Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Keisha kiitoksia rohkaisun sanoista :) Sulla onkin sit oikeen suurperhe, ihanaa :heart: Mä olen ihan lapsesta asti nähnyt itseni ison perheen äitinä ja tuntuu ihan, et koko identiteetti on pitänyt ajatella uusiksi, kun sitä isoa laumaa ei saakaan. Tai tietty, jos tästä vikasta hoidosta tärppäiskin tuplana :D

Kristiina Toivottavasti nyt vihdoin tärppää. Toivoa ei saa menettää! Meillä kans vika hoito tulossa ainakin näillä näkymin vaikka onkin vasta toinen icsi. Ikä alkaa tulla vastaan.

Minulle oli tosi iso pala, kun minun miehestä tuli vähän aikaa sitten ukki. Kun näin vauvan ensimmäistä kertaa osastolla, niin aloin itkemään, eikä siitä meinannut tulla loppua. Se vauva oli niin ihana. Olisin halunnut sen itselleni vaikka tiesinkin ettei se minun ole. Mieheni tytär ei tiedä meidän hoidoista mitään ja ihmetteli tosi paljon miksi minä itken. Yritin vaan selitellä jotain... Seuraavalla kerralla ei enää tuntunut yhtä pahalta. Ja luulempa että selviän tulevista ristiäisistäkin. Eihän se ole minun vauva.

Haluaisin niin oman vauvan :snotty:

Täällä taas... tuttujakin on mukana viime keväältä huhti-toukokuulaisista. :hug:
Meillä tulossa uusi IVF tässä syssyn aikana. Ylihuomenna mennään lääkärin pakeille suunnittelemaan uutta kierrosta. Sitten sitä tietää et mihin vaiheeseen syksyä pääsee taas tosi toimiin. :)
Meillä siis toinen Ivf tulossa.

Shendan kanssa ollaan samassa paikassa hoidossa. :) Meillä tosin tehdään kaikki muut toimenpiteet PHKS:ssä ja ainoastaan punktio ja siirto on Felicitaksessa. Julkisella kun olemme.

*pirppa

Täällä onkin jo mukavasti porukkaa =) Saadaan oikein mukava tsemppiryhmä kasaan. Mulla ei hoidoissa tapahdu vielä mitään, muuta kuin itsestään huolehtimista. Ja onhan sekin tärkeetä, mutta kun haluais jo niin kovasti... Ens viikolla käyn TAYS:ssa ja siellä sitten vasta suunnitellaan ja tsekataan kierto, ja mahdollisesti lääkkeillä siirretään kierto sopivaksi. Vaikka kierto onki säännöllinen, mutta kun liukuhihnahomma toimii niin, ja viikolle 48 on aika punktioon varattu. :LOL: Tänään pitäis Tätin tulla kylään, mutta ei ole kuulunut.. Jospa meille tuleekin se luomuihme :LOL: Prosentit on kyllä aika heikot, 0,1%. Kyllä ne miehen piuhat on niin visusti kiinni, että sieltä ei karkaa mikään. Yritetty meinaa on. :whistle:

Hirmusesti tsemppituulia kaikille, ja nostetaan se plussa-aalto nyt huippuun!!!! :heart:

Terve vaan, Minska. Mukavaa että on tuttujakin taas samassa pinossa... vaikka tietty olis vielä mukavampaa törmätä tuolla odottajien pinossa! Sinne on suunta!!! =)
Kivasti kertyy porukkaa tännekin. Taustailen vielä koska en halua kauheesti stressata tulevalla hoidolla vaan yritän elää mahdollisen normaalia elämää ennen seuraavaa PAS:ia joka tehdään näillä näkymin marraskuussa luonnolliseen kiertoon. Meillä on vain kaksi alkiota pakkasessa ja pelottaakin etteivät selviä sulatuksesta. Viimeksi jouduttiin sulattamaan kuusi alkiota joista viisi tuhoutui ja vain yksi selvisi siirtoon asti...
Niin, että en luo kauheita toiveita tähän siirtoon vaan ajatukset ovat jo toisessa IVF:ssä joka toivottavasti saataisiin alulle tämän vuoden puolella niin saataisiin lääkkeet ilmaiseksi!!
Haleja ja jaksuja kaikille! :heart:

Terve Pirpana. Mukavaa, kun tulee tuttuja samaan pinoon. Jospa me tällä kertaa onnistuttaisiin! Älä luovuta vielä niiden huurunenien kanssa. Toivottavasti sulatus onnistuu, ja saat taas uuden mahdollsuuden. :heart:

Vaan eikö ole ulkona ihanaa, kun on raitis ilma ja puut niin ihanan värikkäitä? =) Just sellainen ilma, että olisi mukavaa puuhastella lapsen kanssa ulkona, huokaus....

Eikö täällä olevatkin voisi tulla mukaan/jatkaa tuossa syksyn listassa, kun siellä on moni täältäkin? Kun on niin kovin vaikea vetää rajaa missä se syksy loppuu ja milloin siirrytään.. Loppuvuosi menisi siihen syksyn perään vallan hyvin ;) Moni marraskuulainenkin on pinoutunut siihen tuttuun pinoon :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppiina78:
Eikö täällä olevatkin voisi tulla mukaan/jatkaa tuossa syksyn listassa, kun siellä on moni täältäkin? Kun on niin kovin vaikea vetää rajaa missä se syksy loppuu ja milloin siirrytään.. Loppuvuosi menisi siihen syksyn perään vallan hyvin ;) Moni marraskuulainenkin on pinoutunut siihen tuttuun pinoon :wave:
No juu, tätä dilemmaa mä tossa just pohdinkin :) Kun huomasin vasta tän pinon alotettuani, että syksy jatkuukin marraskuulle asti :D eli että tuolla syksypinossa onkin loppuvuotisetkin jo listassa... emmä tiiä? kumpi vai kampi, mulle ihan sama... aion kyllä itse listautua takasin sinne syksylistaankin. Mut luen ja kommentoin tähänkn, jos täällä joku muukin käy =)

Hei taas!

Minua hirvittää tuo syksyn pinon suuruus kun ei ehdi päivittäin lukea niin ihan tipahtaa kärryiltä eli mielellään täälläkin olen mukana... Meillä tuli punktiossa 12 munista ja hyper ja siitä seurauksena 3 päivän sairaalareissu. Nyt on sitten juotu ja pissailtu uskomattomia määriä. Huhhuh! Vatsa on vieläkin kipeä. Huomenna saadaan tieto montako alkiota menee pakkaseen.

Tsemppiä kaikille! Plussatuulia puhkun!

Heippa Saara

Molemmissa mukana minäkin =) Olipas sinulla paljon muniksia, tiesitkö siitä jo etukäteen? Oliko maha kipeä ja piukea? Miten alkioitten kanssa kävi? Mitähän vielä kysyis, taitaa olla minulla kyselytauti.... :D

Heippa kaikki.
Tänään kävin sit siel lekurilla ja kävikin peikkomainen flaksi, jarrukapselin laittoon heti huomenna ja viikolla 44 olis sit jo punktio ja siirto. Huimaa, kuinka nopeasti tää lähti käyntiin. Sattui toi kierto just sopivasti tän lääkärin ajan kanssa.
Olin kuvitellut että tässä menisi ainakin marraskuun loppuun tai jotain. Välillä näinkin. :D
Saaralle pikaista paranemista. Joko sait tietoa alkioista?

No, jopas pirppa sulla kävi tuuri! Hienoa :) Näissä hoidoissa on niin tottunut odottelemaan, odottelemaan ja taas odottelemaan. Mahtavaa, että joskus käy noinkin, että suorastaan tukka putkella suoraan toimintaan. Pidän sinulle peukkuloita pystyssä, että tämä hoito jäisi sinun viimeiseksi :heart:

Kysymyksiin on aina kiva vastata!

Olipas sinulla paljon muniksia, tiesitkö siitä jo etukäteen? Tiesin että noin 20 follia kasvaa, mutta niistä saatiin vain 18 kalastettua kun toinen munasarja oli hankalassa paikassa. Munasolujen määrästähän ei voi koskaa olla varma etukäteen.

Oliko maha kipeä ja piukea? Maha oli tosi pinkeä ja kipeä jo 2 päivää ennen punktiota, ilmeisesti hyperoin jo silloin hieman. Kaikki tärinä teki tosi kipeää. Isäntä sai vältellä kaivonkannet kun ajoimme klinikalle. Ylävatsa oli niin pinkeä että hengitys oli hankalaa. Punktion jälkeen sitten pinkeydyin entisestään ja olinkin nesteytyksessä kolme päivää. Jo toisena päivänä olo helpottui.

Miten alkioitten kanssa kävi? Saimme tietää että meillä on 5 alkiota pakkasessa, 3 oikein hyvää ja 2 melko hyvää. Juhlistimme sitä pizza-aterialla! Pieniäkin askelia on juhlittava. Nyt odotan innolla marraskuuta että pääsisimme PASiin! Toivottavasti saan teistä kamupiinailijoita!

Pirppalle onnea matkaan!

2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät

Minska 2.ICSI vko47-48

Amelie80 2.ICSI vko 48

Piiuli-74 1.IVF vko 46-47

shenda81 2.IVF

Sarma ICSI

Kristiina76 5.IVF vko 44

dreamer78 ICSI marraskuun alussa

SaaraX 2.IVF:n PAS marraskuussa

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS marraskuussa

Äititär 1.IVF vko 46

turilainen 2.IVF masrraskuussa

Korjailin omalta kohdaltani listaa.
Vähän on ollu täältä nyt taukoo kun ei mitään ihmeellistä oo tapahtunu. Tässä koitellaan nyt pitää menkat sisuksissa maanantaihin asti. Ei ainakaan ennen sitä sais alkaa, että laskelmat saadaan pitämään paikkaansa :LOL:
Ajatella, n. kuukausi nolla ultraan eikä oo kauaakaan kun tuskastelin sinne olevan yli kaks kuukautta :D
Puolukkapäiviä odotellessa :wave:

Hei Piiuli ja tietty kaikki muutkin :)

Minä tiedän jo nyt, että laskelmat eivät tule pitämään paikkaansa. Ekalla kerrallakin meni niin, että kuukautiset alkoivat noin viikko pari liian aikaisin.

Sit kun ne nyt kohta alkaa, niin aloitan laskemaan sen 23 päivää. Pitää tietty sit ilmoittaa ivf-hoitajille, että päivittävät itselleen oikeat ultra ajat. Ja vasta sen jälkeen, kun itsekkin tiedän nuo oikeat ultra-ajat, niin alan sitten omalta paikkakunnaltani varaamaan poliklinikka aikoja. Mulla on hyvä työnantaja, kun aina saan palkallisena olla pois töistä, jos menossa poliklinikalle. Ei oo ainakaan tästä asiasta stressiä!

Ei mene tosiaankaan enää kauaa kun alkaa sumuilut. Minkäslaisten sumujen kautta piikkiaineiden kanssa Piiuli värkkäät?

Sumutteleuita mulla ei tuu olleskaa. Nyt nassutan primolutia ja glucophage(ihan turha). Seuraavana sit tulee piikit kehiin Puregon 900 ja 600 + orgalutran + pregnyl. Katotaan ny sit mitä tuleman pitää, vielä ei kyl oo mitään menkka oireita. Edellisessä kierrossaki oli olematon vuoto. Meni varmaan kroppa taas sekasi kun terot vaihettiin tohon primoon :| No ei muuta kun 'sihteerille' soittelemaan viimestään keskiviikkona jos ei mitään kuulu.

Kirjoittelen tuolla kokeneempien joukossa myös ja kopsasin seuraavan tekstini sieltä. :ashamed: Ja nyt vaan omaa napaa, töistä nopeasti kirjoittelen. Anteeksi.

).( TAYS:sta sain mukaani hyviä uutisia. Pääsen jo viikolla 42 tositoimiin, eli sumut alkaa 13.10 ja 3.11 olis punktio näillä näkymin. Huh huh kun taas alkaa nopeasti hommelit. Onneksi! Olin niin varautunut tosiaan viikkoon 48. Hyvä näin. Eli hoitomuoto muuttui lyhyestä pitkäksi. TAYS:n hoitotulosten mukaan pitkä kaava tuo paremmat mahdollisuudet onnistua ICSI:ssä. Se sopii meille.

2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät

Minska 2.ICSI vko47-48

Amelie80 2.ICSI vko 45

Piiuli-74 1.IVF vko 46-47

shenda81 2.IVF

Sarma ICSI

Kristiina76 5.IVF vko 44

dreamer78 ICSI marraskuun alussa

SaaraX 2.IVF:n PAS marraskuussa

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS marraskuussa

Äititär 1.IVF vko 46

turilainen 2.IVF masrraskuussa[/quote]

Heippa hei.

Oviksen bongailin kp 13 ja pregnylin pistin napaan.Tänään aloitan luget.
Ja koko kierron syön noita minidisperiineja koska mun punasoluissa on jotain häikkää.

ja lääkäriltä kuulin tänään niitä vasta-aine tuloksista että jos jotain hoitoja meinataan niin sitten pitää ottaa kortisoonia avuksi.
Viel joudun menemään likpirauhas kokeeseen koska raja-arvo oli niin lähellä.

Eli ei tämä tainnutkaan olla niin selittämätöntä kuin luultiin.Tekis kyll mieli soittaa fertinovaan että hitto..turhaan rahaa ehä noihin ifv laitettu.
Siellä kun multa ei otettu mitään alkukierron verikokeita tai vasta-aine juttuja..femaria vaan annettiin.

21.10 olis käynti lääkärillä jossa kuullaan yhteenveto tuloksista ja mietitään hoitoja että miten jatketaan.Se toinen ifv ehkä tehdään vasta tammikuussa.

Mutta jospa nämä disperiinit auttaisi....toivotaan =)

Heipä hei! Olen keikkunut tuolla syksyn pinossa ja tänään tein negatiivisen testin kolmannesta passista.. Soittelin klinikalle ja kolmas IVF. alkaa heti seuraavasta kierrosta ja punktio ajoittuu viikoille 45-46, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Tämä ketju taitaa kuitenkin olla sopivampi minulle kun punktio vasta marraskuussa.

Se ois huomenna sit soiteltava sairaalalle kun ei niitä menkkoja nyt vaan kuulu. Ihmetyttää vaan kun primolutin pitäis olla tujumpaa tavaraa kun terolut ja mulla se ei vaan toimi. terolutilla toimin kun kello. Tarttee varmaan sit aamulla het ittensä masentaa ja tehdä testikin kun kysyyhän ne sitä kuitneki oonko tehny :| Nyt sit pelottaa että, koko hommelia joudutaan siirtämään vaikka onhan tässä nyt vielä aikaa tonne viikolle 46 mut kuitenki. Oishan se olluki ihme jos tää menis ihan suitsait näppärästi :D
Sen verran pitää vielä lisätä, että eilisen ja tämän päivän on ollu olo että nyt alkaa nyt alkaa, mut ei.

Yhteistyössä