Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hip hip hurraa, tulihan taas hieno plussa pinoon :flower: Joo, se ihan alkuraskaus pakkaa olla sellasta, etta valilla tulee uskon puute, mutta se kuuluu asiaan. Yritetaan muistaa, etta suurin osa raskauksista paattyy hyvin.

Aliisa, olen myos kokenut kaksi km:eek:a puolen vuoden sisalla ja nyt olen raskaana ja onneni kukkuloilla. Ei ole MITAAN SYYTA miksi sina et olisi samassa tilassa ensi vuonna. Aika harvoillahan nama hoidot onnistuvat ekalla tai tokalla kerralla.

ONapaa: Tanaan oli ultra ja kaikki on hyvin. Pikkumiehen alku painaa 2020 gr ja on 43 cm pitka ja on jo raivotarjonnassa. Vanha ensisynnyttajakin voi yllattavan hyvin. Olin ihan varma, etta ikani takia minulle kaikki mahd vaivat - raskausdiabetes, suonikohjuja, verenpainetta tai ainakin anemiaa. Ei mitaan! Ainoastaan on alkanut iltaisin vahan narastamaan. Eli puheet "vanhempien" naisten vaikeista raskauksista tuntuvat olevan puppua... samaa mielta oli gyniksenikin, jolla on useita nelikymppisia ensisynnyttajia potilaana.

Hyvaaa joulun odotusta!

Watrossi 32 +5

p.s. erikoishali meidan nettikummille Vekaralle :hug:
 
Heippa!Kiitos Gerpera ym. myötätunnosta.:) Kuten Watsrossi tuossa totesi, harvalla hoidot onnistuvat ekalla tai edes tokalla kerralla, itsellämme oli vasta ensimmäinen isci-hoito marraskuun lopulla. Meillä on erittäin hyvä lääkäri, joka lupasi meille, että hoitoihin päästään taas pian. Neuvottelu jo tammikuussa jatkohoidoista, se antoi lohtua ja auttoi pääsemään tämän ylitse. Sekin on hyvä asia, ettei kierto sotkeutunut hormoneista, tasan 26 pv kierto edelleen, joten siihen on hyvä sijoittaa seuraava hoito, joten toiveikkaasti mennään kohti uusia tuulia ja myrskyjä. Teillä plussanneilla on ihana Joulu, aiotteko kertoa sukulaisille Jouluna ihanan uutisen. Siitä mekin haaveilimme, mutta hoidon onnistuminen ja etenkin alkion kiinnittyminen on Korkeimman kädessä, luotamme, että meidän aikammekin vielä tulee. Tässä on muuten linkki Positiivareiden ihanaan Joulukalenteriin; paras kalenteri ikinä:) : http://joulukalenteri.positiivarit.fi/
 
Hei taas,

Scarlet, hienoa että hoitonne jatkuvat nopealla aikataululla. Vietä rentouttava joulu ja sitten paremmalla onnella seuraavalla kerralla :heart:
Olen miettinyt kerronko vanhemmilleni jouluna kun vietämme siellä muutaman päivän... toisaalta olisi ihana jakaa tämä onni, mutta haluaisin säästää heitä, jos pettymys tulisi. Sivulauseesta kesällä hoksasin, että he olettavat että emme enää lasta yritä. Mutta äitini on aika tarkkasilmäinen (sairaanhoitaja).

Kiitos Watrossi onnittelusta ja kannustuksesta :) Hieno kuulla, että myös 40+ voi nauttia raskaudesta ja teillä mennyt noin hyvin. Sinun viikoillasi taitaa jo loppusuora alkaa ja huoli loppuun asti pääsemisestä vähenee sitä mukaa kuin viikkoja ja päiviä vielä kertyy.

Gerpera, mun ruokahalut on aina olleet kuin norsulla, mutta iltaisin vetää suonta jaloista, mikä vähän ihmetyttää - muuten aika oireetonta... minä menin jo tuonne Vastikään plussanneet lapsettomat -pinoon, tule sinäkin!

Nennuliinille peukut pystyssä! Kunpa sinä saisit joululahjaksi hyvän hcg-lukeman :heart:

Kaikille hyvää loppuviikkoa ja joulun odotusta!
Hillevi :xmas:
 
Joko se Nennuliini on testaillut? Vai menitkös vaan siihen verikokeeseen jonka tulos tulee huomenissa? Paljon plussasäteitä sinne päin!

Jouduin perua sen huomisen jälkitarkastuksen kun työt ei antanut periksi. Varasin uuden sitten maanantaille.

Täällä mennään paremmin mielin. Pari kiertoa pitää olla ennen ku sitten vikaan Passiin lähdetään.. Mutta vielä tulee ruskeaa vuotoa tuosta keskenmenosta.. Laskeskelin että hyvällä lykyllä helmikuun puolivälissä voitaisiin päästä siirtoon.. jos tää vuoto vaan tästä loppuis.. Pääkivut ei vaan hellitä.. yhtä helvettiä sen kanssa koko ajan!

Oikein mukavaa joulun odotusta kaikille. Täällä joulu otetaan vastaan hyvillä mielin.. nyt on toipuminen lähtenyt henkisesti oikeaan suuntaan:) Se oli se pahin suruaika tuolloin.

Voi että.. pian Watrossi ja Enkelitytön äiti saa pienokaiset maailmaan :heart:
 
Nega tuli just äsken. Nyt en pysty kirjottamaan muuta, ettei itkukanavat aukee, kun pitää mennä kampaajalle ja pitäs olla ihan ihmisen näkönen. Ja hcg 3, joten ei mitään yritystäkään.
Ensi vuonna siis uusin yrityksin ja silloin se plussa otetaan, niin minä kuin kaikki muutkin, eikös!

Nennuliini
 
Voi Nennuliini! Olen tosi pahoillani negasta! Eikö vaan kuitenkin, että ensi vuonna yritetään uudestaan ja paremmalla onnella! Koita jaksaa ja voimia! Hengessä olen ja ollaan kaikki mukana! :hug: :hug:

Toivotaan nyt meille kaikille huonompi onnisille Entistä Onnekkaampaa ensi vuotta! Kuulemisiin vielä ennen Joulua! t. saaga
 
Voi ei, Nennuliini. Tämä on niin epäreilua :hug: Eikö ollut niin, että teillä voisi piankin olla uusi hoito (vaikka ei tämä nyt yhtään lohdutakaan, tiedän). Raskasta tämä on, kun pitäisi jaksaa surra erikseen jokainen alkio ja sitten vähitellen suuntautua uuteen koitokseen.

Fertinovan aikaa odottelen edelleen, joten hiljaiseloa muuten.
 
Nennuliinille, Aliisalle, Saagalle ym. pettymyksen kohdanneille!

Toivon sinulle, ystäväni, että elää taas uskaltaisit,
että suuren surun jälkeenkin ilon siiville nousta saisit.

Toivon sinulle, ystäväni, ettet lakkaisi luottamasta,
vaikka vielä olet kovin surullinen, haave suuri on viety vasta.

Toivon sinulle, ystäväni, kaikkein kauneinta elämässä,
että rakkaus puhdas, ikuinen sinut ympäröi juuri tässä.
 
Hillevi: Kiitos vinkistä! Olen tulossa juoksujalkaa.
Scarlet: Joo on tosi hyvä tuo positiivareiden joulukalenteri, harmi vaan ku en saa musiikkia tuohon, johtuu kai omasta koneesta.
Aliisa:Kyllä tuo paha mieli ja muut oireet johtuu naishormonien vähenemisestä kehosta. Aattele mikä superhypermäärä estrogeenia ja keltarauhashormonia elimistössäsi oli! Hyvä että pahin ohi :hug: .
gerpera :heart: :heart:
 
Harmi, ettet saa joulukalenterista musiikkia kuulumaan. Kannattaa yrittää ladata Quick Timen (tms) uusin versio ja tarkistaa, ettei koneella ole kahta eri tähän tarkoitukseen käytettävää ohjelmaa.

Nennuliini: kyllä minuakin harmitti, en oikein heti tajunnut, että negatiivinen tuloshan se on, olin kuin klapilla päähän lyötynä, piti tehdä surutyötä päästäkseen yli ja käsitelläkseen asian, joka tavallaan jatkuu edelleen. Mutta show must go on, ei voi jäädä tuleen makaamaan. Koska itseltämme ei löydy mitään elimellistä vikaa, minkä takia ei onnistuisi, niin tämän täytyi olla vaan huonoa onnea. Olisihan se aika ihme ollutkin, jos olisi heti ensimmäisellä kerralla onnistunut, näin olen sen itse myöhemmin järkeillyt ja käsitellyt, että asian voisi hyväksyä. Suru kuitenkin oli suuri, meillä oli jo pienille alkioille ns. työnimetkin, joten tavallaan on surtu niiden menetystä, he kun tavallaan olivat jo meille olemassa.
 
Kiitos.:) Toivottavasti musiikki alkaa kuulumaan, meidänkin koneeseen piti ladata ko. ohjelma, ennen kuin musiikki alkoi kuulua.

Tässä on aika hyvä ajatelma, jonka löysin Positiivareiden Joulukalenterista yhden luukun takaa.:

"Minä pyysin aikaa hidastamaan
halusin sen odottavan minua
Ei aika minua odottanut
ei halunnut minun jäävän eiliseen:

Elämä on tulevassa
menneisyydestä tiedämme kuinka voimme käyttää sen viisaasti."
 
..teille kaikille! Olette ihania! :heart: Tämmöistä tämä elämä välillä on, epäreilua. Tuntuu, että meidänlaisillmme ihan liian epäreilua. Kai tällä jokin tarkoitus on, mutta se on kyllä aika epäselvä mulle. Silti siihen uskon. Mutta suuntahan voi tästä olla vain ylöspäin ja ensi vuonna laitetaan semmoinen plussapino pystyyn, että ei oo tosikaan. :) Onhan tällä palstalla näitä plussaneita meille hyvänä esimerkkinä, että lannistua ei kannata! Kiitos siitä kaikille teille! :heart:
Tuli tuossa mieleen, että te plussanneet, monennellako siirto-kerralla (luovutetuilla munasoluilla) plussa on teille tullut ja onko kiinnittymisyrityksiä tullut aiemmin? Mulla kun se hcg ei ollut noussut yhtään, niin heti ajattelin, että olenko niin viallinen, ettei ole yrittänyt alkio edes tarrautua kiinni. Mutta jos syitä haluaa miettiä, niin limis olisi saanut olla vähän paksumpi ja se alkio oli vähän fragmentoitunut, mutta ei hälyttävästi. Eihän he huonoa alkioita olisi siirtäneet.

Lotta, kysyit meidän jatkosta. Tosiaan luovuttaja on halukas luovuttamaan meille uudestaankin ja sen aika on ehkä helmikuussa, jos hänelle vaan käy. Toivottavasti, niin on mitä odottaa eikä se ole kovinkaan kaukana. Kauanko Lotta olette olleet jonossa? Onko teillä toinen yritys?

Gerpera, tuo runo oli ihana. Kyyneleet tuli tietenkin silmiin, kun tässä on jo tihrustettu muutenkin. Kiitos kauniista runosta!

Nyt telkun ääreen ja oottamaan miestä lenkiltä, jos tiristäisi muutaman kyyneleen vielä tälle iltaa ja avaisi vaikka suklaalaatikon ja joisi lämmintä glögiä. Eiköhän se tästä, joulukin on tulossa ja pidempi vapaa. :)

Terkuin,
Nennuliini
 
Nennuliini: :hug: Voimia. Joskus aikanaan piinailtiin samassa pinossa ja nähtävästi luuhataan molemmat täällä vieläkin :/ Mä kanssa just nappasin negan vaikka siirrettiin kaksi kaunista plastokystaa. Josko tuleva vuosi olisi armollisempi meille kaikille.

Lotta: Kuinka pitkät jonot tuolla Fertinovassa on luovutetuille soluille? Ollaan kanssa siellä hoidossa ja rupeaa siltä näyttämään, että ei näillä omilla soluilla onnistuta.
 
Voi Nennuliini kulta, voimia kovasti :hug: Ei ole sanoja jotka lohduttaisi.. mutta ihanaa että katseesi on jo tulevaisuudessa.. sinne itsekin kovasti tähyilen..

Siisami olin itse yhteydessä juuri tuonne Fertinovaan viikko sitten.. Heillä on luovutetuilla soluilla kutakuinkin 6 kk:n jonot.. Tsemppiä hoitoyrityksiin!

Gerpera aivan ihana tuo sinun runosi :heart: Kiitoksia siitä:)

Täällä vuoto jatkuu jatkumistaan.. sais jo pikkuhiljaa loppua.. nyt jo 15 päivää vuotoa.. mutta ehkä se tästä.. kun se kuitenkin on niukentunut aika lailla.
Meinaa jo väsyttää ihan pirusti.. joka aamu kun klo 05 herää töihin.. äsken katoin joulukonserttia yhdelllä silmällä.. mutta en antanut periksi vaan katsoin loppuun asti :LOL:

Pian se joulu jo ovella kolkuttaakin.. Huomenna vielä töitä ja ma + ti. Sitten onkin loppuviikko lomaa. Jos en tänne ehdi kirjoittelemaan niin erittäin rauhallista ja tunnelmallista joulua kaikille! Ensi vuonna sitten me kaikki hoitoihin menevät otetaan vahvoja plussia:)
Olette rakkaita kaikki.. Hassua kuinka sitä on niin aidosti hengessä mukana toisten kokemuksissa..

-Aliisa
 
Nennuliini ja Siisami: Niin kuin Aliisa tuossa ehti mainitakin, niin puolisen vuotta pitäisi olla Fertinovan jono. Soittelin sinne marraskuussa, ja ensikäyntiaika on tammikuun lopussa. Hoitaja kertoi puhelimessa, että jonotusaika alkaisi jo tuosta puhelinsoitosta eli teoreettiset mahdollisuudet olisi päästä siirtoon jo loppukeväästä, mutta saa nyt nähdä.. Tämä olisi sitten eka hoito luovutetuilla soluilla.

Samaa mieltä olen, että ensi vuonna laitetaan plussapino pystyyn! Mukavaa joulun aikaa :heart:
 
Täällä alkanut lähes kahden viikon loma..JIPPII :D . Saa vähän relata töistä ja kerätä voimia tulevaan.

NENNULIINILLE halit negasta :hug: ja taistelumielellä lähdetään kohti alkavaa vuotta :saint: !!! Kyllä ne plussat sieltä vielä tupsahtaa!!!

SAAGA, taisit olla sinä, joka kyselit jonojen pituuksista. Sen verran ensin kerron, että meillä hoitopaikkoina ollut Avan tampere sekä riika, viimeinen hoito tehtiin tarton elitessä.

Eliteessä hoito ihan ammattitaitosta, mutta myös asioita jotka ei ihan ok (näistä olenkin kirjoitellut). Uuteen luovutushoitoon en sinne lähtisi, ainoastaan alkion adoption voisin siellä tehdä.

Molemmissa Ava-klinikoissa toimintaa kuvaa lähinnä sanat kiirettömyys ja ystävällisyys. Nega testin jälkeen soitinkin Lenalle riikaan ja saimme luovuttajasta tiedot jo seuraavalla viikolla. Miehen selkäkivuista johtuen matka sinne kuitenkin hankala (leikkaus edessä) joten otimme yhteyttä tampereelle. Meillä olisi ollut ristiinluovuttaja, mutta yllätyksenä kuulin,että klinikalta sellainen jo löytynyt. Olin jutellut lääkärin kanssa näistä meidän lukuisista epäonnistumisista ja geenimuutoksesta, joka minulla tartossa löydettiin. Lääkäri laittoi asian tarkistukseen täällä suomessa (hyytymistekijät), koska myös tuo adeneomys epäily kumottiin (ca 125 tartossa 43, täällä 19).

No, kaiken kaikkiaan tultiin siihen tulokseen, sekä miehen että klinikan kanssa, että uuteen yritykseen lähdetään. Luovuttajan tulisi olla sellainen, joka aiemmin luovuttanut onnistuneesti.

Kovasti yllätyin, miten pian sellainen löytyi. Oliko meidät laitettu jonoon viime kesäisen hoidon jälkeen tampereella, vaiko onko luovuttajia avalla saatavilla, koska hoito siellä huomattavasti kalliimpi kun esim. ovumiassa (myös tampereella).

No, nyt sitten vuotoa odoteltu eikä mitään ole näkynyt. Sain terolutin, jotta saadaan homma aloitetuksi. Tuttu kaava edessä ja siirto ajoittuu helmikuun loppuun.

Tallennan välillä tekstin, että ei katoa...
 
...Mistä ihmeestä noita hymiöitä tulee aina välillä vääriin paikkoihin, kuten esim. edelliseen tekstiin tuohon miehen leikkauksen kohtaan!!!

No, joka tapauksessa...Asiaan jälleen.. Monasti ollaan mietitty sitä, että kauanko sitä jaksaa ja milloin on se viimeinen hoito?? Kieltämättä epäonnistuminen on aina pettymys, mutta aina on sieltä noustu ja toivekkaana eteenpäin lähdetty. Kovin ei näköjään tuota hoitojen lopettamista kannata kovin miettiä, kyllä ne asiat tuntuvat selkiytyvät. Suurin asia monelle varmasti on raha, koska hoidot ovat varsin kalliita. Meillä vanhemmilla (yli 40v) hieman ehkä helpompaa, lainoja yms ehkä vähempi.

Myös henkinen jaksaminen on asia mitä ei näissä hoidoissa tule unohtaa. Tämä meidän palstamme on aivan ihana terapia muoto saada jutella samassa tilaanteessa olevien ja samoista asioista puhuvien kanssa. Myös oman kumppanin tuki ja ennen kaikkea se kainalo ;) monasti lämmittää!!!

Me ollaan tultu hoidoissa nyt tien päähän silleen, että asiat selkiytyneet miten tästä eteenpäin. Olemme lähdössä nyt viimeiseen luovutushoitoon omalla spermalla. Teemme hoidon passeineen jos niihin päästään. Ja jos ei vieläkään onnistumista, niin teemme YHDEN alkion adoptio hoidon Tartossa.

Nyt toivottelen kaikille leppoisaa joulumieltä ja WATROSSILLE belgiaan lämpimät rutistukset ja pidähän huolta itsestäsi ja pikku tontustamme :D :hug: .

Nyt suihkuun ja päiväksi soppailemaan - kunhan saan hinattua peppuni ylös tuolista :D

- VEKARA -
 
Tervehdys!

Nennuliinille pahoittelut negasta! :hug: Toivottavasti uusi vuosi tuo parempia uutisia kaikille!!

Nennuliini kyseli, että monennellako siirrolla raskaus on onnistunut. Me ollaan ehkä oltu siinä erittäin onnekkaita, että ekalla kerralla on onnistunut. Siis silloin, kun on tehty luovutettulla munasolulla. Eli ekasta yrityksestä on kohta 2v lapsi ja nyt sitten toisesta yrityksestä ollaa 17+4 raskausviikolla.

Meillä oli tuossa sellainen episodi, että yksi verikoe hälytti, joten piti käydä ultrassa, katsomassa, onko vauvan munuaisissa, selkärangassa, vatsanpeitteissä, päässä jne jotain vikaa. Ei onneksi löydetty mitään. Toisaalta sisäelimet olivat vielä niin pienikokoiset, ettei niistä voida vielä sanoa mitään, joten tammikuun alussa uudestaan ultraan. Yksi vaihtoehto olisi, että vauvalla olisi vakava munuaissairaus, joka on suomalaisilla perinnöllinen. Meidän munasolun luovuttajahan on Riiasta, joten en nyt sitten tiedä, aletaanko tuota perinnöllisyyttä meistä nyt tutkimaan. En vielä sanonut lääkärille, että on käytetty luovutettua munasolua. Vissiin kai pitäis? Vähän ollaan siis oltu huolestuneita. Mutta yritetään nyt kuitenkin olla rauhallisella mielellä, kun ultrasta ei kerta löytynyt mitään. Olen miettinyt sitäkin, että jos olisi ollut sellainen luovuttaja, joka on rekisteröitynyt, niin kutsuttaisiinkohan hänet tällaisessa tilanteessa johonkin tutkimuksiin?? Vai onko tuollaiset perinnölliset sairaudet tutkittu jo ennen luovutusta? No, kaikkea tällaista olen miettinyt.

Voimia loppuraskauden odottajille ja heille joilla on vielä vähän pidempi matka. Ja ennen kaikkea paljon voimia teille, joilla ei vielä ole vauvaa masussa. Toivotaan ensi vuodesta plussarikkaampaa!!!!!!!!!

:)

Piri

 
Nennuliinille ja Scarletille syvät pahoittelut negasta. Luen kuitenkin teidän teksteistä, että raskaista kokemuksista huolimatta mieli työskentelee jo tulevassa. Samoin Alisalla. Voimia ja jaksamista vaan tulevaan.

Myös koko pinon poppoolle oikein mukavaa joulua ja rattoisaa uutta vuotta.

T. Juuni :heart:
 
ja mukavaa alkavaa jouluviikkoa :p . Pojan kanssa ollaan lähdössä tekemään viimeisiä lahjaostoksia, toivottavasti ale alkanut :D .

PIRILLE ja ALIISALLE joulun toivotuksia ja ALIISAN (ja koko poppoon) kanssahan me aloitamme alkavan vuoden taas uudenlaisella taistelutahdolla ;)!!

JUUNILLE myös oikein rauhallista joulua. Mietin juuri, että missä siellä hoidoissa mennään??
Olisi kiva jos joku ehtisi päivittää tuota meidän listaa myös minun osaltani. Eli VEKARA (45) 5. lahjasolu 02/09 AVA-tampere. Toiveissa yksi yhteinen.

Itse en ole vielä onnistunut tuota päivitystä tekemään (kerran vahingossa). Huomasin, että ainakin NENNULIINILLA taito hallussa. Kiitos jos ehdit sen tehdä :flower: Mitä aatoksia hoidoista sielläpäin??

BARTSUA ja CORNELIUSTA myös huhuilen :whistle: ...missä siellä mennään???

Ja kaikille PLUSSANNEILLE...toivottelen joulurauhaa ja pitäkäähän huoli itsestänne, HILLEVILLE ertyishali :hug: . Niin HAPPY olen tosta teidän plussasta!!!

RONYAH ja GERPERA. Teiltä vielä utelen, että vastasiko ARTSIN valitsemat alkiot omia ulkoisianne piirteitänne teidän molempien kohdalla??? Kysyn, koska alkion adoptiossa tavoitteena saada terve lapsi, ei niinkään ulkoisia piirteitä vastaava. Toivomuksiakin saa esittää vain kolme, yhtään ei miestä koskevaa. Näin Artsi meille kertoi. Siksi kiinnostaakin, miten teille alkiot valitsi. JA sitten paljon onnea vielä molemmille plussaamisesta ja pitäkäähän huoli itsestänne :hug: .

Nyt sitten suihkuun, että päästään vihdoin liilenteeseen..palailen vielä koneelle ennen lomalle lähtöämme.

- VEKARA - :p
 
Ihmetyttää kovin jos kolme toivomusta vaan saatte esittää...eikä yhtään miestä koskevaa...?
Ei hän meille mitään rajaa asettanut! Olimme tyytyväisiä Andrein valintaan. Mies vaal.rusk.hiuksinen ja minulla tummanruskeat, silmät siniset/vihreät. Veriryhmä luovuttajilla sama kuin meillä. Lähetin tarkat tiedot meistä hänelle, saman lomakkeen jonka Riikaan lähetimme. Aivan sama tilanne kuin luov. munasoluhoidossakin, samanlaiset listat saimme.
Tiedätkö sinä vai tietääkö joku muu miten kauan tuota kortisonia pitää ottaa?
Myöhemmin lisää. Joulukiireet pukkaa päälle.
gerbera :heart:
 

Yhteistyössä