Tervehdys kaikille. Olen käynyt tätä ketjua lukemassa jo pidemmän aikaa, mutta en ole tainnut vielä osallistua. Minulla on meneillään pp2. Ensimmäinen hoito luovutetulla munasolulla. Hoito tehtiin Brnossa. Lapsettomuuteen syynä ilmeisesti endometrioosi. Omilla soluilla siirtoja tehty 10 ja kaikista nega.
Nyt meillä oli nuori luovuttaja. Saldona ensin 10 alkiota, joista bastoksi asti pääsi 6, joista yksi siirrettiin ja vain kaksi kelpasi lopulta pakastukseen. Toki olen tästäkin määrästä onnellinen, mutta olen vain alkanut miettiä, että onko tuo hävikki aivan normaalia. Se on siis ollut samaa luokkaa myös omilla soluillani. Mieheni siittiöiden pitäisi olla näennäisesti kunnossa, mutta voiko sittenkin olla jotain pielessä? Jotenkin vain ihmetyttää, kun näistäkin neljä oli silloin 8-soluisena "loistavaa top1-luokkaa" ja loput hyvää top1-luokkaa, mutta tulos on kuitenkin vain kolme hyvää blastoa.
No, ehkä ylianalysoin. On vaan niin turhauttavaa, kun kaikki on aina ok, eikä missään ole mitään vikaa, mutta silti alkiot ei kiinnity. Tsekin lääkäri oikein tokaisi, että olet niin nuori, että olet käytännössä jo raskaana! Jepjep, siltähän se varmasti näyttää, mutta totuus on toinen.
Ja nyt kai pitäisi jännätä optimistisena nämä kaksi viikkoa, mutta ei ole mitään tuntemuksia, eikä jotenkin jaksa uskoa, kun kerta noin moni alkioista hiipui, eikä tulos siksi vaikuta olevan sen parempi kuin omilla soluillanikaan.
Mietin, että mikä on vialla niillä, jotka eivät lopulta onnistu edes luovutetuilla munasoluilla? Mikä siis on sellainen diagnoosi tms.? Jos kerran alkio on hyvä, eikä mitään tappajasoluja ole löydetty ja kohtu ok, niin mikä sitten mättää.
Pahoittelut pessimistisestä vuodatuksesta. Jotenkin vaan nyt tuntuu taas kovin epätoivoiselta. Millaisia blastomääriä te olette saaneet luovuttajien soluilla?