan että lahjasoluhoidot tehdään aina maksusitoumuksella yksityisella klinikalla. En usko että julkinen etsisi luovuttajia...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

:wave: Dream
 
Hei,meillä maksoi 2500 eur 2006 helmikuussa. En oikein usko, että hinta olisi noussut noin paljon. itse ymmärrän, että lahjasoluhinta ja ICSI hinta ovat kaksi eri hoitoa.

Watrossi, luen tätä palstaa silloin tällöin, mutta kun kohdallamme hoidot ovat mennyttä maailmaa niin en seuraa enää sillä tävällä kuin aikaisemmin. Nyt suunnittlen elokuun muuttoa Suomeen ja uutta elämän vaihetta. Oikein paljon onnea ja iloisia hetkiä sulle pikkuisen kanssa. Meidän kaksivuotias energiapakkaus on melko haasteellinen kaveri kaikkine metkuineen.
 
mun hoito oli 11/08 eli aika vähän aikaa sitten. Tosin Turussa munikset puolitetaan, joten eri systeemi. MUTTA hinta ON OLLUT SAMA Tre:lläkin koska kysyin asiaa varta vasten viime syksynä, ja hinta oli silloin heilläkin tuo n. 2500 e, kela jo vähennettynä.

Siellä on nyt uusi hoitaja, olisiko voinut käydä sillä joku hama hinnan kanssa? Kysy vielä uudestaan hintaa kun näet lääkärin kasvotusten.

Typyliini
 
Heippa taas kaikille :wave: Hienoa, että aika monilla on pyörähtäny hoidot taas johkin suuntaan.

Omaa napaa pikaisesti: Tuhru on täällä taas ja pelottaa ihan vietävästi kuin tässä käy...5 päivää olis vielä ultraan aikaan.

Bartsu
 
Hei!
Eilen testasin negaa ja vielä 2 kertaa. Testejä kun ostin kaksi, niin pitihän ne molemmat testata. Tänä aamuna kun heräsin, niin tuli mieleen, että enhän tehnyt väärin. En testannut nimitääin aamupissasta. Edellisestä vessareissuta oli vähän yli 2 tuntia. Olisihan testi näyttänyt plussan tuostakin, jos niin olisi ollut?
Tuli vaan mieleen tuo herätessäni. Saa nähdä, saadaanko me ikinä plussaa. Nyt vaan tuntui, että oireitakin olisi muka ollut, mutta omassa päässäni ne varmaan kuvittelin. Pakkasessa kuitenkin on 7 alkiota, joten vielä voi yrittää, mutta tuntuu nyt, että onko nekin turhaa yrittämistä sitten.

Anteeksi omanapaisuuteni! :(
Onneksi täällä on tullut ainakin pari plussaa ja toivottavasti teidän tuhrut loppuu tai eivät ainakaan ole vaarallisia. Piinailijoille myös jaksamista ja hoitoa odottaville! :wave: Eiköhän me vielä onnistuta, vaikka omalta kohdalta nyt ei oikein siltä tunnukaan.

Nennuliini
 
Nennuliinille pahoittelut negasta :hug: Kyllä sinulla jo tässä vaiheessa pitäisi näkyä pissasta kuin pissasta niin ainakin haalea viiva.. Katsoin että siirrossa olit ollut jo 26.2 eli eilinen oli jo pp16. Onneksi teillä on siellä pakkasessa kuitenkin kivasti alkioita! Tsemppiä vaan jatkoon!

Bardolino Tod.näköisesti tuhrusi on täysin vaaratonta. Itse vuosin silloin kans tuhrua ja välillä vähän enemmänkin.. ja niin kauan kuin vuosin niin kaikki oli hyvin.. joten uskotaan että kyse ei mistään vakavasta! Onnea ultraan :heart:

Tervetuloa kaikille uusille mukaan.

Itse oon nyt pysytellyt pois täältä palstalta. Tuntuu kuitenkin, että ei siitä ole mitään hyötyä.. Ajatukset kuitenkin jatkuvasti pyörii täällä palstalla.. ja koko lapsettomuushoidoissa. Oon ollut niin hirveän ahdistunut koko ajan.. ahdistaa kun haluaa hoitoon mutta tietää ettei vielä voi päästä.. Huomenna se hyytymistekijä verikoe.. jos ei niissä häikkää niin vissiin siitä 1,5kk niin päästään vikaan siirtoon.. ja jos niissä jtn on niin sitten vielä 2,5kk... Odottavan aika on aivan liian pitkä:(
Huomenna pitää mennä poistattaan viisauden hampaita.. saa nähdä nappaavatko kaikki 4 kerralla.. Hui, pelkään jo valmiiksi sitä..

Mukavaa su päivää kaikille. Me lähdetään tästä asuntoesittelyyn!
 
ALIISA: Voimia odotteluun. Noissa hyytymiskokeitten tuloksissa menee tosi kauan. Muistan kun itekin niitä odottelin...Multa leikattiin aikanaan viisurit niin, että leikkasivat eka toisen ja sit toisen puolen vähän myöhemmin.

Hiukka tuhruttelee täällä edelleen, mutta vähemmän nyt taas kun eilen. Ei täs auta kun vaan toivoa parasta. Olo on vaan jotenkin liian normaali. Flunssakin paukahti tietty päälle nyt. Ei o mulla nuhaa ollukkaan ainakaan vuoteen. Keskiviikkona olis sitten se totuuden hetki. Näin jo siitä viime yönä untakin....

Bartsu ja jonkun laskuopin mukaan olis 6+4

 
Hei kaikki!

Odottavan aika on tosiaan pitkä niin kuin täällä on moneen otteeseen huomautettu.
Siitäpä tulikin mieleeni kysellä, millaisia keinoja itse kullakin on helpottaa odotteluaikaa. Mitä siis ihan konkreettisesti teette ja miten psyykkaatte itseänne odotteluun?
Voi olla, että tästä on puhuttu aiemminkin, sorry jos näin on enkä huomannut ketjusta.
Sitten vielä. Puhuin eilen yhden hoidoissa aikanaan olleen naisen kanssa.
Hänelle siirrettiin kerralla kaksi alkiota ja nyt heillä on 12-vuotiaat kaksoset.
Tämä nainen kertoi olleensa alkoinsiirron jälkeisen viikon tekemättä suunnilleen yhtään mitään, lepäillyt vain.
Mitä mieltä täällä ollaan tuosta linjasta, varmaankaan kovin monelle ei edes mahdollista?

rakkahin terkuin siirtoa odotteleva
Tinulinen
 
Kiitos vastauksista! Niin minäkin ajattelin, että kuitenkin eilen minulla jo pp16 eli pitäisi edes jonkinlainen viiva tulla testiin, jos niikseen olisi ollut. Tässä alkaa epäillä jo kaikkea mahdollista.. Pitää vaan aloittaa uusi yritys. Voiko sen muuten tehdä jo seuraavan kiertoon vai pitääkö/kannattaako olla yksi kierto välissä? Meille lääkäri ehdotti blastokystaksi kasvattamista. Siihen pitää tilata jokin oma kasvatusaineensa, mutta pelottaa, että kaikki pakkasalkiot menevät siihen. Katsotaan nyt, miten tehdään tuon asian kanssa.

Adoptio-sivujakin tuossa selasin, mutta siitä ei vielä ole miehen kanssa paljoa keskusteltu eikä mietitty, onko se meille vaihtoehto. Miehen iänkin takia se mietityttää, onko mahdollista. Hän kun on jo 40-v. Sijaisperhekin olisi yksi vaihtoehto, mutta sekin asia jotenkin pelottaa, että minkälaisista oloista lapsi/lapset olisi ja kun joutuu tapaamaan vanhempia/sosiaalialan ihmisiä, että onko meistä semmoiseen. Kyllä tämä on jotenkin kurjaa, kun joutuu näitä asioita miettimään, kun omaa lasta ei kuulu. Aina olen ajatellut, että kaikki asiat menee niinkuin on tarkoitus, mutta en tiedä, uskonko enää siihenkään.

Aliisa, kurjaa kun joudut odottelemaan! :heart: Se on kuitenkin aina helpompaa, kun yritys on päällä, vaikka sitten se jännitys sen jälkeen, että onnistuuko vai ei. Mutta odottaminen tosiaan on vaikeaa. Löytyikö muuten asuntoa? =)

Bartsulle ultran odotteluun jaksamista!. Kyllä varmaan jännittää, mutta toivotaan, että kaikki hyvin ja ihan hyvältä nuo sinun oireet ym. on kuulostaneet!

Tinulinen, tsemppiä siirron odotteluun! Odottavan aika on pitkä ennen siirtoa ja tietysti myös siirron jälkeen. Mutta kiva, että pääset siirtoon! Sitten odotellaankin sitä plussaa. :heart:
Tuosta lepäilystä siirron jälkeen en oikein osaa sanoa. Lääkärihän sanoo, ettei omilla tekemisillään voi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen. Näin olen uskonut ja toisaalta jos ajattelee normisti alkanutta raskautta, niin eihän nainen silloinkaan tiedä raskautuneensa eikä toimi sen mukaan ennen testiä. Mutta tietysti hoidot on eri asia. Jos joku sanoisi, että lepäilyllä saa plussan, niin varmasti minäkin ottaisin 2 vkoa sairaslomaa. Joten se on vähän vaikea asia, kai lääkäreitä pitäisi uskoa, mutta tietääkö hekään kaiken vaikutusta.. kun tietäisi...

Terkuin,
Nennuliini
 
Nennuliinille pahoittelut negasta :'(

bardolino jaksamista tuhrun kanssa :hug: onneksi ultraan ei ole enää pitkä aika.

Assari; miten hoito etenee ? Eikö sullakin ollut tälle viikolle suunniteltu lahjoittajan punktio ja sitten alkionsiirto ? Oletko saanut mitään tietoja lahjoittajan tilanteesta,että montako solua olisi tulossa ?
Meidän lahjoittajalla on huomenna punktio,keskiviikkona kuulen hedelmöittymistuloksia ja torstaina siirto,toivottavasti.... Vähän taas jännittää,että miten tässä käy. Toivon hartaasti,että saataisiin jotain pakkaseenkin asti.

Tsempit kaikille vaiheisiinne !! Tulen sitten kertomaan,että miten kävi.

 
pahoitteluni ensinnäkin Nennuliinille :hug: todella sieltä ja syvältä tuo tyhjä valkea testiruutu.. sitä vaan aina kauhulla odottaa.... :(

rudy; joo tänään oli luovuttajan KOLMAS ultra ja vihdoin päätettiin että punktio on ke ja siirto pe. Huomen aamulla alkaa progesteroni. vaihdatin YO:n progesteronin Lugesteroniin kun viimeksi oli alapää niin hellä tuosta YO:n lääkeestä. se oli kuin hiekkaa siellä...auts!!
Eivät ole kertoneet mulle mitään luovuttajan tilanteesta.. viimeksihän kävi niin että oli kivasti tulossa follikkeleita mutta yhtään munista ei sitten saatukkaan... ;( nyt eivät ehkä halua rohkaista minua turhaan... :| Toivottavasti otat hienon startin ja minä seuraan perässä. oletteko te saaneet jotain ennakko tietoa??


OMANAPAVUODATUS:
Hieman tässä mietityttää kun lauantaina joka siis olisi pp1 meillä on isot tyttöjen skumppa-juhlat. Olemme suunnitelleet niitä joulusta asti. nyt taaaas pitää miettiä tekosyitä miksi en juo kuoharia vaikka RAKASTAN sitä. enkä tahtoisi kertoa mitään vielä heille jotka eivät jo tiedä. niin perseestä aina valehdella....

ja kyllä se kuohari nyt maistuis... tänään tuli tieto työpaikkani YT-neuvotteluista. ja kun ei tiedä miten tässä nyt käy. ehkä jos olisi jo raskaana niin eivät uskaltaisi minua irtisanoa. mutta tää nyt on tätä... en oikein tiedä mitä ajatella... miehen firmallakin menee aika huonosti nyt. kiva tässä maksaa ittensä kipeeksi hoidoista. no jos näihin on varaa niin kai siihen lapseenkin sitten on varaa jotenkin. ehkä luovumme sitten talosta jne ja asumme pesueen kanssa jonkun nurkissa... noooh. ei tässä muuta hätää varmasti ole kuin vain se että saavutetuista etuuksista on ihmisen vaan niin vaikea luopua. kyllähän sitä aina jotenkin pärjää. toivottavasti....
:/

nyt on sen verran ihme masis -olo että lähden solariumiin lämpöön makaamaan ja sitten haen PITSAAAAAAAAAAA! kyllä se elämä taas joskus iloksi muuttuu...??? eikös???

 
Nennuliinille voimia negasta selviytymiseen. Kyllä se joka kerta on pettymys. :hug:
Paljon onnea tuleviin passeihin!

Assari ja rudy, teille peukut jo pystyssä. :wave: Toivottavasti tulee hyvät munissaaliit ja siirrot menee myös mukavasti. Ja tietenkin toivon teille sitä tärkeintä, eli plussia testeihin! Assari, mä luulen että hyvä mieli on tärkeämpää kuin absolutismi - varsinkin kun et itse kasvattele munasoluja. Toivottavasti YT-neuvottelut eivät vie teiltä töitä :hug:

Bartsu, toivottavasti unesi keskiviikon ultraa koskien oli positiivinen ja toteutuu. Minä ainakin petyin ekassa ultrassa, kun alkio oli ihan epämääräisen näköinen. Älä odottele liikoja, kun viikkoja on sinulla vielä vähän - mutta toivotaan että vahva syke löytyy. :heart:

Aliisa, vaikka odotteleminen on tylsää, niin hiljaa hyvä tulee. Sinulla ei niistä kamalaista vuodoistakaan ole vielä kovin montaa kuukautta kulunut.

Tinulinen, minulle yksi lääkäri neuvoi ottamaan siirron jälkeen pari ekaa päivää rauhallisesti ja toinen sanoi, että ihan tavallista tervettä elämää voi jatkaa. Kovia rasituksia suositellaan välttämään ja jostain ohjeista luin, että vessassa ei saisi pinnistellä. Toisaalta kevyt liikunta, joka pitää yllä kohdun alueen vilkasta verenkiertoa, on hyväksi. Samasta syystä jalkakylvpyjä jne. suositellaan. Mutta ihan lopuklsi, jos alkio on kehityskelpoinen (sitä ei siirtovaiheen luokitus pysty kertomaan), pitäisi sen kiinnittyä ja jatkaa kehitystä 9 kk ajan. Eli ei aikanaan kannata stressata, miten elää alkion siirron jälkeen, kunhan välttää alkot, tupakan ja muut myrkyt. Niin se taitaa olla, että meidän äitiehdokkaiden toiveista ja tekemisistä huolimatta alkio joko kehittyy vauvaksi tai sitten ei.

Kaunista kevätviikkoa kaikille!
Hilde
 
Assari ei mekään tiedetä mitään lahjoittajan tilanteesta. Sanoivat vaan ekan ultran jälkeen,että ihan hyvältä näyttää. Ota siitä sitten selvää :| No,keskiviikkona sitten olen viisaampi. Toiveet kuitenkin vielä korkealla, tullaan sitten rytisten alas. Mulla myös Luget käytössä. Mielestäni voit hyvillä mielin ottaa skumppaa juhlissa. Itse lähden laivalle viikonloppuna ja varmasti siellä lasin jos toisenkin maistan, ei liikaa kuitenkaan B) Meillehän on yksi aarre lahjasoluhoidoista suotu. Silloin piina-aikana maistelin ihan normaalisti alkoholia, aikaisemmissa (tuloksettomissa) hoidoissa olin aina ihan 0-linjalla, mutta tuolloin ajattelin,että eletään mahd. normaalisti vaan. Ja tulos oli siis paras mahdollinen =) Itse tietysti teet niinkuin parhaaksi koet. Ja samaa olen mieltä Hillevin kanssa,että ei kait siihen alkion kiinnittymiseen/kehitykseen voi itse kuitenkaan mitenkään vaikuttaa.

Hillevi, kiitos tsempeistä =)

Oma napa aikoo aloittaa tänään punaviini-kuurin. Foolihappo ja multivita on myös käytössä. Yritän mennä samalla reseptillä kuin aikanaan "aarteen" hoidossa :heart: Tuskin näistä poppaskonsteista haittaakaan on. Punkusta saa ainakin hyvän mielen, jos ei muuta =)
 
NELLAMAIJA, peukutuksia!!! Paljonko oli limis??

ASSARI, nyt vaan relaat ja otat rauhassa kuoharia. Mikään ei vaikuta ennen kun teet + testin. Sitten ei enää alkoa. Täällä ollaan täysillä mukana!! :hug:

TINULINEN, tervetuloa mukaan ;) !!

RUDY, onnea hoitoon!! Anna tyhmät kommentit mennä toisesta korvasta ulos!! Omaat aivan mahtavan asenteen näihin hoitoihin :hug: !!

JONSKU, tervetuloa mukaan ;) !!

BARTSU, paljon tsemppiä ja levollista mieltä. Mieti miten pitkälle olet jo päässyt :hug: !!

ALIISA, tsemppiä odotteluun :hug: !!

NENNULIINI, pahoittelut negasta :/ :hug: !! Kohti vaan passia luottavasti. Sijaisperhe ja adoptio eivät myöskään mitään huonoja vaihtoehtoja. Täällä ollaan aloitettu sijaisperhe prosessi, vaikkakin muutama hoito jatketaan vielä täysin sydämin =) :heart: !!

Halit kaikille VEKARALTA :heart:
 
...terveisia ja tervetuloa uusille. Myotaelan teidan kaikkien hoidoissa ja fiilikset ovat ah niin tuttuja. Mutta sitten kun juttu loppujen lopuksi menee nappiin (niin kuin se suurimmalla osalla tulee menemaan) ja kunnian kukko laulaa niin ilo ja onni ovat valtavia. Vaikeintahan on sailyttaa usko kaikkien vastoinkaymisten keskella (sanon kahden km:n kokeneena), mutta tama on sellainen taistelu joka todella kannattaa kayda.

Nettikummille sen verran, etta kummipoika voi hyvin ja kasvaa huimaa vauhtia. Hieno homma toi sijaisperhe aloite.

Lampimin terveisin
Watrossi
 
Hei kaikille!

Ei sit valitettavasti tärpänny tälläkertaa :( Alkio oli kiinnittyny, mut se meni heti kesken.
Onneksi meillä on vielä viisi alkiota pakkasessa, joten pitää vielä ensin jutella lääkärin kanssa enne PAS-hoidon aloittamista.

Eiköhän se aurinko vielä paista risukasaankin... Täytyy vain olla luottavaisin mielin.

Kaikile oikein paljon tsempiä!!!
 
Jonskulle halit ja tsemppiä seuraavaan yritykseen. Kertoiko hcg tuon kiinnittymisyrityksen? Eli oli tyyliin jtn 5-30 välillä?

Joko Kauniskuu kävi ensimmäisessä ultrassa? Muistelin että jollain olisi ollut 16.3 ultra, mutta en nyt jaksa alkaa etsimään kellä..

Bardolinolle halusin tulla toivottamaan hirmuisen paljon onnea ja hyvää tulosta toivoen huomiseen ultraan! :heart: Tule sitten meille kertoilemaan tuloksia..

Kiitos kaikille tsemppailusta:) Nyt on viisurit revitty irti ja verikokeessa käyty ja taas alettu popsimaan kk pillereitä.. ehkä se nyt ei enää sitten niin pitkältä ajalta tunnu se 2 kk:tta kun tänne asti ollaan jaksettu:)
 
Huomenta!

Kiitos kaikille tsempityksestä!! olette ihania!

Täällä jännittää ihan sairaasti.... mies kävi aamulla Treella hoitamassa hommansa ja punktio on tässä ap aikana. Pelottaa että taas soittaavat, ettei yhtään munasolua saatu... edes yksi pliiiiiis...!

rudy miten siellä menee?? Punaviini -kuuri on hyvä. Minäkin sitä toteutin tuolloin kun raskauduin IVF:stä.

Jonskulle iso hali! Onneksi edes jotain on tapahtunut. se on aina positiivista... =)

Bartsu ja kauniskuu: täällä jännätään teidän ultrakuulumisia, että tulkaahan pikaisesti kertomaan.... ;)

Aliisalle isot tsempit odotteluun.. tiedän että aika kuluu hitaasti. pitää vaan keksiä mahdollisimman paljon kaikkea muuta ajateltavaa....onneks alkaa olla kevät ja valoisaa niin jotenkin se piristää tekemään kaikkea....

Watrossille ja poitsulle terkkuja sinne maailmalle!

Tinulinen tervetuloa mukaan!!

Hilleville kiitos vinkeistä... itse taidan tällä kertaa käyttää säännöllisesti jotain suolentoimitaa edistävää koska kärsin aina ummetuksesta... jos vaikka en ponnistelisi alkionsiirron jälkeen...

Jep.. mä jatkan jännäämistä ja odottelen teidän kuulumisia ja soittoa klinikaalta... :wave:
 
Kuulumisssii:
Täällä ollaan niin pallo hukassa, etten muista mitä viimeks kirjottelinkaan..
Viikko takaperin kipuilin ja vuodin kuin seula.. hyytymineen kaikkineen, ja verta tuli siis ryöppynä, ei mitään liritystä. Itkettiin hulluna koko vuorokausi plus että kivut oli isot. Ultrassa näkyi kuitenki raskauspussi ja ruskuaispussi, viikot 5+2 tai jotain sinne päin. Sikiö niin pieni ettei lekuri sitä oikeastaan edes etsinyt... Uusinta ultra olis 24.3.. huoh.. sinne asti taas kun jaksaisi. Ultrassa näky myös hematooma tai vastaava joka kuulema lirittää mahd. viel pitkään.. Joka syö naista ihan kympillä.. koko ajan saa olla pelko takapuolessa.. :ashamed:
Tsemppiä hoitoihin!!!
:flower:
 
voitteko kuvitella!!!!!!!!!!! tänään oli siis meidän luovuttajan punktio ja mies kävi klinikalla aamulla ja MINULLE EI OLE ILMOITETTU MITÄÄN MISTÄÄN!! että saatiinko tällä kertaa yhtään munasolua vai ei.. tai onko hedelmöittynyt tai mitään. Voi helvetti!! anteeks mutta hermot menee! aika huonoa palvelua! eikös ne munasolut ole nyt meidän??? jos mitään munasoluja saatiin. päättivät sitten että minä en nuku ensi yönä kun mietin ja murehdin päästäänkö edes siirtoon... voi vehje!! raivostuttavaa!!!! yritin vielä neljältä soitella sinne päin mutta kaikissa nroissa vastaa vaan vastaaja. Aamuun on IKUISUUS!!

joo ja kun luulin että kenelläkään ei voi olla yhtä kamala olo niin huomasin että ei ole kivaa Kauniskuullakaan!! Voi ei... uusinta ultraan aika menee varmaan matelemalla... mutta toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä ja ensi kerralla jo näkyy...

hermot tässä hommassa kyllä menee täysin :headwall:
 
Hei Aliisa!
Joo siis mun raskaustesti oli aluks positiivinen, mutta, koska mul alkoi samaan aikaan sit vuodot niin otettiin testi uudestaan parin päivän jälkeen ja arvot oli tippunu huimasti, joten se oli mennyt sit saman tien kesken...
 

Yhteistyössä