Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

:hug:paulanna Olen niin pahoillani puolestanne. Annetaan ajan kulua ja surraan rauhassa. Sitten joskus kun aikaa on kulunut voi ja pystyy ajattelemaan tulevaa.
Aika masiksessa nyt pyörin täällä itsekkin.
Mietin että onko ikä kuitenkin tässäkin hoidossa se joka on kuitenkin este? vaikka kaikki näyttääkin olevan ok.

Paulanna jaksatko kertoa että miten sinusta tuo Gonapeptyl piikki auttaa onnistumisessa?
En ole sitä koskaan saanut.
 
Viimeksi muokattu:
Saimiriikkalle Kiitos kirjoituksesta, hyvin tiedät miltä pitkä ytitys ja kaikki paineet tuntuu. koville ottaa.
Onnea odotukseen teille. Kumpa meitä jotka myös vielä onnistuisivat olisi vain enemmän. Monen pitää vaan luopua toiveesta. Vaan millä sen yli pääsee?
 
Sanat eivä oikein riitä nyt kertomaan mitä voisi sanoa? On voimaton olo sekä Asrielin
että Paulannan puolesta.:hug: Miten elämä voi olla niin epäreilua että teille kävi näin.
Eikö täällä kukaan onnistu? Missä vika? Eikö näissä hoidoissa voitaisi saavuttaa parempia tuloksia...kysyn vaan. Toivottavasti jaksatte vielä miettiä vaihtoehtoja...

Meillä mies aamulla totesi että milloin olen keksinyt että mennään johonkin lahjasolu hoitoon,että ei hän koskaan ole sellaiseen lupautunut....voihan peeee...Minä siinä sitten jotain änkytin
että no miksi ei niin mies totesi että minua ajaa niin kova tahto että teen mitä vaan, mutta hän ei...voihan kökkö...olin aivan kauhuissani, että sinnekö kaikki sitten meni.
Nyt haen tässä rohkaisua laittaa Tartoon viestiä, että "vaadimme" päästä omilla soluilla hoitoon.
Tuli sitten sutta tai sekundaa...mutta pakko kai se nyt on kokeilla jos mitenkään suostuvat
ja jos ei niin sitten varmaan etsitään maailmasta klinikka joka suostuu kai nyt jossain
mustimmassa Afrikassa rahan himossaan tekevät mitä vaan...sori pakko keventää tätä
vuodatusta:)

Saimiriikka kertoi upean onnistumistarinan joo tiedän niin minäkin aina ajattelen että
ihmeitä tapahtuu mutta joo ei koskaan mulle... onnea kovasti saimiriikan perheelle.

Olisiko jollain jotain positiivista kerrottavaa? Asriel en tiedä ikääsi, mutta minä olen ainakin ikäloppu ja koitan jaksaa eli jos olet yhtään minua nuorempi niin en vielä luovuttaisi vaan nyt olisi varmaan jonkun super asiantuntijan kanssa konsultaation paikka että miten edetä.
 
Paulannan kuulumisia tulin vielä katsomaan. Voihan paska suoraan sanottuna. Halaus. Ihan hirmuisen huonoa tuuria. Olen tosi pahoillani.

Mulla on ikaa "vasta" 35 eli ihan ikäloppu kai nyt en oo. Olen tullut luomusti raskaaksi (vaikkakaan en saanu niistä lasta kotiin) joten siinäkään ei pitäs vikaa piillä. Surkeaa tuuria vaan, suoraan sanottuna kaikki tyyni :(

Tää on tosiaan mysteeri. Miten kukaan ei tunnu onnistuvan vaikka esim lukiessa tätä pinoa taaksepäin onnistuneiden lista on ollu joskus vuosia sitten pitkä. Mikä tässä nyt on mättänyt, lohikäärmeen vuosiko? Tuntuu niin surkealle. En tiiä onko tää klinikasta kiinni vai mikä hemmetti nyt maksaa. Hitto. Mietin jo, että onko tästä lähdettävä jenkkeihin missä ne tahkoaa "octopussymameja" lähes jokaisesta hoidettavasta. Damn.

Halaus taas kaikille. Pitää kasata toivon rippeet ja miettiä vielä jaksaako yrittää. Kun kai sitä alkioita siirtelis vaikka satoja kerrasta toiseen jos se kävis noin vain, mut mua syö tää hemmetinmoinen lääkkeiden vetäminen ja viikkojen stressi ja pettyminen. Mä haluaisin olla oma itseni edes joskus.

Muoks. Lugesta. Mulla oli keväällä annos 800mg ja vuoto alkoi vasta 7vrk lopettamisesta. Lämmöt ja muut oireet pysyi yllä siihen saakka. Ei todellakaan alkanu vuoto kesken vaikka edellisestä vuodosta oli lähes 2kk..
 
Viimeksi muokattu:
Meillä täällä kanssa keskusteltu jatkosta...Ajattelin aiemmin, että mun miehen mielestä tämä on nyt tässä, mutta hänpä haluaakin vielä jatkaa, mutta haluaa nyt perusteluja miksi ei onnistunut. Eli nyt siis mietitään päädytäänkö vielä siirtoon kuitenkin ja miten se tapahtuu vai onko tämä nyt tässä kuitenkin.
Asriel koita jaksaa ! Sä oot vielä kuitenkin muhun nähden nuori ja toivottavasti saat sen onnistumisen :)
Iida-Karoliinalle :Gonapeptyl auttaa kiinnittymisessä, pistetään vatsaan ihon alle kuudentena alkion elo päivänä, siis ei kuudentena siirtopäivänä. Lisää kiinnittymistodennäköisyyttä 10 %. Ei varmaan voida edes blastoissa käyttää, kun ovat jo kuusipäiväisiä tai yli siirrettäessä...En tiedä.
Tosiaan synkkä päivä tänään.
Mutta onneksi täällä on prinsessatyttö plussannutkin ja SaimiRiikan raskauskin etenee. oot kyllä asriel vai iida-karoliinako se kirjoitti , oikeassa; aiemmin täällä plussasi enemmän mitä ketjua lukee taaksepäin.
Voimia meille kaikille :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Gonapeptylistä..
Mä olen ymmärtäny että se pistetään "dpo"6 eli siis puntiosta laskien esim 2.pv siirrettyilä alkoilla 4 päivää siirrosta ja 3 pv alkioilla 3 pv siirrosta.. !? En nyt ole varma mut mitä noita ketjuja kahlasin? Eli näin ollen blastoilla (6pv alkio) piikki pistettäs samana päivänä :confused:
 
No eipä ole nyt tällä palstalla hurraamista! Voimia kaikille syksyyn ja lohtuhalauksia! Toisaalta Asriel voi lohduttautua (jos nyt mikään voi lohduttaa), että eihän hoidosta silloin tarvitse maksaa mitään, jos siirtoon ei saada yhtäkään alkiota (voi olenko nyt sitten ihan harhaluuloissa). Parempi heti solujen kehityksen pysähtyminen kuin saada yksi vaivainen rupualkio matkaan ja sitten negata maksaen täysi lasku. Kyllä luonto on naiselle armoton lapsiasioissa ainakin omilla soluilla yrittäessä ja varmaan ikä voi vaikuttaa luovutetuillakin, kun tarpeeksi sitä alkaa kertyä. Kannattaa jutella lekurien kanssa siitäkin. Toisaalta luovutetuilla alkioilla on saatu raskaaksi lööppien mukaan jo ihan mummoikäisiäkin. Oliko ennätysikä jo lähes 70, mutta sitten onneton lapsi jäi orvoksi äidin kuoltua rintasyöpään. Ainakin rahaa ja sitkeyttä iän karttumisen myötä tarvitaan enemmän kuin nuoremmilla. Toisaalta joku on tällä palstalla raskautunut hyvin, vaikka ikääkin on ollut ja joku nuorempi saattanut tahkota pitkään tuloksetta. Kerran kyselin alan lääkäriltä naisen iän vaikutuksesta myös luovutetuilla soluilla raskautumiseen ja silloin hän sanoi, että 45 jälkeen ikä alkaa tässäkin hoitomuodossa raskautumista hankaloittaa. En sitten älynnyt kysyä, että kuinka paljon, mutta varmaan sillä osuutta on. Onnella on myös suuri osuus tässä ruletissa, mutta joskus huonon onnen on aivan pakko kääntyä! Kaippa ikärajoilla jotain vaikutusta on, koska Suomessa ei hoideta edes luovutetuilla soluilla yli 45 vuotiaita. Passeissa yläikäräjä on jollain klinikalla 49 (jos muistan oikein). Mutta sitkeys voittaa huononkin onnen, mutta helppoa ja mukavaa (ja tässä ruletissa ei todellakaan halpaa huvia) se ei tule olemaan. Pelkästään hormonihuuruinen olo on jostain todella syvältä.....Kaikille teille paljon valoa ja jaksamista jatkoon ja eteenpäin vaan, sanoi mummo lumikinoksessa!
 
Nalletyttö
Olet ihan oikeessa. Maksua ei toki tule jos mitään ei siirretä ja yhdestä alkiosta maksu on ymmärtääkseni puolet. Sitten taas jos tulee paljon soluja niin pakastus maksaa x euroa ja jokainen PAS noin tonnin.
Tämän takia tulee väkisinkin mieleen, et miks pitkää viljelyä ei harrasteta. Riskihän on että solukatoa tulee ja kröhöm..klinikka saa vähemmän rahaa. Kun esim ny kahlasin varmaan tuhat sivua ja tutkimusta niin ulkomailla suositaan blastoja juuri siksi, ettei tule 2 pv ikäisten alkioiden turhaa siirtoa kun nähdään onko niistä alunperin mihinkään. Yksikin proffa sanoi jyrkästi ettei siirtoa kannata tehdä ennen blastovaihetta, ja että alkiot kasvaa ihan yhtä lailla kohdussa ja maljalla kun pääsevät vaan vauhtiin (jos siis kasvaakseen). ja että blastoviljely tehdään AINA vaikka soluja tulisi vain kaksi. Proffa oli tyrmistynyt siitä, että tehdään 2pv siirtoja ja pakastusta vain siksi, että saadaan "silmälumetta" isosta solumäärästä ja ylläpidetään toivoa. Toki ulkomailla hoidot maksaa jopa 10-20000 kerta ja lasku napsahtaa aina. Mutta silti.
Luinpa parista jolle tehty kymmeniä hoitoja kaksipäiväisillä ja negaa negaa kunnes yksi klinikka suostui viljelemään pidemmälle niin kappas-huomattiinkin, että alkiot hyytyy nelisoluvaiheeseen ja tästä löytyi syy lapsettomuuteen.

Anteeksi nyt tää itkuvirsi. Ei tää mihinkää johda mutta tulee sellanen olo, et pitääkö tässä alkaa liputtamaan blastojen puolesta ihan joukolla. Tuntuu että monellako täälläkin on siirtoja ihan tuhoontuomituilla alkioilla kun kerran niin monella on bioraskauksia takana.
Toki ikä vaikuttaa, mutta kummasti muualla maailmassa saadaan tosiaan niitä 70v raskaaks ja kaikki lähteet sanoo, ettei iällä ole näissä hoidoissa väliä niin kauan kuin kohtu on olemassa, koska solut tulee nuorelta.

Ugh. Olen puhunut. Toiv.en loukannu ketään. On vaan pirun turhautunu fiilis.
 
Muoks.
Niin ja mielenkiintoisin ja loogisin kommentti oli myös se, että blastosiirto on ns luonnollinen alkiolle. Koska alkion paikka on päivinä 1-4 munanjohtimessa, siinä on ns.liikkeessä pitäviä energioita, niin se ei ole vielä valmis kiinnittymään kohtuun. Ja sitä kautta ylipäätään olosuhteet alkion kasvulle ja olemiselle ei ole kohdussa optimaaliset nuoremmassa iässä.
Onhan niiitä onnistumisia toki miljoonia 2-3pv alkioilla mutta ilmeisesti ne ovat olleet ylipäätään sieltä parhaasta päästä.

Ja otanpa esimerkiksi meidän kevään hoidon. 4 alkiota saatiin josta 2.pv 1 siirrettiin ja 3 pakkaseen. Ekasta nega. Sitten PAS jossa joutu sulattaa kaikki ja yksi heikko ja rupuinen siirtoon, nega. Kysyin syytä mitä kahdelle oli tapahtunu. Toinen oli hyytyny vaikka oli sulanu hyvin ja alkanut jo jakautua ja toisessa oli vikaa (ennustaa kromosomivikoja) eli ei siirtoon ikinä. JOTEN. JOS olis katsottu vaikka 3 päivään asti niin koko hommasta olis pudonnu samantien kaksi alkiota pois. Eli periaatteessa olis säästetty suoraan yksi tuhat euroa turhasta PASista ja muutama satanen turhasta pakastamisesta.
Kaverille on tehty hoitoja julkisella jossa viljellään pidemmälle lähes aina samantien, jos yksi huono hoito ja epäillään että alkiot ei ole hyviä. Siellähän raha ei ratkaise..
 
Viimeksi muokattu:
Tyynelle lähdin vastaamaan Voimia kovasti! Teilläkin on ollut jo niin paljon koettelemuksia, mutta onneksi onnistumistakin! Minäkin mietin tuota kohdun poistoa jossain vaiheessa tosissaan, mutta... katsotaan.

Voimia kaikille vaiheisiinsa!
 
Hei Kaikki !

Totta, että aiemmin tällä palstalla oli enemmän onnistuneita hoitotuloksia. Ja suurin osa oli lahjoitetuilla sukusoluilla tehtyjä, joista myös hyvin monta pakastealkion adoptiota=).

ANDREI ei ehdottanut meille plastoja. Sen sijaan sain häneen hyvän keskusteluyhteyden siitä, miten tämä hoitokierre on vaikuttanut minun omaan henkiseen tasapainooni. Ja tähän hyvän olon hakemiseen itselle, ja siihen, että on hyvä jättää joskus hoitopäätökset asiantuntijan tehtäväksi, eikä yrittää itse olla lääkäri. On saatava luottamus potilaan ja hoitoja antavan lääkärin välille, ja suljettava vaan tutkimuksilla pois niitä mahdollisuuksia, jotka voisivat olla raskauden esteenä. Stressi on paha asia, jota pitäisi välttää hoitojen aikana. Tartossa on myös mahdollisuus olla "täysihoidossa" koko prosessin ajan, mikäli stressitön elämä ei muuten ole mahdollista. Tottahan on sekin, että rahalla on kaikissa hoitopaikoissa saatavilla lähes mitä vaan.

Ikäni on siis jo 46 v. joten, meillä luovutetut molemmat sukusolut oli selvyys meille molemmille.
 
vielä..

Kiitos onnitteluista, onnea tässä kaivataan (ikäni huomioon ottaen). Minusta on jotenkin tuntunut, että meistä hoidossa olevista on tullut jollakin tapaa uhreja...sillä hoitojen kaupallistuminen on ikävä asia. Mä yritän nyt seisoa jalat maassa, ja pitää pääni kylmänä sen suhteen, että mun omaan maailmaan mahtuisi muitakin ajatuksia (kuin raskaus) tästä ympäröivästä universumista.

Nyt laitan makaronilaatikon uuniin ja mätän hevosenpaskat tallista tunkiolle, ulkona on kosteaa ja muutenkin koleaa, mutta ei anneta sen haitata:wave:
 
Taidan kysyä että saanko seuraavassa hoidossa Gonapeptyl piikin minäkin.
Ei kai siitä haittaakaan ole ja onhan sekin sitten kokeiltu.
Juu, minä olen ymmärtänyt että ikä ei hahjoitus hoidossa vaikuta jos kaikki muuten sujuu hyvin. Kohdun limis kasvaa tasaisesti ja tarpeeksi, sehän on tärkeää. Tuo ikä rajahan on lähinnä siksi että lapsi tarvitsee vanhempuiaan vielä ainakin sen 20v ja elon päiviä pitäis olla tarpeeksi että ehtii lapsen saada omilleen.
Jaksaakin pitäisi olla pienen lapsen kanssa, mutta sekin on niin henkilökohtaista. Joku ei jaksa nuorenakaan. Itse taas en ole vielä kokemut niin että en jaksaisi vauvaa hoitaa ja pienen kanssa olla. Heh meillä jo kissa pitää huolen siitä että öisin ei läheskään aina nukuta, luulen että vauva antaa enemmän nukkua. Ja toistaisksi ei aiempienkaan lasten kanssa ole tarvinnut niin kauheasti öitä valvoa, nopeaan ovat jo koko yön nukkuneet. Ja lapset kun kasvavat niin nopeasti eivät jää vauvoiksi..
Vielä siis pakkas pojat sulatetaan ja jos siinnä kaikki menee hyvin niin uusi yritys kevät talvella sitten..
 
Jep. Anteeksi.
Kirjoitin tossa liian kärkevästi. Oli vaan paha mieli ja pettymys näiden vuosien jälkeen.
Nimenomaan, niinku SaimiRiikka sanoi, se on niin että pitäisi jättää hoito lääkärille ja luottaa. Tää netti on siitä paska paikka, että tulee luettua ja pääteltyä liikaa muiden hoidoista sun muista. Helpompi olis kun ei tietäs mitään. Kuitenkin ihmisten tilanteet ja syyt vaihtelee niin paljo.

IidaKaroliinalle peukut pakkasukkojen kanssa :)
 
Asriel turhaa pyytelet anteeksi. Tämä palstahan on just siksi, että jokainen saa kirjoittaa ajatuksiaan, kokemuksiaan ja tuntemuksiaan. Täähän ei tosiaankaan ole aina niin ruusuista...
Kiitos SaimiRiikalle kirjoituksesta. On mukavaa lukea onnistumisestasi ! Luo toivoa kyllä kaikille ! Vaikka tässä oma toivo onkin ihan pohjamudissa just nyt...
Täältä alhaalta on vaan kavuttava nyt ylöspäin :heart:
 
Samaa mieltä Paulannan kanssa, täällä ei minunkaan mielestä tarvitse pyydellä anteeksi. Jossainhan sitä täytyy päästellä höyryjä:mad:.

Nykyisinhän kaikki pitäisi onnistua kuin elokuvissa, epäonnistumisia ei sallita. Mielestäni tuo ajattelutapa on jokseenkin kieroutunut, se nyppii. Ja ihmisten/sukulaisten olettamukset esim. meidän tapauksessa olimme itsekkäitä kun ei olla hankittu lapsia... joo niin varmaan:vampire:
 
Minä siirryi plussanneiden puolelle ar-ultran jälkeen!

Omaa napaa sen verran, että vaikka en ole kovin aktiivisesti täällä piinannut, niin testasin tästä pikkukakkosen yrityksestä pp 11 negan :| Vielä joutuu muutaman päivän odottaa, että muuttuuko mihinkään...
Meillä siirrettiin siis yksipäiväinen alkio! Onko kellään kokemusta?
 
Viimeksi muokattu:
Prinsessatytölle edelleen onnea!! Kaikki haluaa täältä aina kaivella ihmisten oirelistaa joten ilahdutahan meitäkin kertomalla pinon "ainokaisen" plussan oireet ;)

Kilpinen. Pahoittelut negasta, ellei se nyt muuttuisikin muuksi. :(
itse ajattelisin, että noin lyhyellä viljelyllä ei ehkä ehdi erottua ne potentiaaliset alkiot. Hedelmöittyihän meilläkin tässä yrityksessä solut ihan ok ja 1.pv kaikki ok, mutta 2.päivänä olivat auttamatta aikataulusta jäljessä ja 3.pv tilanne oli niin surkea ettei siirtoa kannattanu tehdä yhdelläkään. Joskus hitaat voi olla ihan hyviä mutta liian hitaat alkavat sitten vaan jo hajota pikkuhiljaa.
 
En tiennytkään, että hoitojen maksut menevät noin, että maksu ei tule jos ei siirrettävää ym. Luulin, että aina joutuu maksamaan : /

ON, testasin eilen ja aamuhässäkässä luin testiä noin 9-12 minuuttia testauksesta ja se näytti haamua... Viivanpaikka se ei ole, koska edelliseen sellaista ei tullut. Testinä Davidin liuskat! Olikohan se roskishaamu? Huomenna uusiksi... Apua, mä niin kuvittelen, että olen raskaan :whistle: Vihloo, nippailee, kiristelee, kutittaa, maha kipeytyy tietyissä asennoissa, joissa se joutuu puristukseen, palelee, väsyttää, paha olo, oksettaa, ei tee mieli kahvia, tissit VÄHÄN kipeät... Kun noista poistaa lääkkeiden aiheuttamat + mielikuvituksen tuotokset, niin jäähän niistä silti ehkä jotain jäljelle... ;)

Ja tänään on siis pp 14
 
Kilpinen, toivotaan!! Käytkö sä verikokeessa? Meillä ainaki klinikka käskee aina käydä koska on sattunu että kotitesti nega ja veritesti onki plussaa! Peukut tanassa! Ehkä kiinnittyminen tosiaan tapahtunu myöhässä :)
 

Yhteistyössä