Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tulikin päällekkäiset viestit... Raju kokemus, jonka voin jakaa kanssasi, noin minullakin meni mun eka km. Mutta nyt Aliisa, kaikki on jo ohitse! Nyt vain lepäilet ja keräät voimia ja jaksamista! :hug: saaga

Aliisa, minä sain viikon sairaslomaa molempien km:n jälkeen. Ekassa se oli tarpeen koska olin fyysisesti heikossa kunnossa kaiken sen poistuneen veren jälkeen, hemoglobini laski mulla alle 100, normisti 140-150. OIkeastaan mulla taisijkin mennä 2 vkoa lomalla ton ekan jälkeen, koska olin silloin sen tapahtuessa vielä kesälomalla. Tän tokan jälkeen henkiseen toipumiseen olen tarvinnu tämän viikon, ma menen töihin. Ja uskon jo jaksavani. t. saaga

Piti tulla katsomaan onko mitään tapahtunut ja olihan. Eilen en viitsinyt yksit.kohtaisesti kertoa omaa vuodon määrää ja kipuja, en halunnut säikäyttää enempää, oot saanu kestää jo ihan tarpeeksi. Mut nyt se on ohitse. Sitä vuotoa minullakin riitti, mutta sairaalassa vc-pytty sängyn lähel ja vahvat kipulääkkeet. Vuodon alettua en paljoa voinu makoilla ku vuosin rajusti, sitä verta myös lattialla, seinässä. Muistan myös kun se suuurin klöntti tuli ni joukos oli vaalea viinirypäleen kok. sikiö, piti oikein tutkia...ja sitten helpotti kivutkin. Sanoin meneväni taksilla kotiin,mut ku olin pyörällä tullut, 3km, ni sillä lähdinki, vähän kyl heikotti ja ennen kotia oli vaatteet veres mut olin aika äkisti fyysisesti kunnos, henkinen toipuminen pidempi. Myös kokenut kaavinnan ja jos verrata saa niin kaavinta itelle helpompi, 5min. nukutus ja kaikki ohi ku herää, vuotoa tuli mut ihan normaalia kk.vuotoa.
Mutta, nopeaa toipumista Sinulle ystäväni ja uudet tuulet puhaltamaan kun siltä tuntuu
:wave: :wave:

..jaksamista! :heart:
Hyvä, kun vuoto alkoi noilla lääkkeillä. En voi kuvitella, miltä tuo kaikki tuntuu, kun itse en ole kokenut, mutta niinkuin itse sanoitkin ja muutkin, että suunta on vain ylöspäin. Kyllä me kaikkea saamme valitettavasti kestää, mutta kaikesta selvitään. Surut on surtava ja tulevaan pitää uskoa, että se koittaa parempana. Kyllä me vielä voittajina kaikki maaliin tullaan!

Terkkuja kaikille muillekin,
Nennuliini :wave:

Huh huh, kyllä on Aliisalla ollut aikamoinen ilta ja yö. Toivottavasti vuoto loppuu lyhyeen, kun tuli noin rajuna. Nyt kannattaa pitää huolta raudan saamisesta: verilettuja, maksalaatikkoa ja puolukahilloa ja ruskeita papuja usein ruokalistalle.

Oikein pikaista paranemista :hug: hyvä kuulla että miehesi on siellä tukemassa.

Minulla tyhjennys tehtiin torstaipäivänä, perjantain olin sairaslomalla. Mutta koska minulla vuoto kesti vain sen torstai-illan (tuli myös tulvimalla, mutta loppui nopeasti) en sitten pitänyt pidempää sairaslomaa.

Gerpera olet aikamoinen sissi, jos pyöräilit tyhjennyksestä kotiin. Minä pääsin auton kyydillä ja 10 minuutin matkalla housut ja istuimet sotkussa siteestä huolimatta.

Rauhallisempia ja sinivalkoisia itsenäisyyspäivätunnelmia kaikille!
Hillevi

Minä en valitettavasti osaa sanoa mitään. Tietäisikö joku tuosta? Sekö ei voi olla se alkio, että tulisi vasta nyt pois?
Jos joku tietää, niin vastatkaa ihmeessä Aliisalle.

Kannattaisiko sinun varmuuden vuoksi soittaa lääkärille heti? Voihan olla, että kuuluu asiaan, mutta saisit varmuuden asiasta. Kyllä kaikki selviää ihan varmasti parhain päin! :heart:

Nennuliini

Tuo "pallo" oli halkaisijaltaan n.3-4cm. Se oli ikäänkuin verinen pallo, jossa näkyi verisuoniakin ja jtn valkoista ikäänkuin nauhaa.. sellaista 0,5cm paksua.. Voisiko tuo olla ruskuaispussi? Mutta olisiko se niin iso?? Oon ihan hämmilläni.. ja peloissani.. ei kai tuo mitään vakavaa kuitenkaan voi olla.. Sen sai oikein pinnistämällä pinnistää ulos kun se jäi roikkumaan..
Anteeks, että kyselen täällä tällaista asiaa.. Ei vaan tuollaista ensimmäisessä keskenmenossa tullut..

Uskon, että olet peloissasi. Tietysti saat kysyä tuotakin täällä. Eihän se mitään haittaa ja siksihän täällä ollaan, että kaikkea voi kysyä ja kertoa. :) Tuskin se mitään vakavaa on, varmaan kuuluu asiaan, mutta totta kai säikähdit, kun aiemmassa km:ssä tuolllaista ei ollut. Minä varmaan kuitenkin kysyisin vaikka päivystyksestä, mikä se voi olla ja että kuuluu asiaan. Ihan oman mielenrauhani vuoksi. Älä ajattele, että jos soitatkin turhaan. Ei ne siellä niin ajattele, kun asia on kuitenkin sellainen, ettet itse tiedä mikä se on.

Nennuliini :heart:

hei! Anteeksi kun tulen näin teidän pinoonne, tulevana luovuttajana tätä välillä seurailen...Mutta tuli mieleeni tuosta kun Aliisa08 kyselit tuosta pallukasta! Ystäväni sai kesällä keskenmenon rv 7+6 ja alkio tuli siteeseen... Siitä sitten hän meni seuraavana päivänä lääkäriin joka teki sisätutkimuksen ja sanoi että täältä on tulossa istukka pois ja se oli juuri kuin kuvailemasi pallukka. Lääkäri otti istukan talteen ja se lähetettiin tutkittavaksi, siitä ei kuitenkaan keskenmenon syy selvinnyt... Uskoisin kuitenkin että myös sinulla tuo pallukka oli istukka... Kovasti voimia sinulle Aliisa08

Aliisa, paljon olet joutunut kestämään, pahin taitaa nyt olla ohitse. Hilde antoi hyviä verivaraston lisäämisohjeita. Oletko miettinyt hemoglobiinin mittausta, kun sinua pyörryttänytkin. Itselläni samanlaisessa toimenpiteessä hemoglobiini laski 150 aina 70:een alle vuorokaudesssa. Pari vkoa olin sairauslomalla, olin kyllä fyysisestikin kaiken jälkeen aika poikki.

Saaga, tuo kokonaissumma 5000 euroa on se määrä mistä lääkäri puhui. Ensimmäisestä käynnistä tuli nyt ainakin erikseen lasku. Ihan varma en ole siittiöihin liittyvistä toimenpiteistä, en muista enää. Lääkkeet ja ultrat tietysti kaikki päälle kuten muuallakin. Olen sen verran iäkäs, että mitään Kela-korvauksia en tule saamaan. Ehkä sinä kuitenkin saat.

Piinaajille jaksamista, ilmoitelkaahan testituloksista.

ALIISALLE jaksuja edelleen. Onpas ollu kovat koetelemukset sulla. Istukka mullakin tuli ekana tuosta pallosta mieleen. :hug:

NENNULIINIlle piinispinnaa!!

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Laivalle olen huomenna lähdössä bestikseni kanssa rilluttelemaan ja juhlimaan itsenäisyyspäivää!

Bartsu

Hyvä juttu, että selvisi Aliisan tilanne! Mullekin tuli alussa mieleen istukka, mutta kun en tiedä minkä kokoinen se missäkin vaiheessa on. Toivottavasti nyt kaikki sinulla Aliisa olisi ohitse ja pääset kunnolla toipumaan! :heart:

Kiitos kaikille toivotuksista! Kyllä tässä pinnaa tarvitaan ja pitkää sellaista. :) Millaisia tuntemuksia/oireita tulee ja missä vaiheessa siirron jälkeen? Minä varmaan kuvittelen, mutta välillä tuntuu (muka) nippailuja masussa ja sitten semmoinen "tunne" on melkein koko ajan. Se ei ole kipu, mutta vain tunne. Olen huomannut keksiväni oireita aiemminkin, joten hirveästi en luota noihin tuntemuksiin. Mutta milloin oikeasti voi tuntea jotain, esim. nippailuja? Entä miten lasketaan piinapäivät, onko siirtopäivä pp1?

Bardolinolle oikein hauskaa ja rentouttavaa risteilyä! Siellä on varmasti kova meno päällä koko laivalla. :wave:

Hyvää itsenäisyyspäivän aattoa kaikille teille ihanaisille!

Nennuliini :heart:

Täällä taas pitkastä aikaa. Nyt en ole ollut edes seurailemassa ennenkun äsken luin tekstit läpi. ALIISALLE lämpimät halit, pahoillani olen puolestanne. Kylläpä teitä nyt koetellaan :hug: .

Tervetuloa mukaan YKSINÄINEN LAPSETON. Ja NENNULIINI, jos en ole aiemmin toivotellut.

GERPEERAN ja HILLEVIN tuloksia kovin jännäilen!!! :D

BARTSULLE mukavaa risteilyä.

Kovin jo odotan tulevaa reissua ja tammikuussa olen jälleen valmiina taistoon. Henkisesti alkanut jo latautumaan!!

Mukavaa viikonloppua kaikille toivotteleepi VEKARA :p

NENNULIINI: Siirtopäivä on PP0 ja vasta seuraava on PP1. Mulla ainakin luget aina aiheuttaa niin paljon oireita, että oikein ei mihinkään ole voinut luottaa. Tissit turpoaa kauheiksi meloneiksi, mahaa turvottaa ja nippailee, välillä on ollut huonoa oloakin ym. Oikeita oireita ei edes välttämättä paljoa ennen plussaa kerki tulemaankaan, mutta se on aikas yksilöllistä.
Tsemppiä piinisaikaan.

Bartsu

Nennuliini piinapäivät lasketaan tosiaan siirrosta seuraavasta päivästä. Monesko pp sinulla on menossa? Minulla aina tuntui tuota nippailua molempien plussien aikana n. 4-5 päivän jälkeen siirrosta. Silloin kun hcg oli sen vaivaiset 31 niin en tuntenut mitään. Mutta tosiaan luget voi aiheuttaa mitä lie oireita.. Mutta toivotaan että sulla olisi kyse kiinnittymisestä!

Täällä ollaan hengissä yhä:) Sen istukan ulostulon jälkeen ei ole ollut kipuja. Vuoto on aika lailla ollut eilisen ja tämän päivän samanmoista kuin kk:ssa. Katsekin alkaa taas mennä kohti tulevaisuutta.. vaikka välillä tuleekin katkeruuden ja surun tunteita.. mm. eilen kun kuulin serkkuni saavan lapsen n. kk:tta ennen mitä meidän enkelimme olisi pitänyt syntyä.. Ne hetket ottaa koville. Henkiselle parantumiselle katson kuitenkin huomenna alkavan työn olevan parasta lääkettä. Ensimmäisessä keskenmenossahan olin töissä lähes yötä päivää ja se teki hyvää.. joten katsoin parhaakseni että palaan huomenna töihin. On tässä 5 päivää nyt oltu ja paranneltu.

Sellaista lähinnä tulin kyselemään että miten te ihmiset ketkä olette useamman kuin yhden keskenmenon kokeneet.. niin oletteko te menneet jonnekkin tutkimuksiin että mistä keskenmenot voivat johtua? Jos vika löytyisikin minusta? Mitä kaikkea siinä voi tutkia? Ajattelin että haluaisin sellaisiin tutkimuksiin mennä kun ei nuo lahjamunasoluhoidot mitään halpoja ole ja jos jokin vika löytyisikin niin siihen voisi saada oikean lääkkeen?? Mutta mitkä on sellaisia asioita mitä voisin vaatia/pyytää tutkimaan? Ja voisiko nämä tutkimukset tehdä esim. oma gynekologi? Kun käyn aivan ihanalla gynekologilla ja hän on vielä ymmärtääkseni lapsettomuus hoitoihinkin erikoistunut.. Mutta osaisitteko kertoa mitä kaikkea voisi tutkituttaa??

Ja toinen asia.. kun pistin meidän hoitajalle Väestöliittoon tästä keskenmenosta viestiä.. ja kyselin lääkityksestä.. kun minulla ei niitä kk:sia ilman lääkkeitä tule.. Syön Divina nimistä lääkettä aina 3 viikkoa ja viikko taukoa kk:sten aikana.. niin uskallanko aloittaa tuon Divinan sitten kun kk vuoto loppuu? Ajattelin kyllä kysäistä sitä omalta gyneltä.. kun tuosta Väestöliiton hoitajasta mulla on jotenkin niin negat. mielikuva..

Kyllä se elämä tästä taas pikkuhiljaa. Voin kyllä vaan sanoa että jos joskus vielä raskaudun niin se raskaus tulee olemaan yhtä pelkoa.. Onkohan tuo keskenmenoriski nyt sitten suurempi kuin jo kaksi keskenmenoa takana?..

Jeps. Mutta pian Idolsia jänskäämään. Tsemppiä kaikille ja kiitos suuresti tuestanne!

Aliisa

Hyvä Aliisa, että olet jo toipumisessa hyvässä vauhdissa! :heart: Mä olen ollut poissa linjoilta, mutta istukkahan se sulla tuli sieltä viimeisenä. Mullakin tuli silloin ekassa km:ssa muistaakseni seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Hienoa, että olet jo töihin menossa! Minä en kyllä kyennyt kuin vasta tänään ja tässäkin on tekemistä..

Olen tässä miettinyt, että mahtaakohan tämä hormonilääkkeiden lopetus aiheuttaa näitä ikäviä päänsärkyjä, kainalohikoiluja ym.? Kun mähän ehdin syödä Zumenonia yli 2 kk ja luget siihen päälle. Ajattelin vaan, kun nämä "oireilut" alkoi muutaman päivän päästä lääkityksen lopettamisesta..?

Miten piinailijoilla menee?

Kiitos Juuni hintainfosta. Mä muistelisin, etten saa enää Kelakorvausta ensi vuonna, eikö se ole alle 40-vuotiaille? Vai miten se oli?

Kaikille terkkuja ja mukavaa alkanutta viikkoa! saaga :wave:

Hyvää viikon alkua kaikille!

Aliisa, ihanaa kun kuulostat jo vähän piristyneeltä :heart:

Saaga, kela-korvauksen saa alle 43-vuotiaat automaattisesti ja sen jälkeen täytyy hakea. Ovat tiukentaneet niin, että periaatteessa kolme ivf-hoitokierrosta korvataan/yritetty lapsi. Voi hyvin olla, että jotain oiretta tulee hormonien lopettamisen jälkeen.

Kiitos kysymästä, ihan ok olotila ainakin tällä piinasiskolla. Luin kortisonipurkin ohjeenkin viimein ja nyt kun otan 2 tablettia aamulla enkä yhtään illalla, sain nukuttua oikein hyvin. Pientä tuntemusta on eilisestä ollut alavatsalla, kuin ihan pehmeää menkkamaista oloa (eilen pöllyteltiin petivaatteet ja mies jo pelkää pilanneensa kaiken). Mitään erityisoireita ei ole kumpaankaan suuntaan, tuhrua tms. Huomenna olisi kp28 (=kp1 yleensä minulla), mutta kunhan Monique pysyy kaukana - pääsen perjantaina veritestiin. Sinne asti täytyy Vekarankin jännäillä ;)
Mikä vointi Gerperalla?
Entä Nennuliini?

Voikaa plussanneet paksusti ja muutkin oikein hyvin!
Hilde, pp10

Hillevi: mullahan menkkaoloilut alkoi jo sunnuntaina, kun torstaina oli pp13, eli kauhean hyvissä ajoin.. Niin mulla alkaa normaalikierrossakin melki viikkoa ennen ne kk-oireilut, siksi heitin jo kirveen silloin sunnuntaina kaivoon, mutta plussahan sieltä tuli vaikka huonosti kävikin.. Joten toivottavasti olisi hyvä merkki sulla.. :heart: Juu, eli mähän saisin sitten vielä Kela-korvausta, koskeeko se siis yhtälailla luovutetuilla soluilla tehtyjä hoitoja? Meillähän kun ei ole aikaisemmin yhtään siirtoon johtanutta hoitoa, eli tämä oli eka. Kun ymmärsin, että sitä ei lasketa näistä hoidoista, jotka eivät ole menneet siirtoon saakka. Niitähänä meillä on 4 yritystä ennen tätä hoitoa.

Kuulemisiin, nyt lähden kotia kohti! :wave: saaga

Aliisa: Hyvä kun kaikki tuli viimein pois, kohtu sentään osas tyhjentyä kunnolla :heart: , luin vasta seur. päivänä sinun hädästäsi mut onneksi sait vastauksen nopsasti, eiks ole ihana palsta :) . Saaga:Kyllä näiden superhormoniannosten yhtäkkinen lopettaminen tekee noita oireita.
Hillevi:Täällä ollaan ja ihmetellään. Pari tuntia sitten tehty testi plussaa? Olin 99 pros. varma et ei tule mitään viivaa. Täälä myös pe harrastettiin petipuuhia ja sen jälkeen ollut menkkasärkyä ja ruhkeaa tuhrua. Kovin olen ollut äkäsellä tuulella, sitä olen ihmetellyt, mut huomiseksi varattu gyneaika et saa lisää lääkkeitä ja veritesti. Katsotaan miten täsä käy :| , nyt vaa ihmettelen :eek: .
gerpera pp11

Jihuu :wave: Gerpera, aikaisin sait plussan, eiköhän se ole hyvä merkki. Toivon niiiiin kovasti, että veritestisi näyttää samaa merkkiä vahvoin lukemin! Saatko tuloksenkin jo huomenna? Vautsi! Olispa mun kiukutteluun sama syy...

Hillevi:En tiedä koska saan veritestin tuloksen, en ole aiemmin tuossa talossa käynyt ao. testissä. Mut kyl tää känkkäränkkäolo on mul ollu ainut oire jos sen voi oireeks laskea...nii ja kunnon viiva tuli, ei ollut haamu. Toivotaan et sullakin tuo kiukkuolo johtuis just samasta. Uskon et johtuu.

Yhteistyössä