Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Esemila. Iso hali. Just ton takia pelottaa lähtee uudestaan hoitoihin :(

Johkuli
Meillä kaikki muut siirretyt oli 2-3pv. Sit sen kerran kun viljeivät pitkään tuli plus. Ja nää siirretyt 2 oli vielä huonoja eli ei aikataulussa (vain moruloita).
Sähän pääset kohta testaa :)!
Mä soitin klinikalle ja suru uutisena tuli että sama rakas upea luovuttaja ei voi luovuttaa koska on raskaana :(. Upea tieto toki heille. Mut hetken itkettää koska toivoin "oikean" sisaruksen mahkua . Tietysti pikku juttu tässä mittelössä mut kuitenkin.

Tsemppiä piinailijat.

Voi miten kurjaa esemilia. Ei olisi kyllä kukaan meistä näitä epäonnistumisia enää tässä vaiheessa ansainnut!

Iitu78, onko sinulla todettu kohdussa jotain vikaa? Tuo on jotenkin vain niin pelottava ajatus, että vika olisi kiinnittymisessä. Olen ymmärtänyt, että kiinnittymisvaikeuteen voi vaikuttaa seuraavat tekijät: (muoks. tarkoitan siis nimenomaan kohdusta johtuvaa kiinnittymisvaikeutta)

a) tappajasolut ja vasta-aineet, mutta näiden olemassaolon voi tutkia. Tähän keinona myös intralipidi-hoito.

b) endometrioosi, joka tekee kohtuun huonot olosuhteet kemiallisesti. En muista niitä termejä, että mitä siellä silloin voi olla, mutta tähän hoitokeinona muutaman päivän lääkitys hoidon aikana (en muista ulkoa lääkkeen nimeä).

c) kohdun rakenteelliset ongelmat, erilaiset kasvaimet, endometrioomat ymym. Tätä voidaan osittain selvittää sillä toimenpiteellä, että kohtuun ruiskutetaan jotain nestettä ja sitten ultrataan sekä tavallisella ultraamisella ja laparoskopialla ym.

Mutta onko sitten olemassa vielä joku muu syy, miksi muuten ehta ja geneettisesti ym. toimiva alkio ei kiinnittyisi kohtuun? Joku syy, mitä ei voi tutkimuksin todentaa tai jolle ei ole mitään tehtävissä?

Calcifer, ikävä juttu. Varmasti olisi kaikin puolin kiva saada sama luovuttaja molemmille lapsille.

Viimeksi muokattu:
Rouva k33, siis vuotaako sulla? Vuodot on hyvin yleisiä hoidoissa. Toisaalta luget pitää suurimmalla osalla vuodot pois. Tsemppiä!

Miten Johkulin piina etenee? Joko testaus pyörii mielessä :)?

Halit kaikille vaiheisiinsa! !

Mä testasin pp8 jo selvän haamun vaikka verikokeessa hcg ei ollu pp12 edes kovin hyvä (siia sellanen ku yleensä monella blastojen kans on). Kaverilla oli plussa jo pp7. Joskus (mitä oon täällä lueskellut) joku oli saanu plussan jo pp4 eteenpäin mut se lienee harvinaista.
Tsemppiä :) monesti se oireettomuus ja nega olo on se paras ;). Mullakin se plussakierto oli ainoa oireeton.

Rouva k33. Millos testaat?

Elähän nyt. .. Kuten sanottu mulla tuli se viiva pp8 ja hcg oli pp12 n.100. Siis VERESSÄ. Eli tuolloin pp8 ehkä n max50 , pissassa varmasti vähemmäb joten ihan hilkulla mitattavissa. Sullon vasta pp5 eli nyt vielä häntä pystyyn :)!!

Täälläkin testattu tänään pp7 nega. Enkun kielisiä palstoja, kun lukee, niin lähes suurin osaa saa jo pp7 positiivisen silloin, kun on siirretty 5 päivän alkio. Noh, katsotaan nyt vielä ainakin pp9 tilanne.

On tämä vaan niin omituista, että vuodesta toiseen pelkkää negaa. Kai se on kohta uskottava, että vika on kohdussa.

joo eikös se nega ole silloin kun testi verestä sanoo sen ei ennen välttämättä pissakokeissa näykkään nimimerkillä viimeksi päivää ennen haalean plussan tehnyt veressä silloin 178 nyt onkin jännät paikat pp alkaa käymään vähiin ja vaan hyvin menee olen lepäillyt hyvin ja yrittänyt olla vaan :) jännityksellä torstaita ootellen ...

Tsemppiä muillekin piinalijoille. Mulla menossa pp10 eikä tätä ole nyt voinut samanlailla piinailuksi kutsua kuin viime kierrossa. Silloin olin sata varman, että plussa sieltä tulee ja tutkailin kokoajan itseäni. Eipä tullut plussaa. Nyt on alusta saakka ollut niin nega olo kuin olla ja saattaa enkä ole oikeastaan miettinyt koko asiaa. En vain usko, että nämä rupuset jäisivät matkaan.

Ohhoh! Tänään pp8. Sain haamuviivan kotitestiin. Pyysin heti lääkäriltä lähetettä veritestiin ja sain siitä pikatestin tulokseksi raskaana. Ensimmäistä kertaa elämässä, viiden vuoden yrityksen ja 11 alkionsiirron jälkeen ensimmäisellä luovutetulla munasolulla. Diagnoosina endometrioosi. En tiedä ihan vielä mitä ajatella. Hcg arvon kuulee huomenna. Olen vain niin onnellinen jo tästäkin, vaikka päättyisi huomiseen, koska ainakin nyt, ensimmäistä kertaa, on todistettu, että kiinnittyminen on mahdollista jollain tasolla. Edes kiinnittymisen yritys, jos ei muuta.

Ei saisi varmaan vielä iloita tai mitään, mutta onhan tämä mieletöntä. Olin jo ajatellut, etten koskaan tule näkemään positiivista raskaustestiä elämässäni. Tosi paljon onnea teille muillekin testailuun. Tulisipa oikein plussa-aalto :)

• Tykkää
Reactions: johkunen ja sisko36
Hailaiva, onnea ja mahtavaa! On varmasti upea tunne noin monen vuoden jälkeen. Pikatestit antaa tietääkseni raskaana-tuloksen jos hcg on yli 25. Toivotaan parasta!!
Mulla ei sinänsä kohdussa ole todettu vikaa, ainakaan sellaista mitä voisi korjailla, mutta selvästikin ongelma tuntuu olevan kiinnittymisessä kun ei huippualkiot jää kiinni.
Rouva33 mulla luget piti vuodon erittäin hyvin pois paitsi keskenmenossa. Muissa siirroissa vuoto alkoi vasta 2-3pv lugejen lopetuksen jälkeen, tai siis mulla oli Crinonet, mutta sama lääke.
Esemila, olen pahoillani puolestasi! Kuten muidenkin joille on nega paukahtanut.

Iso onnentoivotuksia hailaivalle plussatestistä. Hienoa, että eka lahjasoluhoito toi toivotun tuloksen. Me taas puolestaan ollaan saatu plussa ns. kevyillä hoidoilla, mutta hyvistä lähtökohdista huolimatta nämä lahjasoluhoidot eivät oke tuottaneet tulosta :/

Kiitos onnitteluista!

lilla86, onpa ikävä kuulla. Oletteko ehtineet monta lahjasolusiirtoa tehdä? Pitäisikö tuosta sitten päätellä, ettei vika olekaan munasolussa? Toisaalta eihän terveilläkään soluilla aina heti onnistu. Olen miettinyt, että ns. helposti raskautuvat paritkin yrittävät useimmiten ainakin neljä kiertoa, jolloin mahdollisia alkioita ehtii siis tulla ehkä neljä, mutta mikään niistä ei vielä kiinnity, vaan vasta se viides tai kuudes tms. Eli normaalissakin tilanteessa kaikki kierrot eivät vain toimi.

Tuntuu kyllä tosi oudolta olla kerrankin siinä porukassa, joka raskautuu "helposti" (hehheh!). Tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Kun ensin on yrittänyt luomusti ja todennut, että eipä se meidän kohdalla mennytkään näin. Sitten clomit, sama homma. Sitten ivf-hoidot ja taas sama homma. Aina tuntuu, että on pudonnut siihen viimeiseen prosenttiin, jolla ei vain onnistu mitenkään päin, mutta nyt sitten yhtäkkiä tässä luovutettujen munasolujen hoitojen kategoriassa saikin olla ns. "priimus". Ohhoh. Ainakin nämä pari päivää, kun raskaus nyt toistaiseksi jatkuu.

Jokohan Rouva K33 on teistaillut? Hämmästelen ja ihailen teitä, jotka maltatte olla testaamatta loppuun asti! Ei ole moista itsekuria minulla. Tai ehkä oma taktiikka on tarkoituksellakin se, että alkaa valmistautua ajoissa siihen pettymykseen testaamalla niitä negoja.

en en oo kun oon juonu aika reippaasti sehän laimentaa myös testii virtsasta no huomenna mennää sit mut onko hyvii tuloksii vai pää kolisee se nähdää huomenna :) ainaki hyvä fiilis ja kaikki hyvin edellee joten varmaa siks positiivinen olo

Hailaiva meillä syy lahjasoluihin on siis geenivirhe. Ei ole vasta kuin kaksi siirtoa takana. Viimeksi hyvä alkio, loistava limakalvo mutta ei onnistunut.
Calcifer en ole testannut. Jännitän vain teidän muiden puolesta :)

Yhteistyössä