Luovutettu munasoluhoito, vol. 2


Nennuliini ja Hillevi: Kortisonin kai pitäisi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, ettei oma elimistö ala hylkiä vierasta tunkeilijaa, mulla kun vielä on lahja-alkio. Ja toiseksi jos on immuunisairauksia, minulla skleroderma,joka kuuluu autoimmuunitauteihin. Nämä tiedot kortisonin mahd. eduista löysin tältä palstalta, muistaakseni Syzyanne kirjoitteli. Pyysin ite tuota kortisonia lääkäriltä ja sain ilman selityksiä. Oma-aloitteisesti aloitin ne, en tiedä miten kauan syön ja onko mitään hyötyä...TrompASS vastaa minidisperiiniä, näin oletin, ootko Hillevi samaa mieltä? Pitäisi vaikuttaa myös kohdun verenkiertoon.
 
Samaa mieltä kortisonin ja Trombass-lääkkeen tarkoituksesta. Minäkin söin pari päivää kortisonin lisäksi miniasperiinia, mutta jätin sen pois. Se estää verisuonitukoksia ja saa veren kulkemaan tehokkaamin kohdun ohuissa hiussuonissa.

Mistä noin söpöjä tyttöjä löytyy :heart:
 
Kiitos tiedoista! :hug: Minäkin syön miniasperiinia, kun siitä ei haittaakan ole. Tiedä sitten onko hyötyäkään. Söitkö Hillevi 50 vai 100 mg (meniköhän yksikkö oikein)? Mä vaan 50, mutta lekuri sanoi, että voi kyllä sen 100 mg:täkin ottaa. Määrät on niin pieniä.

Joo, sulosia on tytöt! :heart:

Mut eikös niin, että meillä neljällä (eikös meitä ole 4, vai laskinko minä yy kaa...) on laskettu aika ensi syksynä suunnilleen samaan aikaan? Pidetäänkö tätä sovittuna? :wave: Ja kaikilla muillekin la on tilattu ensi vuodeksi, joten kyllä me jaksetaan tsempata sinne asti.
 
Muuten,oletteko tietoisia tällaisesta palvelusta. Löysin eilen googlettamalla. Soitin ja kysyin käytössä olevista paniikkih.lääkkeistä. Sain tosi ystävällistä palvelua, jopa vitamiinit tarkistivat joita otan ja luontaistuotteet.

Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.

* puh. (09) 471 76 500
* kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12
 
Kiitos lämpimästä vastaanotosta tänne palstalle ja onnitteluista :) Toivottavasti niihin on aihetta perjantaina, huh huh. Kiirettä on pitänyt, etten ole ehtinyt käydä koneella kuin nyt iltasella, no onpahan ollut muuta(kin) ajateltavaa, ettei ajatukset pyörisi kehää tämän asian ympärillä. Jotenkin ajattelen, että jos ei odota liikoja, niin silloin voi tapahtua positiivinen yllätys, kai taikauskoa, kuten sekin, että vauvalle ei uskalla hankkia mitään ennen kuin vähän ennen syntymää. Minullakin menee muuten Lugesteronit ja Zumenon, ei ole onneksi ollut sivuoireita juurikaan. Pääkipua oli viime perjantaina, migreenintyylistä, meni ohi Para-tabseilla.
 
Pari päivää lukematta ja pino kasvaa vauhdilla :kieh:

Aliisa kerroit pääkivusta. Itselläni oli jumalattoman verenvuodon jälkeen pää kipeänä. Kun sain tuolloin sairaalassa pari pussia verta, pääkipu lähti, heikko olo jäi. Ja masennus todella iski myöhemmin, katkeruus myös. Hieno juttu, että olette löytäneet vaihtoehtoisen tavan saada perheenlisäystä, ties vaikka tuolla ajatuksella olisi taianomainen vaikutus tulevaisuudessa.

Nennuliinille, Scarletille ja Hildelle nyt kovasti jaksamista tuskaisiin hetkiin.

Raskautuneille onnellisia odotuksen hetkiä. Harmi Watrossi, että teillä siellä kaukana on noin lyhyt vapaa ennen synnytystä..., sitähän voi pahimmassa tapauksessa joutua synnyttämään työpaikalla.

Olen itse käyttänyt teratologista tietopalvelua, kun olin raskaana. Eksaktista tietoa ja lohdutusta, yllättävän empaattisia olivat.

Kaikille terkkuja ja jouluista mieltä, täällä tulee lunta, ihanaa. :p
 
Moi!

Aliisalle tulin taas vastailemaan. Minulta löytyi Faktori V geenimutaatio, joka on kaiketi aika yleinen suomalaisilla ja on perinnöllinen. Se aiheuttaa laskimotukoksia. Minulta esim. kiellettiin hoitojen jälkeen estrogeenin käyttö. Hoitojen aikana käytin Divinaa. Raskaudessa geenivirhe saattaa aiheuttaa veritulppia istukkaan ja tappaa sikiön. Siksi koko raskauden ajan pitää käyttää verenohennuslääkkeitä. Saipa ainakin hyvän seurannan raskaudenaikana. Kuukauden välein äitipolille ja ultrat joka kerta!
Viimeisen luovutetun siirron jälkeen vuotelin kolme kertaa tosi runsaasti , hyytymiä tuli valtavasti ja kivut olivat kamalat. Syitä vuodoille ei löytynyt. Lisäksi tuhruvuotoa tuli niin kauan kun tukilääkitys kesti. Vuodoista huolimatta raskaus jatkui ja nyt meillä on pieni tyttö, joka tanssii ja laulaa vieressäni Titi-nallen mukana.
Jos teillä oli antaa ristiinluovuttaja, eikö siihen voisi vedota vieläkin? Kertoa, että ystävänne luovutti ilman että hyödyitte siitä silloin itse.
Toivotaan, että se viimeinen alkio pakkasessa olisi se sitkein sissi. Lohduttavaahan on, että raskaudet ovat kuitenkin alkaneet.
Itse en olisi varmaankaan enää jaksanut alkaa alusta jonottamaan, jos ekan luovuttajan jäljiltä ei olisi ollut niitä keskenmenoja. Kun tein viimeisen plussani, voin sanoa olleeni hermoraunio koko raskaudenajan. Jokaista nipistystä epäilin, mitään en uskaltanut vauvalle laittaa ja sukulaisillekkin kerrottiin vasta kun viikkoja oli takana yli 20! Se oli piinaavaa, pelko jäi keskenmenojen jälkeen.

Pidän sinulle peukkuja, kuten muillekkin palstailijoille, että se seuraava kerta on se vauvakerta!

Terv. Miilija
 
Toiveikasta torstaita kaikille,

Mieheni pyynnöstä ja akuhoitajan eilisillan +epäilyistä rohkaistuneena päätin penkoa kaapista ovulaatiotestin mukana tulleen raskaustestin ja lirutin siihen aamulla. Plussapommi putosi niskaan! Olen aivan H Moilasena! Varovaisesti miehen kanssa toivotaan, että olisipa siellä nyt muutakin kuin tyhjä paisunut kohtu, kuten edellisessä plussassa 2005. Kuusi vuotta tätä odotettu ja yhtä paljon itkettää nyt kuin negojen jälkeen. Aikaisempiin piiniksiin verrattuna mikään muu ei ole ollut toisin kuin se, että tippaakaan ei ole tuhrua tullut.
Kiitos kaikille peukkujen pitämisestä, tiedän että ne auttoivat :heart:

Kysyin tuolta teratologisesta palvelusta kortisonista (Prednisolon). Se saattaa lisätä riskiä saada huuli-kitalakihalkio, mutta tilastollisesti vaikutus ei ole merkittävä - eli ei huolta. Ja mun tapauksessa lääke lopetetaan raskausviikolla 8 tai kun kuukautiset tulee.

Scarlet ja Nennuliini, vahvoja plussapuhureita teidän suuntaan!

Hilde
 
Jeee! Uskon että olet H Moilasena, nii olin minäki omalla kohdallani. Toivon että sulla kaikki menis nyt vihdoin niinku pitääkin :heart: ja niinhän se meneekin. Leijona-vauvat on sitkeitä selviytyjiä! Scarletille ja Nennuliinille plussia myös! Sovitaan niin. :) :wave:
gerbera
 
Hienoa Hillevi ja Onnea! Ihana uutinen! :heart:
Meidän plussapino kasvaa nyt hurjaa vauhtia eli juuri niinkuin pitääkin. Näistä tulee niin hyvä mieli itsellekin ja luo tietysti uskoa myös omaankin onnistumiseen. Sovitaan, että Scarlet ja minä jatketaan tätä tämän sopimuksen mukaan. :wave:

Ihanaa plussa-aikaa teille plussanneille ja jaksamista kaikille tasapuolisesti,
Nennuliini
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Vekara (44) 7 passia, 4. lahjasolu 10/08, tarto elite, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 2xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta.

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.


Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Nennuliini 34v., 4*IUI, 3 IVF:ää joissa yhdessä siirtoon asti. Siirto 3.12. Haaveena ensimmäinen lapsi.


Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL.... L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Ronyah 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.

Gerpera(47) Tarto, donor-alkioiden siirto 27.11., iltatähti* haaveissa...

Hillevi (44) ... Ovumia, kahden alkion siirto 28.11. haaveissa eka lapsi, aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega


KM:
Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. varhainen km 7+2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, tyttö 10/2008
 
Päivitin tuota listaa omavaltaisesti. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut. :ashamed: Mutta en tahdo vieläkään muistaa kuka on kuka ja lista oli jo monen sivun päässä, niin päivitin kysymättä keltään.

Jos haluatte muuttaa omia paikkojanne listalla tai jotain jäi päivittämättä, niin jokainen voi varmaan päivittää sitä itse, jos ei varsinaista listan päivittäjää ole? Scarlet puuttuu ainakin listoilta. En uskaltanut kysymättä lisätä sinua, jos et haluaisikaan listoille mukaan. =)

Nennuliini
 
Suzyanne
Kirjoitan nyt ihan pikaisesti ennen harrastuksiin rientämistä, paremmalla ajalla lisää.

Gerpera ja Hillevi, ihan älyttömästi onnea plussista!!! Kerrassaan mahtavaa!!

Gerpera, hieno hcg-lukema!!

Ronyah, onnea hyvistä ultra-kuulumisista, mahtavaa että kaikki oli niinkuin pitikin!!!

Omaa napaa sen verran, että eilen oli rakenne-ultra, ja siellä kelli ainakin näillä näkymin täysin terve ja normaali, 24-senttinen ja 284-grammainen vaavi, kuulemma pojalta näytti. :heart:

Onko muuten kellään sivuääntä sydämessä? Ilmeisesti se ei välttämättä ole paha juttu aina? Minulta tuollainen löytyi. Huomenna menen ekg:hen, sitten lähiaikoina sydämen ultraäänitutkimukseen.
 
Jepuli jee, onnea Hilleville, hieno juttu. Mahdat olla sekaisin, ja onnesta mykkyräisenä. :flower: Ja samoin onnittelut Gerperalle raskauden varmistumisesta.

Kiva kuulla teidän molempien onnistumisista, antaa uskoa omiinkin mahdollisuuksiini, kun ei olla enää ihan kakskymppisiä.

Ronyah ja Suzyanne, oli varmaan hienoa nähdä, että maha-asukilla kaikkin niin kuin pitääkin. Tovottavasti Suzyannen sydämessä ei mitään vakavampaa...

Nennuliini, plussatuulia nyt hirmuisesti sinnepäin, jaksamista. Pidän peukkuja pystyssä.
 
lämpimät onnittelut :hug: . Kylläpä olen onnellinen puolestanne ja ihana saada plussia tänne pinoon.

MIILIJA, minulla myös tuo faktori 5 löydetty ja aina kun estrogeenia syön, niin tulevaisuudessa joudun piikittämään klexanea, samoin kun mahdollisesti alkavassa raskaudessa.

Suzyanne, minulla myös sivuääni sydämessä, ollut ihan lapsesta asti, eikä ole mitenkään haitannut.

NENNULIINILLE ja SCARLETILLE peukutuksia, toivotaan, että plussa-aalto jatkuu :p .

Mukava oli kuulla taas sinusta CORNELIUS :wave: .

Täällä ollaan lepäilty ja kerätty voimia tulevaan. Tammikuussa meinaamme tehdä avalla luovutushoidon ja jos ei vieläkään onnista, niin meilläkin kääntyy katse donor-alkioiden suuntaan.

GERPERALTA ja RONYAHILTA mielelläni kuulisin millaisia toiveita luovuttajista otettiin vastaan. Tarjottiinko teille yhtä vaiko useampaa pariskuntaa??

WATROSSILLE ja PIRPANALLE toivottelen rauhallista joulun odotusta sinne ulkomaille ja WATROSSILLE vielä turvallista loppu odotusta. Miten olet jaksellut??

Myös kaikille palstailijoille jaksamisia ja muistakaahan olla kiltisti. Paljon tonttuja
liikkeellä :D

- VEKARA -
 
Perjantaita,

HCG 199 =) pp14, eli ehkä yksi vauvan alku mun mahassa köllii. Vaikea uskoa todeksi!
Kiitos kaikille onnitteluista :heart: monta mutkaa on vielä matkassa, mutta aikaisemmin ei näinkään pitkälle ole päästy. Minulta ei muuten hyytymistekijöissä ollut mitään häikkää, kyllä kesti senkin vastauksen saaminen ja itse piti tulkita...

Toivottavasti Nennuliini ja Scarlet saatte yhtä hyviä uutisia!

Suzyanne ja Ronyah, onnittelut hyvistä ultrauutisista :heart:

Kaikille oikein hyvää viikonloppua ja voimia tulevaan!
Pidetään nyt lippu korkealla, jos pinomme hyvä onni kestäisi niin pitkään, että kaikki saisivat oman käärönsä alkuun/kainaloon.
Hillevi
 
Lämpimät onnittelut Hillevi :heart: Hieno hcg lukema sulla.. Toivotaan nyt parasta niin sulle kuin kaikille muillekkin plussanneille.

Itseni olotila on henkisesti niin romahtanut. Masentaa, itkettää ja ennen kaikkea katkeroittaa.. Ihan parin viimeisen päivän aikana olen henkisesti niin romahtanut. Tuntuu ettei tässä elämässä ole mitään järkeä.. Oon ihan yllättynyt miten yhtäkkiä tämä olotila tuli.. Tuntuu että elämä kolhii meitä nyt ja pahasti.. vaikka tiedän että on muitakin.. Mutta nämä kaksi keskenmenoa taitavat olla vähän liikaa tässä puolen vuoden sisään. Normaalisti soittelen ystävienkin kanssa useamman kerran viikossa ja käyn heidän luona, mutta tällä viikolla olen visusti pysytellyt kotona eikä tee mieli edes puhua kenenkään kanssa. Kaipa tämä kuuluu sitten tähän suremisprosessiin..
Jotenkin vaan on niin katkera siitä, että meiltä vietiin nämä molemmat raskaudet pois:( Olen entistä varmempi että vika täytyy olla minussa, kun kesken menee aina..

En tiedä tekisikö hyvää olla lukematta näitäkin palstoja jonkun aikaa.. mutta tekee vaan niin mieli kuulla, että mitä kanssasisareille kuuluu.. eikä voi pysyä poissa.

Mitä Scarletin testitulos sanoi? Ja milloinkas se Nennuliini rupeaa testailemaan??

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja ihanaa kun edes joillain se raskaus onnistuu :heart:
 
Kiitos Aliisa onnittelusta,
tuo masennus on niin ikävän tuttua. :hug:
Sure nyt ihan rauhassa, olette isoja pettymyksiä joutuneet kokemaan. On oikeasti jatkon kannalta parempi surra kuin siirtää ikävät asiat taka-alalle ja jatkaa elämää entisten kuvioiden mukaan. Usko vain, kyllä teillekin vielä elämällä on paljon annettavaa. Voimia sinulle ja miehellesi!

Hillevi
 
Onnittelut Hilleville hienosta lukemista! :) Kyllä tuntuu hienolle, että sait plussan! Kaikki plussat nostaa mielialaa, joka välillä käy pohjalukemissa.

Aliisalle :hug: ! Niinkuin Hillevi sanoikin, niin surut on vain surtava pois. Muuten ne pulpahtavat joskus pintaan yllättäen. Mutta erittäin isoja menetyksiä olette joutuneet kokemaan. Ei niitä kellekään toivoisi. Mutta kohta on joulu ja alkaa uusi vuosi ja uudet kujeet. Toivottavasti meille kaikille vuosi olisi silloin suosiollisempi! :heart:

Testipäivä on vasta ensi pe. Ihmettelinkin, miten teillä niin aikaiset testipäivät. Taitaa klinikalla olla ihan eri käytännöt. Verikokeessa jos käyn, niin sen voi kuulemma tehdä jo ensi ke. En vielä uskalla ajatella koko ensi viikkoa. :eek: En tiedä, miten uskallan testata tavalla taikka toisella tai yhtään millään!

Miten muuten Gerperan verikoetulos?

Scarletin ja Gerperan testitulosta odotellessa,
Nennuliini
 

Yhteistyössä