Loppukiertolaisten oirepino

- dpo11 uudet oireet: nenän ja huulien kuivuminen (kuiva sisäilma?)
- aamupissasta testattu viivanpaikka tai tosi tosi hailu haamu
- iltaisin päänsärkyä, en noteerannut ennemmin mutta eilen särki jo kovempaa, nyt semmoista lievää.
- kn illalla ylhäällä
- lämmöt nousivat vähän lisää

Lihapulla, suusta pitäsi mitata ennemmin kuin kainalosta, joka ei ole luotettava. Suusta kun mittaa niin kielen alta ja aina samasta paikasta.
 
* päänsärky
* vilu
* kurkkukipu
* nuha
* alavatsalla paineen tunne
* lämmöt koholla
* pahoinvointia, etenkin jos yhtään enempi erehtyy syömään
* lämmöt n. 37
* rintoja kihelmöi
* väsy

Siinä lista oireita. Vaikuttais kai raskaudelta, mutta hyvin todennäköisesti en ole, sillä tuhruvuoto alkoi tänään. Menkat odotettavissa huomenna tai ylihuomenna..
 
Lueskelin tuossa aikani kuluksi muutaman sivullisen "oireita", kun itsekin loppukiertolainen olen. Mieli on aika kummallinen, kun raskausoireet tuppaa ilmaantumaan jo heti oviksesta, vaikka alkion kiinnittyminen tapahtuu about 4 pvää hedelmöitymisestä ja sitten tarvitaan tietty määrä raskaushormonia, että äidin elimistö alkaa reagoimaan siihen. Itelläkin ekassa yk:ssa oli kaikki mahdolliset pahoinvoinnista lähtien välittömästi ovulaatiosta.. Olen sitten tiputtanut itseni maanpinnalle ihan fysiologisten faktojen kera. Mutta mukavaahan tämä kuumeilu on, kieltämättä. Ja tietysti ihanaan vauvakuume-tautiin liittyy oireilutkin ;)
Btw, noissa raskaustesteissä on mukana käyttöohjeet, eli jos testissä on viiva, heikkokin, niin se on poikkeuksetta positiivinen. Mutta jos ei tahdo uskoa silmiään, niin voihan niitä vertailun vuoksi tehdä vaikka kymmenenkin :flower:
Toivottavasti tämä teksti ei loukkaa ketään. Ihan vaan piti avautua näin torstai aamun kunniaksi :wave:
 
Ihan aiheellinen huomio, Puskajussi! MUlla on kans se, että on aina tuo hormonaalisen ehkäisyn jättäminen aiheuttanut semmoiset "raskausoireet" (vaikka ei mitään yritystä ym), että ihan naurattaa..ja no melkee itkettää rintojen kipunointi B) Ja taitaa kestää pari kiertoa.

Että en yhtään ihmettele, jos on nainen näiden kaikkinensa kanssa ihmeissään! Jospa kuitenki osalla ne oireet on ihan oikeesti just sitä itteensä :heart:

Itekki taidan olla loppukierrossa, tai sitten en. Että otappa tästä selvää :LOL: (Huomatkaa, kuinka keveästi otan tänään nämä asiat!)
 
Mukavaa lukea teidänkin oireiluita täältä palstalta. Täällä yk 1 menossa ja pillerit siis jätetty pois joulukuun lopulla. Niinpä kierrosta ja oviksen ajankohdasta ei vielä ole tarkkaa tietoa mutta viime viikolla olin tuntevinani yhtä ja toista mutta tikkuun en saanut 2 viiva aikaiseksi. Onko teille kokemuksia vastaavasta? Kp 19 on vasta menossa. Mutta siis oireisiin:

Vatsa on hurjan turvonnut, ollut nyt maanantaista asti - onko kellään muuten ollut samanalaista?
vatsaa nippailee/polttelee
hieman väsymystä
vessassa saa juosta tiuhempaan kuin yleensä
närästystä
ajoittain huonoa oloa...

Eli kyllähän oireita riittää =) Epäilen kuitenkin vahvasti, että kroppa on sekaisin ehkäisyn pois jättämisestä tai menossa on pitkä kierto ja myöhäinen ovis (vaikka tikku ei sitä paljasta?) ja en näin ollen elättele turhia haaveita. Jos kysymys on jostain muusta niin sen aika aivan varmasti näyttää =)

Kova turvotus alavatsan alueella kuitenkin hieman hämää, joten jos teillä on ollut vastaavia kokemuksia kuulisin erittäin mielelläni! =)

Plussatuulia kaikille!!!
:)
 
puskajussi, kyllähän noita oireita saa aikaan ihan kuvittelemallakin. Tai allekirjoittanut ainakin saa. On se vauvakuume sen verran hurja tauti. :D

Ja testauksesta: Eihän se nyt herranjestas riitä, että kerran saa positiivisen tuloksen. Viivan täytyy myös vahvistua päivä päivältä, että saa itselleen vakuutettua oikeasti olevansa raskaana. :LOL:

muoks. Johkuli, selaapa vähän pinoa taaksepäin, taitaa olla vähän kaikilla juuri noita nimenomaisia oireita... ;)
 
Tein eilen testin aamupissasta kp 22/25-27, ja sitten illalla sitä katsoessa siinä on hailakka haamu.. testi on apteekin First signal herkkyys 10. Testin tehtyäni kääntelin ja pyörittelin sitä käsissäni, ja en havainnut mitään viivanpaikkaa tms..

Samoja oireita paljolti, ku KS09 kurkkukipua lukuunottamatta. Lämmöt oli eilen 37.4. Ja tuo paljon puhuttu "elohiiri" kohdun alueella :) Kamalan itkuherkkyys myös :(
 
Kyllä, kaikilla näyttää olevan samat oireet - ihan totta Epeti =)

Tarkennan vielä vähän lisää aikaisempaa kysymystä: eli montako päivää teillä on tuo turvotus jatkunut? En siis usko, että tässä kierrossa olisi tärpännyt mutta kiinnostaa tietää näin uutena yrittäjänä, sillä ennen ehkäisyn aloittamista mitään mikä edes vittaisi tällaiseen turvotukseen ei ollut. Pillereistä luopuminen on varmasti "herkistänyt" kroppaa mutta silti mielenkiintoista =)
 
Täytyy sen verran palata vielä, että esikoista kun aloin odottaa, niin pari päivää ennen kuin menkat piti alkaa, niin rinnat tulivat ihan tajuttoman kipeiksi. Vatsallaan oleminen ei ollut mitenkään mahdollista. En tietenkään tajunnut olevani raskaana, koska yritystä oli takana liki kolme vuotta ja toivo oli hiipunut. Oltiin serkun kanssa lomareissulla rannalla ja ärsyynnyin, kun ei voinut mahalleen olla. Tää sitten vakuutti, että oisin raskaana. Sen viikon se mulle sitä vakuutteli, kunnes painelin paikalliseen tk:een testiin. Siitä tuli sitten äkkilähtö kotiin kertomaan ilouutista miehelle. Ajoin 8 tuntia yötä vasten ihan täpinöissäni, sittenkun herätin miehen ja kerroin että meille tulee vauva, niin se ei tajunnut mitä tarkotin ja kysy unenpöpperössä, et kuka sitä hoitaa... :LOL:
Se olikin ainoa oire koko raskausaikana "pikku" liitoskipujen kanssa, jotka onkin sitten loppuraskauden juttu.
Toinenkin ipana pääsi yllättämään, kun hän ilmoitti tulostaan yllättävän pian. Mutta silloin oli aika koviakin vatsakipuja, mutten muista että missä vaiheessa oisivat alkaneet. Kipuilua kestikin koko ekan kolmanneksen, muttei edelleenkään pahoinvointia tms.
Nuorimmaisen kanssa lievähkö pahoinvointi alkoi 4 pvää ennen oletettuja menkkoja. Kauhea väsymys vähän sen jälkeen, sekä vatsan viiltelyt ja krampit jotka siivittivät loppuraskaudelle asti. Perät levisi heti alkuunsa, duunikaveri arvelikin, että oisin raskaana, ennenkuin edes olin testannut. Vatsa pullahti kanssa samassa rytäkässä. Ja kun yleensä oon litteävatsainen, niin kaikkihan sen huomasi :LOL:
Kauhistus, aika kyllä kultaa muistot. Huh.. Mutta noihan on ihania kun tietää mikä siitä seuraa :heart:
Ja tietystihän me toivotaan, että kaikki oireet ois vaan sitä itteään :attn:
 
Kohta puoli vuotta yritystä takana ja tässäpä näitätämän loppukierron oireita:

-rinnat on isot ja kipeät (siis niitä särkee ihan omia aikojaankin ja hipaisukin sattuu)
-itkuherkkyys
-väsymys (nukun 12h yöunia)
-turvonnut alamaha
-oviksen jälkeen kaikki seksihalut katosi nyt ehkä osoittaa vähän elpymisen merkkejä
- tänään ollut eka kertaa pahan olon tunteita

Ja menkkojen pitäisi siis alkaa ihan nyt jos näinä päivinä. Mahaan on välillä vihlonut mutta ainakaan vielä ei oo tätiä näkynyt. Arvon päivässä sata kertaa et käynkö ostamassa testin mutta toisaalta ei uskalla kun pelkää jo niin kovasti sitä että kuitenkin ne menkat alkaa...
 
dpo 9 puhdas nega
dpo 11 aamupissasta nega, viivanpaikka 5min sisään
dpo 11 päiväpissasta lähes heti vahvempi viivanpaikka/haamun haamu(eri testi, sama herkkyys)
dpo 12 aamupissasta puhdas nega (testillä joka antoi sen vahvemman viivanpaikan päivällä..)

Huomenna nyt pitäsi menkkojen alkaa enkä meinaa testailla. jotenkin tuntuu ettei se tosta mihkään muutu.
 
Moikka kaikille tää on mielenkiintoinen pino =) Mä oon miettinyt omiakin loppukierron oireita ja tuntuu että osa niistä tulee just siitä kun odottaa ja on tylsistynyt .|O |O ..ja odottaa. Mulla kp 27 / 32-34..tää on 4 yk ..tai siis 4 kierto pillereiden jälkeen..pari kertaa tässä ollaan oiken yritetty tähdätä oikeille päiville. Mulla on ollut nyt loppukierrosta seuraavia oireita:
- ovisviikolla joko n. 5 päivää oviksen jälkeen tai oviksen aikoihin (en oo ihan varma ovispäivästä) tuli kerran pyyhkiessä verta. Vaan yhden ainoon kerran..outoo ja se oli ihan punaista
- Nyt tää oviksen jälkeinen viikko nännit on välil ollu kipeet ja pinkeet mutta on muutenkin aina oviksen jälkeen
- On vähän etova olo..mutta iltaisin ei aamuisin ja tekee mieli syödä enemmän ja useemmin - tää voi kyl johtuu just siitä kun odottaa niin kovasti...
-alavatsa on ollut parina päivän tosi kipee
-valkovuotoa paljon ja se on kirkasta nyt viimepäivinä
Eli alitajunnas jäytää kyl kokoajan et menkat varmaan alkaa...no se selviää varmaan pian :D Tää on kyl tosi hidasta tää odottelu..tää on eka kk kun oikeen aloin tätä seuraamaan siis oireita ja mitä enemmän ajattelee ja seuraa sen enemmän sekoo pää :LOL: Oon nähnyt jo vauva-aiheisia uniakin..eli kuumeilu on tarttunut..en kans viitti miehelle kaikkee selittää tai ajattelee et oon lopullisesti seonnut..Haleja kaikille..hang in there :hug:
 
täällä taas alkaa uus jänskätys :D nyt kp21/33? eli laskujen mukaan 8.päivä pitäs menkat alkaa, mut toivottavasti ei.. täytyy kyllä jo aijemmin testailla, kun 5.päivä meen hierontaan ni tietää sit..... jooh, oon jo nähny kauheesti unia siitä, että mul on iso maha tai sit mul on pieni vauva.. voi että kun nyt toiveet toteutuis :p
 
Täällä tänään kp31/29,menkat siis pari päivää myöhässä, en kuiten ole vielä testaillu koska luulen oviksen olleen viikon myöhässä, ja tänään ois siis vasta dpo8.. en ole tikutellut joten en siis ole varma.

Oireita on jonkin verran, pari kertaa ollut elohiiri silmäkulmassa, käyn pissalla useammin kuin yleensä, alavatsa on ollu ainaki viikon sen tuntunen että menkat alkaa, ja sitten vielä eilen aamulla järkky pään särky ja huono olo! Mulla todella harvoin särkee päätä joten siksi pidän sitä mahdollisena oireena :LOL: :LOL:

Jos ei huomena ole alkanu töiden aikana niin marssin kotimatkalla apteekkiin ja testailen =)
 

Yhteistyössä