Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Äititär Lähes samoissa siis mennään :) Mulla alkaa huomenna. Kävin kans äsken apteekissa ja maksoin 1,50 Synarelasta. Kiitokset lääkekatolle. Muuten olisin joutunut pulittaan 150?. Mutta niin kuin sanoit, kyllä siitä nyytistä maksaakin :heart:

).(Lähtölaskenta on siis alkanut, tänään aamulla napsahti aamukampasta viimeinen piikki poikki ;) Huh huh, kun pelottaa ja samalla olen tosi luottavainen. Ei kannattais, mutta niin kuin olen monesti sanonut, että kun toivonkipinä syttyy karvaan epäonnistumisen jälkeen, sitä ei saa sammumaan ennen seuraavaa pettymystä. Joten kipinä roihuaa taas ja katse on jo marraskuun testissä :p Jotenkin sitä ajattelee, että mun on jo pakko onnistua, mutta ei se vaan niin aina mene. Toivotaan...

Mites sulla Dreamer78, onko oireita tullut?
 
Amelie: Ei mitään oireita -vielä... ja nyt on jo 7.pv.

Varsinaisen kovat ovisoireet mulla on tässä kierrossa ollu: kp15 oli ovis ja muutama päivä sitten kipeytyi rinnat tosi kamaliksi ja alavatsan repäisykipuja oli koko viikonlopun niin, ettei meinannut liikkumisesta tulla mitään, ja yskäkin vielä tuli joten EI KIVA!!
kaikenlaista vihlontaa ja viitoa on alakerrassa joten en tiedä johtuuko keltarauhasen surkastumisesta vai koko munasarjojen lamaantumisesta vai mistä. ja sit on ollut pari pv aika kovia kuukautiskipuja... toivottavasti alkai vuoto - ja pian. en tiä oonko vähän kuumeinen, mutta ainakin eilen illalla oli lämpö vielä 36,99, mikä on siis oviksen jälkeinen lämpö kyllä... mutta ehkä just ennen nukkumaan menoa hiukan korkea... ääh.
sitä toivois että jos olis vaikka napsahtanut paksuksi ihan vahingossa - buahhahhahaaaa... mut silti EN TOIVO, koska kuitenkin tässä on nyt meikän kehossa sen verran voimakkaat rohdokset ei olis kiva miettiä sitä, että mitä jos niistä onkin jotain kauheeta haittaa. :eek: :ashamed: kysyin siitä lääkäriltä ja hän sanoi, että jotkut ehkäisee - toiset ei... ja sit on niitä vauvojakin saanut alkunsa tässä vaiheessa, mutta on sitten keskenki mennyt; mutta ei voi tietää että olisko muutenkin mennyt... mutta ei mitään epämuodostumia oo todettu. *huoh*
viikon päästä nähdään, että onko rohdot toiminu.
pitäisköhän mun hakee kans ne seuraavat rohdot jo, kun ei tarvi meittii et meneekö rahat hukkaan. :LOL: - viimeksi hain vasta kun oltiin nähty että voidaan aloittaa kasvattelu...
 
Tsemppiä sumuttelijoille ja piikittäjille ja myös piinailijoille!

Minä odottelen marraskuun PASia ja mietin tällä hetkellä muuta kuin tätä lapsiprojektia. Ottaako uudet haastavat työtehtävät vastaan kun samalla toivoo raskautuvan? Toisaalta raskaus ja äitiysloma vie vain noin 1.5 vuotta ja olisihan se kiva että olisi hyvät työtehtävät senkin jälkeen, jos nyt kävisi niin onnellisesti että nappaisi. Todennäköisyys nappaukseen on noin 10%. Näitä uralla etenemismahdollisuuksiakaan ei niin usein tule. Tuon pienen 1 v tyttömmekin näkökulmasta ajattelen asiaa... hän on minun ykkösprioriteetti ja perhe kokonaisuudessaan. Olenkohan ainut tällä palstalla joka miettii samalla muuta elämää ja sen sovittamista näihin hoitoihin ja lapsihaaveisiin?
 
SaaraX : Myös täällä pyörii mielessä muutkin asiat.. Tällä hetkellä nämä hoidot ovat aika paljon mielessä, mutta meiltä löytyy 3-vuotias prinsessa :heart: joka pitää vanhemmat kiinni arjessa. =)
Olen yrittänyt pohtia, kannattaako tässä vaiheessa edes hakea töitä, ainakaan pidempikestoisia.. Toiveissahan olisi, että hoidot tepsisivät ja saisimme prinsessalle sisaruksen. Jotenkin tuntuu epärehelliseltä hakea pitkäaikaista työtä, kun itse tietää, että jos voisi valita toisen, joko vakituisen työn tai lapsen, niin meillä valinta kohdistuisi lapseen eli työ ei ole nyt ensisijainen haaveeni. Toisaalta olisihan hyvä saada kiva työ, eihän se äitiyslomakaan kuitenkaan ikuisuuksia kestä. :) Toisaalta pohdin asiaa niin, että mikäli minut valittaisiin tehtävään ja hoidot tepsisivät ja kohta jo jäisin mammalomalle, niin tavallaan olisin vienyt joltain "paremmalta" työpaikan, joka olisi mahdollisesti pystynyt sitoutumaan täysin työhön.
Argh, on tää vaan vaikeeta. :headwall: Ehkä pitäisi jättää miettiminen muille. ;)
 
Heipsis pitkästä aikaa
On tullu vähän pidettyä taukoo kun ei tässä tapahdu mitään suuntaan eikä toiseen. Menkkoja ei edelleenkään näy ja huomenna pitää soitella aika ultraan. Kattelevet kohdun limakalvon paksuutta. Mitä sen jälkeen, kuka sen tietää :| Nyt on kyllä ollu normaalit kierron puolen välin nippailut, mut sitä ne sairaalalla ihmettelee mihin se vuoto on oikein jääny, eikä ne edes usko kun sanon, että aina mulla on jääny vuoto väliin kun lääkkeitä on muuteltu tai jotai lääkkeitä lisäilty. Mut enhän minä tiedä mistää mitään, oonhan vaan potilas |O Enkä ymmärrä miks yleensäkään on odoteltu tuon ultrankaan kans näin pitkään. Tekis mieli sanoo lääkärille parit valitut sanat mut arvatkaa vaan saanko suutani auki sit kun pitäis :headwall:
Asiasta kukkaruukkuun, menin ja tilasin vauva-lehden. Kaikkeen sitä ihminen heikkona hetkenä sortuu mutta kun se oli niiiin halvalla :LOL:
 
Kukkuu kaverit :wave: Kiva, kun tänne oli tullut tuoreempia kirjoitteluita taas, itte en ole ehtinyt aikoihin palstalla käymään... alotin uudessa työpaikassa viime viikolla ja oon yhä vähän täpinöissäni :D siis jotenkin en osaa keskittyä mihinkään sit kotona ollessa. Mut olipa ihana palata työelämään 3 vuoden äitiys-ja hoitovapaan jälkeen, vaikka ihanat 3 vuotta olivatkin :)

Mulla piti olla huomenna uä, vaan 15 Synarelan sumuttelupäivän jälkeen menkat antaa yhä odottaa itseään, nyt kp 34/30. Uuden ajan sain maanantaiksi ja meinasin puhelimessa revetä ihan täysin, kun hoitaja kehotti tekemään raskaustestin :D minäkö raskaana, luomusti, heh heh :LOL: On kyllä sen verta menkkaoireita, että enpä taida mitään testejä ees ostella vaan ootella rauhassa tätiä kylään. (Enkä kyllä kuolemaksenikaan muista, että meillä ois peittoa heiluteltu...ööö...moneen viikkoon??)
 
Juu tosta Kristiinan kirjotuksesta tulikin mieleen, että minunhan piti kans tehdä raskaustesti ja kun se oli nega piti mennä oikein verikoetestiin :LOL: Minäkö pelkän primolutin voimalla raskaaks kun ei clomitkaan tehoo :LOL:
 
Heippa kaikille. Olen yrittänyt pysyä hieman loitommalla näistä sivuista mutta nyt taitaa olla taas aika palata takaisin..

Meillä oli tänään hoitosuunnittelu ja kolmas IVF alkaa seuraavasta kierrosta. Kaksi viikkoa pitäisi vielä pinnistellä ja odotella. Odottelu on tällä kertaa ollut hyväksi kolmen epäonnistuneen PASsin jälkeen. Muutenkin lääkärikäynti oli todella terapeuttinen. Istuin vastaanotolla tunnin ja sain yllätyksekseni purkaa tuntoja lääkärille.. Joka tapauksessa tällä kertaa IVF tehdään lyhyellä kaavalla. Viimeksi munarakkuloita oli 52, joista kerättiin 43 solua, joista hedelmöittyi jakaantumiseen asti 12 alkiota. Tällä kertaa toivotaan että saalis olisi pienempi, mutta sitäkin parempi. Tarkoitus on myös viljellä alkioita viisi vuorokautta ennen siirtoa. Vähän kyllä jännittää taas tämä 3. IVF, kaksi edellistä kun ollut toistensa äärilaitoja.

Voimia ja jaksamisia kaikille muille ja toivotaan oikein kovasti plussatuulia tänne loppuvuoden pinoon. :)
 
Sebu08: 52 munarakkulaa HUH! Pidän peukkuja jatkon suhteen!
Piiuli-74: Minäkin olen ollut Vauva-lehden tilaaja jo esikoisesta lähtien... hyvää tietoa ja piristystä päivään, vaikkakin vähän tuntuu siltä että yksi vuosikerta riittäisi niin voisi aloittaa lukemisen alusta.
Äititär: Vaikka se tuntuukin moraalisesti hankalalta että ottaisi työpaikan vastaan, on myös tärkeätä ajatella aikaa sen äitiysloman ja hoitovapaiden jälkeen... Miehillä ei ole yleensä ongelmia miettiä ottaako hyvää työpaikkaa vastaan. Siinä mielessä olen "tasa-arvoihminen", että jos hyvää työpaikkaa tarjotaan se kannattaa ottaa. Se mitä yksityiselämässä tapahtuu ei kuulu siihen kuinka pätevä olet työtehtävässäsi. Olenko liian kova ajatuksissani?
 
Aikas hiljaista on :p

Kristiina Toivottavasti sun täti on jo ilmestynyt. Tai jos siis olet luomusti raskaana, niin sehän on hienoa. =) Mulla kans tätiä odottelussa, toivottavasti tulis huomenna, koska keskiviikkona on uä. Pieniä vilunväreitä on kai tullut noista sumuista, mutta en pahemmin itteeni vielä mummoksi tunne. :LOL:
 
Mites Kristiina joko plussaa tai tätiä kuuluu?
ON: Kävin tänään siellä kohdun limakalvon ultrassa ja kuulemma hienolta näyttää. Limakalvo oli 6mm paksu, sitä vaan kovasti tämäkin lääkäri ihmetteli miksei täti oo kyläilly. Veriarvot ja kaikki kuitenki kunnossa. No nyt sit palataan takas terolutiin tosin kaksinkertasee annokseen aiempaan verrattuna ja toivotaan, että täti tulee vierailulle loppukuusta.
Samalla reissulla hoitaja sit opasti puregon kynän kans ja anto kynän yms ohjeitukset mukaan. Kyllä nyt alkaa jänskättää entistä enemmän. Voiko tää oikeesti olla tottakaan, että ollaan vihdoin ja viimein näinkin pitkällä tämän asian kans USKOMATONTA! :heart:
 
joo, hiljaista on. niin on täälläkin. ei näy vuotoa. :|
huomenna on 0-ultra ja vuodon olis pitänyt jo alkaa. aaaarrgggh.
no, huomenna sen sitten taas tietää että onko vuoto alkanut ja päästäänkö eteen päin.
turkaisia kuumia aaltoja tuli kyllä jo viime yönä ja tänään päivälläkin, mutta ei vuotoa missään. PÖH!!!
Tsemppiä Piiuli - siitä se sitten lähtee! JEEEE!
 
Ajauduinpa minäkin näille sivuille kohtalotovereiden päivityksiä lukemaan.
Olen ICSI -tapaus, 2 hoitoa Felicitaksella takana, luomutyttö 1v. ja nyt Väestöliiton klinikalla,
ultra 2.11. ja punktio kait viikolla 47-48. Olen yrittänyt paikallistaa ovulaatiota Donnatestillä, onko kenelläkään kokemuksia käytöstä? Että jos tärppäiskin vahingossa ennen hoitojen aloittamista, niin kävi viimeksi. 3:een hoitoon oltiin menossa mutta jonkin maailman ihmeimmän virheen kautta olinkin raskaana =) Oikein, oikein paljon onnea ja tsemppiä kaikille :heart: :heart: vielä kysyisin, että mitä se tätin tuleminen tarkoittaa?? Ja itse en ole aikaisemmin jarruna käyttänyt Orgalutronia(vai-mikä-se-oli), että millanen on käytössä?
t.Sartsa-70
 
Heippa hei kaikille!
Ensimmäinen PAS kolkuttelee ovella, niin ajauduin tänne lukemaan muiden kohtalotovereiden kuulumisia.
Itselläni on 07/07 syntynyt IVF poika (tuoresiirto) ja nyt olisi tarkoitus kokeilla nuorelle miehelle sisarusta samaisesta IVF hoidosta (1. IVF:n 1. PAS).
Ekassa ultrassa kävin 19.10. ja seuraavaan menen 23.10. Siirto mahdollisesti ensi viikon puolessa välissä, jos ovis ok ja sulatus onnistuu. Meillä on 5 alkiota odottamassa, joten elättelen täällä toiveita, että edes yksi tärppäisi.

Tsemiä paljon kaikille ja paljon plussatuulia syksyyn/talveen!
 
tervetuloa Sartsa ja Sannis.

TÄTI tulee jostain engl.kielen sanasta, mutta en nyt tarkaan tiedä mistä. tarkoittaa kuukautisia: kai se joku täti punainen olis alun perin. tjtn...
mulla oli joskus orgalutran vuonna 2001, mut en mä siitä mitään muista. nyt mulla oli synarela. "luottaisin" orgalutraniin hiukan enemmän, ku eix se laitetaan pitkävaikutteisena pistoksena kun taas noi synarelat on sumutetta. ja niitten kanssa hermoilin viimeksi, että tulikohan suihkaus vai ei jne... :|

tohon mun eiliseen viestiin se verran, että eipä se vuoto alkanut vaan tänään testi näytti hailakkaa plussaa. on se kumma. jotenkin en siihen luota koska tässä kierrossa ollaan "oltu silleen"kp11 ja 12 sekä kp15 ja ovis on ollut siinä kp15-17 paikkeilla. ... tosin kerran taidettiin oviksen jälkeen pupuilla, mutta en muista milloin... että siinä ne... että pitäis se jo olla vahva viiva. ja HCG oli tänään vaan 11.
no, eikun eteen päin sanoi mummo lumessa.
 
Heippa hei

Lääkärissä käyty,oikealta puolelta löytyi johtofolli 17mm eli ovis luultavasti perjantaina.Limis 10mm eli kaikki ok.

Mä joudun syömään miniasperiinia koko kierron ajan eli mulla on tukostaipumus.Ja lisäksi jos hoitoja niin kortisooni joudutaan ottamaan avuksi.Kilpirauhasen liikatoimintaa eli 3kk päästä uusi verikoe ja jos viitearvojen lähellä niin lääkitys.

Eli nyt vihdoin ja viimein selvisi syy meidän lapsettomuuteen.Lääkäri oli toiveikas että jos kilpirauhanen olisi elänyt omaa elämäänsä ja vihdoin palaamassa omiin uomiinsa.

Ja suunniteltiin että tehdään tammikuussa 2. ifv pitkällä kaavalla.Lääkärin mukaan on kyllä vielä täysin mahdollista onnistua myös luomusti.

Yritin saada kortisoonia nyt luomukiertoon mutta ei antanut...on kuitenkin suht vahva lääke.

Eli loppuvuosi mennään täysin luomuillen.Jospa se vielä tästä.
 
syyskuun epäonnistuneen ivf-yrityksen jälkeen uuteen ponnistukseen olisin lähdössä ja ajatustenvaihtoa täältä etsimässä. =)

syyskuulla siis saatiin aikaan vain yksi munasolu, joka ei sitten lähtenyt hedelmöittymään normaalisti. syynä luultavasti liian tehokas procren, joka lamasi munasarjat. saatiin yllättäen julkisella toinen hoito heti perään! tällä kerralla lähdetään lyhyellä kaavalla. eli tällä viikolla pitäisi alkaa vuoto. siitä kp 15 alkaen primolutia naamaan ja marraskuun lopulla alkaa puregonit. punktio olis viikolla 50, eli tänä vuonna tulis joko tosi ihana tai maailman paskin joulu...
 
shenda onnea teille luomuiluun =) Toivottavasti syy oli kilpirauhasessa, ja teillä olisi ihan oikeat mahkut onnistua. Hyvä, että takaporttikin olemassa tammikuussa, niin saa olla senkin suhteen levollisin mielin.

Tervetuloa plastex tähän pinoon. No on teillä ollut epäonnea ja onnea. Onneksi julkisella kerrankin inhimillisyyttä! Sievoinen säästökin lääkekuluihin, kun pääsitte nyt heti uuteen yritykseen. Isontuiko lääkeannokset?

Hiljaista on vielä meikäläisen hoidoissa, mutta ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa sumuttelut ja alkaa valmistautua mummoiluun.
 
Morjensta :wave: Ja tervetuloa pinoilemaan ja piinailemaan Sartsa, Sannis ja Plastex!

Joo en tod ole raskaana (hauska juttu :D ) menkat alkoi kp 36/30 eli sumuttelen tässä edelleen ja huomenna alkaa lisäks Menopur 300IU eli hauskaa neulahommaa sit tiedossa taas... ja ens ti on ultraus ja punktio näillä näkymin marraskuun ekalla viikolla.

Nyt kun oon työelämässä taas, niin aika ja päivät menee sellasella kiireellä, ettei ehdi ees miettiä saati murehtia näitä hoitokuvioitakaan ihan entiseen malliin :D ehkä ihan hyvä niin, koska täähän on meille sit se todellakin viimeinen yrityskerta.

Mutta mä lueskelen täällä kyllä kuulumisia ja kommentoin aina parhaani mukaan, kunhan jostain välistä aikaa nipistän ;) Tsemppiä kaikille!
 
minska, juu oli kyllä ihme, että päästiin näin pian. ehdin jo kauhulla odotella, että juhannuksen tienoille menee. annokset päätetään vasta ekalla ultrauskerralla 23.11. eli hiljaiselolla menee vielä kuukausi, mutta ajattelin tulla pinoon jo fiilistelemään! :p Tsemppiä kaikille ja pulleaa vuotta 2010! =)
 
Heippa vaan kaikille, kiva huomata, että tääkin ketju elää! :)
Ensi viikolla olis 0-ultra ja sit alkas piikitykset. :eek: Pari viikkoo olen sumutellut ja haittavaikutuksiakin jo huomannut: kuumia aaltoja (muut villapaidoissa mökillä, minä topissa ja hiki valuu!), mieli on täysin alamaissa ollut viimeiset pari päivää, itkettää vaan :(

Piti kysymäni vielä, että kun aloittaa piikitykset, niin jatketaanko myös sumuja?
 
No niin, toisessa ultrassa käyty ja homma siityi seuraavaan kiertoon. Tässä kuussa on niin epätodennäköinen ovis, soikion muotoinen munis ja ohut limakalvo eli ootellaan, että mensut alkaa taas normaalisti. Sitten saankin aloittaa zumet, joka on mulle ihan uus juttu. Vähän harmittaa, mutta onneksi meidän 2v. pitää äitin kiireisenä. Ensimmäisen kanssa meni reilu 3v, joten toivottavasti tässä ei ihan niin kauaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
No voi harmi Sannis mutta onneksi sulla tosiaan on jo oma lapsi. Tekemistä varmasti riittää kotona, eikä ajatukset pyöri vaan hoidoissa.

Äititär ainakin suprecur sumuissa annostus puolittuu, kun alkaa piikitys. Koita kestää vielä vähän aikaa, piikityksestä alkaa olo päänupissa jo normalisoitumaan :)
 
No voiha nkurjuus sannis onneks kotona touhua riittää ja tosiaanki saa ajatkset muuallekin.

Me mennäänkin äititär sinun kans aikalailla samoilla aikatauluilla. Mulla ois ollu ens perjantaina 0-ultra mutta nyt ei tarviikaan siihen mennä kun maanantaina kävin siinä limis ultrassa. Keskiviikkona viimest terolutit ja sit ajatukset pois tästä hommasta kokonaan, että saadaan täti nyt sit kylään ja päästään piikittelyt alottamaan toivottavasti jo ens viikonloppuna tai viimestään sit maanantaina.
 
Sannis höh, ois ollut kiva piinailla sunkin kanssasi. Mutta sä sitten oottelet vaan vähän ja palaat sit kehiin :)
Meillä meni kans ekan lapsen "tekemisessä" pitkään, yli 4 vuotta (josta ajasta hoidoissa + laparoskopiajonossa yht. 2 vuotta). Poika on nyt 3v4kk ja tätä sisarusta tehty siis hoidoissa koko tää vuosi 2009. Että tiukassa on lapset meidän perheessä ;)
 

Yhteistyössä