Luomen poistosta tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
Eli minulta poistettaisiin n. 1cm kokoinen luomi selästä, ylhäältä ens viikolla, mutta huomasin että se on samana päivänä kuin ratsastustuntini. Kuinka kipeä olen luomenpoiston jälkeen, voinko harrastaa liikuntaa samana iltana? Ratsastustuntiani en peru, mutta luomenpoistoa voin siirtää..

ei kannata kovin rasittaa ja venytellä ja urheilla kyllä eka päivinä, kun ei voi käydä pesullakaan. Ja on tikkien repeämisvaara (näin kävi yhdelle kaverille), jos kovin venyttelee tikkien aikaan.
Kipua ei varmaan paljoa ole, ja senhän saa pois kipulääkkeillä.

ei kannata todellakaan urheilla samana päivänä. itseltäni poistettiin lapaluun päältä luomi keväällä ja sit siitä viikon päästä ku poistettiin tikit, niin sitä seuraavana yönä aukes haava ja rupes norona vuotamaan verta, en edes mitenkään sitä venyttänyt tai muuta. tosi ruma arpi jäi ku haava aukes :/

Multa poistettu laserilla kaksi luomea samalla hoitokerralla eikä se häirinnyt yhtään. Toinen luomi oli kaulalla, toinen solisluun vieressä. Minä elin normaalia elämää heti poiston jälkeen. Luulisin, että riippuu poistamistavasta ja paikasta, jossa luomi on.

Minulta on poistettu monta luomea. Jos luomi poistetaan leikkaamalla, liikuntaa pitäisi välttää n. 2 viikkoa. Tämä siksi, että liikunnassa (etenkin ratsastuksessa) tulee venytyksiä ym., jotka voivat repäistä tikit. Huonossa tapauksessa saat tulehtuvan haavan ja repeytyneen, arpeutuvan arven. Omasta (huonosta) kokemuksesta voin sanoa, että ole varovainen! TSemppiä!

No siihen tulee pari tikkiä, ei ne menoa haittaa, ratsastuksessa enemmänkin alaselässä olevat tikit haittais. Mä ainakin menin töihin (raskas hoitotyö) ja ei mitään tapahtunut.

Minulta on poistettu monta luomea. Jos luomi poistetaan leikkaamalla, liikuntaa pitäisi välttää n. 2 viikkoa. Tämä siksi, että liikunnassa (etenkin ratsastuksessa) tulee venytyksiä ym., jotka voivat repäistä tikit. Huonossa tapauksessa saat tulehtuvan haavan ja repeytyneen, arpeutuvan arven. Omasta (huonosta) kokemuksesta voin sanoa, että ole varovainen! TSemppiä!

minulta on poistettu luomi redestä ja voiko silloin pelata sulkapalloa ja tanssia salsa ja karateta halusin vain tietää???

Yhteistyössä