Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Tänään pitäisi olla siirtopäivä... =) Tässä vielä hetken joudun jännittämään, että sanotaanko siellä ettei siirtoa voida tehdä... :( Itse en kyllä näin maallikkona näe mitään estettä siirrolle, olotila on täysin normaali jos pientä rintojen aristusta ei lasketa. Vatsa ei ole kipeä eikä oikeastaan enää edes turvoksissa.
Mun tuurillahan tässä käy kuitenkin niin, että siirtoa ei voida tehdä nyt. |O Sanoin miehelle, et mun puolesta hoidot saa sit siihen jäädäkki, jos siirtoa ei tänään tehdä. Juu, kaikki mulle heti nyt-meiniki täällä valloillaan. :saint:

Hei!

Lisäättekö minutkin vielä listalle. Meille on vk 38 tulossa 2. IVF:n 3 pas. Edellinen pas onnistui ja sain vihdoinkin plussan. Raskaus meni kuitenkin kesken vk 9. Vastoinkäymisistä huolimatta toivoa ei ole vielä menetetty ja toiveikkaana mennään taas.

Tsemppiä kaikille ja kovasti plussa tuulia tähänkin pinoon :)

Kiitos kaikille ihanista sanoista ja kaikesta tsemppauksesta! Olette korvaamattomia!! :)

Nyt olen saanut hyperin pois mielestä mutta synkistelen taas uusilla ajatuksilla.. hedelmöittyneitä olikin tänään vaan yhdeksän, mikä meidän kohdalla ei ole mikään huippulukema. Tässä syksyn aikana on sulatettu/siirretty 11 alkiota eikä niistä mikäään ole jatkanut jakautumistaan. Näin olleen mennään nyt pitkällä kaavalla ja alkioita viljellään ma asti. Pelkään pahoin että yksikään ei sinnittele sinne asti ja koko hoito ja kaikki kärsimys oli ihan turhaa.

Äititär, hienoa että pääsit siirtoon!! Teillä onkin hyvin alkioita pakkasessakin odottamassa mutta toivottavasti ette tarvitse niitä pitkään aikaan. :)

Dreamer, hienoa että olosi on vihdoin helpottanut. Onnea tulevaan siirtoon. :)

Voimia kaikille piinailuun ja uusille tervetuloa! :flower:

Niin, oliko teillä kellään kokemuksia tuosta pitkästä viljelystä?

Kyllä on köyhää :(
Vaivaiset 3 munarakkulaa kypsymässä, joista 1 vaan tarpeeksi suuri nyt, 2 kasvatellaan vielä, Puregon nostettiin 300yksikköön ja tänään aloitin myöskin Orgalutranit.
Jos se yksi vaan kypsyy, voipi ollakkin ettei tehdä puktiota lainkaan, elikkä ICSIstä tuleekin
tavallinen inssi!! Niin ne tuomiot muuttuu hovissa.
Kysäisinkin lääkäriltä, että miksikäs ihmeessä meille on ylipäätään aloitettu ICSIt (2 jo tehty aiemmin), kun miehen siittiöissä ei mitään vikaa ja liikkuu hyvin?! Vika kun todennäköisesti on enemmän mun munasoluissa, eli niitä hedelmöittymiskykyisiä ovuloin vain harvoin. Eipä juuri osannut vastata...
No maanantaina uusi ultra, ja kuulen kohtaloni :)

Kifa Suuret onnittelut hedelmöittymisistä! Nyt vielä tsemppi päällä, että kaikki jakaantuvat vielä ja saadaan huuruneniä pakkaseenkin. Toivottavastio niitä ei kuitenkaan tarvitsisi hetikohta käyttää. =)

Heni Ihan samoissa mennään ja samoilla kokemuksilla. :) Onko jo iltaa myöden tullut jo jotain tuntemuksia? Mulla alkoi tänään tuntumaan menkkamaista "särkyä", ei kuitenkaan niin pahaa, sellasta ihmeellistä tasasta tunnetta. Ja sellaisia outoja vihlasuja tuntuu välillä. Mitä lie mielikuvituksen oireita, mutta nämä ei ainakaan johdu Progeista. Ja kummallakaan aikaisemmalla kerralla ei ole tuntunut mitään vastaavaa. Niin ja mullakin on tissit tosi kipeät, mutta niin ne on ollut jo ennen siirtoa. :| Tekisi mieli mennä veritestiin, mutta jännempää se kai vaan on odottaa. Olen tosiaan ajatellut pissiä kristalliseen viinilasiin ja sitten siihen kastaa mun testitikkuni. :LOL: Voi sitten paiskata lasin nurkkaan ja toivoa sirpaleista onnea, mikäli en sitä kahta viivaa saa. Ei vaan, pitää vaan olla luottavainen. Tosi paljon jaksamista ja plussaonnea. Yhdessä jaksetaan paremmin. :hug:

ripperi Voi sua :hug: Annat miehen hoitaa pistelyn. Meilläkinn mies painoi lääkkeen nahkoihin, mutta itse pistin piikin. Mua vaan alkoi aina naurattaan, joten järjestely oli näin parempi. Joten katselet muualle kun mies hoitaa tilanteen. Ja muista, elämä on taas rikkaampi tämänkin kokemuksen jälkeen, vaikka en kyllä kenellekään soisi näitä kokemuksia. Mutta lahja, joka me saadaan tästä, on parasta kaikista :heart:

Äititär Onnen :hug: ja tarrasukat myös. Pikkuiset siellä hakevat parasta makuupaikkaa ja nauttivat maailman parhaasta paikasta Äidin lähellä. :heart:

Sartsa Siellä ne valioyksilöt kasvaa. Ja tosiaan isot tsempit loppupäiviin. Mäkin olen jotenkin ymmärtänyt, että ICSI tehdään sitten jos simpoissa vikaa. Mutta kyllä kai ne lääkärit sitte tietää mitä tekevät. =)

Voi, Sartsa, kuinka ikävää! :hug: Mutta koeta vielä ajatella, että kaksi pienempääkin ehtivät mukaan - ja ne ovatkin sitten ihan priimakamaa, imaisevat siittiön sisäänsä SLURPS! vaan, ja biologiparka saa jäädä ihmettelemään, että mitä oikein tapahtui! :LOL:

Just noin minäkin olen ajatellut, Amelie! Eli että tämä on vain seikkailu, josta pitää ottaa kaikki irti. Seikkailu ei välttämättä pääty hyvin, mutta ei se tarkoita, etteikö matkan varrella voisi olla hauskaakin.

Ja eilinen pistäminen meni mieheltä tosi hyvin. Kysyin, tahtooko, että kiukustutan sen ensin tyhjänpäiväisellä nalkuttamisella, jotta saa enemmän pontta pistokseen, mutta ei kuulemma tarvinnut - ei mokoma epäröinyt yhtään piikittää omaa vaimoaan! :LOL: Nytkin jäi ihan pieni tippa piikin päähän, kun sen veti ulos (meillä mies teki koko homman, minä vain puristin kaksin käsin makkaraa! :LOL: ). Mutta ei sitä niin paljon tullut kuin sillä ekalla kerralla, joten oletan, että normaalia ja että annos meni perille.

Oi, kun täällä on nyt niin jännät paikat monella! Pidän täällä peukkua pystyssä kaikkien puolesta! :heart:

Äititär: onnea piinailuun! Kifa: toivottavasti saatte paljon hyviä alkoita! Dreamer: toivottavasti siirto menee hyvin! Sartsa: peukkuja loppurutistukseen! ripperi: meilläkin mies aina pistää, saa olla mukana ja päteä kun kiertää kynää :) kaikille piinailijoille tsemppiä ja plussatuulia! ON: oltiin tosiaan ke naistenklinikalla nollaultrassa ja pistokset aloitin 250 annoksella puregonia. onko tosiaan niin että ensi ma on vain verikoe ja sitten ultrataan vain yhden kerran perjantaina ja siirto pitäisi olla sitten maanantaina - keskiviikkona? Mistä ne sitten tietää nostaa tai laskea annosta jos ei ultrata ja katsota mitä siellä tapahtuu? Felicitaksessa ultrattiin pari kertaa viikossa lyhyen kaavan aikana...

Toivorikas: ihan sama tuo hoitoputki meilläkin Väestöliitossa. Paitsi, että minulla vain 150 yksikkö Puregonia. Eli ke oli 0-ultra, ensi tiistaina verikoe ja perjantaina ultra. Ja viikolla 48 sitten punktio.

Sanoivat vaan, että siitä verikokeesta näkee, pitääkö annosta nostaa/laskea. Ehkä pitkällä kaavalla sitä ultraamista ei niin paljon tarvitakaan, kun on ollut se jarrulääke alla eivätkä munasarjat pääse siis ihan samalla lailla "villiintymään" kuin lyhyellä kaavalla voi käydä?

toivorikas ja ripperi Kyllä on niin eri käytäntöjä. Mulle on tehty kaksi pitkän kaavan hoitomuotoa TAYS:ssa ja molemmilla kerroilla on ultrattu kolmesti. 0-ultra, sitten piikittelyjen välissä (tarkistetaan annostuksen määrä ja miten munarakkulat kasvaa ja kuinka monta niitä on) ja kolmannella kerralla määritetään punktiopäivä ja tietysti sitä määrääkin siinä tsekataan ja ollaan jopa annostustakin vielä tarkisetettu. Itse olen ollut tyytyväinen kolmeen ultraan ja olen kyllä pitänyt sitä kakkosultraa tärkeänä. Mutta kyllä ne Teidänki lääkärit sitte hommansa osaa ja tietää. Ei kai muuten sitä niin tehtäisi. =)

Voi kehveli. Kirjotin pitkät pätkät ja sit se hävis jonnekin. :eek:

Ripperi : Pistokset oli mullekin tosi kova paikka. Edes itkun kanssa en ite pystynyt pistää, joten onneksi mies oli niin kultainen et halusi auttaa. Sanoi et edes sillä tavalla pystyy osallistumaan hoitoon, ku muutenhan kaikki kohdistuu muhun. Joten mies vain mukaan, näin myös hänkin kokee osallistuvansa kasvattelu aikaan. =)

Äititär: Paljon onnea, uskoa ja toivoa matkaan. Toivotaan että molemmat pienet tarttuu tiukasti matkaan. :hug:

Mulla oli eilen nyt se ultra. Onneksi kaikki on mennyt niinku pitää. Minä tollo kun olin ekan viikon syöny zumeja vain yhden päivässä kahden sijaan. Arvatkaa vaan kun huomasin. Oli taas pari valittua sanaa itselle sanottavana. :LOL: Ultrassa varmistui et ens keskiviikkona olis siirto. Jännää!!!! =) Monta kertaa kysyin lääkäriltä et mitkä on mahdollisuudet et varmasti päästään siirtoon. Sanoi et klinikalla missä ollaan hoidossa ei pakasteta kuin hyviä alkioita. Et on äärimmäisen harvinaista jos yksikään ei seitsemästä kestä sulatusta. Vähän helpottaa ku juttelin sen kaa, mut silti pelottaa, koska en todellakaan ole mikään Hannu Hanhi, vaan kaikki menee aina vaikeimman kautta. Nyt täytyy vain parannella tää flunssa mikä alkoi toissa iltana, et saadaan pienelle huuru-ukolle paras mahdollinen kasvualusta.

Voisiko joku olla niin kiltti ja päivittää munkin tiedot listaan. Eli 1. ivf/icsi 1.pas 18.11

Mukavaa perjantaita kaikille , 13:ta päivästä huolimatta. =)

Memma77

Jei, kiitos Memma, kiva kuulla, etten ole ainoa piikityskyvytön :LOL: Ja mies tuntui tosiaan pitävän siitä, että saa tehdä jotain. Tosin minä en antanut hänen käännellä sitä annosta, vaan laitoin kaiken valmiiksi neulaa myöten ja käskin sitten vaan tökätä! :LOL:

Nyt alkoi kyllä huolettaa, miksi ne eivät meille (ja toivorikkaalle) suo tuota kakkosultraa. Minua vielä oikein erikseen varoiteltiin, että koska minulla on ylipainoa sen verran reippaasti, sen oikean annostuksen arvioiminen voi kuulemma olla vaikeaa. Eli voi olla, ettei tule vastetta kovin alhaisella annoksella, mutta toisaalta pienikin annostuksen nosto voi heittää päälle hyperin.

Mutta kai on vaan uskottava ja luotettava lääkäriin, kyllä se tietää paremmin. :ashamed:

Memma: Uskon että siirtoon pääsette! Amelie: kyllä munkin mielestä olis parempi olla se yksi ultra siinä välissä, viikko on jotenkin pitkä aika ettei yhtään tarkisteta. Mitä jos olis vaikka huonosti kasvanut, jos ei ultrata niin sitä ei huomata eikä voida annostusta lisätä. No, eipä kai ole paljoakaan sanomista tuolla julkisella puolella siitä hoidon kulusta. Ehkä myös niinkuin Ripperi sanoi niin pitkällä kaavalla ei ole niin suurta villiintymisen vaaraa. Lääkärihän sanoikin mulle että "tuskinpa me sulle mitään hyperiä aikaiseksi saadaan" nimimerkillä melko maho lehmä.... En tiiä jotenkin hirvittää se ensi viikko, ehkä hiukan saattaa jännittää mikä se tulos sitten perjantain ultrassa on. Herran haltuun vaan. :LOL:

Siirto on nyt sitten tehty (oli muuten tukalat paikat kun tankkasin ihan hulluna nestettä kotona ja sitten pompin ihan tuskissani pitkin odotushuonetta niin että hoitaja tuli oikein katsomaan että mikä on hätänä :LOL: ) ja hyvin meni. Kaikki 8 hedelmöittynyttä solua olivat lähteneet jakautumaan ja niistä 6 oli priimaa, 1 siirrettiin ja 5 huurunokkaa saatiin pakastimeenkin :)

Kifa hienoa että teidän alkiot olivat lähteneet hyvin jakautumaan ja onnittelut siirrosta!! Tällä jännitän ihan hysteerisenä biologin soittoa, että mitä meidän alkioille on tapahtunut. Normaalisti mekin oltaisi jo oltu siirrossa, mutta nyt täytyy hermoilla maanantaille asti. :headwall:

Yhteistyössä