Eilen en ehtinyt käymään palstalla ollenkaan ja heti näin hienoja uutisia! Aivan mahtavaa! :heart:
Seuraavana onkin vuorossa Hillevi ja Scarlet. Peukut täällä pystyssä teille!
Mites teidän oireet tänään? Pitäisikö teille toivoa raivareita, kun se tuntuu olevan hyvä merkki.
Mulla on laskujen mukaan menossa pp6. Tissit on hieman kipeät ja maha turvoksissa, nippailua ym. eli tyypilliset lugeoireet. Tietysti haluan uskoa muuhunkin, mutta ei uskalla ajatella oikein mitään. Mä oon tullu vainoharhaiseksi vähän kaiken kanssa. Eilen, kun kävelin kaupungilla ja jalkoja paleli, kun tuuli, niin ajattelin, että jos se alkio ei tykkääkään olla tuolla masussa, kun on kylmä. Tämä tuli siitä, että olisi hyvä pitää itsensä lämpimänä ja erityisesti jalat? Oliko noin vai luinko rivien välistä väärin? Haluaisi kaiken tehdä niin oikein kun pystyy, niin ajattelee ehkä kaiken liian kirjaimellisesti. Pitää vaan yrittää olla stressaamatta liikaa. Miten teidän miehet muuten suhtautuu siirtoon? Jutteletteko esim. joka päivä aiheesta tms? Kyselevätkö oireitanne? Me ei hirveästi ole keskusteltu, paitsi siirron jälkeen ehkä pari päivää. Ehkä se johtuu minusta, kun heti siirron jälkeen miehellekin sanoin, että alkion kanssa sovittiin näkevämme 9 kk:n kuluttua ja mitä kaikkea sitten tehdään. Mies toivotti sitten "meille" hyviä unia ja tuosta kai mulle tuli mieleen, että jos annan tuollaisella käytöksellä liikaa toivoa miehelle ja samalle itsellekin. Niin olen pitänyt matalaa profiilia ja asiasta ei ole paljoa juteltu. Miten muilla?
Sama asia oli tämän palstan suhteen eli vähän niinkuin Scarletilla. Minäkin ensin meinasin pysyä poissa täältä palstalta. Ajattelin, että jos pidän hiljaiseloa, niin menisikö kaikki silloin jotenkin paremmin, vaikka eihän se tietenkään niin mene, kai.
Aliisa, miten olet jaksellut töissä? Hyvähän se olisi selvittää se keskenmenojuttukin, jos siihen löytyisi syy. Mihin muuten syötte sitä kortisonia, Hillevi ja joku toinenkin taisi olla?
Minäkin kysyin Kela-korvauksesta klinikalla, mutta jäi vähän epäselväksi. Korke FSH-arvo ainakin olisi sellainen (2 kertaa mitattu), jonka perusteella Kela antaisi korvausta näistä lahjamunsoluhoidoista, mutta miten muuten nuo ikärajat ja muutenkin? Lääkäri sanoi, että Kelallakin on lääkäri, joka tulkitsee vastauksia ja päättää, kenelle korvaus annetaan. Joten onko siihen selvää kaavaa olemassa? Olisihan se hyvä, jos sieltä edes jonkin verran korvausta saisi.
Ihana kuulla teistä raskaudessa pidemmällä olevia! Hyviä vointeja teille ja mukavaa odotusta! Kyllä me muutkin perässä vielä tullaan.
Käykäähän jatkossakin kertomassa kuulumisianne. Watrossi, olen uudempi tällä palstalla, niin en tiedä oletko kertonut, missä maassa asustelet. Ei tietenkään ole pakko kertoa, jos et halua.
Kurjaa, että s-loma vähentää äitiyslomaa.
Kiitoksia plussasäteistä ym. muista toivotuksista! Piinapäivät on pitkät ja ensi viikolla ne todella ovat sitä. Toisaalta, en haluaisi testipäivän tulevan ollenkaan. Pelolla odotan sitä, testikin on vielä apteekissa. Edellisenä yönä tulee tuskin nukuttua yhtään.
Kaikille tsemppiä ja jaksamista,
Nennuliini :wave: