Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

eesmila Lämmin halaus. Kyllä näitä tunteita käydään kait kaikki läpi. Pettymystä vihaakin..Vaan eteenpäin vaan yritetään mennä. Olen mukana tunteissasi lämmöllä iida ..

Hailaivalle Onnea plussasta.

Rouva kk Jospa huomenna saamme kuulla hyvät uutiset Toivon niin että nyt se olisi onni myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Calcifer, kävin siis verikokeessa jo silloin pp8 ja hcg silloin 143. Silti testiin tuli haalea viiva vasta testiajan jälkeen. Halusin vielä toisen verikokeen nyt perjantaille, että saan varmistuksen siitä, että arvo nousee hyvin.

johkuli, älä ihan vielä kuitenkaan luovuta. Niin useinhan näitä lukee, että viiva on näkynyt vasta virallisena veritestipäivänä, jos silloinkaan. Tiedän silti tunteen :(

lilla86, toivotaan, että nyt sitten tärppäisi! Jäikö teillä vielä pakkaseen alkioita?
 
Hailaiva hyvä arvo! Siirrettiinkö sulle 1 vai 2 (sori..huono muisti. .)? Olittekos te suomihoihossa? Ja joo mullaki tuli tummempaa viivaa vasta ku hcg oli yli 1000! Eikä edes kontrollin vahvuista :). Onnea!

Johkuli. Voi ei. Olen todella pahoillani jos todella nega tulee :(

Tsemppiä tulosta odottaville!
 
Yksi blasto vain siirrettiin. Eli ilmeisesti tosiaan oli aika hyvä tuo hcg arvo. Huomenna sitten saa vielä vähän enemmän varmuutta asiaan. Yritin selata vähän keskustelua taaksepäin, mutta en löytänyt, että milloin sinä teit plussatestin?

Ai niin, kysyit klinikasta. Oltiin Tsekeissä Reprofit -klinikalla tämä hoito tekemässä. Kaksi jäi pakkaseen. Tuolla ilmeisesti useampikin suomalainen jo hoidoissa ollut.
 
Viimeksi muokattu:
:D ai, sori Calcifer, ymmärsin jostain väärin. Noh, toivotaan siis, että seuraava plussa on jo lähellä.

Kiitos Paulanna! En ehkä vielä uskalla. Hyvä klinikka tosiaan :)

Itsellä vähän tunnelmat alhaalla, kun kaikki oireet katosi yhdessä yössä. Taisi jäädä aika pikaiseksi tämä plussa. Eilen siis vielä pissahätää, tolkuton väsymys, silmien kuivuminen, nenän tukkoisuus (tosin olen ollut myös flunssassa), vatsan nippailut. Tänään ei mitään. Olen pirteä, terve, eikä edes pissata. Pahinta siis pelkään, mutta onneksi huomenna verikoe, joka näyttää suuntaa. Kuinkakohan nopeasti hcg-hormoni poistuu elimistöstä, tietääkö kukaan? Mietin vain, että millaisesta lukemasta tiedän, jos tänään on alkion matka tyssännyt.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläpä on paljon kuhinaa :)!

Pahoittelut esemilia ja johkuli, on tää niin väärin :(.

Onnittelut hailaiva :), aivan mahtavaa! Itsellä samanlainen tausta, endo, omilla negaa, ensimmäisestä lahjahoidosta plussa, km 9+. Toinen siirto pakkasesta ja taas plussa, toivotaan että pysyy kyydissä.

Mites lilla? Mites rouva33?

P 8+2
 
^höpsis :) huoli pois ja kukka rintaan :) mulla ainakin oireet meni on/off ja oikeet oireet alkoi vasta joskus rv 6-8.
Kiitos, tämä helpotti. Toivon, että huomisen kontrolliverikokeen tulokset ovat hyvät.

persika, toivotaan todella, että sinullakin tämä nyt pysyisi kyydissä.

Ajattelin muka niin kovasti, että kun plussan saan, niin en suostu yhtään murehtimaan keskenmenoa, vaan nautin niin kauan kuin sitä kestää. Ja pah! Sitä vaan lukee kaikkialta kommentteja keskenmenoista, joten tulee sellainen fiilis, että on melkein ennemmin sääntö kuin poikkeus saada edes se yksi km ennen onnistumista. Ei osaa vielä plussaamiseen luottaa. Virallinen testipäiväkin olisi vasta ylihuomenna, joten roikun ainakin siihen asti täällä :)
 
Hailaiva.. Heh..kuule, siitä plussasta se stressi vasta alkaakin :D. Luoja sentään mä en edes synnytyksessä uskonut että saan sen vauvan kotiin asti. Se alkuraskaus oli ihan kauheaa paniikkia ultrasta ja verikokeesta ja muusta toiseen.
Jos HCG tuplaantuu about 2pv välein niin asia pitäs olla siltäosin ok. sit vaan toivotaan että alkio ja syke ultrassa löytyy :). Jos taas kaikki ei olis ok niin heikko arvon nousu tai sen laskeminen kertoo tästä. Tsemppiä !

Toivottavasti muutkin saa hyviä kuulumisia :)
 
Tsemppaan sua hailaiva kuten calciferkin teki :) Murehtiminen ja pelko ei tosiaankaan lopu plussaan eikä edes ekaan ultraan, mutta se ultra vähän helpottaa asiaa. Ekat viikot on kyllä kyttäämistä joka wc-reissulla et tuleeko vuotoa, varsinkin jos on aiemmin keskenmenoja kokenut ja ne vuodoilla alkanut. VAIKKA näihin hoitoihin monella kuuluu vuodot. monethan vuotelee läpi raskuden ( lue raskautuneiden ketjua alkuajoista lähtien )Minua rauhoitti Reprofitin ohje, että estrogeenia ja Lugeja nostetaan jos vuotoa tulee, mulla oli ns keino niitä hoitaa.
Keskenmenoonhan ei yleensä voi itse mitenkään vaikuttaa, helpottavaa sekin tieto. Alussa jos kesken menee niin alkio ei ole elinkelpoinen. Harvoin sitä omalla elämäntavallaan voi menetystä aiheuttaa.

Plussatuulia teille kaikille vielä piinailevillekin ja hoitoon menijöille :heart:
johkulille erityis toivotus jaksaa:hug: Tiedän niin tunteesi monien negojen jälkeen. Meilläkin päästiin blastoon (siis vain yhteen, kun munasoluja oli kuitenkin useita) kun käytössä miehen simpat, kato oli kova. Ja tällöin itse mietin, että järkevää olisi alkioadoptio, mutta lääkärit eri mieltä. Olisi kannattanut jo silloin uskoa itseensä. Vasta luovutetuilla simpoilla ja alkioilla meille plussaa ja silloinkin vasta kun blastot käytössä (Tartossa meille tehtiin 3-päiväisillä alkioadoptoiduilla ja miinusta pukkas, paitsi kerran kemiallinen)

Kaikille tsemppiä vaiheisiinsa, helppo tie ei tämä ole, mutta usein se sitten viimein onnistuu :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä TAAS nega niinkuin arvelinkin. Ei kumpikaan alkio pysynyt matkassa. Meidän lahjasoluhoidot oli nyt tässä. Ens vuoden puolella saattaisi olla mahdollista kokeilla alkiodiagnostiikkaa omilla soluilla mutta voi olla ettei mies halua siihen enää lähteä. Tsemppiä muille jatkoon!
 
lilla86, olen niin niin pahoillani sun puolesta. Ihan järjettömän epäreilua. Toivon silti, että päätätte alkiodiagnostiikkaan lähteä ja saatte ainakin mahdollisesti selkeämmän syyn tilanteelle ja sitä kautta toki onnistuminenkin voi olla helpompaa.

Calcifer ja Paulanna, kiitos tsempeistä. Hcg oli oireettomuudestani huolimatta noussut 720:een. Tänään siis pp11. Laskin tuplaantumisajaksi 1.28 päivää, eli nopeaa on. Hoitajan mukaan vähän normaalia nopeampi nousu on ennemmin hyvä kuin huono merkki, joten koitan nyt hetkeksi taas rauhoittua ja siirryn ainakin pois tästä keskustelusta hetkeksi. Oikein paljon onnea teille kaikille vielä meneillään oleviin ja tuleviin hoitoihin!
 
Hyvä hyvä Hailaiva, uskalla nyt hieman jo nauttia! Lilla86, pahoittelut, kuten myös Johkulille.. Täällä mäkin vain lueskelen vaikka sydäntä riipii toisten puolesta negat ja omasta puolesta se, kun ei ole edelleenkään rahat kasassa uusiin yrityksiin. Tuntuu niin vääryydeltä välillä,mutta ihana kun on niitä onnistumisiakin.
 
  • Tykkää
Reactions: johkuli
Pahoittelut kaikille negan saaneille!!! Miksi tämän pitää olla niin vaikeaa...

Itse täällä popsin taas lääkkeitä ja jotenkin yritän ammentaa uskoa siihen että tämä voisi vielä onnistaa...välillä se on vaan niin vaikeaa kun tuntuu että tässä vaan hakkaa päätänsä seinään..

Alkioadoptio on alkanut mietityttään että pitäisikö suoraan siirtyä siihen..olisi mahdollisuus yrittää niillä top-alkioilla..kun ei niitä meille muuten suoda. Laitoinkin Paulanna sinulle yksäriä..

Onnea Hailaivalle plussasta!!!

Ja Rouva33 tulosta minäkin odotan...

Hassutassu
 
siis negahan se oli :( tässä kerätty kun taas tuli kuin märkätiskirätti päin kasvoja ... koskaan ei voi valmistautua.
mitenhän suomen siirroissa saisikohan alku hcg arvot esim viikko siirrosta, vai miten ajattelin sitä ei tarvitsisi 2viikkoa kärvistellä ? näkisi jotain mitenhän suhtautuu ??vaikka tosin lääkkeethän pakko viralliseen päivään asti ottaa mutta onko tietoa vai vain menemällä testiin ihan ominnokkineen??
tarkoituksena suunnitelma kun vielä murusia pakkasessa että odoteltiin vuotoa joka tuli eilen ja toisena vpäivänä aloittaa uusikierros kun rauta on kuumaa taotaan vai miten se naiset menikään ;) :))
 
Viimeksi muokattu:
kävin tänään klinikalla jo. testipäivä. miinusta siis on enkä mene edes labraan. lääkäri sanoi että testit luotettavia. nyt sitten seuraavaksi 1 pakkasessa olevan alkion kimppuun. nyt yritetään jotain indutiovulaatiohoitoa, eli "luonnolliseen kiertoon". lääkäri mietti, onko limakalvo liian paksu. ei tiedä onko sillä mitään väliä, mutta keinot alkaa loppumaan niin kokeillaan kaikki. nyt sitten ei ole zumenonia ollenkaan tukilääkkeenä.

että sitten taas odotellaan ja aika suuri riski, että se 1 pakkasesta sitten kuolee, mutta näillä mennään. kyse siis 3 lahjoittajan 3. PAS-yritys.
 
Rouva k33. Voi kurjuus :(. Pahoittelu negasta. Nyt vaan mieli korkeelle ja uuteen nousuun!

Johkuli. Kyllä limis voi tavallaan olla "liian paksu" tai lähinnä rakenne voi olla mennyt ohi sen optimin. Tää riski voi olla jos limis on jo aikaisin siinä optimipaksuudessa ja siirto venyy. Mulla oli kerran näin, jo vk emnen siirtoa limis oli 11mm eli loistava. Lääkärin mukaan ei ollu hätää mut itse uskon (mitä oon jenkkitutkimuksia lukenut) että limakalvilla on lyhyt aikaikkuna mihim siirto tulis osua. Ja tää plussa tuli ohemmalla limiksellä joka kasvoi n.8-9mm just siirtopäiväks. No enhän totuutta voi tietää mut jotenkin tuntu luonnonvastaiselle tehdä se yks siirto vanhalle kalvolle. Mut nyt peukut pystyyn!!!
 
Taustalta olen lukenut teidän kuulumisia. Pahoittelut niille, joilla hoidot epäonnistuivat. Näyttää kuitenkin siltä, että monella on oikeanlainen asenne. Prosessi on pitkä, eikä voi olettaa, että heti onnistuu. Olisipa joku keino, että joidenkin kohdalla matkaa onnistumiseen saisi hiukan joudutettua.

Onnea plussasta Hailaivalle!

Tsemppiä johkulille, RouvaK33lle ja Hassutassulle uuteen hoitokierrokseen!

Listakin on jäänyt tuonne parin viikon päähän. Jospa sitten kohta on taas piinistelijöitä niin laitetaan sen esiin, ellei joku ennen sitä jo innostu.
 
Kiitos kaikille myötätunnosta :heart:
Pahoittelut neganneille :(

Olin yhteyksissä lääkäriin kuka siirron teki ja oli hyvin ihmeissään,että kaksi kertaa käyty eikä raskaus ole alkanut. Sanoi,että on oltava jotain vikaa kohdussa. Suositteli hysteroskopian ja tarkastamaan immunologian ( meniköhän tuo oikein, mitään kun en tuosta ymmärrä), että jommassa kummassa on nyt häikkää.
Onko kellee näitä tehty ja jos niin missä ja miten ne tehdään? Tuon hysteroskopian suunnilleen tiedän,mutta tuota miten testataan immunologia niin sitä en tiedä. Onko se vain verikoe vai mitä?

Kevään kynnyksellä lääkäri ultratessa sanoi,että kohdussa olisi myooma,mutta ei sitä osannut sanoa tarkasti onko vaiko ei ja jos on niin on hyvin pieni. Myoomathan kaiketi voi estää alkion kiinnittymisen? Tokihan on voinut kasvaakin. Minullahan on ollut keskikierrossa hieman sitä vuotoa myös mikä voisi selittää myooman olemassa olon.

Sain täällä lääkärille soittoajan,että jos hän kirjoittais lähetteen tuohon -kopiaan. Terveystalolta tiedustelin sen hintaa niin 1000-1500e maksaa riippuu siitä,että onko paljon myoomia poistettavana.



Tietääkö kukaan,että millä aikataululla tuon -kopian jälkeen voi yrittää raskautta uudestaan
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä