Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Moi! Täällä yksi uusi lapseton ilmoittautuisi mukaan. Meillä takana yksi epäonnistunut ICSI helmikuussa -09 eikä yhtään alkiota jäänyt pakkaseen. Silloin kirjoittelinkin tänne palstalle. Ikää mulla on 36 v. ja mies 40+. Rahatilanne ei antanut periksi aloittaa uutta hoitoa aiemmin, mutta nyt yritetään vielä kerran, kun lääkekatto vielä turvaa lääkkeiden saannin vuoden loppuun asti. Synarelaa olen sumutellut jo jonkin aikaa ja maanantaina 16.11. alan piikittää Puregonia. Jos kaikki menee hyvin niin toimenpideviikko olisi sitten viikolla 49 eli joulukuun eka viikko. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!
 
Sebu Tsemppiä maanantain odotteluun!!! =)

Mulla huurulainen laitettiin tänään matkaan ja piinailu siis taas jatkuu :heart:
Toivon ihan hirveesti selkeitä raskausoireita. Ei haittaa vaikka oksu lentäis kaaressa kunhan vaan huuru hönkis matkassa :LOL:

Niin ja Memmalle piti vielä sanoa, että ihan varmasti pääsette siirtoon!! :) Tsemppi odotukseen!!

Kivaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
Sain vihdoin ja viimein puhelun biologilta ja uutiset olivat hyvät. :) 8 alkiota on lähtenyt jakautumaan, ja ovat juuri sillä asteella kun tänään pitäisikin (2, 3 -ja 4-soluisia). Tällä hetkellä siis näyttää siltä että päästään maanantaina siirtoon. Ellei sitten hyperi iske tai kaikki kuihdu pois viikonlopun aikana (sekin onmahdollista). Tää on kyllä niin veitsen terällä elämistä, eilen olin aallon pohjalla ja tänään onneni kukkuloilla!!! Kunhan vaan edes yksi jatkaisi matkaa maanantaille asti. :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tervetuloa uusille!

Helmiina, toivotaan sulle ihan kamalasti kamalia oireita. ;)
 
Mahtavaa Sebu! Varmasti pääsette siirtoon kun jakautuvia alkioita on noin paljon :)
Oon vähän pihalla pinon tapahtumista kun netti on pätkinyt ja hermo palanut kun on yrittäny täällä käydä, argh....
Paljon on tapahtunut ja Helmiina, Kifa ja Äititär ainakin olette päässeet kanssani piinailemaan :) Tsemppiä!
Tervetuloa porukkaan Cateye .
Ja Firefox tervetuloa sakkiin myös. Pahoittelut keskenmenosta, olin mukana iloitsemassa plussastasi taannoin :| Kovasti voimia uuteen yritykseen, hieno asia että pystyt suuntaamaan jo tulevaisuuteen menetyksen jälkeen!
Täällä tungetaan lugeja ja yritetään olla ajattelematta mitä tuolla alhaalla tapahtuu.. vai tapahtuuko mitään.. tätä normipiinaa...
Mietin muuten miten nuo pp:t näissä passeissa menee. Onko pp0 alkionsiirtopäivä, yleensähän se on punktiopäivä? Itse ainakin laitoin siirtopäivän pp0:ksi. Eli nyt ollaan menossa pp4 :ssä. Mä en voi päivittää listaa, kun tää nettiyhteys on niin paska että kestää tuhannen kauan ladata yks sivu!
Positiivista energiaa kaikille! :heart: :heart: :heart:
 
Aiemmin tänne kirjoittelinkin kun oli tiedossa että ivf:ään taas lähdetään... Eilen aloitin Pergoveris-pistokset. Kolmas IVF-hoito on kyseessä. Edellisen ansiosta meillä on reilu 1-v. pikkutaapero.

Ongelmana meillä on alkioiden jakautumattomuus, johon voi vain arvailla syitä. Molemmissa edellisissä hoidoissa tuli hyvät saaliit munasoluja ja hedelmöittyminen sujui hienosti - suurin osa hedelmöittyi normaalisti. Mutta sitten homma tyssäsi alkioiden jakautumattomuuteen. Kummassakaan ei saatu pakkaseen yhtään. Ekassa oli vain yksi siirtokelpoinen -> ei tulosta. Tokassa hoidossa siirrettiin 2 alkioita 4-soluvaiheessa eli melko aikaisin, 2 pv punktiosta (ei voitu odottaa viikonlopun yli). Ja toinen niistä lähti! Nyt haaveissa pikkuveli tai -sisko tuolle maailman ihanimmalle ihmelapselle :)

Viimeksi Menopur + Orgalutran + Pregnyl. Ekassa hoidossa oli Gonal + Orgalutran + Pregnyl. Nyt siis Pergoveris + Orgalutran + Pregnyl.

Takana 3 vuotta lapsettomuutta.

JÄNNITTÄÄ!!! Onneksi täällä voi seurailla muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia.
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




lauantai 14.11. VKO 46

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11. PP12

Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11. PP10

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11. PP8

Heni 2. IVF siirto 6.11. PP8

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11. PP4

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11. PP4

Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP2

dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11. PP1

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP1

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11.

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11.

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11.

Minska 2.ICSI, vko47-48

Linda76 3.IVF

Firefox 2.IVF 3.PAS, vko48

Sarma 2.ICSI

Cateye 2.ICSI, vko 49

turilainen 2.IVF marraskuussa

sartsa-70 ICSI vk 47-48

Sannis-75 1. IVF 1.PAS

ripperi77 1. IVF, marraskuussa

Pirppa75 2. IVF

Plastex 2.IVF, tammikuussa?

shenda81 2.IVF tammikuussa?, tutkimukset meneillään?



~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~






 
täh??! kirjoitin äsken pitkät sepustukset ja nyt niitä ei ookkaan missään. mihinköhän ne katos?!

kiitokset, siirto meni hyvin! kaksi 8-soluista siirrettiin ja jatkoviljelyyn maanantaille jäi vielä 9. toivotaan että siellä olis muutama sitkeä sissi.

palailen paremmalla ajalla. :heart: :heart:
 
Huomenna se sit alkais matka tampereelle. Maanantaina 16.11 (ei 15 niikun listassa :p ) olis punktio. Vähän alkaa kyllä jo jänskättää vaikka kuinka oon koittanu asennoitua ihan normi gynellä käyntiin. Mielessä vaan pyörii jotain kauhukuvia ultralaitteesta jossa on neula |O
Muuten olo on kyllä ihan ok kun muistaa ettei laita jalkaan yhtään kiristäviä housuja. Tämmöset kummari vyötäröiset on hyvät. Eilennä meinas töissä olla vähän kiukkunen olotila kun housut alko kiristää eikä oikein kärsiny pitkiä aseklia ottaa. Välillä olin ku vanha mummeli joka töpöttelee etiäpäin :LOL:
Tänään ois klo 22 pregnyl piikin vuoro, saas nährä kuinka seuraavat kaks yötä nukutaan vai nukutaanko olleskaa. Tulen sit maanantaina kertoilemaan millanen saalis on saatu :)
Mites muuten, millon sairaalalta yleensä ilmotellaan pääseekö siirtoon asti vai tyssäskö homma punktioon?
 
Heti seuraavalle aamulle yleensä antavat soittoajan jolloin kuulee moniko soluista hedelmöittyi. Sen lopullisen vastauksen (=montako lähti vielä jakaantumaankin) kuulee tietysti vasta siirtoaamuna.
 
Nyt kyllä alkoi korpeamaan niin kovaa, että tekisi mieli huutaa: miehelle nousi yöllä kuume. KOVA kuume. Ja meillä pitäisi olla punktio reilun viikon päästä.

Ensinnäkin pelottaa, että koko hoito tyssää nyt tähän. Koska jos minä sairastun heti perään (mikä varmaan on oletettavaa), koko punktiota ei voida tehdä, kun eivät ne päästä minua edes klinikan ovista sisään. Ja vaikka ihme tapahtuisikin enkä sairastuisi, kuinkakohan monta niistä alunperinkin vähistä siittiöistä enää on elossa influenssan jälkeen?! Hyvä jos se yksi siellä enää edes pyristelee paikoillaan, hakkaa houreista päätään maljan reunaan... :0

Juuri tätä olen pelännyt koko ajan. VAikka kuinka itse yrittäisi pysyä pöpöttömänä, mies on ala-asteen opettaja ja kantaa kotiin kaikki taudit, mitä lapsilla vaan voi olla. Ja tietty siellä koulussa oli jo alkanut tämä sikaflunssa jyllätä.

Voi p***leen *p***le. Ota tässä nyt sitten kalliita lääkkeitä, kun jo tietää, että ne menevät kaikki hukkaan. Ja joudun sitten vielä pistämään itse, kun eihän tuo miesparka osuisi edes veneestä veteen tuossa tilassa! :headwall: :headwall: :headwall:
 
Piiuli-74: on kyllä. Ekat "väliaikatiedot" eli talteen saatujen munisten määrä ja miehen siemennesteen laatu (joka määrää sen, tehdäänkö IVF vai ICSI) kerrottiin jo heti toimenpiteen jälkeen.

Ripperi77: ikävää että miehesi sairastui, mutta kyllähän viikossa ehtii hyvin toipua (miehet ei muutenkaan tunnu koskaan sairastavan yhtä pitkään kuin naiset) eikä influenssa yleensä siittiöihin vaikuta kun enemmänhän se tuolla hengitysteissä jyllää.
 
Kifa Meillä on jo tiedossa, että ICSI on kyseessä. Paitsi ehkä siinä tapauksessa jos simpoissa on joku ihme parantuminen tapahtunu. Tuota kyllä epäilen vahvasti koska viimesessä ultrassa lääkäri katteli tuloksia ja naureskellen kysy, että onko kyseessä edes sama mies kun edellis kerralla. oli niin roimasti menny huonompaan suuntaan :|
Ripperi nyt otat vaan troppeja ettei sinuun iske. Uskoisin kyllä miehen kerkeevän parantua siihen mennessä. Meille ainakin sanottiin ettei pelkkä flunssa kummallakaan mitään haittaa mutta kuumeessa eivät toimenpiteitä tee.
 
Piiuli-74: meillä itse asiassa kävi niin että miehen punktiopäivän näytteessä oli melkein kymmenkertaisesti siittiöitä aiempiin näytteisiin nähden ja liikkuvuuskin parempi. ICSI tehtiin silti kun lääkärin mielestä "ei kannata ottaa riskejä". Aiemmat näytteet siis olivat olleet lääkityskokeilusta huolimatta toinen toistaan huonompia mutta ehkä se lääkitys sitten tehosi vähän viiveellä tai jotain...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ripperi77:
Nyt kyllä alkoi korpeamaan niin kovaa, että tekisi mieli huutaa: miehelle nousi yöllä kuume. KOVA kuume. Ja meillä pitäisi olla punktio reilun viikon päästä.
kuume on kyllä se kaikista pahin simppojen tuho, kun sairastaa. :/
meillä oli miehellä 38,5 lauantaina kuumetta, kun tiistaina oli punktio. sanoivat että kuume voi vaikuttaa. en sitten tiedä oliko siittiöt muuten vaan HITAITA, vai oliko kuume sen tehnyt??!! muutenkin kyl olis ICSI tehty, joten toivottiin vaan että olis ne muutama elävä siittiö hedelmöitystä varten. ja olihan niitä.

kysyin lääkäriltä, että mitä jos sairastuu influenssaan.. mulle sanottiin että punktio jätetään tekemättä vain siinä tapauksessa että olen TEHOLLA.. että aika kipee saa olla.

joten oleppa nyt huoleti.
ja jos haluaa jotenkin edes yrittää vaikuttaa siihen sairastumiseesi niin suosittelen D-vitamiinia OIKEIN REILUSTI! eli yli 100µg nyt heti niin kauan että tää flunssakausi on ohi. sen D-vitskun pitää olla luontaista, esim. D-Pearls apteekista tai luontaistuotekaupasta jotain.

no, mutta toivotaan nyt ettet sä tule kipeeksi. bdbdbdbdbd
 
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
ja krisse: miten oot jaksanut 5!!!! IVF:ää? millä ajalla ne on ollut?
musta tuntuu, että seuraava IVF on sit meillä aikasintaan ens syksynä. (jos tarvetta - toivottavasti ei!)
tää on liian rankaa!
Ekat 2 IVF tehtiin Avalla vuonna 2005 ja siitä toisesta (PASista) syntyi lapsi 06. Nyt Taysissa 3xIVF vuonna 2009.

Ja YHTÄÄN hoitoa ei lisä tule, se on jo päätetty (myös pankkitili oli samaa mieltä ;) ) eli jäämme sitten yksilapsiseksi perheeksi. mikä toki ihan hyvä sekin :)
 
Kiitos kaikille uskon valamisesta ja sori tämä omanapaisuus! :hug: On nyt vaan niin uskomattoman turhautunut olo, kun huomenna pitäisi ottaa käyttöön uusi ampullikin ja samaan aikaan vieressä nukkuu kuumeinen, röhivä ja oksenteleva mies. Sillä on niin selvät sikaflunssan oireet, ettei epäilystäkään. Jotenkin tulee jo melkein sellainen alistunut olo, että en minä voi tästä selvitä, että kyllähän se tauti tulee sitten minullekin. Ja kun siinä taitaa vielä olla se 3-7 päivää itämisaikaa, saatan hyvinkin olla kuumeessa juuri, kun pitäisi punkteerata. :'(

Dreamer: Millä klinikalla sinulle oli sanottu, että vasta kun olet teholla, punktiota ei tehdä? Koska meille ilmoitettiin Naistenklinikalta jo elokuussa, että hoidot keskeytetään, jos meistä jompikumpi sairastuu H1N1:een. Tämä ilmeisesti, koska eivät halua meitä tartuttamaan muita klinikalla kävijöitä (etenkin raskaana olevia). Ja luin netistä, että Felicitaksella sama käytäntö. Me olemme Väestöliitossa, heidän käytäntöjään ajattelin varovaisesti tiedustella huomenna, kun käyn siellä verikokeessa.

Mutta jatkan siis vitamiinien pumppausta ja toivon parasta (ja pelkään pahinta...)

Ja pidän peukkuja Kristiinalle, jotta olisi merkki ihan jostain muusta kuin menkoista!
 
ripperi Voi ei, kuulostaa tosi kurjalta. Onhan se tosi vaikea välttyä taudilta kun oma mies sairastaa. Olen tosi tosi tosi pahoillani. Mutta nyt vaan luotetaan, että se olisikin tavallista flunssaa. Ja troppia vaan kovasti je selätät sen taudin! :hug: Mä pelkään myös ihan hirveästi sikayskää, ja mulla on varmaan mennyt koko homma jo ihan yli. Menen kotonakin kaikki ovenkahvat, wc:t, kaapinovet yms läpi päivittäin desinfiointiaineella ja käsiäni huuhdon taukoamatta ja suurkulutan käsidesiä. Pelottaa niin hirveästi!! Olen nyt pp 10, ja uskon että peli on menetetty jos se muhun iskee. Vaikka tunne on jo niin vahva siitä, että tää homma on jo karahtanut kiville. :'(

).( Pitäis kai noikin sulut kääntää toisin päin kun painoa kertyy näiden hoitojen aikana. :ashamed: Tosiaan, tuntuu siltä, että peli on jo menetetty. KAIKKI oireet on hävinnyt, jopa tissitkin on jo melkein normaalit. Menkkaoireita on ajoittain, mutta ei ne kyllä raskausoireita ole. En jaksa uskoa enää ja olen jo ihan masentunut. Taidan testaillakin jo aikaisemmin. Menkkojen pitäis alkaa huomenna, jos ovat tullakseen, mutta kai noi proget pitää nekin pois ja tää piina jatkuu perjantaille. :eek: Anteeksi tällainen vuodatus, mutta nyt taas on ihan epätoivoinen hetki. Työt ei kiinnosta pätkääkään. :ashamed:
 
Amelie80 mulla ihan samat fiilikset ja tuntemukset. Tissit ihan normaalit ja ajoittain menkkatuntemuksia. Eroa kumminki viime kertaan on tosi paljon ku viimeks ei ollu mitään oireita paitsi sit pp9 alko ihan älyttömät menkkajuilinnat, mutta nyt niitä ei oo. Itse testaan vasta pp13 aamulla ku sillon on vapaapäivä ja aika klinikallekkin (pääsee tilittää lääkärille) :)
 

Yhteistyössä