Lolakuun Lutuset 2014 Toukokuussa!

Kiitos ystävät tsempityksestä.
Pikku hiljaa henkinen tuska helpottaa ja kovasti vielä toivon että en olisi enää kantaja. Ylihuomenna se julkisen RU ja samalla ne testit.
Olen nyt aika paljon netistä lukenut ko aiheesta ja yhdellekkin mammalle oli asia selvinnyt kun oli mennyt Kättärille synnyttämään. Eristykseen oli joutunut samantien.

Vkl käytiin katsomassa siskon 2vkoa vanhaa prinsessaa, ihana oli <3 Vauvan tuoksu on kyllä huumaava.

Tervetuloa uusille ja mukavaa viikkoa kaikille :)
 
chocolateBox Voi ei mitä uutisia, ihan käsittämätöntä toimintaa lääkäriltä :mad: Pistää ihan vihaksi sinunkin puolestasi.
Ja sivusto, josta me vaunut tilasimme on Babycare.nl Razendsnelle levering : Maxi Cosi autostoeltjes, Quinny, Bugaboo & Joolz kinderwagens, Maclaren & Topmark buggy's, Sangenic, Avent, Leander, Philips, Mutsy, kinderstoel, campingbed, babykamer, zwanger,.., maxicozi, maxicossi

Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Ihanaa kun saatiin kunnon kesäiset ilmat, vaikka tokihan tää pistää miettimään, että miten sitä kestää tulevan kesän ja helteet :x Me ollaan lähdössä vieläpä juhannusviikolla viikoksi Italiaan ja siellä vasta onkin kuuma!

Rakenneultrassa käytiin tänään aamulla ja kaikki näytti olevan vauvalla kunnossa =) Rakenteet olivat juuri niinkuin pitääkin ja nyt näyttäisi siltä, että meille on tulossa pieni poika :heart: Tulevalle isoveljelle kerrotaan tänään, saa nähdä mikä on reaktio :D Mies vähän sitä rinsessaa toivoi, mutta tärkeintä tietty hänellekkin, että lapsi on terve.

Enää tää ja ens viikko töitä ja sitten se todella olisi ohi!! Aivan uusi arki ja kuviot, kun jäädään pojan kanssa kotiin. Mitenköhän sitä taas tottuu siihen kotirytmiin? Pitänee ruveta pyörimään lähipuistoissa yms. tapahtumissa, niin pääsee taas vähän sisään siihen kotiäidin elämään :D

Ihanaa viikkoa kaikille!

Dolly 21+1
 
Mä en pysy enää housuissani tältä jännitykseltä. :LOL: Huomenna RU. Kaiken muun jännäämisen lisäksi jännään nyt sitäkin, että pääsikö edellisessä ultrassa joku piiloon, vai onko vauvoja todella vaan yksi. Sykkeitä kun monta viikkoa löytynyt jo kahdet ihan selvät, eri kohdista ja välillä kaukanakin toisistaan. Mutta saa nähdä, ehkä olisi vaan yksi. Olisi siinä uudestaan suhtautumista.. :LOL:
Ultran jälkeen pääsee vähitellen myös vaunuostoksille, sitä oon odottanut!

Pitäisi iloita tästä lämmöstä, mutta hikoilen kun pieni possu ja tuntuu, että varsinkin jalat on ihan turvoksissa. Työ vielä rajoittaa vaatetusta, mitä sitä oikein kuvitellaan, että raskaana oleva pystyy pistämään päälleen noilla rajoituksilla.. :stick:

senya 20+5
 
Pino päivitetty!

Aurinkoista huomenta kaikille ja tervetuloa cubula :wave:
Turvotuksesta, se ei onneksi ole vielä ruvennut vaivaamaan. Olen nauttinut helteestä ja minun puolesta tuleva kesä saisi ollakkin lämmin. Katsotaan miten mieli muuttuu kun maha kasvaa ja olo alkaa olla tukalampi :)

Raskausdiapetes tuomion saatuani ole nyt mittaillut ahkerasti sokeri arvoja. En tiedä miten muilla nuo arvot menevät, mutta itsellä ovat normali syömisellä muuten ok, mutta iltapalaksi ei voi nauttia mitään hiilaripitoista tai aamun sokeri arvot ovat liian korkeat. Yön aikana sokeriarvot eivät laske juuri ollenkaan. Tänään saan soiton äitipolilta sokeriarvojen tiimoilta ja katsotaan miten edetään. Onni onnettomuudessa, makean himo on tippunut raskauden aikana nollaan joten "oikeaa ruokavaliota" on helppo noudattaa. =) Paino on myös pysynyt samassa mitä se oli plussauksen aikaan. Olen siis ylipainoinen, joten parempi että paino ei kamalasti nousekkaan.

Ultraan olisi vielä vajaa viikko, ultra on siis ensi viikon maanantaina. Ja tietenkin jännittää ihan kamalasti :kieh: Toivottavasti myös lapsen sukupuoli selviää, vaikka ei sekään maailmaa kaada jos säilyy salaisuutena loppuun saakka :heart:

Ankkurinappi poks 19+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi tsiisus Chocolatebox. Tosi törkeää, että noin voi käydä! No, onneksi asia tuli edes nyt julki.

Kiva lukea, miten erilaisia ihmisten raskauskokemukset ovat :). Itse kuulun noihin, joilla on kaikki mahdolliset raskausoireet. Muistan kuinka esikon syntymän jälkeen neuvolassa hehkutin, miten ihanaa on kun voi tyhjentää ja täyttää tiskikonetta :D. Positiivista näissä kivuliaissa ja pahoinvoivissa raskauksissa onkin mun mielestä se, että vauvan tuloon todella valmistuu. Elämä muuttuu nyt raskausaikana jo niin valtavasti, että vauva-aika tuntuu luksukselta raskauteen verrattuna. Esimerkiksi vauva-ajan väsymys ei musta ollut mitään verrattuna raskausajan väsymykseen, vaikka heräsinkin kahden tunnin välein tooooooosi pitkään syöttämään vauvelia.

Toisaalta, te joilla on oireettomat raskaudet, nauttikaa :). Raskaudesta saa varmasti aivan eri tavalla irti kun voi elää lähes normielämää.

Uusiäippä ja jäbät x3 19+3
 
Tuntuu, että menen itse ajatuksieni kanssa muiden jäljessä ja rutkasti.. Täällä palstalla mietitään jo vaunuja ja synnytystä. Itse en ole edes miettinyt minkälaiset vaunut haluan. :D Pianhan niitä pitäisi alkaa katsomaan kai, kunhan perjantain rakenneultrassa on kaikki hyvin.
Synnytystäkään en ole miettinyt enkä edes halua miettiä vielä. Olen nuoresta asti aistinut itsessäni lievää synnytyspelkoa ja saas nähdä miten reakoin, kun synnytys lähestyy. En ainakaan halua sitä miettiä tässä vaiheessa, ettei stressi ala jo nyt. :D Voi tosin olla myös niin, että stressi pysyy poissa loppuun asti.

Sokerirasitukseen varataan aika seuraavalla neuvolakäynnillä kesäkuun alkupuolella. Se on meilläpäin kaikilla n. viikolla 26.

Hurjan nopeasti aika kuluu, sillä torstaina olen jo puolivälissä. o.o Ja perjantaina tosiaan on se kauan odotettu rakenneultra!!! Onnea kaikille mukavista rakenneultra-kuulumisista! <3

Mahani on selkeästi kasvanut. Olen kovasti koittanut etsiä takkia, sillä mikään takki ei enää mene kiinni vatsan seudulta. Onneksi nyt tuli helteet, niin ei tarvitse stressata takin suhteen vielä.
Töissä tämä helle ei kylläkään tunnu kovin mukavalta. Siellä on tukalan kuuma!
Olen huomannut myös, että pikkuhiljaa raskaus alkaa vaikuttamaan myös töissä.. Kyyristyminen on hankalaa ja nostelu tuntuu selässä. Nostelun kanssa on ollut ongelmia jo melkein alusta asti, sillä selkäni on reistaillut. Ei onneksi vielä niin pahasti, etten olisi työhöni kyennyt.

Olen nähnyt paljon vauva-unia. Viime kertaisessa unessa olin rakenneultrassa ja siellä selvisi, että tulokas on poika. Unessa pääsin koskemaan vauvaa suojapuvussa ja pystyin puhumaan hänelle ja halimaan häntä. :D Elimme jossain tulevaisuudessa, kun tuollainen oli mahdollista ja normaalia. :D
Olen myös nähnyt paljon unia, jossa vauva osaa jo puhua ja liikkua normaalisti. Yhdessä unessani oli normaalia laittaa vauva nukkumaan kiehuvaan veteen. Siellä vauva nukkui tyytyväisenä ja punaisena, kun vesi kiehui. :D
Mistä näitä unia oikein tulee?? :D
Raskaus on myös tullut uniini usein ottein.

Liikkeet ovat edelleen mietoja. Kutittelua ja poreilua. Välillä alan jo epäilemään, että onko siellä kuitenkaan ketään, mutta aina dopplerilla kuuluu kunnon sykkeet. Kunnon potkua kaivaten!

Chocolatebox Pidän peukkuja huomiseen! Toivottavasti bakteeri on jo poistunut. Ihme toimintaa lääkäriltä, kun tuollaisen unohtaa kertoa.

Popcorn2 ja pikku tuhisija rv 19+5
 
Sehän poksuu puoliväli tänään =). Tuntuu että vastahan sitä raskautu, mutta kuitenkin tuntuu että loppuun on ihan tuhottoman pitkä aika.
Huomenna päästään ultraan kattomaan otusta masussa.
Onko kellään tietoo voiko näillä viikoilla supistella jo? Tänään on silleen nahka tuntunut välillä ahtaalta, eli tuntuu kun välillä kiristys.
Eilinen kuumuus sai täälläkin aikaan turvotusta ja rupes jo miettiin kauhulla kesää. JOs tulee kuuma kesä voipi olla että olokin on tukala....nooh ehkä se menee ohi, toivotaan.
 
KoiruuZ Ymmärrän todella hyvin, että kokoarvio ja saman kokemuksen uusiutuminen pyörii mielessäsi. Pidän peukkuja, että tällä kertaa kaikki on toisin ja sama ei toistu.

ninni12345 Onnea kaupan tekoon!:) Hienoa, että löysitte uuden kodin.
Mekin muutimme esikoisen odotuksen aikana, viimeisellä kolmanneksella. Minun kannaltani se oli helppo muutto, koska olin vuodelevossa, joten en saanut pakata liikaa, kun sain suppareita siitä pakkaamisesta, jonka tein ja muuttopäivänä ja seuraavana olin äitini luona evakossa.

Raskauskokemuksia Alussa pahoinvointia, joka oli rajumpaa kuin ekassa raskaudessa. Nyt vaivana ovat päänsäryt, joihin neurologi ehdotti jopa estolääkitystä. Muuten on pientä kipua silloin tällöin, muttei (kop kop) mitään pahemmin elämää hankaloittavaa. Kovasti toivon, että tällä kertaa voin liikkua loppuun asti ja vältyn vuodelevolta ja ennenaikaisen synnytyksen riskiltä.

Luckygirl & Vekara 18+5
 
Ultra takana! :)
Yksi siellä tosiaan vaan asustelee. Vastasi hyvin viikkoja kaikilta osin. Kovin oli pieni vilkas, koko ajan hirveä heiluminen ja hyppiminen. Sydänääniäkin kuunnellessa livisteli karkuun. Ja tosiaan kauhea hikka oli pienellä aluksi. :heart:

Kaikista oloista poiketen, mulle voi päivittää, että pieni poika on tulossa! :heart:
Niin selvä lupaus, ei jättänyt mitään kyllä tilaa arvailulle tai erehdykselle.. :LOL:

Olo on onnellisen höttöinen ja helpottunut. En osaa mitään muuta fiksua juuri nyt kirjoittaa.

senya 20+6
 
Senya: onnea hienoista ultrauutisista!

Popcorn: mä näin ennen esikoista kauheasti unia siitä, että unohdin syöttää vauvan eli saattoi olla unissa syömättä päiviä ennen kuin muistin. Ihan kun olisi mahdollista? Tosin esikoinen todellisuudessa maiskutteli huulia nälkäisenä eikä itkenyt. Ehkä yhden kanssa koko ajan tarkkaili merkkejä. Keskimmäisen odotuksessa näin jatkuvasti unia, että mulla oli vauva hukassa eli en muistanut minne olin laittanut sen. Ihan kuin sekään olisi mahdollista. Kuopuksesta en muista nähneeni kun odotukseen liittyen muita unia kun aina etten ehtinyt sairaalaan vaan syntyi kotiin. Jäi pelko keskimmäisestä, josta oltiin sairaalassa n klo 5 ja vauva ulkona 5.17. Nyt en ole vielä nähnyt mitään unia vauvaan liittyen.

Chocolatebox: onnea huomiseen ultraan!
 
Heipsulis, rakenneultrassa käytiin eilen ja kaikki oli hienosti. Mun salainen prinsessa toive lienee toteutuakseen kun ei mitään poikaan viittaavaa löytynyt jalkojen välistä, joten TYTTÖLUPAUS voi päivittää mulle. En ite usko moista ennenkuin syntyy mut silmissä siintää vaaleenpunanen ;) salaa oon kuolannu kaikkia mekkoja ja tossuja mitä haluaisin tytsylle hankkia, silti en uskalla kun tuntuu jotenki tosi epätodelliselle et meille tulis oikiasti typykkä. Miesvoittoinen suku molemmilla joten se lienee syynä siihen että oonhiukan epäuskoinen.

Ostin Bolakorun itelleni.. Mietin tässä nyt vaan sen tarkoitusta mut kai se tässä selviää.

Omaan napaan ei suurempia ihmeitä, ihmetystä lähinnä. Esikko on vetassu opiskelu spurtin ja alle viikkoon keränny hirveen kasan uudia taitoja. Yöunet on saatu suht normaaliksi jo mutta päiväunille meneminen ja nukkuminen on hiukan hankalaa ja tuottaa tuskaa kun pitäis päästä menemään mutta kun väsyttää eikä jaksa ja silti haluaisi. Riepu :) hankintoja ei tehdä ennen syntymää, paitsi esikolle pitää jossain välissä ostaa isojen tuoli autoon, tosin sitäki voi lykkää hiukan kun meillä on myymättä yks kaukalo, se saattaa mennä sitten tulokkaalle. Ollaan koitettu myydä sitä muun kaman tieltä mut heikko menekki :( oli käytössäki vaan muutaman kuukauden ku jouduttiin vaihtamaan ku esikko ei siinä halunnu viihtyä yhtään hetkeä. Kiva nyt sit pitää pölyttymäs Itä tuolla ja jhmetellä mitä sille tekis.

Addoda ja nti Snadi 20+4 <3
 
Tervehdys ihanaiset! En oo kauheesti jaksanu näpytellä puhelimella kun se on niin hidasta, silti joka päivä lukenut kuulumiset :)

Ensinnäkin onnea kaikille ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista :heart:

Ninnille onnea asuntokaupoista!

Minäkään en ole vielä mitään hankintoja edes ajatellut, kuten tuolla jo Popcorn2 tokaisi, että taidetaan tulla ajatuksissa vähän jäljessä. Ehkä sitten ru:n jälkeen uskaltaisi jonkun pienen vauvanvaatteen käydä ostamassa <3
Oikeastaan kaikki käytännön tavarat meiltä löytyykin, uusi sitteri olis kiva. Ja sisaristuin noihin Emmaljungan duo edgeihin ois löydettävä esikoiselle. On silloin 1v 8kk, eikä vaunuissa sillätavalla enää nuku, niin istuin ois varmaan järkevä.

Mulla oli eilen neuvolalääkäri. Siellä ultrattiin ja kuunneltiin sykkeet. Olin huojentunut kun kuulin, että ultrataan. Olen ollut vähän huolissani kun liikkeitä ei tunnu kun ihan hentoisia ja harvoin. Ja np-ultrassa sanottiin istukan sijaitsevan takaseinämässä, eli senkään ei pitäisi haitata. No eilen lääkäri sanoi, että voi vaikka vannoa, että istukka onkin edessä?! Eihän se voi paikkaa vaihtaa. On tainnut kätilö katsoa väärin. Eli se selittää hentoiset liikkeet vielä tässä vaiheessa. Ultran mukaan liikkui kyllä kovasti. Ja kurkkasi jalkoväliinkin kun pyysin, ja aika selvä poikalupaus saatiin :heart: Eli toinen poika olisi tulossa :)

Ru on 3.6 vasta, siellä sitten varmistus.

Hyviä vointeja <3

Willarose & Poikanen 18+6
 
Hellou!!

Vieläkö tänne pääsee uusi mukaan?? En oo oikein rohjennu aiemmin, takana km viikoilla 19+6 kolme vuotta sitten ja viikoilla 6+1 joulukuussa. Nytkin edelleen pelko mukana kaiken aikaa.....

30.10. /Elli- / 38/ 4. /k-hks

Vatsa on jo komeasti esillä, näyttää kuin oisin nielassu jalkapallon :D Alkuraskaus oli ihan mahdotonta väsymystä kaiken aikaa ja pientä etomista, mitä tuli hoidettua jatkuvalla napostelulla, kun tuntu et auttaa... Nyt ollukin sitten jo onneksi energisempi olo =)

Yritän lueskella teidän tarinointia tässä kun ehdin. Jään nyt töistä pois jo toukokuun lopussa, niin saan isompien lasten kanssa olla kesän. Tällä hetkellä jo kesälomalla =)

Oikein ihania kesäpäiviä kaikille!

Elli ja Nils 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Elli-, toivottavasti nyt saat oman pienen nyytin syliin saakka!

Täällä yllättävä poikalupaus on saanut hyvät keskustelut nimestä aikaiseksi. Ollaan miehen kanssa ihan eri mieltä ja tykätään aivan erilaisista nimistä. Ei päästä yhteisymmärrykseen edes siitä, tuleeko nimiä kaksi vai kolme.. :stick: Tosin tänään mies palasi mun eilen ehdottamaan nimeen, josta olen haaveillut, jos joskus saankin pojan. Saa nähdä pysyykö loppuun saakka ja näyttääkö veijari tuolta nimeltä, vai keksitäänkö jotain muuta. Ja sitten se/ne muut nimet..

senya ja jäbä 21+0 POKS! :heart:
 
Heipähei ! nyt en oo mukana ollut vähään aikaan syynä tietokone.. hajos ja meni huoltoon. Meillä oli ultra äskettäin 100% varma poitsu tulossa ihana oli tietää että pikku jäbbiksellä kaikki paremmin ku hyvin kasvaa nopeesti liikkeet mulla jo ihan selviä ja oikeen näkyviäkin. Tossa pari päivää sitten mummini kaveri soitti että nyt on pinnasänky matkalla meille ja seuraavana päivänä miehen sisko soitti että hän oli löytänyt meille hoitopöydän jos huolitaan, nyt on sitte pikkusta oottelemassa jo pinnis, hoitopöytä ja turvakaukalo. Vaunuja ja muuta pääsen shoppailee kesä- tai heinäkuussa.
tuntuu et tää odotus menee hitaasti, no onneks mulla on ollu helppo raskaus ilmeisesti mulle sopii sitte raskaana oleminen ;)
Tervetuloa uudet :)

Jayy ja tuleva jäbbis
 
Ai niin meillä nimi on ollut alusta asti valittuna kummallekkin ja mulla ollut tyttö olo koko aika ja olin ihan varma että tyttö se on ja päivä ennen ultraa sanoin että en halua sitä nimeä tytölle mikä oltiin päätetty ja ei oltu uutta keksitty oli nimen puolesta helpotus että tulikin poika mitään väliä sukupuolesta ei ollut.
 
Eilinen ultra meni kivasti. Hippunen oli hyvin yhteistyökykyinen ja oli taas niin ihana nähdä häntä <3
Sielä molskittiin, vilkutettiin, juotiin, imettiin peukkua ja pyörittiin. Kaikki oli niin kuin pitää. Ja meidän lääkäri oli aivan ihana Kättärillä :) Otti niin kaikki löysät pois tuosta bakteeri-pelosta,huh.
Sanoi että hyvin todennäköistä etten ole enää kantaja (nyt se testattiin, tulokset saa ensi viikolla) ja jos olen, ei normaaliin elämään vaikuta milleenkään. Ei ole helposti tarttuva jos vain huolehtii hyvin käsifygieniasta. Synnytykseen ei vaikuta ja vauvvaan ei voi tarttua. Synnärillä vaan joudun omaan huoneeseen.
Ja tietty toivon että en olisi enää kantaja.
Tässä muutama kuva;


Isoveikka oli ihana kun näki kuvan, totesi "hän vilkuttaa mulle" ja sitten O vilkutti kuvalle takaisin <3
Huomenna ylittyy puoliväli, jeeee!
 
Hienoa ChocolateBox, varmaan nyt helpotti kovasti =)

Meillä on tuo rakenne ultra vasta 19.6.:|, millään ei malttais sinne asti odotella. Mul on siinä jo tasan 21 viikkoa, ois saanu ajan aikasemmakskin, mut mies on maailmalla reissussa ja halus kuitenkin päästä mukaan tuonne ultraan...

Mua häiritsee, kun en oikein meinaa tuntea liikkeitä, neuvolassa sano terkka 13+4 viikolla, et kyllä kohta pitäis alkaa tuntua, ku oot uudelleensynyttäjä.. no ei tunnu kovin vieläkään, vaik on 17 nyt :( Istukan paikasta ei oo mielikuvaa, varmaan ultrassa sanottu, mut on ajatukset ollu siel vähän pilvissä.... ei oo ehkä tuntunu niin tärkeelle :D Mulla on myöskin sellanen myooma kohdussa, sekin saattaa olla tuossa etuseinämässä, todettiin siinä alkuraskauden ultrassa, joku 4 cm halkaisijaltaan. Ei pitäis haitata mitenkään raskautta, mut kohdun kokoa vähän kasvattaa tietenkin.

Sellanen höpsö olo vaan, kun en oiskaan raskaana, vaik maha pömpöttää niin, et joka vastaantulija kyl huomaa. Olo on vaan ihan normi ja hyvä nyt ollu parin viikon ajan.

Meillä hankittuna vasta hoitopöytä. Sellanen lipastomalli, et käyttöä on muunakin kuin hoitopöytänä. Meidän isommat lapset on jo 14, 12 ja 7, niin ei oo säilössä enää mitään heiltä... Vaunutkin ois kyl jo niin vanhat jakuluneet, et en niitä enää ois halunnukaan käyttää, ku oli jo tuolle esikoiselle hankittu v. 1999 ;)

Elli ja Nille 17+0
 
Willarose, mulla oli istukka nt-ultrassa oikeella sivussa ja nyt oli rakenneultrassa takana. :D voi kuulemma liikkua tai vaihtaa paikkaa nyt ne kai kirjas mun tietoihin et on takana. Ihmekös kun tuo möyrintä tuntuu joka päivä paremmin ja paremmin. :) mulla oli esikon raskaudessa istukka edessä ja ekat liikkeet tuntu 20+ viikoilla vasta, tosin olin ehkä aiemminkin tuntenu jotain mut tajusin ne vasta sillon ku näin ruudusta ku potkas. :)
Härnään sua vähä täälläki välillä ettei iha sulkeuduta muista ;)

(.) täällä näyttäis nyt sille et mää tarviin lääkkeen tähän diabeettekseen. Kerään itteeni et uskallan soittaa ja sanoa et nyt näyttää sille... Kova pala itsetunnolle mut minkäs teet. Meillä on nii vahvasti diabeettes suvussa et enpä
Ihmettelis jos aikuistyyppi jäis raskauden jälkeen. :( paasto arvot on heittäny 5.5-5.9 väliä muutamaan kertaan, tänään otan koko päivän sokerit.. Jos karpata ei kerran saa niin mun täytyy ottaa se lääke. Ei voi mitään, hyppää sokrut taivaaseen jos syön tavallista pastaa ruoassa tai vaikka olis täysjyvästä nii nousee silloinki. Pitäis vetää salaatti-liha linjaa et pysyisivät kurissa ja kivasti ku on kaikki kesä juhlat jne tulossa nii olis mukava jotain kakkua syödä eikä sanoa vaan että en voinottaa ku noi sokerit hyppää.... :/ ei ollu edellisessä raskaudessa näin korkeet arvot edes lopussa vaikka sillon ne nouseeki tavallista kokeemmaks. Koitan hyväksyy tätä tosiasiaa siis nyt itekseni...

Ei olla muuten sukupuolesta kerrottu ku anopille ku kysy. Muut ei oo ollu tietosia koko hommasta enkä aio huudellakaan kovasti. Facebookissa juöistetaan julkiseksi synnytyksen jälkeen sit. :D järkytetään muut!

Addo ja nti Snadi <3
 
Heipsan! Onnittelut kaikille teille onnellisille, jotka olette jo ultrassa käyneet. Itse joudun odottelemaan vielä 10.6. saakka ja miettimään samalla, että kysyisikö sukupuolta vai ei. Aiemmin ei olla kysytty, mutta ollaan kyllä itsekin nähty. :) Nyt on jostain syystä paljon uteliaampi olo, joten saattapi olla, ettei malta olla kysymättä... Olo on hyvä ja liikkeitäkin jo hiljalleen tuntuu, joten yllättävän mukavasti sujuu odotus vielä näinkin vanhana. :LOL:
 
ChocolateBox ihanaa, että sait tuollaisia uutisia!

Bola74 kiva, että mukana on muitakin kenen rakenneultraan on vielä aikaa. Itselläni se on 13.6. Olo on ihan malttomaton kun täällä jo osataan puhua tytöistä ja pojista. Epäilen istukan olevan taas edessä kun en ole tuntenut oikein mitään liikkeitä. Ekat hipaisun oloiset kyljen lähellä jo monta viikkoa sitten, mutta sen jälkeen sitä samaa joskus nukkumaan mennessä. Eilen vihdoin tuntui, että pieni peruuttaa mahasta läpi :)

Hankinnoista. Muutama kestovaippa ja vaate on tarttunut kirppiseltä mukaan. Muutenkin hankintalista on lyhyt kun esikoisen tavarat ovat tallessa. Lämmintä vaatetta pitää lokakuiselle ostaa ja jos saamme tytön saattaa kyllä vaikka mitä vaaleanpunaista ja turhaakin tarttua matkaan :)

En ole saanut miestä innostumaan vauvan nimikeskustelusta ollenkaan. Itse olen joitain nimiä tuumaillut, mutta ihan sellaista mieleistä ei ole vielä löytynyt. Esikoisen nimi oli tiedossa jo ennen syntymää tai oikeastaan paljon ennen raskauttakin. Harmi vaan, että nimi on turhankin yleinen nykyisin.

On tämä raskaus ihmeellistä kun välillä on kova huoli siitä onko vauvalla kaikki hyvin ja toisena hetkenä mieleen hiipii jo ristiäissuunnitelmat kun niiden kanssa ei voi aikailla ettei mene juhlat vuoden 2015 puolelle.
 
Pino päivitetty!
Tervetuloa uusille! =)

Addoda onpas harmi nuo sinun sokerit :( kerrohan kuulumisia myös siltäkin saralta, aihe koskettaa itseäni ja kaikki mahdollinen kokemus ja tieto on tervetullutta. Minullakin on pelko persiissä että jossain vaiheessa raskautta saattaa joutua lääkkeille. Minulla on ongelmana paastoarvot jotka oli esim. tänä aamuna hieman koholla ja sokeriarvo oli yllättäen suurempi kuin ennen nukkumaan menoa. Unissani en kuitenkaan käy jääkaapilla :LOL: Päivän sokeri arvot ovat ok vaikka söisin lähes mitä tahansa, eilen sorruin kahvitauolla pitkästä aikaa viineriin mutta arvot eivät olleet siitä moksiskaan. Öisin minun maksa ilmeisesti polttaa insuliinin ja sen takia aamun arvot ovat korkeammat mitä ne saisivat olla. No, reilun 2 viikon päästä on käynti äitipolilla ja katsotaan mitä lääkäri siellä sanoo... Ensiavuksi sain ohjeen syödä pieniä välipaloja ja myös jotain vähähiilihydraattista juuri ennen nukkumaan menoa että vatsa olisi mahdollisimman vähän aikaa tyhjillään. Hankalia juttuja nämä : /
 

Yhteistyössä