Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Helmiina tällaista tietoa olen saanut netistä/klinikaltamme..

Hedelmöittymistä seuraavana päivänä alkiossa on yleensä 2-5 solua. Kolmantena päivänä alkio voi olla 6-10 -soluinen. Viidenteen päivään mennessä alkio jakautuu noin 32-64 -soluiseksi ja muodostaa onteloisen blastokystin kiinnittyäkseen pian tämän jälkeen kohdun limakalvoon. Blastokystivaiheinen alkio kiinnittyy kohdun limakalvolle päivänä 7-9.

Eilisessä siirrossa lääkäri kertoi että alkiot olivat siinä ontelovaiheessa ja siitä seuraava vaihe on alkion koon kasvaminen. Kun alkio on kasvanut tarpeeksi ei kuori enää kestä vaan "poksahtaa", jonka jälkeen kiinnittyminen onnistuu.

En teidä oliko sinulle tästä apua.. itsekin olen näistä vähän pihalla, mutta näin siis olen ymmärtänyt.
 
Kristiina76: mä niin toivon ja pidän peukkuja, et saat huomenna positiivisen tuloksen :)

Muille paljon jaksamista ja voimia kestää näitä hyviä ja huonoja päiviä, mitä hoitojen aikana tulee. Kyllä tää mielen vuoristorata on aikamoista kestää. Itsellä paino noussu hoitojen aikana 7 kg ja arvatkaa vaan kuin paljon ahistaa. Varsinkin jos sattuu muutenkin olemaan alakulo päivä. Mutta kaikki tämä on hyvän asian puolesta, jos vain joskus vielä sen oman vauvan syliin saa. Pakko zempata jotenkin aina itsensä kasaan. Ärsyttää vaan ihmiset jotka ei joudu tätä kaikkea käymään läpi, niinku me, kun jaksavat jauhaa ettei pidä stressata ja pitää vaan unohtaa koko vauva asia. Helppo se on sanoa asiasta jonka tuskasta ei tiedä mitään.
Laskin tossa et meil on menny n 6000 euroa hoitoihin jo rahaa. Tuskassa ylitöitä väännetty et saa klinikan laskuja maksettua, ja silti ei ole takeita et tullaan koskaan onnistuu. Kaikkineen tähän hoitorumbaan liittyy niin moni asia elämässä, et koita siinä sit unohtaa vaan asia. =)

Huomenna olis sit siirtopäivä. Jänskättää. Onneksi soittavat klinikalta joka tapauksessa onko sulatus onnistunut vai ei, ettei tarvii sinne mennä itkee, jos meneekin mönkään.

Onko muilla tullu zumejen ja lugejen kanssa järkyttävää väsymystä? Mua väsyttää aivan tolkuttomasti koko ajan ja on ollu semmonen heikko olo.Samalla tavalla oli lugejen kanssa myös tuoresiirron aikaan. Toivottavasti tää olis nyt vika kerta ku niitä tarvi käyttää yhdessä.

Kaikille paljon :hug: ja zemppiä vointeihin.

Memma77
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




keskiviikko 18.11. VKO 47


Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11. PP14

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11. PP12

Heni 2. IVF siirto 6.11. PP12

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11. PP8

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11. PP8

Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP6

dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11. PP5

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11. PP5

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP5

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP2

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP0

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11.

ripperi77 1. IVF, vko 48

Minska 2.ICSI, vko49

Linda76 3.IVF

Firefox 2.IVF 3.PAS, vko48

Sarma 2.ICSI

Cateye 2.ICSI, vko 49

turilainen 2.IVF marraskuussa

sartsa-70 ICSI vk 47-48

Sannis-75 1. IVF 1.PAS

katjuzka 1. IVF/ICSI

Pirppa75 2. IVF

Plastex 2.IVF, tammikuussa?

shenda81 2.IVF tammikuussa?, tutkimukset meneillään?



~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~







:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.


 
Heipsan..On käytävä kurkkaamassa ennen nukkumaanmenoa vielä täällä. Mies työreissulla ja ipana nukkumassa, niin mitäpä sitä muutakaan ;)

Amelie, kovasti voimia jatkoon!!

Posti toi tänään reseptit ja kunnon vuotokin alkoi sopivasti. Eli huomenna kp2 ja piikittelyt alkaa.

Lääkkeenä Gonal-F, myöhemmin mukaan soppaan tulee Orgalutran, Pregnyl ja Luget sit loppukiertoon.. inhaa kun tiiä yhtään miten kroppa noihin reagoi, ainoastaan luget on tuosta listasta tuttuja entuudestaan.

Dreamer, Helmiina & Pirpana! :wave: Kiva liittyä seuraan!
Tai no, onko tää nyt niin kivaakaan...mutta silti ihanaa kun on muitakin samassa veneessä, joten toisiamme tuuppien eteenpäin! Kuka meitä ymmärtäiskään yhtä hyvin kuin me täällä olevat!!

Ai niin, meistä vielä sen verran kun aina tuo ikä kiinnostaa..minä vm. -75 ja mies -76. Ei olla mekään ihan teinejä enää :LOL:

öitä!
 
Sebu kiitos paljon selityksestä!! Siitä oli paljonkin apua =) Toisin sanoen vasta noin viikon jälkeen voisin alkaa odotella niitä raskausoireita.

Kristiina positiivisia puhalluksia tämän päivän testiin!! :heart:

Memma Upeeta että saatte erinomaisen huurunenän siirrettäväksi!! :heart:
 
muistan että ekassa siirrossa mulla alkoi "raskausoireet" kunnolla PP9: oikeaa kuvotusta, hajuherkkyys ja tissit oli jo ollut kipeät, mutta pahenivat. se oli kemiallinen ja kaikki oireet katosi PP12. testi oli plussaa pp10-14. pp17 testasin vielä, jotta sain soitettua negasta klinikalle; vuoto oli alkanut kunnolla jo pp15. pp14 otettiin verikoe: HCG alle 5.

voisin kuvitella että jos on siirretty 2 alkiota, voi oireetkin alkaa aiemmin, jos ne siis molemmat kiinnittyy.

viimeksi, kun sain luomukierrossa plussan ja HCG oli koholla, kummastelin outoja oireita 11pv oviksen jälkeen. mikä tarkoittas näissä hoidoissa alkion iästä/siirtopvstä riippuen n.pp8...

viikonloppuna sitten vois jo alkaa KUVITELLA oireita.. (ai, enkö muka jo kuvittele??!! :whistle: )
 
Kiitos dreamer kun kerroit omista oirekokemuksista!! =) Mullahan niitä raskauoireita oli paljonkin silloin kun oli kohdunulkopuolinen raskaus, mutta mä en yhtään muista milloin ne alkoi... :| Selvät oireet ehkä just pp9. Mutta kun mulla tuli piikittelystäkin vaikka mitä oireita ja sit se alkava hyperikin teki osansa niin jotenkin en osaa sanoa millon ne varsinaiset raskausoireet ihan varmasti alkoi...MUTTA hyvä tietää et voisin aatella että viikonlopun aikana tuntuis jotain :D

Kertokaahan muuten heti jos jotain oiretta alkaa ilmaantua!! Tässä on nyt monta naista joiden puolesta jännitetään itsensä lisäksi!! :heart: :heart:
 
Huih, täällähän on ehtinyt tapahtua vaikka mitä...
Tervetuloa kaikille uusille ja uusvanhoille minunkin puolestani sekä isoakin isompi :hug: niille, joilla tulos ei ollut kaikesta huolimatta odotettu plussa.
Ja valtavasti tsemiä piinailijoille plussatuulia odotellessa!

).( Peesaan Memmaa - mulle on tullut huonoa oloa ja väsymystä jo pelkästään zumeista, luget odottavat vielä vuoroaan. Samoin neste kertyy raajoihin ja turvotusta riittää, ja juon vielä aikas lailla päivässä, joten kerryttävää riittää :whistle:
Perjantaina meen aamusta ultraan tarkistuttamaan limiksen tilan ja kuuntelemaan, josko ensi viikolla päästäisiin sulatuspuuhiin ja siirtoon.

Kivaa keskiviikkoa sateesta ja harmaudesta huolimatta, yritetään jaksaa!
 
No nyt olen siinä vaiheessa piinailua että alkaa kuvitella kaikkia oireita johtuvaksi tuosta Huuru-Marasta. Tänä aamuna olen ollut vaakatasossa etomisen vuoksi ja huimaustakin on ollut. Toisaalta voi olla että sairastan sikaflunssaa mietona tapauksena. Esikoisen lääkäri sanoi että rokotus voi tehdä senkin. Esikoinen onneksi toipumassa kiitos Tamiflun!

Memmalle lykkyä tykö piinailuun! Tarrasukat mukaan!

Kristiinan testitulosta odotan. Nyt olisi jo aika saada plussa-aalto meidän pinoon! Tsemppiä kaikille kanssapiinailijoille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuzka:
Kysynkin nyt jos jollain kokemusta???kun lääkäri sanoi että simppojen perusteella ICSI tulee kysymykseen ja kuitenkin lähes samassa lauseessa suositteli meitä vielä kokeilemaan innsiä, siis mitä!? Jos simpat niin heikkolaatuisia, että IVF:ää ei kannata yrittää, niin miksi sitten inssiä?? En huomannut kysyä, tietenkää....ONKO kellää kokemusta???B)
Tervetuloa! Meillä sama juttu, että lääkäri saattaa todeta kaksi tyystin toisensa poissulkevaa asiaa samaan hengenvetoon! Eli meillä onnettoman huonot siittiöt, ja silti meidät pistettiin inssiin! Kuvaavaa on, että minulle ei edes tehty aukiolotutkimusta ennen tuota inssiä! :LOL: Että ei siitä ilmeisesti kukaan mitään odottanutkaan, kunhan piti kokeilla alta pois, kun on kuitenkin noita helppoja hoitoja.

Mutta onhan siinä sekin, että ne siittiömäärät ja -laatu heittää ihan hirveästi päivästä riippuen, eli meillekin on laskettu vähän niin kuin keskiarvoja noiden kolmen aivan erilaisen testin perusteella (joista yksi siis inssi, pelkkänä testinä minä sen ainakin otin) : heikoimmillaan ollaan oltu parissa miljoonassa, parhaimmillaan jopa 10:ssä! :p

Ja IVF:ää ovat ilmeisesti ensi viikolla tekemässä, varaten kuitenkin mahdollisuuden myös ICSIin, jos juuri sinä päivänä saalis näyttää heikolta. Ja on hyvin paljon mahdollista, että vedämme vielä kaikkien aikojen pohjalukemat, koska mies on nyt 4. päivää kuumeessa possuflunssansa kanssa ja tappanut varmasti ne viimeisetkin poikansa siinä sivussa... :headwall:

Itse olen muuten vielä terveiden kirjoissa! *takoo puuta* Nyt alkaisi tulla se 3 päivää todennäköisestä tartunnasta täyteen, mutta tässä possussahan voi kuulemma olla jopa viikon itämisaika. Sapettaa, kun joutuu koko ajan kuulostelemaan, että milloin se tauti iskee! Mutta päivä kerrallaan mennään, vielä ei luovuteta, ei! :kieh:

Eilen oli pistosten eka verikoe, eikä soitellut hoitaja perään, joten kaikki ilmeisesti ok. Jatkan siis Puregonia tuolla 150 yksiköllä ainakin perjantaihin asti, kun on taas verikoe ja nyt jopa ultrakin. 9 pistospäivää tuntuu kyllä tosi pitkältä ajalta ilman ultraa!

Vielä ei mitään kipuja, mutta olen koko ajan hyvin tietoinen tuosta lantionseudusta, vähän väliä pitää vedellä farkkuja, kun tuntuu, että ne puristavat tuota lonkkaluun piikkiä. Kuvittelenkohan vain?
 
täälläpäs on tänään käynyt vilske =)

Muakin alkoi nyt jänskättä tuon Kristiinan testi!! Tuu pian kertomaan miten meni!!
Memma, hienoa et pääsitte siirtoon tänään!! nyt peukutuksia!
Sannis, olitkos säkin aiemmin tuolla inssi-puolella? Muutaman kerran tosin vain ite taisin siellä kirjotella tuossa syksyn aikana.
Ripperi, joo niin tää lekuri sanoi nyt meille että icsi suunnitteilla, mut voidaan viel siirtyä ivf:ään mikäli oikein hyvältä simpat vaikuttaa. Niissäkin on laatu vaihdellut, paitsi yleensä ollu huippuja, viimeksi vaan huonompia. ja silloin jäi pidättäytymisaikakin vielä n. 10 tuntiin, kun tuli aamulla lähtö klinikalle pakastamaan siitosen veljeksiä..noh jää nähtäväksi. Laitoin miehen nyt vitamiinikuurillekin :kieh:

Ei mulla tosin olisi mitään icsi:ä vastaan, ainakin sillä päästäsi varmemmin pidemmälle...hinta on tietysti kalliimpi, mut kun ny tähän on lähdetty niin isoon laskuun täytyy kuitenkin varautua.

Punktio olis joulukuun ekalla viikolla, mahdollisesti alkuviikkoa jo. mut katotaan ny mitä ultrat näyttää, maanantaina eka.

KUKAS tulis mua pistämään?? ääks, pakko kai se vaan on opetella..illalla ekan kerran.
 
Piinailijat Onko teillä ollut jotain tuntemuksia nyt, kun siirrosta on jo muutama päivä aikaa?

Aikani kuluksi täällä lueskelin ketjua jos toistakin ja päällimmäiseksi tuntemukseksi jäi oletus, että plussanneilla on ollut menkkamaista kipuilua tai jotain muita tuntemuksia tuolla alavatsalla tai alaselässä.
Niimpä pohdinkin tässä, että noinkohan mun intuitioni pitää paikkansa ja nega paukahtaa. Mulla ei nimittäin ole ollut niin minkäänmoisia tuntemuksia vatsassa tai selässä muutoin kuin parina päivänä siirron jälkeen alavatsaa vihloi vasemmalta puolen. Nyt ei taas ihan mitään tuntemuksia ja lugemönjätkin tulee heti puolen tunnin makoilun jälkeen ulos ... :|
 
22 päivää sumuttelua takana ja vihdoinkin tänään sain luvan puolittaa annoksen eli tänään alkoi piikittely. Alkoi jo rassaamaan nuo kuumat aallot. Varsinkin yöllä olen herännyt, kun on tullut kauhean kuuma, sitten peittoa pois ja uudelleen untenmaille kunnes olen herännyt että ompas kylmä. Mutta tänään siis alkoi piikitys, ja heti oikein kunnon jöötiannoksella pistin 300 IU:n verran Puregonia. Eipä mennyt pistohommat vanhasta muistista, vaan piti kyllä tosi tarkkaan tiirata ohjekirjaa.

Kuka ihana ihminen ylläpitää tätä meidän listaa? Minun kohdalle voi päivittää punktion viikolle 49.
 
Äititär: kyllähän tässä on jos jonkinlaista "oiretta" jo koettu: vihlontaa, viiltoa, nippailua, kipua, pistoa, menkkatuntemuksia, repäisyä, tissit kipeytynyt, pahoinvointia, huimausta, heikotusta.. mitä vielä?! :LOL: :saint: no, melkein kaikki noista voidaan laittaa Lugejen/punktion piikkiin.
no, mut ne oireet, jonka perusteella olis toiveita on maanantainen kova vihlaisu tuolla jossain alhaalla, ei munasarjoissa vaan kohdun paikkeilla... ja sen jälkeen ilmestyneet menkkakivut, aika kovatkin. No, tää on taas tätä... ja sit toisaalta muistan kuinka edellisillä piinapäivillä oon ollut oireineni aivan samoilla aatoksilla.. joten eipä noista oireista voi mitään sanoa.
enkä usko että sekään, että tuleeko lugemömmöt heti ulos vai ei, on mikään "merkki" mistään. ei tässä auta kuin piinailla vielä reilu viikko niin tulee se varma vastaus. (mä en kyllä odota varmaan kuin maksimissaan sen 6 päivää ... :whistle: )
 
:wave: Reissusta palattu.
Täällä on tapahtunu niin paljon ettei muista puoliakaan mitä luki. :hug: ja voimia kuitenkin kaikille 'turpaansa saaneille'.
piinailijoille pitkää pinnaan ja tarroja paljon :heart:

ON: Meillä oli punktio maanantaina. Muniksia saatiin 20 joista 19 oli solu. 17 jatko mikrohedelmöityksenjälkeenvielä taivaltaan mutta lopulta 4 varmaa pakkaseen ja muutamaa seurataan pari päivää. Tänään siirrettiin yks kuulemma oikein extra priima yksilö vaikka olo on vähän ku ilmapallon oisin syöny. mutta muuten ei kuitenkaan mitään kipuja yms ole. paitsi vatsalihakset kipeenä :LOL:
Punktio ei tuntunu ollenkaan. Ainoo tuntemus oli se puudutus. Ihan kun hyttynen ois pistäny. Siirto oli hetkessä ohi eikä sekään tuntunu miltään.
Täällä siis mennää pp0. Toivottavasti saa ajatukset hyvin pois asiasta. Vaikka väliäkö sillä kun oon jotenki niin asennoitunu negan testaamaan.
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




torstai 19.11. VKO 47



Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11. PP13

Heni 2. IVF siirto 6.11. PP13

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11. PP9

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11. PP9

Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP7

dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11. PP6

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11. PP6

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP6

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP3

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP1

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP1

ripperi77 1. IVF, vko 48

Minska 2.ICSI, vko49

Linda76 3.IVF

Firefox 2.IVF 3.PAS, vko48

Sarma 2.ICSI

Cateye 2.ICSI, vko 49

turilainen 2.IVF marraskuussa

sartsa-70 ICSI vk 47-48

Sannis-75 1. IVF 1.PAS

katjuzka 1. IVF/ICSI

Pirppa75 2. IVF

Plastex 2.IVF, tammikuussa?

shenda81 2.IVF tammikuussa?, tutkimukset meneillään?



~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.




:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.



 
Oih ja voih, ihanaa Kristiina :hug: Sä annat siis toivoa meille muillekin!Mäkin alan taas uskoa tähän juttuun...Onnea hirmuisesti!

mun täytyy palata taaksepäin lukemaan sun hoitohistoriaas =) jos oot siitä tuolla kertonu, liityin vasta tähän pinoon, enkä vielä tiedä teistä muista mitään..
 
IIK, ihanaa! Onnea Kristiina :heart:
Täällä on tapahtunut paljon enkä ehdi kommentoimaan kaikille mutta tasapuolisesti tsemppejä lähettelen kaikille :)
Täällä Saaran, Äititären ja Dreamerin kanssa samankaltaisissa "oirekuvitelmissa" ollaan...
Alamahaa on nippaillut aina välillä jo useamman päivän ajan mutta niinhän se aina negakierroissakin ja välillä kouristanut menkkamaisesti. Rinnat ovat myös arat, erityisesti nännit... Ei näistä ota selvää...
Ei yhtään osaa sanoa ovatko oireet samanlaisia vai erilaisia kuin ennen joten näitä on oikeastaan ihan turha spekuloida.. Argh... tää on yhtä PIINAA!
Koitetan jaksaa kamut!! :heart: :heart:
 
Jeeee! Onnea Kristiina! Tästä lähtee se plussa-aalto! Sovitaan näin siskot! :heart:

Ihan tässä itsekin harkitsee testaamista jo pp 11 sillä herkällä testillä... ei millään malttaisi odottaa varsinaiseen testipäivään.
 
Oi, Kristiina, kuinka ihana uutinen! :flower: Valat toivoa meihin kaikkiin! Nyt vaan toivotaan, että vetäisit monta muutakin pinolaista perässäsi ja noita plussia satelisi kaikille! :heart: :heart:

(.) Meillä ei mikään muuttunut. Mies yhä kipeä (jo 5. päivä kuumetta menossa, nyt tosin jo laskenut alle 38:n), ja minä vielä terveenä. Olen nyt vetänyt vitamiineja maksimiannosta kolmesta eri purkista - siihen kun lisää vielä piikit ja sumut päälle, niin tämän lääkitympi tuskin olen koskaan ollut! :LOL: Tuhlasin jopa Actimeliin, jonka lupauksiin vastustuskyvyn parantamisesta en ole koskaan uskonut (ja joka varmaan tarvitsisi parin viikon käytön tehdäkseen yhtään mitään). Mutta kun ajattelee, miten paljon rahaa tässä voi haaskautua, jos hoitoa ei tehdäkään, pari jugurttipurkkia kalpenee! :LOL:

Lievää pahoinvointia on nyt ollut jo muutaman päivän, ruoka ei meinaisi millään maistua. Tiedä sitten, johtuuko tuo Puregonista vai mistä. Aamupalakin pitää oikein väkisin painaa kurkusta alas, vaikka kuinka etoisi. Toisaalta jotain hyvääkin: paino on jopa vähän tippunut tässä piikkien aikana! :)
 

Yhteistyössä