Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Limoista piikityksen aikaan: mulla on kans tullut noita ja kaikki on ollut ihan mainiosti eli ei se ole huolestuttavaa :)

Mä sain sit tähän piinailuni alkuun flunssan tai minkä lie räkätaudin... ei kiva! Mut ei taida ihan nasunuhaa olla, koska ei minkäänlaita kuumetta ole ollut. Mutta kurjaa riittää ihan ilman possujakin :LOL:

Pahoinvointia tai sellasta kuvottavaa oloa mulla on ollut pp1 lähtien ja nyt kaks vikaa päivää myös vatsassa kipuilua, sellasta vihlailua välillä ja välillä taas niinkun ois vatsalihaksia vetänyt kunnon reenit :D Että jotain tuntuu mutta turhahan se on tässä mitään riehua, onhan se tuntunut ennenkin ja silti on kapsahdettu sinne katajaan. Mutta tota flunssaa lukuun ottamatta hyvin menee.

Piinailuseuraa odotellen,
Kristiina ja :heart: & :heart: pp4

sebu punktio päivää ei oo vielä tiedossa. Tänään 7. puregon piikki ja huomenissa lienee selviää lisää. Alustava suunnitelma oli ens viikon alku mutta kun kaikki ei mee niinku tahtoo niin nyt se sit siirtyy. Varmaan loppuviikkoon tai seuraavan alkuun. Tulen kyllä huomenna sit kuulumiset kertomaan :)

kristiina huojentavaa kuulla sinunki limoista. Ehkäpä se sit oiski epänormaalia jos ei mitään ois.

tsemppiä sebulle ja piiulille huomisiin ultriin!

turilainen,pershana kun teilläkin jo aukeais ne hanat. sen kerran kun vois tulla oikein luvan kanssa, niin ei sitten kuulukaan..mur! kuis pitkä kierto sulla tavallisesti olikaan? pitäis munkin siirtyä täältä sivummalle edes hetkeksi, kun kerran hoidot siirtyi tammikuulle. mutta heikko luonne täälläkin! :LOL: tuntuu, että oma hoito on enemmän käsillä ja pikemmin tulossa, kun käy lukemassa täällä kuulumisia. :/ muutoin tässä suunnitellaan ulkomaanmatkaa/matkoja. kaipaa vähän muutakin mietittävää kuin hoidot ja työstressit!

Voimia meille kaikille! :flower:

Täälläkin on limoja... vähä kans rupes arveluttamaan, kun oikein lorahtelee venyvää limaa. mutta kuuluu siis asiaan.

kohta alan pistämään Pregnyliä... iiik.
ihan ookoo on vatsa ollut eli ei ihan kauheeta kipua tai vääntöä . onneksi tai no... melkein unohtaa että mikäs tässä on menossa, joten otin tänään imurinkin kätöseen ja sit vasta huomasin et ai niin.... :$
huomenna on työpäivä, mutta luultavasti ei kovin raskas.. tai riippuu paljonko on tullut (possu)lenssulaisia osastolle... :|

no, niin.
nyt sit pistin sen Pregnylin.
ja siinä sit pakettia kaivaessa tajusin ettei mulla oo niitä erillisiä ohjeita. :eek: no, mieheltä sit kysyin että muistasko hän... no, ainakin hän osas hiukan mua ojentaa kun meinasin alkaa ottamaan sitä isoa neulaa pois kesken kaiken - jes hyvä logiikka!! onneksi en sit alkanut vetämään sillä pienellä sitä liuosta takaisin. :LOL: :headwall:
no, kaikki hyvin... kai se sinne meni mihin pitikin. pari tippa sinne tänne ja pistin muuten 5MIN ETUAJASSA.. ääk. no, ei kai sen väliä, kun ei ne siellä kuitenkaan minuutilleen sitä operaatiotakaan aloita. B)

Pirpana74: Kiva että saan sinusta piinailuseuraa. Kerro kun tiedät koska siirtonne on. Meidän PAS tehdään lääkkeelliseen hoitoon eli niitä limoja on tullut pelkästään näistäkin hormoneista. Valkovuoto yltyy kun on niin kovasti hormoneja veressä. Nuo Luget ovat töhryistä puuhaa ja isäntäkään ei tykkää :ashamed: Nyt jännittää miten nuo alkiot selviävät sulatuksesta... Edellisellä kierroksella ensimmäinen PAS-alkio ei tarttunut ja toinen alkio kuoli sulatuksessa ja kolmas on sitten tuolla tuhisemassa sängyssään.

Sulatusonnea myös teille!

Pirpanalle ja SaaraX:lle Sulattelu ja tarrailu onnea

oon tässä illan pähkäilly tuota puregonin ilma kuplaa kun se ei suostu tulemaan sieltä pihalle ja tänään tarttis loput tuosta ampullista pistää. Se kuplahan menee sit samalla :/ onkohan se kovinki vaarallista?

Alkuperäinen kirjoittaja Piiuli-74:
Pirpanalle ja SaaraX:lle Sulattelu ja tarrailu onnea

oon tässä illan pähkäilly tuota puregonin ilma kuplaa kun se ei suostu tulemaan sieltä pihalle ja tänään tarttis loput tuosta ampullista pistää. Se kuplahan menee sit samalla :/ onkohan se kovinki vaarallista?
mahtaiskohan se kupla kuitenkin jäädä siihen ruiskun/kynän yläpäähän?

itsekin sitä miettineenä, tulin siihen lopputulokseen että sinne ruiskuun/kynään ne kuitenkin jäi. :)

Toivotaan että jää. pitää kaiten pistäessä vähän seurata kun muutenkin joudun kuitenkin toisenkin ampullin tänään ottamaan, että saan tarvittavan määrän. Ei tuotakaan kuitenkaa haluais hukkaan laittaa kun siinä kuitenki on vielä jotai vajaa 100 IU:ta

Muoks! Kylläpäs tuossa ampullissa on ylimäärästä. Sain vielä tämän illan pistoksen pistettyä eli ainaki 125 IU:ta oli plussaa, nyt näyttäs siltä ettei enää saa mut pitäähän se huomen vielä kokeilla :D

Hmm, kaikilla muillako on tullu jotain limoja? Tai valkovuotoo normaalii enemmän? Ei mulla vaan mitään sellasta.. :|
Noh, joka tapauksessa tökkäsin just Pregnylin, siitä vaan ei tahtonu tulla mitään! :/ Ensin sain toisen ampullin yläosan sirpaleiksi, onneksi ei sinne ampullin sisään niitä sirusia menny.. Sit näytti etten saa sitä tökättyä tohon mahamakkaraan, tiä miks sattu, mut sattu ihan tosissaan.
Muutaman minuutin empimisen jälkeen sain sen kuitenkin tökättyy, kivusta huolimatta. =)

Olotila on ollut aamusta saakka täysin normaali, ei menkkakipuja tai muutakaan. Olimpa sit reipas ja siivoilin, aivan täysin vahingossa! :LOL: Mies oli aivan kauhuissaan ja pakotti takasin sohvalle...
Illan olenkin sit aivan rauhassa ottanut, tiistaita odotellessa. =)

dreamer78, ei annettu mitään kieltoja vaikka oma ovulaatio tulikin ja kunnon follikkeli siellä möllötteli ultrassa. Ei ole omalla oviksella onnistunut yli kolmeen vuoteen niin ei kai nytkään oleteta niin käyvän...
Hitto mä oon ihan paineessa täällä, ihan järkyttävää piinaa!!!!! Vasta kolmen jälkeen saa soittaa klinikalle ovatko alkiot selvinneet sulatuksesta. Huomenna on siirto jos jompikumpi selviää.. Oon jotenkin ihan varma etteivät ne selviä. Ahistaa ihan hulluna. Vaikka oonkin periaatteessa varautunut uuteen hoitokierrokseen niin jo etukäteen ahdistaa se rumba. Oon jo ajatuksissa luopunut toivosta tämän PAS:in suhteen...
:'(
SaaraX, onnea teille sulatukseen! Tänään kai se tapahtuu? Ja huomenna siirto?

Mikä helpotus!!! Molemmat alkiot selvisivät sulatuksesta!! =)
Pieni toivonhippu heräsi, että päästään siirtoon asti. On kuitenkin kaksi mahdollisuutta. Nyt jännäämään miten jakautuvat! Huomenna siirto klo 13 jos kaikki menee hyvin.
Tsemppiä kaikille hirmuisesti!!! :heart: :heart: :heart:

Pirpana ihanaa :heart: toivotaan, että jakautuvat hienosti ja pääset piinisviikoille

ON: Ultrassa vaihteeks piipahdettu. Nyt oli neljä sellasta kohtaloisen hyvän kokosta pari tais olla 14 ja sit 12. Lääkäri vaikutti jotenki sellaselta "ei kauheen hyvältä näytä" mutta sano sit kuitenkin hymyssä suin,että kyllä sieltä jotain punktio päivänä saadan. Tänään alotan puregonin rinnalla olgalutranin. ja jotta totuus ei unohtuis niin keskiviikko aamuna ois vaihteeks ultra :LOL: lääkäri haluais tehdä punktion jo perjantaina mut pääty kuitenki enemmän maanantain suuntaan, keskiviikon ultra kertonee loppullisen ajankohdan. Voi sisko raukkaa jos joutuu minua torstai illasta maanantaihin kestämään :kieh:

Tänään piipahdin sitten ultrassa ja kaikki oli onneksi paremmin kuin kuvittelin. Eilinen meni ainoastaan maatessa kun oli niin turpea olo ja olin ihan varma että hoito keskeytettäisiin. Tilanne oli kuitekin tosi hyvä ja tänään saan sitten pistää pregnylin ja keskiviikkona on punktio. Jotenkin oon jo nyt ihan ahdistunut siitä viiden päivän viljelystä, että miten jaksan pysyn housuissani kun stressaan koko ajan että kaikki mahdolliset alkiot kuolla kupsahtaa. :eek:

Voimia ja jaksamista kaikille kanssasisarille! :heart:

Onnea Pirpana74, hienoa että sulatus onnistui. Minä en vielä tiedä tulosta, mutta ilmeisesti ainakin jokin alkio on kestänyt sulatuksen, kun ei ole soiteltu perään. Huomenna siirto klo 13 myös täällä! Onpa hauskaa että meillä on piinailupäivät samat tunnilleen :)

Menen aamupäiväksi normaalisti töihin, onpahan muuta ajateltavaa. Kyllä sitä sitten yhdeltä saa tietää mikä tilanne on.

Tsemppiä kaikille!

Piiulille ja sebulle voimia ja tsemppistä tuleviin punktioihin.

Kristiina - paljon, paljon liimaa täältä tarrautumiseen!

pirpanalle ja saarax:lle onnittelut onnistuneesta sulatuksesta! Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin loppuun asti.

ON: tätiä edelleen odottelen. Kierto on normaalisti kellontarkasti 30 päivää, nyt 33/30. Normaalit tuntemukset on, poikkeuksena epätavallisen arat tisut, mutta mitään ei siis tapahdu. Pitäisi ehkä suunnata ajatus jonnekin muualle, että alkaisivat, niin saisin zume-kuurin aloitettua. Ei millään jaksaisi odottaa...

Tsemiä kaikille!

Nyt on paljon pelätty punktio takana, eikä tuntunut missään =) Munasoluja oli sit 17.
Torstaille alustavasti suunniteltu siirto, mutta lääkärin mielestä on suuri todennäköisyys ettei siirtoa voida tehdä... :kieh: Pahasti vaikuttaisi siltä, että tulee hyperi. :kieh: :kieh:

Äititär hienoa että selvisit ilman kipua!!!! ja hieno saaliskin sinulla. :) Meillä huomenna punktio ja pelkään ihan sama tuomiota. :| Mitkä sun oireet ovat? Oletko juonut paljon pregnyl-pistoksen jälkeen?

Sebu Normaalisti olen juonut Pregnylin jälkeen (juon yleensä runsaasti, 2-3 litraa päivässä). Omasta mielestänihän mulla ei ole oireita. :LOL: Lääkärin mielestä hyperi tulee suurella todennäköisyydellä, koska rakkuloita oli tosi paljon ja vatsa on pahasti turvoksissa. (Farkut, jotka normaalisti ovat minulle liian isot, mahtuivat eilen juuri ja juuri kiinni ja tänään en edes saanut niitä kiinni!) :eek: Kipuja minulla ei ole ollut ollenkaan, ei edes mitään menkkamaista juilintaa tuolla alavatsalla pariin päivään.
Täytyy vaan toivoo, et tässä nyt kävis niin hyvin, et päästäis torstaina siirtoon. d :D b

heips. täällä kans punktio takana ja saaliina 17 munista. ei kyllä ollut kivuton toimitus. :$ ihan kauhee, taas. toivottavasti ei tartte enää, never again!!!!
ja tietty hyperin vaara, ja olo on sen mukainen. hoitaja sanoi, että olo vielä pahenee siitä kun sieltä lähdin. ja niin teki - toivottavasti ei tästä enempää. olo on aika kaamee, oon silti nukkunut matkan, reilun tunnin verran ja sit heti kotona menin nukkumaan ja äsken heräsin ihan sekasin.
henkeä ahdistaa, olkaan, kykeen ja ylävatsaan pistää. ja oksettaa...
perjantaina on siirto, mutta siitä ei kyllä puhuttu että se peruttais... pitäisköhän itte perua, jos olo vielä torstaina kaamea. :eek: :/

juonut oon ennen ja jälkeen.. kurkusta meinaa tulla ylös... luulen että ne kaikki neste menee tonne rakkuloihin, kun juon.

Hei!

Nyt on sitten Huuru-Martti mukana, Martin päivän kunniaksi. Neljä jäi vielä pakkaseen joten paremmin ei voi käydä. Alkiokin on hyväkuntoinen. Piinailu alkakoon!

Miten Pirpana74 sulla siirto sujui?

Moikka!

Oon jo pitkään seurannut erinäisiä keskusteluja taustalta iloiten onnistumisia ja surren ihmisten epäonnea. Rankkaa ja pitkää tietä täällä kuljetaan jokainen, toivoen parasta ja peläten pahinta. Nyt ajattelin, että haluaisin liittyä seuraanne ja vaihtaa ajatuksia sellaisten ihmisten kanssa, jotka todella oikeasti tietävät mistä näissä asioissa puhutaan ja mitä kaikkea tässä joudutaan kestämään. Meillä on tutkimukset aloitettu vuosi sitten syksyllä. Lapsettomuuden syy meillä on mulla iän myötä paheneva pco ja miehen huono siittiö tilanne. Ensi alkuun kokeiltiin clomeja, kesällä tulokseton inseminaatio ja alku syksystä alkoi koeputkihoidot ivf/icsi. Kumpikin hedelmöitystapa toimi yhtä hyvin ja lokakuussa tehtiin punktio, josta saldona kolmen päivän viljelyn jälkeen 8 hedelmöittynyttä ja hyvin jakaantunutta alkiota. Tästä tehtiin tuoresiirto ja loput 7 pakkaseen odottelemaan. Tuoresiirrosta saatiin ensimmäinen plussamme koko tämän miltei 1,5 vuoden "yrittämisen" jälkeen. Ikävä kyllä ilo oli lyhyt aikainen kun raskaus osoittautui kemialliseksi. Nyt oon pari viikkoa syönyt zumeja 2 per päivä ja torstaina olis ultra, jossa nähdään millon vois ekan pas:n tehdä. Jännittää aikalailla, koska pelkään aivan mielettömästi jos alkioista mikään ei kestäkään sulatusta ja joudutaan kaikki pistos ynnä muut aloittaa alusta. Ollaan yksityisellä hoidoissa, joten tottakai raha näyttelee tässä isoa osaa. Ei sillä että sen meno harmittaisi vaan , että sitä saisi kasaan aina revittyä hoitoja varten... Että tällainen piinailija täällä toivoisi pääsevänsä kaltaistensa seuraan. =)

- Memma77

SaaraX, kiva saada piinailuseuraa :wave: Ja Pirpana, menihän sulla siirto hyvin? Toivottavasti!

Mulla menossa...ööö...pp6 ja alaselkää juilii koko ajan niinku menkat alkais ja rinnat on olleet kipeet useemman päivän. Ja väsyttää kaameesti.
Siinä mun rapsa tältä päivältä :LOL:

Hep kaikille ja kiitos tsemppauksesta!! :heart:
Tervetuloa joukkoon Memma77 !
Mennään SaaraX tosiaan ihan samoilla tunneilla piinailussa. :) Mukavaa!! Milloin sulla no testipäivä? Mulla vasta 26. päivä. Saa nähdä kestääkö kantti odottaa siihen asti.
Meillä tosiaan viimeiset kaksi huurunenää selvisivät sulatuksesta ja lähtivät vielä jakautumaankin. Toinen oli siirrettäessä nelisoluinen ja toisessa oli jo viisi solua. Molemmissa oli vähän frakmentaatiota (vaimitäsenytolikaan) ja olivat 2 ja 3 luokkaa. Aikaisemmissa siirroissa on ollut TOP-alkioita... Lääkäri kuiten sanoi, että näissä PASseissa huonommatkin alkiot voivat pärjätä ihan hyvin ja lisää jakautuessaan tavallaan korjata itse itseään.
Että toivoa lääkäri kuitenkin antoi :), onnistumismahkut siinä 20-30% luokkaa kuulemma!
Kristiinan oireethan kuullostavat lupaavilta! =)

Toiveikkaissa tunnelmissa
Pirpana + rupukka ja ruppana pp0

Ps. Päivittääköhän joku listaa??

Yhteistyössä