Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi että Kauniskuu rukkaa.. Muistan vieläkin kuin eilisen sen ajan, kun pelkäsin itse, että kesken oli mennyt kun vuotoa tuli aina välillä ja välillä ei.. Sinulla ilm. ollut oikein kunnon vuotoa jos hyytymiä tullut.. Mutta, yhä on myös toivoa kun pussi näkyi.. se odottaminen tuonne 24.3 on varmasti yhtä helvettiä.. Voithan käydä jo vkon 6 lopulla itse yksityisellä ultrassa, jos haluat mielenrauhaa.. Silloin pitäisi näkyä sydämen syke jo.. Toivotaan että kaikki olisi hyvin! Olen lueskellut useamman kuin yhden tarinan, jossa tullut hyytymiä pirukseltaan ja silti lopulta on syntynyt terve lapsi maailmaan. Ja hematoomahan todella pistää vuotamaan.. toivotaan, että se olisi vain se syy vuotamiselle. Kovasti jaksamisia!

Assari77 ihan syystä raivoat ja olet menettänyt hermosi. Minä ainakin haluan myös tietää samana päivänä miten on käynyt ja lääkäri on meille sen aina henk.koht soittanut.. Lääkäri on luovuttajan punktion jälkeen soittanut, että monta on saatu.. sitä ei olla samana päivänä saatu tietää moniko siitä lähtee sitten jakautumaan.. Missäs olitkaan hoidossa? Soitat heti huomen aamulla sinne ja vaadit saada tietää.. ja kysele ihmeessä samalla, että miksei sinua informoitu asiasta.. Nämä kun ovat raskaita hoitoja jo itsessäänkin, niin ei tarvitsisi klinikan pitää turhaa enempää jännityksessä..

Sain tänään VL:lta raportit minulle tehdyistä hoidoista ja hoitokertomuksen. Mietiskelin tässä semmoista, että kun hoitokertomuksesta käy myös ilmi se, että meillä on 1 yritys vielä pakkasessa.. ja aiomme nyt mennä keskustelukäynnille sinne Fertinovaan, että mitähän he siellä tuumaavat siitä kun meillä tuo yksi tosiaan vielä on pakkasessa jäljellä.. Tosin olemme pian olleet siellä 3 kk jonossa ja jonotusaika on 6-9kk...

Mukavaa illan jatkoa kaikille. Mun piti lähteä koirien kanssa lenkille mutta vedin töissä niin täysillä 6-15 välisen ajan, että enpä taida yksinkertaisesti jaksaa.. lisäksi kun miestäkin pitää hoitaa kun oli eilen leikkauksessa.. Hyvin alkaa tämä laihdutuskuuri :LOL:
 
Nyt vasta pääsin koneelle.

Ultrassa näkyi pienen ihmisalun syke :heart: vastaten viikkoja 6+6 eli ihan hyvänkokoinen kaveri siellä asustelee. Eihän siitä ultrasta muuten ite mitään selvää sanut, mutta se sydän siellä väpätti hurjaa vauhtia.
Tuhruvuoto tulee kohdunsuulta ja siitä ei lääkärin mukaan kannata olla huolissaan.
Olen kyllä vieläkin ihan ihmeissäni. Niin piinaavaa tää ultran odotus on ollut, että olen välillä ollut ihan varma, että ei siellä mahassa ole enää mitään.

ALIISA: Onneksi on alkanut jo jotain konkreettista hoitojen suhteen, vaikkakin vaan pillerin popsintaa.

ASSARI: Aika erikoista, että eivät ole infonneet sua klinikalta mitenkään. Toivotaan, että on kuitenkin huima saalis kyseessä

JONSKU: Suuret pahoittelut :hug:

Bartsu ja toukka 6+6
 
Oij, ihanaa Bardolino! Onnea :heart: sykkeestä! Mulla tuli myös sieltä kohdun suulta se vuoto.. ei pitäisi olla huolissaan, mutta mä ainakin olin. Koita nyt nauttia raskaudesta ja olla stressaamatta turhia:) Helpommin sanottu kuin tehty. Ihanaa, että näin hyviä uuutisia.. Mä täällä jo odottelinkin kuulumisias.. se on niin jännä, kuinka sitä eläytyy toisen fiiliksiin.. ja haluaa heti tietää kuulumiset kun on joku tärkeä pv:)
 
Bardolinolla ja Kauniskuulla ihanat ultrakuulumiset, valtavasti onnea! :heart:

Jonskulle lohtuhalit negasta, kiinnittymisyrityskin on jo hyvä merkki, vaikkei varmaan lohduta yhtään. Parempaa onnea pas-hoitoihin sinulle! :hug:

Toivottavasti Assarin klinikalla ollaan menty sanattomiksi suuren munasolusaaliin kanssa. Toivottavasti saat nukutuksi ja aamulla saat hyvät uutiset! :hug:

Täällä Täti-Moonikalle jo leivottu ja siivottu, mutta ei näy ei kuulu tulevaksi. Mutta ei kyllä ole raskaustuntemuksiakaan pupuilun seurauksena. Kai vaan kierros venyy.

Kaikille optimistista mieltä, kyllä meille kaikille vielä plussat tipahtaa ennemmin tai myöhemmin :wave:
Hilde
 
Huomenta!!

Onnea onnea Bardolino sykkeestä :flower: :heart: =) ihanaaaaa!!!!!!!

ON: joo vihdoin sain Avalta jonkun kiinni. AVA:lla ei kuulema ole käytöntöä, että vastaanottajalle edes soitetaan punktiopäivänä, ellei mene paskaks koko hoito, niin ku meillä viimeks. ONNEKSI tänään sitten: 10 munasolua on saatu, joista 9 hedelmöittynyt. Huomen aamulla vielä labra soittaa jakautumisuutiset. Siirto minulla on klo 12.40.
HUOH... kyllä nyt huoaisen helpotuksesta... ehkä tässä siirtoon ja piinistelemään pääseekin... B)

rudy; tule kertomaan pian kuulumisiasi. Miten meni???? Jännittää puolestasi!
 
Huomenia!

Ihania uutisia Assarilla!!!! Onneksi oli tullut ihan kunnon saalis! Toivotaan, että kaikki 9 jatkavat hyvin hedelmöittymistä, että jäisi sitten tavaraa pakkaseenkin!!

Bartsulle onnittelut sykkeestä!!! :flower: :heart:

Kauniskuu, pidän peukkuja, että kaikki menisi kuitenkin hyvin ja syke ja vauva löytyisivät seuraavassakin ultrassa! Tosiaan mun ystäväni on sellainen, joka vuosi koko raskauden ajan. Ja ihan kunnolla! Oli kerran alkuraskaudesta mm. herännyt verilammikosta ja neuvolassa oli sanottu, että kesken meni, että kaavintaan vaan. No lääkäri oli siellä onneksi ultrannut, ennen kuin alkoi tekemään mitään!!!!!!

Oma napa tosiaan pullistuu :D Toivotaan, että te kaikki pääsisitte joskus - toivottavasti pian - tähän vaiheeseen, että jännittää sitä, että toivottavasti vauva vielä pysyy ainakin jokusen viikon sisällä! Ei mulla ole nyt ollut vähään aikaan supistuksia ja joku sanoi, että sitten kun niitä vois joskus viikon 35 jälkeen alkaa tuleekin, niin sitten ei näy eikä kuulu, teki mitä hyvänsä ;)

Piri ja vauveli 30+2
 
Hei...

Piri: koetahan olla jalat ristissä ja levätä! Meillä tyttö syntyi vkolla 35+5 ja joutui teholle ja yilpainehengityskoneeseen. Ei olleet keuhkot ollenkaan kypsät vaikka painoa oli hienosti yli 2,7 kg. Se oli todella rankkaa aikaa ravata sairaalassa päivittäin... Itse olin levossa aika ajoin, jopa sairaalassa, ja ehdin saada kortisonipiikkejäkin. Mutta lääkärit sanoivat, ettei ole hätää vkon 35 jälkeen kun vauva on hyvä kokoinen.. voi kuinka väärässä olivat! Siinä oli hengenlähtö tosi lähellä....vauva oli syvänsininen kun saapui Lastenklinikan teholle....
En halua peloitella liikaa mutta lähetän kovasti tsemppiä ja toivon, että vauveli pysyy massussa vielä hyvän aikaa! Siellä on parhaat mahdollisuudet kasvaa ja kehittyä. Iso jaksuhali! :heart:

 
Bardolinolle onnittelut sykkeestä !!! On se niin uskomatonta kun vuosien yrityksen jälkeen näkee sen pienen lepatuksen ruudulla :heart:

Assari; hieno saalis teillä ja hyvin ovat hedelmöittyneetkin !!! Nyt vielä jakautumissäteitä huomiselle ~~~~~~ Tulehan sitten heti kertomaan kuulumiset !!! Siiretäänkö yksi vai kaksi ?

Kauniskuu; kylläpä teitä nyt pidetään piinassa, toivotaan,että kaikki kääntyy kuitenkin parhainpäin ja saatte hyviä uutisia seuraavasta ultrasta :hug: voimia odotteluun !!

vekara; kiitos tsempeistä =) Niin, tätä taivalta on käyty monenlaisella asenteella. Kokemus on osoittanut,että vaikka miten koettaa varautua siihen pahimpaan vaihtoehtoon,ei se kuitenkaan vähennä pettymyksen määrää. Nyt olenkin päättänyt,että suren vasta sitten jos siihen on aihetta.

Omassa navassa (tai navan takana,hih) köllöttelee yksi top luokan alkio =) Siirto meni hyvin ja limis oli hyvä. Kaikki mallillaan siis. Ja 12:ta muniksesta 7 hedelmöittyi ja 6 jakautui normaalisti. Yksi mahaan ja 5 pakkaseen =) Oikein tyytyväisiä ollaan. Vähän pelotti, että miten tuon jakutumisen kanssa käy.....kerran meillä nimittäin meni niin,että 8 solua hedelmöittyi ja niistä vain 2 jatkoi jakautumista, mutta onneksi tällä kertaa meni paremmin =) Lähdenkin tästä hoivaamaan alkiota suklaalla ja punaviinillä,jotta ymmärtäisi,että tänne kannattaa jäädä pidemmäksikin aikaa =) =)
 
TINULINEN: Siirron jälkeen mä olen ollut sen päivän ihan rauhassa, mutta muuten ihan normisti. No saunassa en ole käyny enkä töitten lisäks mitään älytöntä rehkimistä, mutta muuten normisti. Töissäkin hiukka varomammin kyllä yrittänyt ottaa, että helpommin asukassiirroissa ja nostoissa sit pyytänyt apua.

RUDY: Nyt piinispinnaa ja kilotolkulla liimaa =)

ASSARIlle onnea siirtoon!

PIRIlle :wave:

KIITOS kaikille oonitteluista

Omaan Napaan kuuluu aika normaalia. Ajoittain kuvotusta ilmassa, jos syömisvälit venyy kauheasti, mutta varsinaista pahoinvointia ei ole ilmaantunut ainakaan vielä. Tissit on välillä kipeemmät ja välillä taas ei niin paljon. Väsymys on lisääntynyt. varsinkin duunipäivän jälkeen on ihan kuollut ja valmis parin tunnin päikkäreille. Kiva kun on tulossa vielä sellanen ilta-aamu-ilta-aamu rupeama joten yöunet jää väkisin johkin 5 tuntiin....saa nähdä kuin meikäläisen käy. Kun on vielä tää flunssakin.

Bartsu ja toukka 7+1
 
en kestä :'(

mihinkään siirtoon ei tarvinnu lähteä. Biologi soitteli että kaikissa alkiossa on jotain häikkää.. monitumaisuutta ja laatu päin persettä.... Yksi ainut on siellä sellainen jota ei nyt kannata siirtää vaan katsotaan maanantaihin. jos se on elossa niin siirretään.... en oikein usko. siinäkin oli jotain valittamista laadussa.

Että koetellaan pientä ihmistä. nyt sitten seuraavaksi tapellaan maksetaanko tämä hoito vai ei. jos maksetaan tämä leikki oli meiltä sitten tässä. Takki on nyt niin tyhjä! Onneks meillä on tuo yksi pieni ihme. iman sitä varmaan jo miettisin kannattaako elää.

 
ASSARI: Voi itku :hug: Enpä oikein tiedä mitä sanoisin. Varmaan ei juuri mikään nyt edes lohdutakaan. Tuo kertakaikkinen tyhjyyden ja epäonnistumisen tunne on niin karmiva. Osasko ne selittää edes mistä se vika sitten johtui? Mun omista muniksistahan tuli juuri tuollaisia alkioita. :hug:

Bartsu
 
juu kyllä se biologi vähän arveli että johtuu muniksista kun meidän omissa hoidoissa alkiot ovat kyllä olleet ihan hyviä ja jakautuneet normaalisti. Olen aina luullut että se vika on vaan minussa ja että alkiot eivät vaan kiinnity. Mutta mikä tuuri! tammikuussa emme saaneet luovuttajalta YHTÄÄN munasolua kun follikkelit, joita oli hyvin, olivat IHMEELLISESTI surkastuneet punktiopäivänä. ja nyt tämä IHMEELLINEN juttu.... että jokin on nyt syvästi sitä vastaan että saisimme vielä lapsosen... tuntuu kovin pahalta.
 
kurjuuksien kurjuus mikä tuuri. Jotenkin ajattelen että pakko on vika olla muniksissa. Meillähän kävi vikassa hoidossa niin että vain yksi alkio saatiin ja se ei sitten kiinnittynyt. laatu oli kyllä kohtuullinen lk 2. Mutta tosiaan maksoimme normisti koko hoidon ja täytyy sanoa että silloin potutti ja ankarasti. Jos ette saa mitään kyytiin, niin mielestäni on kohtuutonta vaatia maksua hoidosta, varsinkaan kun ne eivät voi todistaa missä vika oli. Näin mulle sanottu että yleensä kun alkion laadussa on vikaa niin munasolun vika ja jos siittiöissä vikaa niin eivät edes hedelmöity...

Bartsulle onnea sykkeestä

Kauniskuu hyvä tilanne teilläkin. Mä vuosin tyttöäni odottaessa PALJON ja silti pysyi kyydissä. Toiv. niin teilläkin. Ota rauhallisesti ja yritä ajatella muita asioita. Odottavan aika on pitkä kun vuotaa.

Rudy onnea kyytiläisestä

Palstalla on valtavasti tapahtunut joten en pysy kärryillä.

o.n Potutusta. Hakeuduin julkiselle endonhoitoon syksyllä ja tilanne vaan venyy ja venyy. Endometriooma 2x4 ainoassa munasarjassakin ja kodun limis ei tyhjene. Otettiin imunäyte, vastaus ei ole vielä tullut. Endometrioomalle eivät keksi hoitoa, koska jos leikataan niin ainoa munasarjakin menee. Ca125 koholla (69). E-pillereitä määräsivät 3 kk:deksi, mutta nekin normaalisti käytettäväksi, eikä kuivatuksena (eli ilman taukoja) :eek: ne lääkärit on ihan pihalla. Sanoivat vaan että voin varautua siihen että syksyyn mennessä endoa ei saada kuriin. Mulla on jumalattomat kivut ja vaan levitellään käsiä. Onkohan tre:lla endoon erikoistunutta kirurgia tai gynekologia???

Typyliini
 
Voi assari, miten ikävästi teille taas kävi. Voimia sinulle ja miehellesi :hug:
Olen jostain lukenut, että alkion alkupäivien kehitys on lähinnä munasolusta kiinni, siittiön vaikutus näkyy vasta jonkin ajan kuluttua. Ja kun hedelmöitys tapahtui noin hyvin, vika on varmaankin munasolussa. Jos ei maanantainakaan ole siirrettävää, olisi aika kohtuutonta, jos joutuisitte hoidosta maksamaan. Minä en ehkä edes haluaisi aivan huonoa alkiota siirrettävän tuollaisessa tilanteessa. Meillähän kävi vähän samoin ekassa lahjasoluhoidossa, mutta Pietarissa oli vähän vaikea alkaa reklamoimaan ja lääkärin mukaan kaksi hyvää (tosin hitaasti jakautunutta) siirrettiin, vaikka munasolusaalis oli muistaaksni lähellä 10 myös. Loput olivat hyytyneet kasvatusvaiheessa.

Onpa Typyliinilläkin ikävä tilanne. Toivottavasti jotain selviää mahdollisimman pian, ettet joudu kipuja kovin pitkään kärsimään. :hug:

Rudylle onnittelut masukista, voikaahan paksusti! :heart:

Kaikille virkistävää viikonloppua ja voimia itse kullekin vaiheisiinne!
Hillevi
 
Typyliini: minulta leikattiin marraskuussa ainoasta munasarjasta 8cm läpimitaltaan oleva kysta. Pelkäsin kovasti että koko munasarja menee mutta erittäin hyvä lääkäri leikkasi ja vakuutti että tervettä kudosta on mahdollista säästää ja säästihän hän. minut kyllä leikattiin Naikkarilla Hkissä.... toivottavasti Treelta löytyisi joku yhtä hyvä lääkäri joka osaa leikata säästeliäästi.... Ikävä tilanne... julkisella on tuo hoito niiiiiin hidasta että itse marssin viimeksi suoraa yksityiselle josta sain lähetteen Naikkarille leikkaukseen. Selitin vielä että on näitä hoitoja tulossa nopeasti niin hän lupasi laittaa hieman nopeampaan jonoon.
Tsemppiä! tää endometrioosi on sieltä ja SYVÄLTÄ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja bardolino:
Väsymys on lisääntynyt. varsinkin duunipäivän jälkeen on ihan kuollut ja valmis parin tunnin päikkäreille. Kiva kun on tulossa vielä sellanen ilta-aamu-ilta-aamu rupeama joten yöunet jää väkisin johkin 5 tuntiin....saa nähdä kuin meikäläisen käy. Kun on vielä tää flunssakin.
Hae ihmeessä sairaslomaa!!!! Mun työterveyslääkäri ainakin ymmärsi (silloin ekan raskauden aikana) ja antoi viikon sairasloman, vaikka oli vaan vähän flunssainen olo eikä edes kunnolla kuumetta. Mutta sanoin siis, että olen just tehnyt positiivisen raskaustestin. Sullahan tuo raskaus on jo vielä pidemmällä, kuin mulla silloin!!


Assari: :'( Onpa tosi ikäviä uutisia! :hug: Toisaalta tekisi mieli ajatella, että toivottavasti se yksikään ei jakaudu ja teidän ei tarttis maksaa hoidoista, mutta toisaalta se yksikin saattaa olla se oikea alkio teille. Mene ja tiedä. Voimia kuitenkin viikonloppuun ja maanantain odottamiseen!! :hug:

Piri
 
TYPYLIINI: Multahan leikattiin aikas hyvin tasan vuosi sitten kans endometriooma laparoskopiassa. Sitä oli ensin vuoden päivät seurattu, mutta alkoi aiheuttamaan paljon kipuja niin vaadin sen poistoa sitten. Kolme viikkoa kuukaudesta olin tosi kipeä, seksi ei kiinnostanut kun senkin jälkeen olin usein tosi kipeä ja sit normaalit tärinäkivut päälle. Sithän siellä skopiassa löytyi sitä endometrioosia vähän joka paikasta. Kuitenkin munasarjat säästyi. On se vaan niin paskamainen tauti. Leikkauksen jälkeen oli kyllä ihanaa kun huomasi selkeesti kipujen vähentyneen. Vaikkakin aika nopsaan ne kyllä alkoi lisääntymäänkin sitten. Voimia endon kanssa taisteluun!

PIRI: Kyllä varmaan aika helpolla menenkin lääkäriin, jos olo ei yhtään ala helpottamaan. Yhtään mitään ylimääräisiä ns. riskejä ei nyt halua ottaa. Mieluummin on liiankin varovainen. On tää kuitenkin ollut niiin pitkän työn tulos.

Bartsu
 
Assari: Ei voi olla totta. Miten voi käydä noin huono tuuri. Paljon jaksuhaleja sinulle :hug:

Bartsulle hurjasti ONNEA hienoista ultrakuulumisista :heart:

Kauniskuulle voimia uuden ultran odotteluun. Peukut pystyssä, että kaikki silloin hyvin :heart:

Nennuliinille ja Jonskulle pahoittelut negasta. Voimahaleja molemmille :hug:

Rydyn top-alkiolle paljon kiinnittymissäteitä :heart:

Happy Momille kiitokset tsempistä!!!

Vekara kiitos peukutuksista. Limis oli lääkärini mukaan paksu, mutta mittoja hän ei sanonut...


Täällä piinistelyt jatkuu ensi torstaihin asti. Olo on ollut suht normaali, mitä nyt rinnat on hirmu arat, mutta niinhän ne oli viime hoidoissakin. Pientä juilimista on alavatsalla tuntunut lähinnä tuolla vasemmalla puolen.


Mukavaa viikonloppua kaikille teille ihanaisille!!



Perjantaiterkuin


Nellamaija


:wave:
 
Hei vaan ja kiitos kaikille myötätunnosta!

Bardoliinolle onnea kovasti ja koeta saada levättyäkin.

Assarille voimia ja jaksamista ikävän tilanteen takia. Toivotaan, että pääsisitkin maanantaina siirtoon.

Mukavaa vikonloppua!

Jonsku
 
Assari Siis ihan hanurista!! Miten hemmetti voi käydä noin! Voimahaleja! On tää niin arpapeliä.. meilläkin luovuttajalla oli "tulossa" yli 10 solua, joista 6 saatiin ja vain 2 selvisi jatkoon. On tää melko tähtitieteellistä. Toki elämälle ylikiitollisena niistä kahdesta sitkeästä jotka siirrettiin. :hug:
NellaMaija Peukutuksia!! Hyvälle kuulostaa :flower: !!
BArdo Hus lepäämään siitä :heart: !!
 
Moi!

Niin on tää kyllä arpapeliä. Meidän luovuttajallahan tuli 22 munasolua, joista 21 hedelmöittyi! Keräys oli tiistaina ja torstaina kaikki 21 oli vielä hengissä. Sitten perjantaina, kun oli siirto, niin hengissä oli enää 7. No, onneksi siis edes tuo määrä, niin meille jäi silloin jotain pakkaseenkin.

Toivottavasti ne ei käytä Assarin luovuttajia enää toistamiseen, kun tulokset eivät ole lupaavia.

Miten muuten Assari on, saatteko taas heti seuraavan luovuttajan?

Piri

 
Pitkästä aikaa ajattelin katsella kuulumisa. Paljon on ehtinyt tapahtua, ja palstalla vilkasta.

Bartsulle oikein paljon onnea sykkeestä :heart: .

Kauniskuulle jaksamista ultran odotteluun, toivotaan että kaikki kunnossa.

Uusille tervehdys minun puolestani ja tervetuloa tähän ihanaan joukkoon.

Pahoittelut Nennuliinille ja Jonskulle negasta. Tsemppiä seuraavaan hoitoon.

Assarille :hug: . Kyllä on ollut huonoa tuuria alkioiden suhteen. Tuntuu niin pahalta, että taaskaan ei siirtoon päästy.

Piinistelijöille jaksamista. Ja hoidon aloittaville tsemppiä tulevaan.

Pirille voihan paksusti

;)

Omaa napaa: eli tuli soitto, että meille on löytynyt luovuttaja. Tunteet aika sekavat, tietenkin tosi iloinen että lpäästään aloittamaan hoidot, mutta sitten taas pelottaa, että mitäpä jos taaskaan ei onnistuta.

tietenkin sitten mulla meni tuo oma kierto ihan persiilleen, ja kävin klinikalla, kun kesken kierron alkoi tiputtelemaan. kaikki muuten ok, mutta sieltä löytyikin kysta. Menen ens vkolla uudestaan klinikalla ultrattavaksi ja katsotaan onko kaikki ok.

Nyt kuitenkin kierto tuli kajallaan. mulle määrättiin tän kierron ajaksi e-pillerit tasoittamaan kiertoa... tulikin vaan mieleen, että voiko se kysta irrota itsestään? Meinaan vessassa käydessä tuli todella iso hyytymä tai joku epäämäräinen klöntti..että oisko se ollut se kysta..

tarkoitus olisi toukokuussa päästä siirtoon.

Nyt tää lähtee nauttimaan aurinkoisesta kevät ilmasta koiran kanssa.

-cornelius-
 

Yhteistyössä