Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

hei tähän pinoon, olen tuolla ivf/pas joilla toisenlapsen yritys pinoissa kirjoitellu.
Itsella ivf poika 9.5kk ja nyt alkaa huomena zumeilut ja varaan ajan pas;siin. Meillä kans samasta sarjasta siirto kun tuo esikoinen, olis 6 huurrenenää odottamassa, toivotaan että edes yksi selviää sulatuksesta ja jatkaa kasvuaan loppuun asti. Jänskättää taas.

Nyt taas eletään niitä päiviä kun menkkoja odotetaan kun kuuta nousevaa saapuvaksi. Tänään viimenen terolut ja vanhojen kaavojen mukaan huomen pitäis alkaa tuhnuttaa ja perjantaina sit niagara ois valloillaan. Jonku verran mahassa on ollu nuita menkka juilintoja mut mulla kun ei yleensäkää aina mitään tuntemuksia ole niin tiedä nuista nyt sit onko TAAS joku väärä hälytys. jos mulla onki jo mummotauti iskeny :x

Heippa kaikki palstakamut! :)
Olen pitänyt taukoa palstailusta ja yrittänyt olla miettimättä hoitoja kokonaan... Ihan hyvää hermolepoa ollut. Nyt homma etenee...
4.11 on follikkeliultra, ja kohdun kunnon tarkistus laparoskopian, myoomien poiston jälkeen. PAS viikkolla 46 jos alkiot selviävät sulatuksesta. Meillä siis 1.IVF:n 2. PAS ja kaksi alkiota pakkasessa jäljellä. Viime Pas:iin piti sulattaa viisi alkiota ja yksi niistä vain selvisi joten odotukset tämän hoidon suhteen eivät ole kovin korkealla. Ajatuksissa olen suunnannut jo toiseen IVF:ään. Onneksi hoito aloitetaan jo tämän vuoden puolella tai ainakin lääkkeet sitten ostetaan tälle vuodelle niin selvitään vähemmillä kustannuksilla =)
Hurjasti jaksuja ja voimia kaikille!

:heart: :heart:

pirpana: piinaillaan sitten suht samaan aikaan. :) - toivottavasti. - ONNEA SIIRTOON!!

(.) aloitin eilen Gonal-F:n 150iu... jännittää. toivoisin vähemmän muniksia kuin viimeksi MUTTA PAREMPIA!! sekä PAREMPIA ALKIOITA!! (viimeksi saatiin 15 munista joista tuli vain 3 siirtokelpoista alkioo)

dreamer : pirpana: Minä myös liityn samoihin aikoihin piinailijoihin, toivottavasti d =) b
Minä myös aloitin eilen Gonal-F:n 150 iu. :) IVF olisi näillä näkymin viikolla 46. :)
Ensimmäistä pistosta pelkäsin, mut eihän tuo tunnu missään! :D
Miten teitä on neuvottu pistämään? Ensimmäisellä ivf-käynnillä hoitaja opetti, et ei kohtisuoraan vaan hiukan viistosti. Nyt sitten ensimmäisen pistoksen otin toisen hoitajan kanssa, joka neuvoi, että täysin kohtisuoraan pistetään... Tässä nyt sitten miettii, et onko sillä suurtakin väliä, miten sitä kynää tohon "makkaraan" tökin? :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Äititär:
dreamer : pirpana: Minä myös liityn samoihin aikoihin piinailijoihin, toivottavasti d =) b
Minä myös aloitin eilen Gonal-F:n 150 iu. :) IVF olisi näillä näkymin viikolla 46. :)
Ensimmäistä pistosta pelkäsin, mut eihän tuo tunnu missään! :D
Miten teitä on neuvottu pistämään? Ensimmäisellä ivf-käynnillä hoitaja opetti, et ei kohtisuoraan vaan hiukan viistosti. Nyt sitten ensimmäisen pistoksen otin toisen hoitajan kanssa, joka neuvoi, että täysin kohtisuoraan pistetään... Tässä nyt sitten miettii, et onko sillä suurtakin väliä, miten sitä kynää tohon "makkaraan" tökin? :LOL:
JEE - tervetuloa kerhoon! :)

no.. ei oo neuvottu erikseen. luin vaan sitä prosyyriä, eikä siinä ollut mitään siitä asennosta. pistin kai hivenen vinoon, mutta melkein suoraan. :saint: :LOL:
mut sen virheen tein että irrotin siitä männästä peukalon ennen kuin olin vetänyt sen piikin kokonaan pois. :headwall: no, ei mennyt vertaa putkiloon. laskin hitaasti 15, ja sitten vesin sen hitaasti pois.. (peukalo irti männästä..)
seuraavaksi sitten muistan, että ei saa irrottaa... luin vaan ohjetta samalla kuin tein, ja sitten vaan irrotin peukalon kun katselin sitä että onko se nyt varmaan pohjassa asti... oli se ja sit unohtuikin peukalo irti.. :whistle: )

no, mut kai se tästä.

Taitaa olla taas aika palata tänne pienen tauon jälkeen. Huomasin että täältä löytyy heti monta kaveria piinailuun. :) Eilen alkoi vuoto ja lauantaina puregon piikitykset. Punktio on arviolta viikolla 46 ja suunnitelmissa on tehdä tällä kertaa pitkä viljely. Vähän kyllä jännittää tuo pistely, kun edellisestä kerrasta onkin jo kohta kaksi vuotta.. eiköhän se sitten mene taas omalla painollaan kun saa ensimmäisen piikin tuikattua.

Dreamer meilläkin on sama toive tällä kertaa, vähemmän muniksia ja parempaa laatua!!! Toivottavasti onnistuu. :)

Moikka moi Palstakamut :wave:

Täällä alkaa siis tapahtua :p Hyvä hyvä. Piinaillaan sitten yhdessä, ja se on jo kohta. Mä joudun ehkä sit aloittaan yksin, mutta en onneks kauaa. Tai toivotaan, että pääsee edes piinaileen...

).( Mulla menossa 8. pistospäivä ja huomenna varmistuu punktiopäivä. Joko se on tiistai tai keskiviikko. Hui. Kävin tiistaina TAYS:ssa ja lisättiin annosta 225 (Menopur). Olivat kuulemma niin pieniä vielä, että määrää ei osattu sanoa, mutta ilmeisesti 12 olisi kasvamassa. Ja sitä laatua mäkin lähdin hakemaan :LOL:

Hurjat tsempitykset kaikille! Kyllä me tytöt nyt onnistutaan :heart:

p**ka,p**ka,p**ka.

odottelin menkkoja saapuvaksi viime viikonloppuna, jotta ens kierron aikana söisin primolutit ja siirtoon päästäisiin joulukuun alussa ennen keskussairaalan joululomia. no eihän ne sitten tietenkään ala! kerrankin kun oikein odottaisi. kele. :headwall: itseksemme laskeskeltiin ja kateltiin päiviä, että enää ei ehdi. varmistan lääkäriltä sitten kun vuoto alkaa. jotta joo. todennäköisesti TAAS odotellaan. jotta jos alkuvuodesta sitten. kyllä tässä ihminen karaistuu melkoisen kärsivälliseksi...

plastex :hug: ei tunnu vuoto alkavan täälläkää. Edellisessä kierrossa söin primoluteja ei vuotoa. nyt palattiin takas terolutiin, ei ainakaa vielä mitään näy ja punktio suunniteltu viikolle 46. Pelkäänpä että täälläki joudutaan tuolle odotuslinjalle. Meidän lääkärikin kun reissaa tuolla maailmalla ja kaikki täytyy saada ajotettua hänen aikatauluihin. Kai tää ressaaminen sit vaikuttaa tähän kaikkeen, himpura sentään.

Piiuli, tää on niiiiiiin raivostuttavaa ja ressaavaa! jos tässä on jo 2,5 vuotta odoteltu, niin ei jak-sais e-nää. Missä se teidän lääkäri reissaa? eikös ihmiset käsitä, jotta meidän asioihin täytyy keskittyä ja muut asiat jättää sivuun?!? hehee...

tänään on muutenkin niin raskas päivä. päivällä kolmen minuutin sisään kaksi ilmoitusta raskautumisista kavereilta. jee jee. vaikea olla vilpittömästi onnellinen kun miettii vain, jotta missä on lähin vessa jonne pääsee itkustelemaan.

mites turilainen, oletko vielä linjoilla? tilannekatsaus?

plastex niin minunki mielestä me ollaan tärkeempiä kun joku itsensä lisäkouluttaminen :LOL:
Oonkin ihmetelly vaikka ollaan kunnallisella puolen niin meillä on aina sama lääkäri. Täällä palstalla kun niin moni kertoilee kuinka heillä vaihtuu lääkäri harvase kerta :/

ON: Pitkästä aikaa tänään oli aivan mahtava aamu ettekä ikinä arvaa miks B) Mie pääsen maanantaina alottamaan piikittelyt. Olin jo niin asennoitunu hoitojen siirtoon ja ah nyt se täti ihanainen sit kuitenki tuli kyläilemään. En tiedä kuinka päin tässä oikein ois tämän päivää pyöriny :LOL: Maanantaina sit soittelemaan ultra aikaa muniksien tiirailua varten. En vaan osaa siihenkää suhtautua kovin positiivisella asenteella, jotain menee kuitenki huiluilleen. Mut täytyy nyt nauttia tästä hetkestä :heart:

Piiuli, onneksi olkoon tulevan piikityksen aloituksesta! hienoa!!!! Pistähän huilu sivuun ja enjoy!

Me kunnallisella ja kolme lääkäriä on vaihdellut. vähän turhauttavaahan se on aina briefata uutta lääkäriä. ja epäilyttää, kun kaikilla on aina vähän eri mielipide.... mutta jos lopputulos on jossain vaiheessa hyvä, niin ihan sama montako niitä on huseerannu...! :LOL:

Terppa!
Hei mäkin joudan viimein päivittään tietojani tänne... eli oon menossa jo maanantaina punktioon! Ja mahdollinen siirto sit ke. Eli aiemmin sit päästiin vauhtiin mitä tossa kuvittelin :)
Mennään siis pitkällä kaavalla vika IVF ja ultrassa kävin tällä viikolla kahdesti. Mulla on vaan oikeella puolella kunnon kokosia rakkuloita kasvanut (en muista tarkkaa määrää, mutta oisko ollut 5?), vasen puoli on aivan jäässä... ja aiemmin ollut nimenomaan päinvastoin, et vasen munasarja tuottanut enemmän rakkuloita/soluja ja oikee puoli ollut laiska. Lääkäri sanoi tällaisen vaihtelun olevan "hyvin erikoista ja harvinaista" (ois suoraan sanonut vaan, että oon luonnonoikku ;) ). Mutta enivei, toisella puolella on sit maanantaiksi jotain punkteerattavaa, sormet ja varpaat ristiin sit vaan, että löytyis myös niitä soluja!!

Muutenkin tässä ollaan jotenkin oudoissa tunnelmissa, eikä johdu vaan tästä Halloween-yöstä... jotenkin mulla ei ole yhtään uskoa tähän hoitoon ja puoliksi jopa toivon, että tää epäonnistuu ja loppuu sit kokonaan tää hoitohässäkkä mun elämästä :( Vaikka nyt nimenomaan pitäis tsempata ja kerätä ne viimesetkin toivonrippeet tähän ihan viimeseen hoitoon. Plääh, emmää tiiä :headwall: hormonitko ne päätä taas sekottaa :kieh:

Hei! Minäkin ilmoittautuisin mukaan. Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisianne, mutta en ole jaksanut kommentoida tai liittyä vielä mukaan. Minulla oli heinäkuussa keskenmeno vk 9. Mieli oli sen jälkeen pitkään maassa ja mietti, että jaksaako jatkaa hoitoja ja milloin.

Pakkasessa olisi vielä kaksi huurunenää samassa oljessa, ne olisi tarkoitus siirtää kyytiin marraskuussa. Todennäköisesti vk 48-49. Tämä olisi meidän 2.IVF:n 3 pas.

Eilen alkoi sitten Purgeon-piikitykset!! Edellinen ivf olikin kaksi vuotta sitten, joten väänsin ja käänsin kynää, varmistelin ja ihmettelin, mutta sain kuin sainkin oikean annoksen tuikattua mahaani viimein. :) Kovasti kyllä jännittää että mitä tämä lyhyt kaava saa aikaiseksi, toivottavasti jotain näkyy jo keskiviikon ultrassa. Tsemppiä muillekin piikittelijöille ja jaksamisia kaikille. :heart:

Voi tätä tunnemyrskyä! :eek: Mun mielialat ja jopa mielipiteet vaihtelee laidasta laitaan sekunnin murto-osassa.. Ei meinaa enää itsekkään perässä pysyy... :|
Piikittelyt alotin viime viikon keskiviikkona, Gonal-F:ää 150 iu. Nyt tässä ihmettelen, et mistäköhän johtuu vähäinen tiputtelu? Vuoto on siis pientä rusehtavaa tihkua, ei joka päiväistä, voi olla päiväkin väliä ettei tule ollenkaan.
Menkkojen ei pitäisi tähän aikaan kuukaudesta tulla. Hiukan arveluttaa, et jos tää nyt sit jotenkin siirtää näitä meidän hoitoja niin mulla taitaa mennä aivan totaalisesti hermo! |O

Eilen piikitin ensimmäisen puregon annoksen (125iu) mahamakkaroihin. Oli niin kiva kun joutu töissä eka piikin tökkäämään mutta kaikki meni hyvin. Neula ei tuntunu ollenkaa eikä mitään punotuksia yms muita tullu pistoskohtaan. Saas nähdä kuinka hyvin töissä jääkaapin sisältöä tutkitaan ja millon siellä alkaa juorut liikkua :LOL:

muoks! Mites kun täällä puhutaan paljon tuosta, että punktion jälkeen pitää juoda mahdollisimman paljon. Pitääkö/kannattaako sitä vettä lipittää jo tässä pistosten aikana? Ite kun en ihan mahdottoman paljoa yleensäkään juo.

Piiuli-74 Minä olen pian viikon piikitelly, nyt oottelen jo ens viikkoo, josko päästäisiin punktoimaan ja istuttelemaan = aamukamman vois melkeen tehdä. :LOL:
Mulle ainakin on joka käynnillä teroitettu, että täytyy muistaa juoda mahdollisimman paljon, mielellään n. 2 litraa päivässä, mutta ei kuitenkaan yli kolmea litraa. Hoitaja perusteli tän jutun sillä, että myös riittävä nesteensaanti ehkäisee hyperiä.

Itselleni parin litran vedenjuonti päivittäin ei tuota mitään ongelmia, kerrankin hyötyä ikuisesta janosta. :LOL:

moi.
mä en oo muistanut juoda oikein lainkaan. tai kyllä sitä nyt vitamiinien kanssa menee päivässä n. 2-3dl, ja töissä tauoilla 2-4dl... mut aika vähän oon muistanut juoda; huomaan jopa että on monesti oikein jano.

tänään oli ultra, jossa katsottiin että miltäs munikset näyttää(6 pv pistetty). siellä oli molemmin puolin 12mmx2, 9-10mmx4-6 ja pienempiä useita.... joten ihan hyvältä vaikuttaa. Perjantaina sitten nähdään se realistisempi tilanne ja päätetään punktiopäivä. iiik. jännittää. tekis mieli karata, kun jännittää niin kauheesti.

ai, niin. kysy nyt teiltä kun unohdin vastaanotolla kysyä. että otanko punktiopäivänä mieluummin parasetamolia kuin ibuprofeenia?? vai onko sillä nyt väliä? tossa olis kaapissa tarjolla Panadol 1mg ja Ibumax400...
mietin vaan kun olin viimeksi TOSI KIPEÄ ennen punktioo matkalla autossa, että vaikersin kaksin kerroin. olisi ehkä kannattanut varautua, mutta se kipu alkoi vasta automatkalla ja olin todella paniikissa, että ne puhkeilee siellä itsetään.. mutta ei ne puhjennut; olivat vaan niiiiin isoja että sattui sen takia... :|

Mullekin sanottiin että juominen kannattaa aloittaa jo pistosten alkaessa. Olenkin yrittänyt jo juoda enemmän mutta helposti se meinaa uhohuta.

Dreamer:
ai, niin. kysy nyt teiltä kun unohdin vastaanotolla kysyä. että otanko punktiopäivänä mieluummin parasetamolia kuin ibuprofeenia?? vai onko sillä nyt väliä? tossa olis kaapissa tarjolla Panadol 1mg ja Ibumax400...
Mulle on sanottu että ibuprofeiinia ei tulisi käyttää silloin kun on lapsitoiveita, koska tulehduskipulääkkeet heikentää alkion kiinnittymistä. Viimeksi vielä varmistin asiaa ja lääkäri sanoi että sitä saa ottaa jos ei muuta lääkettä ole tarjolla mutta sitä ei kannata käyttää säännöllisesti. Sinuna ottaisin varmuudeksi kuitenkin tuota panadolia, sitä kun voi vetää koko raskausajankin. :)

niinpä Sebu, tiesinkin ettei saa säännöllisesti ottaa raskautta toivoessa.... mutta aattelin just tota yhtä päivää ja yhtä pilleriä... ai, miten niin aattelin että se olis tehokkaampi??! :whistle:
no, kait mä otan se Panadolin. :)
tänks enivei. =)

Sarma
Tuosta särkylääkeasiasta.. Mä sain punktion jälkeenkin klinikalla 600mg buranan ja ohjeena oli ottaa lisää jos kivut yltyy. Alkion siirron jälkeen ei sit enää saanu ottaa.

Muutenkin olen aika paljon kysellyt tuosta buranasta kun muu ei oikein auta mulle, niin lääkärin mielestä se on ok, jos käyttö ei tosiaan ole säännöllistä.

Ei kai ne klinikalla sitä tuputtais särkylääkkeeksi jos se olis jotenkin haitallista.

Kiva, kun tää pino elää taas ja monille alkaa TAPAHTUA :D

Mä siis kävin ma punktiossa, joka oli elämäni helpoin = kivuttomin :) Ja kokemusta siis jo viidestä punktiosta :) Saatiin 3 munasolua eli määrät mulla vaan vähenee hoito hoidolta mutta oon onnellinen noista kolmestakin.
Huomenna ke ois siirto iltapvällä, jos sitten eivät soita, että ei tarvii tulla. Tosiaan pitkää viljelyä ei lähdetty solujen vähäisen määrän takia sit ees yrittämään. Se vähän harmittaa... mutta idea ois siirtää 2 alkiota sit kerralla, koska meillä tuon laadun kanssa ollut vähän heikompaa aina.
Mutta näillä mennään :)

Kristiina: Onnea muniksista ja toivotaan että tulee hyvät alkiot!
Oliskohan se punktio ollut kivuliaampi jos olis ollut enemmän muniksii??
mä pelkään taas et mulla se on ihan kauhen kipee kokemus. :/
ja toisaalta mä haluaisin lyhyen viljelyn, jotta saisin ne/SEN alkion nopeesti mun lämpimään kohtuun. :) viimeksi viljeltiin ti->pe; eihän se vielä kauhean pitkä viljely oo, mut vähempikin riittäis.
jännittää.

Yhteistyössä