Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät

Minska 2.ICSI vko47-48

Amelie80 2.ICSI vko 45

Piiuli-74 1.IVF vko 46-47

shenda81 2.IVF

Sarma ICSI

Kristiina76 5.IVF vko 44

dreamer78 ICSI marraskuun alussa

SaaraX 2.IVF:n 1. PAS viikolla 46

pirpana74 1.IVF:n 2.PAS marraskuussa

Äititär 1.IVF vko 46

turilainen 2.IVF marraskuussa

sebu08 3.IVF vko 45-46

Hei

Päivitin Saaran tiedot ja lisäsin sebun mukaan. Jospa joku jossain vaiheessa osaisi tehdä jotkut hörsöt tuohon listaan.

Sebulle :hug: Paljon on kestämistä sinulla! Mutta onneksi pääset uusimaan näin pian, vaikka rankkojahan nämä hoidot on!

Amelie sinähän pääsetkin jo ihan kohta tosi toimiin :D Toivottavasti pitkä kaava tuottaisi tulosta.

Shenda Hyvä, että edes nyt tutkittiin kunnolla. Tämä on just tätä, kun lääkärit vaan määrää ihan samat hoidot aina vaan uudestaan tutkimatta kunnolla, mikä on vialla :(

Piiuli Saitko yhteyttä sairaalaan? Vai joko alkoi menkat?

Terppa.
Täälläkin ollaan sitten hommat alotettu eli eilen aloin suhauttelemaan Synarelaa. Äklöä kamaa, kun se valuu tonne nieluun, yäk :headwall: Jänskättää vaan menkkojen alku, kun ultraääni on varattu 15.10 ja sillon ois kp 35, et ehtiikö vuoto alkaa ennen ultraa... tylsää sit ruveta vaihtamaan aikaa ja sumplimaan taas kaikkia kulkemisiaan ym.
Mä alotan maanantaina uudessa työpaikassakin, nolottaa jo valmiiks, kun joudun nyt lokakuussa sit renkkaamaan tuolla Taysissa harva se viikko ja aina kesken työpäivän :/

Tässähän alkaa nyt kohtapuoiin sit tapahtua muillakin, kiva :) tulee säpinää tännekin :D

Minska Niimpä.Nyt tuli klinikalta lähete kilpirauhaskokeisiin kun joku arvo oli korkeella.Musta tosi kiva että jotain löytyy mikä varmasti on lääkkeillä korjattavissa eikä olla enää selittämättömiä.
Tekis kyll niiiiiin paljon mieli soittaa fertinovalle että kiitos vaan rahojen viemisistä.Mitä kaikkee olis vältetty jos nää kaikki testit olis otettu heti ensinmäiseksi???
Eikat nyt mikään ifv tuo tulosta jos mun keho hylkii alkiota eikä se pääse kunnolla kiinnittymään.

Minska Ei oo menkat alkanu. Otin tänään yhteyksiä sairaalalle ja hoitaja oli sitä mieltä, että täytyy vaan se vuoto odottaa. Primojen kans kun kuulemma voi huoletta viikon odotella. No testi pitää nyt kuitenkin tehdä ja hän on yhteydessä lääkäriin (lääkäri toisella paikkakunnalla) ja kyselee mitä tehdään. Kun nyt kuitenkin kaikki laskelmat menee uusiks ja punktio ja siirto on pakko saada osumaan niille viikoille 46-47 kun lääkäri täällä on.
Täytyy nyt vaan toivoo, että vuoto alkaa viikonloppuna ja saan maanantaina soittaa jatkosta hoitajalle. Huomaatteko kuinka positiivinen asenne, toivotaan että vuoto alkaa vaikka mahis raskauteenkin on :LOL:

Sarma
Kiva kuulla Shenda, että siellä felicitaksessa on tutkittu hyvin.. Mekin mennään sitten ens viikolla ekaa kertaa sinne..

Toivottavasti ehdottavat jotain lisätutkimuksia. Väestöliitolla oltiin sitä mieltä, et ensin tehdään hoidot ja sit vasta tutkitaan tarkemmin jos ei onnistu. Aika nurinkurista mun mielestä, mut enhän mä tietty mikään lääkäri olekaan..

Hei

Minusta tuntuu yleensäkkin lääkärissä, että annetaan vaan jotakin troppia ja vähän saikkua, niin kyllä se siitä. Huojentavat varmaan omaatuntoaan sanomalla että tule sitten takaisin, jos et rupea parantumaan. Sama juttu näiden hoitojenkin kanssa, mitä olen seurannut teidän kaikkien jutuista. Ensin tehdään tietyllä perinteisellä tavalla, ja toivotaan parasta.Sitten nostetaan lääkkeitten määriä ja taas toivotaan parasta. Itse kun olen vielä kunnallisella puolella, ja joutuu odottamaan kuukausia, niin on ihan mielin kielin, että vihdoinkin taas pääsee yrittämään, eikä edes osaa vaatia, että tutkisitte nyt.

Piiuli :D

Mulla alkoi tänään tuntumaan, että menkat on pian tulossa. Sitten alkaakin jo lähtölaskenta sumuttelun alkamiseen.

Kristiina tsemppiä kellon kyttäämiseen, perässä tullaan :)

Minska :D Ihanaa, että muistakin tuntuu siltä. Mulla on tuntunu jo sunnuntaista asti. Siitä lähtien oon rampannu enemmän ja vähemmän tiuhaan tahtiin vessassa tarkastus käynnillä...turhaan... Mulla ei sumuja ole ollenkaan. Me mennään lyhyellä kaavalla, vaikka nyt kyllä tuntuu, että tästä tulee pidempääkin pidempi kaava :LOL:
Jospa noi menkat nyt jumittaa ku jänskään ja jollain muotoo kai sit stressaanki tätä kaikkee nyt kun vihdoinkin ollaan näin pitkälle päästy.

Piiuli Varmasti johtuu jänskättämisestä. Sitä pystyy "pidättelemään" menkkoja tosi pitkään pelkästään sillä, että alkais jo. Minkähän takia on yleensä keksitty menkkojen siirtoa varten pillerit, kun opastettaisi vaan, että jännitä, jännitä, niin ei ne ala =)

Mulla on niin epäsäännölliset menkat, että ei voi ikinä tietää etukäteen että milloin alkaa. Tuntemuksia voi olla vaikka puoltoista viikkoa etukäteen. Kadehdin niitä jotka kellon tarkasti osaavat ennakoida kuukautisten alkamisen.

Hei, yksi niksi tuli mieleen. Hankkiudu sellaisen henkilön seuraan, jolla on kuukautiset päällä,niin avot. Joskus on kolleegan kanssa onnistunut tämä. Sitten tietty, kun on piinikset, niin pitää vältellä näitä henkilöitä... :LOL:

:wave: Moikka-moi! Oltiin tiputtu toiselle sivulle, nostin meidät taas kuiville :D

Vaikka siis ei tänne mitään uutta, Synarelaa suihkitaan aamuin illoin eikä kyllä vielä oo mitään vaihdevuosioireita näkynyt? Tarkottaakohan se, että lääke ei toimi :( ?

Mitäs muille? Ja mukaan saa hypätä uusiakin!!

Kristiina: ei mullakaan heti tuntunut missään ja aika vähäisiksi ne pelätyt oireet jäi. itse en kyl käyttänyt ensin suihketta vaan laitoin pitkävaikutteisen piikin, mut sama vaikutus molemmilla.
Tsemppiä - perässä tullaan. :) :heart:

2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät

Minska 2.ICSI vko49

Amelie80 2.ICSI vko 45

shenda81 2.IVF

Sarma ICSI

Kristiina76 5.IVF vko 44

dreamer78 ICSI marraskuun alussa

Äititär 1.IVF vko 46

sebu08 3.IVF vko 45-46

Hei

Eilen alkoi lähtölaskenta sumutteluun. Kolme viikkoa, ja sitten alkaa taantuminen mummoksi.
Innokkaana kävin jo viemässä reseptit apteekkiin. Jee, kun on lääkekatto, niin tällä kertaa ei tarvitse jännittää rahojen riittämistä lääkkeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Minska:
Hei

Eilen alkoi lähtölaskenta sumutteluun. Kolme viikkoa, ja sitten alkaa taantuminen mummoksi.
Innokkaana kävin jo viemässä reseptit apteekkiin. Jee, kun on lääkekatto, niin tällä kertaa ei tarvitse jännittää rahojen riittämistä lääkkeisiin.
jes - sama täällä! :) on se niin kiva maksaa vain 1,5e per lääke. KERRANKIN!!! (no, mieluummin en kyl ostais yhtään lääkettä )
ja mä kans aloitin eilen mummotautiin valmistautumisen laumautuspiikillä. mulla sen pitäis vaikuttaa 2 viikossa, toivottavasti niin tapahtuu. tai sama kai se - ei tässä odottamisessa enää muutama päivä/viikko enää tunnu.

:heart: 2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät - VAUVA VUONNA 2010! :heart:

Minska 2.ICSI vko49

Amelie80 2.ICSI vko 45

shenda81 2.IVF

Sarma ICSI

Kristiina76 5.IVF vko 44

dreamer78 2. ICSI vko45/46

Äititär 1.IVF vko 46

sebu08 3.IVF vko 45-46

Taidan liittyä tähänkin pinoon =) Eli meillä suunnitteilla PAS nyt lähiaikoina, luultavasti siirto ajoittuu loka-marraskuun vaihteeseen :D Yksi ivf hoidolla alkunsa saanut tyttö meillä jo on, ja nyt kokeillaan siitä hoidosta pakkaseen jäänyttä yhtä alkiota. Tyttö tärppäsi heti ensimmäisellä, joten kovin toiveikas olen tämänkin suhteen =)

:heart: 2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät - VAUVA VUONNA 2010! :heart:

Minska 2.ICSI vko49

Amelie80 2.ICSI vko 45

shenda81 2.IVF

Sarma ICSI

Kristiina76 5.IVF vko 44

dreamer78 2. ICSI vko45/46

Äititär 1.IVF vko 46

sebu08 3.IVF vko 45-46

jonna82 1. PAS loka-marraskuussa

[/quote]

:wave: Huomenna aloitan sumuttelut, kauhulla odottelen sivuvaikutuksia. :| Mieheni mielestä olen muutenkin erittäin "tuulella käyvä"-tapaus, mielipiteet ja mielialat vaihtuvat hetkessä, sit jos nää vielä sekottaa lisää. :eek: Hmm, taidan kyllä olla jo sellainen tuuliviiri ettei pahempaa voi kuvitella, jospa sivuvaikutukset oliskin sit päinvastaiset ja musta tulis tasainen ja rauhallinen. ;)

Äititär Me mennäänkin sitten aika samoissa. Mulla alkaa tiistaina sumut. Mulle ei sumut tuonu viimeksi oikeastaan mitään sivuvaikutuksia, yleinen paine ja jännitys koko hommaa kohtaan sai mut kuitenkin hermostumaan aika helposti. Ja pinna on kireällä koko ajan. Mutta se on varmaan aika paljon korvien välistä johtuvaa. Kaikki ihmiset tietysti reagoi erilailla, mutta toivotaan, että sulla ne rauhoittais ;) Miksköhän sulla on myöhäisempi viikko punktioon kuin mulla, vaikka aloitat hoidon aikasemmin?

heps. eipä tänne meikälle kuulu mitään uutta: tiistaina sen procrenin laitoin, joten tänään on 3. kokonainen päivä sen jälkeen. ei vielä ainakaan oo havaittavissa mitään muumo-oireita. :whistle: (mä nyt muutenkin oon kyl semmoinen kärttynen ja kiukkunen, ku on koulussa kiirusta.. argh.)

Heippa

Kävin hakemassa apteekista 2x900 IU ja 1x300 IU Puregonit sekä tuplapakkauksen suprecur-sumutetta maksoi 4,50 euroa :D Paljonkohan olisi pitänyt pulittaa ilman lääkekattoa? Ei enää muista hintoja, kun viimeksi niitä ostin puoli vuotta sitten.

Olen ihan etuajassa noiden troppien haun kanssa. Sumutuksetkin alkaa vasta kahden viikon kuluttua. Mutta onpahan nyt haettu valmiiksi.

Hyvää viikonloppua!

Nyt on sit sumut aloitettu, vielä ei ainakaan ole mitään haittavaikutuksia ollut havaittavissa. =) Minä otin apteekista koko satsin kerralla eli Suprecuria tuplapakkauksen, 900 IU ja 450 IU, hintaa tuli sen n. 517 euroa. Mut pienihän tuo hinta on siitä, jos sais oman pienen nyytin! :heart:
Jo alkaa hoidot tuntua konkreettisemmilta ja pää täynnä ajatuksia, varsinkin iltaisin... Kovassti tulee mietittyä, et entä jos ei tulekkaan yhtään hedelmöittymiskykyistä munasolua/hyvälaatuista alkiota tms. yhtä pelottavia mietteitä. :(
Eipä se asia ainakaan murehtimalla ja miettimällä parane, aikahan sen näyttää, miten käy, täytyy vaan toivoa parasta. :D

Yhteistyössä