Loppukiertolaisten oirepino

Menossa kp 20/27 ja dpo5, eli ihan en oo loppukierrossa, mutta yhden mahdollisesti ja toivottavasti kiinnittymiseen liittyvän oireen tulin tänne jakamaan, eli dpo3 ja 4 mulla oli maha ihan sekasin. Kyselinkin tuolla omassa pinossani, onko muilla ollut vastaavaa kiinnittymisen aikoihin edellisissä raskauksissa, ja yksi neljän lapsen äiti ja keskenmenoja kokenut kertoi, että hänellä on AINA kiinnittymisen aikaan ollut sama homma =) Toisaalta voi kuulemma johtua keltarauhashormoonin kiukuttelusta oviksen jälkeen, mutta kyllä vähän toivoa sain tuosta asiantuntijalausunnosta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Menossa kp 20/27 ja dpo5, eli ihan en oo loppukierrossa, mutta yhden mahdollisesti ja toivottavasti kiinnittymiseen liittyvän oireen tulin tänne jakamaan, eli dpo3 ja 4 mulla oli maha ihan sekasin. Kyselinkin tuolla omassa pinossani, onko muilla ollut vastaavaa kiinnittymisen aikoihin edellisissä raskauksissa, ja yksi neljän lapsen äiti ja keskenmenoja kokenut kertoi, että hänellä on AINA kiinnittymisen aikaan ollut sama homma =) Toisaalta voi kuulemma johtua keltarauhashormoonin kiukuttelusta oviksen jälkeen, mutta kyllä vähän toivoa sain tuosta asiantuntijalausunnosta :heart:
Nyt mä hämmennyin vielä enemmän! :eek: Mulla teki ihan saman jutun (esikoiselta en muista kävikö silloin noin) jokunen päivä sitten ja ihmettelinkin asiaa itsekseni. En ollut mielestäni syönyt mitään, mikä olisi sen voinut aiheuttaa, joten tuntui omituiselta. Myöskään mitään kipuja ei siihen liittyen ollut, joten tuskin mikään pöpökään oli. Toivottavasti päästään plussailemaan! :D
 
No mulla on tuo kierto nyt tasoittunut lähes kellontarkaksi 27 päivää, joten ainakaan viikkoon ei oo testitikulle asiaa. Ainakin kolme kiertoa on mennyt samalla tavalla, että jollei kp29 iltaan mennessä oo täti koputtanu oveen, voi olla että testi on pakko tehdä. Voi myös hyvin olla, etten tosiaankaan malta oottaa sinne asti :LOL:

Onneks mulla on vaan yks CB viikkonäytöllinen plakkarissa, eli yritän pihdata sitä niin pitkälle kuin mahdollista. Mä en kestä niitä halpisviivatestejä, tarviin selkeen vastauksen, enkä halua tihrustaa tikkua, että onko se plussa vai ei :LOL: Tosin, kukapa nyt haluiskaan!
 
BlondeMonsoon > Mun kannattaisi odottaa myös ainakin se viikko. Kierto heittelee paljonkin, mutta monta kiertoa oli sen 32-34 ja niille paikkeille tämäkin näyttäisi osuvan, jos tulkitsin oviksen oikein. Koitetaan olla kärsivällisiä ja toivotaan, että täti ei kurvaa paikalle. bd

Mulla on toivo ja usko nyt herännyt uuteen kukoistukseen. Kova palellus saapui seurakseni tässä illan aikana ja olen värjötellyt kahden viltin alla iso teemuki kädessäni. :D Mittari näyttää 36.64 joka on mulle selkeästi ylilämpöä. Jos aamulämpö on tämänaamuista korkeampi ja palellus vaivaa huomennakin, uskallan ehkä vähän enemmän uskoa tärppäämiseen. Olo on tavallista tukkoisempi, mutta ei ollenkaan flunssainen ja kipuilut vaikuttavat lupaavilta.

Nyt kun vaan sitten malttaisin odottaa sen verran kauan, että testi todennäköisesti näyttäisi luotettavan tuloksen. Halpispuikkoja on parikymmentä ja yksi digitaalinen viikkonäytöllä varmistusta varten, joten eivät lopu heti kesken. Pelottaa jo valmiiksi suuri keskenmenoriski, mutta koitan olla ajattelematta sitä vielä.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja plussausonnea meille kaikille!
 
Sain eilen haalen plussan clearbluen testillä ja hiukan vahvemman tänään Aconilla. Dpo nyt 15 tai 16...Hiukan on tullut ruskeaa limaa joten saa nähdä miten käy. Oireita ei ole muuta kuin masukivut (kuin menkat alkaisi) ja lämmöt hiukan koholla. Mutta ei mulla tullut esikoisestakaan kuin vasta rv6+ ekan kerran etovaa oloa, sekin heikkoa joten voihan ne myöhemminkin tulla.

Ai niin, piti vielä lisäillä, että mulla ollut siis aikalailla samat "oireet" kuin aiemmissakin kierroissa, joten ei se aina tule selväksi se olo, että nyt on raskaana! Lämmöt sahasivat tossa dpo12 miten sattui, palelsi ja kuumotti. Rinnoissa ei edelleenkään mitään tuntemuksia, esikoisesta ne aavistuksen kipeytyi vasta myöhemmin!

Plussatuulia kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Menossa kp 20/27 ja dpo5, eli ihan en oo loppukierrossa, mutta yhden mahdollisesti ja toivottavasti kiinnittymiseen liittyvän oireen tulin tänne jakamaan, eli dpo3 ja 4 mulla oli maha ihan sekasin. Kyselinkin tuolla omassa pinossani, onko muilla ollut vastaavaa kiinnittymisen aikoihin edellisissä raskauksissa, ja yksi neljän lapsen äiti ja keskenmenoja kokenut kertoi, että hänellä on AINA kiinnittymisen aikaan ollut sama homma =) Toisaalta voi kuulemma johtua keltarauhashormoonin kiukuttelusta oviksen jälkeen, mutta kyllä vähän toivoa sain tuosta asiantuntijalausunnosta :heart:
Oho, mullakin oli vatsa sekasin (pari edellistä päivää ) Ja tänään oli lämmöt laskenut, että voiskohan mun pienokainen kiinnittyä vasta?
Niitä muista oireita on
*jatkuva nälkä jo kolmatta päivää
*vuoronperää kylmä ja kuuma
*pieni ällötys (tänään alkoi)
*pieni väsy (saattaa kyllä johtua olympialaisista :D )
*sylkiovistesti plussa nyt pari päivää
*turvonneet limakalvot poskionteloissa

Ja kun tänään tein testin, se oli ihan negatiivinen. Ja tänään menossa kp19, ja ennen kun kukaan kerkiää ihmettelemään, niin mulla oli luultavasti ovis aika ajoissa (ehkä kp9 ). kp 13 tuli pari veriviirua pyyhittäessä ja eilen kp 18 ihan pikkutilkka rusehtavaa tuhrua... Eli jos ovis onkin ollut vasta tollon kp13 ja kiinnittyminen kp18, menis aika hyvin paperillakin :D
Eikös sitä hormoonia ala erittymään heti kun munasolu hedelmöittyy? :whistle: Että jos mä vaan oon niin herkkä että tunnen heti, ja sen takia plussa tulee vasta pitkän ajan jälkeen oireista :D

Ja jos se olis tyyliin oireiden perusteella eilen kiinnittynyt, niin koska sitä uskaltaa testata uudestaan? Maanantaina? :D

Tähän mun raskautumiseen alkokin heti tulla järkeä kun aloin näin kirjallisesti pohtimaan :LOL:
 
heissan! mä tulen tännekkin tarinoimaan, kun odottavan aika on niin pitkä :) tädin ois pitäny alkaa neljä päivää sitten, mut taitaa vaan tää kierto olla pidentyny jostain syystä ku ihan samanlaiset ennen menkkoja olot (eli alamahan väännö)t ollu monta päivää :/ eli nyt ois siis menossa kr31/28 ja odotus on niin piinaavaa ku vaan voi olla :( alkais sit se vuoto jos on alkaakseen eikä venyis enää yhtään päivää.. onks kellään muulla ennen menkkoja rinnat kipeenä? mä oon huomannu et nykyään rintoja aristaa pari päivää ennen vuotoo samalla lailla ku ovulaation aikoihin:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
tais olla ovisoireita nuo mun hömpötykset :ashamed:
No mutta eihän se ole huono asia! Toivottavasti olette heilutelleet poittoa ja ehkä tässä vielä kannattaisi vähän varmistella. :whistle: Omalla kohdallani olen miettinyt samaa, mutta lämmöt viittaavat muuhun. Tavallisessa kierrossa en muista näin paljon lämmöillä reagoineeni, joten toiveet ovat aika korkealla. Toivottavasti pääset testailemaan sitten parin viikon päästä ja katselemaan positiivista testiä. bd
 
mg Se tässä nyt harmittaakin, sillä mies on ollut kovassa vatsataudissa nyt muutaman päivän ja sitä ennen reissussa, eli kammarihommat ovat jääneet olemattomiine viime aikoina :ashamed: Kai se on yritettävä kellistää tuo ukko kulta vielä tänään, mutta veikkaan sen olevan myöhäistä, sillä tän päivän teki tosi kipeetä oikealla puolella, ja enää ei yhtään mitään...
Täytynee huomenna sitten mitata lämpöä, jos ovat nousseet, sitten tietää lääkäriin lähteä katsomaan sillon 12. pv limakalvojen paksuutta :D
 
Kolme vuotta yritystä takana ja 4kk laparoskopian jälkeen tärppäsi :) Laparoskopiassa löytyi kysta jonka ympärille munanjohdin oli kietoutunut eikä sieltä siis päässy mitään läpi (toinen puoli ei nähtävästi ovuloi).
Tämä plussakierto poikkesi muista sillä että 5 päivää ovulaation jälkeen alkoi poskia kuumottaa ja se jatkuu vieläkin (nyt vko 6+1). Ihan normaalit menkkakivut oli siihen aikaan kun olis pitäny alkaa, otin jopa särkylääkkeen yks ilta kun olin varma et yöllä alkaa. Ei mitään muita oireita! Nännit tuli aroiksi vasta reilu viikko plussan jälkeen ja tuossa vko 5+4 alkoi pahanolon tunne, pahaolo jatkuu edelleen, etenkin öisin. Yök. Testejä ollaan tehty 6 kpl kun mies ei meinaa millään uskoa ;) Ensin tulikin vain haaleita haamuja (kp28/25) mutta siitä ne sitten tummeni kerta kerralta. Jee! :heart:
 
mikä on laparoskopia? :) mä en jaksais enää millään odottaa tätiä, kun nyt jo 5 päivää myöhässä :( aina välillä liikkuessa tulee kova kouristuksen omanen kipu alavatsaan, sit ummettaa ja turvottaa koko mahaa :( voiks menkkat jäädä ns. jumiin ettei vuoto pääsiskään jostain tukokisesta yms johtuen tulemaan? tää on karseeta ku tuntuu et alamaha räjähtää kohta :'( pakko kai mennä lekuriin jos ei kohta ala tapahtumaan jäiks! onks kellään kokemusta samanlaisesta olosta? mä olen jo miettiny kaikki kohtutulehdukset sun muut kasvaimet :(
 
Kaippa minäkin laitan tänne näitä "oireita"
Eli niinkuin monella muullakin niin nälkä on kokoajan (voi johtua myös laihiksesta =) ) Pissalla saa käydä useammin (no voi olla että juon myös enempi)
Välillä tuntuu siltä että voisin olla raskaana ja alamahassa virtsarakontulehdun fiilistä ( ei siis ole pissatulehdusta mutta semmosta tunnetta) :D Niin ja iltasin palelee ( meillä kyllä saatta olla vähän kylmä) ja nyt kp 24/28-29
Yritän olla ajattelematta niitä oireita mutta kyllähän se niin on että mitä lähemmäs tulla loppua niin sitä enempi niitä miettii.
Mutta kyllä näyttäis monella olevan näitä samoja oireita,saa nähdä kuinka käy. Tsemppiä meille kaikille
:heart:
Niin ja onnea Anni79, sen aina hienoa kun pitkään lasta toivoneet sen plussan saavat :flower:
 
anni79 en oo testiä tehny vielä ku elän siinä uskossa et jos menkkat on yli kaks viikkoo myöhässä ni sit ois aika testata:) en haluis millään elätellä toiveita ennenku oon varma et täti ei tuukkaan :) ku eiks sit ainakin kahden viikon kuluttua pitäs jo näkyy jos on nähtävää?
nassi84 mulla on kans vähän samanlainen tunne ku ois pissatulehdun ja se painais alavatsaa ja turvottaa ihan tosissaan. mietin tos jo et voiskohan olla tulehdus ilman kirvelyä...ei tää olo kyl yhtään raskaana olevalta tunnu vaan joltain muulta kummalliselta turvotus ololta. tiiä näistä oloista nyt sitte et mitä nää on :LOL: josko täs viel sen toisen viikon odottelis ja sit testailis vai pitäsköhän lampsia apteekkiin loppuviikosta etsimään jotain testiä :) mut kuinka varhain ne testitkään sit näyttää?
 
Vieläkö mahtuu joukkoon yks kuumeilija?? :wave: Ollaan miehen kanssa oltu naimisissa vajaa puol vuotta ja meillä on entuudestaan puoltoista w. poika.Lopetin ehkäsyrenkaan käytön tossa reilu 3 viikkoa sitten.Eka lapsi tärppäs heti ekasta yrityksestä,kun loptein sillon renkaan käytön.Nyt ois taas toiveet korkeella ja on ollut viikon ajan oireita vaikka muille jakaa.Nyt olis siis viikko vielä siihen et mekkojen pitäs tulla.
-Olin ekaa kertaa tuntevina ovulaation viime viikon alkupuolella.Sen jälkeen on tasaisesti nippaillut alavatsaa.
-Alavatsalla ja -selässä on ollut menkkamaista juilintaa useamman päivän
-Töissä kaikennäköset eritteet ällöttää ja ihme hajut pistää nenään (olen vuodeosastolla töissä)
-Eilen mahaa vihlo alhaalta tosi kovaa,veti ihan kippuraan kun sen verran kovaa rouhas
-Tänään nous lämpö 37,5 ja palellut pitkin päivää

Eipä tässä auta kun viikko vielä kuumeilla ennenkö pääsee testin tekoon,ei vaan millään malttas odottaa :heart:
 
mimma86 > Tuo kouraisu ja lämpöjen nousu viittaa ovikseen. Plussaamisonnea! =)

Mullakin on oireita.
- Närästys on saapunut seurakseni
- Elohiiri silmässä ja välillä muuallakin, magnesiumin syönnistä huolimatta
- Tuntuu kuin kohdussa olisi pieni ilmapallo
- Menkkanippailee ja välillä tuntuu vihlaisuja
- Väsyttää ja janottaa kovasti
- Palelen. Lämmöt olleet jo jonkin aikaa 37 tuntumassa (normaali 36 tuntumassa)
- Päätä särkee
- Hiukset rasvoittuu ennätysvauhtia
- Ikenistä tulee verta harjatessa

Kp29/23-47 ja todennäköisesti dpo14 nyt menossa. Testi näytti aamulla negaa, mutta onhan tässä vielä aikaa jännäillä. :)

Plussatuulia kaikille piinailijoille! :whistle:
 

mulla oli viime viikon alussa vihlontaa alhaalla munasarjoissa,en nyt muista kummalla puolen.olettasin et mulla oli sillon ovulaatio,koska sen jälkeen alko noi kaiken maailman alamahajutut.Ja eilen se vihlo keskeltä mahaa tosta kohdun kohalta.et toivon ainakin et ois nyt jo kiinnittymisvaihe lähellä,ettei tarviis ootella kolmea viikkoa ennenkö pääsee testaamaan.mut ens viikolla se selviää,sikäli kun menkat alkaa :D ja tosiaan mä oon flunssanen,ei noussu pelkästään lämpö,silläkin elättelen toiveita et oisko tärpänny,kun eiks flunssaoireet oo yks mahdollinen merkki raskaudesta..
 
mimma86: Jos sulla on ollu ovis jo viikko sitten, niin kiinnittyminen on tapahtunut jo n.3 päivää sen jälkeen, jos siis on tärppi käynyt. Sillä mäkin kyllä komppaan macya että oviksen jälkeen nousee lämmöt mutta voihan se olla, että oot ihan oikeen bongannu oviksen ja nyt vaan lämmöt noussu flunssan takia. Tsemppiä ja plussatuulia +++ :whistle:
 
Onko se niin että oviksen jälkeen nousee lämmöt vaikkei olis raskautunut? Mä oon kuullut erilailla, että lämpö nousee ku on ovis ja lämmöt nousee ku tulee raskaaksi siitä johtuu se palelu. Mulla on aina alkuraskaudessa lämmöt 37 muuten 36. Oviksen aikaan oli nyt 35.8 eli nyt en ymmärrä. Auttakaa!!!!
 
http://www.perhekerho.net/raskaus/raskausoireet.htm tossa ainakin on mainittu lämmönousu oireena ja tässä on tosta kiinnittymisestä http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskaus/Raskausoireet-alkuraskaudessa/ .noitten perusteella aattelin et vois olla kiinnittymisekipuja,kun tosiaan on viikonpäivät arvioidusta oviksesta.
 
Mulla oli yhtenä päivänä (kp15) noin puoli tuntia kestävä alavatsan kova kipukohtaus, joka tuntui vahvimmin keskellä eli kohdun kohdalla. Siihen asti aamulämmöt olivat normaalit lukuunottamatta edellistä päivää, jolloin lämpö tipahti normaalia matalammalle. Kipukohtauksen jälkeen lämmöt puolestaan pomppasivat normaalia korkeammalle. Muutaman päivän sisällä (en ole merkannut ylös, joten en tarkkaan muista) lämpö nousi lisää ja alkoi palelu. Jos olisin piirtänyt aamulämmöistä käyrän, huomaisi lämmön dippaamisesta ja noususta selkeästi ovisajankohdan. Kävin jopa lääkärissä, koska kipukohtaus oli poikkeuksellisen voimakas (ja ovulaatioksi tavallista varhaisemmin) eikä muuta syytä löytynyt.

Tietoa lämmön vaihtelusta kuukautiskierron aikana löydät perhesuunnittelun sivuilta. :)
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php

Näihin pohjautuen veikkaan oviksen olleen sulla olettamaasi myöhemmin. :)
 

Yhteistyössä