Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Gerpera, mä olen niin onnellinen sun puolesta, vahva viivakin vielä.
Paljon onnea nyt sitten vaan :flower: Iltatähtenne on syttynyt :)

Monessa yksityislabrassa tuloksen saa samana päivänä, jos testi tehdään aikaisin aamulla. Mä menen viimeistään 7:45 - en malta odottaa tulosta maanantaihin saakka. Mutta mulla on vielä useampi päivä aikaa, voi tapahtua vaikka mitä...
 
Täällähän on tapahtunut kaikenlaista...

Aliisa ja Saaga Pahoittelen!! :'( :'( :hug: :hug:

Ronya ja Gerpera Kovasti onnea plussan johdosta!! :heart: :heart: Peukkuja kovasti että kaikki menee teillä hyvin! :flower: :flower:

Täällä oli muutama joka oli keskellä piinisjaksoa ja teille kovasti tsemppiä ja peukkuja kovasti että teille tulee se pitkään toivottu plussaa!!

Oma napa:
Raskaus sujuu hyvin. Väsymystä on alkanut vaivaa ja enää olisi 2viikkoa töitä, mutta voi olla että luovutan jo tässä vaiheessa... torstaina meen lääkärille ja todennäköisesti jään sairauslomalle silloin... Vuorotyö sairaalassa on aika kovaa tällä hetkellä!
Raskausviikkoja minulla on 32+5 ja vauva kasvaa ja voi hyvin. Kuukausi sitten paino pikkusella oli 1339g. Saa nähdä kuinka iso nyt on! Vauhtia pikkusella riittää, varsinkin iltaisin meno on kovaa. :heart:

Positiivistä joulunodotusta teille kaikille!!

T. Enkelitytön äiti ja Toive mahassa.
 
Onnea Gerpera plussasta ja vielä vahvasta sellaisesta :heart: Toiv sinulla menee kaikki hyvin.. kun meitä epäonnisia on täällä vähän liikaakin ollut..

Ja posit. testitulosta Hilleville toivoillaan täällä kovasti!
 
Hienoa Gerbera, onnea plussasta! :heart: Se on kyllä sulla ihan oikea plussa, koska viiva tumma jo tuossa vaiheessa. Mähän testasin haalean viivan, olikohan se pp 12, ja pp 13 menin verikokeeseen jne. Joten Onnea ja toivotaan, että kaikki menee hyvin! Ja meneehän se!
Hillevin testauksia odotellessa..

Hei vielä haluan tarkentaa, että saanko tosiaan kelakorvauksen näistä luovutushoidoistakin alle 43-vuotiaaksi, vai onko siinä raja 40? Jotenkin mulle jäi epäselväksi klinikalla asia silloin aikanaan.. Jos näin on niin ilmoittaudun pikimmiten Ovumian jonoon.

Voi kun ihanaa kuulla Enkelitytön äiti, että loppusuoralla mennään.

Kaikille terveisiä! :wave: saaga

PS. kyllä tosiaan on kovasti oireita ollut näiden megahormonien lopetuksen ja km:n jälkeen, huimausta, päänsärkyä, kuumia aaltoja/palelua jne. Ihanaa.. :| Normaalistihan esim. Zumenonia käytetään 1 tbl päivässä vaihdevuosioireiden hoitoon, ja meillä monella menee se 3 tbl.. Joten eipä ihme.
 
Kiva kuulla susta ja etta raskaus etenee hyvin. Ma niin kateelline sulle - jaat jo aityislomalle! Mulla LA on 6.2. ja viimeinen duunipaiva on 29.1. eli viikkoa ennen synnytysta. Ja jos jaan sairauslomalle sita ennen se vahennetaan sitten aitiyslomasta (15 vkoa).

Paljon onnea Ronya ja Gerbera - on aina niin hienoa saada plussauutisia palstalle! Ja kaikille piinaajille onnen potku pyllyyn :p

Watrossi ja Katkarapu 31+4
 
Hei taas,

Ihana kuulla, että Toive ja Katkarapu voivat hyvin ja äippänsäkin, vaikka väsymystä pukkaa. Aika lyhyt on Watrossilandian äippäloma ja epäreilua, että sairasloma vähentäis sitä entisestään. Mitäs jos jäisi sairaslomalle jostain muusta syystä kuin raskauden vaivoista...

Saaga, sun kannattaa ehkä soittaa kelaan ja tarkistaa vielä erityisesti hoidon korvattavuus. Luulisi, että korvauksen saa kaikista erilaisista hoidoista. Mulla Zumet 4x päivässä...

Kiitos Juuni ja Aliisa ja kaikki muutkin plussatoivotuksista :heart:

En oikein tiedä, missä mennään Vekara, viime viikolla kiukuttelin ja eilen itku tuli ääneen autiolla pyörätiellä töistä tullessani. Tuntuu toivottomalta, että jos nyt ei plussa tule tuoreilla top-alkioilla, paksummalla limakalvolla ja kortisonilla, miten se voisi koskaan tulla. Ahdistaa, että perjantaina tulee nega... tuhrua ei ole, vaikka tänään olisi kp28, mutta pehmeää vihlontaa kylläkin. Eikä ole sitä levollista oloa, jonka moni on kokenut jo ennen testiä. Te kaikki tiedätte nämä piinaviikkojen tunnelmat.

Gerperalle ja Nennuliinille plussasäteitä edelleen :wave:

Positiivista mieltä meille kaikille!
Hillevi
 
Ihania uutisia!

Gerperalle onnittelut plussasta!!! Toivottavasti pikkuinen pitää kovasti kiinni, että menis hyvin loppuun asti! :heart: Mites on pääsitkö tänään vielä verikokeeseen?

Aliisalle ja Saagalle
pahoittelut keskenmenoista! :hug: Toivottavasti jaksatte vielä yrittää ja ensi vuosi toisi parempia tuloksia!!!

Aliisa, kyllä minusta sinun kannattaisi vaikka kysyä omalta gyneltä tai sitten klinikalta, että voisiko sitä tutkia, mistä nuo keskenmenot johtuu. Normaalistihan kolmannen keskenmenon jälkeen pääsee tutkimuksiin, mutta se on niillä ihmisillä, jotka luomusti raskautuu, niin luulis, että meikäläisillä pääsis jo aikaisemmin.

Saaga: en tiedä noista ikärajoista, mutta ainakin se on nyt ollut puheena, että kela katsoo vielä tapauskohtaisesti siinä vaiheessa kun on jo korvattava määrä hoitoja tehty. Eli silloin pyytävät lääkäriltä lausunnon, että millaiset mahdollisuudet olisi tulevilla hoidoilla vielä raskautua. Ja siinä on käsittääkseni plussaa se, että on alkaneita raskauksia takana. Vaikkakin olisivat päättyneet keskenmenoon.

Enkelitytön äiti ja Watrossi
: olettepa te jo pitkällä!!! Näin se aika kuluu!! Voimia viimeisiin työviikkoihin ja ihanaa loppu odotusta!

Jokos Hillevi on testaillut?

Tänne ei kummempaa, 16+0 menossa. Välillä nipistelee, pistelee jne, mutta kaippa se on normaalia. Ensi viikolla on taas neuvola ja seuraava ultra tammikuun alussa.

Piri
 
Kiitos kaunis kaikille onnittelijoille! Niin teillähän Enkelitytön äiti ja Watrossi on lasketut ajat aika likikkäin, 8pv eroa jos oikein laskin? Loppusuoralla olette! Vekara: Minulle siirrettiin hoidossa olleelta pariskunnalta ylijääneitä pas-alkioita eli kyseessä n.30v mies ja 20v nainen, samat tiedot heistä sain kuin muutkin, vaaleita, sinisilmäisiä kumpikin luovuttaja. Hillevi:Mahtaakohan tuo raskaushormoni tehdä sinuun tuota herkkyyttä, itse huomannut saman.
Eilen illal kohdussa vihloi oikealla puolella ja kohdun suulla. Ruskea tuhru ja menkkakivut jatkuu,mutta jatkukoon, ei sille mitään voi. Ja vatsa ku ilmapallo, ei tahdo ruoka sulaa, eikä oikein nälkäkään. Neljän aikaan gyne jolta saan veritestiin lähetteen ja lääkereseptin.
Miten Nennuliinin piinisaika kulunut? Pian saat sinäkin testailla :heart: .
gerpera
 
Onnea plussanneille. :) Olen pitänyt hiljaiseloa, kun olen jotenkin niin varovainen, etten uskalla hehkuttaa mistään, ennen kuin on 100 %:n varmaa. Itselläni myös isci tehty kahdella alkiolla ja testipäivä perjantaina 12.12.; jännittää vietävästi. Alkion siirron jälkeen oli n. pp. 4 - 5 pientä menkkamaista kipua, jostain ihan lääketieteellisestä julkaisusta olen lukenut, että se olisi alkio(ide)n kiinnittymisen oireita. Onneksi on ollut muuta mietittävää, opiskelujen ja työn suhteen, että on ollut muuta(kin) mihin keskittyä.
 
Eilen en ehtinyt käymään palstalla ollenkaan ja heti näin hienoja uutisia! Aivan mahtavaa! :heart:
Seuraavana onkin vuorossa Hillevi ja Scarlet. Peukut täällä pystyssä teille! :) Mites teidän oireet tänään? Pitäisikö teille toivoa raivareita, kun se tuntuu olevan hyvä merkki. :D

Mulla on laskujen mukaan menossa pp6. Tissit on hieman kipeät ja maha turvoksissa, nippailua ym. eli tyypilliset lugeoireet. Tietysti haluan uskoa muuhunkin, mutta ei uskalla ajatella oikein mitään. Mä oon tullu vainoharhaiseksi vähän kaiken kanssa. Eilen, kun kävelin kaupungilla ja jalkoja paleli, kun tuuli, niin ajattelin, että jos se alkio ei tykkääkään olla tuolla masussa, kun on kylmä. Tämä tuli siitä, että olisi hyvä pitää itsensä lämpimänä ja erityisesti jalat? Oliko noin vai luinko rivien välistä väärin? Haluaisi kaiken tehdä niin oikein kun pystyy, niin ajattelee ehkä kaiken liian kirjaimellisesti. Pitää vaan yrittää olla stressaamatta liikaa. Miten teidän miehet muuten suhtautuu siirtoon? Jutteletteko esim. joka päivä aiheesta tms? Kyselevätkö oireitanne? Me ei hirveästi ole keskusteltu, paitsi siirron jälkeen ehkä pari päivää. Ehkä se johtuu minusta, kun heti siirron jälkeen miehellekin sanoin, että alkion kanssa sovittiin näkevämme 9 kk:n kuluttua ja mitä kaikkea sitten tehdään. Mies toivotti sitten "meille" hyviä unia ja tuosta kai mulle tuli mieleen, että jos annan tuollaisella käytöksellä liikaa toivoa miehelle ja samalle itsellekin. Niin olen pitänyt matalaa profiilia ja asiasta ei ole paljoa juteltu. Miten muilla?

Sama asia oli tämän palstan suhteen eli vähän niinkuin Scarletilla. Minäkin ensin meinasin pysyä poissa täältä palstalta. Ajattelin, että jos pidän hiljaiseloa, niin menisikö kaikki silloin jotenkin paremmin, vaikka eihän se tietenkään niin mene, kai.

Aliisa, miten olet jaksellut töissä? Hyvähän se olisi selvittää se keskenmenojuttukin, jos siihen löytyisi syy. Mihin muuten syötte sitä kortisonia, Hillevi ja joku toinenkin taisi olla?

Minäkin kysyin Kela-korvauksesta klinikalla, mutta jäi vähän epäselväksi. Korke FSH-arvo ainakin olisi sellainen (2 kertaa mitattu), jonka perusteella Kela antaisi korvausta näistä lahjamunsoluhoidoista, mutta miten muuten nuo ikärajat ja muutenkin? Lääkäri sanoi, että Kelallakin on lääkäri, joka tulkitsee vastauksia ja päättää, kenelle korvaus annetaan. Joten onko siihen selvää kaavaa olemassa? Olisihan se hyvä, jos sieltä edes jonkin verran korvausta saisi.

Ihana kuulla teistä raskaudessa pidemmällä olevia! Hyviä vointeja teille ja mukavaa odotusta! Kyllä me muutkin perässä vielä tullaan. :) Käykäähän jatkossakin kertomassa kuulumisianne. Watrossi, olen uudempi tällä palstalla, niin en tiedä oletko kertonut, missä maassa asustelet. Ei tietenkään ole pakko kertoa, jos et halua. :) Kurjaa, että s-loma vähentää äitiyslomaa. :(

Kiitoksia plussasäteistä ym. muista toivotuksista! Piinapäivät on pitkät ja ensi viikolla ne todella ovat sitä. Toisaalta, en haluaisi testipäivän tulevan ollenkaan. Pelolla odotan sitä, testikin on vielä apteekissa. Edellisenä yönä tulee tuskin nukuttua yhtään.

Kaikille tsemppiä ja jaksamista,
Nennuliini :wave:
 
Hei!

Paljon ONNEA plussanneiile. Ihanaa että tänne saadaan hyviä uutisia. Seuraan tuolta taustalta teidän piinailuja ja olen murheissani huonoista uutisista, hyvät uutiset ilahduttavat.

En pääse tästä tästä palstasta irti, vaikka löysin tänne vasta kun omat piinistelyni luovutetuilla munasoluilla ovat jo ohitse.

Aliisa: Me kävimme myös hoidoissa Helsingin väestöliitossa. Ensin odotimme 1½ vuotta ja toisen kerran vajaan vuoden. Ensimmäisestä luovutuksesta saimme yhden tuoresiirron ja yhden passin. Molemmista tuli keskenmeno. Kun menimme uudelleen jonoon, niin lääkäri ehdotti verikokeena hyytymisvasta-aineita, koska jos ne ovat positiivisia, voivat aiheuttaa keskenmenoja. Muuta meillä ei tutkittu. Vuoden päästä meille tehtiin tuoresiirto, josta raskauduin, vuotoa (välillä runsasta hyytymineen päivineen, välillä niukkaa)oli kauan ja käytin verenohennuslääkkeitä , koska minulta löytyi hyytymistekijähäiriö. Toivottavasti saat myös tutkimuksia, koska luovuttajaa joutuu odottamaan ja hoito on henkisesti raskasta sekä kallista, niin toivoisi saavan onnellisen tuloksen loppuun asti.

Kelan korvauksista. Itse olin viimeisen luovutuksen aikana 40 v, jouduin lähettämään Kelalle lääkärintodistuksen hoitojen syystä, sitten sain korvauksen jälkikäteen, silloin sanottiin Kelan korvaavan automaattisesti vain alle 40 vuotiaille. Siitä on nyt muutama vuosi, eikä silloin, luojan kiitos, puhuttu mitään kolmesta hoitokerrasta, joka on ihan p:stä.

Terv. Miilija, ahkera palstan lukija
 
Nennuliini: Kyllä minäkin aluksi ajattelin, etten ollenkaan edes ala kirjoittamaan tälle palstalle, kun pelkäsin sen tuovan huonoa onnea tai jotain. Kun silloin kun kirjoitin sinne meidän vanhalle palstalle, niin kaikki meni päin p-tä. Mutta tuskin se hiljaiselo olisi tulosta muuttanut suuntaan tai toiseen - uskoisin :| Jaksamista piinaukseen! :heart:

Noin se taitaa olla näissä luovutushoidoissa tuo Kelakorvaus kuten Miilija kertoi. Mäkin muistelen että mulle puhuttiin alle 40-v, niin saisi korvauksen suoraan. Koska silloin ei ole tavallaan iästä johtuva syy. Olisiko näin? Mutta uskoisin, että mekin saataisiin kelakorvaus jälkikäteen kuten Miilija, koska meillä ei ole koskaan saatu yhtään munasolua, eli käytännössä kait minulla ei niitä ole olemassakaan, vaikka kierto on säännöllinen ja ovulaatio tapahtuu joka kuukausi. Mutta munasolut on viallisia. Ajattelen, että silloin ei kyseessä ole vielä tästä iästä johtuva "vika" vaan enemmänkin synnynnäinen. Mutta ota noista Kelalääkäreistä sitten selvä. Joka tapauksessa aion ilmoittautua sinne Ovumian jonoon, onhan se hoito siellä kuitenkin 2500 euroa halvempi, vaikka ei saisi kelakorvausta..

Kaikille reipasta keskiviikkoa! Tarkkailkaa joulutonttuja. :xmas: terkuin saaga :wave:
 
Mitä Gerperalle sanottiin? Pääsitkö verikokeeseen?? Tuuthan heti kertomaan sitten tuloksia..

Nennuliini Olenhan minä töissä jaksellut.. paremmin ja huonommin. Fyysinen työ aiheutti ma:na sitten kunnon vuodot.. yösidekään ei kestänyt tuntiakaan töissä.. mutta jaksoin painaa koko päivän täysillä. Ti:na vuodot helpotti.. tuli taas enää norm. kk:sten verran.. mutta samalla tuli myös pääkipu. Ihan mieletön pääkipu ollut eilis aamusta saakka ja se sen kun jatkuu vieläkin.. Ei tää ihan migreenin tasoa vielä ole, mutta enpä eilen töiden jälkeen kyennyt tekemään muuta kuin makaamaan paikallaan.. ja nyt tässä kovasti pohdin että mennäkkö lääkäriin vai töihin.. mutta taidanpa ainakin koittaa tuonne töihin iltavuoroon jaksaa.. Milloin meinaat testailla?? Mä niin ihannoin niitä ihmisiä jotka jaksaa odottaa aina sinne 14 pv saakka.. ite en ikinä jaksa... Kyllä me miehen kanssa ollaan juteltu siirron jälkeen asioista lähes päivittäin.. hän kyselee aina miten jaksan.. onko oireita jne.. me ollaan ainakin kovin avoimia toisillemme.. Kyllä meistä kumpikin tietää, että tulos voi olla ihan kumpi vaan.. tottakai molemmat toivoo että se posit. olisi. Ja mies kylllä elää hoitojen mukana ihan täysillä.. käymme vastaanotoilla aina yhdessä.. mies on ollut mukana joka ikisessä siirrossa jne. Uskon, että kyllä miehesikin tietää että tulos voi olla mikä vaan etkä ole hänelle liikaa toivoa suonut.. kyllä jokaisen täytyy ymmärtää että tulos voi tosiaan olla kumpi vaan.

Miilija Mitkä teillä olivat sen hyytymisvasta-aine testin tulokset? Ja miten kävi tuossa raskaudessa, jossa vuosit välillä hyytymineen? Kiva kun tulit kertoilemaan asioista. Meilläkin meni se reipas 1,5 vuotta.. lähemmäs 2 taisi kyllä olla kun luovuttaja löytyi. Edelleenkin olen jokseenkin katkera siitä, että eräs ihana ihana ihminen tuli meille ristiinluovuttajaksi, mutta ennen hänen luovutustaan saimmekin yllättäen luovuttajan omin keinon ja ristiinluovuttajasta ei ollut sinänsä meille mitään hyötyä. Ja eniten ottaa päähän se, että lääkäri ei tästä luovuttajasta ole meille sanallakaan maininnut.. tunnemme itsemme huijatuiksi.. en tiedä sitten, että tunnemmeko niin syyttä suotta.. mutta aina vaan päässä pyörii ne lääkärin sanat: "vasta sitten kun ristiinluovuttaja on luovuttanut, niin alamme etsiä teille luovuttajaa..."... mutta taisi olla meidän ristiinluovuttaja meidän kannaltamme nyt auttamaton:( Silti kiitän häntä ihanaa ihmistä siitä mitä hän päätti tehdä meitä auttaaksemme! Saipahan apua ainakin joku toinen ihminen..:)

Scarletilla ja Hillevillä taitaa olla sama testauspv, plussaonnea molemmilla tasapuolisesti! Missä olet Scarlet ollut hoidoissa? Tule ihmeessä palstalle ahkerammin.. täältä saa tukea ja turvaa niin ylä- kuin alamäissäkin.. Itse en ainakaan ilman tätä palstaa olisi kovin voimissa.. niin paljon täältä oikeesti saa.. ja kun tietää että ihmiset elää samanlaisia tuntemuksia lapsettomuuden suhteen ..

Piri Ihanaa kun sun raskaus edennyt hyvin:) Alat olla jo varmemmilla vesillä.

Watrossi ja Enkelitytön äitihän synnyttää melko samoihin aikoihin:) Ihanaa saada tänne palstalle lisää loppuun asti menneitä raskauksia :heart: On kyllä väärin, että Watrossi pääse lomalle vain viikkoa ennen laskettua aikaa..

Omaa napaa: Katkeruus vallannut mielen.. Kai tää kuuluu tähän keskenmenon prosessiin. Välillä tulee vaan itkukohtauksia ja miettii päässä että miksi meiltä otettiin tää raskaus pois.. mitä pahaa me ollaan tehty.. ihmiset saa jo neljänsiä ja viidensiä lapsia ja meille ei edes yhtä ainoata lasta suoda.. Mua oikeesti pelottaa lähteä seur. yritykseen.. jos siitä alkaisi raskaus niin se olis yhtä pelkoa.. Kunpa nyt vaan tää vuoto loppuis ja pääsis odotteleen seur. kk:sia.. niin pääsis joskus siihen viimeiseen pakastetun alkion siirtoonkin.. Me tehtiin myös miehen kanssa sinänsä suuri päätös.. jos ei 3 vuoden sisällä saada sitä omaa lasta, niin lähdetään adoptiojonoon. Meidän tulevaisuus kun ei ole mitään ilman lasta/lapsia.. Varmasti se adoptiolapsi olisi yhtä rakas. Toki suurin toive olisi, että saisi itse kantaa lapsen ja synnyttää sen.. mutta jos luoja ei meille sitä suo, niin tuo adoptio on seur. askel meille. Toisaalta taas kaikki nää hoidot mitä ollaan nyt tässä käyty puolen vuoden sisään, niin kaikista niistä on tapahtunut jtn.. 2 kertaa alkanut raskaus ja kerran yritti alkaa.. jtn eikö sen kuitenkin pitäisi olla jonkinlainen posit. merkki? Kun jtn kuitenkin koko ajan yrittänyt tapahtua.. vaikka eipä se paljoa lohduta kun aina kesken mennyt...

Puhuiko Saaga jtn pääkivuista? Mulla tosiaan nyt jo toinen pv ihan helv.moista päänsärkyä.. Aloin miettimään kans että voisko johtua siitä raskaushormonin pois lähdöstä? Kun mulla tuo raskaus piti pääkivut kyllä aika lailla poissa..

jeps, mutta mukavaa päivää kaikille. Mä koitan tästä koirien kanssa lenkille lähteä vaikka pää onkin pirun kipeä.. ja sitten töihin klo 14 ihanaan iltavuoroon..
 
Mulla tuntuu tänään olevan tappiomieliala. :( Miehelle äsken sanoin, etten ensi viikolla halua testata. Mahakaan ei tunnu olevan enää niin turvoksissa, joten huonoksi merkiksi senkin lasken. Tiiä sitten. Tätähän tämä on, yhtä vuoristorataa. Välillä ajattelee, mitä tekee tulevan lapsen kanssa ja sitten välillä ei usko koko hommaan. Kun joku jo kertois tulevan tuloksen, niin osais jo varautua. Mutta ei, on vaan sinniteltävä testiin asti.

Gerpera, käyhän tosiaan kertomassa eiliset kuulumiset ja joko tänään saat testituloksia?

Aliisa, varmaan nuo hormonit vaikuttaa pääkipuun ja voisiko lisäksi vaikuttaa suuri vuodon määrä, että hemog. on laskenut?

Kiva kuulla myös vanhojen palstalaisten kuulumisia! Mukava, että tämä palsta pysyy virkeänä. :)

Talvisin terkuin,
Nennuliini
 
Aliisa: Kovasti jaksamista, vaikka tiedän kyllä millaisia tunteita käytte läpi! :heart: Välillä se katkeruus nostaa mullakin päätään, kun kaksi raskautta ja kaksi km. Ja mulla ei ole enää aikaakaan paljon jäljellä kun ikää tulee koko ajan, vaikka itse tunnekin itseni nuoreksi. Kyllä töissäolo on ollut mullekin hyväksi, toisaalta kovin raskasta henkisesti. Mulla on nyt vuoto loppunut, eli pääsin tosi helpolla tällä kertaa. Päänsärystä: mä tutkin tässä internettiä oman pääkivun vuoksi jota siis ollut heti lääkityksen lopetuksen jälkeen . Eli kun pe lopetin lääkkeet, ma alkoi tosi inhat pääkivut, jotka jatkuneet. Eilen en ekaa kertaa tarvinnut särkylääkettä. Ja siis tulin siihen tulokseen, että Zumenonin poisjäänti aiheuttaa päänsärkyä ja huimausta ym. oireita. Eli kun estrogeenipitoisuus on hoidon aikana tosi korkealla (3 tbl/pvä ) ja kun se yhtäkkiä alkaa laskea tulee pääkivut. Sama kuin monella on ennen kuukautisia, jolloin estrogeenitaso myös laskee ja monet saavat migreenin. Joten uskon tähän kehittämääni teoriaan vahvasti. Eli periaatteessa tulee keinotekoinen vaihdevuosioireilu tuon nopean estrogeenin laskun vuoksi. MUTTA sulla voi olla myös veriarvot alhaalla runsaan vuodon takia. Siihen voisin suositella luontaistuotekaupan Floradix Kräuterblutsaftia, on älyn pahaa, mutta nostaa veren rautapitoisuutta ja mulla ainakin ekassa km:ssä toimi. Maha kun ei kestä apteekin rautavalmisteita. Ja kyllä me vielä onnistutaan usko pois! Ja on ihan hyvä myös tehdä suunnitelmia kuten olette tehneet adoption suhteen. Meille se ei valitettavasti enää ole vaihtoehto, kun ikä on este. Voimia! :heart:

Me ei niin kauheasti puhuttu siirron jälkeen, mulla on sellainen mies, joka kyllä elää mukana kaikessa, mutta ei sillä tavalla koko ajan puhuta näistä. Ja mä olin itse jotenkin hyvin skeptinen onnistumisen suhteen vielä +testin jälkeenkin, joten sekin varmasti vaikutti asiaan.

Nennuliini: älä vielä antaudu tappiomielialalle, kun piinaakin jäljellä! Hyvin kaikki menee ja nuo oireet on kyllä ihan mitä sattuu, nimim. kokemusta on, joten niihin ei kannata perustaa yhtään!! Tsemppia piinailuun! :heart:

No niin, tällaisia tohtorointeja siis minä olen miettinut, vaikken todellakaan ole mikään alan ihminen.

Hilleville kanssa onnea, tuloksia odotellaan! Myös Gerberan verikoetulosta:heart: Samoin Scarletin!

Koitetaan jaksaa, vaikka välillä tämä tuntuukin aika raskaalta ja harmaalta! Onhan Joulu sentäs tulossa, vaikka tiedän kokemuksesta, että se nostaa tunteita pintaan monella tasollam eikä aina niitä positiivisia.. :|

Tarkkaillaan silti Tonttujen liikkeitä! :xmas: t. saaga
 
Kiitokset kannustuksesta! =) Turhaan kai tässä stressaa, kun itse ei voi mitenkään asiaan vaikuttaa. Mutta semmonen se ihmisen mieli vaan on. Klinikallakin sanoin, että joulu on tänä vuonna vähän kivempi kuin edelliset tai sitten ei niin kiva. Toisaalta, jostain luin tämmösen: "Jos sinulta otettaisiin kaikki pois, mitä sinulla nyt on ja saisit ne sitten takaisin, olisitko onnellinen?" Tuota kun miettii, niin totta kai olisin onnellinen. Mutta tietysti vielä onnellisempi, jos....

Toivottavasti tytöt saatte pääkipunne kuriin. Se on tosi ikävä vaiva ja vie voimat kokonaan ja toimitakyvynkin joskus!

Tyttöjen testituloksia odotellessa,
Nennuliini
 
Pitkästä aikaa päätin tulla katsomaan mitä pinoomme kuuluu. Paljon on ollut ikäviä uutisia :(

Pahoittelut ALIISALLE ja SAAGALLE :hug: Toivottavsti se plussa seuraavan kerran pysyisi, jaksamista teille molemmile.

Myös Bartsulle, Vekaralle ja Typyliinille pahoittelut negasta (olikohan vielä muita, selasin nopeasti tätä ketjua) :hug:

Mutta onhan täälä jotain hyvääkin tapahtunut, eli GERPERALLE onnea plussasta! :flower:


Piinistelijöille plussatuulia puhallellaan. Tsemppiä.

Ja kaikille uusille tervetuloa joukkoon.

Enkelitytön äidillä ja Watrosilla alkaa olemaan jännät paikat, kiva kuulla että kaikki mennyt hyvin. =)

Omaa napaa, että olen pysytellyt palstalta pois, sen viimeisen siirron jälkeen josta nega tuli (ja nyt ei ole enään mitä siirtää ) kun aluksi tuntui että kyllä siitä selviää, mutta sitten myöhemmin iski masennus ja ahdistus. Oli vaan pakko surra asia rauhassa ja miettiä tulevaa. Kyllä jo ajatukset kävi myös siinä pisteessä, että olemme lapsettomia emmekä enään hoitoon lähde. Meillä miehellä ajatus lapsettomuudesta ei ole niin kauhea peikko kuin minulla. Mies sanokin, että kaikki tehdään minun ehdoillani, eli jos haluan lopettaa tähän hän ymmäärtää sen. Mutta kyllä minä haluan hoitoja jatkaa ja jospa sieltä joskus se plussa tulisi ja vielä pysyisi semmoisena 9 kk.

Välillä mielen on vallannut katkeruus, että miksi meille ei voi lasta suoda, ennen hoitoja sitä ajatteli, että kyllä näillä onnistutaan, mutta ei se niin helppoa olekkaa. Pakko jaksaa uskoa tulevaan. Nyt kun itse sitä raskautta niin toivoo, niin tuntuu, että joka toinen vastaantuleva on raskaana, ja meillä töissä useampi on raskaana. Välillä on vaikeaa olla heidän seurassaan, kun se muistuttaa siitä mitä itsellään ei ole ja mitä niin kovasti haluaisi. Tottakai sitä on heidän puolestaan onnellinen, mutta kuitenkin.....varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan.

Sitten vielä yksi työkaverini kertoi hänen ystävästään joka tullut raskaaksi, eikä missään tapauksessa halua sitä pitää (menee tekemän jo toisen abortin), niin kyllä tuntuu niin värältä. Että semmoiset tulee raskaaksi jotka ei edes lapsia halua. Ja me ketkä niin toivomme sitä omaa pientä nyyttiä käymme rankkoja hoitoja läpi eikä nekään aina auta. Anteeksi tämä katkera vuodatukseni.

Nyt ajattelin lähteä hoitamaan tontun tehtäviä ja ostelemaan kummilapsille joululahjoja. Kaikille oikein hyvää jolunodotusta ja olkaahan kiltisti...kun ei tiedä kuka siellä ikkunan takana kurkistelee :xmas:

-Cornelius tonttu-
 
Nöyränä kiittelen onskuista!
O.N. heti: Olin eilen gynellä, sain lisää lääkkeitä ja lähetteen veritestiin, josa kävin tänää ja vast. saa huomena iltap. tai perj. Nii ja nyt ollu ihan hyvä olo, ei nippaile, ei menkkasärkyä, ei tuhrua eikä kiukkua. Kisukin niiiin ihana vaik pissaileeki joka paikkaan...Ota tästä nyt sitten selvää. No, aika näyttää mitä tulee.
Hei! Täältähän löyty yks piilopiinistelijä, Scarlet! Nyt saa jännäillä perjantaina tuplasti, kyllä nyt tulee elovauvoja. Kuinkahan monta muuta piilopiinistelijää onkaan? ;)
Nennuliini: Minäkin yritin pitää piinisaikana jalkani lämpimänä ja otin jalkakylpyjä, kun Hillevi mainitsi että vaikuttaa kohdun verenkiertoon, niin ja käytössä myös kortisoni, 1/pv ja Elitestä antamat trompASS-lääkkeet, kohta loppukin.
gerpera
 
Gerperan tulosta kyttäämässä, mutta siinähän kauan menee. Hyvää kannattaa kyllä odottaakin :heart: Täällä peukut pystyssä edelleen sinulle ja meille kaikille piinapäiväläisille. Minulla väsymystä, ei tuhrua ja muuten aika normi olo. Tiedätkö Gerpera, kuinka pitkään sinun pitäisi kortisonia napsia?
 

Yhteistyössä