Loppukiertolaisten oirepino

Sartsa83
Windy :hug: :heart: ihuna oot. KIITOS!

BlondeMonsoon Samat oireilut on ollu täälläki mutta ei koskaan plussatestiä. Mulla taas 28/31 ja dpo 8. Aika heikkoo tuntus taaskin olevan tää kierto.
 
Täti tuli ihan kuten aavistelin. Oli siis enemmänkin pms- ja pco-oireilua, kun eilen niitä ei enää juurikaan ollut nippailua sekä palelluksen ja hikoilun vaihtelua lukuun ottamatta. Toiveikkaana jään odottelemaan tämän kierron ovulaatiota ja sen seurauksia. :)

Plussaonnea kaikille ja myötätunnot niille joilla kierto oli pettymys!
 
Sartsa83
macy gray pahoittelut tädistä :hug: perseestä kun se aina vaan kurvaa paikalle. :( ... toivon niin kovin että se me kaikki pian plussattaisiin ja oltaisiin tuolla odottajien puolella. Onnea siis seuraavaan kiertoon. :heart:
 
Kiitos Sartsa83! =) Eihän tää kiva juttu ollut, että menkat alkoi. Oli kuitenkin vasta eka yrityskierto, joten pettymys ei ollut vielä kovin voimakas. Senkin takia koitan nyt tehdä itse kaiken mahdollisen, että todennäköisyys raskautua paranisi ja pikkuinen pysyisi myös kyydissä. Tällä hetkellä kun on vielä monta asiaa enemmän ja vähemmän pielessä ja niissä pitäisi tsempata. Tupakoinnista täytyy päästä eroon ja painoa alas, liikuntaa lisätä ja vitamiinitabletitkin päivittäiseen napsintaan. Pääsen onneksi ravitsemusterapeutille ennen joulua, joten ihan yksin ei tarvitse painon pudotuksen kanssa olla.

Plussaonnea toivon ihan kaikille, mutta erityisesti jo pitempään yrittäneille! Voin vain yrittää kuvitella miltä tuntuu kun täti tulee kerta toisensa jälkeen, vaikka kovasti lasta toivoo. Voimia ja positiivisia ajatuksia! =) Onneksi on apujakin tarvittaessa saatavilla, joten haaveesta ei todennäköisesti tarvitse luopua.
 
Testit ei tullut tänään, joten testailu jää huomiselle :kieh: oireita ei sen enempiä kuin aikasemmin, valkkaria tulee ehkä enemmän kun normaalisti. Huomenna testejä sitten odotankin, niin pääsen testailemaan :)
 
Sartsa83
macy gray jännä juttu silti että todella monet ylipainoisetkin raskautuvat... ettei se painoon liity raskautuuko vaiko eikö. Se on vain tuurista kiinni. Ja oikeista lääkityksistä. (vitamiineista tai hormoonihoidoista jos on tarpeen kuten meillä)

Piupula Onnea testaukseen! Ja plussatuulia!!! +++++++++++ :whistle:
 
Täällä mä nyt sit kärvistän eli kp18/27 ja dbo3, josta haluankin vähän posmottaa. Nimittäin, sen oviksen ihan takuulla bongasin luomusti sunnuntaina, ma meni ihan ilman mitään, sit eilen ti aamulla tuli sitä valkkaria ja samoin tänään päivällä. Eipä tuo mitään vielä, mut nyt iltaa kohti oon alkanu tuntee oloni tosi hankalaksi, silleen tuhruttavaksi (siis mitään ei nyt tule mut olo on semmonen, tiiättekö, tuhru)ja ikävä painontunne mahassa, ihan ku ois vatsatauti eikä ruoka maistu.

Hämmästelenkin nyt ihan tosissaan, voiko tää olla jo raskaudesta johtuvaa? Kiinnittymisvuodosta haluisin tietää, onko se aina verituhrua vai voiko tulla ihan valkkaria vaan, mulla ei oo mitään värillistä tullu? Ja tää tunkkainen olo vaan on NIIN samanlainen, ku keväällä ollessani raskaana, mutta sillon plussasinkin vasta kp33 ja oireet oli tämmöset siis pari päivää ennen plussaa. No se raskaus olikin tuulimuna sitten. Ekasta raskaudesta 2,5vuoden takaa en muista mitään loppukierron oireita. Kertokaa omista kokemuksistanne pliis!!!
 
Sartsa83 > Eihän ylipaino (ainakaan kohtuullinen) ole raskautumiselle este tai edes hidaste, jos munasarjat toimii ja kiinnittyminen onnistuu. Onneksi. :D Itse painoin saman verran kuin nyt alkaessani odottamaan esikoistani ja tärppi tuli ekasta kierrosta. Ainoa ero siis oli se, että kuukautiskierto oli säännöllinen eikä mikään muukaan vihjannut olemassa olevasta pco:sta. Ilmeisesti sen osalta siis tilanne oli parempi ja hyvä niin. Nyt täytyy vähän tehdä töitä, että saisin kehon toimimaan halutulla tavalla ja siihen kuuluu painon pudottaminen. Mutta tosiaan hyvä, että tarvittaessa niitä apuja on mahdollista saada. :) Tietenkin on paljon syitä miksi painon olisi hyvä olla ainakin lähellä normaalia, ihan muutenkin kuin raskautta ajatellen ja monesti pienikin painon pudotus helpottaa raskautumista. :)

BlondeMonsoon > Ymmärrän mitä tarkoitat tuolla tuhrulla. Mulla oli sama tunne kierron lopulla eilistä lukuunottamatta. Tänään alkoikin menkat eli tuhru on ihan todellista. :LOL: Jos selaat sivun tai pari taaksepäin tässä Vauvakuume-osiossa, niin löydät plussanneiden oirepinon. Itsekin kävin niitä lukemassa, kun kovasti tuntui olevan raskausoireita. (tuota painontunnettakin) Toiveajattelua taisi olla tai sitten ihan kaikki ei mennyt putkeen tämän kierron kohdalla. Kiinnittymisvuodosta mulla ei ole kokemusta. Plussaonnea sulle! =)
 
Jaaha, minä näköjään palaan tänne uuden kierron siivittämänä. Nyt siis kp 24/30(32) ja eilen pomppas vaikka mitä oireita kehiin. Päivässä tuli nassuun vaikka mitä näppyä, yöh. Ja alaselkää särkee ja voi juma että on välillä kuuma ja välillä paleltaa -enimmäkseen olen ihan jäässä. Tosin voi johtua laihduttamisestakin mutta kuuma ei pitäis laihdutellessa olla :LOL:
Olin ja olen kyllä sitä mieltä ettei tärpänny mutta ihan järkkyvauhtia tuli nyt kaikenmaailman oireet, eikä menkkojen pitäis alkaa kuin vasta viikon päästä. jep, tämmöstä. Testin teen jos menkat alkaa olemaan monta päivää myöhässä, viime kuussa kun tein päivää ennen menkkojan alkua sain plussan joka sitten parin päivän kuluttua olikin nega :( Eli kemialllista raskautta pukkas vaan. Plussatuulia kaikille tasapuolisesti :)
 
Heip!

Tänään ne testit sitten tuli kotio, ja r-testi näytti negaa :( ovistikku oli kans nega, MUTTA sylkitesti taas plussa ja kohdunnipukka ylhäällä ja nyt siihen oli tullut sellanen ns. limakerros päälle (sori ällöö) Kenelläkään kokemusta sellasesta?
 
Piupula > Muistanko toisesta pinosta oikein, että sulla on kiertopäiviä vielä aika vähän? Jos sulla on ovulaatiosta vasta muutama päivä, niin kannattaa testailla uudestaan vaikka ensi viikon alussa. Vaikka raskaustesti olisikin herkkä, niin ei se välttämättä ihan heti raskautta näytä. Plussaonnea! =)
 
Täällä taas :wave: . Dpo2 vasta ja ihan tohkeissani oon!!!! Miten ikinä tässä seuraavat pari viikkoa saa kulumaan :whistle: . Oireita alan varmaan kohta kehittelemään jälleen kerran :LOL: . No viime kierrossahan mulla oli jo tässä vaiheessa kuviteltuja oireita :D . No ainakin näin unta että sain kaks viivaa r.testiin joten jospa se lupais hyvää tässä kierrossa??!!!
 
Kuumeilua on joo mullakin.. Esikoisen sain 13.10.08 ja sen jälkeen menkkoja ei tullu reiluun vuoteen, kun imetin. Nyt oon kohta kaks viikkoo ollu imettämättä ja tossa 31pv sitte oli ekat menkat sitten synnytyksen ja nyt sit oottelen, kun en tiiä tosta kierrostakaan. Esikoisen kanssa tärppäs aika nopeesti eli pillerit jätin marraskuun lopussa ja joulukuun lopussa tuli sit ekat normi menkat sit tulinkin raskaaks :D Toivoisin niin että tärppäis kans tollein nopeesti. Oireita edellisestä oli aivan järkyttävä väsymys ja alaselkä sekä vatsa kramppeja oli, nyt ollut havaittavissa lievää väsymystä jo reilun viikon ajan ja alaselkä kipua, vatsavihlaisuja nopeiden liikkeiden seurauksena ja koko ajan on sellane "menkkamainen" olo.. Tilasin tänään paketin noita raskaustesti liuskoja, katsotaan ehtiikö menkat alkaa ennenkun ne tulee..
 
Sartsa83
macy gray jepu. :) Juuri sitä tarkoitinkin. :)

Piupula Outoa. :eek: Mutta varmasti mahdollista. Teepä vielä uudestaan r-testi ja jos näyttää edelleen negaa, ota yhteys neuvolaan tai lääkäriin. Verikokeesta otettu testi on varmin testi. Tsemppiä kamalasti. Voiiii kumpa nyt oisit raskaan! :heart:

erka tsemppiäääääääääääääää!!! +++++++++++++++ :whistle:

Ninnu Tsemppiä sinnekin ja tervetuloa. :) :wave:

ON: Hmm... mitäköhän sitä sanois? Mulla ei ole minkäänmoisia menkkaoireita. Mutta ei kyllä sen puoleen raskausoireitakaan. Muniksiin sattuu välillä. Päivisin työharjottelussa ei ollenkaan mutta aamusin ja töitten jälkeen sattuu välillä enempi ja välillä vähempi. Tissit on kipeämmät. Nyt ne on jo keskeltäkin kipeät ja kun painaa nännejä alhaalta ylöspäin, sattuu ihan törkeenä! Kellää moisesta kokemusta? Ei siis mitään vuotoja MIHINKÄÄN suuntaan. Ei rusehtavaa, ei valkoista, ei vetistä, ei mitään. Kuiva kun korppu! Kenelläkään tietoa tästäkään? Ja sit maha tuntuu koko ajan vaan täydemmältä vaikkei söiskään mitään?!? :eek: Semmonen pieni jalkapallo.. turvoksissa koko ajan. Ei ymmärrä. Ei ollenkaan. Ja en kyllä voi kuvitella että olisin raskaana... (lukekaa: en uskalla ajatella asiaa sitten pätkääkään, jottei se asia menisi taas pieleen, jos nyt vihdoin todellakin olisikin käynyt jotain). *huokaa*... jospa tästä menis viikkailee pyykkejä ja levittää märät pyykit.

PS. Niin ja väsyttää KOKO ajan ihan hulluna. Vaikka töissä onkin puuhaa niin meinaan nukahtaa koko ajan pystyyn. Se on ihan hirvee tunne. :(
 
Hei! Täällähän tuntuu tapahtuvan kaikkea mielenkiintoista. Sopiikos, että liityn loppukiertolaisten joukkoon?
Sartsa83 Sulla tuntuu olevan lupaavia oireita, peukutukset!
Piupula Kanattaa varmaan vielä kokeilla testaamista. Ja niinku Sartsa kirjoitti, on varmaan hyvä ajatus ottaa yhteyttä lekuriin, jos testit edelleen antavat ristiriitaisia tuloksia.

Täällä on porukkaa, joka odottelee plussaa. Tärppäis nyt, tärppäis! Niille, joille kierto pettymys, pahoittelut!

Minulla on ollut vähän kummia oireita, tommoisia vihlasuja vasemmalla puolella ja nyt on kp 19/28. Ovis oli su - ti. Olen tässä jo alkanut ajatella, että toivottavasti ei ole mikään kohdunulkoinen, kun eihän se alkio vielä periaatteessa ole ehtinyt edes kohtuun, tai no just sinne olis mahdollisesti ehtinyt, jos on päässyt putken läpi. Kylmiä väreitäkin on taas koettu. Niitähän tahtoo tulla aina oviksen jälkeen, kun peruslämpö nousee (niinku kuumeessakin). Saas nähdä.
 
Kiitoksia kaikille kommenteista! :heart:
Tosiaan nyt menossa kp 28/30-39, että ei tässä hätää vielä mutta nyt tuli sellasta rusehtavaa vuotoa, tai niinkään vuotoa vaan todella kirkasta vahan niinkuin kanamunan valkuainen (raaka), jossa mukana sellasta vaal.ruskeeta "hippusta" ja sitten sellasia, jotka näytti vähän verisuonen pätkiltä oleviä juttuja xD (tiedän tosi ällö kuvaus mutta, mitenkä sitä muuten kuvailemaan) Olisko voinut olla kiinnittymisestä johtuvaa, tai jotain muuta siihen liittyvää, luulisin, että oviksesta olis joku 12-14 päivää tai jotain sellasta ja sitten äitillä oli mennyt niin, että raskaustesti oli näyttänyt plussaa vatsta kun menkat oli ollut 10 päivää myöhässä. :) Että piinaa olis edessä vielä.. :p
 
Tänne taasen eksyin.. vaikka ei pitäisi :headwall: :headwall: :LOL:

No olevinaan näitä oireita:

-lämmöt 37.4
-alavatsalla tuntemuksia,eilen jomotti,tänään pistelyä.
-Kahvi ei maistu aamuisin niin kuin yleensä
-kova tissi kipu hävisi,mutta pieni arkuus jäi jota ei normaalisti ollenkaan
-kuumotus
-jano
-iltaisin pientä närästystä
-ja kaupasta piti ostaa tomaatti mehua jota en juo kuin krapalussa tai raskaana ollessa ja krapulaa ei ole vaikka onkin näin pikkujoulu aika :kieh:

normaalit tuhrut joa ei ala ens to mennessä sitten pikkuhiljaa testejä pitää kaivella esiin ;)
 
Sartsa83
Oiresaldo tänään 4.12.2009:
- Ääretöntä väsymystä (meinannu nukahtaa tehdessäni töitäkin :eek: )
- Pahoinvointia nälän yllättäessä (ei oo aiemmin tullu oksettava olo kun on nälkä.. päätä vaan alkaa särkee, jota ei oo myöskään nyt ollu???)
- Kramppailua muniksissa. Nauroin töissä kahvipöydässä niin sattu vasemmalle puolella yhtäkkiä niin paljon et menin pariks sekuntia kippuraan. Työhönopastaja pikkasen katto et mikä mun tuli mut sit vaan hymähdin niin ei se sit enää välittänyt.
- Aikalailla kuiva valkovuoden/vuotojen osalta. Korkeintaan tänään tullu muutaman kerran paperiin täysin valkoista valkovuotoa.
- Pissa haisee pahalta, mutta ei ole virtsatien infektiota
- Alaselkään vihlas kun asensin kädet ylhäällä pistorasioita seinään
- Tissit kipeet... no sitten iha kauttaaltaan ja kosketus/puristus sattuu vähäsen. Lähinnä nännejä jos painaa niin sattuu ihan saakelisti ja rintojen sivulta on kipeet sekä myös ovat turvonneet (kummipoikani äiti sanoi näin nähdessään nämä mohkulat)
- Alavatsa turvoksissa koko ajan kun ois syöny ittensä täyteen
- Lämmöt 37 tai yli (ylimmillään 37,2) jo 9. päivää
- Jano iiihan koko ajan. Ihan kuin mikään ei riittäis.
- Närästystä aika ajoin ja kuumotusta naaman alueella ja alavartalossa

Siinä siis oiresaldo. Eikä näy tätiä ei, mutta muniksia vihloo niin maan perkuleesti. Tänään siis kp 31/31. Hmmm.. eikä ees tädin oireita. Tai no välillä tuntuu että nyt ois lurahtanu jotain pöksyyn mut vessaan mentäessä ei oo yhtikäs mitää. Normisti padot ois jo auenneet tai ainakin alkanu tuhruttelulla. Tää on joko lupaavaa tai sitten vaan täti taas huijaa Sartsa-raukkaa ja tulee yllättäen puskista kun teen maanantaina negatiivisen r-testin. Niinhän se aina menee. Ja pessimistit ei pety. :p

Huomasin onlydream että meillä on joitain samoja oireita. Ei tästä kyllä ota selkoo millää... en tiiä. Ei jaksais miettiä enkä haluais varsinkaan testata! Mulla tänään kp 31/31 ja testipäivä on merkattu maanantaiksi jolloin sitten menkat ois 3pv myöhässä. Olen siis saanut hoitoja. 2. inseminaatio oli tässä kierrossa.

Piupula Tsemppiä!!! :hug: :heart:

Fiialiia Kiitos. :hug: :) Eihän tässä koskaan tiiä mitä tuleman pitää kun lasta yrittää niin kovasti. Tsemppejä sinnekin. :heart:
 
Sartsa ja onlydream Teillähän on mahtavat oireet! Mulle kans, please!
Piupula Toivottavasti onnistuminen on ovella!

ON: Kävin tässä välillä syömässä ja keitin teetä ja tiettekö mitä?!? Mä hastan tuon teen (vieressä pöydällä) toosi hyvin ja kun otin foolitabletin, se maistu tooosi voimakkaasti (oli paha). Muuten olen ollu, että joo, olen raskaana ja sitten hetken päästä: ei, en ole. Väliin ei niin mitään tuntemuksia ja välillä taas voi kuvitella, että jokin nipistus tai jomotus olisi r-oire. Vielä ei kuitenkaan edes pitäisi olla juuri mitään oireita, vastahan se mahdollinen alkio olisi tuolla kohdussa etsimässä paikkaansa.
 
Mulla on kp 23 ja oon seuraillu näitä oirejuttuja... Mulla ei ainakaan vielä oo mitään oireita... muutamat tutut hajut tosin haisee voimakkaammin.. mut en nyt sit tiiä onko se mikään oire :/ Mitäs toi foolitabletti sit tekee... miks sitä pitäs syyä??? Onko siinä raskaus-ja imetys multivitassa (vai mikä se oli) foolihappoa? En vielä syö mitään vitamiineja, mut aattelin heti alottaa jos plussaan..
 
Sartsa83
Hyväsetti Foolihappo kasvattaa limakalvoa kuten greippimehukin. Greippimehussa meinaan on vähän foolihappoa mutta jos haluaa kunnon limakalvot yrityksen kannalta niin kannattaa vedellä sekä että. :) Joo ja siinä raskaus multivitassa on sitä foolihappoa mukana. :) Raskaana ollessa ois hyvä vetää niitä kaks tablettia päivässä. :)

Fiialiia Kyllä ne oireet sieltä sulleki ilmestyy viimestään KUN plussaat ja alkaa raskaus edetä. ;)
 
Mulla on dpo 4 ja outoja tuntemuksia rinnoissa ollut pitkin päivää. Tää mielikuvitus alkoi taas mulla laukkaamaan omaa rataansa :LOL: . Viime kierrossahan mulla oli vaikka mitä oireita mut nyt outoa ajoittaista vihlontaa rinnoissa. :whistle:
 
Sartsa83

http://www.aijaa.com/v.php?i=5375890.jpg

Siinä se nyt on... :heart: EI OLE TODELLISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kp 32/31 Mä en pysty uskoo tätä! Tarvii vielä maanantain aamupissasta VIRALLISENA testipäivänä tehdä toinen testi jonka ostin varmuuden vuoks. :D Siis ei oo todellista. Ei mitenkään. Ei voi olla. EI ei... apuaaa!! IHANAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :LOL: :heart: :'( :hug: :D
 
Kirjoitin just viestin, mutta bittiavaruus sen nielaisi. Mut otetaanpa uusiksi.

Eli iiiiihanaaaaa Sartsa, iiiiihanaaa! Hurrrrjasti onnea! :) :flower: On se vaan mahtavaa lukea onnistumisista!

Nyt mä voinkin sitten ottaa suurennuslasin käteen ja tutkia tuota sun oireluetteloa... No, kylmänväreitä tulee ja menee. Nivusiakin jollain lailla vihloo väliin, ei koko ajan. Vaan odotellaan noita oireita, nythän on vasta kp 21/28.

Hyväsetti Foolihapolla uskotaan olevan monenlaisia hyviä vaikutuksia raskautumiseen ja raaskauteen. Sartsa niistä jo kertoilikin. Googletin ja löysin tällaisen sivun http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskauden-suunnittelu/Foolihappo-ja-raskaus/

Foolihappoa voi siis ottaa ennen raskautta ja raskauden aikana. Ja miehetkin voivat hyötyä siitä.

VIELÄ KERRAN SYLIN TÄYDELTÄ ONNEA SARTSA! :heart:
 

Yhteistyössä