Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Tulen ihan pikaisesti kertomaan kuulumisia, ja palaan myöhemmin lukemaan teidän kuulumisia. Sain juuri puhelun klinikalta että tilanne näyttää hyvältä ja jopa neljä pikkuista on jatkanut matkaa tähän päivään asti. :) Nyt vaan toivon että turpea vatsani ei estäisi alkionsiirta, mutta tunnin päästähän se selviää!!!
 
Voi, Amelie ja Heni, toivottavasti pelkonne ovat turhia! Koska toivoisin näkeväni niin kovasti jotain valoa tunnelin päässä, edes sitten toisille jos ei itselle.

Että elkää nyt vielä heittäkö pyyhettä kehään, ei mikään ole vielä ohi! Oireettomuus on kuitenkin yksi yleisin raskausoire. :hug:
 
Ripperi: Kohtalotoveri täällä. Mieheni sikaflunssassa ja toistaiseksi minä ja esikoisemme terveitä. Voi sitä desinfektioaineiden käyttöä. Minulla yli viikko rokotteen ottamisesta ja jännitän riittääkö se pitämään taudin pois minusta. Tytölle piti ottaa tänään rokote mutta tarkkailen tilannetta olisiko se turha juttu, jos on jo saanut tartunnan. Olemme koko perhe karanteenissa ja vien sitten tytön loppuviikosta rokotukseen jos hän ei sairastu ennen sitä.

Muuten piinailupäivä 6 meneillään ja ei mitään ihmeellisiä oireita. Tässä ei oikein ehdi kaikelta touhulta ajatella mahdollista kyytiläistä. Toisaalta hyvä niin!

Saara ja Huuru-Martti pp 6
 
Mahtavaa Sebu!! Pidän kovasti peukkuja sulle, ettei mahasi ole turpea!! Ilmottelehan miten käy =) Ja kiitos paljon että toivot mulle kamalan paljon kamalia raskausoireita :LOL:

Pirpana Mustakin on kivaa, että meitä on nyt monta yhdessä piinailijaa!! =)

Ripperi Voi eiiii...voin kuvitella sun fiilikset... :( Toivon todella paljon, että sinä säästyt tuolta taudilta!!

Tsemppiä kaikille teille, jotka olette piinailuissa pidemmällä!!! Kyttäilen teidän oireita täällä =)
 
Lukaisin pikaisesti kuulumisianne ja kyllä täällä taas koetellaan monia. Toivotaan että kaikki pysymme terveinä, ainakin niin pitkään että hoidot on loppuun asti saatettu. Jaksamisia vielä piinailijoille, älkääkä ihan vielä luovuttako, vaikka miten pahalta tuntuisi!! :hug:

Kotiuduin juuri alkionsiirrosta ja nyt kyydissä on kaksi blasto-vaiheen pikku-ukkoa. Biologi sanoi että mahdollisuudet raskautua on hyvät ja pakkaseenkin saadaan luultavasti kaksi blasto-vaiheen alkiota. Virallinen testipäivä on 30.11, mutta testin pitäisi kuitenkin näyttää jo positiivista 27.11 jos alkio/t kiinnittyneet. Ihanaa että piinapäiviä on vähemmän, vaikka viimeiset viisi vuorokauttakin ovat jo olleet yhtä piinaa.

Voimia kaikille piinailijoille ja halauksia kaikille!

Sebu ja pikku-ukot :heart: :heart:
 
Hei, lisäättekö minut jossain veiheessa listaan!?!
Näytti olevan aika pitkä tuo teidän pino...
mutta nyt kuulkaas naiset jouluun mennessä testataan niitä PLUSSIA, ja PALJON!!!!

Tänä aamuna alkoi niin ahdistaa ja masentaa negatestin jälkeen, että pakko purkaa johonkin. Sellaisille jotka ymmärtää oikeasti mitä tämä on!!!
Muutamaan otteeseen kirjoittelin tuolla inseminaatio-pinossa, mutta nyt päätettiin siirtyä tehokkaampaan hoitoon. Taustaa; esikko pian 2v sai alkunsa parin vuoden yrityksen jälkeen toisesta kierrosta, jossa clomit ja terot. Nytpä ei päästykään niin helpolla, vaan matka jatkuu. Yrittämistä sekin oli ja täyttä tuskaa silloin, koen kuitenkin että aika helposti se silti kävi, vaikka aikaa veikin.

Käytynä tähän mennessä siis kolme inssiä treen Avalla, joista ei tulosta. viime kerralla oli miehen simpat huomattavsti heikompia kuin aiemmilla kerroilla..aiemmin niitä on ihan kehuttu!
No tänään soiteltiin Avalle ja meidän toiveesta muutettiin suunnitelma 4.inssistä IVF/iCSI hoidoksi alkavaan kiertoon.

Kysynkin nyt jos jollain kokemusta???kun lääkäri sanoi että simppojen perusteella ICSI tulee kysymykseen ja kuitenkin lähes samassa lauseessa suositteli meitä vielä kokeilemaan innsiä, siis mitä!? Jos simpat niin heikkolaatuisia, että IVF:ää ei kannata yrittää, niin miksi sitten inssiä?? En huomannut kysyä, tietenkää....ONKO kellää kokemusta???

Näillä näkymin siis kuun vaihteessa eka hoito. lääkkeeksi tulee Gonal-F ja muusta en vielä tiedä...

Sori, en ehtinyt vielä kovin paljoa lueskella noita teidän juttujanne, et olisin perillä kuka missäkin vaiheessa menee, mut eiköhän se tässä sit selviä B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ripperi77:
Dreamer: Millä klinikalla sinulle oli sanottu, että vasta kun olet teholla, punktiota ei tehdä? Koska meille ilmoitettiin Naistenklinikalta jo elokuussa, että hoidot keskeytetään, jos meistä jompikumpi sairastuu H1N1:een. Tämä ilmeisesti, koska eivät halua meitä tartuttamaan muita klinikalla kävijöitä (etenkin raskaana olevia). Ja luin netistä, että Felicitaksella sama käytäntö. Me olemme Väestöliitossa, heidän käytäntöjään ajattelin varovaisesti tiedustella huomenna, kun käyn siellä verikokeessa.
no, satakunnan keskussairaalassa... mutta silloin edellisviikolla tuo tauti ei vielä ollut näin levinnyt kuin nyt... joten vois se tietty olla, että se olis peruttu jos oikeesti olisin ollut sikaflunssassa. Tayssissä tehtiin punktio ja siirto.
 
tervetuloa Katjuzka! lisään sut ku tästä ehdin. :)

Sebu: onnittelut kahdesta loistoyksilöstä!!! :heart: sitten piinaillaan ihan samaan aikaan.
eli onkos se niin, että sun kaksoset alkaa nyt heti etsimään paikkaa sun kohdussa, ja kiinnittyvät mahdollisesti aika pian - tänään? huomenna viimeistään?
mä oon vähän aatellut että jospa mun veiteikat (tai toinen ainakin) olis kiinnittyny tänään. ;) toivossa on hyvä elää jne... :saint:

ai niin. höh. ei kiva Heni ja Amelie, että tunnette toivon jo kadonneen. :( toivotaan nyt vielä sitä plussaa!
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




maanantai 16.11. VKO 47

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11. PP14

Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11. PP12

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11. PP10

Heni 2. IVF siirto 6.11. PP10

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11. PP6

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11. PP6

Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP4

dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11. PP3

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP3

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP0

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11.

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11.

Minska 2.ICSI, vko47-48

ripperi77 1. IVF, vko 48

Linda76 3.IVF

Firefox 2.IVF 3.PAS, vko48

Sarma 2.ICSI

Cateye 2.ICSI, vko 49

turilainen 2.IVF marraskuussa

sartsa-70 ICSI vk 47-48

Sannis-75 1. IVF 1.PAS

katjuzka 1. IVF/ICSI

Pirppa75 2. IVF

Plastex 2.IVF, tammikuussa?

shenda81 2.IVF tammikuussa?, tutkimukset meneillään?



~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~







 
Dreamer alkiot oli nyt siinä ontelovaiheessa, josta ne kasvaa niin kauan että "kuori poksahtaa" ja sen jälkeen kiinnittyminen on mahdollista. Tämä vaihe vastasi alkioiden ikää ja luin netistä että blastot kiinnitttyy n. 6-8 päivä, joka menisi aika yksi yhteen sen biologin jutustelun kanssa. Kivaa kyllä piinata yhdessä!!! Meinaan testata kyllä jo silloin perjantaina vaikka virallinen testipäivä onkin myöhemmin. Nyt vaan täytyy muistaa laitta proget säännöllisesti ja juodakin vielä. Toivotaan nyt kovasti että saataisiin plussia aikaan. :heart: :heart:
 
Eka piikki pistetty. Mulla on sellainen tilanne, että joudun tukosriskin välttämiseksi pistämään joka päivä myös Klexane-piikin...siis 2 piikkiä päivässä. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Tunteet on jotenkin pinnassa...viimeksi aloittaminen tuntui paljon helpommalta. Nyt tuli piikkien jälkeen kyyneleet silmiin - mietin, että miksi tää oman lapsen saaminen on osalle meistä niin vaikeeta? Viimeksi mulla ei myöskään Synarela saanut mitään vuotoja aikaseks - nyt on menkkojen jälkeen tiputellut monta päivää. Taitaa olla ainakin mulle tulossa ekaa yrityskertaa vaikeampi hoito...?
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




tiistai 17.11. VKO 47


Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11. PP13

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11. PP11

Heni 2. IVF siirto 6.11. PP11

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11. PP7

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11. PP7

Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP5

dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11. PP4

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11. PP4

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP4

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP1

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11.

Minska 2.ICSI, vko47-48

ripperi77 1. IVF, vko 48

Linda76 3.IVF

Firefox 2.IVF 3.PAS, vko48

Sarma 2.ICSI

Cateye 2.ICSI, vko 49

turilainen 2.IVF marraskuussa

sartsa-70 ICSI vk 47-48

Sannis-75 1. IVF 1.PAS

katjuzka 1. IVF/ICSI

Pirppa75 2. IVF

Plastex 2.IVF, tammikuussa?

shenda81 2.IVF tammikuussa?, tutkimukset meneillään?



~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~







:'( myöhemmin onnistuvat :hug:

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.
 
Niinpä siinä sitten TAAS kävi. Tein aamulla testin (pp11) herkällä (10) testillä ja nega paukahti. :'( En varmaan muuten olis testannutkaan, mutta niin hyvin tunnen kroppani, että tiesin jo tuloksen. Jatkan nyt kuitenkin vielä progeja, ainakin siihen asti kun menkat alkaa. Taitaa olla jo tulossa... Suunta kohti siis PAS:a, joka menee sitten vasta tammikuun loppuun, joulutauon takia. Ja tuskin tekevät nyt heti seuraavaan kiertoon uutta yritystä.

Mä jään tästä pikkuhiljaa taka-alalle, mutta seuraan kyllä miten teille muille piinailijoille käy. Todella toivon, että saisitte plussia ja paljon. :heart:
 
Amelie, oon kovin surullinen sun puolesta.. :hug:

Tervetuloa Katjuzka!! =)

Hienoa Sebu, sait kaksi kaveria matkaan!! :heart: :heart: Mua alko kiinnostaan mitä aikaisemmin tuossa kirjoittelit. Miten kauan alkio on ontelovaiheessa? Moniko soluisena alkio "poksahtaa? "Mulla oli 5 soluinen kaveri, joka siirrettiin eli mitenköhän kauan sillä kestää ennenkuin sen "poksahtais"..?


Heni ja Amelie toivottavasti teidän pelot on turhia ja saataisiin pian hyviä plussaisia uutisia!! :heart:
 
Voi itku, Amelie, olen pahoillani! :hug:
Samoin lohtuhalaus sinulle, Pelkkää kriisiä
Sebulle onnittelut kahdesta valioyksilöstä. Eiköhän niistä jompi kumpi ainakin tarraa kiinni, kun ovat jo noin pitkällä jakautumisessakin :)
Katjuzalle tervetuloa remmiin!
SaaraX, Sikalunssasta... Sain rokotteen ensimmäisten joukossa, onko siitä nyt kolme viikkoa. Mulle nousi rokotteesta kuume ja seuraavana päivänä oli lihassärkyjä. Noin vuorokauden oli nattelo olo. Sain rokotteen tiistaina ja puoliso sairastui lauantaina. Ja minä en sitten saanut sitä varsinaista tautia joten ainakin mun kohdalla immuniteetti tuli nopeampaa kuin kahdessa viikossa :) epäilen, että kohtuullisen voimakas reaktio rokotteeseen teki sen, että vasta-aineita tuli nopeampaa.
Toivottavasti sulla riittää tuo viikko estämään taudin tuleminen! Tuliko sulla mitään reaktiota?
Miten muuten piinailu, mennään samassa aikataulussa? Onko tuntemuksia?
Täällä ei yhtikäs mitään. Eilen jumpalla alamahaa juili vähän mutta niinhän se on juilinu aina negakerroissakin...
Ripperille peukut pystyyn, että tauti pysyy poissa! Eihän se kaikille tule vaikkei olis rokotetta saanutkaan!!!
Cateye, voimia! Nää hoidot ja kaikki on ihan perseestä ja elämä on hiton epäreilua!! Mutta tässä ollaan eikä muuta voida! En tiedä lohduttaako se yhtään mutta suurin osa meistä kuitenkin pääsee haluttuun lopputulokseen pitkien ja vaikeidenkin taipaleiden jälkeen! Aina on toivoa!
:heart: :heart: :heart:
 
Lämmin :hug: pelkkää kriisiä ja Amelie!

(.) Paino noussut näiden hoitojen aikana 6 kiloa! |O |O On pakko ollut siirtyä löysempiin vaatteisiin. :|
Olotila muuten normaali, paitsi rinnat on tosi tosi arat...
Kuvittelin, että olisin aivan hepulissa nää piinailupäivät, mutta eipä koko asia käy mielessä kuin lugejen laittoaikaan. :ashamed: Jostain syystä minulla on ollut perjantai-illasta lähtien fiilikset, että luget menee täysin hukkaan. Olen varma, että menkat tulee parin viikon sisään ja testi on nega... Yritän miten vaan ajatella, että kyllähän sieltä se plussaki voi tulla, niin alitajunnassani tiedän, että meille ei vain plussaa tästä hoidosta tule.
 
Voi kurjuus, Amelie ja Pelkkää kriisiä! Ihan hirveän iso :hug: kummallekin!

Minä täällä vielä sinnittelen terveiden kirjoissa. Mies on yhä taju kankaalla, vaikka kuume onkin jo hellittänyt. Sama on meno meillä kuin sinullakin, SaaraX: olen pessyt käsiä ja puhdistanut valokatkaisimia ja ovenkahvoja noin tunnin välein kuin joku siivoushullu! :LOL: Pakkohan sitä on jaksaa toivoa, ettei tarttuisi, vaikka kuinka luovutusfiilis jo olisikin. Koska ei niitä piikkejä itseensä iske silkan huvin ja urheilun vuoksi!

Ja Pirpanalle: viikko rokotteesta on riittänyt joillekin, ei kaikille. Esim. anoppini on ollut viime viikosta asti teholla sikaflunssan aiheuttamien hengitysvaikeuksien takia (hänellä liuta pitkäaikaissairauksia, mm. astma) ja hänellä siis oireet alkoivat n. viikko rokotteen saamisesta (tartunta vahvistettiin sairaalassa n. 1,5 viikkoa rokotteesta). Että varovainen pitää olla!

Lisää omaa napaa: Aamulla kävin ekassa verikokeessa, siis 6 päivää Puregonia takana. Iltapäivällä pitäisi sitten kuulla, pitääkö nostaa/laskea annosta. Alavatsa on ollut lievästi arka pari viime päivää, tiedä sitten, johtuuko muniksista vai vaan ilmasta :LOL:

Milloin niiden munisten kasvamisen pitäisi alkaa tuntua? Tuleeko kipuilua (jos edes tulee) vasta ihan viimeisinä päivinä ennen punktiota? Meillä siis punktio pitäisi olla ensi viikolla, päivä määräytyy ultrassa vasta perjantaina, jos vaan kestän terveenä sinne asti...

Ja vielä vähän (.): Ja sen olen huomannut, että aivan järjetön väsymys näistä lääkkeistä on tullut! Joka ilta olen nyt nukahtanut vähän sen Synarelan ja Puregonin ottamisen jälkeen sohvalle (siis n. klo 20) ja herännyt siitä sitten säpsähtäen, kun kymppiuutiset alkaa. Ja kun sitten pääsee sänkyyn, uni ei meinaakaan tulla! Tietty aamulla herään sitten jo puol kuuden maissa, vaikka kello olisi soimassa vasta tuntia myöhemmin, eli väsymys on ainaista! Ja siihen vielä päänsärky, joka tosin varmaan johtuu hartioista eikä lääkkeistä, mutta saa olon vielä vähän suttuisemmaksi.

Niin ja jano, se on lisääntynyt ihan selvästi. Juon yleensäkin aika paljon, koska olen yrittänyt laihduttaa, mutta nyt tuntuu, ettei mikään riitä! 3 litraa menee päivässä ihan kevyesti, ja vieläkin vähän kuivaa suuta :LOL:
 
No niin, nyt sitten sairastui meidän pikkuinen tuohon ällöttävään tautiin. Korkea kuume Panadolista huolimatta mutta ällistyttävän pirteä potilas. Aikuinen, jos olisi yli 39 kuumeessa, olisi ihan reporankana. Tämä menee ja leikkii pois tiekseen. Itse olen vielä kuumeeton vaikkakin nuha iski juuri samaan aikaan kun neiti sai tuon kuumeen. Taitaa rokote suojata! No joka tapauksessa olemme viemässä neidin lääkäriin että saa tuon Tamiflun heti alkuun.

Olen pahoillani Pelkkää kriisiä ja Amelie että teille kävi niin kuin kävi.

Pirpana74: kaksi päivää kuumetta ja käsikipu tuli rokotteesta. Onneksi on tuo rokote alla!
Nippailua ei ole ollut mitenkään erityisesti. Edellisen raskauden supernenääkään ei ainakaan vielä ole. Toisaalta on tuo nuha!

Tsemppiä kaikille ja pysykää terveinä!

Saara ja Huuru-Martti pp 7
 
Voi ripperi, olen pahoillani anoppisi puolesta, toivottavasti paranee pikaisesti. Harmi ettei rokote ehtinyt ehkäistä tautia hänen kohdallaan! Minunkin puolisollani on astma ja sen takia raahasinkin hänet päivystykseen toisena sairastamispäivänä kun kuume lähenteli neljääkymmentä ja yskä alkoi kuullosta pahaenteiseltä. Tamiflu auttoi hänen kohdallaan tosi hyvin ja oireet helpottivat heti seuraavana päivänä. Tulipa samalla varmistettu testein, että possutautia se oli eikä tarvitse arpoa myöhemmin ottaakko rokotetta vai ei!
Kyllä minäkin desasin käsiä ja välttelin pussailua, kun pelkäsin että tauti tulee ja estää PAS:in.

Saara, kuullosta lupaavalta, kun et ole vielä sairastunut ja sait kuiten aika voimakkaan reaktion rokotteeseen. Jospa se tarkoitttaa sitä että vasta-aineita on jo veressä tarpeeksi että tauti estyy!! :) Paranemisia myös teidän pikkuiselle!

Äititär, täällä myös välillä epätoivoissa oloissa... Eilen kuulin taas yhden raskausuutisen lähipiiristä. Hyvä lapsuudeystävänä on raskaana.. kuinkas ollakkaan kolmannesta luomuyrityskierrosta... Tasan ei käy onnen lahjat! Yritin vakuuttaa hänelle ja itsellenikin, että olen onnellinen heidän puolestaan ja että tämä luo toivoa meillekin.
Mutta todellisuudessa ajattelen, että ei voi olla mahdollista, että meilläkin onnistuu nyt ja saataisiin yhdessä odottaa sen ihmisen kanssa kenen kanssa ollaan lapsesta asti mietitty millaista sitten on kun ollaan yhdessä äitejä... :(
Ankea fiilis ja huono omatunto kun ei voi olla vilpittömästi onnellinen hyvän ystävän puolesta.
 
MAINOSISKU!
Kympin talvihoidot-ketju tarkoittaa tätä samaa porukkaa, mutta ensi vuonna. Muutama meistä on sinne jo kirjautunut. Jos ei onni ole myötä, tulkaa sinne!
Toivon, että nöf-taudista huolimatta onni olisi mukananne ja onnistuisitte jo nyt. Positiivisuus fiiliksellä kun yritän ajatella, en haluaisi ketjun nimeen hoitoluetteloa.
Tervetuloa jos..
Isis
 
Pahoittelut neganneille :'( :hug:

Onnittelut kyytiläisen saaneille piinaajille :flower:

).( huomenna ois testipäivä, kaapissa polttelee se raskaustesti for dummies eli se, johon tulee ihan tekstinä "ei raskaana/raskaana" :D En tiiä testaanko aamulla, koska huomenna ois töissä sellanen päivä, että on PAKKO keskittyä aamusta iltaan ihan sata lasissa koko ajan... ja oli tulos kumpi vaan, niin eihän siinä sit keskitytä :D mut jos EN testaa, niin mietinkö mä sitä silti :headwall: taidan tastata hu illalla. kuulemisiin sit siihen asti :wave:
 

Yhteistyössä