Loppukiertolaisten oirepino

Kp46/32-34 eikä menkkoja näy. Apteekin testi (ja netistä tilattu herkkä puikko) eivät näyttäneet eilen aamupissasta tyylipuhdasta negaa, mutta ei ne positiivisiakaan ole. Jotain viivanpaikkaa kai hahmottuu (herkässä näin testiajan sisällä, apteekin testissä myöhemmin) enkä juurikaan usko sen plussaksi muuttuvankaan. Maanantaina kuitenkin testaan vielä uudestaan ja negaa näyttäessä soittelen tk:n tätille päästäkseni veritestiin.

Ällötys pysyttelee aika hyvin nyt poissa ihan sillä, että pidän näppini irti makeista herkuista (hedelmät ok) ja kofeiinipitoisista juomista. Tupakkaa ei tee edelleenkään mieli eikä alkoholia tee mieli naukkailla yhtä annosta enempää. Eilen olisi ollut mahdollisuus viettää baarielämää pitkästä aikaa, mutta mieluummin pysyttelin ajokuntoisena. Eipä sitten tullut turhia kaloreitakaan sotkemassa ruokailuremonttia. Rintojen verisuonten huomasin olevan esillä, mutta en ole kiinnittänyt huomiota onko ne näkyneet samalla tavalla aikaisemminkin. Asennoidun siihen, että oireet johtuu jostain muusta kuin raskaudesta ja mieli tekee kepposia. Helpompi niin päin kuin tipahtaa taas korkealta seuraavan testin näyttäessä negaa.

Onnea plussanneille ja plussausonnea testaajille! :wave:

elni- > Kannattaa avata pino odotuspuolelle, kun siellä pysyy pino paremmin ylhäällä. Mitäs nyt -osiossa tippuu nopeasti tosi kauas, joten pino ei välttämättä pysy kovinkaan kauaa hengissä. Hyvä idea tuollainen ketju. Kiitos siitä, vaikka en vielä toistaiseksi sinne pääsekään kirjoittelemaan! =)
 
dpo 8 ja aamulämmöt eilisestä alkaen tulleet alemmas.. Pelottaa niin, että vuoto alkaa. Luteaalivaihe jäisi lyhyeksi. Mulla ei ole erityisempiä oireitakaan, valkkari vaan runsasta niiku loppukierrossa mulla aina. Aiemmissa pitkissä kierroiss aodotteli koska täti tulee, mutta nyt kun tiedän ovuloineeni niin en todellakaan tahdo nähdä punasta akkaa..
 
Ja vihdoin voinee pikkuhiljaa alkaa päivittämään mun kp:tä ykköseksi. Eli uutta kiertoa kohden ilman paksuuntumista vaikka eihän ne ollu myöhässä vasta kun viikon :D

Eilen inventoin jotain hailua ruskeaa, ja tänään jo tippa punaistakin.... Että eiköhän ne kohta ala...

Miehelle oli pettymys vaikka olen sille jo monta päivää vakuuttanut että en ole paksuna vaan odotan menkkojen alkamista. Ei meinannu millään uskoa ja nyt kun todistusaineistoa alkaa tulla, niin hän oli ihan maissa.

Mulla on hyvä fiilis kun tiedän että pääsen juoksemaan lekurit nyt ilman sen suurempia paineita.
 
Noin viikko/ muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, mulla oli parina päivänä menkkakipuja; selkää, vatsaa ja kylkiä särki. Menkat ei kuitenkaan tullut.
Voisiko johtua kohdun kasvukivuista vai mistä? Ennen ei ole tällaista ollut.
Jos menkkasärkyä on ollut, menkat on alkaneet siitä heti saman päivän aikana...
Olisikohan raskausoire vai voisiko johtua jostain muusta...
Nyt menossa kp 36/30.
Joitain muitakin "oireita" on, muttei mitään kovin voimakkaita.
 
Olen lukenut mielenkiinnolla koko tämän pinon nyt läpi ja vihdoin voisin itsekin hypätä mukaan jännittämään. Menossa yk1, kp 26/27-28. Takana yksi raskaus, josta tuloksena nyt 1 v 1 kk tyttö. Esikoista tehtiin tekemällä vuoden verran ennen kuin tärppäsi. Nyt mukaan yritykseen on toden teolla otettu ovistikut ja ensi kierrosta (jos nyt ei ole tärpännyt) ajattelin kokeilla vielä greippimehuakin.

Mulla ennen raskautta oli joka kierrossa vahvat oireet, osaksi varmasti mielikuvituksen tuotetta, niin kovasti raskautta toivottiin. Kärsin myös todella kovista menkkakivuista. Synnytyksen jälkeen kun menkat alkoivat, ilokseni totesin että menkkakivut olivat kadonneet nähtävästi raskauden mukana eikä muitakaan pms-oireita enää ollut, esim. rintojen kipuilua. Menkat vain tulivat säännöllisesti kp 27 tai 28, ilman kipuja tai mitään oireita.

Nyt sitten, yritys alkoi vuoden alusta ja tämä siis ensimmäinen kierto. Ja arvatkaa vain onko oireita!!! Niihin kuuluu:

- ovis bongattu tikulla kp 17
- kovat menkkamaiset kivut kp 18
- sen jälkeen nippailua ja vähäistä menkka kipua aika ajoin, yhä jatkuu, myös oikean munasarjan kohdalta viiltelee välillä
- kp 24 kaksi muutaman minuutin kestävää viiltävää kipua oikealla alavatsalla
- rinnat kipeinä oviksesta lähtien, kipu lisääntyy koko ajan ja tuntuu lähinnä kainaloiden puolella, välillä muuallakin
- Lievää kuvotusta nyt 3 päivän ajan
- lievää huimausta
- kuiva suu ja jano
- väsyttää ja voimat ovat poissa
- kylmiä väreitä ja kuumia aaltoja, hikoiluttaa ja hengästyttää
- alavatsalla painon tunnetta

Eniten tässä ihmetyttää tämä, että kaikki kivut ja oireet ovat alkaneet nyt taas yrityksen myötä, kun olivat sitä ennen tosiaan melkein vuoden pysyneet pois. Että vaikka mielikuvituksella ja kovalla raskaustoiveella varmasti on osansa asiassa, niin silti en voi uskoa että kaikki voi mennä sen piikkiin.

Mutta kuitenkin, kärsimättömänä tein tänä aamuna testin, dpo 8, ja puhdas negatiivinen tuli. Herkkyys oli 25. Että saa nyt sitten nähdä miten tässä käy. =)
 
Luin aikaisemmin tätä pinoa innolla, ennen kuin plussasin. Nyt haluan jakaa teille myös oireita, mistä aloin epäillä raskautta. Ensimmäistä lasta yritettiin pari vuotta, nyt näyttäisi tärpänneen ekasta yrityksestä :)

Oireet alkoivat jo hyvissä ajoin ennen testiä, jopa 2,5viikkoa ennen. (toinen raskaus). Ensiksi huomasin häpyhuulien värin muuttuneen sinertäväksi, näin muistelisin ensimmäisessä raskaudessakin käyneen. Sen jälkeen alkoi elohiiri väpättämään silmissä. Keho ja pissi tuoksui erilaiselta. Rinnoissa tuntemuksia, ei kuitenkaan kauheasti turvonneet. Menkkamaisia mahakipuja. Viime viikolla oli nielutulehdus ja loppuviikosta turposi polvi. Viime viikolla tein jo testin, mutta negatiivinen. Tänään positiivinen.

Toivotaan että tässä käy hyvin, en vielä voi uskoa todeksi =)
 
Testasin taas negan kp48/32-34. Oireitten osalta on aika ristiriitainen fiilis, mutta olen mä toivoni jo menettänyt. Saattoihan ne olla myöhäisen oviksen oireita osittain ja loput jumiutuneista hartioista tms johtuvaa, mutta en enää rohkene sitä plussaa odottaa.

Hirveästi on elohiiret kiusanneet. Silmissä oli vuoden vaihteen aikaan monena päivänä. Nyt on viikon verran kiusannut isoissa lihaksissa, lähinnä jaloissa. Koskaan aikaisemmin ei ole näin tiheää ja pitkäkestoista elohiirijaksoa ollut, joten ihmetyttää. Mistä nuo voisivat johtua ja saako niitä jotenkin hillittyä?
 
MariaK2104, mikä kp oli kun plussasit?

Ella-83, sama juttu täällä, dpo 9 ja nega.. Ei tosin aamupissasta mutta en usko sen vaikuttaneen mitenkään. Tänään kp 27/27-28 mutta ovis tosiaan oli vasta kp 18. Pieni toivo elää vielä mutta nyt olen testauskiellossa ainakin ylihuomiseen.
 
Barbarellalle :hug: ja plussaonnea seuraavaan kiertoon!

Oireista:
kp 29-31/?
- ovistestit näyttää haamua
- rintojen "vihlonta"
- naama kukkii aivan ennennäkemättömällä tavalla
- lisääntynyt valkovuoto, parilla pyyhkäisyllä aavistus verta seassa
- mahtavia mielialan vaihteluita
kp 32-34/?
- edellä mainitut jatkuu, tosin punaista ei ole enää näkynyt (
)
- kp 32 kuvotus alkaa ja raskaustesti on positiivinen ;)
- väsymys
- vilutus
- alavatsa ja -selkäjuilinnat alkaa
 
dpo9 tuntemuksia:

Posket kuumottaa, lämmöt ylhäällä eilisen laskun jälkeen.
Tänään on jotain juilintaa muniksessa/vatsalla tuntunut muttei mitenkään kovaa. Rinnat ovat isot ja täyteläiset, mies huomautti.. Alavatsa sen verran turvonnut ettei farkkuja saa kiinni.. Selässä kolottelee välillä.
Ihankun ei olisi koskaan nälkä..
Väsyttää edelleen..
 
macy gray ja muutkin elohiiren "kourissa": ihan kaikkea en elohiirestä tiiä mutta yleisestihän se viittaa stressiin (itellä ollu joskus kolmekin viikkoa silmässä) ja tosiaan sen osalta se saattaa joskus olla raskausoireena. En keksi muuta lievennystä kuin stressaamattomuus ja sehän onkin meille kuumeilijoille helppoa :headwall: :LOL: Toivottavasti tilanteesi selkiytyy pian, kurjaa jos on oireita ja olo hankala ja sitten kuitenkaan tätikään ei tule että pääsis uuteen kiertoon.. Jospa vielä macylla oiskin mahkut plussaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Mielenkiintoinen linkki siitä, missä vaiheessa voi odottaa positiivista tulosta.. http://www.fertilityfriend.com/Faqs/When_can_I_expect_a_positive_HPT_if_I_am_pregnant.html
Mun kielitaito ei riitä? :ashamed: Mistä tuossa on kyse?

BlondeMonsoon > Stressaantuneeksi en tunne itseäni, mutta väsynyt olen kyllä. En ole oikein saanut nukuttua kunnolla, joten se on pahentanut tilannetta. Voisikohan se sitten aiheuttaa tuota elohiirtä? Tokihan jonkun verran stressiä tästä hämmentävästä tilanteesta on, mutta pidän sitä normaalitasoisena. En siis sellaisena mikä vielä vaikuttaisi kehoon, mutta voihan pienetkin jutut vaikuttaa. Jospa liittyisikin raskauteen. Olisi kyllä ihana juttu. :)
 
macy gray: Siinä puhutaan siitä, montaki päivää ennen tai jälkeen kuukautisten oletetun alkamispäivän on r-testi näyttänyt mitäkin... Esim joku keskiarvo, koska näyttäny positiivista on DPO 13,6 ja esim 17% on saanut positiivisen samana päivänä, kun menkkojen pitäisi alkaa.
 
Niin, siinä vähän oli ajatusta, että suurin osa saa positiivisen tuloksen dpo 13,6 vaikka sitä ennen negaakin. Suositeltiin, ettei testailis liian varhain mm. väärien negojen takia. Olikohan niin että 10% saa plussan dpo10 eli se on aika vähän.. Pitäsi odottaa oman luteaalivaiheen loppuun tai jos luteaalivaihe on lyhyempi kuin 13 päivää niin sit vielä päivä pari lisää.
Eihän liian varhain testaamisesta sillee haittaa ole, kun että voi masentua suotta ja rahaa tietty menee.

Sit siinä muistutettiin, että vaikka ajoitus hedelmöitykseen olisi ollut paras mahdollinen, niin loppujen lopuksi pienestä osasta alkaa silti raskaus. Muualta lukeneena se on 20%/kierto jos molemmat on terveitä. Yhteenvetona kai se, että pitäsi odotella edes menkkojen alkamispäivään testiä, tosin tutkimuksessa oli että yksi päivän ennen menkkoja 15% sai plussan, oletettuna 17% ja päivä jälkeen 15%. Noihin kolmeen päivään mahtuu siis 47% kaikista plussista. Tutkimuksessa ei huomioitu, minkä herkkyyden testillä testasi, tosin oletus oli herkimmissä koska hyvin monet aloittivat testit aikaiseen, yleisimmän dpo10.

Siinä jotain tiiviisti.
 
Itse tuon lukeneena sain taas ajatusta jarrutella testien kanssa. Ei rahapuoli niinkään haittaa mua, vaan se että kun saa negan, sitä ei kuitenkaan voi täysin uskoa kun miettii liian aikaisen testin mahdollisuutta. Ja sitten taas tekee uuden testin myöhemmin.. Fertility Friendin "tilastoista" huomasin että yleisimmin varhaisin plussa on tullut monelle dpo12 kun dpo10-11 on olleet ensin negaa.
 
Kiitos suomentelusta ja tiivistelystä! :flower: Kyllä taitaa mullakin hillitä testailua, varsinkin kun todisteita oviksesta ei ole ja kierrot on pituudeltaan mitä sattuu. Nytkin on ilmeisesti menossa joku uusi pituusennätys, kun aikaisemmin on loppunut viimeistän kp47 kohdalla. Luulin jo kierron tasoittuneen, kun useamman kierron oli se 32-34, mutta niin vaan heilahti taas. :headwall: Onneksi tästä jotain hyvääkin on seuraamassa.

Vein tänään labraan aamupissanäytteen ja tulos oli nega. En tiedä mistä kaikki oireeni johtuivat ja johtuvat, mutta osalle on tiedossa muukin selitys. Hoitaja ei osannut mun kysymyksiin vastailla, mutta suhtautui ajatuksiini avoimesti. Sain lääkäriajan ja 15.2. menen sitten keskustelemaan pco:sta ja mahdollisesta lääkityskokeilusta. Metuja siis tavoittelen painon pudotuksen tueksi ja avuksi muihinkin pco-oireisiin.

Oireita mulla on, mutta ne viittaavat mikä mihinkin.
- Väsymys on helpottanut huonosti nukutuista öistä huolimatta, mutta päänsäryt ovat edelleen jokapäiväisiä.
- Täytyy syödä mielellään 3 tunnin ja vähintään 4 tunnin välein, ettei tule huono olo.
- Ei voi syuödä kovin runsaasti kerralla tai tulee huono olo.
- Ajoittain närästää tai on muuten ällöttävä olo.
- Valkovuoto on keskimääräsitä runsaampaa ja vetistä.
- Halut ovat palanneet. :p
- Kohdun alueella ja munasarjoissa nippailee. Välillä on koviakin munasarjakipuja.

Edelleenkään ei tee tupakkaa mieli eikä kahviakaan, mutta sitä olen kyllä joinakin päivinä mukillisen juonut. Olen ihan hyvilläni, sillä noista riippuvuuksista olen halunnutkin eroon. Eivätpä ole enää häiritsemässä raskautumisyritystä. :)

Plussatuulia! :wave:
 
- Mullakin väsymys on tässä ykkösoireena ja rasittavimpana. Ei jaksa tehdä mitään. Tämä olo on ollut jo oviksesta, ehkä jo hitusen ennemminkin
- Valkkari on mullakin runsasta ja vetistä, tosin näin ollut välillä ennenkin loppukierrossa
- Rinnat isommat, pehmeät. Eivät juurikan arista kuten ennen menkkoja ollut tapana
- Alavatsa/munasarjakipuiluja mutta melko lieviä
---> väsymystä oon miettinyt, että se voi johtua ihan ovuloidusta kierrosta ja progesteronin erityksestä, tietty jos ois raskaana, hormonia olisi vieläkin enemmän-- väsyttäs enemmän..

 
Mäkin voin tulla pitkästä aikaa tänne kun päätettiin palata vauvantekotauolta. nyt yk 1 ja en ole ihan varma kierron pituudesta ja kun pillerit on lopetettu niin tietty tuntemukset saattaa olla kaikki siitäkin.. Luulisin et nyt vois olla joku 19-20/26-28 (?) Ovis oli mun mielestä aika heti menkkojen jälkeen mut kuten sanottu niin pillerien lopetus voi tehdä kepposen, mut siis oireita
-viikko sitten jumpatessa tuli veren maku suuhun ja pyörrytti (ei ole tällasta ollut ikinä )
-saan ravata vessassa koko ajan, etenkin öisin. Mietin jo et pitäskö viedä pissanäyte jos on vaikka tulehdus mutta kun ei ole muita oireita pissatulehdukseen viittaavaa
-Lämpö 37,2 (pitääkö se mitätä muuten kainalosta vai peräaukosta? ) ja menee koko ajan vilun väreitä
-nenä on tukkoinen ja aivastelen, mutta ei siis oo nuhaa tai mitään
-Alavatsa on toisinaan "kuin tulessa" ja selkää jomottelee
-Rinnat ei varsinaisesti oo kipeät mut "tuntuvat" ja niitä kuumottaa ja on turpeat
-kn on aika takana, eilen ei meinannut illalla ylettä mut aamulla yltää helpommin
-oon super energinen ja jotenkin kauhean ylihyväntuulinen ja onnellinen ja en saa nukuttua öisin kunnolla (noh pissalla ravaaminen ei helpota asiaa)

Tiän et on tyhmää mut mieskin kyseli eilen et oonko raskaana kun oon jotenkin outo.. Mietin et pitäskö mennä hakemaan testi kun ei tosta kierrostakaan nyt sata % varmuutta ole ja oviksesta kun en ole tikuilla sitä bongaillut.. Huoh, toivottavasti saisi kaksi viivaa testiin äkkiä :D
 

Yhteistyössä