Lolakuun Lutuset 2014 Toukokuussa!

Vaunuja monet ovat katselleet jo. Olen ihan pihalla merkeistä ja ominaisuuksista. Miten pitkään niitä oikein käytetään? Ilmeisesti yli vuodenkin vanhaksi lapsi voi vaunuissa viihtyä? Minä olin ajatellut ostaa siskolta pois tarpeettomiksi jääneet vanhat. Niistä taitaa kyllä olla jarrut rikki.

Jotenkin tässä suhtautuu aika kitsaasti kaikkiin hankintoihin ja toivoo, että osaisi hankkia vain oikeasti tarpeellista ja käytännöllistä, ja vielä käytettynä aina kun mahdollista. Vaunut on varmasti tarpeelliset. Mutta millaiset vaunut sitten olisivat käytännölliset?

Ikävä kuulla irtisanomisesta, Ankkurinnappi.

Hyvä, että vuoto loppui, Uusäippä78! Sormet ja varpaat ristissä raskauden onnellisen jatkumisen puolesta turvallisille viikoille asti.
 
Huomenta kaikille!

Ihan ekaks, ihana kuulla Uusäippä, että vuoto on loppunut! Mä niin pidän peukkuja, että pysyy jatkossakin poissa :heart:

ChocolateBox Iiiihania ultrakuulumisia ja onnea poikalupauksesta :heart: Ihana myös tuo esikoisesi kommentti :D Mä tykkään kanssa Bugiksista, tilattiin samanmalliset, mutta erimerkkiä Hollannista ja hyviltä vaikuttavat =)

Ankkurinnappi Onpas sulla ollut varsinainen viikko! Onnittelut kuitenkin naimisiin menosta, mutta pahoittelut irtisanomisesta. Mulla myös työt loppuu tämän kuun jälkeen, joten kesä ollaan vaan ja hengaillaan :LOL: On kyllä ihanaa, kun saadaan pojan kanssa olla kotosalla, vaikka toki tulot tippuu, mutta onneksi liitolta saa edes jotain.. Sitten vaan on elettävä sniidummin ja kohtahan ne tulot jokatapauksessa tippuu, kun äippäri alkaa.

ON: Ei kummempia. Vähän tuntuis, että pahin väsymys on väistymässä ja iltaisin jaksaa jo valvoa yhteentoista :D Tätähän ei ole tapahtunut sitten plussauksen! Olo on ollut suht hyvä, mitä nyt näitä kolotuksia. Häpylyy on välillä todella kipeä, varsinkin kun liikkuu ja töissä taasen kun istuu päivät pitkät niin häntäluu kipeytyy pahasti. Välillä vaivaa myös vatsakivut, milloin ne tuntuu menkkamaisina ja milloin mä luulen, että nyt iski virtsatien tulehdus. Nämä on kuitenkin vissiin ihan normaaleja kolotuksia ja mahakivut varmaan suurimmalta osin liittyy kohdun kasvuun ja sisäelinten uudelleen järjestäytymiseen.

Olen antanut itselleni luvan sitten ru:n jälkeen lähtee kunnolla kirppiskierrokselle etsimään pikkuiselle vaatetta :heart: 1½ viikkoa vielä, can't wait!

Muksaa loppuviikkoa kaikille! :wave:

dolly 19+4
 
Ankkurinappi Onnea naimisiin menosta! Ja pahoittelut ikävämmistä uutisista, mutta turha sun on vielä sitä uuden työpaikan etsimistä murehtia.

Kasenja Meillä oli vaunujen koppa käytössä noin puoli vuotta. Sen jälkeen päiväunet nukuttiin yhdistelmävaunujen ratasosassa. Ympäröivä maailma alkoi kiinnostaa pientä niin, että ihan vaakataso ei kelvannut kävelylenkkeillä niin helpompi oli nukkua sitten unetkin rattaissa. Onhan siinä myös se turvallisuuspuoli kun rattaissa sai turvavyöt kiinni (tosin kai jotkut turvavyöt saa myös vaunuihin). Päiväunet meillä nukuttiin rattaissa siihen asti kun meni hoitoon 1,5 vuotiaana. Eli mielestäni rattaita valitessa kannattaa myös miettiä sitä haluaako nukuttaa lapsen pitkään ulkona / miten ratasosaan mahtuu kun eihän se ole lapselle kiva nukkua esim jalat alaspäin roikkuen. Vähän epäselvä selostus, mutta ehkä ymmärsit mitä tarkoitan :)

Olin eilen neuvolassa ja oli ihana kuunnella vauvan sydämmenlyöntejä. Hyvin touhukkaalta pieni vaikutti. Hemoglobiinia ei olisi mitattu jos en olisi erikseen pyytänyt ja suosittelen kyllä pyytämään mittausta jos on vähänkin epävarma olo. Minulla arvo oli 105 ja tuloksena lähete labraan laajempiin verikokeisiin ja apteekkiin ostamaan rautaa. Tämä nyt oli ihan arvattavissa, mutta pahoinvoinnin takia olen luullut pärjääväni vielä hetken monivitamiinin rauta-annoksella. Pitää tänään käydä kyselemässä apteekista tehokasta ja vatsaystävällistä rautavalmistetta. Iloitsin jo viime viikolla täällä pahoinvoinnin helpottaneen, mutta iloitsin kyllä liian aikaisin ja päiväkohtaiset erot ovat suuria.
 
Kasenja vaunut on tosi tärkeät, kuitenkin niitä käyttää oikeastaan aina ulos mennessä pitkään.... Voisin vinkata, että jos hankit yhdistelmävaunut, satsaa kevyeeseen malliin, jolla kuitenkin pärjää lumessa. Voimoll että käytät niitä kolme vuotta lähes joka kerta ulos mentäessä. Me tosiaan luovuttiin Vaunuista esikon ollessa 7kk ja siirryttiin rattaisiin, koska ne on kevyemmät. Siinä vaiheessa kun lapsi oppi istumaan, vaunukoppa tuli tarpeettomaksi, koska eihän se skidi enää malttanut pötköttää näkemättä ympärilleen.
Koiruuz
mulla on ihan sma tuon pahoinvoinnin kanssa. Joskus poissa, joskus palaa. Ruokanirsoilen koko ajan, on nälkä mutta mikään ei maistu.

Uusiäippä
 
Dolly04 mitkäs ne vaunut on?
Vaunuista vielä niin tuolla jo taianomaista mielestä ne puolet laittaa mutta tosiaan kevyet pitää olla. Ratasosa meillä esikollavaihtu jo 5kk ja päikkärit nukku ulkona niissä lähes kolme vee eliratasosan kokonaan kallistaminen hyvä juttu. Pienenä kun ei vielä saa istua ja isimpana kun nukahti, oli kiva kallistaa ettei jalat roiku :)
Aisan käännettävyys eli sitten kun istuu rattaissa, saa myös kasvot lykkiään päin. Meillä olivat vielä kaupunkilomilla käytössä lähes neljävuotiaaksi eli kestävät ja laadukkaat myös hyvä ominaisuus. Me kun myytiin neljän täyden käyttövioden jälkeen, saatiin vaunujen ovh hinnasta himppu vajaa puolet takas :) Hyvin oli toki pidetty.
 
kasenja: meillä kanssa vaunuissa nukuttu tosi pitkään eli kannattaa panostaa niihin. On ollut niin helppo sitten mennä ihan vaan minne uniaikaan, kun rattaat saa minne vaan niin ei ole sidottu aikatauluihin. Jotkut kaverit jotka ovat nukuttaneet sisällä, ovat kironneet tätä myöhemmin, kun joutuvat sitten aina kylästä lähteä päikkäriaikaan pois kotiin nukkumaan. Muutenkin niin helppo reissuissa ym, kun pienin nukkuu missä vaan. Meillä oli ennen Emmaljungan duo edge combit, joista tykkäsin tosi paljon. Ulkonäkö, renkaat, rungon jousto (inhoan "lötköjä" vaunuja), heittoaisa, kopan ja ratasosan koko (eskoinen tosi pitkä ollut aina), UV-kestävä kangas eli ei haalistunut auringossa niin kuin useimmat mustat menee violetiksi, hyttysverkko integroituna kuomuun eli aina mukana, travel system eli turvakaukalon sai kiinni. Maksoin niistä aikanaan n 950€ (muistaakseni) ja sain niistä myydessä 450€ eli jälleenmyynti arvoa löytyi. Mut me tarvitaan tuplat ja päädyttiin baby jogger city select double:hin.

(.) enää 3 kokonaista päivää rakenneultraan ja olo sukupuolesta tällä hetkellä kyllä ihan auki?!
 
Pitkästä aikaa täällä kirjoittelen, tulis kirjoiteltua enemmän jos vaan tuo puhelin toimisi kunnolla. jostain syystä kun alan kirjoittaa niin se heittää heti tuon näppäimistön alas eikä anna kirjoittaa, onko muilla tätä ongelmaa vai enkö vain osaa käyttää puhelinta?:) Mutta siis täälä on keretty keskustella jo monestakin eri aiheesta.
vakuutuksista sen verran että me ei olla otettu kummallekaan edelliselle lapselle vakuutusta eikä ole onneksi ollut tarvettakaan. Myöskään tälle tulevalle ei olla ottamassa.

Hankintoja ei olla vielä tehty minkäänlaisia ja olenkin oikeastaan säästänyt kaiken eli mitään ei periaatteessa tarvikaan hankkia mutta toki tällä uudelle tulokkaalle haluaa ostaa vaatetta ja lasten kanssa käydään sitten myöhemmin yhdessä ostamassa vauvalle oma unilelu valmiiksi kun heilläkin on omat niin tärkeät ja rakkaat unikaverit.:)

Olen tässä kovasti yrittänyt liikkeitä tunnistaa mutta enpä oikeen varmaksi uskalla sanoa että niitä olisin tuntenut. Välillä tuntuu kuin joku myllerrys mahassa kävisi mutta muistelen että olisin aikaisemmissa raskauksissa aina tuntenut jossain tietyssä kohtaa sellaista tykytystä. Nyt tuntunut monena päivänä sellaista tykystystä tuossa oikealla puolen mutta mielestäni se tuntuu ihan liian ylhäällä niin olen päätellyt että sen täytyy olla elohirii tai jotain.:confused: Minkälaisia liikkeitä muut on tunnistaneet ihan ekoiks liikkeiks?

Hassua että toisilla on jo rakenneultrakin takana kun itse saa vielä odotella melkein juhannukselle asti, eikä millään malta odottaa. Onneksi meillä on neuvolassa ultra ja sielä voi täti tarvittaessa kurkkia asukkia. Laskinkin että olen nähnyt tulokkaan jo 5 kertaa. :heart: Sukupuolta haluaisin ru:ssa tiedustella mutta mies taas ei eli siitä käydään vielä vääntöä. Koskaan aikaisemmin ei olla kyselty ja nyt tuntuu että haluaisin tietää että voisi ostaa selvästi joko tytön tai pojan vaatteita kun aikasemmin joutunut aina ne neutraalit ostamaan ja sitten kun vauva on syntynyt niin tullut hirveä hinku saada ostaa niitä pojan ja tytön vaatteita. :)

Nallevauva 15+1
 
Moi!
Vieläkö mahtuu yksi odottaja mukaan?
La ois 7.10.14. Kolmas lapsi ois tähän talouteen tulossa. Tays on synnytyspaikka
Lueskellu oon teiän juttuja jo alusta alkaen, mutta en oo saanu aikaseks kirjautua. Nyt kuitenkin sain vihdoin istuttua tähän koneelle ihan rauhassa.
Oloja ei oo kummankaan sukupuolen edestä :)
 
Viimeksi muokattu:
Vakuutuksista: mulla ei itsellä ole ollut, joten jotenkin itse koin turhaksi lapsille. Miehellä kuitenkin on aina ollut sairaskulu vakuutus, joten oli ehdoton asiasta. Olemme siis ottaneet syntymättömän vauvan vakuutuksen kaikille lapsille IF:stä, joka on sitten muutettu lapsivakuutukseksi syntymän jälkeen. Kahdella ensimmäisellä lapsella vakuutus ollut aika turha, kumpikaan ei koskaan kipeänä. Molemmilla ollut ehkä 1 korvatulehdus ja joskus ollaan jotain kurkkua ym käyty näyttää, mutta kuopuksen kohdalla taas, olen monta krt kiittänyt miestä, että oli asian suhteen niin tiukka: 9 korvatulehdus, maitoallergia jonka takia ravattu lääkärissä alvariinsa 1krt 2kk iässä kun ulosteessa verta, korvat putkitettu ja nielu -ja kitarisat leikattu. Lääkärikäyntejä ihan tuhottomasti!
 
Ankkurinappi onnittelut naimisiin menon johdosta! :) ikävä juttu tuo irtisanominen.

Uusiäippä hienoa, että vuoto on pysynyt poissa :)

korventyttö tervetuloa!

Hepa_ ja ChocolateBox onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Mulla ultra on torstaina, jännittää kyllä jo.

ninni12345 kamalaa, että vatsatauti sattui juuri reissun ajalle ja vielä noin rajuna :( Toivottavasti ei mennyt koko loma pilalle.

Mukavaa äitienpäivää kaikille:flower:

Sunniva 20+0!! puoliväli, aika hurjaa!
 
Mites, tuntuuko muilla liikkeitä ja onko maha kasvanut? Täällä 18+0 ja istukka ihan edessä, yhtään kunnon liikettä ei oikeen ole tuntunut ja kaverillani LA 4 viikkoa ennen ja hänellä on ollut jo todella pitkään iso maha. Mun maha näyttää edelleen vaan läskiltä :)
 
Ninni, kurjan raju vatsatauti reissulla! Liikkeistä + mahasta: täällä 18+4. Ei tunnu liikkeitä (enkä tiedä istukan sijaintia). Ylipainon vuoksi raskausmaha ei kyllä erotu, näytän vain vielä normaaliakin lihavammalta. Ja mahan kasvu on aika vähäistä kuitenkin, tuskin monikaan huomannut minun "lihoneen".
 
Moikka pitkästä aikaa. Tännehän on tullut kauheasti tekstiä. :)

Ankkurinappi Onnea naimisiinmenosta! Ja ikävää, että sait potkut. :(

Uusiäippä Hyvä, että vuoto loppui.

ninni12345 Olipas ikävää, että lomalla sait vatsataudin. :(

Tervetuloa korventyttö!

Liikkeistä sen verta, että pientä kutittelua yms on tuntunu noin kahden viikon ajan. Eilen oikeastaan vasta osasin yhdistää, että kutittelu on liikettä, kun tuntu kaksi kertaa putkeen samalta ja sitä edellisiltana oli kanssa ihan samanlaista tunnetta ja muistaakseni joskus aiemminkin. Voisin ajatella, että aiemmat tuntemukseni ovat myös jotain liikkeitä, mutta vaikea sanoa tietenkään varmaksi. Kunnon potkuja odotellen!

Hankintoja ei juurikaan ole tullut tehtyä, paitsi jotain äitiysvaatteita, kun toi maha on pumpsahtanut ja useat vanhat vaatteet ei enää sovi päälle. :D
Jotain tarvikkeita ja vaatteita saamme siskoltani, niin kaikkea ei itse tarvitsekkaan hankkia. Rakenneultran jälkeen uskallan jo alkaa miettimään isompia hankintoja, mutta sinne asti aion olla ostelematta. Jotenkin sitä kuitenkin pienesti pelkää, että rakenneultrassa kaikki särkyisi.. Mutta onneksi vain pienesti. :) Enää 11päivää!!

Huomasin, että vaikka laskettu aikani siirrettiin kaksi päivää eteenpäin np-ultran jälkeen, niin en silti ruvennut laskemaan viikkoja sen mukaan. Nyt sitten muutos siihenkin asiaan.

Muoks. Uudempi kuva eiliseltä aamulta eli rv 18+3.
katso liitettä 19566
 
Viimeksi muokattu:
Ei olla kyllä juurikaan edes keretty miettimään vaunuja tai oikeastaan muitakaan juttuja, ehtiihän niitä sitten toivottavasti myöhemminkin esim. kesälomalla =).
Täällä vietetään sairastupaa räkäsen pojan kanssa. Oon leikkiny reipasta ja tehny ruokaa ja pullataikina on nousemassa ja vielä pitäis tehä sämpylöitä. Ihmettelen ite että mistä tätä virtaa nyt löytyy, kun tähän mennessä oon väsyny aika pienestäkin hommasta. Onko muilla sellasta että jos ei lepää niin tulee todella paha olla? Mulkla tulee herkästi oksennus jos en lepää tarpeeks :|.
Maha on kasvanu aikas paljon ja isäntä sille naureskeleekin vähän väliä :D. Hyvä että jollain on hauskaa, kun ite oon miettiny kauhulla että minkä kokonen se on tossa muutaman kuukauden päästä. Liikkkeitä tunnen jo aika paljon ja isäntäkin yhden tunsi tossa yks ilta. Lapset kovasti oottaa, että tuntisivat vauvan potkut.
Ite oon viimepäivinä lukenu paljon noita jo synnyttäneiden kuukausipinoja. Voih tuntuu että sinne on ikuisuus, mutta kai se joskus sekin tulee.

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Tervetuloa Korventyttö

Toivottavasti ninni12345 toivottavasti pääsit vähän nauttimaan auringostakin sairaalareissun jälkeen.

Ihania masuakuvia teillä. Kai se olisi itselläkin jo aika kaivaa kamera esiin ja ottaa ensimmäinen kuva masusta ettei kuvaaminen jää kokonaan. Maha on kasvanut, mutta edelleen odotet liikeet ovat lähinnä hipaisuja illalla nukkumaan mennessä niin en tiedä onko ne liikkeitä ollenkaan. Istukan sijainnista ei myöskään ole tietoa.

En oikein tiedä minkä mukaan raskausviikkoja nyt laskisin kun nt-ultrassa heittoa saatiin neljä päivää, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Kai alkuperäisen laskelman mukaan nyt ja rakenneultran jälkeen sitten uudet laskut jos laskettuaikaa päätetään muuttaa.

KoiruuZ 16+4
 
Terppa vaan täältäki.

Uusille tervetuloa mukaan. Meitä alkaaki olla jo aika läjä. :)

Kävin perjantaina diabeetteksen takia lääkärissä kun kirjasivat sairaalan tietoihin mun diabeetteksen. Ultrasivat ja koitti kurkkaa sukupuoltaki mut pyh pah, tyyppi oli jalat levällään isosti mut veti napanuoraa eteen joten eipäs näkynykää. Onneksi rakenneultra ens viikolla jos siellä sit näkyis paremmin tuleeko prinsessa vaiko prinssi. :) <3 eläväinen oli Snadi ja veteli ympyrää joka suuntaan ja potkiskeli anturia. Aloin miettimään että jotenki tuntuis olevan liikkuvaisenpi ku esikoinen oli mahassa mut voin olla väärässäki. :) saanki juosta diabeetteksen takia ultrattavana sit 4-6 viikon välein.. Ei muuten mut ala siinä sit keksimään hoitaja pojalle tai sit miehen pitää olla töistä pois. Sitä ei kyl taida haittaa. Mä olisin toivonu et se olis tullu mukaan rakenneultraanki mut ei tainnu kiinnostaa kun aikaa valitessa otti aamu ajan ja mahollisiman aikasen vielä. Mua vähä ärsyttää kun se oottaa sukupuolesta tietoa... Taidan pitää suun supussa koko sukupuolesta jos se näkyy rakenneultrassa.

Vaunuista; haluisin edelleen tuplat mut ukko on sitä mieltä et ei tarvita et yks vuotias istuu sisaristuimessa kopan päällä. Yeah! Se ei varmaan haluu nukkuu päiväuniaan vaunuissa ja rajottaa sit liikkumista unien takia.. Mulle kövis jotku halvemmatki vaunut mut sille ei ilmeisestikään... Kuolasin jotain brion vaunuja. Silmämääräsesti kattelin et ne mahtuis ovestaki... Mut jos ite maksan nii saan ne. Eipä taas vituta yhtään... Kiukkua siis tänne senki eestä. :/

Addoda ja snadi 19+3
 
Korventyttö Tervetuloa mukaan! :)

Ninni12345 Toivottavasti ehdit nauttia lomastakin, ettei sairastuminen vienyt koko reissua.

Vaunuista Esikoisen vaunuja etsiessä meillä oli selvät kriteerit:
1)yhdistelmävaunut
2) molempien helppo työntää (meillä on iso pituusero)
3) heittoaisa
4) isot pyörät
5) mahtuu autoomme (tämä tarkistettiin ennen ostoa)
6) vaunut saa helposti kasaan ja koottua
Näillä kriteereillä löytyivät Teutonia Prestige- vaunut, jotka ovat olleet todella hyvät. Kapeat, joten julkisissa välineissä liikkuminen on helppoa, tavaratilaan mahtuu hyvin tavaraa. Otimme pehmeän kantokopan, jossa neiti oli helppo nostaa esim. kyläillessä mukaan ja neiti useasti uinui kodin ulkopuolella siinä kopassa kaikeassa rauhassa. Kun neiti sai harjoitella istumista, niin koppa pois, ratasosan osa paikalleen ja menoksi. Vaunuja käytetään ahkeasti nytkin, kun neiti on 1v8kk. Näin keväällä ja viime kesänä käytimme rinnalla keveitä matkarattaita, jotka ostimme viime kesän ulkomaanmatkaa varten.

Kannattaa miettiä omaa vaunujen tarvetta. Tarvitseeko koko ajan? Millaisessa ympäristössä liikkuu, kaupugissa, maalla? Millainen on kotiympäristö talvella? Missä vaunuja kuljetetaan; auto, hissi, bussi, linja-auto, metro? Niitä kaikkia pohdimme, kun valitsimme vaunuja. Nyt taas pohdinnassa on, että mitkä kahden lapsen vaunut olisivat parhaat, kun esikoinen ei vielä jaksa seisoa seisomalaudalla ja nukkuu päiväunia asioita hoidettaessa, joten tarvitsee oman istuimen. Olen toki pohtinut, että olisikohan vauva kantoreppuvauva, joka viihtyisi hyvin siinä, jolloin esikoinen voisi jatkaa nykyisissä vaunuissa. Epäilen.

Liikkeitä Olen tuntenut jo pitkään, mutta uskalsin uskoa niihin vasta rv 14+, koska samalla viikolla tunsin esikoisen liikkeet ensimmäistä kertaa. Odotan innolla sitä aikaa, kun mies ja esikoinenkin tuntevat Vekaran liikkeet.

Masun kasvu on siinä pisteessä, ettei tarvitse enää ihmetellä, että olenko lihonut vai raskaana. Nyt näkee, että toinen vauva on tulossa. Katsotaan silti viikonlopun taloyhtiön talkoissa, että pitääkö naapurien pokka vai kysytäänkö suoraan.;) Miehen ystävien en usko huomaavan asiaa vielä pitkään aikaan, sillä olin hyvin raskaana esikoisesta, kun mies joutui asian kertomaan, kun kukaan ei tajunnut!:LOL:

Hankinnoista Meillä on tosiaan esikoiselta tallessa kaikki, joten tilanne on hyvällä mallilla. Olemme hankkineet neidille ison tytön sängyn, joten pinnasänky vapautuu vauvalle. Vaunut on hankkimatta, mutta vakuutus hankitaan tällä viikolla. Hoitopöytä on, hoitolaukku on, manduca on, sitteri on (joskin sen kangas pitää uusia), vaipparoskis on (eli tavallinen kannellinen roskakori, joka on hoitopöydän vieressä), tuttipulloja on, tutteja on varalta, harsoja on, turvakaukalo on, vaatteita on. Toki, jos vauva on poika, niin hankin hieman lisää vaatteita ja rakenneultran jälkeen hankin jonkin erityisen asun, aivan kuten tein esikoisen kohdallakin.

Luckygirl & Vekara 17+5
 
Onnea ihanista kuulumisista ja tyttölupauksesta malttamaton! Itse pitäisi vielä tasan viikko malttaa odottaa rakenneultraa..

Oon kärsinyt nyt aikamoisista kivuista, toivottavasti nää on vaan kasvukipuja eikä aiheuta mitään harmia. En usko, että nää olisi vielä supistuksia, tosin tänään aamulla ehdin jo sitäkin säikähtää, mutta tuskin kuitenkaan..

Pieni liikkuu kovasti ja liikkeet tuntuu jo tosi selvästi. :heart: Mieskin päässyt tuntemaan, ja eilen kiven kovaa väitti, että potkut myös näkyi alavatsalla. En tiedä kuvitteliko vai näkikö, mutta kova oli voima pienen potkuissa sillon :LOL:

Huomenna poksuu puoliväli ja tänään tasan viikko rakenneultraan. Miten sitä jaksaisikaan odottaa!

senya ja vauvis 19+6
 
Ninni älä huolehdi, mäkin olen aina ollut sitä mieltä että itse raskaana oleminen on ihan syvältä. Mä en vaan tosiaankaan hehku raskaana vaan ihan koko ajan on hankala olla, tavalla tai toisella. Niin oli esikoisen raskaudessa ja nyt kolmosten kanssa :). Kaikki aina pelottelee vauva-ajalla, mutta mun mielestä se on sata kertaa iisimpää ja mukavampaa kuin raskaus.
Närästykseen mulla auttaa nestemäinen gaviscon. Sit kun se ei enää auta, syön somacia, johon sain reseptin lekurilta.

Kohta ultraan!

Uusiäippä ja öttiäiset x 3 18+4
 

Yhteistyössä