Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Paulanna No hyvä, näin olinkin ajatellut tehdä, mutta koordinaattori sai minut asiaa pohtimaan. Pikkupaniikki kun ma pitää pistää ja olen lähdössä matkoille ts. En olisi ehtinyt olla yhteydessä enää klinikalle. ;)
 
moikka

olen pysynyt täältä poissa viime negan jälkeen. nyt siis on 3. luovuttaja. takana tuoresiirto ja 1 PAS. vielä on 2 jäljellä pakkasessa. calcifer on kysellyt pitkäviljelystä. no nyt sitten yritetään eli maanantaina sulatellaan ja yritetään pitkäviljelyä jos joku on hengissä. sitten näkee onko kromosomivirhettä jne. sitten seuraava hoito eli 4. luovuttaja mennään alkioadoptioon kokonaa

johkuli
 
lillallekin onnea pinnistelyyn! Hienoltahan noi oireet rouva33 tuntuu (tai kuulostaa ;)) milloin sinulla on testipäivä? Ja tosiaan, milloin esemilan testipäivä on?

Johkulille peukkuja sulatukseen ja viljelyyn, toivotaan että saatte blastot siirrettyä!

Täällä ei mitään erikoista tapahdu, lähettelen ja kokoan testituloksia Tsekkeihin. Parin viikon päästä siellä sitten tapaaminen. Pitää maksaa deposit 1/3 joko nyt ennakkoon tai siellä. Ajattelin jättää sinne kun ei tässä kovin pitkä aika ole enää.
 
Tänään uä:ssä kaikki kunnossa, koko vastasi viikkoja ja syke näkyi. Eli toinen rupusista oli kiinnittynyt, toinenkin ilmeisesti yrittänyt. Voivoi kun pystyis nyt stressaamatta olemaan, mielessä painaa heinäkuun km vkolla 9+.

Tsemppiä piinailijoille!

P 7+0
 
Hei pitkästä aikaa!

Olen tässä taustaillut ja samalla piinaillut 3.luovuttajan ensimmäisen erän tuloksella nega.
Jälleen kerran...voi hitto että nämä epäonnistuneet hoidot voi syödä naista..
Noh...pakkasessa on huuruneniä joten niitä sitten yrittämään seuraavaan kiertoon.

Tässä hoidossa oli mukana kaikki "konstit" disperistä alkioliimaan mutta kun ei vaan onnistu...

Vähän on alkanut mietityttään tuo Gonapeptyl -piikki. Siitä tulee niin älyttömät mahakivut aina että, ihan kouristuksia...ei voi oikein olla kiinnittymisestäkään kun veritulos on aina alle sen 3 ettei ole edes yrittänyt alkiot kiinnittyä.
Miten teillä, onko teidän hoidoissa tuota Gonapeptyliä ja aiheuttaako oireita?

Toivotaan nyt muille piinailijoille onnea ja tarrasukkia!!

Ja oikein paljon onnea raskautuneille!!

Hassutassu
 
Viimeksi muokattu:
Oltiin klinikalla. Siellä olivat sulattaneet vain yhden ja se oli nyt sellainen blasto kysta. Testipäivä on ma 29.9.

Rakko oli vähän tyhjä kun en ollut juonut tarpeeksi, kun luulin ettei tule siirtoa. Katsoi "alakautta", että oli mennyt perille.

Gonapeptyl laitettiin klinikalla jo.

Nyt sitten taas odotellaan pettymystä.

nyt siis 3 luovuttajan 2. PAS ja eka blasto kysta
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille. Olen käynyt tätä ketjua lukemassa jo pidemmän aikaa, mutta en ole tainnut vielä osallistua. Minulla on meneillään pp2. Ensimmäinen hoito luovutetulla munasolulla. Hoito tehtiin Brnossa. Lapsettomuuteen syynä ilmeisesti endometrioosi. Omilla soluilla siirtoja tehty 10 ja kaikista nega.

Nyt meillä oli nuori luovuttaja. Saldona ensin 10 alkiota, joista bastoksi asti pääsi 6, joista yksi siirrettiin ja vain kaksi kelpasi lopulta pakastukseen. Toki olen tästäkin määrästä onnellinen, mutta olen vain alkanut miettiä, että onko tuo hävikki aivan normaalia. Se on siis ollut samaa luokkaa myös omilla soluillani. Mieheni siittiöiden pitäisi olla näennäisesti kunnossa, mutta voiko sittenkin olla jotain pielessä? Jotenkin vain ihmetyttää, kun näistäkin neljä oli silloin 8-soluisena "loistavaa top1-luokkaa" ja loput hyvää top1-luokkaa, mutta tulos on kuitenkin vain kolme hyvää blastoa.

No, ehkä ylianalysoin. On vaan niin turhauttavaa, kun kaikki on aina ok, eikä missään ole mitään vikaa, mutta silti alkiot ei kiinnity. Tsekin lääkäri oikein tokaisi, että olet niin nuori, että olet käytännössä jo raskaana! Jepjep, siltähän se varmasti näyttää, mutta totuus on toinen.

Ja nyt kai pitäisi jännätä optimistisena nämä kaksi viikkoa, mutta ei ole mitään tuntemuksia, eikä jotenkin jaksa uskoa, kun kerta noin moni alkioista hiipui, eikä tulos siksi vaikuta olevan sen parempi kuin omilla soluillanikaan.

Mietin, että mikä on vialla niillä, jotka eivät lopulta onnistu edes luovutetuilla munasoluilla? Mikä siis on sellainen diagnoosi tms.? Jos kerran alkio on hyvä, eikä mitään tappajasoluja ole löydetty ja kohtu ok, niin mikä sitten mättää.

Pahoittelut pessimistisestä vuodatuksesta. Jotenkin vaan nyt tuntuu taas kovin epätoivoiselta. Millaisia blastomääriä te olette saaneet luovuttajien soluilla?
 
Ihan pikapikaa
Rouva K33, kuulostaa kiinnittymiselle :)!

Persikalle onnea!

Johkulille mielettömät peukutukset!! Tsemppiä.

Hailaiva, meillä on vähän noin. Eli siittiöt labrassa ok mutta jotain kuitenkin on koska sekä omilla että luovareilla kato on hurja. Mm siittiöiden fragmentaatio voi tätä tehdä eikä se näy mikroskoopin alla. Meillä tätä ei lähdetty tutkimaan koska lääkäri piti "turhana" sillä jos sitä kovasti on niin "parannuskeino" on vain luovuttaja siittiöt tai alkioadobtio eikä siihen vielä haluttu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Persikka onnea ihanaa! Voima näihin lähiviikkoihin.

Johkuli toivottavasti tämä blasto on nyt se plussa!

Rouva kiinnittymisvuotoa ainankin ajan perusteella, peukutu täällä pystyssä.

Hailaiva
toivottavasti tämä olisi kuitenkin nyt se, joka teidät yllättää.

Hassutassu voi ei :headwall:. Onneksi kuitenkin pääsette uuteen hoitoon pian. Minulla ei ole ollut käytössä tuota gonapeptyliä, mutta sitä toivoisin kyllä kokeiltavan.
 
Hailaiva. Onko teillä tehty spermnan fragmentaatiotutkimus? Sitä ei oikein suomessa tunneta. mieheni on sitä tutkinut netistä artikkeleista. hänellä on selkäydinvamma, ja sen vuoksi ko. arvo on koholla ja tämä on siis siittiön DNA pilkkoutumist, joka voi vaikuttaa kiinnittymiseen. tätä voi olla "normaaleillakin" miehillä, tuo fragmentaatiotutkimus kannattaa kokeilla jos haluaa. raja-arvo oli jossain 15 %. me menään tämän 3. luovuttajan jälkeen siihen, että tulee myös lahjasiittiö.
 
Hailaiva mulla myös aktiivinen endo taustalla, leikattu 2 kertaa. Hoitoja omilla munasoluilla tehtiin 5ivf joista yhdestä saatiin jopa 2 passia ja 2 hoitoa pitkällä kaavalla, kaikki aina negaa (no yksi kemiallinen). Muniksia siis tulee mutta iso kato käy viljelyn myötä. 6.ivf tehtiin luovutetuilla munasoluilla ja sama tulos, munasoluja tuli paljon, hedelmöittyivät hyvin mutta viidentenä päivänä 5 morulaa/blastoa jäljellä. Näistä siirrettiin 2 parasta ja molemmat kiinnittyivät eli vaikka meilläkin kato käynyt kaikissa hoidoissa niin omissa muniksissa selvästi se vika on.
Tsemppiä piinapäiviin =) ja tietysti kaikille muillekin, nyt olisi hyvä aika tulla plussia pinoon =)

Persika hienoa ja onnea! Peukut pystyssä että kaikki jatkuu hyvin :)
 
calcifer ja johkuli, mieheltä ei ole tuota fragmentaatiota tutkittu. Ilmeisesti sitä ei tosiaan Suomessa oikein tunneta, kun täällä meille tehtiin ainoastaan se tutkimus, jossa meidät omat kromosomit tarkastetaan ja se oli ok molemmilla. Oliko nyt niin, että tuohon fragmentaatioon voisi jollain antioksidanttipistoksilla(??) vaikuttaa. En ole jotenkin tajunnut miten suuri merkitys miehenkin ruokavaliolla on hedelmällisyyden kannalta. Tämän jälkeen siirretään varmaan ne kaksi pakastealkiota kerrallaan, ja sen jälkeen noihin tarkempiin tutkimuksiin. Tänään pp3, ei tuntemuksia.

johkunen, kiitos rohkaisevasta kommentista :) Mikään ei ole helpottavampaa kuin kuulla onnistumisia saman kohtalon jakaneilta.
 
Onnea Persika, ymmärrän pelkosi, toivottavasti nyt menee hyvin!
Hailaiva, mulla kans endoa ja omia muniksia ei enää tule. Meilla 1.luovuttajan soluja oli muistaakseni 12, niistä saatiin vain 2 blastoa siirtoon eikä mitään pakkaseen. 2.luovuttajalta 16 solua, joista 15 hedelmöittyi ja 9 blastoa saatiin. Ja miehen simpat käytössä. Eli kovin vaihtelee ja onhan niissä luovuttajienkin soluissa laatueroja, ainakin omalla kohdalla tuntuu siltä että 2.luovuttajan satsi oli paljon parempaa.Sepä se, että kun ne sitten vielä kiinnittyisi! Mulla siirretty kolme kertaa 2 blastoa aina kerrallaan ja tuloksena viimeisestä alkanut raskaus ja keskenmeno rv 6+3. Eli kiinnittymisessä usein kans se ongelma, ottaa päähän kun huippualkioita ja hukkaan menee..
Onnea kaikille!
 
Kylläpä piinailijoilla on nyt jännittävät paikat! Pidetään kaikille peukkuja. Jännää...ja liputetaan Rouva33 kiinnittymisvuodolle!!!

Itse kyselin Gonapeptylistä omalta klinikaltani ja nyt on kuulemma uusinta tietoa että se parantaa onnistumisprosenttia sen verran paljon että sitä pitäisi käyttää kaikissa hoidoissa. Joten nyt kysymään sitä seuraavaan hoitoon teille jolle ei ole vielä sitä kokeiltu.

Täällä odotan kk alkavaksi että pääsemme uuteen yritykseen. Meidän alkiot vaan on taas vaan 3.luokkaa kaikki...nooh...kyllähän huonommillakin onnistumisia on tullut...mutta mutta...hyvä lienee kuitenkin olla varasuunnitelma ja meillä se on Reprofit ja alkioadoptio. Mutta asia kerrallaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Eipä onnistunut tämäkään kerta ja tuskin tulee enää ikinä onnistumaankaan. En edes tiedä jaksanko enää näitä pettymyksiä ja reissuja.

Toisaalta suoraan sanoen vituttaa ihan äärettömästi,mutta toisaalta taas on ihan hyvä olla ja ei paina asia mieltä ( on kyllä ollu paljon uutta tapahtumaakin tässsä tänä aikana) ja ,niin paljon on tässä elämässä ollut hyvääkin. Ei pitäisi valittaa,mut valitan silti

Meillä vaan tuo pienimies alkanut kyselee,et äiti, onko sun masussa vauva ja että mä haluaisin meille vauvan. Silloin kyllä latistaa mieltä tämä epäonni ja tulee niin suuren suuri suru pientä kohtaan ja suuren suuri viha itseään kohtaan kun on näin mätä.
Tunnen itseni vain niin helvetin honoksi

Gonapeptylistä sen verta,et en osannut yhdistää kipuja siihen aikaisemmin kuin nyt,mutta kaksi kertaa on ollut se käytössä ja molemmilla kerroilla on ollut mahakipua. Saman tekee Lugesteron,mutta siinä se kipu ei ole niin pitkäaikaista vaan laiton jälkeen n 1/2h päästä alkaa ja kestää n 1/2-1h kipuilu.

Johan mä kerkesin miettiä sitäkin,että jos jossain vaiheessa veilä käydään kokeilemassa niin koekillaan vain yhdellä. Nyt on aina kokeiltu kahdella ja se ei tuota tulosta,et jos tekisi hieman toisin, jos se auttaisi. Teksiin myös niin,että ns ostaisin kaksi,mut siirrättäisin vai yhden. Toinen sitten jäisi odottelemaan jos ei onnistuisikaan ja sitten se on siellä valmiiksi maksettuna ja olisi ihan ku ilmainen seuraava käynti :) Näin voisi kokeilla peräkkäisinä kuukausina pari kertaa.

Plaa,plaa,plaa. Sori tää jauhaminen

Tsemppiä kaikille piinailijoille. Plussatkaa nyt minunkin edestä :D

p.s en jaksa alkaa tarkistaa kirjoitusvirheitä
 
Hailaiva sitä fragmentaatioasiaa voi hiukan parantaa, mutta ilmeisesti vain tosi vähän eli muutamia prosentteja. se tapahtuu arkiniini-luontaistuotteella ja multivita raskaus ja imetys (miehelle !, tätä suositteli yksi klinikka :)

calcifer kuinka monennella blastolla onnistuitte?
 

Yhteistyössä